pop-up i 800x600
Fra : gris

Dato : 24-01-01 00:06

Hejsa
Jeg vil gerne vide om der er nogen der kan fortælle mig hvordan jeg får min
sidde til at redirecte til en popup på præcis størrelse (800x600) og uden
navigation på...

Jeg vil blive glad hvis der var nogen der kune hjælpe mig...

Brian

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 24-01-01 01:07

gris wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg vil gerne vide om der er nogen der kan fortælle
> mig hvordan jeg får min side til at redirecte til en
> popup på præcis størrelse (800x600) og uden navigation på

Det gør du med javascript window.open()

F.eks. sådan her:

<script type="text/javascript">
window.open("dokument.htm","mitvindue","width=800,height=600")
</script>

Der findes en masse andre parametre du kan stille på - f.eks. hvor på skærmen
vinduet skal placeres - indre højde og bredde, m.v. - læs mere om mulighederne
her:
http://www.html.dk/artikler/00004/

Når du siger "redirecte" - mener du så at det oprindelige vindue skal lukkes?
Det kan du f.s.v. godt gøre med window.close (se ovennævnte link for ydrligere
info). Men brugeren vil få en prompt.

Spørgsmålet er om det ikke er ligeså smart at lade det oprindelige
browservindue stå åbent nedenunder ?

Iøvrigt: Du kan komme til at gøre nogle brugere ret frustrerede ved at åbne
sådan et vindue - f.eks. hvis de kører med 640*480 pixels skærmopløsning. Så
kan det skabe problemer for folk at lukke popup'en igen.

Mvh
Jonas

Fra : Ghashûl

Dato : 24-01-01 19:09

On Wed, 24 Jan 2001 00:06:58 GMT, Jonas Astrup - html.dk
<astrup@e-mail.dk> wrote:

>Iøvrigt: Du kan komme til at gøre nogle brugere ret frustrerede ved at åbne
>sådan et vindue - f.eks. hvis de kører med 640*480 pixels skærmopløsning. Så
>kan det skabe problemer for folk at lukke popup'en igen.

Også brugere med 800*600 kan få problemer.
Det er langt fra sikkert at de ingen programmer har a la ICQ (locked i
kanten) eller en autoskjul taskbar.

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7223629

We ain't done till this battle has been fought and won
The victory, how sweet it be, is already ours
Holding the stars, is the man that carries my scars
Always the same, I wear his name with no shame
Here in this Battle Cry, we will never die
-P.O.D. - Tribal

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-01-01 01:55

Wed, 24 Jan 2001 00:05:58 +0100, skrev "gris" <buhg@cheerful.com>:

>Jeg vil gerne vide om der er nogen der kan fortælle mig hvordan jeg får min
>sidde til at redirecte til en popup på præcis størrelse (800x600) og uden
>navigation på...

Det er vist besvaret en enkelt gang før...

Men det giver mig anledning til at anbefale et besøg på
http://smedeparken.mobilixnet.dk under webdesignhjælp/popupvinduer,
hvor du finder (næsten) alle mulige former for popupvinduer.

PS. Får du brug for hjælp, så hører spørgsmål om javascript hjemme i

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk