Flemming Rose
Fra : Henri Gath

Dato : 17-05-06 23:46

Så lige Rose i samtale med hende koranfascisten.
Da hun prøvede at sammenligne danskernes og mediernes billede af muslimer
med jøderne i Nazityskland, fik hun en lige højre fra Rose:
Han sagde, at jøderne ikke stod i kø for at komme til Berlin som muslimerne
gør for at komme til Danmark. Så holdt hun sgu kæft!

Fra : Allan Riise

Dato : 17-05-06 23:47

Henri Gath wrote:
> [...]
> Han sagde, at jøderne ikke stod i kø for at komme til Berlin som
> muslimerne gør for at komme til Danmark. Så holdt hun sgu kæft!

Og Rose tog jo fejl, for det gjorde de jo før 1930'erne..

--
Allan Riise

Fra : Henri Gath

Dato : 17-05-06 23:50

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Og Rose tog jo fejl, for det gjorde de jo før 1930'erne..

Tror du det var før 30'erne, han mente? Prøv nu at forholde dig til logikken
i det, manden siger, ikke?

Fra : Allan Riise

Dato : 17-05-06 23:53

Henri Gath wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Tror du det var før 30'erne, han mente? Prøv nu at forholde dig til
> logikken i det, manden siger, ikke?

Logikken er jo helt klar, for der kommer ikke en masse Muslimer til Danmark
mere, efter denne regering kom til magten.

--
Allan Riise

Fra : Henri Gath

Dato : 17-05-06 23:59

> Logikken er jo helt klar, for der kommer ikke en masse Muslimer til
> Danmark mere, efter denne regering kom til magten.

Gudsketak og lov for det! Vi har mere end rigeligt af dem.

Fra : Allan Riise

Dato : 18-05-06 00:02

Henri Gath wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Gudsketak og lov for det! Vi har mere end rigeligt af dem.

Altså er der en klar linie, ikke?

Jøderne kom til Berlin i relativt stort antal før Hitler kom til magten.

Muslimerne kom til Danmark i et større antal, indtil Fogh kom til magten.

Altså kan Roses ord *ikke* bruges til en skid..

--
Allan Riise

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-05-06 20:00

> Altså er der en klar linie, ikke?
>
> Jøderne kom til Berlin i relativt stort antal før Hitler kom til magten.

Indvandringen af jøderne stod da på over århundreder så vidt jeg er
underrettet. Måske du ved noget som jeg ikke ved - så må du gerne gøre mig
klogere!
/FL

Fra : Allan Riise

Dato : 18-05-06 20:15

Frank Leegaard wrote:
> [...]
> Indvandringen af jøderne stod da på over århundreder så vidt jeg er
> underrettet. Måske du ved noget som jeg ikke ved - så må du gerne

Det har du ret i, men den stoppede jo ret brat.

--
Allan Riise

Fra : HrSvendsen

Dato : 17-05-06 23:57

Allan Riise skrev:

> Logikken er jo helt klar, for der kommer ikke en masse Muslimer til Danmark
> mere, efter denne regering kom til magten.

De står stadig i kø.

Fra : Allan Riise

Dato : 18-05-06 00:03

HrSvendsen wrote:

> De står stadig i kø.

Sludder, det må du gerne dokumentere, sidste rapport siger at de end ikke
søger mod Danmark mere i et antal der er til at tage at føle på.

Og ja, jeg ved godt at selv 1 er for mange for dig.

--
Allan Riise

Fra : HrSvendsen

Dato : 18-05-06 00:43

Allan Riise skrev:

> Sludder, det må du gerne dokumentere,

Der kommer stadig masser via asylordning og familiesammenføring.

> sidste rapport siger at de end ikke
> søger mod Danmark mere i et antal der er til at tage at føle på.

Jeg sidder her med tallene fra Danmarks Statistiks Statistikbank
over antallet af asylansøgere. De viser at der i første kvartal
2006 (537 stk) har været pænt _flere_ asylansøgere end i sidste
kvartal 2005 (428 stk.)
http://www.statistikbanken.dk/statbank5a/default.asp?w=1280

Vælg den allerførste mulighed i venstre kollonne "befolkning og
valg" - vælg derefter "udlændinge" - vælg så "VAN5: Asylansøgere
efter statsborgerskab og asyltype"

Nu er du inde i det allerhelligste - og her vælger du at få
oplyst bruttoantallet.

Så behøver du ikke nøjes med mit ord for det.

Og det er kun tallet for asylansøgere. Vi har slet ikke rørt
antallet af familiesammenføringer.

Det er da en kø, ikk'?

> Og ja, jeg ved godt at selv 1 er for mange for dig.

Jeg går klart ind for, at det skal gå den anden vej. Hvor mange
ville egentligt være for mange for dig?

Fra : @

Dato : 18-05-06 07:17

On Thu, 18 May 2006 00:46:49 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Og Rose tog jo fejl, for det gjorde de jo før 1930'erne..

og?

for rigtig mange år siden kravlede både jøders kristnes og
muhammedaneres forfædre rundt i træerne

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Allan Riise

Dato : 18-05-06 07:18

@ wrote:

> og?
>
> for rigtig mange år siden kravlede både jøders kristnes og
> muhammedaneres forfædre rundt i træerne

Jamen det er da sammenligneligt.
Jøderne tog til Tyskland (Berlin) inden Hitler kom til magten i større
antal.
Muslimerne kom til Danmark i større antal, indtil Fogh kom til magten,
hvorfor at Roses udsagn er ude i hampen.

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 18-05-06 07:55

On Thu, 18 May 2006 08:18:26 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>Muslimerne kom til Danmark i større antal, indtil Fogh kom til magten,
>hvorfor at Roses udsagn er ude i hampen.

nej, det er det talende tørklæde der prøver at dæmonisere de danske
medier

enten ved tørklædet og du ikke hvad i taler om, eller også er i ude i
det samme ærinde - at lyve om de danske medier

at sammenligne danske mediers omtale af muhammedanere med tyske
mediers omtale af jøder i Tyskland efter A.H.'s magtovertagelse er
netop helt ude i hampen

http://www.calvin.edu/academic/cas/gpa/ww2era.htm#Antisem

http://www.calvin.edu/academic/cas/gpa/sturmer.htm

--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,

Fra : Allan Riise

Dato : 18-05-06 08:54

@ wrote:

> [...]
>

> at sammenligne danske mediers omtale af muhammedanere med tyske
> mediers omtale af jøder i Tyskland efter A.H.'s magtovertagelse er

Nej.

I Tyskland startede man med at fortælle folk at det var Jødernes skyld at
det gik så dårligt økonomisk, og at det var derfor at den "gode Tysker" ikke
kunne få et arbejde.

I Danmark er parolen at Muslimerne snylter på samfundet, kræver kontanthjælp
og ekstra udelser, og når de så endelig får et arbejde, så er det på
bekostning af en "god Dansker".

Er der en klokke der ringer?

--
Allan Riise

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-05-06 10:35

Allan Riise fortalte:

> I Danmark er parolen at Muslimerne snylter på samfundet, kræver
> kontanthjælp og ekstra udelser, og når de så endelig får et arbejde,
> så er det på bekostning af en "god Dansker".

Her er for en gangs skyld noget rigtigt fra Allan.

I Tyskland 1930 derimod, havde man jo slet ikke velfærdsordninger, som
dem muhamserne er eksperter i at udnytte.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-05-06 12:31

In news:446c2808$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> I Danmark er parolen at Muslimerne snylter på samfundet, kræver
> kontanthjælp og ekstra udelser

Hvilken parole? Det er jo statistiske fakta, at størstedelen af de muslimske
indvandrere er på overførselsindkomst, men det vil du måske bestride?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Frank

Dato : 18-05-06 09:29

Hej

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Og Rose tog jo fejl, for det gjorde de jo før 1930'erne..

Før 30'erne kan jo næppe betegnes som Nazityskland.

Så spørgsmålet må være om der efter Hitlers magtsovertagelse stod jøder i kø
for at komme til Berlin, som der idag står folk fra mellemøsten i kø for at
komme til Danmark.

Jeg må give Flemming Rose ret - de to situationer kan ikke sammenlignes.

Mvh
Frank
--
Husk at krigen i Irak er ført på samme folkeretslige grundlag som krigen om
Kosovo.

Fra : Allan Riise

Dato : 18-05-06 09:55

Frank wrote:
> [...]
> jøder i kø for at komme til Berlin, som der idag står folk fra
> mellemøsten i kø for at komme til Danmark.

De står *ikke* i kø læmgere, efter Fogh regeringen kom til magten, netop
derfor kan det sammenlignes.

Før var det + 10000, nu er det under 2000 om året.

> Jeg må give Flemming Rose ret - de to situationer kan ikke
> sammenlignes.

Det er lige præcis hvad de kan.

--
Allan Riise

Fra : Frank

Dato : 18-05-06 10:43

Hej

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> De står *ikke* i kø læmgere, efter Fogh regeringen kom til magten, netop
> derfor kan det sammenlignes.

Jo, køen er der stadig, men nu er der en (størrere) hindring for at de kan
komme ind og dermed også en mindre kø.

> Før var det + 10000, nu er det under 2000 om året.

Og 2000 pr. år med hvad det måtte give af familiesammenføringer er ikke en
kø?

Mvh
Frank

Fra : Allan Riise

Dato : 18-05-06 10:54

Frank wrote:
> [...]
> de kan komme ind og dermed også en mindre kø.

> Og 2000 pr. år med hvad det måtte give af familiesammenføringer er

Kender fu ikke loven ang. familiesammenføringer?
Det er ualmindeligt svært at blive familiesammenført til Danmark.

Nej, dine argumenter er punkteret.

--
Allan Riise

Fra : Frank

Dato : 18-05-06 11:23

Hej

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Kender fu ikke loven ang. familiesammenføringer?
> Det er ualmindeligt svært at blive familiesammenført til Danmark.

Flytninge har ubetinget ret til familliesammenføring.

Og det store antal afslag på (øvrige former for) familliesammenføring
indikerer jo også at det faktisk er ret attraktivt at komme til Danmark, på
trods af vores kære regering.

> Nej, dine argumenter er punkteret.

Nej da - de er yderligere styrket

Mvh
Frank

Fra : Allan Riise

Dato : 18-05-06 11:28

Frank wrote:
> Hej

> Flytninge har ubetinget ret til familliesammenføring.

Ja, flygtninge, som vi får under 100 af om året, asylansøgere og asylanter
har ikke.

trådte i kraft den 1. juli 2002. Ved samme lovændring blev der indført
skærpede betingelser for familiesammenføring i Danmark.
Der kan efter gældende regler gives tilladelse til familiesammenføring med
ægtefælle, fast samlever eller registreret partner, hvis personen, der bor i
Danmark, er dansk eller nordisk statsborger, har opholdstilladelse som
flygtning eller har haft tidsubegrænset opholdstilladelse i mere end de
sidste tre år. Bl.a. følgende krav skal normalt være op-fyldt ved
sammenføring med ægtefælle/samlever i Danmark:

a.. Begge parter skal være fyldt 24 år.
b.. Begge parter skal uden tvivl selv have ønsket at indgå ægteskabet.
c.. Ægteskabet eller samlivsforholdet må ikke være etableret med det
formål at få op-holdstilladelse i Danmark.
d.. Parrets samlede tilknytning til Danmark skal være større end
tilknytningen til et an-det land. Der stilles dog - med virkning fra 1.
januar 2004 - ikke tilknytningskrav, hvis den ægtefælle, der ønsker at få en
udenlandsk ægtefælle til Danmark, har haft dansk statsborgerskab i 28 år.
Det samme gælder for udlændinge, der er født her i landet eller er kommet
hertil som mindre børn og har haft deres opvækst her i lan-det og endvidere
har opholdt sig lovligt i Danmark i mindst 28 år.
e.. Den herboende ægtefælle/samlever skal tjene nok til at kunne forsørge
sin ægte-fælle/samlever. Den indkomst, som personen i Danmark har, skal
mindst svare til det beløb, som de to parter ville være berettiget til at
modtage i starthjælp. Den herboende person skal kunne forsørge den
familiesammenførte ægtefælle/samlever, så længe ægtefællen/samleveren har
midlertidig opholdstilladelse, dvs. som ud-gangspunkt i syv år, hvis
ansøgningen om opholdstilladelse er indgivet efter den 28. februar 2002.
Såfremt den herboende person ikke kan forsørge ægtefæl-len/samleveren i
denne periode, vil ægtefællens/samleverens opholdstilladelse som
udgangspunkt blive inddraget, eller ægtefællen/samleveren vil få afslag på
en an-søgning om forlængelse af sin opholdstilladelse.
f.. Den herboende ægtefælle/samlever skal stille en bankgaranti på 54.158
kr. (pr. 1. januar 2005) til dækning af eventuelle udgifter til offentlig
hjælp til ægtefæl-len/samleveren.
g.. Den herboende ægtefælle/samlever må ikke have modtaget hjælp efter lov
om ak-tiv socialpolitik eller integrationsloven i en periode på et år, inden
ansøgning om op-holdstilladelse indgives og frem til en eventuel tilladelse.
h.. Den herboende ægtefælle/samlever skal råde over en bolig af rimelig
størrelse.
i.. Den herboende ægtefælle/samlever må ikke inden for en 10-årig periode
have mod-taget en endelig dom for en personfarlig forbrydelse mod en
ægtefælle eller samle-ver.
j.. Ansøgeren og den herboende ægtefælle/samlever skal underskrive en
erklæring om efter bedste evne at ville deltage aktivt i ansøgerens og
eventuelle medfølgende børns integration i det danske samfund.
Samtlige betingelser for ægtefællesammenføring gælder som udgangspunkt for
alle, også danske statsborgere. Flere af kravene kan dog ifølge
udlændingeloven fraviges, hvis gan-ske særlige grunde taler herfor. Dette
vil navnlig være, hvis nægtelse af ægtefællesam-menføring vil være i strid
med Danmarks internationale forpligtelser.

Som det fremgår ovenfor, er ægtefællesammenføring bl.a. betinget af, at
begge parter uden tvivl selv har ønsket at indgå ægteskabet. En ændring af
udlændingeloven, der trådte i kraft den 1. januar 2004, indebærer, at det
som udgangspunkt anses for tvivl-somt, om et ægteskab er indgået efter begge
parters eget ønske, hvis ægtefællerne er nærtbeslægtede, og at tidligere
ægtefællesammenføringer i familien taler for, at ægte-skabet ikke anses for
indgået efter begge parters eget ønske.

Familiesammenføring med mindreårige børn er muligt for personer, der bor i
Danmark og enten er danske eller nordiske statsborgere, har
opholdstilladelse som flygtninge eller med beskyttelsesstatus eller har
tidsubegrænset opholdstilladelse eller opholdstilladelse med mulighed for
varigt ophold. Følgende betingelser gælder som udgangspunkt for
fa-miliesammenføring med børn:

a.. Barnet skal være under 15 år.
b.. Barnet skal efter familiesammenføringen bo hos forælderen/forældrene.
c.. Barnets forælder i Danmark skal have forældremyndigheden over barnet.
d.. Barnet må ikke have stiftet selvstændig familie, f.eks. ved ægteskab
eller fast samlivsforhold.
e.. Den forælder, der bor i Danmark, eller dennes ægtefælle eller samlever
må ikke i en periode på ti år inden afgørelsen være dømt for overgreb mod
mindreårige børn.
f.. Hvis særlige grunde taler for det, kan der stilles krav om, at
personen, der bor i Danmark, godtgør at kunne forsørge barnet og råder over
en bolig af rimelig størrelse.
Kravet om, at barnet skal være under 15 år for at blive familiesammenført,
trådte i kraft den 1. juli 2004. Før denne dato var aldersgrænsen 18 år. I
visse særlige tilfælde vil der dog fortsat blive givet opholdstilladelse til
børn over 15 år på baggrund af en ansøgning om familiesammenføring.

> Og det store antal afslag på (øvrige former for) familliesammenføring
> indikerer jo også at det faktisk er ret attraktivt at komme til
> Danmark, på trods af vores kære regering.

Nej, det er attraktivt at være sammen med sine børn, kone, mormor, morfar
etc.

> Nej da - de er yderligere styrket

Ikke tale om.

--
Allan Riise

Fra : Frank

Dato : 18-05-06 11:54

Hej

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, flygtninge, som vi får under 100 af om året, asylansøgere og asylanter
> har ikke.

Et kort svar:

Antallet af opholdstilladelser (fra Danmarks Statistik):

2000 2001 2002 2003 2004
Flygtningestatus (-1996) 4388
5742 3489 1852 1045
Andet grundlag (-1996) 768
521 580 595 547
Familiesammenføring af ægtefæller/samlevende (-1999) 6399 6499 4880 2538
2344
Familiesammenføring af mindreårige børn (-1999) 5934 4185 3052
2170 1469
Familiesammenføring af forældre over 60 år (-1999) 238 266 219
83 19

Så check dine tal.

Mvh
Frank

--
Punktum, Punktum, komma, streg - sådan tegnes.... Nåe nej - det må vi jo
ikke....

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-05-06 20:08

> De står *ikke* i kø læmgere, efter Fogh regeringen kom til magten, netop
> derfor kan det sammenlignes.

Du vender sgu da årsag og virkning på hovedet.

De stod da stadig i kø, men porten var smækket i ..

/FL

Fra : Martin K

Dato : 18-05-06 00:07

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Han sagde, at jøderne ikke stod i kø for at komme til Berlin som
> muslimerne gør for at komme til Danmark. Så holdt hun sgu kæft!

Ja, han var skarp. Men virkede også nervøs og presset. Jeg tror, den sag har
tæret meget på ham.

Men han er nok bare islamofob.

--
Martin K

Fra : NoTrabajo

Dato : 18-05-06 05:32

"Martin K" <sp@m.dk> skrev i
> "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, han var skarp. Men virkede også nervøs og presset. Jeg tror, den
> sag har tæret meget på ham.
>
> Men han er nok bare islamofob.

Kun en tåbe frygter ikke muhamedanismen.
--
NoTrabajo

Fra : Wilstrup

Dato : 18-05-06 17:14

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Kun en tåbe frygter ikke muhamedanismen.

Kun en tåbe frygter ikke samfundsnasser par excellence NoTrabajo
--
Wilstrup

Fra : Wilstrup

Dato : 18-05-06 17:14

"Martin K" <sp@m.dk> skrev i en meddelelse
> "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, han var skarp. Men virkede også nervøs og presset. Jeg tror, den sag
> har tæret meget på ham.
>
> Men han er nok bare islamofob.

Han er en jubelnar!
--
Wilstrup

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 18-05-06 17:29

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> "Martin K" <sp@m.dk> skrev i en meddelelse

> Han er en jubelnar!
> --
> Wilstrup

Du er den størst.

--
Så kan det ikke undre at han har fået kniven
Wilstrup

Fra : Wilstrup

Dato : 18-05-06 17:39

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du er den størst.

??? Dit sproglige kendskab er mangelfuldt her.
--
Wilstrup

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 18-05-06 18:12

On Thu, 18 May 2006 18:38:47 +0200, Wilstrup wrote:

> ??? Dit sproglige kendskab er mangelfuldt her.

Selvom der mangler et e, så burde dit forvoksede ego da tage den
udtalelse til sig.

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-05-06 18:28

Wilstrup fortalte:

> "Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:446ca0d8$0$38647$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> ??? Dit sproglige kendskab er mangelfuldt her.

Fuck dig røde massemorderdjævel!
--
Befri DK

Fra : Alucard

Dato : 18-05-06 19:03

On Thu, 18 May 2006 18:38:47 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>??? Dit sproglige kendskab er mangelfuldt her.

At hans stavning er mangelfuld ændrer ikke på sandhedsværdien...