Stor antiterroraktion
Fra : Martin Larsen

Dato : 24-05-06 09:35

500 politibetjente har været i en stor antiterroraktion i morges.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/5011096.stm

Folk som CRL, Konrad og Allan kunne have godt af at følge lidt med i hvor
meget arbejde der gøres for at undgå at muhammedanerterroristerne får
held med deres bestialske ting. Som regel hører vi jo kun når ulykken er
sket.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Allan Riise

Dato : 24-05-06 09:40

Martin Larsen wrote:
> [...]
> muhammedanerterroristerne får held med deres bestialske ting. Som
> regel hører vi jo kun når ulykken er sket.

Det er da kun godt, jeg har *aldrig* skrevet at terrorister ikke skulle
anholdes og fængsles, de skal bare ikke flyttes til skjulte fængslerhvor de
tortureres, eller sidde fængslet uden nogen form for rettigheder.

--
Allan Riise

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-05-06 10:03

Allan Riise fortalte:

> [...]
> skulle anholdes og fængsles, de skal bare ikke flyttes til skjulte
> fængslerhvor de tortureres, eller sidde fængslet uden nogen form for

Og når de er anholdt skal de forkæles af velduftende /hurier/ og tilbydes
kakao og friskbagte boller hvert kvarter - ellers er det tortur.
Og så er det dig og dine venner der har sørget for muha-invasionen.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Allan Riise

Dato : 24-05-06 10:08

Martin Larsen wrote:
> [...]
> tilbydes kakao og friskbagte boller hvert kvarter - ellers er det
> tortur. Og så er det dig og dine venner der har sørget for

Du sludrer løs, helt uden hold i hvad jeg nogensinde har skrevet og
virkeligheden.

Næ, de skal behandles som enhver anden sigtet i det lands retssystem de er
tilbageholdt i, og ikke flyttes til skjulte fængsler i Syrien eller Egypten
og deres lige, som er lig med tortur, og selvfølgelig heller ikke overføres
til Guantanamo hvor de slet ingen rettigheder har.

Hvorfor?

Fordi de hverken er dømt eller endsige været for en dommer, og selvom de
skulle dømmes, så skal de afsone under de afsoningsformer der er herskende i
det land de har begået overtrædelsen, og er blevet dømt, ellers sætter vi
vores eget demokrati ud af funktion.

--
Allan Riise

Fra : Doctor Tennant

Dato : 24-05-06 15:04

> [...]
> i det land de har begået overtrædelsen, og er blevet dømt, ellers sætter

Det vil jeg nu også nok sige... Med undtagelse selvfølgelig af Bin Laden -
ham har jeg ikke rigtig noget imod at man torturerer eller slår ihjel... Jeg
ved ikke rigtig hvorfor

HC

Fra : Alucard

Dato : 24-05-06 15:58

On Wed, 24 May 2006 16:03:45 +0200, "Doctor Tennant"
<buggeroff@bloodyspammers.net> wrote:

>Det vil jeg nu også nok sige... Med undtagelse selvfølgelig af Bin Laden -
>ham har jeg ikke rigtig noget imod at man torturerer eller slår ihjel... Jeg
>ved ikke rigtig hvorfor

Han har nu været død i flere år....

Fra : @

Dato : 24-05-06 16:45

On Wed, 24 May 2006 10:39:35 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Det er da kun godt, jeg har *aldrig* skrevet at terrorister ikke skulle
>anholdes og fængsles, de skal bare ikke flyttes til skjulte fængslerhvor de
>tortureres, eller sidde fængslet uden nogen form for rettigheder.

hvilke rettigheder gav tererroristerne menneskene i World Trade
Center?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Allan Riise

Dato : 24-05-06 17:48

@ wrote:

> hvilke rettigheder gav tererroristerne menneskene i World Trade
> Center?

Hvilke rettigheder giver en vilkårlig morder sit/sine ofre?

Vi skal jo netop opretholde det at være menneskelige/retfærdige og
demokratiske, ikke?

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 24-05-06 19:01

On Wed, 24 May 2006 18:47:32 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Hvilke rettigheder giver en vilkårlig morder sit/sine ofre?
>
>Vi skal jo netop opretholde det at være menneskelige/retfærdige og
>demokratiske, ikke?

ikke ubetinget

hvis modstanderen er lav dyrisk og utilregnelig morderisk og helt
udenfor pædagogisk rækkevidde hjæper gode hensigter medmenneskelighed
og alt det andte fra søndagsskolen ikke en pind, inden du er færdig
med at fundere over hvordan du skal opføre dig er du rendt overende og
dræbt

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Allan Riise

Dato : 24-05-06 20:04

@ wrote:

> [...]
> og alt det andte fra søndagsskolen ikke en pind, inden du er færdig
> med at fundere over hvordan du skal opføre dig er du rendt overende og

Sludder, de skal i maksimum sikret fængsel når de er dømt, og så er den ikke
længere.

--
Allan Riise

Fra : GB

Dato : 24-05-06 22:21

"@" <1@invalid.net> wrote in

> hvilke rettigheder gav tererroristerne menneskene i World Trade
> Center?

Retten til at dø for allah?

Fra : @

Dato : 25-05-06 03:39

On 24 May 2006 21:20:54 GMT, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

>"@" <1@invalid.net> wrote in

>Retten til at dø for allah?

det er ikke en ret det er en pligt

altså for korantosserne

så jeg vil hemed opfordre alle muhammedanere til at dø for Allah
hurtigst muligt

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 24-05-06 10:38

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> on onsdag 24. maj 2006 at 11:03
+0100 wrote:
>Og når de er anholdt skal de forkæles af velduftende /hurier/ og tilbydes
>kakao og friskbagte boller hvert kvarter - ellers er det tortur.
>Og så er det dig og dine venner der har sørget for muha-invasionen.

Det har akdrig strejfet dig at der findes et sted midt i mellem
umenneskelig behandling og så det, du beskriver ovenfor?
For eksempel det almindelige retsprincip om, at man er uskyldig indtil
andet er bevist?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-05-06 11:28

Frank Løkkegaard fortalte:

> [...]
> umenneskelig behandling og så det, du beskriver ovenfor?
> For eksempel det almindelige retsprincip om, at man er uskyldig indtil

Ikke i krig
--
Befri DK

Fra : Allan Riise

Dato : 24-05-06 11:56

Martin Larsen wrote:
> Frank Løkkegaard fortalte:

> Ikke i krig

De er altså taget i uniform, eller med distingtioner, med våben eller
sprængstof i hånden,eller liggende klar?

Hvis det er sandt at det er en krig hvorfor er de indsatte i Guantanamo ikke
der efter de gældende regler for krigsfanger?

Hvis det er krig, så skal man jo løslade alle fodsoldaterne når der engang
bliver "fred", og det er kun personer der har atået for, eller som har givet
ordre til anslag som er forbudte ifølge krigslovene, hvor det ikke er
forbudt i sig selv, at være i besiddelse af våben og sprængstoffer.

Og det sidste men også det vigtigste, de tilfangetagne er vel ikke
terrorister før de er dømt ved en retssag, hvad er de så inden den er
afsluttet, "næsten terrorister"?
Og du ved godt at det kun er en håndfuld i hele verdenen der er blevet dømt
som terrorister, og alligevel sidder der tusindevis, heraf mange på 5'te år,
uden at være dømt eller i det hele taget sigtet.

Siger det dig ikke et eller andet om retssikkerheden?

--
Allan Riise

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 24-05-06 11:45

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> on onsdag 24. maj 2006 at 12:28
+0100 wrote:
>Ikke i krig

Betyder det, at du mener de almindelige retssikkerhedsbestemmelser skal
sættes ud af kraft fordi Danmark deltager i Irak-krigen?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-05-06 12:02

Frank Løkkegaard fortalte:

> Betyder det, at du mener de almindelige retssikkerhedsbestemmelser
> skal sættes ud af kraft fordi Danmark deltager i Irak-krigen?

Især selvfølgelig der hvor krigen udspiller sig.
--
Befri DK

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 24-05-06 12:40

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> on onsdag 24. maj 2006 at 13:01
+0100 wrote:

>Især selvfølgelig der hvor krigen udspiller sig.

Med især ligger der jo lidt mere end en antydning af, at samme regler fint
kan sættes ud af kraft herhjemme også?

Hvad skulle forresten være argumentationen for at man ikke skal behandle
fanger ordentligt i krigszonen? Det er da et særdeles relevant spørgsmål i
Irak, hvor der jo hævdes at være en slags fred og ja, nogle svang sig
tidligere på året op til at hævde at der faktisk var demokrati?
Hvis man ser på eksempelvis de danske troppers tilstedeværelse i
Basra-området, er en hel del af deres aktiviteter rettet mod
civil-befolkningen, blandt andet i forsøget på at opretholde en eller
anden form for orden i området. det indebærer, alt andet lige, at en del
af arbejdet omfatter formodede skyldige i et eller andet. Disse formodede
skyldige har ikke ret til den retsbeskyttelse der ligger i at man ikke er
skyldig frø man er dømt?
Og hvorfor skal disse formodede skyldige ikke behandles ordentligt?

Bemærk venligst at jeg ikke kritiserer den opgave som de danske soldater
er sat til at løse, ej heller vurderer jeg om de gør det godt eller skidt.
derimod forholder jeg mig til det principielle i din udmelding.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Konrad

Dato : 24-05-06 14:41

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message
> [...]
> meget arbejde der gøres for at undgå at muhammedanerterroristerne får
> held med deres bestialske ting. Som regel hører vi jo kun når ulykken er

I det her tilfælde gjaldt det så ikke. Inden for hvilke områder af
nyhedsstrømmen mener du dette IKKE gør sig gældende?

I øvrigt tror jeg da den danske stat bruger flere ressourcer på at bekæmpe
hashrygning ude på Christinia, end den bruger på terrorbekæmpelse.

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-05-06 15:26

Konrad fortalte:

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message

> I det her tilfælde gjaldt det så ikke.

Nej, men I skal ikke regne med at jeg kan være barnepige for jer hele
tiden!
--
Befri DK

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 24-05-06 15:34

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> on onsdag 24. maj 2006 at 16:26
+0100 wrote:
>Nej, men I skal ikke regne med at jeg kan være barnepige for jer hele
>tiden!

Hvordan barnepige?????????

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311