hunde til søs
Fra : lars

Dato : 29-05-06 19:08

er nogen der har erfaringer med hundehvalp til søs ????
De tisser jo tit
lars

Fra : Ole Christensen

Dato : 29-05-06 21:10

"lars" <l.s.a@tele2adsl.dk> wrote in message
> er nogen der har erfaringer med hundehvalp til søs ????
> De tisser jo tit

og laver høm høm'er. Men blot det sker på dækket, så er det vel lige meget.
Vi har 2 på ca. 3 kg. De kommer ikke på dækket under sejlads.
Hunde er gode svømmere og jeg har hørt om hund-over-bord,
hvor ejeren blot sejlede rundt og fiskede den op.
Ja, jeg har såmænd hørt om at en sejler har samlet en hund op
som sansynligvis havde været i søen i længere tid. Der var ingen både
sådan omkring opsamlingsstedet.

--
Mvh. Ole

Fra : Steffen Skov

Dato : 30-05-06 14:32

"Ole Christensen" <news@olechristensen???.com> skrev i en meddelelse
> "lars" <l.s.a@tele2adsl.dk> wrote in message
>>
> og laver høm høm'er. Men blot det sker på dækket, så er det vel lige
> [...]

Det var nogle gevaldige klatter! Hvor længe har de ligget der?
Hilsen
Steffen

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 31-05-06 19:53

Hej Steffen

Der er en del i gruppen der mener at vi ikke må top-poste. Det er vel ok.
Men jeg spildte flere musetast's ved at læse dit humoristiske - og absolut
unødige bemærkning. Ja, jeg grinte, men det havde jeg egentligt ikke behov
for lige nu.

Så enten skal vi af med unødige indlæg, eller også vil jeg igen anbefale
topposting.

Alene at læse alle udgydelser om C.T. prøv at se hvor lang tid det tager
hvis det er "bund-postet".

Ved top-posting kan jeg på ti-endedele af et sekund blive fri af alle
ulødige postings.

Se selv hvor hurtigt du er videre til næste.....

mvh
/Børge

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 31-05-06 20:35

Point !

Bjarke

Fra : Jørgen

Dato : 31-05-06 23:02

Hej Børge
Jamen selvfølgelig topposter vi - bevarer derefter essensen i det
oprindelige inlæg, og trykker så på send, alt andet er da for dumt og spild
af medmenneskers tid.
Når vi så lige har tid og lyst, så kan vi så læse lidt videre og more os
over al FUTteriet, der føler med.

/Jørgen

Fra : Steffen Skov

Dato : 03-06-06 08:49

> [...]
>
> Jeg spildte flere musetast's ved at læse dit humoristiske - og absolut
> unødige bemærkning. Ja, jeg grinte, men det havde jeg egentligt ikke behov

Hej Børge
Jeg er "pære"dansk og humor er derfor en del af min dagligdag. Havde vi ikke
den, ville livet blive røvkedeligt/Fogh-agtigt§
Desuden betragter jeg dit indlæg som mere "unødigt" end mit, da det er
moraliserende og ikke en skid opløftende på denne gråvejrs lørdag.
Hilsen
Steffen
----
"Håbet er som en høne, der lægger flere æg, end den kan ruge ud"

Fra : BoA

Dato : 30-05-06 12:26

lars skrev:
> er nogen der har erfaringer med hundehvalp til søs ????
> De tisser jo tit
> lars

Det vil være en god ide fra starten at vænne kræet
til en "sikkerhedssele" med håndtag i ryggen, da
det kan være meget svært/risikabelt at fiske en
hund op i båden igen, hvis den ikke er forsynet
med håndtag. Problemet er selvfølgelig størst med
store hunde, men selv små hunde kan være
vanskelige at få tag i ud over lønningen. Der fås
også deciderede redningsveste til hunde, men de er
ret ubehagelige for hunden at have på, og vil i
hvert fald ikke bidrage til at gøre hunden glad
for at være med ombord.

Med bedste hilsner
fra
BoA

Fra : Jens

Dato : 31-05-06 20:21

> også deciderede redningsveste til hunde, men de er ret ubehagelige for
> hunden at have på, og vil i hvert fald ikke bidrage til at gøre hunden
> glad for at være med ombord.

Kan da nævne at vores hund (beagle tæve) konsekvent benytter vest når hun er
i cockpit eller på dæk. Hun er vænnet til det fra hun var hvalp (ca. ½ år
gammel) og det genere hende tilsynladende ikke overhovedet.

Vesten giver tilgengæld os andre den tryghed at hun flyder oven på, og er
nem at fiske op igen, hvis det endelig skulle gå galt. Hun har dog endnu en
svømmetur til gode (bortset fra et 'uheld' i havn) efter 6 år og tusindvis
af SM i søen... på trods af, at hun til tider er temmelig modig og skøjter
rundt på fordækket af vores lille IF'er i pæn sø og enkelte gange sågar i
vendinger, hvis det går lidt stærkt

Jens

Fra : Jens

Dato : 31-05-06 07:39

> er nogen der har erfaringer med hundehvalp til søs ????
> De tisser jo tit

Læs gerne vores lille beretning på Emma's side

http://emma.schoenemann-paul.dk

Du finder link til 'sejlerhistorien' i teksten ca. midt på forsiden.

Held og lykke med hund og sejlads!

Jens & Emma