Et koordineret forsøg fra JP og Politiken ~
Fra : Torben Østrup

Dato : 28-05-06 10:59

Læs selv det følgende: http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3755790/
samt www.politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=455909

Det nedenstående er helt sikkert et koordineret forsøg på at stille
imamerne i et bedre lys, i specielt den danske del af
offentligheden.Det der er ufatteligt er at Uffe Elleman-Jensen lader
sig spænde for den vogn, men manden må jo være naiv på det område.

Udpluk fra dagens JP (28-05-06):

"Ellemann-Jensen frikender imamer

De stærkt udskældte imamer, som rejste til Mellemøsten for at gøre
opmærksom på Muhammed-tegningerne i Morgenavisen Jyllands-Posten,
frikendes af tidligere udenrigsminister Uffe Ellemann-Jensen (V).

Han afviser, at det er deres rejse, der har skadet Danmarks omdømme:

»Sagen kørte jo ude i verden, før de rejste ud. Om de rejste eller
ikke rejste, spiller ikke nogen rolle i en verden, hvor informationer
kan ryge ud på alle mulige måder. Det er fuldstændigt
overdimensioneret,« mener Uffe Ellemann-Jensen.

Ubehjælpsomme imamer
»Det var ikke tegningerne i sig selv, der fik balladen til at
eskalere, men opfattelsen ude i verden af, at danskerne var ufølsomme
over for andres følelser. Der var da ting i "rejsepakken", der var
dumme, og imamerne var ubehjælpsomme i deres måde at udtrykke sig
på. Men det viser sig overvejende at være misforståelser, og der har
været utrolig mange misforståelser i den her sag. En af de ting, man
har lært af tegningesagen, er, at man skal blive bedre til at forstå
hinanden,« siger Uffe Ellemann-Jensen."

Udpluk fra dagens Politiken (28-05-06):

"Imamer har succes som mæglere
Mens politiet tager sig af kriminelle sager, forsøger imamerne at
bilægge stridigheder, der ellers kan udvikle sig til hele
familiefejder.
Af Jacob Basbøll
De muslimske imamer i Danmark er med til at sikre fred og ro i de
indvandrertunge bydele.

I København, Odense og Århus fungerer imamerne ofte som
konfliktmæglere for at undgå, at uoverensstemmelser udvikler sig
sprængfarligt."

Torben Østrup

email:eastrup_news(snabel a)hotmail.com

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-05-06 12:33

Torben Østrup skrev:
> [...]
>
> Det nedenstående er helt sikkert et koordineret forsøg på at stille
> imamerne i et bedre lys, i specielt den danske del af

Snip!

> [...]
>
> I København, Odense og Århus fungerer imamerne ofte som
> konfliktmæglere for at undgå, at uoverensstemmelser udvikler sig

Dèn lagde jeg også mærke til, og Gudfaderdogbevares for en syg
mafialogik, man her anvender, når de fremstilles som om at de "flinke"
imamer nu ligefrem "beskytter" det danske samfund og hjælper politiet
ved holde intern selvjustits.

Så er vi netop kun en hårsbredde fra princippet om "beskyttelsespenge",
hvor man altså mod enten økonomiske eller indflydelsesmæssige
indrømmelser får en flok gangstere til at beskytte sig imod selvsamme
gangsteres underordnede bøller...

Jeg har virkeligt svært ved at skulle blive overdreven taknemmeligover
for imamerne, når de dybest set blot tjener deres egne magtinteresser
her i landet.

Tværtimod bærer det netop kraftigt henad imam-forvaltet Sharia-styre,
når imamerne tilsyneladende tilraner sig en "ordensmagt"-status, som det
altså ellers helt naturligt BURDE være dansk politi og domstole, som har
det legitime monopol på i det samfund.

Imidlertid er det skræmmende at politiet ikke engang selv kan indse, at
man således fra imamernes side direkte underminerer politiets magt
baseret på rigets gældende lovgivning til fordel for "private" islamiske
regelsæt administreret af imamer.

Denne naivitet svarer vel nærmest til at amerikanske politifolk i
'30'erne skulle stille sig op og takke Al Capone for at holde ro og orden!

Nej, det er desværre bare det gode gamle trick med at man (her imamerne)
på den ene side er årsag til "sygdommen", for på den anden side at ville
sælge den påståede "medicin" så meget desto dyrere, i dette tilfælde for
politiske indrømmelser, som bare ikke BØR gives dem på nogen måde.

Anders Peter Johnsen

Fra : @

Dato : 29-05-06 21:44

On 28 May 2006 02:59:00 -0700, "Torben Østrup" <eastrup@gmail.com>
wrote:

> [...]
>offentligheden.Det der er ufatteligt er at Uffe Elleman-Jensen lader
>sig spænde for den vogn, men manden må jo være naiv på det område.

JP har "svaret" Uffe E. J.

/
Leder: Ellemanns verden
UFFE ELLEMANN-JENSEN har udviklet sig til at blive en fast leverandør
af besynderlige synspunkter.

At han nu lægger vægt på, at "det handler om at være høflig og vise
hensyn" må give anledning til nogle stille smil hos den del af
befolkningen, som husker ham som udenrigsminister og formand for
partiet Venstre. Da var det ikke just høflighed og hensyn, som han var
kendt for. Tværtimod var hans navn oftere forbundet med udtryk som
arrogance og bedreviden.
Det får være - enhver har lov til at blive lidt mildere med alderen.
Mere alarmerende er det, at Ellemann-Jensen nu lancerer sin helt
personlige og højst alternative opfattelse af den såkaldte
Muhammed-sag først på året.
Stik imod hvad alle andre ved, fører Ellemann-Jensen sig nu frem med
den påstand, at de rejsende imamer ikke havde nogen nævneværdig andel
i optøjerne. Balladen var allerede i fuld gang, da imamerne rejste
sydpå, mener Ellemann-Jensen.
At de havde medbragt et billede af en mand med en grisetryne og nogle
ulækre billeder af lettere pornografisk karakter for at miskreditere
Danmark og Morgenavisen Jyllands-Posten, afviser Ellemann-Jensen som
misforståelser og ubehjælpsomme måder at udtrykke sig på.
At tegningerne allerede i oktober havde været optrykt i en egyptisk
avis uden at give anledning til særlig opmærksomhed forbigår
Ellemann-Jensen uden videre, fordi det ikke passer ind i det
verdensbillede, som han har skabt for sig selv og nu forsøger at
pådutte andre.
Han afviser, at imamernes rejse havde nogen indflydelse på, at danske
ambassader og flag blev brændt af. "Det var ikke først og fremmest for
at genere os, den danske regering eller flag. Aktionerne var rettet
mod deres egne regimers villighed til at samarbejde med Vesten," viser
den ellemannske analyse. Det anede os nok, men vi må tilføje, at de
mellemøstlige bøller og diktaturregimer har en lidet konstruktiv måde
at give deres holdninger til kende på.
"Imamerne", mener Ellemann-Jensen, "har gjort en stor indsats for, at
det er gået roligere i Danmark, end man kunne frygte." Dermed lægger
han sig uskønt op ad det synspunkt, som forleden blev fremført af imam
Ahmed Abu-Laban, der i forbindelse med sin aflyste emigration til Gaza
brovtede med, at han "kunne have skabt et helvede her i Danmark og
fået muslimerne til at slå til."
Vi andre undrer os over, at en sådan fredens mand kan råde over et så
krigerisk potentiale, men Ellemann-Jensen nøjes med at være
taknemmelig over, at imamen undlod at sætte sine stormtropper ind
efter med arabisk retorik at have ophidset masserne.
Baggrunden for Ellemann-Jensens pludselige trang til at vise respekt
for mellemøstlige diktaturstater og arabiske svovlprædikanter står
ikke klart, men sikkert er det, at imamer og islamister havde
uendeligt svært ved at vise respekt for vestlige værdier længe inden
Muhammed-balladen.
Faktisk var det netop denne manglende respekt for de vestlige værdier
og oppustede krav på respekt for et middelalderligt og voldsfikseret
samfundssyn, der var baggrunden for hele balladen.
Tegnere turde ikke tegne, komikere turde ikke være morsomme, museer
turde ikke udstille - ikke af misforstået finfølelse, men simpelthen
af frygt for reaktionerne.
Det var der, balladen begyndte. Det har Ellemann-Jensen valgt at se
bort fra, når han taler om behovet for, at vi skal være høflige og
vise hensyn.
Ja tak!
/

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 29-05-06 23:04

"@" <1@invalid.net> on mandag 29. maj 2006 at 22:44 +0100 wrote:
>/
>Leder: Ellemanns verden
>UFFE ELLEMANN-JENSEN har udviklet sig til at blive en fast leverandør
>af besynderlige synspunkter.

Så det var altså næppe et koordineret forsøg på noget som helst…

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311