/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Skandaløs behandling af ældre.
Fra : Josie


Dato : 21-05-06 21:02

Efter udsendelsen på DR i aften angående forholdene på et københavnsk
plejehjem, håber jeg politikerne kan få øjnene op for at der må gøres
omgående, angående den måde vi behandler vores ældre medborgere på, det er
en skændsel uden lige, og det er desværre ikke kun i København det sker, det
er mere udbredt end man tror, det kan jeg som pårørende skrive under på, og
det her er et område der skal ryddes godt og grundigt op i her og nu.

Mvh.Josie.



 
 
Allan Riise (21-05-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 21-05-06 21:08

Josie wrote:
> Efter udsendelsen på DR i aften angående forholdene på et københavnsk
> plejehjem, håber jeg politikerne kan få øjnene op for at der må gøres
> omgående, angående den måde vi behandler vores ældre medborgere på,
> det er en skændsel uden lige, og det er desværre ikke kun i København
> det sker, det er mere udbredt end man tror, det kan jeg som pårørende
> skrive under på, og det her er et område der skal ryddes godt og
> grundigt op i her og nu.

Koster det penge så bliver det ikke under denne regeringstid.

--
Allan Riise



Josie (21-05-2006)
Kommentar
Fra : Josie


Dato : 21-05-06 21:17


"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:4470c878$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Koster det penge så bliver det ikke under denne regeringstid.
>
> --
> Allan Riise

Nej, det er jeg også bange for, og ældre er åbenbart ikke et område
politikerne har lyst til at bruge særlig meget energi på, det er jo ikke
helt nyt det der kom frem i udsendelsen i aften, men det er jo også lettere
at lade som om det ikke sker.

Mvh.Josie.



Ralph (21-05-2006)
Kommentar
Fra : Ralph


Dato : 21-05-06 22:15

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:4470c878$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Koster det penge så bliver det ikke under denne regeringstid.

Det skal du ikke sige, husk PPMTU-BKSN.

Pia
Populisme
Magt
Taburetter
Ulands-Bistand Kan Skæres Ned

--
Venligst
Ralph
PPMTU-BKSN



Allan Riise (21-05-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 21-05-06 22:37

Ralph wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:4470c878$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Koster det penge så bliver det ikke under denne regeringstid.
>
> Det skal du ikke sige, husk PPMTU-BKSN.
>
> Pia
> Populisme
> Magt
> Taburetter
> Ulands-Bistand Kan Skæres Ned

Hun får jo kun symbolske beløb, som de 75 Mio. fra satspuljen, til at rette
op på nedskringer i Mia. klassen.
Såee det...

--
Allan Riise



Mikael Mortensen (21-05-2006)
Kommentar
Fra : Mikael Mortensen


Dato : 21-05-06 22:51


"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:4470c878$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Josie wrote:
>> Efter udsendelsen på DR i aften angående forholdene på et københavnsk
>> plejehjem, håber jeg politikerne kan få øjnene op for at der må gøres
>> omgående, angående den måde vi behandler vores ældre medborgere på,
>> det er en skændsel uden lige, og det er desværre ikke kun i København
>> det sker, det er mere udbredt end man tror, det kan jeg som pårørende
>> skrive under på, og det her er et område der skal ryddes godt og
>> grundigt op i her og nu.
>
> Koster det penge så bliver det ikke under denne regeringstid.

Du syntes måske det gik bedre da socialdemokratiet havde magten.?


/Mikael



Allan Riise (21-05-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 21-05-06 23:21

Mikael Mortensen wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:4470c878$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Josie wrote:
>>> Efter udsendelsen på DR i aften angående forholdene på et
>>> københavnsk plejehjem, håber jeg politikerne kan få øjnene op for
>>> at der må gøres omgående, angående den måde vi behandler vores
>>> ældre medborgere på, det er en skændsel uden lige, og det er
>>> desværre ikke kun i København det sker, det er mere udbredt end man
>>> tror, det kan jeg som pårørende skrive under på, og det her er et
>>> område der skal ryddes godt og grundigt op i her og nu.
>>
>> Koster det penge så bliver det ikke under denne regeringstid.
>
> Du syntes måske det gik bedre da socialdemokratiet havde magten.?

Suk, endnu et metaargument.

Fordi det ikke blev ordnet tidligere, så skal det heller ikke ordnes nu.
Det er jo hvad du skriver.

Og jeg som troede at vi havde en regering som handlede og man ved hvor man
har, og som aldrig bliver magtfulgkommen, hvilket vel også er grunden til at
Anders Fogh brugte sin spindoktor og det officielle statsminister brevpapir
til at udsende invitationer til udvalgte medie personer, læs de der har de
rette meninger, til en frokost som forøvrigt var et Venstre arrangement,
hvilket ikke en eneste af de indbudte vidste eller kunne se.

Derfor gør Fogh også meget ved fødevarekrisen, hvor Barfoed siger at det
ikke gør noget som helst at man sparer over 120 mio. for slagterierne har jo
også en pligt til selv at opretholde fødevare sikkerheden, som de så vil
skære ned med mindst 1/3.

Jo, det er godt med en regering der gør noget, men det ville være bedre hvis
de gjorde noget for befolkningen og ikke Thor P.'s pengekiste.

--
Allan Riise



Kent Rådbjerg (22-05-2006)
Kommentar
Fra : Kent Rådbjerg


Dato : 22-05-06 01:27

Allan Riise skrev:
> Mikael Mortensen wrote:
>> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4470c878$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Suk, endnu et metaargument.
>
> Fordi det ikke blev ordnet tidligere, så skal det heller ikke ordnes nu.
> Det er jo hvad du skriver.

Og hvorfor skulle/burde det så ikke være ordnet tidligere? Forud for
den nuværende regering havde vi jo en jo en regering, som alene på
grund af sin _social_demokratiske indstilling, burde have sørget for at
ændre disse forhold. Hvorfor gjorde den regering ikke noget ved disse
forhold? Det er vel tydeligt for enhver; der var ikke stemmer i
skidtet!

Og hvad skal der så til for at ændre forholdene? Et regeringsskifte gør
det ikke; det var ikke for fem flade ører bedre under den tidligere
regering; så hvad skal der til, hr. Riise?
>
> Og jeg som troede at vi havde en regering som handlede og man ved hvor man
> har, og som aldrig bliver magtfulgkommen, hvilket vel også er grunden til at
> Anders Fogh brugte sin spindoktor og det officielle statsminister brevpapir
> til at udsende invitationer til udvalgte medie personer, læs de der har de
> rette meninger, til en frokost som forøvrigt var et Venstre arrangement,
> hvilket ikke en eneste af de indbudte vidste eller kunne se.

Din sædvanlige harceleren mod den nuværende regering, intet nyt i det.
Men enhedslisten går _lidt_ frem, glæd dig dog over det.
>
> Derfor gør Fogh også meget ved fødevarekrisen, hvor Barfoed siger at det ikke
> gør noget som helst at man sparer over 120 mio. for slagterierne har jo også
> en pligt til selv at opretholde fødevare sikkerheden, som de så vil skære ned
> med mindst 1/3.

Mere bla. bla. bla. Der er i øjeblikket fokus på fødevarekontrollen,
men sandheden er at kontrollen ikke var bedre under den tidligere
regering. _Nu_ er det blot blevet et fokusområde. Hvis du kan
dokumentere at fødevarekontrollen var _bedre_ under den/de tidligere
regering/er, er jeg selvfølgelig lydhør, men det skal være
dokumentation for at selve _kontrollen_ var bedre, ikke bare at der
blev brugt flere penge på området.
>
> Jo, det er godt med en regering der gør noget, men det ville være bedre hvis
> de gjorde noget for befolkningen og ikke Thor P.'s pengekiste.

Ja, skift "Thor P" ud med navnet på den til enhver tid siddende
finansminister, så vil udsagnet være rammende, uanset regeringens
partifarve/sammensætning.

Din argumentation er rigtig morsom, men ikke specielt overbevisende.


Kigger ind i gruppen på et tidspunkt. . . . .

Kent.



Michael Weber (22-05-2006)
Kommentar
Fra : Michael Weber


Dato : 22-05-06 00:06


"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
news:4470e0e5$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:4470c878$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Josie wrote:
> >> Efter udsendelsen på DR i aften angående forholdene på et københavnsk
> >> plejehjem, håber jeg politikerne kan få øjnene op for at der må gøres
> >> omgående, angående den måde vi behandler vores ældre medborgere på,
> >> det er en skændsel uden lige, og det er desværre ikke kun i København
> >> det sker, det er mere udbredt end man tror, det kan jeg som pårørende
> >> skrive under på, og det her er et område der skal ryddes godt og
> >> grundigt op i her og nu.
> >
> > Koster det penge så bliver det ikke under denne regeringstid.
>
> Du syntes måske det gik bedre da socialdemokratiet havde magten.?
>
>
> /Mikael
>
>

Iflg. Fogh indgik regeringen en kontrakt med vælgerne under mottoet "noget
for noget".
Er det det "noget" vælgerne valgte ? Eller har Fogh misligeholdt sin del af
kontrakten ?

Med venlig hilsen
Michael Weber



GB (22-05-2006)
Kommentar
Fra : GB


Dato : 22-05-06 00:23

"Michael Weber" <michael@FJERNmichaelweber.dk> wrote in
news:4470f1e6$0$27538$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Er det det "noget" vælgerne valgte ? Eller har Fogh misligeholdt sin
> del af kontrakten ?

Nej netop ikke - det er deror Den Gode Regering er ved magten i dag...

Kim2000 (22-05-2006)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 22-05-06 17:58


"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
news:4470e0e5$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:4470c878$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Josie wrote:
>>> Efter udsendelsen på DR i aften angående forholdene på et københavnsk
>>> plejehjem, håber jeg politikerne kan få øjnene op for at der må gøres
>>> omgående, angående den måde vi behandler vores ældre medborgere på,
>>> det er en skændsel uden lige, og det er desværre ikke kun i København
>>> det sker, det er mere udbredt end man tror, det kan jeg som pårørende
>>> skrive under på, og det her er et område der skal ryddes godt og
>>> grundigt op i her og nu.
>>
>> Koster det penge så bliver det ikke under denne regeringstid.
>
> Du syntes måske det gik bedre da socialdemokratiet havde magten.?
>

Så efter mere end 5 år ved magten mener du ikke den borgerlig regering kan
holdes ansvarlig for landets politik??

Der er da ikke noget at sige til landet sejler rundt i ansvarsløshed.



Allan Riise (22-05-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 22-05-06 18:16

Kim2000 wrote:
> "Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> news:4470e0e5$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4470c878$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Josie wrote:
>>>> Efter udsendelsen på DR i aften angående forholdene på et
>>>> københavnsk plejehjem, håber jeg politikerne kan få øjnene op for
>>>> at der må gøres omgående, angående den måde vi behandler vores
>>>> ældre medborgere på, det er en skændsel uden lige, og det er
>>>> desværre ikke kun i København det sker, det er mere udbredt end
>>>> man tror, det kan jeg som pårørende skrive under på, og det her er
>>>> et område der skal ryddes godt og grundigt op i her og nu.
>>>
>>> Koster det penge så bliver det ikke under denne regeringstid.
>>
>> Du syntes måske det gik bedre da socialdemokratiet havde magten.?
>>
>
> Så efter mere end 5 år ved magten mener du ikke den borgerlig
> regering kan holdes ansvarlig for landets politik??
>
> Der er da ikke noget at sige til landet sejler rundt i ansvarsløshed.

Det er ansvarsforflyttelse, fjernelse af kritik.

Typisk for inst. og mennesker der ikke kan se at de laver fejl, og hvis de
endelig bliver gjort opmærksom på det, så absolut ikke vil indrømme det.

Men at bruge det som et grundlag til evt. ikke sekv at gøre noget, det er
formig at se nærmest kriminelt.

--
Allan Riise



Mark Jensen (22-05-2006)
Kommentar
Fra : Mark Jensen


Dato : 22-05-06 18:50

On Mon, 22 May 2006 18:58:02 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

>

>>>
>>> Koster det penge så bliver det ikke under denne regeringstid.
>>
>> Du syntes måske det gik bedre da socialdemokratiet havde magten.?
>>
>
>Så efter mere end 5 år ved magten mener du ikke den borgerlig regering kan
>holdes ansvarlig for landets politik??

>Der er da ikke noget at sige til landet sejler rundt i ansvarsløshed.
>

Der er ikke noget at sige til at landet pt er Europas økonomisk
stærkeste nation.
Det er faktisk netop økonomisk ansvar, der er årsag til det.
Noget eks. Soc. Dem har haft det svært med historisk set.

Kim2000 (22-05-2006)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 22-05-06 19:44


"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse
news:3cu372p3ga74hl7n3egblc7s0t8asc7mio@4ax.com...
> On Mon, 22 May 2006 18:58:02 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
> wrote:
>
>>
>
>>>>
>>>> Koster det penge så bliver det ikke under denne regeringstid.
>>>
>>> Du syntes måske det gik bedre da socialdemokratiet havde magten.?
>>>
>>
>>Så efter mere end 5 år ved magten mener du ikke den borgerlig regering kan
>>holdes ansvarlig for landets politik??
>
>>Der er da ikke noget at sige til landet sejler rundt i ansvarsløshed.
>>
>
> Der er ikke noget at sige til at landet pt er Europas økonomisk
> stærkeste nation.
> Det er faktisk netop økonomisk ansvar, der er årsag til det.
> Noget eks. Soc. Dem har haft det svært med historisk set.

Nåda, så økonomien har regeringen ansvaret for? Men forholdene på omsogn er
den tidligere regerings ansvar? Man skal godt nok være særdeles meget
borgerlig for at sige den slags uden at grine. Forskellen er klar:

Nyrup byggede videre på Schluters økonomiske succes, og med reformer
halverede han arbejdsløsheden. Den nuværende regering fortsatte den
succeshistorie, altså bortset fra at man kæmper for at presse
arbejdsløsheden op igen. Den tidligere regering skar ned på omsorgsarbejdet,
den nuværende regering fortsatte kursen. Hvis det ikke var for
flygtningepolitikken ville vi sgu næppe have mærket forskel på om Nyrup
havde fortsat. Selvfølgelig bortset fra at vi havde en statsmand der turde
tage ansvar i Nyrup, mens vi nu har et skvat der netop ikke tør tage ansvar,
men sender alt i kommisioner og udvalg. (ikke at jeg tror hverken Helle
eller Marianne ville klare sig bedre).

mvh
Kim



Mark Jensen (22-05-2006)
Kommentar
Fra : Mark Jensen


Dato : 22-05-06 23:13

On Mon, 22 May 2006 20:43:34 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

>

>
>Nyrup byggede videre på Schluters økonomiske succes, og med reformer
>halverede han arbejdsløsheden. Den nuværende regering fortsatte den
>succeshistorie, altså bortset fra at man kæmper for at presse
>arbejdsløsheden op igen. Den tidligere regering skar ned på omsorgsarbejdet,
>den nuværende regering fortsatte kursen. Hvis det ikke var for
>flygtningepolitikken ville vi sgu næppe have mærket forskel på om Nyrup
>havde fortsat. Selvfølgelig bortset fra at vi havde en statsmand der turde
>tage ansvar i Nyrup, mens vi nu har et skvat der netop ikke tør tage ansvar,
>men sender alt i kommisioner og udvalg. (ikke at jeg tror hverken Helle
>eller Marianne ville klare sig bedre).

Jeg er sådan set ikke uenig, jeg synes bare dit oprindelige indlæg i
sig selv også var alt for ensidigt, for virkeligheden er jo netop
temmelig grumset. Eks. vokser den offentlige sektor rigtig meget, selv
her under Fogh.

Forskellen er for mig primært at hvor den forrige regering uden de
store betænkeligheder ville sætte skatten op, hvis den manglede penge,
ved man at den nuværende ikke gør det. Et socialistiske flertal vil
altid (over tid) kæmpe for mere stat og mere i skatteindkrævninger i
nye irriterende skatter.

Det og flygtningepolitikken er denne regerings stærke sider, og dem
vægter jeg meget højt, og jeg tror vi har præcis divergerende syn på
Fogh kontra Nyrup. Jeg mener ikke der var meget statsmandsship i at
køre personligt på Uffes bopæl, eller på at stå frem med et
efterlønspapirbevis der ikke var 5 flade øre værd, blot for at sikre
sig taburetterne 4 år mere.

Og ellers er vi enige i at forskellen overordnet set ikke er så stor
mere i dansk politik.




Allan Riise (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 23-05-06 00:03

Mark Jensen wrote:
> On Mon, 22 May 2006 20:43:34 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
> wrote:
>
>>
>
>>
>> Nyrup byggede videre på Schluters økonomiske succes, og med reformer
>> halverede han arbejdsløsheden. Den nuværende regering fortsatte den
>> succeshistorie, altså bortset fra at man kæmper for at presse
>> arbejdsløsheden op igen. Den tidligere regering skar ned på
>> omsorgsarbejdet, den nuværende regering fortsatte kursen. Hvis det
>> ikke var for flygtningepolitikken ville vi sgu næppe have mærket
>> forskel på om Nyrup havde fortsat. Selvfølgelig bortset fra at vi
>> havde en statsmand der turde tage ansvar i Nyrup, mens vi nu har et
>> skvat der netop ikke tør tage ansvar, men sender alt i kommisioner
>> og udvalg. (ikke at jeg tror hverken Helle eller Marianne ville
>> klare sig bedre).
>
> Jeg er sådan set ikke uenig, jeg synes bare dit oprindelige indlæg i
> sig selv også var alt for ensidigt, for virkeligheden er jo netop
> temmelig grumset. Eks. vokser den offentlige sektor rigtig meget, selv
> her under Fogh.

Løgn.

--
Allan Riise



Mark Jensen (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Mark Jensen


Dato : 23-05-06 11:55

On Tue, 23 May 2006 01:02:39 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

t
>>> ikke var for flygtningepolitikken ville vi sgu næppe have mærket
>>> forskel på om Nyrup havde fortsat. Selvfølgelig bortset fra at vi
>>> havde en statsmand der turde tage ansvar i Nyrup, mens vi nu har et
>>> skvat der netop ikke tør tage ansvar, men sender alt i kommisioner
>>> og udvalg. (ikke at jeg tror hverken Helle eller Marianne ville
>>> klare sig bedre).
>>
>> Jeg er sådan set ikke uenig, jeg synes bare dit oprindelige indlæg i
>> sig selv også var alt for ensidigt, for virkeligheden er jo netop
>> temmelig grumset. Eks. vokser den offentlige sektor rigtig meget, selv
>> her under Fogh.
>
>Løgn.


Nix.
Den offentlige sektor vokser også, selvom der ikke ansættes flere.



Allan Riise (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 23-05-06 12:24

Mark Jensen wrote:
> On Tue, 23 May 2006 01:02:39 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:
>
> t
>>>> ikke var for flygtningepolitikken ville vi sgu næppe have mærket
>>>> forskel på om Nyrup havde fortsat. Selvfølgelig bortset fra at vi
>>>> havde en statsmand der turde tage ansvar i Nyrup, mens vi nu har et
>>>> skvat der netop ikke tør tage ansvar, men sender alt i kommisioner
>>>> og udvalg. (ikke at jeg tror hverken Helle eller Marianne ville
>>>> klare sig bedre).
>>>
>>> Jeg er sådan set ikke uenig, jeg synes bare dit oprindelige indlæg i
>>> sig selv også var alt for ensidigt, for virkeligheden er jo netop
>>> temmelig grumset. Eks. vokser den offentlige sektor rigtig meget,
>>> selv her under Fogh.
>>
>> Løgn.
>
>
> Nix.
> Den offentlige sektor vokser også, selvom der ikke ansættes flere.

Der er sket et fald på 11.000 ansættelser, og selvfølgelig kan det
offentlige ikke vokse uden flere ansættelser, det er jo noget vrøvl..

--
Allan Riise



Mark Jensen (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Mark Jensen


Dato : 24-05-06 09:42

On Tue, 23 May 2006 13:24:18 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:
dre).
>>>>
>>>> Jeg er sådan set ikke uenig, jeg synes bare dit oprindelige indlæg i
>>>> sig selv også var alt for ensidigt, for virkeligheden er jo netop
>>>> temmelig grumset. Eks. vokser den offentlige sektor rigtig meget,
>>>> selv her under Fogh.
>>>
>>> Løgn.
>>
>>
>> Nix.
>> Den offentlige sektor vokser også, selvom der ikke ansættes flere.
>
>Der er sket et fald på 11.000 ansættelser, og selvfølgelig kan det
>offentlige ikke vokse uden flere ansættelser, det er jo noget vrøvl..

selvfølgelig kan den det.
Eks. ved øgede arbejdsopgaver, stigende økonomisk forbrug m.v.

Allan Riise (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 24-05-06 09:49

Mark Jensen wrote:
> On Tue, 23 May 2006 13:24:18 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:
> dre).
>>>>>
>>>>> Jeg er sådan set ikke uenig, jeg synes bare dit oprindelige
>>>>> indlæg i sig selv også var alt for ensidigt, for virkeligheden er
>>>>> jo netop temmelig grumset. Eks. vokser den offentlige sektor
>>>>> rigtig meget, selv her under Fogh.
>>>>
>>>> Løgn.
>>>
>>>
>>> Nix.
>>> Den offentlige sektor vokser også, selvom der ikke ansættes flere.
>>
>> Der er sket et fald på 11.000 ansættelser, og selvfølgelig kan det
>> offentlige ikke vokse uden flere ansættelser, det er jo noget vrøvl..
>
> selvfølgelig kan den det.
> Eks. ved øgede arbejdsopgaver, stigende økonomisk forbrug m.v.

Det er forbruget du skriver om, ikke sektoren.

Det svarer til at du mener at min familie på 5 den vokser fordi vi køber bil
og vælger at bygge et sommerhus og får en stigning i vores økonomiske
forbrug.
Det er noget gigantisk sludder Mark.

--
Allan Riise



Mark Jensen (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Mark Jensen


Dato : 24-05-06 10:53

On Wed, 24 May 2006 10:49:02 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:
der ikke ansættes flere.
>>>
>>> Der er sket et fald på 11.000 ansættelser, og selvfølgelig kan det
>>> offentlige ikke vokse uden flere ansættelser, det er jo noget vrøvl..
>>
>> selvfølgelig kan den det.
>> Eks. ved øgede arbejdsopgaver, stigende økonomisk forbrug m.v.
>
>Det er forbruget du skriver om, ikke sektoren.
>
>Det svarer til at du mener at min familie på 5 den vokser fordi vi køber bil
>og vælger at bygge et sommerhus og får en stigning i vores økonomiske
>forbrug.
>Det er noget gigantisk sludder Mark.

Jeg har nok bidraget til noget begrebsforvirring, må jeg indrømme.

Jeg burde have skrievet at forbruget i den offentlige sektor er
vokset, også under Fogh.



Allan Riise (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 24-05-06 11:19

Mark Jensen wrote:
> On Wed, 24 May 2006 10:49:02 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:
> der ikke ansættes flere.
>>>>
>>>> Der er sket et fald på 11.000 ansættelser, og selvfølgelig kan det
>>>> offentlige ikke vokse uden flere ansættelser, det er jo noget
>>>> vrøvl..
>>>
>>> selvfølgelig kan den det.
>>> Eks. ved øgede arbejdsopgaver, stigende økonomisk forbrug m.v.
>>
>> Det er forbruget du skriver om, ikke sektoren.
>>
>> Det svarer til at du mener at min familie på 5 den vokser fordi vi
>> køber bil og vælger at bygge et sommerhus og får en stigning i vores
>> økonomiske forbrug.
>> Det er noget gigantisk sludder Mark.
>
> Jeg har nok bidraget til noget begrebsforvirring, må jeg indrømme.
>
> Jeg burde have skrievet at forbruget i den offentlige sektor er
> vokset, også under Fogh.

Det er da også nødvendigt. Når presset øges og priser og den almene vækst er
på 3½% og det off. får en vækst på max. 2%, så er det stadig en nedgang i
forhold til den øvrige samfundsøkonomi.

--
Allan Riise



@ (22-05-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 22-05-06 20:50

On Mon, 22 May 2006 19:50:02 +0200, Mark Jensen <jesperj@it.dk> wrote:

>On Mon, 22 May 2006 18:58:02 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
>wrote:
>
>>
>
>>>>
>>>> Koster det penge så bliver det ikke under denne regeringstid.
>>>
>>> Du syntes måske det gik bedre da socialdemokratiet havde magten.?
>>>
>>
>>Så efter mere end 5 år ved magten mener du ikke den borgerlig regering kan
>>holdes ansvarlig for landets politik??
>
>>Der er da ikke noget at sige til landet sejler rundt i ansvarsløshed.
>>
>
>Der er ikke noget at sige til at landet pt er Europas økonomisk
>stærkeste nation.

hvad hulen har det med ældrepleje at gøre,

ældrepleje sygehusrengøring skolerengøring børnehavepersonale er
samfundsøkonomisk tæt på gratis så lang tid der er arbejdskraft til
rådighed som ellers skulle forsøges for at lave ingenting

>Det er faktisk netop økonomisk ansvar, der er årsag til det.
>Noget eks. Soc. Dem har haft det svært med historisk set.


hvis de folk som producerer det vi skal "leve" af, ikke kan være
trygge ved at børn syge og gamle bliver passet forsvarligt kan det jo
være at de næste gang der er valg sætter krydset et andet sted, f.eks.
ved partier som vil forsøge at være både økonomisk og socialt
ansvarlige


--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Egon Stich (22-05-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 22-05-06 22:20


"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse
news:3cu372p3ga74hl7n3egblc7s0t8asc7mio@4ax.com...
> On Mon, 22 May 2006 18:58:02 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
> wrote:
>
> Der er ikke noget at sige til at landet pt er Europas økonomisk
> stærkeste nation.
> Det er faktisk netop økonomisk ansvar, der er årsag til det.
> Noget eks. Soc. Dem har haft det svært med historisk set.


Økonomisk "ansvar"?
Med således resultater?
Føj for satan for en opfattelse.

Typisk for borgerlige, der ikke er i besiddelse af moralsk ansvar..!!

Egon



HrSvendsen (22-05-2006)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 22-05-06 01:19

Allan Riise skrev:

> Josie wrote:
>> Efter udsendelsen på DR i aften angående forholdene på et københavnsk
>> plejehjem, håber jeg politikerne kan få øjnene op for at der må gøres
>> omgående, angående den måde vi behandler vores ældre medborgere på,
>> det er en skændsel uden lige, og det er desværre ikke kun i København
>> det sker, det er mere udbredt end man tror, det kan jeg som pårørende
>> skrive under på, og det her er et område der skal ryddes godt og
>> grundigt op i her og nu.
>
> Koster det penge så bliver det ikke under denne regeringstid.

Ligger plejehjem ikke under amter/kommuner?

Per Rønne (22-05-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 22-05-06 05:56

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Josie wrote:
> > Efter udsendelsen på DR i aften angående forholdene på et københavnsk
> > plejehjem, håber jeg politikerne kan få øjnene op for at der må gøres
> > omgående, angående den måde vi behandler vores ældre medborgere på,
> > det er en skændsel uden lige, og det er desværre ikke kun i København
> > det sker, det er mere udbredt end man tror, det kan jeg som pårørende
> > skrive under på, og det her er et område der skal ryddes godt og
> > grundigt op i her og nu.

Der er tilsyneladende tale om forhold på et enkelt københavnsk
plejehjem.

> Koster det penge så bliver det ikke under denne regeringstid.

1. Der er tale om et kommunalt plejehjem.

2. Der synes ikke at være tale om ressourcemangel, men om en særlig
kultur blandt de ansatte på netop det plejehjem.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Egon Stich (22-05-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 22-05-06 10:48


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hfq8gj.esy5u51pd22e1N%per@RQNNE.invalid...
> Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:
>
> > Koster det penge så bliver det ikke under denne regeringstid.
>
> 1. Der er tale om et kommunalt plejehjem.
>
> 2. Der synes ikke at være tale om ressourcemangel, men om en særlig
> kultur blandt de ansatte på netop det plejehjem.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk


Næ, det er sikkert ikke p.ga. ressourcemangel, at man gør rent hver 14. dag.
Det er jo helt normalt hos enhver?

At komm. og amter er "ansvarlige", ændrer ikke ved det faktum, at det er
regeringen, der umuliggør tilførslen af de midler, der skal til.

Mange års besparelser viser sig nu.
I offentligheden, for forholdene hatr jo været skandaløse i mange mange år.

Bottom line:
Skandaler som disse, kan henføres til DJØFere, der ikke på nogen måde tager
hensyn til borgere eller samfund.
For ikke at tale om almindelig anstændighed..!!

Ligesom akademiske levebrødspolitikere, og ledere af samme kaliber, der i
deres stupiditet og manglende respekt for "ubelæste" klassers arbejde, ikke
fatter, at det ikke er klogt, at ansætte tilfældige mennesker, uden at give
dem en fornøden uddannelse, til i virkeligheden ansvarsfulde jobs.

Lønnen er også ganske ude af proportioner.
Når der er tale om egne lønninger, er der ingen slinger i valsen.
Den skal være høj, for ellers "kan man ikke få kvalificeret arbejdskraft".,
som de postulerer.
Forunderligt nok gælder denne filosofi ikke for plejehjemspersonale.

Som jo i virkeligheden er betydeligt mere værd, end en tilfældig akademisk
selvisk skidderik, uden sans for andet end egne fordele.

Egon




Per Rønne (22-05-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 22-05-06 15:52

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1hfq8gj.esy5u51pd22e1N%per@RQNNE.invalid...
> > Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:
> >
> > > Koster det penge så bliver det ikke under denne regeringstid.
> >
> > 1. Der er tale om et kommunalt plejehjem.
> >
> > 2. Der synes ikke at være tale om ressourcemangel, men om en særlig
> > kultur blandt de ansatte på netop det plejehjem.

> Næ, det er sikkert ikke p.ga. ressourcemangel, at man gør rent hver 14. dag.
> Det er jo helt normalt hos enhver?

Ikke hos mig, er du gal. Jeg lider trods alt ikke af rengøringsvanvid
.... men ok, der havner ej heller fæces på gulvtæppet hos mig ...

I øvrigt var det ikke generelt rengøringen der klagedes over, men i høj
grad »tonen«. Og det forhold at personalet fandt det helt i orden at
beboere måtte vente halve timer på at komme af toilettet, hvis
personalet holdt kaffepause ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Kim2000 (22-05-2006)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 22-05-06 17:21


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hfqzuk.1e6lw981fxotyN%per@RQNNE.invalid...
> Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:
>
>> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:1hfq8gj.esy5u51pd22e1N%per@RQNNE.invalid...
>> > Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:
>> >
>> > > Koster det penge så bliver det ikke under denne regeringstid.
>> >
>> > 1. Der er tale om et kommunalt plejehjem.
>> >
>> > 2. Der synes ikke at være tale om ressourcemangel, men om en særlig
>> > kultur blandt de ansatte på netop det plejehjem.
>
>> Næ, det er sikkert ikke p.ga. ressourcemangel, at man gør rent hver 14.
>> dag.
>> Det er jo helt normalt hos enhver?
>
> Ikke hos mig, er du gal. Jeg lider trods alt ikke af rengøringsvanvid
> ... men ok, der havner ej heller fæces på gulvtæppet hos mig ...
>
> I øvrigt var det ikke generelt rengøringen der klagedes over, men i høj
> grad »tonen«. Og det forhold at personalet fandt det helt i orden at
> beboere måtte vente halve timer på at komme af toilettet, hvis
> personalet holdt kaffepause ...

Og det er - og nu er jeg grov - rent ud sagt forudsigeligt at tonen bliver
sådan. Lønnen er lav, de ansatte bliver ikke værdsat og det eneste de hører
fra politikerne er at de ikke gør det godt nok. Når der er tale om
offentligt ansatte så er det formentlig også sådan at pauserne _skal_
holdes, altså at hvis man ikke får holdt sig pause så bliver man fortsat
trukket for den. Når man fem gange har arbejdet i sin "fritid" (pausen) og
konstant bliver talt ned til og man end ikke får en bare nogenlunde
fornuftig løn - så kommer man til at føle en sådan "de kan rende mig"
holdning. Specielt når man føler man knokler røven i laser og alligevel står
den 20 og ikke har en krone på kontoen. Når man har gjort det nok gange, så
bliver man ligeglad med sit arbjede, man møder op og går hjem og er egentlig
dybest set skideligeglad med arbejdet.

mvh
Kim



Per Rønne (22-05-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 22-05-06 22:46

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1hfqzuk.1e6lw981fxotyN%per@RQNNE.invalid...
> > Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:
> >
> >> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> >> news:1hfq8gj.esy5u51pd22e1N%per@RQNNE.invalid...
> >> > Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:
> >> >
> >> > > Koster det penge så bliver det ikke under denne regeringstid.
> >> >
> >> > 1. Der er tale om et kommunalt plejehjem.
> >> >
> >> > 2. Der synes ikke at være tale om ressourcemangel, men om en særlig
> >> > kultur blandt de ansatte på netop det plejehjem.
> >
> >> Næ, det er sikkert ikke p.ga. ressourcemangel, at man gør rent hver 14.
> >> dag.
> >> Det er jo helt normalt hos enhver?
> >
> > Ikke hos mig, er du gal. Jeg lider trods alt ikke af rengøringsvanvid
> > ... men ok, der havner ej heller fæces på gulvtæppet hos mig ...
> >
> > I øvrigt var det ikke generelt rengøringen der klagedes over, men i høj
> > grad »tonen«. Og det forhold at personalet fandt det helt i orden at
> > beboere måtte vente halve timer på at komme af toilettet, hvis
> > personalet holdt kaffepause ...
>
> Og det er - og nu er jeg grov - rent ud sagt forudsigeligt at tonen bliver
> sådan. Lønnen er lav, de ansatte bliver ikke værdsat og det eneste de hører
> fra politikerne er at de ikke gør det godt nok. Når der er tale om
> offentligt ansatte så er det formentlig også sådan at pauserne _skal_
> holdes, altså at hvis man ikke får holdt sig pause så bliver man fortsat
> trukket for den.

Nu er det trods alt kun ét plejehjem der er problemer med, og derudover
behøver alle ansatte vel ikke at holde kaffepause samtidig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Egon Stich (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 23-05-06 11:39


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hfrilu.3f0gs3uqi7wkN%per@RQNNE.invalid...
> Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:
>
> Nu er det trods alt kun ét plejehjem der er problemer med, og derudover
> behøver alle ansatte vel ikke at holde kaffepause samtidig.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk


Det er jo, desværre, det så mange tror.
Det har jo været således ihvertfald i hele min levetid, at der jævnligt er
dukket således sager op.
Desværre interesserer det ikke befolkningen i almindelighed.
Lige nu oplever vi en "kioskbasker", og hele den ansvarlige overklasse har
travlt ved håndvasken.
Om en uge, er alt glemt, og tingene kører videre som vanligt.

At det er årtiers "besparelser", der er årsagen til tingenes tilstand, høres
der ikke meget om.

Egon



Per Rønne (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 23-05-06 13:07

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1hfrilu.3f0gs3uqi7wkN%per@RQNNE.invalid...
> > Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:
> >
> > Nu er det trods alt kun ét plejehjem der er problemer med, og derudover
> > behøver alle ansatte vel ikke at holde kaffepause samtidig.

> Det er jo, desværre, det så mange tror.
> Det har jo været således ihvertfald i hele min levetid, at der jævnligt er
> dukket således sager op.
> Desværre interesserer det ikke befolkningen i almindelighed.
> Lige nu oplever vi en "kioskbasker", og hele den ansvarlige overklasse har
> travlt ved håndvasken.
> Om en uge, er alt glemt, og tingene kører videre som vanligt.

> At det er årtiers "besparelser", der er årsagen til tingenes tilstand, høres
> der ikke meget om.

Der var ingen problemer på det plejehjem, som min far flyttede som
80-årig, efter at min mor var død.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Egon Stich (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 23-05-06 19:28


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hfsn67.ytpjhksw45etN%per@RQNNE.invalid...
> Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
>
> > "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> > news:1hfrilu.3f0gs3uqi7wkN%per@RQNNE.invalid...
> > > Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:
> > >
> > > Nu er det trods alt kun ét plejehjem der er problemer med, og
derudover
> > > behøver alle ansatte vel ikke at holde kaffepause samtidig.
>
> > Det er jo, desværre, det så mange tror.
> > Det har jo været således ihvertfald i hele min levetid, at der jævnligt
er
> > dukket således sager op.
> > Desværre interesserer det ikke befolkningen i almindelighed.
> > Lige nu oplever vi en "kioskbasker", og hele den ansvarlige overklasse
har
> > travlt ved håndvasken.
> > Om en uge, er alt glemt, og tingene kører videre som vanligt.
>
> > At det er årtiers "besparelser", der er årsagen til tingenes tilstand,
høres
> > der ikke meget om.
>
> Der var ingen problemer på det plejehjem, som min far flyttede som
> 80-årig, efter at min mor var død.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk


Jamen så synes du jo sikkert, alt er godt.-((

Egon





Per Rønne (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 23-05-06 20:13

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1hfsn67.ytpjhksw45etN%per@RQNNE.invalid...
> > Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
> >
> > > "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> > > news:1hfrilu.3f0gs3uqi7wkN%per@RQNNE.invalid...
> > > > Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:
> > > >
> > > > Nu er det trods alt kun ét plejehjem der er problemer med, og
> > > > derudover behøver alle ansatte vel ikke at holde kaffepause
> > > > samtidig.
> >
> > > Det er jo, desværre, det så mange tror. Det har jo været således
> > > ihvertfald i hele min levetid, at der jævnligt er dukket således sager
> > > op. Desværre interesserer det ikke befolkningen i almindelighed. Lige
> > > nu oplever vi en "kioskbasker", og hele den ansvarlige overklasse
> > > har travlt ved håndvasken. Om en uge, er alt glemt, og tingene kører
> > > videre som vanligt.
> >
> > > At det er årtiers "besparelser", der er årsagen til tingenes tilstand,
> > > høres der ikke meget om.
> >
> > Der var ingen problemer på det plejehjem, som min far flyttede som
> > 80-årig, efter at min mor var død.

> Jamen så synes du jo sikkert, alt er godt.-((

Næh, der er jo tydligt steder, hvor det ikke fungerer ordentligt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Egon Stich (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 24-05-06 15:15


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hft6ug.mpzse51x824yN%per@RQNNE.invalid...
> Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
>
> > "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> > news:1hfsn67.ytpjhksw45etN%per@RQNNE.invalid...
> > > Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
> > >
> > > > "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> > > > news:1hfrilu.3f0gs3uqi7wkN%per@RQNNE.invalid...
> > > > > Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:
> > > > >
> > > > > Nu er det trods alt kun ét plejehjem der er problemer med, og
> > > > > derudover behøver alle ansatte vel ikke at holde kaffepause
> > > > > samtidig.
> > >
> > > > Det er jo, desværre, det så mange tror. Det har jo været således
> > > > ihvertfald i hele min levetid, at der jævnligt er dukket således
sager
> > > > op. Desværre interesserer det ikke befolkningen i almindelighed.
Lige
> > > > nu oplever vi en "kioskbasker", og hele den ansvarlige overklasse
> > > > har travlt ved håndvasken. Om en uge, er alt glemt, og tingene kører
> > > > videre som vanligt.
> > >
> > > > At det er årtiers "besparelser", der er årsagen til tingenes
tilstand,
> > > > høres der ikke meget om.
> > >
> > > Der var ingen problemer på det plejehjem, som min far flyttede som
> > > 80-årig, efter at min mor var død.
>
> > Jamen så synes du jo sikkert, alt er godt.-((
>
> Næh, der er jo tydligt steder, hvor det ikke fungerer ordentligt.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk


Jeps.
Men du startede med at skrive:

> > > > > "Nu er det trods alt kun ét plejehjem der er problemer med"

Tilsyneladende er du nu blevet klogere.
Og er ved at erkende, hvad en del har vidst i årevis?

Forøvrigt har jeg den, måske forkerte, opfattelse, at forholdene er ikke så
lidt bedre i de små kommuner på landet.
Vel på grund af, at vi bedre kender hinanden, og at kommunalpolitikerne
derfor i mindre grad ligger under for DJØFernes kassetænkning.
Der er, kort sagt, grænser for deres galskab.

MVH
Egon





Josie (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Josie


Dato : 23-05-06 19:09


"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
news:4472e93d$1$27538$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1hfrilu.3f0gs3uqi7wkN%per@RQNNE.invalid...
>> Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:
>>
>> Nu er det trods alt kun ét plejehjem der er problemer med, og derudover
>> behøver alle ansatte vel ikke at holde kaffepause samtidig.
>> --
>> Per Erik Rønne
>> http://www.RQNNE.dk
>
>
> Det er jo, desværre, det så mange tror.
> Det har jo været således ihvertfald i hele min levetid, at der jævnligt er
> dukket således sager op.
> Desværre interesserer det ikke befolkningen i almindelighed.
> Lige nu oplever vi en "kioskbasker", og hele den ansvarlige overklasse har
> travlt ved håndvasken.
> Om en uge, er alt glemt, og tingene kører videre som vanligt.
>
> At det er årtiers "besparelser", der er årsagen til tingenes tilstand,
> høres
> der ikke meget om.
>
> Egon

Du har så fuldstændig ret i ovenstående, nu er der kommet noget frem om
de ubehagelige tilstande på netop dette plejehjem som de ikke kan komme af
sted med at lukke øjnene for, og så er de der lige pludselig allesammen og
er enige i hvor forfærdeligt det er og at der skal gøres noget, men at det
er en enlig svale er desværre langt fra sandheden, de fremgangsmåder og den
tone over for de ældre som vi så i det program hører absolut ikke til
sjældenhederne,og når vi pårørende så siger fra på den ældres vegne så
bliver man beskyldt for at være en kværulant, og jeg tvivler på at det nogen
sinde bliver bedre, ihvert tilfælde ikke så længe der er ansat mennesker
sådanne steder, som ikke kan finde ud af at gamle og syge mennesker stadig
er voksne mennesker, og også skal behandles som sådan og at de også skal
behandles med respekt.

Venlig hilsen Josie.



Egon Stich (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 23-05-06 19:32


"Josie" <josie@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:44734fbb$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
> news:4472e93d$1$27538$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> > news:1hfrilu.3f0gs3uqi7wkN%per@RQNNE.invalid...
> >> Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:
> >>
> >> Nu er det trods alt kun ét plejehjem der er problemer med, og derudover
> >> behøver alle ansatte vel ikke at holde kaffepause samtidig.
> >> --
> >> Per Erik Rønne
> >> http://www.RQNNE.dk
> >
> >
> > Det er jo, desværre, det så mange tror.
> > Det har jo været således ihvertfald i hele min levetid, at der jævnligt
er
> > dukket således sager op.
> > Desværre interesserer det ikke befolkningen i almindelighed.
> > Lige nu oplever vi en "kioskbasker", og hele den ansvarlige overklasse
har
> > travlt ved håndvasken.
> > Om en uge, er alt glemt, og tingene kører videre som vanligt.
> >
> > At det er årtiers "besparelser", der er årsagen til tingenes tilstand,
> > høres
> > der ikke meget om.
> >
> > Egon
>
> Du har så fuldstændig ret i ovenstående, nu er der kommet noget frem om
> de ubehagelige tilstande på netop dette plejehjem som de ikke kan komme af
> sted med at lukke øjnene for, og så er de der lige pludselig allesammen og
> er enige i hvor forfærdeligt det er og at der skal gøres noget, men at det
> er en enlig svale er desværre langt fra sandheden, de fremgangsmåder og
den
> tone over for de ældre som vi så i det program hører absolut ikke til
> sjældenhederne,og når vi pårørende så siger fra på den ældres vegne så
> bliver man beskyldt for at være en kværulant, og jeg tvivler på at det
nogen
> sinde bliver bedre, ihvert tilfælde ikke så længe der er ansat mennesker
> sådanne steder, som ikke kan finde ud af at gamle og syge mennesker stadig
> er voksne mennesker, og også skal behandles som sådan og at de også skal
> behandles med respekt.
>
> Venlig hilsen Josie.
>

Sådanne forhold er jo en ganske logisk konsekvens, når man lader DJØFere
bestemme.
Kassetænkning.
Politikerne?
De gør det eneste, de kan komme i tanker om:
Laver en "undersøgelse", får skrevet en "rapport".
Det har de lært på universitetet.
Tænke selv, kan de ikke.

Hele sagen bunder i manglende midler, samt foragt fra overklassen overfor de
ansatte.


Egon



Per Rønne (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 23-05-06 20:13

Josie <josie@mail.dk> wrote:

> Du har så fuldstændig ret i ovenstående, nu er der kommet noget frem om
> de ubehagelige tilstande på netop dette plejehjem som de ikke kan komme af
> sted med at lukke øjnene for, og så er de der lige pludselig allesammen og
> er enige i hvor forfærdeligt det er og at der skal gøres noget, men at det
> er en enlig svale er desværre langt fra sandheden, de fremgangsmåder og den
> tone over for de ældre som vi så i det program hører absolut ikke til
> sjældenhederne,og når vi pårørende så siger fra på den ældres vegne så
> bliver man beskyldt for at være en kværulant, og jeg tvivler på at det nogen
> sinde bliver bedre, ihvert tilfælde ikke så længe der er ansat mennesker
> sådanne steder, som ikke kan finde ud af at gamle og syge mennesker stadig
> er voksne mennesker, og også skal behandles som sådan og at de også skal
> behandles med respekt.

Jeg så nu ellers netop i tv-avisen, at sektoren var tilført en ekstra
milliard i løbet af denne regerings tid. Kommunerne har tilsyneladende
valgt at bruge pengene på noget andet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Kim2000 (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 23-05-06 20:47


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hft6wo.1csjb6a1bifif5N%per@RQNNE.invalid...
> Josie <josie@mail.dk> wrote:
>
>> Du har så fuldstændig ret i ovenstående, nu er der kommet noget frem om
>> de ubehagelige tilstande på netop dette plejehjem som de ikke kan komme
>> af
>> sted med at lukke øjnene for, og så er de der lige pludselig allesammen
>> og
>> er enige i hvor forfærdeligt det er og at der skal gøres noget, men at
>> det
>> er en enlig svale er desværre langt fra sandheden, de fremgangsmåder og
>> den
>> tone over for de ældre som vi så i det program hører absolut ikke til
>> sjældenhederne,og når vi pårørende så siger fra på den ældres vegne så
>> bliver man beskyldt for at være en kværulant, og jeg tvivler på at det
>> nogen
>> sinde bliver bedre, ihvert tilfælde ikke så længe der er ansat mennesker
>> sådanne steder, som ikke kan finde ud af at gamle og syge mennesker
>> stadig
>> er voksne mennesker, og også skal behandles som sådan og at de også skal
>> behandles med respekt.
>
> Jeg så nu ellers netop i tv-avisen, at sektoren var tilført en ekstra
> milliard i løbet af denne regerings tid. Kommunerne har tilsyneladende
> valgt at bruge pengene på noget andet ...


Det er jo regeringens politik, at man det ene år skærer 2 milliarder, året
efter giver man det 1 milliard. Og pludselig er sektoren tilført 1 milliard
ekstra og alle jubler....

mvh
Kim



Kim2000 (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 23-05-06 20:02


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hfrilu.3f0gs3uqi7wkN%per@RQNNE.invalid...
> Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:1hfqzuk.1e6lw981fxotyN%per@RQNNE.invalid...
>> > Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:
>> >
>> >> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>> >> news:1hfq8gj.esy5u51pd22e1N%per@RQNNE.invalid...
>> >> > Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:
>> >> >
>> >> > > Koster det penge så bliver det ikke under denne regeringstid.
>> >> >
>> >> > 1. Der er tale om et kommunalt plejehjem.
>> >> >
>> >> > 2. Der synes ikke at være tale om ressourcemangel, men om en særlig
>> >> > kultur blandt de ansatte på netop det plejehjem.
>> >
>> >> Næ, det er sikkert ikke p.ga. ressourcemangel, at man gør rent hver
>> >> 14.
>> >> dag.
>> >> Det er jo helt normalt hos enhver?
>> >
>> > Ikke hos mig, er du gal. Jeg lider trods alt ikke af rengøringsvanvid
>> > ... men ok, der havner ej heller fæces på gulvtæppet hos mig ...
>> >
>> > I øvrigt var det ikke generelt rengøringen der klagedes over, men i høj
>> > grad »tonen«. Og det forhold at personalet fandt det helt i orden at
>> > beboere måtte vente halve timer på at komme af toilettet, hvis
>> > personalet holdt kaffepause ...
>>
>> Og det er - og nu er jeg grov - rent ud sagt forudsigeligt at tonen
>> bliver
>> sådan. Lønnen er lav, de ansatte bliver ikke værdsat og det eneste de
>> hører
>> fra politikerne er at de ikke gør det godt nok. Når der er tale om
>> offentligt ansatte så er det formentlig også sådan at pauserne _skal_
>> holdes, altså at hvis man ikke får holdt sig pause så bliver man fortsat
>> trukket for den.
>
> Nu er det trods alt kun ét plejehjem der er problemer med, og derudover

Det tvivler jeg meget stærkt på og jeg tvivler endda også stærkt på at det
er specielt galt i København, men det er en påstand som må stå for min egen
regning.

mvh
Kim



Jim (22-05-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 22-05-06 10:23

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:4470c878$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Josie wrote:
>> Efter udsendelsen på DR i aften angående forholdene på et københavnsk
>> plejehjem, håber jeg politikerne kan få øjnene op for at der må gøres
>> omgående, angående den måde vi behandler vores ældre medborgere på,
>> det er en skændsel uden lige, og det er desværre ikke kun i København
>> det sker, det er mere udbredt end man tror, det kan jeg som pårørende
>> skrive under på, og det her er et område der skal ryddes godt og
>> grundigt op i her og nu.
>
> Koster det penge så bliver det ikke under denne regeringstid.
>
Der er stadig penge at hente hos muhamserne og u-landshjælpen til muhamsiske
lande.



Bo Warming (22-05-2006)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 22-05-06 10:50

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message
news:44718303$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:4470c878$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Josie wrote:
>>> Efter udsendelsen på DR i aften angående forholdene på et
>>> københavnsk
>>> plejehjem, håber jeg politikerne kan få øjnene op for at der må
>>> gøres
>>> omgående, angående den måde vi behandler vores ældre medborgere
>>> på,
>>> det er en skændsel uden lige, og det er desværre ikke kun i
>>> København
>>> det sker, det er mere udbredt end man tror, det kan jeg som
>>> pårørende
>>> skrive under på, og det her er et område der skal ryddes godt og
>>> grundigt op i her og nu.
>>
>> Koster det penge så bliver det ikke under denne regeringstid.
>>
> Der er stadig penge at hente hos muhamserne og u-landshjælpen til
> muhamsiske lande.

Muhamedanerbesparelser er LANGT LANGT vigtigere end om lorten flyder
på plejehjemmene.
Det man ikke dør af, bliver man stærkere af.De gamle mangler især
udfordringer.

Men de har ikke så meget brug for penge som for kærlighed, og
ble-tortur er kz-lortet men at hjælpe folk til at skide i
marmeladeglas er ren kærlighed = sund bondefornuft idag (dengang
bønder fandtes var marmeladeglas med skruelåg ikke opfundet.)

Forresten er salat-K embalager fine når man rimelig hurtigt får bragt
til affaldskontainer udendørs og på en uge lugter de ikke i min kølige
ny udestue - som modstod autonomes weekendangreb med min 10mr-stige
som rambuk. Polycarbonat er the name of stærk plexiglas.
Opsat på en dag, men dobbelt så dyr som alm glad og akryl - 7000 kr
til at dække 10m2 op ad villa, lodret og tag.



Sten Schou (22-05-2006)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 22-05-06 10:49


"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:4470c878$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Josie wrote:
>> Efter udsendelsen på DR i aften angående forholdene på et københavnsk
>> plejehjem, håber jeg politikerne kan få øjnene op for at der må gøres
>> omgående, angående den måde vi behandler vores ældre medborgere på,
>> det er en skændsel uden lige, og det er desværre ikke kun i København
>> det sker, det er mere udbredt end man tror, det kan jeg som pårørende
>> skrive under på, og det her er et område der skal ryddes godt og
>> grundigt op i her og nu.
>
> Koster det penge så bliver det ikke under denne regeringstid.

Plejehjemmene hører hjemme under kommunerne, hvad du naturligvis også er
klar over. Desværre har overborgmestren i København, Ritt Bjerregaard andre
kæpheste end plejehjemmene.

Hilsen Sten



Allan Riise (22-05-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 22-05-06 11:02

Sten Schou wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:4470c878$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Josie wrote:
>>> Efter udsendelsen på DR i aften angående forholdene på et
>>> københavnsk plejehjem, håber jeg politikerne kan få øjnene op for
>>> at der må gøres omgående, angående den måde vi behandler vores
>>> ældre medborgere på, det er en skændsel uden lige, og det er
>>> desværre ikke kun i København det sker, det er mere udbredt end man
>>> tror, det kan jeg som pårørende skrive under på, og det her er et
>>> område der skal ryddes godt og grundigt op i her og nu.
>>
>> Koster det penge så bliver det ikke under denne regeringstid.
>
> Plejehjemmene hører hjemme under kommunerne, hvad du naturligvis også
> er klar over. Desværre har overborgmestren i København, Ritt
> Bjerregaard andre kæpheste end plejehjemmene.

Kommunerne er under regeringens økonomiske pisk-

--
Allan Riise



Sten Schou (22-05-2006)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 22-05-06 12:14


"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:44718c16$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Kommunerne er under regeringens økonomiske pisk-

Nå ja, naturligvis, regeringen har taget pengene fra alle plejehjemmene.
Så bliver det altså heller ikke til noget med Ritts billige boliger i
København?

Hilsen Sten



Konrad (22-05-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 22-05-06 11:40


"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message
news:4470c878$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Josie wrote:
> > Efter udsendelsen på DR i aften angående forholdene på et københavnsk
> > plejehjem, håber jeg politikerne kan få øjnene op for at der må gøres
> > omgående, angående den måde vi behandler vores ældre medborgere på,
> > det er en skændsel uden lige, og det er desværre ikke kun i København
> > det sker, det er mere udbredt end man tror, det kan jeg som pårørende
> > skrive under på, og det her er et område der skal ryddes godt og
> > grundigt op i her og nu.
>
> Koster det penge så bliver det ikke under denne regeringstid.

Bare rolig Allan - når plejehjempersonalet har været på kursus er alt godt
igen. Det hele handler jo om, at medarbejderne ikke har været på kursus i
hvordan man behandler gamle mennesker ordentligt. Det siger da sig selv.



@ (22-05-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 22-05-06 15:17

On Mon, 22 May 2006 12:39:57 +0200, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>
>"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message
>news:4470c878$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Josie wrote:
>> > Efter udsendelsen på DR i aften angående forholdene på et københavnsk
>> > plejehjem, håber jeg politikerne kan få øjnene op for at der må gøres
>> > omgående, angående den måde vi behandler vores ældre medborgere på,
>> > det er en skændsel uden lige, og det er desværre ikke kun i København
>> > det sker, det er mere udbredt end man tror, det kan jeg som pårørende
>> > skrive under på, og det her er et område der skal ryddes godt og
>> > grundigt op i her og nu.
>>
>> Koster det penge så bliver det ikke under denne regeringstid.
>
>Bare rolig Allan - når plejehjempersonalet har været på kursus er alt godt
>igen. Det hele handler jo om, at medarbejderne ikke har været på kursus i
>hvordan man behandler gamle mennesker ordentligt. Det siger da sig selv.
>

hvorfor har deres forældre ikke lært dem det inden de lukkede dem løs
i samfundet?


!!!!!!!!
på kursus i at behandle andre mennesker ordentligt!!!!!!!!!!!!


folk som ikke selv kan finde ud af det burde have en fyreseddel



--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Konrad (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 23-05-06 09:09


"@" <1@invalid.net> wrote in message
news:urh37210hdmplafmmktu9qfs9seo6knibs@4ax.com...

> >Bare rolig Allan - når plejehjempersonalet har været på kursus er alt
godt
> >igen. Det hele handler jo om, at medarbejderne ikke har været på kursus i
> >hvordan man behandler gamle mennesker ordentligt. Det siger da sig selv.
> >
>
> hvorfor har deres forældre ikke lært dem det inden de lukkede dem løs
> i samfundet?

Ikke ifølge Eva Kjer.

> !!!!!!!!
> på kursus i at behandle andre mennesker ordentligt!!!!!!!!!!!!

Det var hendes spontane reaktion.

> folk som ikke selv kan finde ud af det burde have en fyreseddel

Det burde ministre også, hvis de ikke er i stand til at varetage deres
erhverv.




Ukendt (22-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-05-06 20:32

Ja, lad os få skatterne justeret nogle procentpoint længere opad, så vi
kan få løst dette og lignende problemer.

Allan Riise skrev:
> Josie wrote:
>> Efter udsendelsen på DR i aften angående forholdene på et københavnsk
>> plejehjem, håber jeg politikerne kan få øjnene op for at der må gøres
>> omgående, angående den måde vi behandler vores ældre medborgere på,
>> det er en skændsel uden lige, og det er desværre ikke kun i København
>> det sker, det er mere udbredt end man tror, det kan jeg som pårørende
>> skrive under på, og det her er et område der skal ryddes godt og
>> grundigt op i her og nu.
>
> Koster det penge så bliver det ikke under denne regeringstid.
>

Allan Riise (22-05-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 22-05-06 20:46

Claus Jensen wrote:
> Ja, lad os få skatterne justeret nogle procentpoint længere opad, så
> vi kan få løst dette og lignende problemer.

Det er ikke nødvendigt, der vil komme flere penge ind i statskassen så længe
at olien stiger, og det vil den vedblive med at gøre, de penge kan øremærkes
til pleje og miljø, er der flere penge tilbage så skal de bruges på
forskning i alternativ energi.

Vi kunne også alle arbejde 3 timer mere, lade daginst. holde åbent længere,
så ville vi kunne beholde alt som det er, og *stadig* få flere penge ind, vi
er jo i et opsving, der bliver givet ca. 3% i lønløft om året, hvilket giver
sig udslag i større forbrug, lig med flere penge i statskassen.

--
Allan Riise



Sten Schou (22-05-2006)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 22-05-06 23:10


"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:447214cb$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...


> Det er ikke nødvendigt, der vil komme flere penge ind i statskassen så
> længe at olien stiger, og det vil den vedblive med at gøre, de penge kan
> øremærkes til pleje og miljø, er der flere penge tilbage så skal de bruges
> på forskning i alternativ energi.

Som det sikkert er også dig bekendt, så er olieprisen på vej ned.
Jo mere alternativ energi der udvikles, og bruges, jo mindre efterspørgsel
vil der være efter olie, hvilket igen vil medføre yderligere fald i
olieprisen, så den går ikke, Granberg.

> Vi kunne også alle arbejde 3 timer mere, lade daginst. holde åbent
> længere, så ville vi kunne beholde alt som det er, og *stadig* få flere
> penge ind, vi er jo i et opsving, der bliver givet ca. 3% i lønløft om
> året, hvilket giver sig udslag i større forbrug, lig med flere penge i
> statskassen.

He-he, prøv at foreslå bare en af dem, der gik i gaderne 17.maj., om de vil
arbejde blot ½ time længere om ugen.

Hilsen Sten



Allan Riise (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 23-05-06 00:05

Sten Schou wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:447214cb$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
>> Det er ikke nødvendigt, der vil komme flere penge ind i statskassen
>> så længe at olien stiger, og det vil den vedblive med at gøre, de
>> penge kan øremærkes til pleje og miljø, er der flere penge tilbage
>> så skal de bruges på forskning i alternativ energi.
>
> Som det sikkert er også dig bekendt, så er olieprisen på vej ned.
> Jo mere alternativ energi der udvikles, og bruges, jo mindre
> efterspørgsel vil der være efter olie, hvilket igen vil medføre
> yderligere fald i olieprisen, så den går ikke, Granberg.

Der er små fluktueringer, men prisne vil fortsætte opad, derom er der ingen
tvivl.
Grunden spørger du så nok+
Det Iranske "dilemma"..

>> Vi kunne også alle arbejde 3 timer mere, lade daginst. holde åbent
>> længere, så ville vi kunne beholde alt som det er, og *stadig* få
>> flere penge ind, vi er jo i et opsving, der bliver givet ca. 3% i
>> lønløft om året, hvilket giver sig udslag i større forbrug, lig med
>> flere penge i statskassen.
>
> He-he, prøv at foreslå bare en af dem, der gik i gaderne 17.maj., om
> de vil arbejde blot ½ time længere om ugen.

Jeg er ikke skker på at de ville sige nej, det er ikke til at vide, før de
bliver spurgt.
Og så skrev jeg jo heller ikke at man skulle, men at man kan.

--
Allan Riise



Peter Bjørn Perlsø (22-05-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 22-05-06 00:17

Josie <josie@mail.dk> wrote:

> Efter udsendelsen på DR i aften angående forholdene på et københavnsk
> plejehjem, håber jeg politikerne kan få øjnene op for at der må gøres
> omgående, angående den måde vi behandler vores ældre medborgere på, det er
> en skændsel uden lige, og det er desværre ikke kun i København det sker, det
> er mere udbredt end man tror, det kan jeg som pårørende skrive under på, og
> det her er et område der skal ryddes godt og grundigt op i her og nu.
>
> Mvh.Josie.

Hey, hey! Det er VELFÆRDSSAMFUNDET i aktion!

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk - http://liberterran.org - http://haxor.dk/fanaticism/ -
http://planetarybillofrights.org/ - http://www.scholarsfor911truth.org/

HC (22-05-2006)
Kommentar
Fra : HC


Dato : 22-05-06 14:10

Efter udsendelsen på DR i aften angående forholdene på et københavnsk
> plejehjem, håber jeg politikerne kan få øjnene op for at der må gøres
> omgående, angående den måde vi behandler vores ældre medborgere på, det er
> en skændsel uden lige, og det er desværre ikke kun i København det sker,
> det er mere udbredt end man tror, det kan jeg som pårørende skrive under
> på, og det her er et område der skal ryddes godt og grundigt op i her og
> nu.
>
> Mvh.Josie.




Ja, det er skandaløst og svinsk, og fuldstændig uacceptabelt...

Jeg beholder s'gu min gamle far hjemme, når han bliver så gammel at han ikke
selv kan passe sig selv - han skal fandeme ikke på plejehjem...

HC



Josie (22-05-2006)
Kommentar
Fra : Josie


Dato : 22-05-06 17:28


"HC" <hc@fuckspam.dk> skrev i en meddelelse
news:4471b810$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Efter udsendelsen på DR i aften angående forholdene på et københavnsk
>> plejehjem, håber jeg politikerne kan få øjnene op for at der må gøres
>> omgående, angående den måde vi behandler vores ældre medborgere på, det
>> er en skændsel uden lige, og det er desværre ikke kun i København det
>> sker, det er mere udbredt end man tror, det kan jeg som pårørende skrive
>> under på, og det her er et område der skal ryddes godt og grundigt op i
>> her og nu.
>>
>> Mvh.Josie.
>
>
>
>
> Ja, det er skandaløst og svinsk, og fuldstændig uacceptabelt...
>
> Jeg beholder s'gu min gamle far hjemme, når han bliver så gammel at han
> ikke selv kan passe sig selv - han skal fandeme ikke på plejehjem...
>
> HC

Jeg forstår fuldt ud din indstilling, og det er for galt at mennesker der
har knoklet hele deres liv ikke kan få en værdig tilværelse når de bliver
gamle og hjælpeløse, og det er desværre ikke alle der har pårørende der kan
være der og holde øje med hvad der foregår, hvad der er nødvendigt mange
steder, jeg ved selv af erfaring som pårørende, at der skal en god psyke til
for at tage kampen op mod urimelighederne, men gøres skal det.

Mvh.Josie.



Egon Stich (22-05-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 22-05-06 22:19


"Josie" <josie@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4471e6a0$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Jeg forstår fuldt ud din indstilling, og det er for galt at mennesker der
> har knoklet hele deres liv ikke kan få en værdig tilværelse når de bliver
> gamle og hjælpeløse, og det er desværre ikke alle der har pårørende der
kan
> være der og holde øje med hvad der foregår, hvad der er nødvendigt mange
> steder, jeg ved selv af erfaring som pårørende, at der skal en god psyke
til
> for at tage kampen op mod urimelighederne, men gøres skal det.
>
> Mvh.Josie.
>

Men der er jo lys forude--
Regeringen er jo ved at gennemføre velfærdsforbedringer, siges det.
B.la. ved at få de gamle til at arbejde længere, vel i håb om, at de
skvatter om, så de ikke behøver pleje?
Det er jo også en måde, at løse problemerne på.

Egon



Josie (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Josie


Dato : 23-05-06 19:18


"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:44722b6f$0$27607$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Men der er jo lys forude--

> Regeringen er jo ved at gennemføre velfærdsforbedringer, siges det.
> B.la. ved at få de gamle til at arbejde længere, vel i håb om, at de
> skvatter om, så de ikke behøver pleje?
> Det er jo også en måde, at løse problemerne på.
>
> Egon

Ja, det skulle sågu ikke undre mig om det var deres måde at løse problemet
på, men det ville måske også være mere humant frem for at havne på et
plejehjem hvor de ikke har en dyt forstand på mennesker.

Mvh. Josie.



Frithiof Andreas Jen~ (22-05-2006)
Kommentar
Fra : Frithiof Andreas Jen~


Dato : 22-05-06 16:02


"Josie" <josie@mail.dk> wrote in message
news:4470c745$0$38674$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Efter udsendelsen på DR i aften angående forholdene på et
københavnsk
> plejehjem, håber jeg politikerne kan få øjnene op for at der må
gøres
> omgående, angående den måde vi behandler vores ældre medborgere på,
det er
> en skændsel uden lige, og det er desværre ikke kun i København det
sker, det
> er mere udbredt end man tror, det kan jeg som pårørende skrive under
på, og
> det her er et område der skal ryddes godt og grundigt op i her og
nu.

Så kan alle de, der "betaler deres skat med glæde", lære det:

I "velfærds-ponzi-land" er vi alle blot "ressourcer" for
"velfærdstaten" indtil vi er slidt op og skal deponeres på miljøvenlig
vis!

De skatter vi betaler lige nu bliver brugt lige nu, der bliver *ikke*
sat noget til side til hvis engang *vi* får brug for det.

DJØF'erne inde i Formynderiet har givetvis lavet cost-benefit
begegninger over hvor meget man skal suge i skat for at nedslidningen
passer med den optimale indtjening for Staten - de der ender på
plejehjem kunne jo bare have fået kræft, drikke sig ihjel eller få en
blodprop som statestikken siger at de burde have fået i stedet for at
ligge til byrde og patte ressourcer der skal bruges til
"integrationen".



Jakob (22-05-2006)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 22-05-06 18:54

On Sun, 21 May 2006 22:02:04 +0200, "Josie" <josie@mail.dk> wrote:

>Efter udsendelsen på DR i aften angående forholdene på et københavnsk
>plejehjem, håber jeg politikerne kan få øjnene op for at der må gøres
>omgående, angående den måde vi behandler vores ældre medborgere på, det er
>en skændsel uden lige, og det er desværre ikke kun i København det sker, det
>er mere udbredt end man tror, det kan jeg som pårørende skrive under på, og
>det her er et område der skal ryddes godt og grundigt op i her og nu.
>
>Mvh.Josie.
>

Privatiser lortet.
Du kan hælde uanede mængder i den offentlige sektor uden at det batter
en skid.
Privatiser skolerne og plejehjem, og lad staten betale regningen for
de svageste.
Konkurrence vil også på servicesektoren sikre de mest optimale vilkår
for alle

Kim2000 (22-05-2006)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 22-05-06 19:44


"Jakob" <joakosj@it.dk> skrev i en meddelelse
news:vhu3721nd5otjklsn140rmullnhqqesg7l@4ax.com...
> On Sun, 21 May 2006 22:02:04 +0200, "Josie" <josie@mail.dk> wrote:
>
>>Efter udsendelsen på DR i aften angående forholdene på et københavnsk
>>plejehjem, håber jeg politikerne kan få øjnene op for at der må gøres
>>omgående, angående den måde vi behandler vores ældre medborgere på, det er
>>en skændsel uden lige, og det er desværre ikke kun i København det sker,
>>det
>>er mere udbredt end man tror, det kan jeg som pårørende skrive under på,
>>og
>>det her er et område der skal ryddes godt og grundigt op i her og nu.
>>
>>Mvh.Josie.
>>
>
> Privatiser lortet.
> Du kan hælde uanede mængder i den offentlige sektor uden at det batter
> en skid.
> Privatiser skolerne og plejehjem, og lad staten betale regningen for
> de svageste.
> Konkurrence vil også på servicesektoren sikre de mest optimale vilkår
> for alle

Har du nogensinde set ISS gøre rent??



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste