Måske man skulle overveje hårdere straffe.
Fra : Carl

Dato : 21-05-06 11:03

http://ekstrabladet.dk/112/article198542.ece
http://ekstrabladet.dk/112/article198492.ece
http://ekstrabladet.dk/112/article198411.ece
http://ekstrabladet.dk/112/article198544.ece
Og sådan kunne man forsætte.

Jeg syntes det er på tide at vi i DK tager fløjeshanskerne af og give folk
min. 10 års ubetinget fængsel for vold og min 2 års ubetinget for at bære
kniv.

Derudover skal livstid være livstid.

Der skal også indføres "3 times and you are out" så har man fået 3 gange
ubetinget så er det livstid.

Man bør derudover opbygge super sikret fængsler, hvor fangerne ikke har
kontakt med andre fanger og hvor de sidder 23.5 timer i døgnet i deres
celle. De skal ikke have fjernsyn og det eneste som skal være i cellen er en
bible eller koran.

Så skal i fanme se kriminaliteten falde.

mvh
Carl

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-06 11:11

"Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en
> bible eller koran.
>
> Så skal i fanme se kriminaliteten falde.

Ja, det ser man jo overalt hvor der idømmes hårde straffe. Især i USA hvor
der er dødsstraf, er det en kendt sag at det afskrækker folk fra at begå
mord.

--
Med venlig Hilsen - Kim Frederiksen
www.piratgruppen.org - Netværk for elektroniske fælleder

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 21-05-06 11:21

"Carl" <news@111.dk> writes:

> Jeg syntes det er på tide at vi i DK tager fløjeshanskerne af og
> give folk min. 10 års ubetinget fængsel for vold og min 2 års
> ubetinget for at bære kniv.

Tak for kaffe. Skal vi så have dødsstraf for mord?

> [...]
> har kontakt med andre fanger og hvor de sidder 23.5 timer i døgnet i
> deres celle. De skal ikke have fjernsyn og det eneste som skal være

Det har været prøvet. Man fik nogle meget sindssyge individer ud af
det.Så dit drømmefængsel vil være producent af en stor mængde
psykopater.

> SÃ¥ skal i fanme se kriminaliteten falde.

Hvad får dig til at tro at folk tænker over straframmen, når de begår
en handling i et øjebliks vrede?

--
// Wegge
Weblog: http://blog.wegge.dk

Fra : Carl

Dato : 21-05-06 13:10

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for kaffe. Skal vi så have dødsstraf for mord?

Nej, men de skal have livstid.

> Det har været prøvet. Man fik nogle meget sindssyge individer ud af
> det.Så dit drømmefængsel vil være producent af en stor mængde
> psykopater.

Okay, så det er de ikke når de hopper oven på hoved af en mand som ligger
ned?

> Hvad får dig til at tro at folk tænker over straframmen, når de begår
> en handling i et øjebliks vrede?

Hvis de ikke tænker på det når de gør det, så får de tid til at tænker over
det senere!

Carl

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 21-05-06 13:16

"Carl" <news@111.dk> writes:

> Okay, så det er de ikke når de hopper oven på hoved af en mand som
> ligger ned?

Muligvis. Pointen er at du med den model du optiller, vil sikre at
der kommer langt flere afstumpede individer ud i samfundet.

> Hvis de ikke tænker på det når de gør det, så får de tid til at
> tænker over det senere!

Det vil de muligvis, men da er det jo lidt sent at forhindre
forbrydelsen, ikke?

Det eneste du får ud af dit forslag er at skabe langt flere
forskruede indvider, øge udgifterne til fængsler kraftigt, og muligvis
tilfredsstille en eller anden primitiv hævnlyst.

--
// Wegge
Weblog: http://blog.wegge.dk

Fra : @

Dato : 21-05-06 12:35

On Sun, 21 May 2006 12:03:17 +0200, "Carl" <news@111.dk> wrote:

> [...]
>min. 10 års ubetinget fængsel for vold og min 2 års ubetinget for at bære

hvad med skruetrækkere sakse metalkuglepenne osv. ?

> [...]

>Man bør derudover opbygge super sikret fængsler, hvor fangerne ikke har
>kontakt med andre fanger og hvor de sidder 23.5 timer i døgnet i deres

forkert, det er alt for dyrt, lad de indsatte selv producere deres
fornødenheder

>De skal ikke have fjernsyn og det eneste som skal være i cellen er en
>bible eller koran.

hvorfor lige disse to fiktionsbøger?

>Så skal i fanme se kriminaliteten falde.

nej

men du får helt sikkert flere døde politifolk

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Carl

Dato : 21-05-06 13:18

> [...]
>
> hvorfor lige disse to fiktionsbøger?

> nej
>
> men du får helt sikkert flere døde politifolk

Jeg er fast overbevist om at kriminaliteten vil falde, hvis straffen er hård
nok. I dag er det stort set dagligdag at en eller anden bliver hoppet på
hoved, stukket ned e.t.c.
Hvis det kræver at politiet har en større risiko ved at bekæmpe dem, ved
hårdere straffe, så må der bare ansættes og uddanne flere politifolk.

Jeg syntes ikke det er rimeligt at man ikke kan gå på rådhuspladsen eller
for den sags skyld på blågårdsplads uden det er med liv og førlighed som
risiko.

Normale mennesker tager ikke en skruetrækker med på diskotek og
skruetrækkeren har kun et formål, at stikker en eller anden tilfældig person
ned, altså 2 års ubetinget. Ham, som tager en skruetrækker eller et andet
stikvåben med, ved godt at han får 2 år for det og vil sikkert overveje om
det er 2 år værd.

Carl

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 21-05-06 13:50

Carl skrev i meddelelsen <44705a40$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
>stikvåben med, ved godt at han får 2 år for det og vil sikkert overveje om

Så er problemet bare at det er enhvers gode ret til at gå med småknive,
skruetrækkere
osv. hvis ejerne tillader det.

Og så koster det ca. 500000 kr om året at spærre en person inde, så alle os
andre
vil sikkert overveje om det er 1 million skattekroner værd at straffe en
person for noget
som pt. er lovligt.

Og så glemmer man helt at de farligste våben vi pt. har er hænder og føder.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Tony

Dato : 21-05-06 14:34

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev

> Og så glemmer man helt at de farligste våben vi pt. har er hænder og
> føder.

Ja, jeg vil nok mene, at det bedste og billigste man kunne gøre, er at hugge
både hænder og fødder af dem, og så lade dem slippe for
fængselsstraf............og selvfølgelig uden adgang til at få proteger
bagefter....... ellers har vi bare balladen igen : o D

Tony

Tony

Fra : HrSvendsen

Dato : 21-05-06 14:02

Carl skrev:

> [...]
> stikvåben med, ved godt at han får 2 år for det og vil sikkert overveje om

En eller anden synes af en eller anden grund, dit forslag er så
åndssvagt, san han lister lige en skruetrækker ned i din
jakkelomme mens du står og drikker bajer. Så kommer
polibussemændene, tager dig ved vingebenet og kyler dig to år i
fængsel for besiddelse af en skruetrækker.

Nu kan du så sidde de næste to år og spekulere på om det var et
godt forslag.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 21-05-06 12:38

"Carl" <news@111.dk> wrote in message
> Jeg syntes det er på tide at vi i DK tager fløjeshanskerne af og give folk
> min. 10 års ubetinget fængsel for vold og min 2 års ubetinget for at bære
> kniv.

Så du mener altså, at vi skal have et straffesystem, der skaber mere
kriminalitet?

Fra : Carl

Dato : 21-05-06 13:11

> "Carl" <news@111.dk> wrote in message
>
> Så du mener altså, at vi skal have et straffesystem, der skaber mere
> kriminalitet?

Nej, vi skal have et straffe system, hvilke vi ikke har i dag.

Carl

Fra : Egon Stich

Dato : 22-05-06 11:08

> "Carl" <news@111.dk> wrote in message
>
> Så du mener altså, at vi skal have et straffesystem, der skaber mere
> kriminalitet?

Det lyder, som du endnu engang forudsætter noget for offentligheden ganske
ubekendt?
Som f.ex. at straffe skulle animere til forbrydelse?

Hvad med, for en gangs skyld, at forholde dig til virkeligheden?
Det vi har forsøgt igennem rigtig mange år, virker jo helt åbenbart ikke.

Og nu gider jeg forresten ikke skælde ud mere lige nu--
Min datter har lige ringet, at jeg skal være bedstefar)

MVH
Egon

Fra : GB

Dato : 22-05-06 12:52

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in

> Min datter har lige ringet, at jeg skal være bedstefar)

Tl lykke! "May it be a masculine child!", med et citat fra Godfather 1.

Fra : td

Dato : 21-05-06 12:42

> Så skal i fanme se kriminaliteten falde.

Vrøvl. Det forudsætter at en kriminel, inden han begår en forbrydelse,
foretager en logisk vurdering af denne sammenholdt med dens strafmæssige
konsekvenser, og så foretaget et rationel valg om at begå/ikke begå
forbrydelsen.

De, fleste der begår kriminalitet gør det enten i affekt - eller i fast
overbevisning om, at de aldrig vil blive opdaget - og derfor ikke straffet.
Så derfor er straffens størrelse ligegyldig i netop den sammenhæng.

At der så kan være andre grunde til at give højere straf er en helt anden
ting.

td

Fra : Carl

Dato : 21-05-06 13:37

> [...]
> Så derfor er straffens størrelse ligegyldig i netop den sammenhæng.
>
> At der så kan være andre grunde til at give højere straf er en helt anden

Den med affekt, tror jeg ikke rigtigt på. I Vollmose faldt kriminaliteten da
den første i dansk retshistorie blev udvist. Da landsretten så ændrede
dommen, til ikke udvisning, steg kriminaliteten igen i Vollmose. Det vise at
der tænkes over straffen.

Carl

Fra : preben nielsen

Dato : 21-05-06 13:09

"Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse

> Så skal i fanme se kriminaliteten falde.

Ja ligesom i USA

Fra : Carl

Dato : 21-05-06 13:23

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse

> Ja ligesom i USA

Ja. Kik selv hvordan det ser ud, når straffen stiger:
http://www.ci.nyc.ny.us/html/nypd/pdf/chfdept/cscity.pdf

Mord:
1990: 2262
1995: 1181
2005: 540

Voldtægt:

Overfald:

Straf virker.

mvh
Carl

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 21-05-06 13:42

Carl skrev i meddelelsen <44705b92$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>Ja. Kik selv hvordan det ser ud, når straffen stiger:
>http://www.ci.nyc.ny.us/html/nypd/pdf/chfdept/cscity.pdf

1. NYC er ikke USA
2. hvad var tallene i 1991-1994, 1996, 1997, 2000 og 2002-2004 ?
3. Der er pt. en større skandale i opløb i NYC, hvor det har vist sig at
politiledelsen har svindlet med kriminaltetsstatisktikken for at få det til
at se ud som om politiet er mere effektive end de er.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : HrSvendsen

Dato : 21-05-06 14:03

Carl Alex Friis Nielsen skrev:

> 1. NYC er ikke USA

Det virker i NYC.

Fra : Carl

Dato : 21-05-06 14:09

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
newsZbg.60$UA1.45@news.get2net.dk...

> [...]
til
> at se ud som om politiet er mere effektive end de er.

3 times and you are out, blev indført i 1994. Derfor kan tallende godt
bruges.

Men ellers er tallende for hele USA her:
http://www.ojp.gov/bjs/glance/tables/viortrdtab.htm
Prøv at se hvad der skete efter 1994

Straf virker.

Carl

Fra : Norma

Dato : 21-05-06 14:08

> [...]
> 1995 3018
> 1998 2476
> 2001 1930
> 2005 1634
>
> Overfald:
> 1990 44122
> 1995 35528
> 1998 28848
> 2001 23020
> 2005 17345
>
> Straf virker.
>
> mvh
> Carl
>

> Mord og voldtægt er steget med hhv. 38 og 110 % i løbet af det sidste år,

Norma

Fra : Carl

Dato : 21-05-06 14:20

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Norma

Det er statistik når det er sjovest. Men når man ser hen over året, vil
tallene sikkert vise en nedgang igen.
Men det er svært at se at sammenlagt var der 527.257 sager før 3 times and
you are out til 2005 hvor der var 133.536 sager.

Carl

Fra : Norma

Dato : 21-05-06 15:25

> [...]
> Men det er svært at se at sammenlagt var der 527.257 sager før 3 times and
> you are out til 2005 hvor der var 133.536 sager.

Jeg kan godt se, hvad du mener, og le med dig.
På den anden side er det her et typisk eksempel på min afstandstagen fra
statistik, og den måde, den misbruges på.
Tror ikke selv på effekten af højere straffe, fordi unge mennesker ikke kan
skelne mellem 1, 2 eller 4, 16 års fængsel, da de typisk endnu kun tænker i
måneder.

Men, som dansker går jeg ind for udvisning af unge kriminelle og deres
familier, såfremt de unge er under 18 år.
Fordi, det er vildt dyrt for Danmark at drive fængsler, samt fordi, det må
være forældrenes ansvar at se til, hvad unge, under den kriminelle lavalder
foretager sig.

Samt hvad deres endnu ikke personligt myndige afkom går rundt og laver.

Norma

Fra : @

Dato : 21-05-06 13:51

On Sun, 21 May 2006 14:09:25 +0200, "preben nielsen"
<prel@post.tele.dk> wrote:

>"Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse

>Ja ligesom i USA

korrekt, kriminaliteten er lavere i USA end f.eks. i Danmark

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Karsten

Dato : 22-05-06 21:20

> korrekt, kriminaliteten er lavere i USA end f.eks. i Danmark

Selvfølgelig hjælper det på kriminaliteten at isolere de kriminelle fra det
øvrige samfund.

Det er desværre de samme 2-3 % af befolkningen der laver mere end 90% af de
grove lovovertrædelser. Og tilbagefaldsprocenten efter fængselsophold og
løsladelse er foruroligende stor. Så princippet med 3. gang og du er ude vil
vel også hjælpe her.

Så længe den kriminelle sidder i spjældet kan han ikke lave yderligere
kriminalitet.

Karsten

Fra : Kim Larsen

Dato : 21-05-06 13:54

> [...]
> min. 10 års ubetinget fængsel for vold og min 2 års ubetinget for at bære

Det må afhænge hvad der ved voldsepisoden er sket men ved
umotiverede/overfald med varige mén er det helt klart et det burde honoreres
med 10 års fængsel.

Fængsel for at bære kniv er jeg heller ikke helt fremmed for men måske er
det bedre med nogle meget høje bødestraffe i stedet for.

> Derudover skal livstid være livstid.

Det er det vel også.

> Der skal også indføres "3 times and you are out" så har man fået 3 gange
> ubetinget så er det livstid.

Nej det skal der fandme ikke. Den lov er en af de mest kritiserede love i
USA og fuldstændig ude i hampen. Det ligner terror fra statens side at
idømme 25 års fængsel for at stjæle et æble fordi det er en 3. gangs
forbrydelse. Aldrig i livet skal vi have sådan noget juridisk makværk i
dansk strafferet.

> [...]
> kontakt med andre fanger og hvor de sidder 23.5 timer i døgnet i deres
> celle. De skal ikke have fjernsyn og det eneste som skal være i cellen er

Nå ja, det gør det sikkert også meget bedre. Når de så er kommet ud kan de
springe Metroen i luften med Koranen i hånden som ægte Islamister. Sig mig
tænker det overhovedet på hvad det er du sidder og skriver.

> Så skal i fanme se kriminaliteten falde.

USA er ikke lige det bedste forbillede med hensyn til kriminalitet og det er
nærmest det du agiterer for.

Jeg synes vi skal fordoble straffen for vold og mord dog med den
modifikation at man skal kunne lægge domme oven i hinanden. Det vil sige at
hvis en person har dræbt for eksempel 2 personer skal han have 2 * 32 års
fængsel og så fremdeles der op ad. Det skal ikke gives så store rabatter til
mindreårige. Morddømt person mellem 15 og 17 år skal afsone 20 år efter mine
principper. Har han dræbt 2 personer (som mindreårig) skal han i dømmes 2 *
20 år og så fremdeles.

Der skal indføres total knivforbud og politiet skal i en begrænset periode
have stærkt udvidede beføjelser til kropsvisiteringer hvor og hvornår det
passer dem uden yderligere grund end blot mistanke. Dette skal i denne
periode være en pligt for politiet at tage sig af.

Domme for overtrædelse af knivforbudet skal behæftet med meget høje
bødestraffe. Dog skal det naturligvis indpasses i loven at det er muligt at
transportere en kniv til anerkendelsesværdige formål. Ingen teenagere må
bære en kniv uden at være i følgeskab med en voksen person og skal stadigvæk
gælde det anerkendelsesværdige.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Pjensen73

Dato : 21-05-06 14:04

Carl udtrykte præcist:
> [...]
> bible eller koran.
>
> Så skal i fanme se kriminaliteten falde.

Jeg tror vi skal gå en hel anden vej.
Sæt dem til at lave et eller andet ligegyldigt og meningsløst fysisk
hårdt og surt arbejde til ingen løn.
Eller også skulle de udstilles, så alle folk, deres venner, familie og
naboer kan se dem. Det skal bare være ubehaligt.
Sådan som det er nu, svare fængslerne jo nærmest til et luksushotel på
Mallorca.

Fra : Norma

Dato : 21-05-06 14:14

> [...]
> en
> bible eller koran.
>
> Så skal i fanme se kriminaliteten falde.

Straf er et underligt begreb!

Det bedste man kan gøre, overfor den kriminalitet du taler om, er vel den
"gode" gamle kapitalistiske grundlov om at lade arbejdere, arbejde sig selv
trætte, således at de ikke får tid til at tænke "kreative" tanker!

Desværre rammer, enhver regel og lov, også alle mulige andre, end dem, den
er tilsigtet.

Således at vores egen unge, nu ikke længere kan tillade sig, de såkaldte, og
ret nedladende betegnede, "fjumre-år".

Og det mener jeg er en skam, fordi, det giver så meget, foreksempel at
rejse, eller blot at fordybe sig, måske arbejde, med noget andet, end man er
vant til, måske forsøge forskellige uddannelser.

Norma

Fra : Bo Warming

Dato : 21-05-06 20:41

> [...]
> cellen er en
> bible eller koran.
>
> Så skal i fanme se kriminaliteten falde.

Statistik fordrejes meget nemt, og ca Clinton indførte nultolerance
statistikførte man så der signaleredes fald i kriminalitet - og stor
overdrivelse. Måske fald var nul. Ligesom dansk politi
underrapporterer muslimvold pga ordre fra oven.

Dødsstraf er kærkomment martyrie for folk der har selvmord i
baghovedet, og i 1700 afskaffedes dødsstraf delvis fordi Holberg-typer
indså at straffen øgede mord - man myrdede en soldat for at få pompøs
helte-henrettelse med kirkelig ceremoni etc

Dødsgangen er mere end 15 min berømmelse.

Pædofili er delvis skabt som stor vestlig forbrydelse ved at høje
straffe gør det flot oprør. Straf bør holde farlige folk væk fra gaden
længe men elektronisk fængslings-overvågning er ofte bedre - og langt
billigere,

Og vedr økonomisk kriminalitet: man får ikke oplært i forbrydelse
pga medfanger med dygtighed