Kay Werner Nielsen 85 år i dag
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 28-05-06 09:35

Ifølge JP 28.02.2006.

- Jensby

Fra : /Peter

Dato : 28-05-06 09:57

"Jan Bang Jensby" <JanFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i en meddelelse
> Ifølge JP 28.02.2006.

Jens Vejmand fylder 101 år i dag - hvis han havde levet !
Er det nu blevet en "Fødselsdagsgruppe"?

/Peter

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 28-05-06 10:59

"/Peter" skrev i en meddelelse

> Jens Vejmand fylder 101 år i dag - hvis han havde levet !

Alle tiders dejlige sang - både tekst og melodi.

> Er det nu blevet en "Fødselsdagsgruppe"?

Ja. Kan det glæde dig hvis jeg gør det mere politisk og fortæller dig,
at Frank Jensen fylder 45 i dag? Men det gør han altså.

Nå, men der er da også nedlagt et dybtfølt socialpolitisk engagement i
Jens Vejmand. Så det er da på sin plads at nævne den i denne gruppe.

Ruth

Fra : Per Rønne

Dato : 28-05-06 10:43

Jan Bang Jensby <JanFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote:

> Ifølge JP 28.02.2006.

Og hvem er så Kay Werner Nielsen? Jeg synes ikke at huske navnet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 28-05-06 10:51

> Og hvem er så Kay Werner Nielsen? Jeg synes ikke at huske navnet ...

Gad vide om det ikke er en af cykelrytterne, der vandt som par i
seksdagesløbene i slutningen af 50'erne? Kaj Werne og Palle Lykke?

--
Wilstrup

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 28-05-06 16:15

On Sun, 28 May 2006 11:50:55 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

>Gad vide om det ikke er en af cykelrytterne, der vandt som par i
>seksdagesløbene i slutningen af 50'erne? Kaj Werne og Palle Lykke?

Jo, lige præcis:

http://www.danskesportsjournalister.dk/section/news/visnyhed.asp?id=3491

men jeg ved ikke lige, hvordan det kan være relevant for denne gruppe?

Fra : Wilstrup

Dato : 28-05-06 16:25

"Lars J. Helbo" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, lige præcis:
>
> http://www.danskesportsjournalister.dk/section/news/visnyhed.asp?id=3491
>
> men jeg ved ikke lige, hvordan det kan være relevant for denne gruppe?

Det er det da heller ikke, men når man kan hylde en nar som Glistrup, så er
det vel lige så relevant at man i det mindste svarer på hvem Kay Werner er
som også har fødselsdag, når nogen spørger?
--
Wilstrup

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 28-05-06 11:06

"Per Rønne" skrev i en meddelelse

> Og hvem er så Kay Werner Nielsen? Jeg synes ikke at huske navnet ...
> --
> Per Erik Rønne

Tak fordi du stillede det spørgsmål, jeg kender kun kunstmaleren Kay
Christensen, men da ingen andre, som hedder Kay. Af een eller anden
grund får Kay Werner Nielsen mig til at tænke på cykelryttere.

Ser frem til at få at vide, hvem han er. Da jeg klikkede på Jims
medsendte, gav min pc sig til at downloade, og derefter forsvandt hele
indlægget. Bare sådan.

Ruth

Fra : Jim

Dato : 28-05-06 11:33

"Ruth Nielsen" <cfs29093@cybercity> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ser frem til at få at vide, hvem han er. Da jeg klikkede på Jims
> medsendte, gav min pc sig til at downloade, og derefter forsvandt hele

Jeg har ikke medsendt noget.
Er du sikker på, at du ikke har fået noget snavs på din PC?

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 28-05-06 13:36

"Jim" skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke medsendt noget.
> Er du sikker på, at du ikke har fået noget snavs på din PC?

Javel - det var da også besynderligt, at det hele så bare forsvandt,
altså det ene indlæg. Jeg har ikke observeret noget, der virker
forstyrrende, men jeg kan jo prøve at køre en virusscanning.

Ruth

Fra : Jim

Dato : 28-05-06 10:46

"Jan Bang Jensby" <JanFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i en meddelelse
> Ifølge JP 28.02.2006.

Hvem?
Who cares?

Fra : Wilstrup

Dato : 28-05-06 10:50

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Hvem?
> Who cares?

Det er det samme jeg mener om Glistrups fødselsdag. Det kan da kun være dig
og NoTrabajo-fjolset, der mener at det er relevant.
--
Wilstrup

Fra : Per Rønne

Dato : 28-05-06 14:18

> [...]

> Det er det samme jeg mener om Glistrups fødselsdag. Det kan da kun være dig
> og NoTrabajo-fjolset, der mener at det er relevant.

Berlingske Tidende bruger nu ellers en helside {side 5 i Magasin Søndag}
på ham, og husk lige på at om søndagen er denne sektion i fuld format,
A2. Ikke hverdagens tabloidformat, A3.

Overskriften: Landsbytosse i verdensformat. Og jeg citerer fra artiklen:

==
Glistrups tid i Folketinget blev præget af hans manglende evne til at
indgå kompromis. Han skabte ingen politiske resultater – det blev ved
klovnerierne.
Samtidig måtte han kæmpe med sin skattesag, der til sidst sendte ham ud
af Folketinget og ind i fængslet Horserød. Det var august 1983.
Forretningen, huset og formuen – i 1978 havde han ifølge B.T. en
skattepligtig formue på 18,7 millioner kroner - var væk. Tilbage kun en
milliongæld, og familien Glistrup måtte flytte ind i æresboligen i
Virum, som Fremskridtspartiet skænkede ham.
Lene Glistrup fik arbejde hos Simon Spies, og hun bemærkede til Ekstra
Bladet med vanlig humoristisk sans:
»Nej, ikke som morgenbolledame.«

Indvandrere på hjernen

Ud over at tabe 22 kilo, spille badminton og løbe ture i skoven, så
fandt Glistrup under fængselsopholdet firsernes modstykke til
halvfjerdsernes store debatemne om skat; indvandrere.
Dem havde Fremskridtspartiet ellers ikke brugt den store energi på.
Tværtimod. I 1981 blev dyrlæge A. Th. Riemann endda fjernet som
folketingskandidat, fordi han havde sagt, at fremmedarbejderne ynglede
som rotter. Op gennem halvfjerdserne talte Glistrup i sine forslag til
finanslove om at spare 17 procent på flygtninge, mens hjemløse måtte
spare 61 procent. Det samme måtte daginstitutioner og plejehjem spare.
Men fra fængslet kunne han følge avisernes debatsider og se, hvordan
utilfredsheden med flygtninge begyndte at tage til. Og i et læserbrev i
Aktuelt 4. februar 1985 skriver han, »De (muslimer, red.) er opdraget
til at føre hellig krig mod de vantro – herunder danskerne«.
SÃ¥ var den ligesom skudt i gang, og Glistrup var klar til firserne.
September 1987 var han tilbage i Folketinget, men der gik ikke længe,
før det viste sig, at dele af Fremskridtspartiet ikke var klar til
Glistrup. Han larmede, sagde partifællen Pia Kjærsgaard og kom med dette
billede, hvor hun selvfølgelig selv er bussen:
»De larmende sporvognes tid er forbi. De mere fleksible busser har
afløst.«
Sporvognen skramlede ind på et sidespor, da han i 1990 stiftede
Trivselspartiet. Ved valget 12. december 1990 blev han ikke valgt, og
efter tolv år og ni måneder var det slut med Folketinget.
Sidste gang, Glistrup larmede, var ved valget 2001, hvor han var blevet
taget til nåde af Fremskridtspartiet – efter ti år forinden at være
ekskluderet. En ny provokation skulle sende ham tilbage, og den kom til
at lyde sådan her:
»Hvis for eksempel Paraguay siger, at vi vil gerne have 6.000
muhamedanske piger i alderen mellem tolv og tyve år, og dem vil vi gerne
betale fem millioner kroner for, så går de fem millioner kroner ned i
den danske statskasse.«
Den fængede slet, slet ikke. Glistrup var reduceret til en landsbytosse
– tilmed humorforladt og nu med nul mandater. Hans ondskabsfulde udfald
mod indvandrerne tjente kun det formål at få genstartet den politiske
karriere. Alt kunne i den anledning bruges, og han sagde det egentlig
bedst selv:
»Om man kalder mig Messias eller djævel er underordnet. Jeg vil i
Folketinget ved at udstille mig selv som værst tænkelig.«
Efter valgkampen i 2001 blev der stille omkring sporvognen. Han begyndte
at skrive løs på sin bog om muslimer, der er planlagt til at fylde
20.000 sider og ænsede ikke, at Fremskridtspartiet lige så stille var
ved at dø. Ingen gad samle underskrifter.
==

Ja, ikke just lutter ros til den 80-Ã¥rige ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 28-05-06 14:48

[...]

> Ja, ikke just lutter ros til den 80-årige ...

Præcis -det er kun Glistrupfanatikerne NoTrabajo, BoWarming og
Timsebassedrengen, der er i vælten her -og så naturligvis nyttige idioter
som Perlesø o.a., der synes at Glistrup ikke skal lide en stille død.
Hans betydning i politik er til at overse, hans betydning i dag er
ikke-eksisterende udover de fjolser som stadig ser op til ham som en gud;
men dem er der heldigvis få af.
--
Wilstrup

Fra : Per Hagemann

Dato : 29-05-06 01:39

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hans betydning i politik er til at overse, hans betydning i dag er
> ikke-eksisterende udover de fjolser som stadig ser op til ham som en gud;
> men dem er der heldigvis få af.

Glistrup er eneansvarlig for at Danmark er længst fremme i
muhamedanerdebatten med Holland og Norge noget efter.

Artiklen i Berlingske er jo bare et af de sædvanlige karaktermord, som
systemkritikeren over alle er blevet udsat for. Ved bare at læse en smule af
de 18.000 sider skrevet af Glistrup kan enhver vurdere om det er Glistrup
eller Berlingskes journalist, som har forstået muhamedanerfaren bedst.

--
Glistrupbøger:
http://www.mogensglistrup.dk/boeger+artikler/1.front/binding-set.htm

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 29-05-06 06:03

"Per Hagemann" >

> Glistrup er eneansvarlig for at Danmark er længst fremme i
> muhamedanerdebatten med Holland og Norge noget efter.

Hvorfor kalder du og mange andre i denne gruppe konsekvent muslimer for
muhammedanere?

Er det fordi, I ved, at muslimer finder denne betegnelse for nedsættende?

Det er så kendetegnende for debatniveauet i denne mærkværdige gruppe.

- Jensby

Fra : Per Hagemann

Dato : 29-05-06 07:58

> [...]
> muhammedanere?
>
> Er det fordi, I ved, at muslimer finder denne betegnelse for nedsættende?

Det kan man godt sige, eftersom muhamedaner er det neutrale ord at bruge,
mens de selv er meget ivrige efter at kalde sig muslim, fordi det ophøjer
dem selv til at være de rettro og alle os andre til at være de vantro.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 29-05-06 08:13

"Per Hagemann" skrev >>

> Det kan man godt sige, eftersom muhamedaner er det neutrale ord at bruge,
> mens de selv er meget ivrige efter at kalde sig muslim, fordi det ophøjer
> dem selv til at være de rettro og alle os andre til at være de vantro.

Er du opmærksom på, at "ordet" slet ikke findes på dansk ifølge Dansk
Sprognævn.

Prøv at slå "ordet" op i Retskrivningsordbogen:

http://www.dsn.dk/cgi-bin/ordbog/ronet

Det vil sige, at du foretrækker at fremstå som analfabet, bare for at kunne
træde muslimerne lidt over tæerne.

- Jensby

Fra : Tim

Dato : 29-05-06 09:15

"Jan Bang Jensby" <jbjFJERN@FJERNdatea.dk> wrote in message

> [...]
>
> Det vil sige, at du foretrækker at fremstå som analfabet, bare for at
> kunne træde muslimerne lidt over tæerne.

Prøv selv at slå ordet muhamedaner op (med ét m i midten, dit fjols )

Tim

Fra : Per Hagemann

Dato : 29-05-06 09:24

"Jan Bang Jensby" <jbjFJERN@FJERNdatea.dk> skrev i en meddelelse

> "Per Hagemann" skrev >>
>>
> Er du opmærksom på, at "ordet" slet ikke findes på dansk ifølge Dansk
> Sprognævn.

Den eneste vanskelighed ved muhamedaner er at stave det, som det gøres i
Retsskrivningsordbogen, en fælde du altså plumpede i. Det skyldes at navnet
Mohammad transskriberes til europæiske sprog på flere forskellige måder.

Det skulle ikke undre mig om Dansk Sprognævn om nogle år fjerner muhamedaner
fra ordbogen, på samme måde som man i Nysprog fjernede alle de begreber som
kunne bruges til at beskrive virkeligheden korrekt.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-05-06 09:31

Jan Bang Jensby <jbjFJERN@FJERNdatea.dk> wrote:

> "Per Hagemann" skrev >>

> Er du opmærksom på, at "ordet" slet ikke findes på dansk ifølge Dansk
> Sprognævn.

<http://ordnet.dk/ods/search?keyword=muhamedaner>

<http://ordnet.dk/ods/search?opslag=muslim&submit=S%F8g>

<http://ordnet.dk/ods/search?opslag=muselmand&submit=S%F8g>

Læg mærke til at ordet 'muhamedaner' er det gængse, at ordet 'muslim'
nøjes med en henvisning til 'muselmand', som igen henviser til
'muhamedaner'.

I min Nudansk Ordbog fra 1979 [Politikens Forlag] er hovedingangsordene
'muhamedaner' og 'muhamedanisme'; ved 'muslim' og 'islam' henvises blot
til de to foregående.

Man kan ganske simpelt ikke i misforstået politisk korrekthed ændre på
det historiske sprog. Oxford English Dictionarys radaktion har da også
nægtet at fjerne verberne 'to gypsie', 'to jew' og 'to welsh' fra
ordbogen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 29-05-06 10:00

> [...]

nedsættende?

> Det er så kendetegnende for debatniveauet i denne mærkværdige gruppe.

Det er fordi vi har kendt muhammedanere for 15 år siden, som aldeles
ikke fandt det nedsættende. Som deltog i samtaler, hvor de selv brugte
ordet muhammedaner.

Kan vi så ikke blive fri for det hykleri.

Jeg har også på Københavns universitet deltaget i samtaler, hvor man
talte om hvordan man på Napoleons tid levede i Bosnien, hvor
befolkningen var både muhammedansk, kristen og jødisk.

Og hvis jeg slår op i min "Gyldendals Røde ordbog" fx dansk - engelsk,
står der muhammedaner = moslem. Så hvad er der at diskutere?

Ruth

Fra : Egon Stich

Dato : 29-05-06 10:16

> [...]
>
> Er det fordi, I ved, at muslimer finder denne betegnelse for nedsættende?
>
> Det er så kendetegnende for debatniveauet i denne mærkværdige gruppe.

Min grund til at bruge omtalte ord, er ganske simpel.
For det første, har det i generationer været den gængse betegnelse for
medlemmerne af denne hedenske religion.
For det andet har selve betydningen af det ord, de politisk korrekte vil man
skal anvendes, en betydning der gør, at man helt enkelt ikke bør anvende
det.
Idet man herved vil anerkende dem som noget i retning af "de sande troende".
Og det er de jo bestemt ikke..!!
Ved at anvende den politisk korrekte form, fornægter man helt enkelt egen
tro og kultur.
Og underkaster sig antikrist.
Så enkelt er det.

MVH