Påklædningslov for kvinder under forberede~
Fra : Trans

Dato : 21-05-06 09:56

http://www.msnbc.msn.com/id/12891901/#storyContinued
IRAN PUSHES ISLAMIC DRESS CODE FOR WOMEN
Associated Press, May 20, 2006

»Fears rise that Tehran will restore mandatory head coverings,
overcoats«

Bent

Fra : @

Dato : 21-05-06 10:32

On 21 May 2006 01:56:02 -0700, "Trans" <kongaead@my-deja.com> wrote:

> [...]
>IRAN PUSHES ISLAMIC DRESS CODE FOR WOMEN
>Associated Press, May 20, 2006
>
>»Fears rise that Tehran will restore mandatory head coverings,

nu kommer hele hylerkoret sikkert og bortforklarer dette overgreb på
kvinderne i Iran med at i Danmark for 100 år siden gik indremissionske
kvinder i heldækkende kjoler og med enten tørklæde eller kyse

og så er overgrebet i Iran lige pludselig Dansk Indre Missions skyld

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Allan Riise

Dato : 21-05-06 10:39

Trans wrote:
> [...]
> IRAN PUSHES ISLAMIC DRESS CODE FOR WOMEN
> Associated Press, May 20, 2006
>
> »Fears rise that Tehran will restore mandatory head coverings,

Sjovt, jeg synes at en hel del herinde har skrevet at såden er det allerede
nu, selv i Danmark hvor de jo åbenbart *skal* gå mod hijab ifølge visse
kribenter, men jeg kan altså konstatere at der *ikke* er en lov i Iran der
påbyder kvinderne at gå med hijab.

--
Allan Riise

Fra : Trans

Dato : 21-05-06 12:08

Allan Riise wrote:

> men jeg kan altså konstatere at der *ikke* er en lov i Iran der
> påbyder kvinderne at gå med hijab.

Tag nu lige og læs, hvad der staar i artiklen fra Associated press,
før du udtaler dig om eksisterende påklædningslove for kvinder i
Iran Der står bl.a.:

»Laws in place since the 1979 Islamic Revolution require women to wear
"chador" - a head-to-toe, loose-fitting black overcoat and veil
that covers their hair and hides their shapes. They were enforced by
religious police and paramilitaries, who castigated women who showed
too much hair, wore makeup or had a chador that did not fit the
required dark colors and shape.

Under President Mohammad Khatami, elected in 1997, enforcement became
lax, and women took advantage, adding color to their clothes, pulling
back scarves and shortening their coats.

Now on Tehran's busy streets, only some women adhere to the strict
code of the chador. Others are seen in scarves that leave almost their
entire heads bare, showing blonde-highlighted hair, and brightly
colored formfitting jackets, called "manteaus," that stop just
under the waist, revealing jeans and sandaled feet with painted
nails.«

Som man ser, er der allerede en lovgivning om islamisk påklædning for
kvinder. Den nye lovgivning går ud på at skærpe den eksisterende
lovgivning.

Bent

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 21-05-06 12:22

"Trans" skrev i en meddelelse
Allan Riise wrote:

> men jeg kan altså konstatere at der *ikke* er en lov i Iran der
> påbyder kvinderne at gå med hijab.

Tag nu lige og læs, hvad der staar i artiklen fra Associated press,
før du udtaler dig ...

Er der ikke noget om, at temperaturen ofte er på 40 grader i skyggen på
de kanter. Så HAR de vel nok også et stort behov for at få noget mere
tøj på.

Ruth

Fra : Allan Riise

Dato : 21-05-06 12:33

Ruth Nielsen wrote:

> Tag nu lige og læs, hvad der staar i artiklen fra Associated press,
> før du udtaler dig ...

Læste ikke artiklen, min fejl.

Men jeg kan så konkludere at loven ikke blev opretholdt.

> Er der ikke noget om, at temperaturen ofte er på 40 grader i skyggen
> på de kanter. Så HAR de vel nok også et stort behov for at få noget
> mere tøj på.

Rent faktisk så ja.

Hvorfor tror du at f.eks. Tuareger har *sort* tøj på der dækker hele
kroppen.

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 21-05-06 13:33

On Sun, 21 May 2006 13:33:29 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Læste ikke artiklen, min fejl.
>
>Men jeg kan så konkludere at loven ikke blev opretholdt.

> [...]

fordi de bor i noget land som de har stjålet fra nogle negre som godt
kan tåle solen

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-05-06 13:38

Allan Riise fortalte:

> Læste ikke artiklen, min fejl.
>
> Men jeg kan så konkludere at loven ikke blev opretholdt.

> [...]

Det er nok ikke for at holde varmen.
Hvorfor tro du de kaldes det *blå* folk?

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Allan Riise

Dato : 21-05-06 13:52

Martin Larsen wrote:
> Allan Riise fortalte:

> Det er nok ikke for at holde varmen.

Nej, det er for at skabe ventilation, der er blevet forsket i sort contra
hvidt tøj i ørken områder, da "vi" hvide jo havde svært ved at se fidusen i
at gå i sort tøj i den hede.

Grunden til, at beduiner, tuareger etc. går i sort, er fordi luften i deres
dragt (som består af flere lag) bliver varmet mere op end hvis stoffet var
hvidt, hvilket resulterer i, at luften i dragten stiger til vejrs, og ud
gennem halsområdet, hvilket igen trækker køligere luft ind ved fødderne. Så
den er bestemt god nok, at sort absorberer mere varme, men i visse tilfælde
kan det altså være en fordel, og skabe mere 'gennemtræk'

> Hvorfor tro du de kaldes det *blå* folk?

Sort eller indigo blåt tøj.

--
Allan Riise

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-05-06 14:00

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ved fødderne. Så den er bestemt god nok, at sort absorberer mere varme,
> men i visse tilfælde kan det altså være en fordel, og skabe mere

Er enig i at der er funktionelle grunde til det sorte tøj. Tror ikke på at
beduiner ville dehydrere sig selv med den forkerte farve tøj. Dertil er
deres overlevelse alt for betinget af det

/FL

Fra : HrSvendsen

Dato : 21-05-06 20:12

Frank Leegaard skrev:

> [...]

> beduiner ville dehydrere sig selv med den forkerte farve tøj. Dertil er
> deres overlevelse alt for betinget af det

Det må være derfor traditionel arabisk klædedragt for mænd er
gjort i gennemført hvidt stof.

Helt sikkert ....

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-05-06 21:30

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det må være derfor traditionel arabisk klædedragt for mænd er
> gjort i gennemført hvidt stof.
>
> Helt sikkert ....

Er nu så ikke så skråsikker på farverne som du er. Min erindring taler om
blandede farver.
--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under pseudonym mindre
vægt.

Fra : HrSvendsen

Dato : 22-05-06 01:22

Frank Leegaard skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Er nu så ikke så skråsikker på farverne som du er. Min erindring taler om
> blandede farver.

Jeg googlede "traditional arabic clothing" og fandt ud af, at
denne er hvid. Meget enkel - og meget hvid.

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-05-06 15:17

Allan Riise fortalte:

> Nej, det er for at skabe ventilation, der er blevet forsket i sort
> contra hvidt tøj i ørken områder, da "vi" hvide jo havde svært ved at
> se fidusen i at gå i sort tøj i den hede.

Hvis du betragter disse billeder vil man kunne se at din
ventilationsteori intet har på sig, og at tøjet minsandten også kunne
være hvidt.

http://www.postcardman.net/110323.jpg
http://www.postcardman.net/85159.jpg

Gad vide hvor du får dine myter fra?

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Norma

Dato : 21-05-06 14:26

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hvad har det med lovgivning omkring påklædning at gøre???????????????????

Det du skriver er sådan en typisk "VIL HAVE RET" kommentar.

Norma

Fra : Allan Riise

Dato : 21-05-06 14:45

Norma wrote:

> Hvad har det med lovgivning omkring påklædning at
> gøre???????????????????
> Det du skriver er sådan en typisk "VIL HAVE RET" kommentar.

Næ, men prøve på at forklare, selv de mest tungnemme, at beklædning har lidt
med smag at gøre, og alt med kultur og demografi at gøre.

--
Allan Riise

Fra : Norma

Dato : 21-05-06 15:28

> Næ, men prøve på at forklare, selv de mest tungnemme, at beklædning har
> lidt med smag at gøre, og alt med kultur og demografi at gøre.
>
> --
> Allan Riise

Vel gør du ej!

Du forsøger at bortforklare en tåbelig og diskriminerende lov, der kun
gælder for kvinder, ved at undskylde og sige at sort beskytter mod hede.
Hvilket er totalt underordnet i denne her forbindelse.

Norma

Fra : @

Dato : 21-05-06 16:02

On Sun, 21 May 2006 15:44:36 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Næ, men prøve på at forklare, selv de mest tungnemme, at beklædning har lidt
>med smag at gøre, og alt med kultur og demografi at gøre.

kvinder på den arabiske halvø og sikkert også andre steder i regionen
bar slør eller anden form for tildækning før Muhammed kom på banen

men det ændrer ikke ved at koranen mindst 2 steder påbyder at kvinder
skal tildække sig på en eller anden måde

om Muhammed simpelthen implementerede skik og brug i sin bog
eller han var så snu en politiker at han godt kunne se det fornuftige
i at have styr på kvinderne må jo stå hen i det uvisse

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Norma

Dato : 21-05-06 16:18

> [...]
> eller han var så snu en politiker at han godt kunne se det fornuftige
> i at have styr på kvinderne må jo stå hen i det uvisse

Det var ikke skik og brug!

Men overklassens første hustruer, bar, som jeg er orienteret, ofte slør,
mens mellemøstens talrige slaver gik nøgne.

Mohammad forsøgte at gøre det fornemt at blive muslim.

Norma

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-05-06 16:57

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> Næ, men prøve på at forklare, selv de mest tungnemme, at beklædning har
> lidt med smag at gøre, og alt med kultur og demografi at gøre.

Demografi? Hvor mange mennesker der myldrer rundt?

Kulturen har været meget mere forskellig inden for islam end den er i dag.
Fx beretter Carsten Niebuhr at de ser nogle egyptiske kvinder bade helt
nøgne, og disse kvinder skynder sig så med at dække håret med et slør, efter
at have forladt vandet.

Der er en beretning på Almajids hjemmeside om en arabiske stamme hvor heller
ikke ægtemænd må se deres koners ansigt. En mand bliver nysgerrig efter 40
år og tre børn, og hiver en dag sløret væk. Konen forlanger øjeblikkeligt
skilsmisse, og får den straks - hvilket kvinder normalt ikke kan inden for
islam (medmindre manden er impotent).
En mand skulle identificere sin afdøde kone på hospitalet, men forlangte de
skulle dække hendes ansigt, ellers kunne han ikke genkende hende.

Bortset fra det, så har der været mange forskellige gamle arabiske
stammeskikke, fx den med at en besøgende mand skal sove med konen i huset, -
og hvis hun er utilfreds med hans ydelser, så bliver han jaget ud af huset
næste morgen.

Fra : GB

Dato : 21-05-06 20:35

"Knud Larsen" <larsensknud@hotmail.com> wrote in

> [...]
> bade helt nøgne, og disse kvinder skynder sig så med at dække håret
> med et slør, efter at have forladt vandet.

Filologen og slapsvansen F.C. Von Hagen fandt jo blandt andet på "Det
lykkelige Arabien"-ekspeditionen rig lejlighed til at "spise datteler med
arabesser" - gad vide, om den var gået i dag...

Fra : @

Dato : 21-05-06 12:40

On Sun, 21 May 2006 13:21:51 +0200, "Ruth Nielsen"
<cfs129093@cybercity> wrote:

> [...]
>

>Er der ikke noget om, at temperaturen ofte er på 40 grader i skyggen på
>de kanter. Så HAR de vel nok også et stort behov for at få noget mere

D-vitaminmangel er udbredet blandt både iranske og saudiske kvinder

så mon ikke de har større behov for at få noget af tøjet af en gang i
mellem

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Tony

Dato : 21-05-06 13:01

"@" <1@invalid.net> skrev

> D-vitaminmangel er udbredet blandt både iranske og saudiske kvinder
>
> så mon ikke de har større behov for at få noget af tøjet af en gang i
> mellem

De kan vel bare ta' en vitaminpille.

Og når de skal bedækkes, behøver de blot at løfte lidt op i skørtet.

Alle de der kvindelige blottere, kan vi sgu godt undvære.

Tony

Fra : Norma

Dato : 21-05-06 14:43

"Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og når de skal bedækkes, behøver de blot at løfte lidt op i skørtet.
>
> Alle de der kvindelige blottere, kan vi sgu godt undvære.

Det gør muslimske kvinder så også, løfter op i chadoren, hver gang deres
mand ønsker det, jeg mener, det er en del af sharia.
Desværre tænder deres mænd ikke nok på det, så de er storforbrugere af
potenspiller, og deres børn sidder grædende på gulvet,
mens deres far mere og mere hidsigt forsøger at få udløsning.

Og naturligvis kan kvinder blot tage kalk og D-vitamin, selv om der findes
mere end et D-vitamin; men kun ét i tablet form.
Hvorfor det ikke helt dækker deres behov, men gør dem til en slags
omvandrende ænder at se på.

Herregud, jeg husker f. eks et muslimsk par, der havde en handikappet søn,
som hver gang far tog fat, og det var mange gange dagligt, da han ikke kunne
gennemføre et samleje med sin tilhyllede kone, begyndte at slå hovedet ind i
væggen.

Og det var hans argument for at skulle tage over 4 viagra tabletter dagligt.

Tilfældigvis ved jeg, at den familie blev halvt udryddet i et internt opgør
mellem muslimske klaner på Nørrebro.

Ærgerligt, ikke?

P.S. Mor og børn overlevede:)

Norma

Fra : Tony

Dato : 21-05-06 15:08

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev

> [...]
> hovedet ind i væggen.
>
> Og det var hans argument for at skulle tage over 4 viagra tabletter

Jamen de har vel selv valgt at deres kvinder skal gå rundt og ligne
omvandrende mumier.
Så det er egentlig utroligt, at de kan avle så mange børn, som de
gør.....men det skyldes så viagra, kan jeg forstå.

> Tilfældigvis ved jeg, at den familie blev halvt udryddet i et internt
> opgør mellem muslimske klaner på Nørrebro.
>
> Ærgerligt, ikke?

Ærgeligt ?......nej det er altid trist, når et menneske bliver dræbt.

> P.S. Mor og børn overlevede:)

Heldigt for dem..... man har da hørt, at drejer det sig om vendetta, så skal
hele familien udryddes

Tony

Fra : Norma

Dato : 21-05-06 15:33

> [...]
>
> Ærgeligt ?......nej det er altid trist, når et menneske bliver dræbt.

> Heldigt for dem..... man har da hørt, at drejer det sig om vendetta, så

OK, i aktuelle tilfælde var bivirkningen af et mord, at en kvinde med tre
børn, her af et svært handikappet, at hun slap for en mand, der forsøgte at
gennemføre samleje på Viagra 4 gange dagligt.

Fred være med hende.
Fred være med hendes 3 børn, inklusive den handikappede, der slog hovedet
ind i væggen hver gang hans far forsøgte at lave flere børn på hans mor.
Samt fred være med den afdøde, og hele hans familie, fætre, kusiner, onkler
og tanter.
Fred være med dem alle!

Norma

Fra : Tony

Dato : 21-05-06 15:45

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ind i væggen hver gang hans far forsøgte at lave flere børn på hans mor.
> Samt fred være med den afdøde, og hele hans familie, fætre, kusiner,

Ja, sådan kan man selvfølgelig også vælge at se på det.

Fred være med det.

Tony

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 21-05-06 13:05

"@" skrev i en meddelelse
, "Ruth Nielsen"wrote:

> D-vitaminmangel er udbredet blandt både iranske og saudiske kvinder
>
> så mon ikke de har større behov for at få noget af tøjet af en gang i
> mellem

Ja, og med hensyn til Tuaregerne, så er der jo også andre ørkenbeboere,
som går rundt i store hvide bomuldsgevandter, og det må da være det mest
behagelige i ørkenklima.

Men een af mine veninder var for et poar år siden i Tyrkiet, da der var
30 graders varme. Hun gik hen langs stranden, og så det mærkeligste, hun
endnu havde set i sit liv. Hun så en kvinge med lang frakke og tørklæde
gå ud og smide sig i bølgerne.

Hun må jo helt klart have følt behov for det, men føj hvor må det dog
være hæsligt at være så undertrykt, så man kun kan tage sig et havbad
med frakke uden på alt det andet hun havde på. Hvordan er hjernen
indrettet hos de mænd, der har siddet og udtænkt den slags
samfundsnormer?

Ruth

Fra : @

Dato : 21-05-06 13:50

On Sun, 21 May 2006 14:05:24 +0200, "Ruth Nielsen"
<cfs129093@cybercity> wrote:

> [...]
>30 graders varme. Hun gik hen langs stranden, og så det mærkeligste, hun
>endnu havde set i sit liv. Hun så en kvinge med lang frakke og tørklæde

smart tøjvask og en tur til stranden i en og samme arbejdsgang, slet
ikke dumt

> [...]
>med frakke uden på alt det andet hun havde på. Hvordan er hjernen
>indrettet hos de mænd, der har siddet og udtænkt den slags

magtmennesker har altid brugt den ene eller anden syge unskyldning for
at kontrollere især kvinder og kvinders seksualitet,

indenfor muhammedanismen er det f.eks. tilladt for mænd at gifte sig
med jøder og kristne, mens kvinder kun må gifte sig med andre
muhammedanere, og i følge muhammedansk lov tilhører både kvinden og
afkommet manden hun er gift med

børn er jo stammens eller klanens fremtid så lovene er nok så fikst
indrettet på at klanen/stammen har retten til børnene

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-05-06 16:18

@ fortalte:

> [...]
> med jøder og kristne, mens kvinder kun må gifte sig med andre
> muhammedanere, og i følge muhammedansk lov tilhører både kvinden og

Det er en urgammel tradition hos araberne med pirateri og rov og vold.
Så de er nok genetisk disponerede for vold, samtidig med at de formerer
sig ved indavl og dyrker en religion grundlagt af en landevejsrøver, som
børnene opfodres med fra spæde, så man er sikre på at deres hjerner også
bliver ødelagt af den vej.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Vidal

Dato : 21-05-06 21:24

Martin Larsen wrote:

> Det er en urgammel tradition hos araberne med pirateri og rov og vold.
> Så de er nok genetisk disponerede for vold,

Ligesom danskerne?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-05-06 23:06

Vidal fortalte:

> Ligesom danskerne?

Du må vold-klippe for at kunne spille idiot?
--
Befri DK

Fra : Vidal

Dato : 22-05-06 11:25

Martin Larsen wrote:

> Vidal fortalte:

> Du må vold-klippe for at kunne spille idiot?

Jeg klipper det væk, jeg ikke svarer på. Det er
almindelig praksis. Men hvis du er nybegynder på
usenet, kan du jo ikke vide det.

Uhyrlige påstande, om at børn opfodres med landevejsrøvere,
kan man vist ikke svare fornuftigt på.

Hvorfor mener du araberes vold er genetisk betinget?

Danskernes historie, så langt den går tilbage, er jo
langt hen præget af vold, plyndringer, sørøveri og
voldtægt. Så skulle vi jo have samme genetiske præg,
efter din teori.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 22-05-06 15:13

On Mon, 22 May 2006 12:25:10 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
>Danskernes historie, så langt den går tilbage, er jo
>langt hen præget af vold, plyndringer, sørøveri og

kan du finde en sammenhængende periode på 1384 år hvor danskere har
ført konstant krig mod nogen?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-05-06 16:36

Vidal fortalte:

> Jeg klipper det væk, jeg ikke svarer på.

Hvorfor er det så hæftet på mit indlæg - idiot
--
Befri DK

Fra : Vidal

Dato : 22-05-06 19:16

Martin Larsen wrote:
> Vidal fortalte:

> Hvorfor er det så hæftet på mit indlæg - idiot

Fordi jeg stillede et spørgsmål til dit indlæg.

Hvis jeg havde klippet det hele væk, kunne det
blive forvanskeligt for nogle at forstå sammen-
hængen.

Sådan fungerer det jo. Det kan måske være lidt
vanskeligt at forstå for dig? Enkle ting kan jo
være svære at forstå, så hvis du har problemer
med at forstå teknikken, vil jeg gerne give dig
en mere udførlig forklaring.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-05-06 20:03

Vidal fortalte:

> Fordi jeg stillede et spørgsmål til dit indlæg.

Det fremgår at det eneste du laver, er støj - idiot
--
Befri DK

Fra : Vidal

Dato : 22-05-06 20:43

Martin Larsen wrote:

> Vidal fortalte:

> Det fremgår at det eneste du laver, er støj

Fremgår af hvad?

Dine genetiske teorier om muslimer og om børn, der opfodres
med landevejsrøvere, så deres hjerne bliver ødelagte, er
virkeligt så langt ude i hampen, at selv den traditionelle
DF retorik vel næppe kan følge med. Ja, det er vel snart
sagt meget tæt på grænsen for almindelig fornuft.

Du er vel ikke i familie med Bo Warming?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-05-06 21:03

Vidal fortalte:

> Fremgår af hvad?

Prøv at læse oppefra og ned - støj-idiot - EOD
--
Befri DK

Fra : @

Dato : 22-05-06 05:21

On Sun, 21 May 2006 22:23:52 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Ligesom danskerne?

ikke helt

og danskerne er jo holdt op igen
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Vidal

Dato : 22-05-06 11:16

@ wrote:

> ikke helt
>
> og danskerne er jo holdt op igen

Så er det måske ikke genetisk betinget som antydet,
alligevel? Danmark har jo også en lang voldspræget
historie.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 22-05-06 15:11

On Mon, 22 May 2006 12:15:43 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Så er det måske ikke genetisk betinget som antydet,
>alligevel? Danmark har jo også en lang voldspræget
>historie.

nej ikke videre voldspræget

og slet ikke sammenlignet med muhammedanere

muhammedanerne har ført erobringskrig uafbrudt lige fra år 622 og til
nu

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Vidal

Dato : 22-05-06 19:19

@ wrote:

> nej ikke videre voldspræget

??

> og slet ikke sammenlignet med muhammedanere
>
> muhammedanerne har ført erobringskrig uafbrudt lige fra år 622 og til
> nu

Det har ikke-muslimer vel også?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 22-05-06 20:56

On Mon, 22 May 2006 20:18:50 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>??

>Det har ikke-muslimer vel også?

hvem?

Hare Krishna?
Jøderne?
Kristne?
Medovas Vidner?
Goder?
Hinduer?
Svenskere?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Vidal

Dato : 22-05-06 21:18

@ wrote:

> hvem?
>
> Hare Krishna?
> Jøderne?
> Kristne?
> Medovas Vidner?
> Goder?
> Hinduer?
> Svenskere?

Ja ... med forbehold for fejlstavningerne (vitser?)

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 22-05-06 21:54

On Mon, 22 May 2006 22:17:30 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Ja ... med forbehold for fejlstavningerne (vitser?)

det er faktisk en umulighed al den stund at Jehovas Vidner først blev
"opfundet" i 1881

jeg savner også bevis for at Goder skulle have ført erobringskrig
uafbrudt siden år 622

--
Det Radikale Venstre er blevet en interesseorganisation for
mennesker med lang uddannelse, stort ego og lille solidaritet

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 22-05-06 22:58

"@" skrev i en meddelelse

> det er faktisk en umulighed al den stund at Jehovas Vidner først blev
> "opfundet" i 1881

Ja - og er militærnægtere. Hæ -

> jeg savner også bevis for at Goder skulle have ført erobringskrig
> uafbrudt siden år 622

Ja, for de er vel forsvundet omkring 1500-tallet ´.

Ruth

Fra : Vidal

Dato : 23-05-06 08:32

@ wrote:

> det er faktisk en umulighed al den stund at Jehovas Vidner først blev
> "opfundet" i 1881

Hvor har du nævnt Jehovas Vidner? Jeg tog jo
netop forbehold overfor de dele af dit indlæg
der forekom mig uforståelige.

> jeg savner også bevis for at Goder skulle have ført erobringskrig
> uafbrudt siden år 622

Goder? Goter? Så gotens hjelm og hjerne brast?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Allan Riise

Dato : 23-05-06 10:46

Vidal wrote:

> Goder? Goter? Så gotens hjelm og hjerne brast?

Asatroende.

Og jo, Goder var om nogen op til 1200 tallet rimelig krigeriske, og gjorde
hvad de kunne for at "afkristne" Danmark, ligesom det, i tiden op til, var
en del af Vikingernes dagligdag at opsøge de "lærde" Goder angående
krigstogter og om trivielle ting som såning og høst.

--
Allan Riise

Fra : Vidal

Dato : 23-05-06 11:54

Allan Riise wrote:

> Asatroende.

Ok, det var jeg ikke lige opmærksom på. De har
vel ikke eksisteret i mange 100 år?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Allan Riise

Dato : 23-05-06 12:26

Vidal wrote:

> Ok, det var jeg ikke lige opmærksom på. De har
> vel ikke eksisteret i mange 100 år?

De eksitserer skam stadig, jeg er f.eks selv Gode.

http://www.fornsidr.dk/

--
Allan Riise

Fra : Vidal

Dato : 23-05-06 18:28

Allan Riise wrote:

> De eksitserer skam stadig, jeg er f.eks selv Gode.

Er det noget med at rende rundt i skoven og slås
med papsværd?

Kan I finde nogle frivillige at blote eller bruger I
antimuslimer?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Allan Riise

Dato : 23-05-06 18:32

Vidal wrote:

> Er det noget med at rende rundt i skoven og slås
> med papsværd?

Nej.

> Kan I finde nogle frivillige at blote eller bruger I
> antimuslimer?

At blote er at ofre, mjød og hestekød, til de 4 verdenshjørner, til moder
jord og til naturkræfterne, nogen Goder vælger at kalde disse ting ved
entiters navne, som Odin, Thor etc. ikke andet.

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 23-05-06 19:32

On Tue, 23 May 2006 12:53:40 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Ok, det var jeg ikke lige opmærksom på. De har
>vel ikke eksisteret i mange 100 år?

HVABEHA'R

jeg kan drikke øl altså eksisterer jeg

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-05-06 13:52

> D-vitaminmangel er udbredet blandt både iranske og saudiske kvinder
>
> så mon ikke de har større behov for at få noget af tøjet af en gang i
> mellem

Mig bekendt ikke hvis de færdes i deres oprindelige himmelstrøg

FL

Fra : GB

Dato : 21-05-06 14:03

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in news:44706278$0
$38702$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Mig bekendt ikke hvis de færdes i deres oprindelige himmelstrøg

<CRL-mode>
Hvor ved du det fra?
</CRL-mode>

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-05-06 15:05

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in news:44706278$0
> $38702$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

At de ikke er udddøde af vitaminmangel .. gider nemlig ikke google efter det

/FL

Fra : GB

Dato : 21-05-06 15:13

> At de ikke er udddøde af vitaminmangel .. gider nemlig ikke google
> efter det ..

Så kan du jo google på rachitis.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-05-06 17:20

> "Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in

> Så kan du jo google på rachitis.

Hvis du har gjort det, kunne du jo passende fortælle om det ..

/FL

Fra : GB

Dato : 21-05-06 20:31

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in news:44709319$0
$38733$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Hvis du har gjort det, kunne du jo passende fortælle om det ..

Jeg er ikke din sekretær, men jeg kan oplyse dig om, at rachitis også
kaldes "engelsk syge", og er D-vitaminmangel.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-05-06 21:33

> [...]
>
> Jeg er ikke din sekretær, men jeg kan oplyse dig om, at rachitis også
> kaldes "engelsk syge", og er D-vitaminmangel.

og det er jeg så godt med på. Har skam gennemført kuren i Rold skov med
troldeegen som skulle beskytte mod rakitis som det hed i min skolebog.

Har dog aldrig hørt tale om det som folkesygdom i de arabiske lande og tror
faktisk det er et af dig selvopfunden fænomen.

Ved godt at det er problem på vores breddegrader med indhyllede kvinder men
gad nok se dokumentation for at det er problem på deres breddegrader--

Fra : GB

Dato : 21-05-06 22:36

> Ved godt at det er problem på vores breddegrader med indhyllede
> kvinder men gad nok se dokumentation for at det er problem på deres
> breddegrader--

Mener du så, at solstrålerne er mere penetrerende i Saudi-Arabien end i
resten af troperne, eller hvad?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-05-06 22:48

> "Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in

> Mener du så, at solstrålerne er mere penetrerende i Saudi-Arabien end i
> resten af troperne, eller hvad?

Nej .. men mere end her og det eneste sted jeg har hørt om D-vitaminmangel
er her på vores breddegradder.
Har ikke hørt om forgiftning og sorte mennesker har jo naturligt skjold mod
solen.
Hudkræft er nok en mere nærliggende fare ved megen sol for ikke sorte ..

Fra : GB

Dato : 22-05-06 00:22

> Hudkræft er nok en mere nærliggende fare ved megen sol for ikke sorte
> ..

Sorte? Racist!

Google rachitis

Fra : Norma

Dato : 21-05-06 15:46

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
> "@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

> Mig bekendt ikke hvis de færdes i deres oprindelige himmelstrøg
>
> FL

Hvis tildækket, betyder det intet, hvilket "himmelstrøg" man bor
under!!!!!!!!!!!!!

Og i grunden er det ækelt at tænke på, at, som vi som danskere oplevede
mellemøstens kvinder, altså som nogle, der altig brokkede sig, altid havde
ondt, altid stod og råbte: "av her, av der, ma maet maet su, ka ik gå komun
å få arbej"
faktisk led af D-vitaminmangel med talrige smerter til følge, noget vi i
"vesten" kan behandle, men som vi mig bekendt, aldrig har fået nogen tak
for, endsige, formået at påvirke, de såkaldte "mellemøstlige" samfund med
(som om kloden ikke var rund, men stadig flad :))

Anyway, mange indvandrere i Danmark har fortalt mig, at de ikke i deres
hjemlande var nødt til at bære kroptildækkende dragter, men at andre
indvandrere holder øje med dem her i landet!
Samt at de plejede at gå på kvindelige badeanstalter, helt ligesom jeg
gjorde som barn, nede i Hellerup, hvor der både var en herre og en dame
badeanstalt, ligesom der var det i Charlottenlund og på Bellevue.
Hvis nogen af de kvinder, der henslængte sig der, var lesbiske, så tænkte vi
ikke over det, eller, OK, jeg kan selv huske, at jeg ret ofte tænkte over,
hvorfor de voksne kvinder ikke blot lagde sig ud på stranden, for 90% af
brugerne var jo i øvrigt, som jeg, børn!

Norma

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-05-06 17:19

> [...]
> over, hvorfor de voksne kvinder ikke blot lagde sig ud på stranden, for
> 90% af brugerne var jo i øvrigt, som jeg, børn!

Altid tildækket er mig bekendt udenfor hjemmets 4 vægge. Monstro ikke solen
godt kan skinne ind af et vindue (selvom de fleste UV stråler så godtnok
ikke trænger igennem)

/FL

Fra : GB

Dato : 21-05-06 20:32

> Altid tildækket er mig bekendt udenfor hjemmets 4 vægge. Monstro ikke
> solen godt kan skinne ind af et vindue (selvom de fleste UV stråler så
> godtnok ikke trænger igennem)

Jeg håber, at du bliver genfødt som muhamedansk kvinde i dit næste liv.

Fra : Tony

Dato : 21-05-06 20:46

> "Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in

> Jeg håber, at du bliver genfødt som muhamedansk kvinde i dit næste liv.

Og du som hendes muhamedanske mand måske ?

Tony

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-05-06 21:34

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in

> Jeg håber, at du bliver genfødt som muhamedansk kvinde i dit næste liv.

Havde dig godtnok mistænkt som skabsreinkarnist

/FL

Fra : GB

Dato : 21-05-06 22:37

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in news:4470ced6$0
$38658$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Havde dig godtnok mistænkt som skabsreinkarnist

Bare vent... <gnæk.mp6>

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-05-06 13:49

Associated Press, May 20, 2006

»Fears rise that Tehran will restore mandatory head coverings,
overcoats«

Lad da dem klæde sig som de vil i deres eget land. Bare de vil imødekomme os
med samme frihed. Man kunne jo hævde at tørklædeforbuddet i Frankrig var det
samme med modsat fortegn, og er i mine øjne fuld legitimt
/FL

Fra : Konrad

Dato : 22-05-06 11:42

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message
> [...]
det
> samme med modsat fortegn, og er i mine øjne fuld legitimt

Ja - der er ikke den store forskel på at påbyde og forbyde, i hvert fald
ikke set ift frihed.