Dynamolygter gir sikkerhed LYVER STATISTIK
Fra : Bo Warming

Dato : 21-05-06 22:01

Der er statistisk sammenhæng mellem
1. Fastmonterede lygter og
2. få uheld

Løgneavisen Politiken idag tolker det som at disse dyre lygter gavner
sikkerheden.

Selvfølgelig er statistikken ikke om ulykker i mørke.

Selvfølgelig er der få umodne unge fartpsykopater, der installerer en
dynamo på deres cykel - det er et særligt og særligt sikkertkørende
klientel som er tryghedsnarkomaner og forsigtigpetere..

S og rådet for færdselssikkerhed vil selvfølgelig lovgive om tvang
udfra fup-undersøgelsen

Sådan er politik

Magtkorrumperede skiderikker elsker tvang og der er penge under bordet
til dem, for cykelbranchen gavnes af det skadelige lovpåbud, der er på
vej.

Helt som sikkerhedsseler bør være frivillige , bør dette dårligt
undersøgte dyre pjat aldrig være tvungen.

De fleste cykelture i mørke sker vist i byer med gadebelysning - i
hele mit meget cyklende liv har jeg aldrig ejet en cykellygte, når
bortset fra en dum dynamo som teenager og et par lånte nefaer.

Jeg har aldrig nærmet mig uheld i mørke og aldrig har nogen haft svært
ved at se mig , for på Nørrebro er der festilumination overalt - og
biler har lys på.
At jeg kører anarkistisk mod ensretning osv bet yder jeg kører
koncentreret og så er ulykkesrisiko lig nul.
Nogle årtier havde jeg hvid ishockeyhjælm på og den øgede
synligheden bedre end lys.

Da grimme cykelhjælme blev almindelige pga Nyrup blev min hjælm
stjålet. I dagslys har jeg fået hjernerystelse, da bil væltede mig.
Jeg kunne have fået erstatning man gad ikke papirbesværet - og havde
vist nogen skyld selv, men hastigheder på Nørrebro giver jo aldrig
dødsrisiko for andre end børn - gør det?

Måske cykeluheld især rammer unge tabere med dårlig opdragelse, som er
gjort ulykkesfugle - og de skal nok komme til skade også via en
tvungen fastmonteret lygte.