Hirs Ali o.a.
Fra : Knud Larsen

Dato : 17-05-06 18:46

Hirsi Ali indrømmer hun har løjet for at komme ind i Holland, og siger også,
at det gør jo alle asyl-ansøgere. Og det gør de jo, uanset at en naivist som
vores CRL tror, at alt hvad man hører er den rene og skære sandhed. Det er
IKKE sådan - som CRL og andre vil bilde os ind - at alle asylansøger vil
bliver skåret i småstumper eller mindst blive tortureret hvis de bliver
sendt tilbage

Som jeg har skrevet for år siden, så er det jo folks soleklare ret at
forsøge at forbedre deres liv ved at fuppe vores myndigheder, - og det er
vores soleklare ret at afvise folk som kommer for at forbedre deres vilkår.

Men at det myldrer med folk, som vil forbedre deres liv ved at lade danskere
betale for dem og deres familie i den tredje verden, - det er noget som
velmenere eller blødende hjerter som CRL og ligesindede ikke VIL acceptere
er et faktum.

Vi ER jo nødt til at være benhårde, ellers vil alle dem der i fx Afrika
siger: "jeg vil hellere dø end leve her" jo komme myldrende. Og de har da
sikkert alle fortjent at leve her, men det koster altså to danskeres
skattebetaling hver gang vi lader "nåde gå for ret" i forhold til en typisk
indvandrer.

Ha' en dejlig kampdag.

Fra : Norma

Dato : 17-05-06 19:12

"Knud Larsen" <larsensknud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsøge at forbedre deres liv ved at fuppe vores myndigheder, - og det er
> vores soleklare ret at afvise folk som kommer for at forbedre deres

Det er så sandt, som det er sagt!

> [...]
> danskere betale for dem og deres familie i den tredje verden, - det er
> noget som velmenere eller blødende hjerter som CRL og ligesindede ikke VIL

Der er mange af den slags dilemmaer her i livet.
Det kan være på en neonatal-afdeling, hvor man forsøger at holde liv i fødte
børn på 600 gram, fordi man ved, at måske en ud af hundrede vil blive til at
velfungerende menneske, med blot få handikaps, mens man på etagen neden
under sætter fødsler i gang med henblik på at fremkalde abort på lige så små
eller store børn/fostre.

Livet er en balancegang på meget tynd linie!

> [...]
> sikkert alle fortjent at leve her, men det koster altså to danskeres
> skattebetaling hver gang vi lader "nåde gå for ret" i forhold til en

Vi er ikke nødt til at være benhårde, men vi er nok nødt til at indføre
klarere regler, hvilket jeg fornemmer at regeringen forsøger, ved i flere
tilfælde at afvise ved grænsen på baggrund af viden om, hvordan forholdene i
de lande flygtningene kommer fra, er.

I stedet for at beholde folk her i flere år, i håb om at få
opholdstilladelse. Og får de det ikke også?
Eller har nogen lidt statistik på, hvor mange, der har tilbragt mere end f.
eks 4 år i asyl-centre her, der rent faktisk udvises?
(Vores frist for at udvise dem, bør vel strengt taget også være overskredet,
ikke)?

Til gengæld er jeg i grunden ret meget imod, den "kapitalistiske" tankegang,
der vel går ud på, at vi skal tage alle de flygtninge/indvandrere vi kan få
fingre i, hvis blot de har en uddannelse.'

Altså, det er nok bedre for dansk økonomi, men jeg finder det blot
usmageligt.

Og jeg ser lige så mange nytilkomne indvandrere, som jeg har gjort de sidste
10 år.
Men de er fra andre lande, klart undertrykte, meget ydmyge (til forskel fra
de, der typisk kom for 10 år siden, og som nu vandrer rundt, store og fede
uden arbejde, for kvindernes vedkommende klædt i sorte spøgelses-kostumer,
nok til at skræmme ethvert barn, var jeg lige ved at sige, men nej, det
rækker ikke, enhver dansker, fra vid og sans :))

De her er underkuede, utrygge, plaget af dårlig samvittighed over børn, de
har forladt, og har det tydeligvis ikke godt. De lider af præstationsangst
m.g.
Blandt andre ting, de tør dårligt tale, for ikke at komme til at lyde som om
de beklager sig.

Men jeg bryder mig ikke om menneskehandel, heller ikke, når det er staten,
der driver den!!!!!

Norma

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-05-06 19:52

Norma fortalte:

> Til gengæld er jeg i grunden ret meget imod, den "kapitalistiske"
> tankegang, der vel går ud på, at vi skal tage alle de
> flygtninge/indvandrere vi kan få fingre i, hvis blot de har en
> uddannelse.'

Jamen, det ideelle er da at folk rejser hen, hvor de har lyst. Prøv at se
det fra migrantens vinkel. Der sker det samme internt i et land - folk
der vil frem forlader provinsen.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : HrSvendsen

Dato : 17-05-06 20:31

Martin Larsen skrev:

> Norma fortalte:

> Jamen, det ideelle er da at folk rejser hen, hvor de har lyst. Prøv at se
> det fra migrantens vinkel. Der sker det samme internt i et land - folk
> der vil frem forlader provinsen.

Hvis folk skal have lov at rejse hen hvor de vil - og derefter
kunne kræve de samme rettigheder som lokalbefolkningen, så
flytter alle fattigrøvene uden chance for ordentligt betalt
arbejde straks derhen, hvor lokale sociale ydelser sikrer en
tålelig tilværelse for netop den slags.

I løbet af 14 dage forsvinder så den ordning.

Det samme gælder sygdomsbehandling. Alle de syge flytter derhen
hvor behandlingen er gratis.

I løbet af 14 dage forsvinder så den ordning.

Hvis man tillader fri rundvandring over hele planeten, så bliver
man nødt til at indrette samtlige samfund efter mindste
fællesnævner.

Ville det være ideelt?

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-05-06 20:45

HrSvendsen fortalte:

> Hvis man tillader fri rundvandring over hele planeten, så bliver
> man nødt til at indrette samtlige samfund efter mindste
> fællesnævner.
>
> Ville det være ideelt?

I den ideelle verden er der altid noget blødt under kokospalmer, så folk
ikke falder ned og slår hovedet.

Fra : N/A

Dato : 18-05-06 00:50

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-05-06 20:00

Knud Larsen fortalte:

> Hirsi Ali indrømmer hun har løjet for at komme ind i Holland, og
> siger også, at det gør jo alle asyl-ansøgere. Og det gør de jo,

Jeg læste forleden at man i england vil tage fingeraftryk af små børn -
det viser sig at børnene bliver "genbrugt" af asylansøgere.

> Ha' en dejlig kampdag.

Mange tak.
Jeg ville ønske at folk, der protesterer over nedskæringer, indså at man
ikke både kan blæse og have mel munden.
Man kan ikke have milliardomkostninger til et muhammedaner-cirkus for
multikulturelle feinschmeckere og penge til mere velfærd!

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-05-06 21:01

"Knud Larsen" <larsensknud@hotmail.com> on onsdag 17. maj 2006 at 19:46
+0100 wrote:
> [...]
>forsøge at forbedre deres liv ved at fuppe vores myndigheder, - og det er
>vores soleklare ret at afvise folk som kommer for at forbedre deres

Ja, det er da også det der gennem årene har gennemsyret vores lovgivning.
Sagen er snarere hvilke kriterier der skal ligge til grund for en
afgørelse der peger i den ene eller anden retning?

> [...]
>sikkert alle fortjent at leve her, men det koster altså to danskeres
>skattebetaling hver gang vi lader "nåde gå for ret" i forhold til en

Nu er sagen vel ikke blot et spørgsmål om skattebetaling?
For mig at se, er det lige præcis her det glipper når der tales om hvad
man skal stille om med flygtninge:
Er kriteriet en reel flygtningestatus, som naturligvis skal kontrolleres
så langt som det er muligt, eller er det et spørgsmål om, hvor meget af
vores samfunds rigelighed, vi vil ofre?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-05-06 21:03

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> on onsdag 17. maj 2006 at 20:59
+0100 wrote:
> [...]
>Man kan ikke have milliardomkostninger til et muhammedaner-cirkus for
>multikulturelle feinschmeckere og penge til mere velfærd!

Hmmm… nu er det danske samfund vel ikke ligefrem et land på fallittens
rand?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-05-06 21:59

Frank Løkkegaard fortalte:

> Hmmm. nu er det danske samfund vel ikke ligefrem et land på fallittens
> rand?

Vi kunne sagtens bruge flere penge til at forbedre infrasruktur, veje,
skinner etc.
Og vækstprocenten er meget lav sammenlignet med Kina, og næsten alle er
enige om at de ikke vil betale mere i skat.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-05-06 21:06

HrSvendsen@msn.com on onsdag 17. maj 2006 at 21:31 +0100 wrote:
> [...]
>
>Hvis man tillader fri rundvandring over hele planeten, så bliver
>man nødt til at indrette samtlige samfund efter mindste

Det er jo det skrækscenarie, der er blevet fremmanet hver eneste gang der
er blevet talt om EUs udvidelser, men mig bekendt, så er det da ikke det
der er sket??

Og nogle påstår jo at vores grænser har været vidåbne, ja nogle påstår
sågar at tidligere regerninger ligefrem har ville importere flygtinge og
indvandrer. Så er det jo man undrer sig lidt over at der ikke er flere her
i landet jfr. din argumentation??

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : HrSvendsen

Dato : 18-05-06 00:50

Frank Løkkegaard skrev:

> Det er jo det skrækscenarie, der er blevet fremmanet hver eneste gang der
> er blevet talt om EUs udvidelser, men mig bekendt, så er det da ikke det
> der er sket??

Og? EU er ikke hele planeten, og jeg er heller ikke bekendt med,
at de nye østlandes borgere endnu kan tage til Danmark og
forlange danske sociale goder.

> [...]
> indvandrer. Så er det jo man undrer sig lidt over at der ikke er flere her

Du har nok ikke forstået, hvad jeg skrev.

Fra : Michael Weber

Dato : 17-05-06 22:06

> [...]
> IKKE sådan - som CRL og andre vil bilde os ind - at alle asylansøger vil
> bliver skåret i småstumper eller mindst blive tortureret hvis de bliver

Hvis 1 ud af 1000 flytninge ikke bliver skåret i småstumper,
er det ikke alle, der bliver skåret i småstumper. Det er ganske korrekt.

> [...]
> velmenere eller blødende hjerter som CRL og ligesindede ikke VIL acceptere

Hvor mange folk, sådan helt præcist, "myldrer" det med ?
Du må jo sidde inde med et tal, der definerer "myldrer".

> [...]
> sikkert alle fortjent at leve her, men det koster altså to danskeres
> skattebetaling hver gang vi lader "nåde gå for ret" i forhold til en

Med venlg hilsen
Michael Weber

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-05-06 23:07

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> on onsdag 17. maj 2006 at 22:59
+0100 wrote:
>Vi kunne sagtens bruge flere penge til at forbedre infrasruktur, veje,
>skinner etc.

Jow jow... sådan er der jo så meget - det er jo et almindeligt politisk
prioriteringsspørgsmål og ikke et spørgsmål om, hvad vi sådan rent
objektivt har råd til eller ej.å

>Og vækstprocenten er meget lav sammenlignet med Kina,

Man kan jo altid vælge et land at sammenligne med - jeg vil hermed
konstatere at vores vækstrate er højere end i Sudan

> og næsten alle er
>enige om at de ikke vil betale mere i skat.

Næh, det vil vi da ikke - men måske er der nogle af dem der ikke betaler
skat, der skal til det - ikk?
Du ved_ det sorte arbejde, de mulitnationale osv...

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Trond Svendsen

Dato : 18-05-06 00:07

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev:

> Man kan jo altid vælge et land at sammenligne med - jeg vil hermed
> konstatere at vores vækstrate er højere end i Sudan

Ja, men hvor lenge?

--
Trond

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 18-05-06 01:03

HrSvendsen@msn.com on torsdag 18. maj 2006 at 1:50 +0100 wrote:
>Og? EU er ikke hele planeten, og jeg er heller ikke bekendt med,
>at de nye østlandes borgere endnu kan tage til Danmark og
>forlange danske sociale goder.

Åhh jeg husker det nu længere tilbage, eksempelvis i forbindelse med
portugiserne

>her
>
>Du har nok ikke forstået, hvad jeg skrev.

Det vil jeg da bestemt ikke afvise. Hvad er det du mener jeg ikke forstår?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : HrSvendsen

Dato : 18-05-06 15:42

Frank Løkkegaard skrev:

> Åhh jeg husker det nu længere tilbage, eksempelvis i forbindelse med
> portugiserne

Er portugiserne hele planeten eller en meget begrænset gruppe
mennesker, der liver i land, der er mange mange gange rigere end
de virkeligt fattige lande i denne verden?

Fik portugiserne ret til at komme til Danmark og modtage landets
sociale goder som f.eks. gratis sygehusbehandling uden at den
portugisiske stat i sidste ende skulle betale regningen?

> Det vil jeg da bestemt ikke afvise. Hvad er det du mener jeg ikke forstår?

Idet jeg ikke kan konstatere, du forholder dig til, hvad jeg rent
faktisk skriver, må jeg antage, at der ikke er nogetsomhelst af
det, du har forstået.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 18-05-06 06:34

"Trond Svendsen" <trond@easy.com> on torsdag 18. maj 2006 at 1:06 +0100
wrote:
>Ja, men hvor lenge?

Meget længe, det kan jeg garantere dig for!
Hvad får dig dog til at tror at vi ikke skulle kunne klare os i den
konkurrence``

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 18-05-06 17:21

HrSvendsen@msn.com on torsdag 18. maj 2006 at 16:41 +0100 wrote:
>Er portugiserne hele planeten eller en meget begrænset gruppe
>mennesker, der liver i land, der er mange mange gange rigere end
>de virkeligt fattige lande i denne verden?

Var faktisk blot et eksempel...

>Fik portugiserne ret til at komme til Danmark og modtage landets
>sociale goder som f.eks. gratis sygehusbehandling uden at den
>portugisiske stat i sidste ende skulle betale regningen?

Aner det ikke, var heller ikke pointen - pointen var, at det også dengang
var et skrækscenarie

> [...]
>
>Idet jeg ikke kan konstatere, du forholder dig til, hvad jeg rent
>faktisk skriver, må jeg antage, at der ikke er nogetsomhelst af

Det der er for let - hvad er det jeg ikke forholder mig til - altså
undskyld, men jeg kan sgutte se det?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : HrSvendsen

Dato : 18-05-06 18:50

Frank Løkkegaard skrev:

> Var faktisk blot et eksempel...

Måske; men ikke et eksempel, der kan belyse, hvad der sker, hvis
der åbnes op for uhæmmet planetrundvandring.

> Aner det ikke, var heller ikke pointen - pointen var, at det også dengang
> var et skrækscenarie

Og? Så derfor kan Danmarks socialsystem godt holde til, at
milliarder af ludfattige mennesker får ret til at rejse herop og
kræve gratis sygehusbehandling og social-hjælp?

> Det der er for let - hvad er det jeg ikke forholder mig til - altså
> undskyld, men jeg kan sgutte se det?

Du forholder dig ikke til, hvad der sker, hvis milliarder af
ludfattige mennesker ... osv (som ovenfor)

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 18-05-06 20:12

HrSvendsen@msn.com on torsdag 18. maj 2006 at 19:50 +0100 wrote:

> [...]
>milliarder af ludfattige mennesker får ret til at rejse herop og
>kræve gratis sygehusbehandling og social-hjælp?

Selvfølgelig kan det da ikke det - troede du virkelig at jeg mente det?
Der har aldrig været mulighed for at milliarder af ludfattige mennesker
har kunnet rejse hertil for at kræve gratis sygehusbehandling og
socialhjælp - og det bliver der da heller ikke i fremtiden.

>Du forholder dig ikke til, hvad der sker, hvis milliarder af
>ludfattige mennesker ... osv (som ovenfor)

Jamen det bygger jo på en præmis der er helt ude i skoven - se ovenfor

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : HrSvendsen

Dato : 18-05-06 21:25

Frank Løkkegaard skrev:

> [...]
> har kunnet rejse hertil for at kræve gratis sygehusbehandling og
> socialhjælp - og det bliver der da heller ikke i fremtiden.

Forhåbentligt ikke; men det var altså det perspektiv, jeg udtalte
mig om.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 18-05-06 22:07

HrSvendsen@msn.com on torsdag 18. maj 2006 at 22:25 +0100 wrote:
>Forhåbentligt ikke; men det var altså det perspektiv, jeg udtalte
>mig om.

Og det er det perspektiv jeg fuldkommen afviser som relevant - en
fuldkommen urealistisk tanke: Milliarder af mennesker på vej til Danmark -
jamen hvordan i alverden havde du forventet at jeg skulle forholde mig til
det? Det erjo fuldkommen ude af proportioner!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : HrSvendsen

Dato : 18-05-06 23:59

Frank Løkkegaard skrev:

> [...]
> jamen hvordan i alverden havde du forventet at jeg skulle forholde mig til
> det? Det erjo fuldkommen ude af proportioner!

Og hvad så? Hvis du havde fulgt tråden, så ville du vide, at det
var til dette indlæg og perspektiv af Martin, jeg udtalte mig:

"Jamen, det ideelle er da at folk rejser hen, hvor de har lyst.
Prøv at se det fra migrantens vinkel. Der sker det samme internt
i et land - folk der vil frem forlader provinsen."

Fortæl Martin, at det aldrig kommer til at ske. Jeg forholdt mig
blot til, hvordan det ville gå, hvis det skete.

Fra : Norma

Dato : 19-05-06 19:34

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> "Jamen, det ideelle er da at folk rejser hen, hvor de har lyst.
> Prøv at se det fra migrantens vinkel. Der sker det samme internt
> i et land - folk der vil frem forlader provinsen."

Man kan lige så vel sige, at folk bliver, hvor de er og dyrker de afgrøder,
der nu engang kan dyrkes på stedet.
I stedet for blot at dingle hen og spise løs af andre hårdtarbejdende og
fastboendes jordbærmarker.

Som jeg hele tiden har sagt, men som ingen tilsyneladende forstår, så er det
her - også - en konflikt mellem fastboende og nomader.

Og hsitorien en formentlig lige så lang som menneskehedens.

Men lige som "de" har en "ret" til at vandre til enhver frugtbar og
veldyrket mark i verden, lige så vel har "vi" lov til at sætte
"fugleskæmsler" op, i et forsøg på at holde dem væk fra "vores" marker-
og omvendt-
lige så vel som "vi" har lov til at rejse ud og begynde at opdyrke uopdyrket
land, lige så vel har "de" lov til at vade ind og høste frugterne, såfremt
de mener, at det er deres lang, og, ikke for at hænge nogen særligt ud, men
så mener f.eks. muslimer at al verdens land tilhører Umma, altså muslimernes
land.

En evig og formentligt uløselig konflikt:)

Norma

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 19-05-06 05:54

HrSvendsen@msn.com on fredag 19. maj 2006 at 0:58 +0100 wrote:
>Fortæl Martin, at det aldrig kommer til at ske. Jeg forholdt mig
>blot til, hvordan det ville gå, hvis det skete.

Det ændrer da ikke noget - præmissen er stadig helt vanvittig.
Nå skidt med det, det er fredag, herovre tyder det på at vi mest får sol,
arbejdsdagen bliver kort og jeg får leveret noget lækkert kød fra noget
Skotsk Højland - livet er sgutte så ringe
Jeg vil tillade mig et Go' weekend!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311