De korrupte læger
Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-05-06 11:29

Et større antal danske læger ser ud til at være så velvilligt
indstillet overfor medicinalindustrien, at de uden skam beder
industrien om penge til fester og gode middage.
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/05/28/081848.htm?rss=true

Det er vist ved at være på tide at få gjort op med de
privatpraktiserende læger. Flyt alle offentlige tilbud om
lægebehandling til hospitaler. Det vil øge den faglige
ekspertise og medicinalindustrien får sværere ved at
korrumpere lægerne til at benytte netop deres medicin.

Der medicineres også alt for meget her til lands. Man burde i
højere grad stille krav til patienterne om ændret levevis -
eller selv betale for den medicin, deres selvdestruktive
levevis nødvendiggør. Fede mennesker burde tvinges til mere
selvbetaling, hvis de ikke går igang med at tabe sig. Folk der
ikke kan tåle at ryge ligeså.

Fra : Martin K

Dato : 29-05-06 05:55

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det er vist ved at være på tide at få gjort op med de
> privatpraktiserende læger.

Der skal i hvert fald være nogen retningslinier, så vi ikke får amerikanske
tilstande, hvor 16% af alle børn/unge er på lykkepiller, på trods af
bivirkninger som øget risiko for psykose, voldelig adfærd og selvmord.

http://tinyurl.com/hfwac
http://www.theopenpress.com/index.php?a=press&id=4852

--
Martin K

Fra : Leo

Dato : 29-05-06 06:33

> [...]
> ekspertise og medicinalindustrien får sværere ved at
> korrumpere lægerne til at benytte netop deres medicin.

Fantastisk så vidt ens perspektiv bliver, når udsynet er tilsvarende
snævert....

Jeg vil godt se det offentlige overtage alle de
efteruddannelsestilbud/aktiviteter som den private industri står for - det
har vi ikke råd til. Dernæst synes jeg, at den med de korrumperende
industrier ikke skal have lov at stå alene. Hvorfor er det fx også kun
industrien, der skal betale bøder? Hvorfor er det ikke de
læger/medicinalpersoner, der spørger om tilskud af den ene eller anden art?
I nogen situationer tages industrien som gidsler i det her spil - anklag
modtagerne på lige fod med alle andre!!

> [...]
> levevis nødvendiggør. Fede mennesker burde tvinges til mere
> selvbetaling, hvis de ikke går igang med at tabe sig. Folk der

Ja, lad de fede og rygerne betale selv - og dem, der har forkerte gener.
Hvad rager det mig, at folk føder handicappede unger - ud til højre - og
alle de psykisk syge, som bare kunne have fået styr på deres lort i stedet
for at tage tingene så helvedes personligt - hvorfor tror de, at de er så
pokkers betydningsfulde - der er jo alligevel ingen der regner dem for
noget. - Og hvis så forældrene kunne tage et personligt ansvar for deres
afkom - så var meget sparet - frisk luft, styrkende øvelser og sparsom
kost - og så må man jo regne med at børn koster - her må folk altså selv til
lommerne - find dog en ordentlig lejlighed, hvis ungen er får
mellemørebetændelse.
Og de gamle - altså knogleskørhed kommer jo kun på grund af dårlig kost og
for lidt arbejde i de unge år - lad de gamle selv tage skraldet, når de
knækker noget - egenbetaling for hofter.
Og hvis de selv skulle betale for bleer, så var der ingen, der ville
forlange at blive skiftet mere end en gang i døgnet - og problemet er jo
naturligvs deres eget - de kunne jo bare have lavet knibeøvelser. Og hvis de
nu kunne lade være med at svine så helvedes meget, så kunne vi også spare
lidt på rengøring - evt sætte det ned til en time hver 14. dag - nåh, nej,
det er den jo nu - jamen så 1 time i måneden, eller endnu bedre - de kan
selv ordne det, så får de også lidt motion og så sparer vi alle
alktivitetscentre og fysioterapeuter væk. - Og hvis alle dem med sår fik
gratis igler på apoteket, så kunne vi spare alle sygeplejerskerne og
samtidig gå over til naturmedicin...

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-05-06 09:39

On Mon, 29 May 2006 07:32:42 +0200, Leo skrev:

> [...]
>
> Jeg vil godt se det offentlige overtage alle de
> efteruddannelsestilbud/aktiviteter som den private industri står for - det

Jeg kan ikke se, hvorfor NOVO ikke skulle kunne tilbyde sin
ekspertise til hospitaler. Skulle undre mig meget, hvis de
ikke allerede g¸r det.

> [...]
> I nogen situationer tages industrien som gidsler i det her spil - anklag

Det er da det jeg g¸r, gamle dreng.

> Ja, lad de fede og rygerne betale selv

Ja, mere selvbetaling, hvis man ikke vil holde op med at
vold¿de eller ryge, hvis man får fedme eller rygerelaterede
sygdomme.

> - og dem, der har forkerte gener.

Det er så din holdning. Den deler jeg ikke. Jeg taler om
skader, man forts¿tter med at påf¸re sig selv, efter det er
blevet evident, at man ikke kan holde til det.

--
The power to fit in with oneÿs social peers can be
irresistible. To a human lemming, the logic behind an opinion