DF viser sin socialpolitiske side.
Fra : Jim

Dato : 18-05-06 14:52

Hvem sagde, at DF var årsag til dårlige forhold for Danmarks socialt
dårligst stillede?

Hvis nogen ønsker flere midler til denne omtalte pulje, så er det da bare
med at stemme DF næste gang, så vi kan få endnu flere penge til de socialt
trængende.

Mon Søvndal, Holger K og autonom-lederen Rosenkrans-Theil er med i denne
proces?
Jeg tvivler.

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 18-05-06 15:01

Jim wrote:
> [...]
> de socialt trængende.
>
> Mon Søvndal, Holger K og autonom-lederen Rosenkrans-Theil er med i

Det er de ikke, a de er imod at der tages midler fra de fattigste
(satspuljen), til at dele ud til andre fattige, de mener at skal der tages
penge fra nogen, burde det være fra de med de bredeste skuldre.

Men hvis så D.F samtidigt også virkede imod nedskæringer i kommuner og amter
istedet for at stemme for dem i div. amts og byråd, så var man da nået noget
af vejen.

--
Allan Riise

Fra : Konrad

Dato : 18-05-06 15:10

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message
> [...]
> trængende.
>
> Mon Søvndal, Holger K og autonom-lederen Rosenkrans-Theil er med i denne

Hvor mange gange 75 mio har DF været med til at SPARE? Husk på, at uanset
hvordan du vender og drejer det, så står DF bag de sidste 4 finanslove -
samtlige besparelser og velfærdsforringelser inkluderet.

Fint nok DF nu interesserer sig for hunde til handicappede, men 75 mio
rækker som en skrædder i helvede. Fint nok der skal laves varmestuer til
hjemløse - men hvorfor er det nu lige, værestederne lukker kl 16? Og den med
knoglemarven - det afløser en bevilling der udløber, og ALS skulle man jo
gøre noget ved alligevel, da der pt er nærmest en epidemi der ruller ind
over landet (mangedobling på få år) - kender selv én 19-årog der fik
konstateret det her i sommers.

Så hvis du vil have symbolpolitik, eller nødvendige samfundstiltag som
alligevel skulle gennemføres camufleret som "socialpolitik", så stem på DF.

Fra : Michael Weber

Dato : 18-05-06 22:58

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så hvis du vil have symbolpolitik, eller nødvendige samfundstiltag som
> alligevel skulle gennemføres camufleret som "socialpolitik", så stem på

Den slags symbolpolitik, sigtet mod S-vælgere vil DF spytte ud i lange baner
frem mod næste valg.
Og Kons. vil dyrke symbolpolitik, sigtet mod R-vælgere, f.eks. lidt penge
til børnene på asyl-centrene?!
Lidt kommer der da ud af Bents og Pias frokoster.

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Konrad

Dato : 19-05-06 08:51

"Michael Weber" <michael@FJERNmichaelweber.dk> wrote in message

> DF.
> >

> Den slags symbolpolitik, sigtet mod S-vælgere vil DF spytte ud i lange
baner
> frem mod næste valg.

Selvfølgelig. De profilerer sig ret kraftigt her under
velfærdsreformforhandlingerne - f.eks den med, at "vi har nu spillet bolden
over til S". Det er et smart træk at tage æren for nogle eventuelle
"indrømmelser" fra VK (altså ifald de slækker på visse af deres reformoplæg)
men samtidig på forhånd kan tildele S "æren" for de forringelser der
stensikkert vil komme. Det tror jeg er ret effektivt ift de af deres
vælgere, der enten kommer fra S eller kunne overveje at stemme S.

> Og Kons. vil dyrke symbolpolitik, sigtet mod R-vælgere, f.eks. lidt penge
> til børnene på asyl-centrene?!

Ja, eksempelvis. Det er værd at notere, at de 37 mio der nu er tildelt
børnene på asylcentrene, svarer lige præcis til det halve af den fantastiske
"socialpolitiske" pulje DF som nævnt i det oprindelige indlæg har sikret sig
ved sidste finanslov, og som angiveligt "beviser" at det er en god ide at
stemme på DF, hvis man kærer om de socialt trængende. Det sætter ligesom
tallet i relief.

Fra : Tony

Dato : 21-05-06 16:07

"Michael Weber" <michael@FJERNmichaelweber.dk> skrev

> [...]
> til børnene på asyl-centrene?!
> Lidt kommer der da ud af Bents og Pias frokoster.

Ja, og måske en omgang klamydia.....hvem ved.....det er jo rigtig in for
tiden

Gad godt vide om fru Jelved render rundt med sådan e'n.

Tony

Fra : Poul Nielsen

Dato : 19-05-06 20:12

> [...]
>
> Så hvis du vil have symbolpolitik, eller nødvendige samfundstiltag som
> alligevel skulle gennemføres camufleret som "socialpolitik", så stem på

Jamen jeg troede at du var DF er jvnf Arne Wilstrups påstande.

Fra : HrSvendsen

Dato : 18-05-06 15:53

Jim skrev:

> Hvem sagde, at DF var årsag til dårlige forhold for Danmarks socialt
> dårligst stillede?

Aner det ikke; men de har vist ikke det store overblik.

> Hvis nogen ønsker flere midler til denne omtalte pulje, så er det da bare
> med at stemme DF næste gang, så vi kan få endnu flere penge til de socialt
> trængende.

Adskillige hårdt ramte medborgere kan nu glæde sig til en bedre
tilværelse takket være DF. Det er hjertevarmende at se sådanne
eksempler på, at der trods alt er nogen politikere med hjertet på
rette sted.

> Mon Søvndal, Holger K og autonom-lederen Rosenkrans-Theil er med i denne
> proces?
> Jeg tvivler.

Det gør jeg også.

Fra : Kim2000

Dato : 18-05-06 18:45

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med at stemme DF næste gang, så vi kan få endnu flere penge til de socialt

Det kommer vel an på om Fogh giver DF lov til at hjælpe de udsatte grupper.

mvh
Kim

Fra : Jim

Dato : 19-05-06 09:30

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Det kommer vel an på om Fogh giver DF lov til at hjælpe de udsatte
> grupper.

Jo jo, selvfølgelig. Men der skal ikke være tvivl om DFs hensigter, som
andre her i gruppen gør alt for at så tvivl om.

Fra : Allan Riise

Dato : 19-05-06 11:53

Jim wrote:
> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jo jo, selvfølgelig. Men der skal ikke være tvivl om DFs hensigter,
> som andre her i gruppen gør alt for at så tvivl om.

Hvorfor stemmer de fleste D.F.'ere så for nedskæringer i amter og kommuner,
og stemmer for nedskæringer, bl.a. loft over kontanthjælp, via finansloven?

At få lov til mere eller mindre selv at bestemme over en del af satspuljen
er en ringe pris regeringen har set sig betalt for de nedskæringer den har
fået gennemført med D.F's hjælp, se bare på fødevaretilsynet, som *har*
kostet døde og mange syge.

--
Allan Riise

Fra : Martin

Dato : 18-05-06 23:12

HrSvendsen skrev:

> [...]
> tilværelse takket være DF. Det er hjertevarmende at se sådanne
> eksempler på, at der trods alt er nogen politikere med hjertet på

Ja, det bliver vederkvægende at se hvilket hjertevarmende sted de
ædle riddere i DF næste gang sætter sværdet i. Kan næsten ikke
vente..........................
Har i mange år ventet på en langsigtet punktpolitik, men da jeg er
fra den sande vestegn (Esbjerg (fuck randers)) er jeg såmænd vant til
at vinden blæser i mange retninger. Tag nu bare efterlønsholdningen.
LOL, de er virkelig på nogle sjove piller engang imellem.

Mvh
Martin

Fra : HrSvendsen

Dato : 18-05-06 23:55

Martin skrev:

> Ja, det bliver vederkvægende at se hvilket hjertevarmende sted de
> ædle riddere i DF næste gang sætter sværdet i.

Ja, lad os håbe, DF sætter sværdet i endnu flere af de ting, der
gør livet hårdt for de svageste danskere. Det bliver
vederkvægende. Dejligt endelig at se nogen, der gør noget og ikke
bare snakker.

> Kan næsten ikke
> vente

Ja, sådan har jeg det også. Håbet om en endnu bedre tilværelse
for vores vanskeligst stillede medborgere er blevet meget
stærkere med styrkelsen af DF.

> Har i mange år ventet på en langsigtet punktpolitik, men da jeg er
> fra den sande vestegn (Esbjerg (fuck randers))

Øh, du vil have DF til at sætte sværdet i Randers? Der tror jeg
du bliver skuffet. DF har så vidt vides ikke noget imod Randers,
der i øvrigt lyder som en rar by.

> er jeg såmænd vant til
> at vinden blæser i mange retninger.

Åh nej - er Esbjerg under ledelse af de radigale?

> Tag nu bare efterlønsholdningen.
> LOL, de er virkelig på nogle sjove piller engang imellem.

Virkelig? Jeg har nu hidtil haft opfattelsen af, at de radigales
vanvid var noget medfødt.