Israelsk professor: Vi kan tilintetgøre al~
Fra : TheCom

Dato : 20-05-06 15:41

Det som jeg hæfter mig særligt ved i denne artikel er, at denne
professor udtaler:
"We have the capability to take the world down with us. And I can
assure you that this will happen before Israel goes under." som
oversat til dansk betyder:
Vi har kapaciteten til trække verden ned sammen med os. Og jeg
forsikre dig om, at dette vil ske før Israel går under"

Tankevækkende ikke sandt? Og også lidt gruopvækkende, hvis man
tænker på, 11/9 og de efterfølgende krige i Afghanistan og Irak er
deres "ærinder" De tjener jo Israel mere end noget andet land. Altså
hvis man tager deres politiske modstandere i betragtning - de er blevet
revet op med rode og lagt i ruiner - kun for styrke deres
overherredømme i MØ.

Mht Iran, så spiller de for fuld styrke på krigstrommerne. Nu vil
visse brugere herinde straks fare op af stolen og henvise Ahmadinejad
udtalelser om, at Israel skal slettes fra landkortet. Men disse
udtalelser skal ses i lyset af, at Iran ser Israel som ophavsmand til
stort set alle konflikter i den islamiske verden - ikke mindst den
destruktive 8 år lange krig mellem Saddams Irak og Iran i 1980'erne. I
denne krig brugte Saddam alskens umenneskelige våben og grusomheder
med vestnes velsignelse og hvorfor mon det? Det var jo en særlig grund
til, at man ikke ville fordømme disse krigsforbrydelser og grunden var
jo, at de selvsamme mennesker som senere vil vælte Saddam var de samme
som indsatte ham og konsoliderede hans magt og forsynede ham med alle
de krigsstrategier, kemiske såvel som biologiske våbenprogrammer, som
idioten ikke havde den fjerneste idé om, førend han blev indsat.

Så når Iran siger, at Israel skal slettes fra landkortet mener han,
at denne "kunstige" stat skal fjernes som en politisk enhed og IKKE at
alle indbyggerne skal udryddes. Mange kritikere vælger alligevel at
udbrede tolkningen om, at det er alle indbyggerne han vil udrydde -
hvilket er fuldstændig ren utopi og ikke står mål med realiteterne.

Mvh

TheCom
-----------

Israeli Professor: 'We Could Destroy All European Capitals'

By Nadim Ladki
2-6-3

(IAP News) -- An Israeli professor and military historian hinted that
Israel could avenge the holocaust by annihilating millions of Germans
and other Europeans.

Speaking during an interview which was published in Jerusalem Friday,
Professor Martin Van Crevel said Israel had the capability of hitting
most European capitals with nuclear weapons.

"We possess several hundred atomic warheads and rockets and can launch
them at targets in all directions, perhaps even at Rome. Most European
capitals are targets of our air force."

Creveld, a professor of military history at the Hebrew University in
Jerusalem, pointed out that "collective deportation" was Israel's only
meaningful strategy towards the Palestinian people.

"The Palestinians should all be deported. The people who strive for
this (the Israeli government) are waiting only for the right man and
the right time. Two years ago, only 7 or 8 per cent of Israelis were of
the opinion that this would be the best solution, two months ago it was
33 per cent, and now, according to a Gallup poll, the figure is 44
percent."

Creveld said he was sure that Israeli Prime Minister Ariel Sharon
wanted to deport the Palestinians.

"I think it's quite possible that he wants to do that. He wants to
escalate the conflict. He knows that nothing else we do will succeed."

Asked if he was worried about Israel becoming a rogue state if it
carried out a genocidal deportation against Palestinians, Creveld
quoted former Israeli Defense Minister Moshe Dayan who said "Israel
must be like a mad dog, too dangerous to bother."

Creveld argued that Israel wouldn't care much about becoming a rogue
state.

"Our armed forces are not the thirtieth strongest in the world, but
rather the second or third. We have the capability to take the world

http://www.sweetliberty.org/issues/israel/destroycaps.html

Fra : Trans

Dato : 20-05-06 16:36

TheCom wrote:

> [...]
> "We have the capability to take the world down with us. And I can
> assure you that this will happen before Israel goes under."

Det, jeg hæfter mig ved, det er, at når man søger efter denne
professor - Martin Van Crevel - i aviserne Haaretz og Jerusalem Post,
har de intet af aller om ham. Han er tilsyneladende ikke genstand for
nogen nævneværdig opmærksomhed i den israelske offentlighed, hvis
han i det hele taget eksisterer.

> oversat til dansk betyder:
> Vi har kapaciteten til trække verden ned sammen med os. Og jeg
> forsikre dig om, at dette vil ske før Israel går under"

> Tankevækkende ikke sandt?

Det rene pip. Israel har absolut ingen planer om at angrbe europæiske
hovedstæder med atomvåben. Hvad i balverden skulle de det for?

> [...]
> hvis man tager deres politiske modstandere i betragtning - de er blevet
> revet op med rode og lagt i ruiner - kun for styrke deres

Næh, talibanerne i Afghanistan blev vippet af pinden, fordi de gav
husly til al-Qaeda, som havde angrebet World Trade Centre i New York og
derved myrdet ca. 3.000 civilpersoner, og Saddam Hussein blev styrtet,
fordi han myrdede sine landsmænd, truede de olierige nabostater mod
syd og blærede sig med, at han havde masseødelæggelsesvåben.

> Mange kritikere vælger alligevel at
> udbrede tolkningen om, at det er alle indbyggerne han vil udrydde -
> hvilket er fuldstændig ren utopi og ikke står mål med realiteterne.

På baggrund af de udtalelser, Ahmedinejad er fremkommet med, er det
realistisk at antage, at han vil forsøge at udrydde Israels
befolkning, når han har atombomberne klar. Lige som Saddam Hussein
gjorde det med sit land, vil Ahmedinejad lede Iran mod afgrunden.

Bent

Fra : HrSvendsen

Dato : 20-05-06 17:57

Trans skrev:

> [...]
> har de intet af aller om ham. Han er tilsyneladende ikke genstand for
> nogen nævneværdig opmærksomhed i den israelske offentlighed, hvis

Det hjælper lidt, når man staver navnet "Martin Ven Creveld":

160.000 hits på Google
http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-8&q=%22Martin+Van+Creveld%22&sa=N&tab=nw

Han eksisterer i allerhøjeste grad.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-05-06 19:01

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Det hjælper lidt, når man staver navnet "Martin Ven Creveld":

> [...]

Han findes også her:

<http://en.wikipedia.org/wiki/Martin_van_Creveld>

Men tager vi alle danske professorer lige alvorligt? Hvorfor så begynde
at tage alle israelske professorer alvorligt, hvis ellers den artikel
der er viderebragt af en anonym person, kan tages alvorligt.

Kører man ind på den åbenbares en klart antisemitisk site.

Den tager endda de berytede »Protocols of the Learned Elders of Zion«
alvorligt:

<http://www.sweetliberty.org/issues/israel/protocols.htm>

Jeg kan kun konkludere at »TheCom« er en jødehader, der enten er
islamist eller nazist.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 20-05-06 19:06

Per Rønne skrev:

> Men tager vi alle danske professorer lige alvorligt?

Når de udtaler sig indenfor deres felt - jada.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-05-06 19:47

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Når de udtaler sig indenfor deres felt - jada.

Jeg må nu indrømme at når professor, dr.jur. Ole Espersen udtaler sig om
jura, så hører jeg ikke en juraprofessor udtale sig. Men en tidligere
socialdemokratisk justistsminister, der lå tæt på Svend Aukens fløj.

I øvrigt er Martin van Crevald militærhistoriker og teoretiker. Han har
næppe noget særligt at byde på når det drejer sig om hvad Israel bør
gøre ved et atomangreb på landet. Jeg regner med at de, hvis de har de
200 atombomber med tilhørende missiler, som mange regner med at de har,
så vil de udslette den stat der angriber dem, plus centrale islamiske
helligdomme som Mekka og Medina. Det er sådan en terrorbalance kan
eksistere.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 20-05-06 20:01

> [...]
> så vil de udslette den stat der angriber dem, plus centrale islamiske
> helligdomme som Mekka og Medina. Det er sådan en terrorbalance kan

Det her er sgu da ikke så svært: Hvis manden sagde han kunne udslette hele
mellemøsten ville der rejse sig et ramaskrig. Men man behøver jo ikke være
rocket scientist for at kunne konkludere at det han siger så også betyder at
alle arabiske fjender stort set kan udslettes.
Keine hexerei - Nur behändigkeit

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under pseudonym mindre
vægt.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-05-06 03:31

Frank Leegaard <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

> [...]
> rocket scientist for at kunne konkludere at det han siger så også betyder at
> alle arabiske fjender stort set kan udslettes.

Når spørgsmålet om hvorvidt Israel har atomvåben er hemmeligt, så vil en
sådan professor selv næppe vide noget om hvorvidt Israel har sådanne
våben eller ej ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-05-06 13:46

> Når spørgsmålet om hvorvidt Israel har atomvåben er hemmeligt, så vil en
> sådan professor selv næppe vide noget om hvorvidt Israel har sådanne
> våben eller ej ...

Det er vist så som så med den hemmelighed. Læs desuden mit andet indlæg om
det med afskrækkelse - så er billedet vist mere totalt

/FL

Fra : HrSvendsen

Dato : 20-05-06 21:23

Per Rønne skrev:

> Jeg må nu indrømme at når professor, dr.jur. Ole Espersen udtaler sig om
> jura, så hører jeg ikke en juraprofessor udtale sig.

Der er nu heller ikke meget respekt om lige ham; men det er der
om Crevald.

> I øvrigt er Martin van Crevald militærhistoriker og teoretiker.

Og - "van Creveld has lectured or taught at virtually every
strategic institute, military or civilian, in the Western world,"
http://en.wikipedia.org/wiki/Martin_van_Creveld

> Han har
> næppe noget særligt at byde på når det drejer sig om hvad Israel bør
> gøre ved et atomangreb på landet.

Han har nok temmelig meget at byde på angående, hvordan Israel
vil reagere i forskellige situationer vedr. militære sager.

> Jeg regner med at de, hvis de har de
> 200 atombomber med tilhørende missiler, som mange regner med at de har,
> så vil de udslette den stat der angriber dem, plus centrale islamiske
> helligdomme som Mekka og Medina.

Jeg regner med, at Crevald har lidt mere tjek på den side af
sagen.

Når han f.eks. udtaler, at "Most European capitals are targets of
our air force.", så tager jeg det alvorligt. Det er en advarsel
til Europa om ikke at blande sig militært, hvis Israel f.eks.
massedeporterer resten af palæstinenserne:
http://atrain.gnn.tv/headlines/5371/More_Israeli_Jews_favor_transfer_of_Palestinians_Israeli_Arabs_poll_finds

Noget Crevald i øvrigt offentligt udtalte sin støtte til i 2003.

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-05-06 23:17

HrSvendsen fortalte:

> [...]
> til Europa om ikke at blande sig militært, hvis Israel f.eks.
> massedeporterer resten af palæstinenserne:

Kunne det være fordi muhamserne er ved at have flertal i større
Europæiske byer og at han regner med at de tager over om 10-20 år ligesom
Ghadaffi.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : HrSvendsen

Dato : 21-05-06 17:34

Martin Larsen skrev:

> HrSvendsen fortalte:

> Kunne det være fordi muhamserne er ved at have flertal i større
> Europæiske byer og at han regner med at de tager over om 10-20 år ligesom
> Ghadaffi.

Det har jeg svært ved at forestille mig. Det går nok længere tid
før muhamedanerne for kontrollen over Europas væbnede styrker.

Fra : GB

Dato : 21-05-06 20:36

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote in

> Det har jeg svært ved at forestille mig. Det går nok længere tid
> før muhamedanerne for kontrollen over Europas væbnede styrker.

- med mindre alle brigadegeneralerne konverterer i et anfald af misforstået
politisk korrekthed...?

Fra : Tony

Dato : 21-05-06 21:05

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote in

> - med mindre alle brigadegeneralerne konverterer i et anfald af
> misforstået
> politisk korrekthed...?

*ROFL*

Fra : Thomas Krogh

Dato : 20-05-06 23:25

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

(...)

> Jeg regner med, at Crevald har lidt mere tjek på den side af sagen.
>
> Når han f.eks. udtaler, at "Most European capitals are targets of
> our air force.", så tager jeg det alvorligt.

Måske skulle man lige se om der var en autoritativ kilde til citatet. Ikke
mindst fordi den citerede organisations hjemmeside http://www.iap.org
tilsyneladende ikke rummer noget der har med den påståede oragnisation at
gøre..

mvh

Thomas Krogh

Fra : HrSvendsen

Dato : 21-05-06 17:33

Thomas Krogh skrev:

> [...]
> mindst fordi den citerede organisations hjemmeside http://www.iap.org
> tilsyneladende ikke rummer noget der har med den påståede oragnisation at

Jeg aner ikke, hvad du snakker om.

Fra : Thomas Krogh

Dato : 21-05-06 19:42

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

(...)

Ikke

> Jeg aner ikke, hvad du snakker om.

"TheCom"'s link er til en side der afslutter citatet med at henvise til
"Islamic Association for Palestine (IAP) http://www.iap.org"

Problemet er bare at adressen www.iap.org er en reklameside med popops og
alt muligt skrald.

mvh

Thomas Krogh

Fra : HrSvendsen

Dato : 21-05-06 20:07

Thomas Krogh skrev:

> [...]
> Ikke
> at

> "TheCom"'s link er til en side der afslutter citatet med at henvise til

Og hvad så? Jeg skriver ikke en meter ud fra det.

Fra : Thomas Krogh

Dato : 21-05-06 20:27

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

(...)
Ikke

> Og hvad så? Jeg skriver ikke en meter ud fra det.

Hvordan ved du så hvilken kontekst citatet skal forståes i?

mvh

Thomas Krogh

Fra : HrSvendsen

Dato : 22-05-06 01:29

Thomas Krogh skrev:

> [...]
> Ikke
> at

> Hvordan ved du så hvilken kontekst citatet skal forståes i?

??? Det citat, jeg kommer med, er slet ikke med i det TheCom
indlæg kom med. Så hvorfor i alverden skulle jeg stå indefor
noget med IAP?

Fra : Thomas Krogh

Dato : 22-05-06 21:25

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

(...)

> ??? Det citat, jeg kommer med, er slet ikke med i det TheCom
> indlæg kom med. Så hvorfor i alverden skulle jeg stå indefor
> noget med IAP?

???

Var det ikke "Most European capitals are targets of our air force" du
henviste til?

mvh

Thomas Krogh

Fra : HrSvendsen

Dato : 22-05-06 21:56

Thomas Krogh skrev:

> [...]
>
> (...)

> ???
>
> Var det ikke "Most European capitals are targets of our air force" du

Det var et citat, jeg bragte. Og? Hvorfor skal jeg i den
anledning stå inde for noget med IAP?

Fra : Thomas Krogh

Dato : 22-05-06 22:27

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

(...)

> Det var et citat, jeg bragte. Og? Hvorfor skal jeg i den
> anledning stå inde for noget med IAP?

Jeg er slet ikke med - skrev du ikke at citatet ikke var med i det indlæg
TheCom skrev? Taler vi om det samme citat?

mvh

Thomas Krogh

Fra : HrSvendsen

Dato : 22-05-06 22:43

Thomas Krogh skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
>
> (...)

> Jeg er slet ikke med - skrev du ikke at citatet ikke var med i det indlæg
> TheCom skrev? Taler vi om det samme citat?

Det er jo med i TheComs indlæg - nu jeg ser efter (sorry); men
jeg fandt citatet et andet sted:

http://www.informationclearinghouse.info/article1154.htm

og havde kun hæftet mig ved det første TheCom citerede - i
starten af sit indlæg, som jeg så lavede en søgning på og fandt
Information Clearing House's artikel. Imidlertid er der ingen
grund til, at jeg skal blandes ind i noget med IAP.

Fra : Thomas Krogh

Dato : 22-05-06 23:06

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

(...)
> [...]
> Information Clearing House's artikel. Imidlertid er der ingen
> grund til, at jeg skal blandes ind i noget med IAP.

OK, så forstår jeg bedre. Men her ser vi også Crevalds kontekst, og den er
jo en noget anden end den fremgår af IAP's referat. Han fremsætter nogle ret
vilde bud på hvad hans modparter vil og tænker, og det er jo ret tydeligt at
hans udtalelser er overvejende retoriske.

"We possess several hundred atomic warheads and rockets and can launch them
at targets in all directions, perhaps even at Rome. Most European capitals
are targets for our air force." Altså "måske" Rom, men samtidigt "er" de
fleste europæiske hovedstæder "mål" for deres luftvåben. Og ikke bare
hovedstæderne, men hele verden vil gå ned med Israel. Men det er sandelig
ikke hans egen position. Nej, naturligvis ikke når han først har malet en
retorisk bøhmand op på væggen. Så hvad kan vi rent fakisk bruge det til?
Ikke specielt meget.

mvh

Thomas Krogh

Fra : HrSvendsen

Dato : 22-05-06 23:24

Thomas Krogh skrev:

> [...]
> retorisk bøhmand op på væggen. Så hvad kan vi rent fakisk bruge det til?

Det er den klassiske Samson-"løsning", Creveld bringer på banen.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-05-06 23:27

"Thomas Krogh" <thomas_alfa@hotFJERNmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> retorisk bøhmand op på væggen. Så hvad kan vi rent fakisk bruge det til?

´
Jamen .. så forstå det dog !

Manden laver jo spin på den opdukkende atomtrussel i mellemøsten. Han kan
ikke sige at deres missiler kan ramme hele den arabiske verden, for så
opstår der ramaskrig. Men han kan sige nøjagtigt det samme, uden ramaskrig,
for man behøver jo ikke en master degree i geografi eller landmåling for at
se sammenligningen.

Samtidigt får han for fortalt sædvanlige europæiske allierede at en kommende
atomkrig også vil blive deres.

Sværere er det her sgu da ikke at forstå .--

Fra : HrSvendsen

Dato : 22-05-06 23:50

Frank Leegaard skrev:

> Jamen .. så forstå det dog !
>
> Manden laver jo spin på den opdukkende atomtrussel i mellemøsten. Han kan
> ikke sige at deres missiler kan ramme hele den arabiske verden, for så
> opstår der ramaskrig.

Nej. Det ville ikke være den fjerneste nyhed, hvis han sagde det.
Alle ved det allerede. Pånær Per Rønne. Derimod er det langt
mere saftigt at tale om at tage Europa, ja hele verden med sig
ned.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-05-06 07:03

> [...]

> Alle ved det allerede. Pånær Per Rønne. Derimod er det langt
> mere saftigt at tale om at tage Europa, ja hele verden med sig

Ikke alle 'ved det', da Israel aldrig har villet hverken bekræfte- eller
afkræfte, at landet har atomvåben, lige som man aldrig har kunnet
konstatere at det har foretaget en prøvesprængning.

Men noget tyder på at embedsmanden Shimon Peres, før han i 1959 blev
medlem af Knesset, stod for kontakten til franskmændene, der i givet
fald så har 'foræret' Israel teknologien. Israel var nemlig ikke
beskyttet af den amerikanske atom-paraply.

Og skulle det hele så vise sig ikke at holde stik, så må man anse bluff
som næsten lige så godt ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 23-05-06 14:00

Per Rønne skrev:

> Nej, så sent som for få uger siden så jeg Peres gentage Israels
> standpunkt: man vil hverken be- eller afkræfte at man råder over
> atomvåben.

Jo. Peres har bekræftet. At han trækker i land ændrer intet.

> I øvrigt udgør wikipedia intet sandhedsvidne.

Hvis du havde tjekket siden, så ville du vide, at der er en
henvisning.

Fra : Alucard

Dato : 23-05-06 14:56

On Tue, 23 May 2006 14:59:43 +0200, HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

>Jo. Peres har bekræftet. At han trækker i land ændrer intet.

LOL....

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-05-06 17:26

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Alle ved det allerede. Pånær Per Rønne. Derimod er det langt
> mere saftigt at tale om at tage Europa, ja hele verden med sig

Igen fatter du ikke realpolitikken. USA skal holdes udenfor pga af
ramaskriget. En atomkrig europa er involveret i uden hele verden er med - er
vist utopi.
Nato er trods alt en alliance.

Jeres udlægninger er alt for fortænkte. Spin er ikke løgn eller sandhed.
Spin er spin.
/FL

Fra : HrSvendsen

Dato : 23-05-06 10:43

Fra : Alucard

Dato : 23-05-06 11:32

On Tue, 23 May 2006 11:42:56 +0200, HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

> [...]
>http://en.wikipedia.org/wiki/Israel_and_weapons_of_mass_destruction
>
>Så Israel ved Peres har bekræftet, at det er en atomvåbenmagt.

Eller også er de gode til at bluffe....

Fra : Per Rønne

Dato : 23-05-06 11:34

> [...]

Nej, så sent som for få uger siden så jeg Peres gentage Israels
standpunkt: man vil hverken be- eller afkræfte at man råder over
atomvåben. I øvrigt udgør wikipedia intet sandhedsvidne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas Krogh

Dato : 23-05-06 16:34

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message

(...)

> [...]
ramaskrig,
> for man behøver jo ikke en master degree i geografi eller landmåling for

Nu ved jeg så ikke om du bemærker at han rent faktisk siger at han ikke selv
er proponent for den førte politik.

Og jeg tvivler da også på at det skulle være nødvendigt. De arabiske lande
og Iran ved udmærket hvad der vil ske, hvis et eller flere af dem angriber
Israel.

mvh

Thomas Krogh

Fra : GB

Dato : 21-05-06 20:37

"Thomas Krogh" <thomas_alfa@hotFJERNmail.com> wrote in news:4470b485$0
$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> www.iap.org

iap.orgFavorite Categories
Travel

Airline tickets
Hotels
Car Rental
Air Charter
South Beach Hotels

Money Savers

Online Banking
Online Payment
Debt Consolidation
Foreclosures
Free Credit Report

Gambling

Free Casino Games
Poker
Texas Holdem
Blackjack
Casino

Services

Car Insurance
Mortgage
Business Opportunities
Life Insurance
Work from Home

Leisure

Music
Dating
Christian Singles
Cell Phones
Jewish Singles

Learn More

Real Estate Training
College
Weight Loss
Alcohol Treatment
MCSE Certification

Fra : Thomas Krogh

Dato : 21-05-06 20:46

"GB" <nospam@nospam.invalid> wrote in message

(...)

> iap.orgFavorite Categories
> Travel
>
> Airline tickets
> Hotels
> Car Rental
> Air Charter
> South Beach Hotels
(klip)

(...)
> Gambling
>
> Free Casino Games
> Poker
> Texas Holdem
> Blackjack
> Casino
(klip)

(...)
> Music
> Dating
> Christian Singles
> Cell Phones
> Jewish Singles
(klip)

(...)
> Alcohol Treatment
(klip)

Man må give Islamic Association for Palestine, at de ikke tager smålige
hensyn til islamisk ideologisk dødvægt, når det gælder om at nå et
publikum.....

mvh

Thomas Krogh

Fra : GB

Dato : 21-05-06 20:58

"Thomas Krogh" <thomas_alfa@hotFJERNmail.com> wrote in news:4470c37f$0
$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Man må give Islamic Association for Palestine, at de ikke tager smålige
> hensyn til islamisk ideologisk dødvægt, når det gælder om at nå et
> publikum.....

LOL! En kilde, man kan stole på!

Fra : Per Rønne

Dato : 21-05-06 03:31

> [...]

Palestinians_Israeli_Arabs_poll_finds

> Noget Crevald i øvrigt offentligt udtalte sin støtte til i 2003.

Jeg mangler at se så meget som et eneste troværdigt citat fra hans side.
Det link du her bragte stammer fra noget der kalder sig »Guerilla News
Network«, og er altså aldeles utroværdigt.

Du kunne lige så godt i 1939 have stolet materiale fra Dr Goebbels
propagandaministerium.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 21-05-06 17:32

Per Rønne skrev:

> [...]
> Network«, og er altså aldeles utroværdigt.
>
> Du kunne lige så godt i 1939 have stolet materiale fra Dr Goebbels

Altså - Der står højt og tydeligt "Republished from Haaretz".

Du kan også få denne her:
http://www.jewishvoiceforpeace.org/publish/article_276.shtml

Igen referende fra Haaretz

Du kunne så nemt som ingenting have googlet undersøgelsen selv og
fået hele molevitten - værsgo:
http://www.tau.ac.il/jcss/memoranda/memo67.pdf

Det' altså pinligt at se en voksen mand som dig forsøge at gemme
dig i et musehul bare fordi, Israelere opfører sig pinligt.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-05-06 18:17

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Altså - Der står højt og tydeligt "Republished from Haaretz".

Hvilket som bekendt ikke er en garanti for noget som helst. Vi kan ikke
vide om de lyver, og om artiklen virkelig har været bragt i Israels svar
på Dagbladet Information.

> Du kan også få denne her:
> http://www.jewishvoiceforpeace.org/publish/article_276.shtml
>
> Igen referende fra Haaretz

Igen ingen garanti for noget som helst. Vi kan ikke engang vide om det
er en jøde der står bag [misinformation kan findes i mange former, og
læg lige mærke til at siten ikke er en israelsk site], og dels må der jo
også være jøder der er lige så langt ude som folk fra Minoritetspartiet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 21-05-06 18:29

Per Rønne skrev:

> Hvilket som bekendt ikke er en garanti for noget som helst.

Nånå - skal du ikke sige noget med Dr. Goebbels?

> Vi kan ikke
> vide om de lyver,

Og hvorfor kan vi så ikke det?

> og om artiklen virkelig har været bragt i Israels svar
> på Dagbladet Information.

Og hvorfor kan vi så ikke vide det, og hvorfor kalder du Haaretz
for Israels svar på Information? Kender du oplagstallet for
Haaretz?

> [...]
> læg lige mærke til at siten ikke er en israelsk site], og dels må der jo
> også være jøder der er lige så langt ude som folk fra Minoritetspartiet.

Det var Sørens - du klippede lige undersøgelsen, der bekræfter
tallene ... væk!

Hvad foregår der Per?

Fra : Alucard

Dato : 21-05-06 21:13

On Sun, 21 May 2006 19:28:50 +0200, HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

>Nånå - skal du ikke sige noget med Dr. Goebbels?

>Og hvorfor kan vi så ikke det?

Tror du på alt der er trykt i de "rigtige" aviser...?

Fra : HrSvendsen

Dato : 22-05-06 01:30

Alucard skrev:

> Tror du på alt der er trykt i de "rigtige" aviser...?

Hva'så gamle savledreng - ville du give et bud på, hvorfor vi
ikke kan om de lyver?

Fra : Alucard

Dato : 22-05-06 07:46

On Mon, 22 May 2006 02:30:25 +0200, HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

>Hva'så gamle savledreng - ville du give et bud på, hvorfor vi
>ikke kan om de lyver?

Du er åbenbart også gået over til at bruge øgenavne (ligesom min
datter på 6)

Fra : HrSvendsen

Dato : 22-05-06 08:56

Savledrengen skrev:

> Du er åbenbart også gået over til at bruge øgenavne (ligesom min
> datter på 6)

Du mener - Alucard/Dracula _er_ dit rigtige navn!?

Fra : Alucard

Dato : 22-05-06 09:16

On Mon, 22 May 2006 09:56:15 +0200, HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

>Du mener - Alucard/Dracula _er_ dit rigtige navn!?

Nu er du sgu da dummere end politiet tillader.....

Fra : HrSvendsen

Dato : 22-05-06 09:26

Alucard skrev:

> Nu er du sgu da dummere end politiet tillader.....

Bruger du et øgenavn om dig selv!?

Fra : Alucard

Dato : 22-05-06 12:07

On Mon, 22 May 2006 10:25:37 +0200, HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

>Bruger du et øgenavn om dig selv!?

Skal du virkelig have det skåret ud i pap...?

Du bruger negativt ladede ord om andre personer....

Fra : HrSvendsen

Dato : 22-05-06 13:12

Alucard skrev:

> Skal du virkelig have det skåret ud i pap...?
>
> Du bruger negativt ladede ord om andre personer....

Må jeg så heller ikke kalde dig for Dracula - gamle savledreng?

Fra : GB

Dato : 22-05-06 13:29

> Må jeg så heller ikke kalde dig for Dracula - gamle savledreng?

Kunne I ikke være så rare at holde jeres gensidige kærestebreve i privat
email?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-05-06 23:28

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Skal du virkelig have det skåret ud i pap...?
>
> Du bruger negativt ladede ord om andre personer....

Staklen er jo løbet tør for argumenter ...

/FL

Fra : HrSvendsen

Dato : 22-05-06 23:52

Frank Leegaard skrev:

> "Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Staklen er jo løbet tør for argumenter ...

Det er derfor, du bruger negativt ladede om andre personer -
fordi du er løbet tør for argumenter? Stakkels dig.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-05-06 17:28

> Det er derfor, du bruger negativt ladede om andre personer -
> fordi du er løbet tør for argumenter? Stakkels dig.

Godt du kan se pointen - og pointen var netop pointen ... og dermed
validerer du sådan set mit argumentt ..

/FL

Fra : HrSvendsen

Dato : 23-05-06 23:33

Frank Leegaard skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Godt du kan se pointen - og pointen var netop pointen ... og dermed
> validerer du sådan set mit argumentt ..

Niks - jeg bruger negativt ladede ord om andre mennesker, hvad
enten jeg er løbet tør for argumenter eller ej.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-05-06 17:09

> Niks - jeg bruger negativt ladede ord om andre mennesker, hvad
> enten jeg er løbet tør for argumenter eller ej.

Det har du så nok også ret i. Bare så satans svært at have venner IRL hvis
man gebærder sig sådan. Men nogen mennesker ønsker sig så heller ikke
venner, og har følgelig heller ingen.

Fra : HrSvendsen

Dato : 25-05-06 05:39

Frank Leegaard skrev:

> HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det har du så nok også ret i. Bare så satans svært at have venner IRL hvis
> man gebærder sig sådan.

Sikke noget sludder. Hvis dine "venner" ophæver "venskabet" fordi
du bruger negativt ladede ord om andre mennesker, så synes jeg
ærlig talt, at du skulle droppe "vennerne" og se at få dig ARL.

> Men nogen mennesker ønsker sig så heller ikke
> venner, og har følgelig heller ingen.

Hvis du taler af erfaring, så har du min medfølelse.

Fra : Per Rønne

Dato : 22-05-06 05:56

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Nånå - skal du ikke sige noget med Dr. Goebbels?

Han er vist velkendt nok.

> Og hvorfor kan vi så ikke det?

Stoler du på alt hvad du kan læse på internettet? Stoler du på al
palæstinensisk misinformation?

> Og hvorfor kan vi så ikke vide det, og hvorfor kalder du Haaretz
> for Israels svar på Information? Kender du oplagstallet for
> Haaretz?

Haaretz ligger politisk på linie med Information. Men vi ved ikke om
artiklen har været bragt i Maaretz, eller om der udelukkende er tale om
misinformation.

> Det var Sørens - du klippede lige undersøgelsen, der bekræfter
> tallene ... væk!

Jeg klippede intet relevant med.

> Hvad foregår der Per?

At du er hoppet i med begge ben i et palæstinensisk propaganda-spin.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 22-05-06 07:48

On Mon, 22 May 2006 06:56:26 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Stoler du på alt hvad du kan læse på internettet? Stoler du på al
>palæstinensisk misinformation?

Svendsen stoler på alt som støtter HANS forestilling om verden og alt
hvad der IKKE gør det, er bare propaganda........

Fra : HrSvendsen

Dato : 22-05-06 09:03

Alucard skrev:

> Svendsen stoler på alt som støtter HANS forestilling om verden og alt
> hvad der IKKE gør det, er bare propaganda........

Kan du kun skrive vrøvl? Jeg linkede til undersøgelsen selv - er
den også min forestilling?

Fra : Alucard

Dato : 22-05-06 09:17

On Mon, 22 May 2006 10:02:50 +0200, HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

>Kan du kun skrive vrøvl? Jeg linkede til undersøgelsen selv - er
>den også min forestilling?

Kan du heller ikke læse...???

Prøv at læs hvad jeg svarede på....

Fra : HrSvendsen

Dato : 22-05-06 09:32

Alucard skrev:

> Kan du heller ikke læse...???
>
> Prøv at læs hvad jeg svarede på....

Prøv i det mindste at skrive et ordentligt dansk når du begiver
dig af med forestillinger om andres læseevner.

Udmærket svar iøvrigt. Du kan åbenbart kun skrive vrøvl.

Fra : Alucard

Dato : 22-05-06 12:06

On Mon, 22 May 2006 10:31:41 +0200, HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

>Prøv i det mindste at skrive et ordentligt dansk når du begiver
>dig af med forestillinger om andres læseevner.

Ok, min fejl.... Det var din FATTEEVNE jeg betvivlede.....

>Udmærket svar iøvrigt. Du kan åbenbart kun skrive vrøvl.

Spørgsmål: "Stoler du på alt hvad du kan læse på internettet?"
Svar: "Svendsen stoler på alt som støtter HANS forestilling om verden"

Fra : HrSvendsen

Dato : 22-05-06 13:15

Alucard skrev:

> Ok, min fejl.... Det var din FATTEEVNE jeg betvivlede.....

Det hjælper altså ikke på dine i forvejen usammenhængede
skriblerier, at du begynder at råbe.

> Spørgsmål: "Stoler du på alt hvad du kan læse på internettet?"
> Svar: "Svendsen stoler på alt som støtter HANS forestilling om verden"

Som sagt. Du kan kun skrive vrøvl. Jeg stoler f.eks. på de fleste
opslagsværker - også når de kan fortælle mig, at noget forholdt
sig helt anderledes, end jeg forestillede mig.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-05-06 16:52

> [...]
> opslagsværker - også når de kan fortælle mig, at noget forholdt
> sig helt anderledes, end jeg forestillede mig.

Alucard har vist fat i pointe her. Din perceptionsevne lader godtnok til at
virke extraordinært godt når den hypper din egne kartofler

Fra : HrSvendsen

Dato : 22-05-06 09:02

Per Rønne skrev:

> Han er vist velkendt nok.

Var han ikke det ved dit forrige indlæg?

> Stoler du på alt hvad du kan læse på internettet? Stoler du på al
> palæstinensisk misinformation?

Svar nu på spørgsmålet. Du ved det ikke, vel? Nu skal jeg give
dig svaret - man kan vide det, hvis man tjekker efter, og det
viser sig at passe.

> Haaretz ligger politisk på linie med Information.

Det gør Politiken også.

> Men vi ved ikke om
> artiklen har været bragt i Maaretz, eller om der udelukkende er tale om
> misinformation.

Sikkert. Der er kun et hav af sider, der har linket til Haaretz -
fra dengang det var muligt at linke til avisen. Hvor sandsynlig
tror du selv, din totalt uunderbyggede konspirationsteori er?

> Jeg klippede intet relevant med.

???

> At du er hoppet i med begge ben i et palæstinensisk propaganda-spin.

Nånå - så undersøgelsen jeg linkede til er altså palæstinensisk
propaganda-spin? Hvordan kom du frem til den fuldkommen
fantastiske konklusion?

Fra : Per Rønne

Dato : 22-05-06 15:52

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Hvor sandsynlig tror du selv, din totalt uunderbyggede konspirationsteori
> er?

Ganske sandsynlig, når man nu ved hvor lidt man kan stole på sådanne
sider.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 22-05-06 16:01

Per Rønne skrev:

> Ganske sandsynlig, når man nu ved hvor lidt man kan stole på sådanne
> sider.

Tja, din troværdighed er da efterhånden i bund - med den klipning
i teksten du præsterer.

Fra : Per Rønne

Dato : 22-05-06 22:46

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Tja, din troværdighed er da efterhånden i bund - med den klipning
> i teksten du præsterer.

Det er altid god netikette at klippe i teksten, så man kun citerer hvad
man svarer på. Og man kan jo altid gå lidt tilbage i tråden, i hvert
fald hvis man benytter en fornuftig newsreader.

Og 40tude Dialog, som du benytter, er også en fornuftig newsreader.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 22-05-06 22:53

Per Rønne skrev:

> Det er altid god netikette at klippe i teksten, så man kun citerer hvad
> man svarer på.

Jada - helt enig; men det er ikke god netikette, at klippe links
til sider, man sagtens kan stole på, væk og så bare blive i
skuren om, at man ikke kan stole på "sådanne sider".

Fortæl mig hvad der er det utroværdige ved denne side:
http://www.tau.ac.il/jcss/memoranda/memo67.pdf

Fra : Joakim

Dato : 22-05-06 23:21

> Fortæl mig hvad der er det utroværdige ved denne side:
> http://www.tau.ac.il/jcss/memoranda/memo67.pdf

Hvad er det du hæfter dig ved i den 40 sider lange rapport?

(har ikke læst den)

Joakim

Fra : HrSvendsen

Dato : 22-05-06 23:27

Joakim skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er det du hæfter dig ved i den 40 sider lange rapport?
>
> (har ikke læst den)

Det som jeg omtalte. Massedeportation af palæstinenserne. Altså
israelske borgeres holdning til samme.

Fra : Alucard

Dato : 23-05-06 06:01

On Tue, 23 May 2006 00:27:04 +0200, HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

>Det som jeg omtalte. Massedeportation af palæstinenserne. Altså
>israelske borgeres holdning til samme.

Hvor står der noget om det...? Jeg kan ikke finde det....

Fra : HrSvendsen

Dato : 23-05-06 10:45

Alucard skrev:

> Hvor står der noget om det...? Jeg kan ikke finde det....

Og? Jeg er da kold i røven overfor alt det, du ikke kan finde ud
af.

Fra : Alucard

Dato : 23-05-06 11:34

On Tue, 23 May 2006 11:44:37 +0200, HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

>Og? Jeg er da kold i røven overfor alt det, du ikke kan finde ud
>af.

Jeg kan konstatere at du (som sædvanlig) er fyldt med løgn...

Fra : HrSvendsen

Dato : 23-05-06 14:13

Alucard skrev:

> Jeg kan konstatere at du (som sædvanlig) er fyldt med løgn...

Aha - du er jo bare en skide troll. Nu viser jeg dig det, og så
kan du savle videre for dig selv:

A more potentially explosive question asked about transferring or
removing Arabs from the territories and from Israel. In the 2003
survey, 46% supported transfer of Palestinians who live in the
territories, and 33% favored the transfer of Israeli Arabs.
These numbers are almost identical to those observed in 2002 and
higher than in 1991 (figure 14).

Det er på side 30 og 31

bye bye

Fra : Alucard

Dato : 23-05-06 14:58

On Tue, 23 May 2006 15:13:24 +0200, HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

> [...]
>territories, and 33% favored the transfer of Israeli Arabs.
>These numbers are almost identical to those observed in 2002 and

Der står altså ikke noget om "Massedeportation af palæstinenserne."

Fra : Joakim

Dato : 23-05-06 11:02

> Det som jeg omtalte. Massedeportation af palæstinenserne. Altså
> israelske borgeres holdning til samme.

I så fald må jeg konstatere, at du udviser en selektiv forståelse af
undersøgelsens resultater. Den understøtter på ingen måde din anti-israelske
tese om en særlig pinlig holdning i forhold til palæstinenserne.

Fra : Alucard

Dato : 23-05-06 11:36

On Tue, 23 May 2006 12:01:40 +0200, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:

>I så fald må jeg konstatere, at du udviser en selektiv forståelse af
>undersøgelsens resultater. Den understøtter på ingen måde din anti-israelske
>tese om en særlig pinlig holdning i forhold til palæstinenserne.

Det betyder intet for Svendsen.... Når han påstår noget, så ER det
sandt... )

Fra : HrSvendsen

Dato : 23-05-06 14:27

Joakim skrev:

> [...]

> Den understøtter på ingen måde din anti-israelske
> tese om en særlig pinlig holdning i forhold til palæstinenserne.

Uhmm ... lidt ekstrapolering. Hvor herligt.

[...]

Jeg kan forstå (og havde ventet), du ikke finder en holdning om
massedeportation af palæstinenserne er pinlig.

Dog, kommentaren var ikke møntet på dig, og hvad du finder
pinligt; men mere på personen, den blev skrevet til. Jeg vil tro,
Rønne finder en sådan holdning pinlig - trods alt.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-05-06 15:08

> [...]

> pinligt; men mere på personen, den blev skrevet til. Jeg vil tro,
> Rønne finder en sådan holdning pinlig - trods alt.

Det er velkendt at et antal israelske jøder har den holdning, der da
også er repræsenteret i Knesset. Af et eller flere højrerabiate partier
på størrelse med Enhedslisten.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 23-05-06 15:13

> ???

Ja, du burde være lidt mere kritisk i din gennemgang af undersøgelsen..

> Uhmm ... lidt ekstrapolering. Hvor herligt.

Overhovedet ikke. Læs dine egne indlæg.

> [...]
>
> Jeg kan forstå (og havde ventet), du ikke finder en holdning om
> massedeportation af palæstinenserne er pinlig.

Glemmer du ikke at tilføje et par relevante oplysninger her?

1) F.eks. at undersøgelsen blev udført medio 2003, dvs. mens intifadaen var
på sit højeste med flere ugentlige selvmordsbombeangreb inde i Israel.

Set i det lys, synes du virkelig, at de 46/33 pct. er udtryk for en særlig
usympatisk israelsk-jødisk holdning og ikke en forventelig menneskelig
reaktion på den omfattende terror?

2) F.eks. at undersøgelsen samtidig viste en stadig stigende folkelig
opbakning til en selvstændig og bæredygtig palæstinensisk stat på
Vestbredden og i Gaza. (59 pct.).

Hvordan harmonerer det resultat med forestillingen om de stakkels
palæstinensere, stærkt intimideret af de onde israelere, synes du?

> Dog, kommentaren var ikke møntet på dig, og hvad du finder
> pinligt; men mere på personen, den blev skrevet til. Jeg vil tro,
> Rønne finder en sådan holdning pinlig - trods alt.

Nåh, så det finder du. Jamen tillykke med det.

Fra : HrSvendsen

Dato : 23-05-06 15:39

Joakim skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Ja, du burde være lidt mere kritisk i din gennemgang af undersøgelsen..

?? Kan du evt. være lidt mere koncis?

> Overhovedet ikke. Læs dine egne indlæg.

Er gjort - du ekstrapolerer. Min holdning i nærværende er ikke
anti-israelsk. Anti-deportationsglad måske. Går du ind for at
deportere palæstinenserne?

> Glemmer du ikke at tilføje et par relevante oplysninger her?

Nej.

> 1) F.eks. at undersøgelsen blev udført medio 2003, dvs. mens intifadaen var
> på sit højeste med flere ugentlige selvmordsbombeangreb inde i Israel.

Det står i artiklen. Og du skal jo huske, at jeg udtaler mig om
et interview fra ca. dengang. Så det er tallene fra dengang, der
er relevante, ikk?

> Set i det lys, synes du virkelig, at de 46/33 pct. er udtryk for en særlig
> usympatisk israelsk-jødisk holdning og ikke en forventelig menneskelig
> reaktion på den omfattende terror?

Jeg synes, det er stærkt usympatisk at ville smide
palæstinenserne ud af deres land. Ang. terror så dræber
israelerne langt flere palæstinensere end omvendt. Meget langt
flere.

> 2) F.eks. at undersøgelsen samtidig viste en stadig stigende folkelig
> opbakning til en selvstændig og bæredygtig palæstinensisk stat på
> Vestbredden og i Gaza. (59 pct.).

Det fremgår af undersøgelsen. Desuden siger det intet om dem, der
vil have palæstinenserne deporteret fra Israel.

> Hvordan harmonerer det resultat med forestillingen om de stakkels
> palæstinensere, stærkt intimideret af de onde israelere, synes du?

Mere ryggesløs ekstrapolering. Men du skal da være velkommen til
at tale varmt om de forhold palæstinensere lever under, hvis du
skulle have ønske derom.

I lige måde.

Fra : Joakim

Dato : 23-05-06 19:35

> Er gjort - du ekstrapolerer. Min holdning i nærværende er ikke
> anti-israelsk. Anti-deportationsglad måske. Går du ind for at
> deportere palæstinenserne?

Nej, men selvom jeg ikke støtter en deportation, kan jeg godt leve mig ind
i israelernes situation og forstå, hvorfor 46/33 pct. svarer, som de gør.

> Nej.

> Det står i artiklen.

Javist, men du vælger alligevel at se bort fra den kontekst, som
undersøgelsen er skrevet i. Hvorfor gør du egentlig det?

Og du skal jo huske, at jeg udtaler mig om
> et interview fra ca. dengang. Så det er tallene fra dengang, der
> er relevante, ikk?

Alle tallene eller kun de tal, som du kan bruge.

> Jeg synes, det er stærkt usympatisk at ville smide
> palæstinenserne ud af deres land. Ang. terror så dræber
> israelerne langt flere palæstinensere end omvendt. Meget langt
> flere.

Det svar må jeg tolke som et ja. Tror du selv på, at andre befolkninger vil
kunne efterleve det høje normsæt, du her afkræver israelerne?

Desuden defineres terror ikke ud fra antallet af dræbte. Det burde være ret
indlysende, selv for den største Israel-kritiker.

> Det fremgår af undersøgelsen. Desuden siger det intet om dem, der
> vil have palæstinenserne deporteret fra Israel.

Det er altså kun_ nogle_ israelere du er ude med riven efter. Hvorfor
skriver du så ikke det fra begyndelsen af?

> Mere ryggesløs ekstrapolering.

Overhovedet ikke.

Men du skal da være velkommen til
> at tale varmt om de forhold palæstinensere lever under, hvis du
> skulle have ønske derom.

Jeg anfægter ikke at palæstinenserne lever under kummerlige forhold. Jeg
anfægter, at ansvaret for deres kummerlige forhold skal placeres hos
israelerne.

Fra : HrSvendsen

Dato : 24-05-06 00:03

Joakim skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Nej, men selvom jeg ikke støtter en deportation, kan jeg godt leve mig ind
> i israelernes situation og forstå, hvorfor 46/33 pct. svarer, som de gør.

Er det da rystende forkert at deportere palæstinenserne, siden du
ikke støtter det?

> Javist, men du vælger alligevel at se bort fra den kontekst, som
> undersøgelsen er skrevet i. Hvorfor gør du egentlig det?

Det skriver jeg jo i det følgende.

> Og du skal jo huske, at jeg udtaler mig om
>
> Alle tallene eller kun de tal, som du kan bruge.

Tallene i nærheden af interviewet, naturligvis.

> Det svar må jeg tolke som et ja.

Jeg har ingen indflydelse på dine tolkninger.

> Tror du selv på, at andre befolkninger vil
> kunne efterleve det høje normsæt, du her afkræver israelerne?

Israelere. Ja. Det kan et lille flertal af israelerne f.eks.

> Desuden defineres terror ikke ud fra antallet af dræbte. Det burde være ret
> indlysende, selv for den største Israel-kritiker.

Hvad defineres terror ud fra?

> Det er altså kun_ nogle_ israelere du er ude med riven efter.

Naturligvis. Jeg har intet andet skrevet.

> Hvorfor
> skriver du så ikke det fra begyndelsen af?

Det gjorde jeg da også. Israelere. Havde jeg ment dem alle, så
havde jeg skrevet israelerne.

> Overhovedet ikke.

Jeg er slet ikke inde på noget med intimidering. Kun holdninger.
Det er en holdningsundersøgelse, jeg henviser til. Så jo - du
ekstrapolerer.

> Jeg anfægter ikke at palæstinenserne lever under kummerlige forhold. Jeg
> anfægter, at ansvaret for deres kummerlige forhold skal placeres hos
> israelerne.

Naturligvis gør du det. De ulovlige bosættelser er f.eks. helt
sikkert palæstinensernes skyld ...

Fra : Joakim

Dato : 24-05-06 12:36

> Israelere. Ja. Det kan et lille flertal af israelerne f.eks.

I så fald tillad mig at skrive denne politisk ukorrekte kommentar:

In your f*cking dreams. Tumpe.

Fra : HrSvendsen

Dato : 24-05-06 13:07

Joakim skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> I så fald tillad mig at skrive denne politisk ukorrekte kommentar:
>
> In your f*cking dreams. Tumpe.

Nå så du mener altså ikke, at et lille flertal af israelerne kan
efterleve det "høje normsæt", de selv har sagt, de ønsker at
efterleve.

Der kan man bare se.

Er du sikker på, du forstod, hvad du svarede på, eller er du bare
en meget labil person?

Fra : Joakim

Dato : 24-05-06 13:23

> [...]
> efterleve.
>
> Der kan man bare se.
>
> Er du sikker på, du forstod, hvad du svarede på, eller er du bare

Jeg svarede på følgende:

"Israelere. Ja. Det kan et lille flertal af israelerne f.eks".

Og hæftede mig ved det lille ja. Det andet er jo bare det sædvanlige
trættende udenomssnak.

Moi labil? Tjoh, måske, men ikke i dette tilfælde. Derfor smiley'en.

Fra : HrSvendsen

Dato : 24-05-06 13:37

Joakim skrev:

> [...]
>
> "Israelere. Ja. Det kan et lille flertal af israelerne f.eks".
>
> Og hæftede mig ved det lille ja. Det andet er jo bare det sædvanlige

Det lille ja var til 'israelere'. Som i 'ubestemt flertal'. Siger
det dig noget?

> Moi labil? Tjoh, måske, men ikke i dette tilfælde. Derfor smiley'en.

Så havde du åbenbart ikke forstået, hvad du svarede på.

Fra : Joakim

Dato : 24-05-06 13:57

> Det lille ja var til 'israelere'. Som i 'ubestemt flertal'. Siger
> det dig noget?

Kære Henrik

Er det virkelig stadig ikke gået op for dig, at det ikke betyder det
fjerneste i denne sammenhæng, om du skriver israelere eller israelerne. Det
vi taler om er menneskers forventelige reaktion på omfattende terror.

> Så havde du åbenbart ikke forstået, hvad du svarede på.

Mere end du aner.

Fra : HrSvendsen

Dato : 24-05-06 14:25

Joakim skrev:

> [...]

> fjerneste i denne sammenhæng, om du skriver israelere eller israelerne. Det
> vi taler om er menneskers forventelige reaktion på omfattende terror.

Tænk, jeg troede, du stillede følgende spørgsmål: "Tror du selv
på, at andre befolkninger vil kunne efterleve det høje normsæt,
du her afkræver israelerne?

Hvortil jeg svarede affirmativt og endda nævnte, at det gjorde et
lille flertal af israelerne (og så er det jo klart, at man
forventer det - der er jo ligesom virkelighed allerede).

Herefter gik du af ukendte årsager amok, pådrog dig en mindre
aneurisme og smadrede hjælpeløst dine små næver ned i dit
sagesløse tastatur, der endte med at måtte ligge knapper til
noget komplet nonsens.

> Mere end du aner.

Ja, vi skal nok langt ud i fantasiens verden for at finde
forklaringen på det, du skrev.

Fra : Joakim

Dato : 24-05-06 15:30

> Tænk, jeg troede, du stillede følgende spørgsmål: "Tror du selv
> på, at andre befolkninger vil kunne efterleve det høje normsæt,
> du her afkræver israelerne?

Nemlig. Og det normsæt tog udgangspunkt i at 46/33 pct. af israelerne
ønskede palæstinenserne hen hvor pebret gror - på et tidspunkt - hvor
israelerne havde travlt med at begrave deres døde, vel og mærke.

Det fandt du pinligt, usympatisk osv.

Når du så ydermere svarer, at andre befolkninger vil kunne efterleve dette -
i mine øjne - urealistiske normsæt, den tårnhøje etik og moral, bevæger vi
os faretruende tæt op ad et specielt uflatterende israelsk-jødisk
karaktertræk ved den menneskelige selvforståelse.

Fra : HrSvendsen

Dato : 24-05-06 15:59

Joakim skrev:

> [...]
> ønskede palæstinenserne hen hvor pebret gror - på et tidspunkt - hvor
> israelerne havde travlt med at begrave deres døde, vel og mærke.

Som palæstinenserne hele tiden har.

> Det fandt du pinligt, usympatisk osv.

Absolut. Det er jo ligesom palæstinensernes eget land, de jødiske
israelere vil jage dem ud af.

> Når du så ydermere svarer, at andre befolkninger vil kunne efterleve dette -
> i mine øjne - urealistiske normsæt,

Hvilket et lille flertal af jøderne i Israel jo kan. Det synes,
du så er urealistisk; men altså .. tja .. de kan jo. Jeg mener -
de siger det ligesom selv.

> den tårnhøje etik og moral,

Det er ikke spor tårnhøj moral i mine øjne. Blot almindelig
anstændighed. Helt basal anstændighed i mine øjne.

> bevæger vi
> os faretruende tæt op ad et specielt uflatterende israelsk-jødisk
> karaktertræk ved den menneskelige selvforståelse.

Øh ??? ... du synes, det er et specielt uflatterende
israelsk-jødisk karaktertræk ved den menneskelige selvforståelse?

Er det en fælde?

Fra : Joakim

Dato : 24-05-06 19:34

> Som palæstinenserne hele tiden har.

Ja. Men nu er det altså israelernes holdninger vi diskuterer, husker du nok.

> Absolut. Det er jo ligesom palæstinensernes eget land, de jødiske
> israelere vil jage dem ud af.

Vrøvl, vrøvl og atter vrøvl.

Flot, Svendsen.

> Hvilket et lille flertal af jøderne i Israel jo kan. Det synes,
> du så er urealistisk; men altså .. tja .. de kan jo. Jeg mener -
> de siger det ligesom selv.

Det er jo nærmest menneskelig excellence, du efterlyser.

> Det er ikke spor tårnhøj moral i mine øjne. Blot almindelig
> anstændighed. Helt basal anstændighed i mine øjne.

Og ønsket om sikkerhed, tryghed osv. tæller ikke med i det regnestykke, især
hvis man er israeler?

Fra : HrSvendsen

Dato : 25-05-06 05:33

Joakim skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Ja. Men nu er det altså israelernes holdninger vi diskuterer, husker du nok.

Jeg synes, at det er noget andet end om holdninger du skrev, og
som jeg svarede på.

> Vrøvl, vrøvl og atter vrøvl.

Nåda. Er Israel ikke de israelske palæstinenseres land? Er de
besatte områder ikke hjemlandet for de palæstinensere, der bor
der?

> Det er jo nærmest menneskelig excellence, du efterlyser.

Nej, blot den allermest basale anstændighed. Og den kan et lille
flertal af jøderne i Israel jo mønstre i dette spørgsmål; men det
er måske det, du mener med menneskelig excellence?

> Og ønsket om sikkerhed, tryghed osv. tæller ikke med i det regnestykke, især
> hvis man er israeler?

Hvorfor skulle det ikke det? Det tæller vel også for
palæstinenserne. Jeg går ud fra, det tæller for alle mennesker,
så hvor vil du egentligt hen med det?

> Nej.

Jamen så forstår jeg ikke, hvorfor du skrev det.

Ligesom det er lidt forvirrende for mig, når du hævder, at noget,
der praktiseres af en befolkning i den ganske virkelige
virkelighed, er et urealistisk normsæt. Jeg mener - virkeligheden
borger jo lidt for realisme - eller hvad?

Fra : Joakim

Dato : 25-05-06 09:45

> Jeg synes, at det er noget andet end om holdninger du skrev, og
> som jeg svarede på.

Mein Gott. Ovenstående "andet" skal jo ses i relation til den
holdningsundersøgelse, som du tidligere henviste til og som jeg _hele tiden_
tager udgangspunkt i. Det hænger fint sammen min ven, den røde tråd
er intakt, selv om du ihærdigt forsøger at bryde den.

> Nåda. Er Israel ikke de israelske palæstinenseres land? Er de
> besatte områder ikke hjemlandet for de palæstinensere, der bor
> der?

Gem den gamle traver om ægget og hønen til en anden lejlighed, please.

> Nej, blot den allermest basale anstændighed. Og den kan et lille
> flertal af jøderne i Israel jo mønstre i dette spørgsmål; men det
> er måske det, du mener med menneskelig excellence?

Ja, det har jeg skam forstået.

Jeg må blot konstatere, at vi igen står uendelig langt fra hinanden.

> Hvorfor skulle det ikke det? Det tæller vel også for
> palæstinenserne. Jeg går ud fra, det tæller for alle mennesker,
> så hvor vil du egentligt hen med det?

Jojo det gælder sandelig også for palæstinenserne. Men igen HrSvendsen,
vores diskussion tager afsæt i en holdningsundersøgelse af israelske,
jødiske statsborgere. Ikke palæstinensiske vel?

Lad os stoppe her, vi kommer ingen vegne i denne diskussion, som
efterhånden har udviklet sig til en strid om ord.

Fra : HrSvendsen

Dato : 25-05-06 11:40

Joakim skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Ja. Den politiske situation i MØ er ikke sort/hvid, den er fuld af farver
> og facetter.

Vil du så også mene, det er et lige lovlig hårdt krav til Hamas,
at de skal anerkende Israels ret til eksistens?

Fra : Joakim

Dato : 25-05-06 12:45

> Vil du så også mene, det er et lige lovlig hårdt krav til Hamas,
> at de skal anerkende Israels ret til eksistens?

Av. Den var dyb.

Prøver igen.

EOD

Fra : HrSvendsen

Dato : 25-05-06 10:01

Joakim skrev:

> [...]
> tager udgangspunkt i. Det hænger fint sammen min ven, den røde tråd
> er intakt, selv om du ihærdigt forsøger at bryde den.

Hvis min svaren på noget, du skriver, er at bryde enelleranden
rød tråd, du mener skal fastholdes, så skal jeg da være den
første til at beklage, jeg ikke lige gennemskuede, det var
meningen, man skulle lade dit indlæg gå upåtalt.

> Gem den gamle traver om ægget og hønen til en anden lejlighed, please.

??? Det er da deres land lige nu. Har de et andet land, jeg
åbenbart ikke hidtil er blevet opmærksom på?

> Ja, det har jeg skam forstået.
>
> Jeg må blot konstatere, at vi igen står uendelig langt fra hinanden.

Øh? Jeg har absolut ikke den ringeste ide om, hvad du tænker på.

> [...]

> Lad os stoppe her, vi kommer ingen vegne i denne diskussion, som
> efterhånden har udviklet sig til en strid om ord.

Okay, jeg ved så ikke lige hvilke ord, det er vi strides om. Er
du sikker på, det ikke mere er nogen tanker, jeg burde gætte, der
er grunden til, at vi tilsyneladende taler forbi hinanden?

Fra : Joakim

Dato : 25-05-06 10:57

Fra : HrSvendsen

Dato : 25-05-06 13:14

Joakim skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Av. Den var dyb.

Fuld af farve og facetter kunne man også kalde den.

> Prøver igen.
>
> EOD

Du er godt klar over, at EOD kun gælder for den, der skriver det?
Det kan ikke bruges til at få andre til at holde op med at skrive
noget. Kunne ellers være sjovt.

Fra : HrSvendsen

Dato : 23-05-06 15:40

Per Rønne skrev:

> Det er velkendt at et antal israelske jøder har den holdning, der da
> også er repræsenteret i Knesset. Af et eller flere højrerabiate partier
> på størrelse med Enhedslisten.

Og en hulens stor del af de israelske jøder.

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-05-06 05:57

> Altså - Der står højt og tydeligt "Republished from Haaretz".
>
> Du kan også få denne her:
> http://www.jewishvoiceforpeace.org/publish/article_276.shtml
>
> Igen referende fra Haaretz

Jeg kan ikke finde noget om bemeldte Crevald, hvor ser du det på ovenstående
side?

Iøvrigt er udmærket websted, jeg fandt så en henvisning til de amerikanske
jabbinere som støtter at USA sender penge til Hamas, og en liste over 400 af
slagsen. "Vi" har tidligere her skrevet om, hvorvidt der findes kvindelige
rabbinere, nogen mente, at det gør der ikke, jeg skrev, at det har der været
i masser af år. Her tog jeg så navne jeg kan se er kvindenavne - men der er
vist flere - blandt de første 100 underskrivere, - bare mens jeg har det
fremme:

Rebecca, Camile, Melanie, Pamela, Marjorie, Phyllis, Leila, Linda, Amy,
Rena, Sandy, Elizabeth, Jill, Lynn, Caryn, Deborah, Ari, Ayelet, Laurie,
Meryl, Denise, Amy, Rachel, Marla. Altså 24%.

Fra : HrSvendsen

Dato : 22-05-06 09:08

Knud Larsen skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Jeg kan ikke finde noget om bemeldte Crevald, hvor ser du det på ovenstående
> side?

?? Linket gælder opinionsundersøgelsen.

> Iøvrigt er udmærket websted,

Ifølge Per Rønne kan vi ikke vide om den fuld af løgn. Per Rønne
går fuldkommen i baglås, når det kommer til kritik af Israel.

> [...]
> Rena, Sandy, Elizabeth, Jill, Lynn, Caryn, Deborah, Ari, Ayelet, Laurie,
> Meryl, Denise, Amy, Rachel, Marla. Altså 24%.

Selvfølgelig findes der kvindelige rabbinere. Rabbiner er ikke en
beskyttet titel. Det er imam iøvrigt heller ikke, så der ville
også have været tonsvis af kvindelige imamer - hvis ikke den
muhamedanske kultur var en voldeligt morderisk trusselkultur.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-05-06 17:30

> [...]
> også have været tonsvis af kvindelige imamer - hvis ikke den
> muhamedanske kultur var en voldeligt morderisk trusselkultur.

Jeg tror faktisk ikke der er ret mange flere kvindelige rabbinere vs
kvindelige imamner.
Igen ser du virkeligheden i det lys du selv vil se det i.

Faktisk har jødedommen og islam en del til fælles.

/FL

Fra : HrSvendsen

Dato : 24-05-06 00:07

Frank Leegaard skrev:

> [...]
>>> slagsen. "Vi" har tidligere her skrevet om, hvorvidt der findes

> Jeg tror faktisk ikke der er ret mange flere kvindelige rabbinere vs

Er der kvindelige imamer udenfor det kommunistiske Kina?

> Igen ser du virkeligheden i det lys du selv vil se det i.

Ja, i det lys jeg opfatter som virkeligheden. Sådan har du det
vel også?

> Faktisk har jødedommen og islam en del til fælles.

Masser. Det har jeg aldrig benægtet, og jeg vil være den sidste
til at benægte at idiot og had-religionerne muhamedanisme og
jødedom har en masse tilfælles.

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-05-06 18:19

In news:1148136082.555431.318470@j55g2000cwa.googlegroups.com,
TheCom <commentator2006@hotmail.com> wrote:

> TheCom

Skriv nu dit rigtige navn, Ahmed.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 20-05-06 18:40

"TheCom" <commentator2006@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Selv et lille insekt ved at det skal puste sig op og virke truende for at
imødegå angreb.

Hvad nyt er der i det her?

/FL

Fra : HrSvendsen

Dato : 20-05-06 19:02

Frank Leegaard skrev:

> [...]

> forsikre dig om, at dette vil ske før Israel går under"

> Selv et lille insekt ved at det skal puste sig op og virke truende for at

At det lille insekt kan gøre virkelighed af sin pusten sig op?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 20-05-06 20:04

> At det lille insekt kan gøre virkelighed af sin pusten sig op?

Nejda .. der har du totalt misset pointen - det drejer sig om for det lille
insekt at få modstanderen til at tro at det er giftigt eller farligt - ikke
at det reelt er det.

Fra : HrSvendsen

Dato : 20-05-06 21:30

Frank Leegaard skrev:

> [...]
> insekt at få modstanderen til at tro at det er giftigt eller farligt - ikke

Så du holder på, at Israel ikke er en atommagt - eller hvad er
det, du mener?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 20-05-06 22:58

> Så du holder på, at Israel ikke er en atommagt - eller hvad er
> det, du mener?

Bestemt nej - men enhver klog strateg ønsker ikke at komme i kamp - altså
med atomvåben. Atomvåbens styrke er jo netop fraværet af brugen af dem -
Formoder jeg du har tænkt. En atomkrig kan nemt ende uden vindere og lutter
tabere- Det ved den gode professor alt om. Derfor er skræmmeelementet
vigtigst

Fra : HrSvendsen

Dato : 21-05-06 17:36

Frank Leegaard skrev:

> [...]

> med atomvåben. Atomvåbens styrke er jo netop fraværet af brugen af dem -

Jeg ser nu mere atomvåben som afskrækkende, fordi man kan bruge
dem.

> En atomkrig kan nemt ende uden vindere og lutter
> tabere- Det ved den gode professor alt om. Derfor er skræmmeelementet
> vigtigst

Og virkningsfuldt fordi der kan gøres alvor af det.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-05-06 18:59

> Jeg ser nu mere atomvåben som afskrækkende, fordi man kan bruge
> dem.

> Og virkningsfuldt fordi der kan gøres alvor af det.

Jamen .. Det er jo logik for høns at man skal have atomvåben for at truslen
kan være sand. Det kan enhver 9 årig jo nok forstå.
Men dertil og det at føre truslen ud i livet.

Derfor er truslen alfa og omega i atomberedskab.

/FL

Fra : Per Rønne

Dato : 22-05-06 05:56

Frank Leegaard <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

> Det er jo logik for høns at man skal have atomvåben for at truslen
> kan være sand.

Og har man ikke a-våben kan man altid lade det stå åbent, om man har dem
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-05-06 17:32

"Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Og har man ikke a-våben kan man altid lade det stå åbent, om man har dem
Just präcis ...

men den gode Svendsen fatter ikke en dyt af spillet omkring sådanne
atomvåben. Han tror nærmest det vigtigste er at få dem fyret af.

Fra : Alucard

Dato : 22-05-06 07:52

On Sun, 21 May 2006 19:58:50 +0200, "Frank Leegaard"
<frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>Jamen .. Det er jo logik for høns at man skal have atomvåben for at truslen
>kan være sand. Det kan enhver 9 årig jo nok forstå.

Så er det sgu nogle dumme høns du har.....

Hvis jeg siger at jeg går hjem og henter en pistol for at skyde dig,
så SKAL jeg altså have en pistol for at TRUSLEN er sand....?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-05-06 17:34

> Så er det sgu nogle dumme høns du har.....
>
> Hvis jeg siger at jeg går hjem og henter en pistol for at skyde dig,
> så SKAL jeg altså have en pistol for at TRUSLEN er sand....?

Hvor gik du til logik henne? - selvfølgelig skal den da det. Så er truslen
falsk, men det er da muligt den fungerer den trussel, men falsk er den
immervæk

Fra : Alucard

Dato : 23-05-06 18:41

On Tue, 23 May 2006 18:34:14 +0200, "Frank Leegaard"

>Hvor gik du til logik henne? - selvfølgelig skal den da det. Så er truslen
>falsk, men det er da muligt den fungerer den trussel, men falsk er den
>immervæk

Selve truslen er da sand... Du ved jo ikke om jeg rent faktisk har en
pistol.... Hvilket jeg hverken vil be- eller af-kræfte...

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-05-06 19:43

> [...]

> udbrede tolkningen om, at det er alle indbyggerne han vil udrydde -
> hvilket er fuldstændig ren utopi og ikke står mål med realiteterne.

Det har du nemlig ret i, han vil høfligt bede alle israelere om at forlade
landet, - og så gør de naturligvis det.

Fra : Bo Warming

Dato : 20-05-06 22:14

"TheCom" <commentator2006@hotmail.com> wrote in message
Så når Iran siger, at Israel skal slettes fra landkortet mener han,
at denne "kunstige" stat skal fjernes som en politisk enhed og IKKE at
alle indbyggerne skal udryddes.

Det var pokkers - er Israel mere "kunstigt" end Tyrkiet, som
muhamedanerne erobrede fra de kristne 12-1500?

Ja, Israelerne har vel engang erobret det fra filistre, og så snuppede
romerne det (Titus og Vespasian kejserne smadrede Jerusalem og Masada
ca år 70 ) og hundred år før korstogene var det Muhameds arvtagere
der med dyrisk vold, terror, løgn , tyveri, bedrag holocaustede og
berigede sig og gjorde isralerne til slaver. Var det ikke kunstigt?

At Israel fik deres land tilbage, skyldtes at stupide osmannertyrkere
havde tabt WW1, hvor jøderne havde klogt investeret i UK og USA der
vandt, og når tabende fjolser slutter fred, så må de afstå land - så
Israel er jødernes retfærdige krigsbytte.

Muslimer er skitzo mht magt-er-ret - de hylder det når godt for dem,
og ellers ikke. Men i stormagtspolitik er man latterlig løgner hvis
man kalder krigsnederlag for "kunstigt".

De løgnere, der kalder sig palæstinensere og påstår at være fordrevet
, er især sendt ind fra araberlande og i osmannerårhundrederne ejede
de overhovedet ikke noget eget land, for de var slaver, fæstebønder,
under nogen rige godsejere der dangderede den med deres harammer i
Istanbul.

At en latterlig professor sender en prøveballon op om at hvis Israel
atombombes af Iran, så vil Israel udslette hele EU, er meningsløst -
ud over at det skal mindre EU om at overfor muhamedanerfaren er vi i
samme båd.

Fra : Joakim

Dato : 21-05-06 10:30

[...]

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

=======> "Academia", Communication tool of the past present and future
=======> Copied to http://www.ee.bgu.ac.il/~academia
=======> Caveat lector

I have received the following letter from Professor Van Creveld. I of course
accept his denial. Beyond doubt, we all should
Ilan
-----------------------
Prof Van Creveld wrote
Dear Mr. Hartuv:

This is all nonsense. They have misquoted an interview I gave to a
Dutchpaper, Elsevier, back in April 2002, in which I explained what might
happen in case the wave of terrorism went on. I am sure I am not the only
victim of IAP falsehood. After all, anyone can do what he or, yes, she wants
on the Internet.

Sincerely

M. van Creveld

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

(IAP News) står for Islamic Association for Palestine (IAP)

Der er ikke fugls føde i denne sag.

Og jeg mangler stadig at se kontroversielle Martin v. Crevelds påståede
udtalelser blive refereret af en troværdig kilde.

I øvrigt er det ganske betegnende, at man kan google mandens navn forkert,
altså Martin van Crevel, uden d, (sider skrevet på engelsk), og modtage
11.200 hits.

De første tre hits lyder eksempelvis:

Israeli Professor - 'We Could Destroy All European Capitals', rense.com.

Another Day in the Empire, kurtnimmo.com

Israeli Nuclear Threats and Blackmail, carolmoore.net

Alle refererer til den samme historie og ligesom IAP har de umådelig svært
ved blot at få mandens navn korrekt gengivet.

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-05-06 11:26

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message
> "TheCom" <commentator2006@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> (IAP News) står for Islamic Association for Palestine (IAP)

Findes der overhovedet bare nogenlunde troværdige palæstinensiske kilder?

Det lader altid til, at de bruger ravl og krat inden for misinformering, det
er de mest utrolige ting, de gennem tiderne har fået sig til at hævde som
fakta.

Fra : Thomas Krogh

Dato : 21-05-06 16:19

"Knud Larsen" <larsensknud@hotmail.com> wrote in message

(...)

> [...]
det
> er de mest utrolige ting, de gennem tiderne har fået sig til at hævde som

Det mest fantastisk er at folk her i gruppen igen og igen æder den slags
uden antydning af kritisk sans.

mvh

Thomas Krogh

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-05-06 17:23

"Thomas Krogh" <thomas_alfa@hotFJERNmail.com> wrote in message
> [...]
>
> (...)

> det
>
> Det mest fantastisk er at folk her i gruppen igen og igen æder den slags

Det må være noget med, at det man gerne vil høre tror man på. På den måde er
"news" jo genialt, det er svært ikke at blive modsagt. Man kan forestille
sig hvordan det er på "The Arab street", hvor ingen åbenbart modsiger selv
de mest utrolige løgne og rygter.

Men nu får man jo også et antirygte institut i Egypten, men de vil
formodentlig ikke mane palæstinensiske løgne i jorden, dem plejer
regeringsmedier jo selv at kolportere.

Jeg gad iøvrigt vide, hvor mange årtier det ville tage at af-doktrinere
palæstinensiske børn, og om det overhovedet ville kunne lade sig gøre.

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-05-06 19:21

Knud Larsen fortalte:

> Men nu får man jo også et antirygte institut i Egypten,

Det lyder som en god ide, hvis det gøres rigtigt.

Jeg kunne også tænke mig noget lignende til konspirationsteorier. En
nøgtern registrering af facts - hvor og hvornår de dukker op, hvem der
står bag etc.
Hvis private gør det, kan de jo gøre som de vil. Men spørgsmålet er om
det ikke kunne være en statsopgave.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Allan Riise

Dato : 21-05-06 19:43

Martin Larsen wrote:
> [...]
> står bag etc.
> Hvis private gør det, kan de jo gøre som de vil. Men spørgsmålet er om

Nemlig, lad os lun få de facts på bordet som div. stater og regeringer siger
god for.

Havde vi så nogensinde hørt om Tonkin bugten, om Watergate, om løgnene op
til Irak krigen?
Hvad tror du?

--
Allan Riise

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-05-06 21:46

Allan Riise fortalte:

> [...]
> regeringer siger god for.
>
> Havde vi så nogensinde hørt om Tonkin bugten, om Watergate, om

Fejlfortolker du ikke vel rigeligt på mit indlæg - synes du??
--
Befri DK

Fra : Allan Riise

Dato : 21-05-06 22:39

Martin Larsen wrote:
> Allan Riise fortalte:

> Fejlfortolker du ikke vel rigeligt på mit indlæg - synes du??

Næ, det ville jo være dit forslags konsekvens.

--
Allan Riise

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-05-06 22:53

Allan Riise fortalte:

> Næ, det ville jo være dit forslags konsekvens.

Jamen så er du jo tåbe (hvis ikke det var dokumenteret før). Mulighed for
at ophøje konspirationsteori til sandhed vil da ikke forandres spor af at
man registrerer dem.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Allan Riise

Dato : 21-05-06 23:31

Martin Larsen wrote:
> Allan Riise fortalte:

> Jamen så er du jo tåbe (hvis ikke det var dokumenteret før). Mulighed
> for at ophøje konspirationsteori til sandhed vil da ikke forandres
> spor af at man registrerer dem.

Prøv nu at tænk lidt over hvad du skriver.

Hvis det skal igennem et "sandhedsorgan" oprettet og styret af den til
enhver tid siddende regering, så vil sandheder som udstiller samme regering
aldrig komme frem, men blive i katagorien "konspirationsteori uden hold i
fakta, eller virkelighed"

Ville Schlüter regringen f.eks. ikke have sørget for at "der er ikke fejet
noget ind under gulvtæppet" ikke blev ophøjet til en "sandhed", men havde
udgivet en erklæring, fra "sandheds kommisionen" om at dette er absolut
nonsens, en konspirationsteori helt uden hold i fakta?

Ville Nixon lade Watergate fremstå som en sandhed igennem hans
"Sandhedskommisorium"?

Næppe.

Derfor skal journalister og andre, ganske almindelige borgere, kunne granske
regering og stat/amt/kommune i kortene, derfor skal oppositionen kunne
stille spørgsmål, bl.a. §20, netop fordi det er en sikring *for*
demokratiet.

--
Allan Riise

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-05-06 00:00

Allan Riise fortalte:

> Prøv nu at tænk lidt over hvad du skriver.

Tænkning har jeg ikke problemer med, Allan.
Jeg er så elskværdig at antage at du er på vej i seng og ikke ved hvad du
siger.

[snip]

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : HrSvendsen

Dato : 21-05-06 18:33

Joakim skrev:

> [...]
>
> M. van Creveld
>
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>
> (IAP News) står for Islamic Association for Palestine (IAP)

Hvad har artiklen i IAP med sagen at gøre?

Dette er citatet, som TheCom bragte:

"We have the capability to take the world down with us. And I can
assure you that this will happen before Israel goes under.""

Hvor benægter Creveld, at han har udtalt sig således?

Fra : Thomas Krogh

Dato : 21-05-06 20:03

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

(...)

> Hvad har artiklen i IAP med sagen at gøre?

IAP er afsenderen af "budskabet", og dækker sig bag en hjemmeside der ikke
har noget med dem at gøre. Giver det indtryk at troværdighed og sikkerhed
for at citat og udlægning ikke er manipuleret eller taget ud af kontekst,
f.eks. hvis det er præsenteret som hans opfattelse af andres MAD-strategi
eller lignende?

Indledningen antyder jo noget helt andet: "An Israeli professor and military
historian hinted that Israel could avenge the holocaust by annihilating
millions of Germans and other Europeans.", og det kunne da være interessant
at se om det rent faktisk er det han har sagt eller "hintet".

mvh

Thomas Krogh

Fra : HrSvendsen

Dato : 21-05-06 20:06

Thomas Krogh skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
>
> (...)

> IAP er afsenderen af "budskabet",

Af citatet: "We have the capability to take the world down with
us. And I can assure you that this will happen before Israel
goes under."?

Hvor ser du det henne?

Fra : Thomas Krogh

Dato : 21-05-06 20:26

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

(...)

> Af citatet: "We have the capability to take the world down with
> us. And I can assure you that this will happen before Israel
> goes under."?

Nej, af den kontekst de præsenterer det i: "An Israeli professor and

Fra : Bo Warming

Dato : 21-05-06 21:02

> [...]

Absurd at forestille sig at den tætteste allierede til verdensejer og
verdensoverbetjent USA skulle "gå under"
Ved seksdageskrigen var USA-fly skjold og med stjernekrigsvåben kan
ingen true Israel
Scud-misiler var til trin i Golf1 1991

> Nej, af den kontekst de præsenterer det i: "An Israeli professor and
> military historian hinted that Israel could avenge the holocaust by
> annihilating millions of Germans and other Europeans.".

Alle kneb bruges for at presse citronen mht medynk pga krigens hårdhed
mod østeuropæiske jøder i fjern fortid.

Man har hævnet sig rigeligt på tyskerne, især dem der ikke stemte på
Hitler i 1933.
Hævn nu vil næsten ikke ramme een eneste skyldig.

Hvordan kan professor ævle så småbørnsagtigt?
Er han ansat til at booste et nyt ungt lands PR eller presse til
angreb på ufarlige Iran eller ?

Fra : Thomas Krogh

Dato : 21-05-06 21:09

(...)

> [...]
> Hitler i 1933.
> Hævn nu vil næsten ikke ramme een eneste skyldig.

Tør øjnene Bo. Ingen vil dine elskede tyskere noget ondt.

(...)
> Hvordan kan professor ævle så småbørnsagtigt?
> Er han ansat til at booste et nyt ungt lands PR eller presse til
> angreb på ufarlige Iran eller ?

Jøder, du ved Bo. De finder på hvadsomhelst for at provokere skizoide
ex-gymnasielærere. Først Einstein og nu ham her? At de ikke bare lærer at
japanere og tyskere bare er overlegne og at alt andet er "værre-end-nazi".

mvh

Thomas Krogh

Fra : Bo Warming

Dato : 21-05-06 23:14

> [...]
> lærer at
> japanere og tyskere bare er overlegne og at alt andet er

Du smadrer de sidste rester af din troværdighed ved at lyve hallu
cinerende uden forbindelse til nogen virkelighed at jeg har udtrykt
had mod Einstein -
ALDRIG HAR DU LINK TIL NOGET DU PÅSTÅR

Kom nu med copypaste - hvad du i et årtio snarr *aldrig* evnede vedr
din påstand om antisemitisme hos mig, hvor byretten har givet mig ret.
Lad os se PRÆCIS HVILKE ORD, aom du ikke har kunne læse, fordi du
baserer alle dine udgydelser på ønsketænkninens livsløgn.

Ingen jøde har jeg vist generaliserende modvilje mod - men professoren
der vil straffe tyskere født i dette årtusind for, hvad stemtes for af
voksne tyskere i 1933 er der al grund til at håne ned i et hul i
jorden. Eller i et gaskammer hvis disse havde eksisteret til andet end
lus.

Hvor kan du opdigte noget så uhyrligt som at japanere og tyskere er
overlegne, uden at du gider præcisere om det er til højdespring eller
hvad?
Amerikanere var folkerige og råstofrige så de var krigsoverlegne og
var egenhændigt i stand til at lammetæve både japanere og tyskere med
begge hænder i lommen, selvom smålandenes begavede folk er dem
intelligensmæssigt, kreativitetsmæssigt og moralsk underlegne - du må
da kunne se at USA er og var aksemagt-nationerne overlegne vedr hvad
tæller, nemlig MAGT ER RET

Fra : Thomas Krogh

Dato : 22-05-06 21:30

(...)

> Du smadrer de sidste rester af din troværdighed ved at lyve hallu
> cinerende uden forbindelse til nogen virkelighed at jeg har udtrykt
> had mod Einstein -

Præciséser hvad jeg skrev der fik til at tro jeg henviste til det?

(...)
> ALDRIG HAR DU LINK TIL NOGET DU PÅSTÅR

"Aldrig"?

(...)
> [...]
> Lad os se PRÆCIS HVILKE ORD, aom du ikke har kunne læse, fordi du
> baserer alle dine udgydelser på ønsketænkninens livsløgn.

Er det ikke dig der er nødt til at flæbe at det Einstein bedrev var
"jødefysik", fordi du ikke kan bære at erkende hans betydning?

(...)
> [...]
> voksne tyskere i 1933 er der al grund til at håne ned i et hul i
> jorden. Eller i et gaskammer hvis disse havde eksisteret til andet end

Kunne du præcisere hvem der ønsker hvem straffet?

(...)
> Hvor kan du opdigte noget så uhyrligt som at japanere og tyskere er
> overlegne, uden at du gider præcisere om det er til højdespring eller
> hvad?

Jeg siger ikke at de var overlegne. Det er vist kun skizoide
ex-gymanasielærere der finder på at ytre den slags nonsens.

(...)

Hvad er det du prøver at fortælle os?

mvh

Thomas Krogh

Fra : HrSvendsen

Dato : 22-05-06 01:34

Thomas Krogh skrev:

> [...]
> military historian hinted that Israel could avenge the holocaust by
> annihilating millions of Germans and other Europeans.".

Jeg kan ikke se, citatet optræder i det ovenfor citerede.

Så det er altså ikke IAP, der bringer citatet? Hvem er det så?

Er det så dem, der bringer citatet, der er interessant, eller er
det IAP?

Fra : Per Rønne

Dato : 22-05-06 05:56

> [...]

> military historian hinted that Israel could avenge the holocaust by
> annihilating millions of Germans and other Europeans.".

Og vi ved ikke engang om professoren har udtalt sig som angivet. Vi kan
ganske simpelt ikke stole på kilden; det kan være løgn hele vejen
igennem.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk