Der var en rådden gulerod - krisepsykolog ~
Fra : cphpeter@gmail.com

Dato : 27-05-06 22:51

Købte 1 kilo gulerødder i Netto, og en var dem var halvrådden. Kan
jeg ikke også få en krisepsykolog ?
http://ekstrabladet.dk/112/article200001.ece

Fra : cphpeter@gmail.com

Dato : 27-05-06 23:13

cphpeter@gmail.com wrote:
> Købte 1 kilo gulerødder i Netto, og en var dem var halvrådden. Kan
> jeg ikke også få en krisepsykolog ?
> http://ekstrabladet.dk/112/article200001.ece

Øh - ovenstående er altså IRONISK ment (gik lige op for mig, at ikke
alle besøgende på dk.politik er bekendte med dét begreb)

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 27-05-06 23:41

On 27 May 2006 15:13:24 -0700, cphpeter@gmail.com skrev:

> Øh - ovenstående er altså IRONISK ment (gik lige op for mig, at ikke
> alle besøgende på dk.politik er bekendte med dét begreb)

Guleroden var slet ikke halvrådden?

Fra : Erling Hansen

Dato : 28-05-06 20:23

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Guleroden var slet ikke halvrådden?

Jo, men det burde ikke komme som en overraskelse. Der er altid mindst 1
halvrådden gulerod i hver pose fra Netto. Altså: Nul krisepsykolog.
Erling

Fra : Josie

Dato : 28-05-06 05:34

<cphpeter@gmail.com> skrev i en meddelelse
Købte 1 kilo gulerødder i Netto, og en var dem var halvrådden. Kan
jeg ikke også få en krisepsykolog ?
http://ekstrabladet.dk/112/article200001.ece

Efter min mening burde der da være store chancer hvorfor ikke?
da det jo efterhånden er lige ved at man kan få krisehjælp hvis man har
drømt man har trådt i en hundelort
Mvh.Josie.

Fra : Jens G

Dato : 28-05-06 08:40

On 27 May 2006 14:51:19 -0700, cphpeter@gmail.com wrote:

>Købte 1 kilo gulerødder i Netto, og en var dem var halvrådden. Kan
>jeg ikke også få en krisepsykolog ?
>http://ekstrabladet.dk/112/article200001.ece

Ja det er meget sjovt med sådan noget behov for krisepsykolog.

Folk kan frivilligt lade sig hejse 80 meter op med Himmelskibet og
blive slynget rundt med 70km/t til stor fryd for dem selv. Men sætter
skidtet sig fast knapt halvt oppe, er det en forfærdelig oplevelse.

Jeg tror der er gået inflation i behovet for krisepsykolog.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-05-06 16:59

Jens G skrev:

> [...]
> skidtet sig fast knapt halvt oppe, er det en forfærdelig oplevelse.
>
> Jeg tror der er gået inflation i behovet for krisepsykolog.

"Arj, nu må du altså ikke være så hård og fordømmende, for så får alle
vi andre herinde altså li'som også bare enormt meget behov for
krisepsykologer og så'n no'et!"

Vorherrebevares for en flæbende, fimset følelespornoskultur, vi
efterhånden lever i: Vi kan vel snart forvente at disse "katastroferamte
stakler" inviteres ind i et af disse tidlige aftenprogrammer på begge
kanaler, hvor en enten overdrevent empatiforegivende bøsse eller
kvindelig studievært sidder og stiller helt ubegribeligt dumme spørgsmål
for helst at fremkalde tårer til aftenkaffen. Måtte man dog snart kunne
blive fri for dèn slags bagstræberiske blødsødenhedsdyrkelse!

Anders Peter Johnsen

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-05-06 17:38

In news:4479c8b7$0$47036$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> [...]
> helt ubegribeligt dumme spørgsmål for helst at fremkalde tårer til
> aftenkaffen. Måtte man dog snart kunne blive fri for dèn slags

Mit TV har en afbryder. Har dit ikke?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-05-06 18:13

Jens Bruun skrev:

> Mit TV har en afbryder. Har dit ikke?

Bevares, jo, men jeg plejer nu som regel blot at se de respektive
nyhedsudsendelser i stedet for disse 2.sektions- (eller skulle man måske
sige 2.sorterings-)programmer...

Anders Peter Johnsen

Fra : Mark Jensen

Dato : 28-05-06 20:56

On Sun, 28 May 2006 18:37:43 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Mit TV har en afbryder. Har dit ikke?

Mit newsreader kan lukkes med alt-f4. Kan dit ikke det?

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-05-06 21:55

In news:m10k72p8512nltkepftmjs1r7fuu5i2bqg@4ax.com,
Mark Jensen <jesperj@it.dk> wrote:

> Mit newsreader kan lukkes med alt-f4. Kan dit ikke det?

Jo. Forklarer du efterfølgende relevansen?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 29-05-06 22:34

"Jens G" skrev i en meddelelse wrote:

> [...]
> skidtet sig fast knapt halvt oppe, er det en forfærdelig oplevelse.
>
> Jeg tror der er gået inflation i behovet for krisepsykolog.

He he he - den her tror jeg, jeg vil gemme i en mappe.

Ruth

Fra : Martin Andersen

Dato : 01-06-06 02:20

Jens G wrote:

> [...]
> skidtet sig fast knapt halvt oppe, er det en forfærdelig oplevelse.
>
> Jeg tror der er gået inflation i behovet for krisepsykolog.

Nu har jeg ikke selv oplevet at hænge fast i en defekt rollercoaster eller
lign., men jeg kan da levende forestille mig den massehysteri som kunne udvikle
sig. Det er jo oplagt at forlystelsen ikke virker efter hensigten når man sidder
ubehjælpsomt fast højt til vejrs, og når den er defekt brister illusionen om
sikkerhed jo ganske hurtigt. Der er ikke længere grund til at have den tiltro.
Det er selvfølgelig også nemt at sidde i det sikre miljø som ens
computerværelse/kontor/stue udgør og nedgøre de helt almindelige menneskers
reaktioner på oplevelsen.

Så til spørgsmålet om krisehjælp. Hvorfor ikke? Selvfølgelig er det ikke en
basal nødvendighed som mad og søvn, men hvorfor skulle vi også stille os
tilfredse med de samme succeskriterier i tilværelsen som vi havde i stenalderen?