KLAGE OVER NETTO, igenigen
Fra : Bo Warming

Dato : 26-05-06 21:01

KLAGE OVER NETTO, igenigen

Jeg var heldig at få kørelejlighed til den næstnærmeste Netto, hvor
man tidligere havde mistænkt for butikstyveri og visiteret ved kassen,
fordi muslimbutiksbestyreren havde opfundet en dresscode om nul
opknappet skjorte og nul bikini til min datter, hvis betjening skal
ske i denne Hillerødgade-LUNDTOFTEGADE butik - et fattigt kvarter hvor
alle er for hæmmede til blot at gå i shorts, selv danskerne.

Jeg spurgte høfligt en ledig kasseekspedient om jeg måtte tale med
butikschefen og en kvik pige kom og genkendte mig, så da jeg spurgte
om en emailadresse på Nettos bestyrelse, og lovede at jeg ville få
svar på min klage. Hermed rykkes dog.

Jeg handlede ind og da ved udgangen en kasseekspedient igen var uden
kunder, tillod jeg mig at spørge, om der er kommet særlig dresscode
for denne butik.

Nej kværulerede hun loyalt med sin mandlige chef, men jeg "burde
indse" at det generede folk at se min vom.

Er det ikke især ansatte, der skal rette ind efter hvad er normalt,
spurgte jeg, og hun greb ud efter alarmknappen, for denne belastede
butik er et sted med kort lunte, forstod jeg. Straks stod butikschefen
der. Jeg fik at vide, at det er normalt at man kropsvisiterer ude i
butikken, ikke i bagbutiken. Og at jeg skulle lade være i fremtiden at
handle i denne butik, og hun fulgte mig ud til døren, truende.

Så jeg supplerer nu min klage med at 1. man ikke oplyser adresse når
ønsket, ligesom man tidligere kun viste skilt med hr Saids fornavn,
ikke gav mig eller viste et ordentlig visitkort eller lignende

2.At man fastholder at bikini og delvis synlig vom er
blufærdighedskrænkende, selvom det ikke gælder i nogen af landert
øvrige hundreder af supermarkeder (har jeg forsket i og fået
konstateret)

3. At man ikke accepterer venlige høflige spørgsmål, men udviser
uhøfligt - en henstilling om, at man har travlt (hvad man ikke havde),
havde været fuldt nok til at jeg var gået så stilfærdigt som jeg var
kommet, truende facon og overgearet loyalitet med den ikke
tilstedeværende overchef, var måske beundringsværdig udfra
Netto-korpsånd, men vidner om ytringsfrihedsmæssigt/høflighedsmæssigt
underskud i netop denne, vistnok meget belastede butik. Hvor måske
butikstyveri er så almindeligt at man "skyder før man spørger" og er
brutale uden at undersøge tingene først og ikke kender til normal
venlighed.

Selvfølgelig går der rygter i kvarteret om en galning, der går i
shorts og bare tær også i frostvejr. Men opførsel som om jeg
nogensinde havde handlet kritisabelt eller racistisk imod hr Said, og
man måtte stå sammen imod en fjende af chefen, er latterlig. Jeg var
også ved det famøse tidligere besøg høflig og korrekt, helt efter Emma
Gads Takt og Tone.

Men forleden da jeg solede mig på fortovet kom en børnehaveforælder
med sit barn og spurgte på barnets vegne "Er det rigtigt at du hader
alle muslimer" - det rygte går altså også i børnehaverne i kvarteret.

Jeg svarede, at jeg er gift med en asiat og har bekæmpet sult og
sygdom i muslimske og afrikanske lande i fire år som ulandsarbejder og
blot synes at tilstrømningen til DK bør stoppe.

"Der kan du selv se", sagde faderen til det beroligede barn.

Fra : Bo Warming

Dato : 26-05-06 21:36

> [...]
> skal ske i denne Hillerødgade-LUNDTOFTEGADE butik - et fattigt
> kvarter hvor alle er for hæmmede til blot at gå i shorts, selv

Næste gang vil jeg knappe øverste skjorteknap op og spørge om det er
for meget - mon jeg så får livsvarigt forbud mod at komme i butikken?