Det er godt, vi er i Irak
Fra : HrSvendsen

Dato : 17-05-06 16:52

Nu er der f.eks. færre irakiske børn, der kommer til at lide af
overvægt.

"David Singh, a spokesman for UNICEF's Iraq Support Centre in
neighbouring Jordan, said the number of acutely malnourished
children had more than doubled, to 9 per cent in 2005 from 4 per
cent in 2002, the last year of Saddam's rule."
http://www.abc.net.au/news/newsitems/200605/s1639071.htm

Konklusionen må være klar - vi er nødt til at forblive i Irak.
For de irakiske børns skyld.

Fra : Martin K

Dato : 17-05-06 18:30

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> children had more than doubled, to 9 per cent in 2005 from 4 per
> cent in 2002, the last year of Saddam's rule."

Hvis det er vores skyld, at de irakiske børn er underernærede, er det da
mærkeligt at irakerne beder os om at blive.

--
Martin K

Fra : HrSvendsen

Dato : 17-05-06 18:47

Martin K skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Hvis det er vores skyld, at de irakiske børn er underernærede, er det da
> mærkeligt at irakerne beder os om at blive.

MÃ¥ske nogen af dem fordi de vil have chancen for at ramme os?:
"Nearly half of Iraqis approve of attacks on US-led
forces—including nine out of 10 Sunnis."
http://www.worldpublicopinion.org/pipa/articles/home_page/165.php?nid=&id=&pnt=165&lb=hmpg2

Men altså - med det flotte resultat, vi har opnået med at
nedbringe fedmen blandt irakiske børn, så kan der ikke være tvivl
om, at vi selvfølgelig skal blive. Der er garateret endnu flere
irakiske børn, der trænger til at slanke sig.

Fra : Bekan

Dato : 17-05-06 19:19

Martin K wrote:
(.....)

> Hvis det er vores skyld, at de irakiske børn er underernærede, er det
> da mærkeligt at irakerne beder os om at blive.

Bare et par spørgsmål: hvem tror du disse irakere er og hvem er det der
siger det er sådan?

Fra : Martin K

Dato : 17-05-06 20:31

"Bekan" <wishwellyxx@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Bare et par spørgsmål: hvem tror du disse irakere er og hvem er det der
> siger det er sådan?

Det er vel i princippet den demokratisk valgte regering.

--
Martin K

Fra : Bekan

Dato : 17-05-06 21:25

Martin K wrote:

> Hvis det er vores skyld, at de irakiske børn er underernærede, er det
> da mærkeligt at irakerne beder os om at blive.

Ja, faktisk.

Det er noget der ikke passer her.

Fra : @

Dato : 17-05-06 21:34

On Wed, 17 May 2006 22:24:34 +0200, "Bekan" <wishwellyxx@yahoo.dk>
wrote:

>Ja, faktisk.
>
>Det er noget der ikke passer her.

de har da rigeligt med midler til indkøb af våben og sprængstoffer
så det må simpelthen være ond vilje hvis iraqerne ikke vil forsørge
deres børn

det er en meget brugt taktik fra muhammedanerne til at få vestlige
lande til at åbne tegnebøgerne

vis nogle underernærede børn i Iraq som påstås at mangle mad

eller nogle syge børn i Palæstina påstås at mangle medicin

straks bliver der sendt penge i stride strømme

som de så kan købe endnu mere morderisk isenkram for

til at dræbe giverne med

smæk pengekassen helt i hurtigst muligt

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Allan Riise

Dato : 17-05-06 21:40

@ wrote:

> de har da rigeligt med midler til indkøb af våben og sprængstoffer
> så det må simpelthen være ond vilje hvis iraqerne ikke vil forsørge
> deres børn

Jeg troede at du advokerede for at disse våben kom fra syrien og Iran, og
derfor selvf. ikke er købt.
Men selvfølgelig kan jeg da godt forstå at du skifter meninger alt after
hvad der er mest opportunt for at få dine holdninger ud!

> det er en meget brugt taktik fra muhammedanerne til at få vestlige
> lande til at åbne tegnebøgerne

Nå, kan du dokumentere det?
For det er da underligt at S-A giver så meget til andre Muslimske lande, og
at Iran ikke ville modtage et gratis A-Kraftværk hvis det du skriver skulle
stå til troende.

> vis nogle underernærede børn i Iraq som påstås at mangle mad

Næ, det er din påstand at det er løgn, så må du jo påvise det!

> eller nogle syge børn i Palæstina påstås at mangle medicin

Det kan jeg love dig for at der er, men igen; det er din påstand at det er
løgn, så må du jo påvise det!

> straks bliver der sendt penge i stride strømme

Javel, det er defor at Palæstine ikke får penge, og selv om men ville ønske
at give dem nogen, så er man jo terrorist hvis man sender dem, ikke sandt?

> som de så kan købe endnu mere morderisk isenkram for

Klart, de ofrer deres børn, eller også så spiser de dem, så kan de jo også
bruge de penge som ellers skulle bruges til mad til våben og sprængstoffer.

> til at dræbe giverne med

Klart, Danmark har givet rigtigt mange penge til Palæstina, så der er mange
der er blevet dræbt i Danmark af Palæstinensere, helt klart.

> smæk pengekassen helt i hurtigst muligt.

Den er vidst smækket i, på nær i Irak, og du mener vel ikke alvorligt at
ikke nok med at vi har påført dem en krig der har gjort 50% af befokningen
arb. løse, så skal vi heller ikke hjælpe dem økonomisk?

--
Allan Riise

Fra : Norma

Dato : 17-05-06 19:26

> [...]
> children had more than doubled, to 9 per cent in 2005 from 4 per
> cent in 2002, the last year of Saddam's rule."

Siger noget om pressen :)

For som jeg husker det, blev vi for få år siden bombefodrede med billeder af
irakiske børn "med fluer i øjnene" og ganske udmagrede,
noget der siges at have en meget stor effekt på "vesterlændinge".
Jeg går ud fra, der menes "nordboere", men lige meget, det siges at have en
så stor effekt på os, at vi straks giver os i kast med landsindsamlinger til
de lidende, med meget mere.

Men sådanne billeder ser man jo aldrig mere.

Så lad mig spørge dumt, men jeg vil gerne vide det: "Har dobbelt så mange
børn i Irak nu fluer i øjnene"?

Det må vi da gøre noget ved, jeg mener, lad os sætte prisen på mælk, smør og
bacon ned!

Så folk kan få råd til at få noget at spise.

Norma

Fra : @

Dato : 17-05-06 19:49

On Wed, 17 May 2006 20:26:00 +0200, "Norma"
<norma__jensen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>bacon ned!
>
>Så folk kan få råd til at få noget at spise.

hvor er ARLA de vil jo sååå gerne forbedre deres dhimmage
hvorfor tilbyder de ikke at afhjælpe den værste nød i Iraq?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-05-06 21:52

"Martin K" <sp@m.dk> on onsdag 17. maj 2006 at 21:31 +0100 wrote:
>Det er vel i princippet den demokratisk valgte regering.

Kan godt lide at du skriver i princippet - demokraiet i Irak har det nu
ikke alt for godt...
Men det er jo det generelle problem med den salg sundersøgelser/rapporter,
nemlig at ma<n taler om irakerne, uden helt at vide hvem det er...

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311