Da Vinci forskellen
Fra : Knud Larsen

Dato : 17-05-06 19:30

Ekstperter siger at Da Vinci bogen er lige så blasfemisk som "De Sataniske
Vers" - og det faktum at millioner af mennesker myldrer i biografen for at
se blasfemien må jo give andledning til at tænke.

Hvordan mon verden ville se ud i dag, hvis "De Sataniske Vers" var blevet
filmatiseret, og folk strømmede ind i milionvis for at se den? Hvad ville
Europarådet have skrevet?

En sådan film ville nok ikke blive færdiggjort, da alle medvirkende
formodentlig måtte gå under jorden pga dødstrusler, nej?

Kan vores islam-ekspert CRL evt. fortælle os, hvorfor verden ikke står i
brand selv om kristendommes mest hellige dogmer bliver angrebet? KAN han
finde en måde at hævde at islam og kristendom "naturligvis" er fuldstændig
ens, og at disse to trosretningers folk næsten tror på samme måde?

Jeg venter spændt, dvs jeg ved selvfølgelig godt at han - og andre
apologeter - vil finde en eller anden muselem for at kunne hævde, at det er
"det samme" som et eller andet.

Men Allah Ta'alla ved altid bedst, endog bedre end CRL og proselytter.

Islam ER noget for sig selv, uanset hvad CRL'er skriver.

Fra : @

Dato : 17-05-06 19:59

forskellen på muhammedanere andre

den er da næsten for nem at svare på

andre opfører sig civiliceret

det er såmænd forskellen

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bo Warming

Dato : 17-05-06 20:28

"@" <1@invalid.net> wrote in message
> [...]

Modne civiliserede mennesker har lagt barnlig overtro fra sig for
mange århundreder siden.

Blasfemi er der ikke straffet for i kristne lande i lang tid.

Det er acceptabelt dansk frisprog at kalde muslimer for halenegre, når
de brænder ambassader og mordtruer pga SataniskVers-tryksag og
avisvittighedstegninger.

Da Vinci mysteriet er snart glemt - der nærmer sig slet ikke
kristendommens kerne.

> andre opfører sig civiliceret
> det er såmænd forskellen

Ja - når man beskæftiger sig med vesterlændinge og konfuzianere og
indere er der en lysår bred kulturkløft overtil Allahs muhamedanske
hærskarer. Og selvom uciviliseret er et grimt ord, så er de selv skyld
i det ved deres dyriske voldelighed, som gør dem for evigt
uintegrable. Udvis. Det er humanisme vedr os der ejer Danmark, og vore
efterkommere.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 18-05-06 12:24

> forskellen på muhammedanere andre
>
> den er da næsten for nem at svare på
>
> andre opfører sig civiliceret
>
> det er såmænd forskellen

I rest my case.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-05-06 21:10

"Knud Larsen" <larsensknud@hotmail.com> on onsdag 17. maj 2006 at 20:30
+0100 wrote:
> [...]
>at
>se blasfemien må jo give andledning til at tænke.

Hvilke eksperter?
Min svoger, der er teolog siger, sådan i sin essens: "Det er en halvdårlig
bog, der bygger på halve sandheder, sjove konspirationsteorier og
almindelig facination af det lukkede som opus dei. Katolikkerne er sikkert
nogle slyngler, og sikker skyld i meget. DaVinci er ikke noget teologisk
relevant indlæg"

Jeg er forresten eneig i at der er tale om en halvdårlig og egentlig ret
kedelig bog ...
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : td

Dato : 17-05-06 21:50

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nogle slyngler, og sikker skyld i meget. DaVinci er ikke noget teologisk

Nu er bogen jo en spændingsroman. Så Dan Brown har nok ikek tænkt denc som
et religiøst indlæg.

> Jeg er forresten eneig i at der er tale om en halvdårlig og egentlig ret
> kedelig bog ...
> --
Det er så en helt anden sag. Men det har vel ikke noget at gøre med, om
nogle kan føle dres religiøse dogmer angrebet aller ej. Jeg synes faktisk
også at "De sataniske vers" ret kedelig.

td

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-05-06 23:09

"td" <tomdooley(nomorespam)@hotmail.com> on onsdag 17. maj 2006 at 22:49
+0100 wrote:
>Nu er bogen jo en spændingsroman. Så Dan Brown har nok ikek tænkt denc
>som
>et religiøst indlæg.

Nej netop, var faktisk en del af pointen - derfor jeg gerne ville vide
hvilke eksperter som Kund tillægger så megen vægt.

>Det er så en helt anden sag. Men det har vel ikke noget at gøre med, om
>nogle kan føle dres religiøse dogmer angrebet aller ej. Jeg synes faktisk
>også at "De sataniske vers" ret kedelig.

Helt enig!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : td

Dato : 18-05-06 21:50

> Nej netop, var faktisk en del af pointen - derfor jeg gerne ville vide
> hvilke eksperter som Kund tillægger så megen vægt.

Min kommentar gik mest på din reference til din svoger. Du skriver til slut:
"DaVinci er ikke noget teologisk
relevant indlæg"

Og det er her, jeg er uenig. Da Vince er slet ikke noget teologisk indlæg.
Derfor er det irrelevant at tale om hvorvidt det er relevant

td

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 18-05-06 22:05

"td" <tomdooley(nomorespam)@hotmail.com> on torsdag 18. maj 2006 at 22:50
+0100 wrote:
>Og det er her, jeg er uenig. Da Vince er slet ikke noget teologisk
>indlæg.
>Derfor er det irrelevant at tale om hvorvidt det er relevant

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311