Grænsen er nået - vi kan ikke blive flere.
Fra : HrSvendsen

Dato : 18-05-06 16:47

"Vi spiser nu mere end landmændene kan producere" lyder
overskriften til denne artikel:
http://www.ipsnews.net/news.asp?idnews=33268

Er det ved at være deromkring, at gloriepudserne skal til at
finde på velmenende forklaringer på, hvorfor vi bare alligevel
ikke kan redde muhamedanere og andre, der føder flere børn end
det er muligt, at resten af verden kan brødføde?

Eller vil de stigende antal tilfælde af død og elendighed grundet
alt for mange børn vedblivende blive bortforklaret med, at DF er
et ondt parti, som onde mennesker stemmer på, og JP er en ond
avis, som onde DF-agtige mennesker læser i?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 18-05-06 18:08

On Thu, 18 May 2006 17:47:25 +0200, HrSvendsen wrote:

> "Vi spiser nu mere end landmændene kan producere" lyder
> overskriften til denne artikel:
> http://www.ipsnews.net/news.asp?idnews=33268

Din fantasi er vist løbet af med dig. Der står "The world is now eating
more food than farmers grow[...]".

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-05-06 18:40

> Din fantasi er vist løbet af med dig. Der står "The world is now eating
> more food than farmers grow[...]".

En del mennesker griber ethvert halmstrå til at sprede misinformation

/FL

Fra : HrSvendsen

Dato : 18-05-06 18:53

Frank Leegaard skrev:

> En del mennesker griber ethvert halmstrå til at sprede misinformation

Men han har trods alt ret - jeg oversatte forkert. Og det kan
selvfølgelig pointeres, at produktionen kan øges væsentligt, hvad
artiklen dog hævder ikke er tilfældet.

Jeg tager Frankensteins rettelse til mig - for hvad den er.

Fra : Norma

Dato : 18-05-06 20:07

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> artiklen dog hævder ikke er tilfældet.
>
> Jeg tager Frankensteins rettelse til mig - for hvad den er.

Det er bare et biologisk faktum, at des større befolkningstæthed, des større
risiko for at epidemier opstår.
Naturen er nok stadig i balance.

Men hvis mennesket er klogt, da forsøger vi da at undgå overbefolkning og
alt for store byer samt alt for underernærede befolkninger med ringe
modstandsdygtighed over for sygdomme.

Derfor undrer det mig da også konstant, når jeg hører hele EU sidde og regne
på, hvor mange mennesker, Europa skal importere for at blive ved med at have
en befolkningstilvækst.

Vi skulle da hellere forsøge at få det til at løbe rundt med uændret eller
faldende befolkning, ligesom alle andre lande skulle. Der er da ikke ret
meget ved, altid at køre i kø, stå i kø, støde ind i andre mennesker, være
forstyrret af larm og uro, når vi ligeså alle sammen kunne have større
grunde, større skove, renere strande og hvad ved jeg?

Jeg kan bare ikke juble, hver gang verdens befolkning runder 1 milliard
mennesker flere.

Norma

Fra : HrSvendsen

Dato : 18-05-06 21:12

Norma skrev:

> [...]

> forstyrret af larm og uro, når vi ligeså alle sammen kunne have større
> grunde, større skove, renere strande og hvad ved jeg?

Det' da det, vi vil have.

Og vi kan få det - allesammen. Kræver bare at vi er færre.

Fra : Norma

Dato : 19-05-06 19:14

> Det' da det, vi vil have.
>
> Og vi kan få det - allesammen. Kræver bare at vi er færre.

Ja, det er det jo.

Hellere et par velopdragne børn end en flok uvorne unger.

Norma

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 19-05-06 09:35

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det er bare et biologisk faktum, at des større befolkningstæthed, des
større
> risiko for at epidemier opstår.

Flyt på landet, Norma.

Fra : Norma

Dato : 19-05-06 19:17

> "Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> større
>
> Flyt på landet, Norma.

Det råder jeg ofte folk til at gøre, selv er jeg desværre ikke i stand til
det lige nu :)
I øvrigt længe siden jeg har hørt fra dig, min søde lille røgterdreng,
troede jeg var i dit kill-filter :)

Norma

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 19-05-06 18:25

> [...]
> artiklen dog hævder ikke er tilfældet.
>
> Jeg tager Frankensteins rettelse til mig - for hvad den er.

Men tager man Peak Oil i betragtning, så er din oversættelse ikke helt ved siden af.
Da vi ca. bruger 10 kalorie af fossilt brændstof for vær 1 kalorie fødevare vi producere,,

Den eneste grund til at landmandene overhoved er i stand til at producere så meget, og få
det transporteret så langt, er billig oile, og den epoke er ved at være slut.

Når denne nedgang for alvor begynder at slå igennem, så vil fødevare produktionen også dale.
http://www.exitmundi.nl/oilproblem_2004Scenariovan_deaspoassociation_for_the_study_of_peak_oil.jpg

http://www.gunnarlindgren.com/fuels-hel.PDF
Eating Fossil Fuels by Dale Allen Pfeiffer

Jan Rasmussen

Fra : HrSvendsen

Dato : 20-05-06 22:22

Jan Rasmussen skrev:

> [...]
>
> http://www.gunnarlindgren.com/fuels-hel.PDF
> Eating Fossil Fuels by Dale Allen Pfeiffer

Alt dette er eliten klar over. De ved at den korte epoke med en
velnæret stor middelklasse, der nyder livet i fulde drag er ved
at gå mod enden.

Helt fraset hvad der så kommer til at afløse, det vi kender i
dag, så er situationen afgjort og kan ikke vendes. Tilbage står
for eliten at positionere sig i og til den verdensorden, der
tvinges ned over menneskeheden, hvad enten vi vil eller ej.

Mellemøstens olie er trumf i det spil. Den der behersker de
enorme oliemængder i Mellemøsten er sikret mod at blive blandt
verdens kommende livegne.

Eliten i Vesten har ingen intentioner om, at lade araberne
bestemme farten i den kommende verdensorden.

Derfor _skal_ Iran ned med nakken. Før Iran med sine reserver og
strategiske beliggenhed er bragt under kontrol, kan eliten ikke
føle sig sikker. Iran har vist sig at være umulig at komme
udenom. Bliver Iran atombevæbnet, er det for sent. Så bestemmer
Iran over sin olie. Iran kan så ikke nedkæmpes, og Iran vil hele
tiden sørge for at neokolonialister ikke vil blive i stand til
fuldkommen at kontrollere olien i Irak.

Så jeg er nu kommet til den konklusion, at Vestmagterne vil tage
et opgør med Iran for at få kontrollen, og jeg bliver mere og
mere overbevist om, at opgøret kommer snart - inden "the dark
horse" Kina bliver for stærk - for Kina skal også bruge olien i
Mellemøsten og vil ikke have, at Vesten får kontrollen med den.
Kina har også elendige erfaringer med at være underlagt Vesten.

Jeg vil påstå, at krigen mod Iran er i gang nu, og at den har
været igang det meste af et år efterhånden.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 19-05-06 09:34

> "Vi spiser nu mere end landmændene kan producere" lyder
> overskriften til denne artikel:
> http://www.ipsnews.net/news.asp?idnews=33268

I Danmark producerer vi cirka 10 gange mere mad, end befolkningen selv kan
aftage.

Fra : Konrad

Dato : 19-05-06 09:53

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>
> I Danmark producerer vi cirka 10 gange mere mad, end befolkningen selv kan
> aftage.

Alene det areal som er nødvendigt for at brødføde vore 25 mio svin med soja,
er dobbelt så stort som Danmarks areal. I Argentina har sojaproduktionen til
bla danske svin - det er sådan noget med 200 mio ton vi importerer om året -
medført at der i dag er kødmangel, og der er indført midlertidigt
eksportforbud for kød. Verdens i manges øjne bedste kødproducent er altså i
knæ, bla som følge af den danske overproduktion. Men hvad - Argentina kan da
få dækket deres proteinbehov ved at spise røde pølser fra Steff Houlberg.

Fra : sbm@pc.dk

Dato : 19-05-06 10:18

On Fri, 19 May 2006 10:53:23 +0200, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

> [...]
>få dækket deres proteinbehov ved at spise røde pølser fra Steff Houlberg.

Du glemmer vel ikke at de 25-30 mill. årssvin ikke alle inhaleres
herhjemme?

Regards Croc®

Fra : Konrad

Dato : 19-05-06 10:39

<sbm@pc.dk> wrote in message

> Du glemmer vel ikke at de 25-30 mill. årssvin ikke alle inhaleres
> herhjemme?

Det var just derfor jeg sluttede af med, at argentinerne da bare kunne
importere nogle røde pølser

Et eller andet sted er det jo vanvittigt, at jorden udpines og en
verdensberømt kødproduktion ligger brak, nærmest er afviklet - og
argentinerne i fattige områder (og det er her sojaproduktionen foregår) nu i
stigende grad lider af underernæring - man kan ikke leve af soja -
udelukkende fordi man kan sælge soja til danske svin.

Det er den klassiske udnyttelsesmodel. De, dvs "3 verdenslande", leverer
råstoffer og varer ultrabilligt, som på den ene eller anden måde forarbejdes
herhjemme, og sælges tilbage til samme lande med fortjeneste - altsammen på
bekostning af en bæredygtig produktion der sigter imod selvforsyning, i de
selvsamme 3 verdenslande.

Argentina var engang 100% selvforsynende.

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-05-06 14:06

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> [...]
> selvsamme 3 verdenslande.
>
> Argentina var engang 100% selvforsynende.

Og ingen har tvunget dem til at gå over til at producere råstoffer.

Fra : Allan Riise

Dato : 19-05-06 14:15

Knud Larsen wrote:
> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> Og ingen har tvunget dem til at gå over til at producere råstoffer.

Lige så lidt som ihgen tvinger Danmark til at gå fra at være et producerende
samfund til et videnssamfund, men det er jo nødvendigt alligevel.

Tænker du aldrig på at lande der ikke kan sælge deres produkter til en
ræsonabel pris, bliver nød til at finde andre måder at få indtjeningen op?

--
Allan Riise

Fra : Konrad

Dato : 19-05-06 14:18

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> wrote in message

> Og ingen har tvunget dem til at gå over til at producere råstoffer.

Primært udenlandske selskaber, der opkøber jorden - herunder jungle -
brænder den af og piner den ud med soja og Roundup. Argentina leverer billig
arbejdskraft, og lægger altså også miljø til.

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-05-06 15:36

> [...]
> billig
> arbejdskraft, og lægger altså også miljø til.

Ting der ødelægger landet, burde de jo have love imod, de ER jo, eller har
været, mindst lige så moderne og vestlige som vi i Europa.

Oksekødet kunne de jo også have fortsat med at producere, evt ved, som i EU
at betale 10.000 pr ko pr år.

Men på områder hvor der ikke er markedsforvridning, der ER en "rimelig pris"
jo, hvad man kan få for sine varer, man KAN ikke banke købere til at betale
dobbelt så meget som de behøver. Allan Riise fx kan selv købe ting til
dobbelt pris, det står ham frit for, - hvor det er muligt. Lige som min kone
altid køber økologisk, uanset at det altid er dyrere, - selv går jeg ikke så
meget op i det.

Anyway, den med at råstofferne bliver "plyndret", det er jo en sandhed med
meget store modifikationer, - som man skal tæske i en hel del bøger for at
lære bare lidt om. Som jeg husker fra engang tidligere, - man hævdede fx, at
det var "plyndring", at betale så lidt for kul til udviklingslandene, - men
prisen var præcis den samme, når man købte fra Australien og fra England,
ingen hævdede dog at vi "plyndrede" de to lande. Og der var andre lignende
eksempler.

Fra : Norma

Dato : 24-05-06 18:50

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> Ting der ødelægger landet, burde de jo have love imod, de ER jo, eller har
> været, mindst lige så moderne og vestlige som vi i Europa.

Ja, altså for eksempel burde vi i Danmark have en grænse for størrelsen på
gyldetanke.
Ikke at jeg er generet af nogle.
Men jeg er etnisk nordjyde og tager en gang imellem hjem, hvor det nyeste,
ved at køre gennem det øde befolkede Nordvestjylland altid er den tiltagende
stank og synet af "have" af gylle.
Et eller andet sted, hvad har de gang i?
Møget burde kunne spredes til flere hænder og flere egne, eller kunne
exporteres som brændstof.
Jeg mener, det er gødning.
Så hvorfor samle det i store stinkende beholdere, livsfarlige at se på.
Eller jeg ville nødigt, omendt junior danmarksmester i svømning nødigt havne
i sådan en!

> [...]
> til dobbelt pris, det står ham frit for, - hvor det er muligt. Lige som
> min kone altid køber økologisk, uanset at det altid er dyrere, - selv går

I København er økologisk altså ikke altid dyrere end ikke.
Jeg vælger det selv, hvis jeg kan, men i grunden ikke altid fordi, jeg
kigger på det kød, jeg køber.
Og der kan økologisk godt falde uheldigt ud i mine øjne.
Til gengæld vælger jeg nok altid det kød, jeg sidst har fået!
Og kan så være svin eller kænguru, struds eller kalkun, kylling eller
vildand, what ever.
Jeg kan godt lide kød, på en lidt ambivalent måde.Var vegetarianer lige til
jeg blev voksen, hvor jeg begyndte at spise lidt.
Jeg elsker kød men bryder mig på den anden side ikke om det. Med mindre
det er totalt friskt og veltillavet. Smider meget ud.
Og ingen herhjemme spiser daggammelt kød!
Så jeg kan ikke skaffe mig af med resterne af en lammekrone.
For ingen af os gider at æde det dagen efter, men vil hellere have ´pasta
med tomat, eller noget andet, fri for gammelt kød.

Norma

Fra : @

Dato : 24-05-06 19:22

On Wed, 24 May 2006 19:49:46 +0200, "Norma"
<norma__jensen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Et eller andet sted, hvad har de gang i?
>Møget burde kunne spredes til flere hænder og flere egne, eller kunne

oliepriserne skal bare stige noget endnu

så kan selv den danske regering se det fornuftige i at lave biogas af
gylle og slagteriaffald

man får afgasset gyllen stanken mindskes og kvælstofudvasningen kan
ved ret udbringning reduceres væsentligt

der vil kun være videre i dette

yderligere kunne vi i fremtiden hvor de nuværende olielande ikke
længere har råd til at købe vore fødevarer omlægge en del af
landbruget til at producere planteolie til erstatning for diesel
og sukker til fremstilling af sprit til erstatning for benzin en sådan
produktion er miljøneutral

også kun vindere der

>Så hvorfor samle det i store stinkende beholdere, livsfarlige at se på.
>Eller jeg ville nødigt, omendt junior danmarksmester i svømning nødigt havne
>i sådan en!

det hjælper ikke at kunne svømme hvis der er for meget svovlbrinte i
beholderen

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Norma

Dato : 24-05-06 19:36

> [...]
> landbruget til at producere planteolie til erstatning for diesel
> og sukker til fremstilling af sprit til erstatning for benzin en sådan

Ja, udover at de mænd, der har skabt så store farme, naturligvis må have
fået nogen erfaringer, der kan udnyttes globalt og til andet end at dyrke
slagtesvin.

> det hjælper ikke at kunne svømme hvis der er for meget svovlbrinte i
> beholderen

Instinktivt har jeg måske haft det på fornemmelsen, hvorfor disse store
gylletanke, skønt jeg er mestersvømmer, altid fylder mig med angst.

Ville nok overleve en svømmetur i dem, dog, men altså, så kan noget nogen
mennesker samler på, da heller ikke blive mere ulækkert eller unaturligt at
se på?????????

Norma

Fra : GB

Dato : 19-05-06 15:25

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> wrote in

> Og ingen har tvunget dem til at gå over til at producere råstoffer.

Det er Bush's og jødernes og de neokonservatives skyld - ligesom i
Zimbabwe.

Fra : Norma

Dato : 20-05-06 19:49

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> selvsamme 3 verdenslande.
>
> Argentina var engang 100% selvforsynende.

Konrad, det kan godt være, du har ret, men det er ikke de "1. verdenslandes"
skyld, for fik vi valget, da ville vi nok stemme imod det!

Så mon ikke det snarere er et typisk eksempel på, hvorledes den globale
verden udnytter folk og lande, til de ikke kan længere, for dernæst at søge
andre steder hen, hvor deres produktion er mere rentabel.

Ingen danskere forstår vel, ret beset, hvorfor det kan betale sig at køre
svin verden rundt, hvad enten de er levende, dybfrosne eller på dåser?

I øvrigt har jeg hørt, det er særdeles sundt at leve af soya, kan desværre
ikke selv fordøje det i større mængder og min søn er decideret allergisk
overfor soya :)

Så jeg ville da nødigt bytte, skønt jeg heller ikke spiser ret meget
svinekød.

Men det har jo ikke noget med sagen at gøre, men det har med sagen at gøre,
at vi i et demokratisk samfund, ikke informeres tilstrækkeligt om, hvilken
industri vi støtter. Længe har danskere vel været mildest taget skeptiske
overfor de kæmpestore svinefarme, for nogen blot på grund af lugten, for
andre, så som mig, fordi jeg ved, at grise er klogere end hunde, næsten lige
så kloge som mennesker, selv om de har korte ben, men alligevel, jeg synes
ikke de fortjener de levevilkår de bydes i store svinefarme!

Norma

Fra : HrSvendsen

Dato : 19-05-06 10:23

Christian R. Larsen skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>
> I Danmark producerer vi cirka 10 gange mere mad, end befolkningen selv kan
> aftage.

Hvilket langtfra er udtryk for Danmarks fødevareoverskud, da vi
også importerer enorme mængder mad til videresalg. Foder til svin
f.eks.

Danmark er dog nok i stand til at brødføde sig selv sålænge, vi
har naturgas til at lave kunstgødning af. Det umiddelbare problem
er af global art.

Vi kan ganske enkelt ikke farme os ud af de hungersnødsproblemer
menneskeheden har - vi er nødt til at blive færre mennesker.
Enten klarer vi det selv ved fødselsbegrænsning, eller også
klarer naturens orden det for os - på den hårde måde.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 19-05-06 10:42

> Hvilket langtfra er udtryk for Danmarks fødevareoverskud, da vi
> også importerer enorme mængder mad til videresalg. Foder til svin
> f.eks.

Ja, så det reelle overskud er langt større. Det har du helt ret i.

Fra : HrSvendsen

Dato : 19-05-06 11:51

Christian R. Larsen skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> kan

> Ja, så det reelle overskud er langt større.

Nej. Overskuddet i fødevarer øges ikke ved import. Overskud i
fødevareækvivalenter skal måles efter, man har fratrukket
importen af fødevarer.

Tværtimod betyder importen, at Danmarks fødevareoverskud er langt
mindre, end du forestiller dig, hvis du ikke har taget højde for
det.

Vis mig hvor du ser, at Danmarks egenproduktion af fødevarer
svarer til brødfødningen af 58,4 millioner mennesker, der æder
som danskerne gør. For det skulle jo være tilfældet, hvis vi
producerer 10 gange mere, end vi selv spiser. 5,4 mill. gange 10
= 54 mill. + de 5,4 mill = 58,4 mill

Jeg tror ikke på, at Danmarks egenproduktion er så høj; men hvis
du har noget, der viser, at den er så høj (og det har du vel,
siden du har fremført påstanden), så vil jeg gerne se det.

Viser du det lige?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 19-05-06 12:35

> Nej. Overskuddet i fødevarer øges ikke ved import. Overskud i
> fødevareækvivalenter skal måles efter, man har fratrukket
> importen af fødevarer.

Hvordan når du frem til den besynderlige konklusion? Mener du ikke, man kan
blive mæt af at spise importerede fødevarer?

Fra : HrSvendsen

Dato : 19-05-06 13:12

Christian R. Larsen skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>
> Hvordan når du frem til den besynderlige konklusion? Mener du ikke, man kan
> blive mæt af at spise importerede fødevarer?

Gosh - du talte om, hvad Danmark _producerede_ .

Sig mig lige - er du _helt_ sikker på, at du forstår forskellen
på egen produktion af fødevarer og så import af fødevarer, andre
har produceret?

Hvornår har du tænkt dig at vise os, at Danmark producerer 10
gange mere mad end vi danskere selv kan aftage? Hvor fik du det
tal fra?

Fra : Norma

Dato : 21-05-06 15:59

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> kan

> Ja, så det reelle overskud er langt større. Det har du helt ret i.

Hej, CRL, din lille aggressive bondeknold, forsøg lige at læse Svendsens
indlæg i stedet for at klippe det midt over i din iver efter at svare.
Jeg mener, ingen kvinder hader mænd mere, end de, der kommer for tidligt!

Så du ikke, resten af indlægget, hvor der blev spurgt om, hvorvidt vi skulle
løse verdens overbefolkningsproblem, på den gode måde eller på den onde?

Nå, nej, den slags filosofiske emner rækker din begrænsede viden ikke til at
tage stilling til.

Norma

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-05-06 17:25

> [...]
> indlæg i stedet for at klippe det midt over i din iver efter at svare.
> Jeg mener, ingen kvinder hader mænd mere, end de, der kommer for tidligt!

Øh .. prøv lige at uddyb hvad du mener - for mig giver det ingen mening -
hvem hader hvem?

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under pseudonym mindre
vægt.

Fra : HrSvendsen

Dato : 21-05-06 20:31

Frank Leegaard skrev:

> Øh .. prøv lige at uddyb hvad du mener - for mig giver det ingen mening -
> hvem hader hvem?

Norma laver en lille ordspil over det, at svare (komme) før man
har gjort sit. Her altså læse færdigt - før man svarer.

Fra : GB

Dato : 21-05-06 20:39

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in

> Øh .. prøv lige at uddyb hvad du mener - for mig giver det ingen
> mening - hvem hader hvem?

Du kommer for tidligt.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-05-06 21:42

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in

> Du kommer for tidligt.

Jeg forstår det stadig ikke - for hvis det er det latterlige med prematur
ejakulation så vil jeg da sige at den gode Norma ikke har mødt meget af
livet

/FL

Fra : GB

Dato : 21-05-06 22:41

> Jeg forstår det stadig ikke - for hvis det er det latterlige med
> prematur ejakulation så vil jeg da sige at den gode Norma ikke har
> mødt meget af livet

Hvad ved du om det? Har du nogensinde været ude for en rigtig kvinde, eller
nøjes du med 17-årige mæhæ'er?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-05-06 23:22

> "Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in

> Hvad ved du om det? Har du nogensinde været ude for en rigtig kvinde,
> eller
> nøjes du med 17-årige mæhæ'er?

Jeg kan ikke lige se sammenhængen men hvis prematur ejakulation er det
værsre en kvinde har oplevet har hun vist aldrig mødt livet. Hvis det er det
der definerer en rigtig kvinde har jeg aldrig rigtigt mødt nogen (men mit
erfaringsgrundlag er ringe da ingen trods alt har beskyldt mig for PE.
Men at se det som et kardinalpunkt for had er latterligt tenderende til det
obskure.

/FL

Fra : GB

Dato : 22-05-06 00:26

> [...]
> nogen (men mit erfaringsgrundlag er ringe da ingen trods alt har
> beskyldt mig for PE. Men at se det som et kardinalpunkt for had er

Det har jeg ikke noget at indvende imod. Rent 13-tal.

Fra : HrSvendsen

Dato : 22-05-06 02:52

Frank Leegaard skrev:

> "GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke lige se sammenhængen men hvis prematur ejakulation er det
> værsre en kvinde har oplevet har hun vist aldrig mødt livet.

Det var ikke det, Norma skrev. Læs igen.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-05-06 23:56

> Det var ikke det, Norma skrev. Læs igen.

Jamen så længe man ikke gider uddybe når man skriver uklart tigger man om
fejlfortolkninger. Længere er den ikke.

/FL

Fra : HrSvendsen

Dato : 23-05-06 00:30

Frank Leegaard skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Jamen så længe man ikke gider uddybe når man skriver uklart tigger man om
> fejlfortolkninger. Længere er den ikke.

Du fangede bare ikke pointen. Længere er den ikke.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-05-06 17:41

> Du fangede bare ikke pointen. Længere er den ikke.

Gu gjorde da ej. Spurgte derfor til den- og har fået noget forvrøvlet
sludder af dig og ikke af kilden

Fra : Norma

Dato : 25-05-06 14:14

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Jamen så længe man ikke gider uddybe når man skriver uklart tigger man om
> fejlfortolkninger. Længere er den ikke.
>
> /FL

Undskyld, men mente ikke at min metafor behøvede nærmere forklaring, hvilket
den heller ikke gør!

Alle og enhver forstår formentligt sammenhængen, men fred være med de, der
af iver ikke at kontrollere sig selv.

Jeg er selv ikke spor bedre og beklager.

Beklager, over for CRL, selv om han for længe siden, men gennem flere år,
moppede mig ved konsekvent at besvare alle mine indlæg herinde først, samt
nedladende.

Og vi har aldrig nogen sinde, så vidt jeg husker det, været enige om noget
som helst, måske andet end at vi begge skriver på dansk;
men alligevel.
Jeg har holdt pauser herindefra, og bemærket at CRL har droppet sin vane.

Så jeg burde naturligvis ikke være fløjet til tasterne og svaret grimt,
straks jeg så hans navn under et svar; men have strakt hånden ud.

Til syvende og sidst er han nok den mand herinde, der gennem tiderne har
kæmpet mest for sine egne konservative og matematiske holdninger, sin egen
tro på, hvad han har lært samt sit eget syn på at statistikker gør
menneskelig medfølelse og erfaring overflødig.

Så fred være med CRL, jeg er begyndt at elske ham, og bliver han en dag
landsforvist, da kan han trygt banke på min dør, og jeg vil gemme ham i min
kælder af respekt for hans store indsats.

Og fred være med alle med for tidlig sædafgang, det hænder for alle, der er
for tændte og kan også opfattes som en kærlighedserklæring.

Norma

Fra : @

Dato : 19-05-06 15:31

On Fri, 19 May 2006 11:23:26 +0200, HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

>Hvilket langtfra er udtryk for Danmarks fødevareoverskud, da vi
>også importerer enorme mængder mad til videresalg. Foder til svin
>f.eks.

Danmarks eksport af fødevarer

f.eks. i 2004 eksporteredes
1.776.760 tons svinekød
16.000 tons mælk
66.000 tons smør
255.000 tons ost
87.000 tons mælke/fløde pulver
97.000 tons okse/kalvekød
20.000 tons æg
136.000 tons fjerkræ
29.000 tons okse/svinefedt

samt
at der i Danmark dyrkes dyrefoder på store arealer

for mig at se eksporterer Danmark da mere end der importeres

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : HrSvendsen

Dato : 20-05-06 22:26

@ skrev:

> Danmarks eksport af fødevarer
>
> f.eks. i 2004 eksporteredes
> 1.776.760 tons svinekød
> 16.000 tons mælk
> 66.000 tons smør
> 255.000 tons ost
> 87.000 tons mælke/fløde pulver
> 97.000 tons okse/kalvekød
> 20.000 tons æg
> 136.000 tons fjerkræ
> 29.000 tons okse/svinefedt
>
> samt
> at der i Danmark dyrkes dyrefoder på store arealer
>
> for mig at se eksporterer Danmark da mere end der importeres

Det er ikke det, det handler om. Det handler om påstanden om, at
Danmark producerer 10 mere mad end det vi selv æder.

Fra : Norma

Dato : 20-05-06 19:22

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>
> I Danmark producerer vi cirka 10 gange mere mad, end befolkningen selv kan
> aftage.

Så vi kan tillade os at få 10 gange så mange børn som vi aktuelt får?

Ellers, hvad hjælper det globalt set?

Jeg mener, Danmark er et ganske lille land, selv om man som dansker måske
ikke føler det på den måde, vel hr. røgterdreng?

Norma

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 21-05-06 12:39

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg mener, Danmark er et ganske lille land, selv om man som dansker måske
> ikke føler det på den måde, vel hr. røgterdreng?

Ti stille, Norma. Dumme mennesker skal holde deres mund, indtil de bliver
bedt om at tale.

Fra : @

Dato : 21-05-06 13:36

On Sun, 21 May 2006 13:39:08 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:
>Dumme mennesker skal holde deres mund, indtil de bliver
>bedt om at tale.

der er ikke så megen snak hjemme hos dig

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : HrSvendsen

Dato : 21-05-06 14:12

Christian R. Larsen skrev:

> "Norma" <norma__jensen@hotmail.com> wrote in message

> Ti stille, Norma. Dumme mennesker skal holde deres mund, indtil de bliver
> bedt om at tale.

Du er glatnakken her. Det handler, som Norma pointerer, om det
globale forhold.