Hvad vil I her?
Fra : Pjensen73

Dato : 16-05-06 17:26

Hvis Danmark er et så racistisk og fremmedfjensk land, forstår jeg ikke
hvorfor indvandrene vil være her.

Fra : hanzen

Dato : 16-05-06 17:53

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis Danmark er et så racistisk og fremmedfjensk land, forstår jeg ikke
> hvorfor indvandrene vil være her.

Ja, hjem til Muhamedanien med racisterne
--
hilzen
hanzen

Villy Søvndal (SF):
»Vil statsministeren redegøre uddybende for
specialstyrkebasen Fort Bragg, der angiveligt
er placeret under den grønlandske indlandsis?«

Fra : @

Dato : 16-05-06 18:06

On Tue, 16 May 2006 18:25:53 +0200, Pjensen73
<pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

>Hvis Danmark er et så racistisk og fremmedfjensk land, forstår jeg ikke
>hvorfor indvandrene vil være her.

Danmark har nogle rigrig gode bistandsordninger for dovne og uduelige
muhammedanere

derfor

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 16-05-06 18:14

> Danmark har nogle rigrig gode bistandsordninger for dovne og uduelige
> muhammedanere
>
> derfor

Faktisk har Danmark bedre bistandsordninger for dovne og uduelige danskere,
der af alle mulige åndssvage grunde ikke mener at de kan varetage et
arbejde.

Men sårn er der jo så meget..

Michael

Fra : @

Dato : 16-05-06 18:32

On Tue, 16 May 2006 19:14:23 +0200, "Michael Kirkegaard"
<flirtinggoose@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Faktisk har Danmark bedre bistandsordninger for dovne og uduelige danskere,
>der af alle mulige åndssvage grunde ikke mener at de kan varetage et

ja f.eks. at i de lande de dovne og uduelige muhammedanere rejser fra
findes der ikke sådanne lukrative ordninger for samfundsnassere

--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,

Fra : HrSvendsen

Dato : 16-05-06 18:22

Michael Kirkegaard skrev:

> "@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

> Faktisk har Danmark bedre bistandsordninger for dovne og uduelige danskere,

Nej, du vrøvler. Der gøres ikke forskel i bistandssatster ud fra
religion.

> der af alle mulige åndssvage grunde ikke mener at de kan varetage et
> arbejde.
>
> Men sårn er der jo så meget..

Ja, du vrøvler meget.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 16-05-06 21:27

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Nej, du vrøvler. Der gøres ikke forskel i bistandssatster ud fra
> religion.

Nej og i dit tilfælde gudskelov heller ikke på grund af lav intelligens.

Fra : HrSvendsen

Dato : 16-05-06 21:48

Christian R. Larsen skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Nej og i dit tilfælde gudskelov heller ikke på grund af lav intelligens.

Skrev det selvudnævnte geni - som sædvanligt.

Sæt dig nu ned og leg med dine blanketter, som du synes, er så
kloge.

Fra : Knud Larsen

Dato : 17-05-06 09:57

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> danskere,

> Nej og i dit tilfælde gudskelov heller ikke på grund af lav intelligens.

Du udstiller din egen dumhed, ved at hævde, at han har lav intelligens. Du
kan være fuldstændig uenig med hans værdier, men - og sådan noget ved du
altså ikke, forstår jeg - det har intet med hans intelligens at gøre. Så
vidt *jeg* kan bedømme, er han noget mere skarp mht logikken i sine
analyser, end du er, og jeg er ret sikker på, at du ville score lavere i en
intelligenstest. At du ville komme højere op på "velmener-barometret" og
"godhedsskalaen", det er jo en helt anden sag, som en med din intelligens
faktisk burde vide.

Kom nu ud af den skolegård CRL, du KAN jo godt være voksen en gang imellem.
ELLER - når det ER one-liner indlæg, du svarer på, af typen hvor man har lov
at være fræk og provokerende, så find dog på noget originalt, som evt. også
kunne ramme bare en lille smule i nærheden af skiven. Prøv at arbejde lidt
med det, jeg er sikker på, du kan lære det med lidt øvelse. Du har nu kørt
med din: "du er dum" i årevis, det må da være på tide du finder en anden
rille, - synes du ikke også selv det?

Fra : Martin K

Dato : 16-05-06 19:13

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis Danmark er et så racistisk og fremmedfjensk land, forstår jeg ikke
> hvorfor indvandrene vil være her.

Det er nok på grund af vejret.

--
Martin K

Fra : @

Dato : 16-05-06 20:09

On Tue, 16 May 2006 20:13:25 +0200, "Martin K" <sp@m.dk> wrote:

>"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

>Det er nok på grund af vejret.

eller det billige svinekød

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : GB

Dato : 17-05-06 15:39

"@" <1@invalid.net> wrote in

> eller det billige svinekød

Nej, nej - det er da på grund af det gode øl!

Fra : @

Dato : 17-05-06 17:35

On 17 May 2006 14:39:29 GMT, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

>"@" <1@invalid.net> wrote in

>Nej, nej - det er da på grund af det gode øl!

KRIG NU

de holder edderfløjteme nallerne fra VORES øl

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 16-05-06 21:26

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
> Hvis Danmark er et så racistisk og fremmedfjensk land, forstår jeg ikke
> hvorfor indvandrene vil være her.

Hvis indvandrere er så forfærdelige, forstår jeg ikke, at alle I Dansk
Folkepartister ikke bare flytter til et andet land.

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-06 21:54

> Hvis indvandrere er så forfærdelige, forstår jeg ikke, at alle I Dansk
> Folkepartister ikke bare flytter til et andet land.

Måske fordi det er vores land, og ikke muhamedanernes, selvom du sikkert
gerne så det.

mvh.
Kim Frederiksen som ikke stemmer DF

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 16-05-06 22:25

"Kim Frederiksen" <kim snabela the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Måske fordi det er vores land, og ikke muhamedanernes, selvom du sikkert
> gerne så det.
>
> mvh.
> Kim Frederiksen som ikke stemmer DF

Kan man stemme andet, hvis man vil stoppe indvandringen m.m.?

/Mikael

Fra : NoTrabajo

Dato : 17-05-06 04:48

"Kim Frederiksen" <kim snabela the-coffeeshop.dk> skrev i

> mvh.
> Kim Frederiksen som ikke stemmer DF

Ville det ikke være på tide at komme i gang ved næste valg?
--
NoTrabajo

Fra : Tony

Dato : 16-05-06 22:00

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
>
> Hvis indvandrere er så forfærdelige, forstår jeg ikke, at alle I Dansk
> Folkepartister ikke bare flytter til et andet land.

sagde en autonom retarderet spasser mongol fra EL

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 17-05-06 19:42

"Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> wrote in message

> sagde en autonom retarderet spasser mongol fra EL

Jeg tror, ikke, liberalister som undertegnede er velkomne i EL.

Fra : Martin K

Dato : 17-05-06 22:07

> Jeg tror, ikke, liberalister som undertegnede er velkomne i EL.

Så autonom retarderet spasser mongol fra Det Radikale Venstre.

--
Martin K

Fra : Allan Riise

Dato : 17-05-06 22:09

Martin K wrote:
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så autonom retarderet spasser mongol fra Det Radikale Venstre.

Flot og velargumenteret indlæg der helt klart går efter indholdet i C.R.L's
skriv og ikke efter manden, du er et eksempel der er værd at efterfølge.....

NOT...

--
Allan Riise

Fra : Martin K

Dato : 17-05-06 22:39

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Flot og velargumenteret indlæg der helt klart går efter indholdet i
> C.R.L's skriv og ikke efter manden, du er et eksempel der er værd at
> efterfølge.....
>
> NOT...

Det var CRL der begyndte at gå efter mand ej bold.

--
Martin K

Fra : Allan Riise

Dato : 17-05-06 22:49

Martin K wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det var CRL der begyndte at gå efter mand ej bold.

Æhh bæhh buhhh

Begår du så også et bankrøveri hvis din nabo gør det først?

--
Allan Riise

Fra : Martin K

Dato : 17-05-06 23:17

> Æhh bæhh buhhh
>
> Begår du så også et bankrøveri hvis din nabo gør det først?

Næh, men jeg ville give udtryk for min misbilligelse med den pågældende
handling. Det kunne jeg så gøre ved at sig det direkte, eller ved hjælp af
humor, sådan som Tony gjorde i den aktuelle sag.

--
Martin K

Fra : Allan Riise

Dato : 17-05-06 23:25

Martin K wrote:
> [...]
> pågældende handling. Det kunne jeg så gøre ved at sig det direkte,
> eller ved hjælp af humor, sådan som Tony gjorde i den aktuelle sag.

Handling, der blev skrevet Dansk Folkepartister, altså personer der er
tilknyttet Dansk Folkeparti, som får at vide, det samme som i mener andre
kan gøre, nemlig at I kunne jo også vælge at være dem der flytter, og så
kalder I personen Mongolsk spasser og hvad ved jeg...

Det er da for lamt, eller?

--
Allan Riise

Fra : Martin K

Dato : 17-05-06 23:51

> [...]
> kan gøre, nemlig at I kunne jo også vælge at være dem der flytter, og så
> kalder I personen Mongolsk spasser og hvad ved jeg...

Det er et af CRL's smarte (synes han nok selv) debat-tricks at kalde folk
DF'ere, også selvom de aldrig har været medlem af eller stemt på det
pågældende parti. For i CRL's drømmeverden har man pr definition uret hvis
man er DF'er, så det er en dejlig nem måde at "vinde" en diskussion på.

> Det er da for lamt, eller?

Jeg synes da Tony's indlæg var en meget god parodi på CRL's lamme tricks.

--
Martin K

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 18-05-06 12:11

"Martin K" <sp@m.dk> skrev i en meddelelse
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det var CRL der begyndte at gå efter mand ej bold.

Var det det?

Det er nyt for mig.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 18-05-06 12:55

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> writes:

> "Martin K" <sp@m.dk> skrev i en meddelelse

> Var det det?

Ja.

> Det er nyt for mig.

Det tror jeg gerne. Men lad mig forsøge at skære det ud i pap. Dit svar:

Hvis indvandrere er så forfærdelige, forstår jeg ikke, at alle I
Dansk Folkepartister ikke bare flytter til et andet land.

bygger på 2 falske præmisser:

1. pjensen er talsmand for medlemmerne af dansk folkeparti.
2. Medlemmerne af dansk folkeparti mener at indvandrere er så forfærdelige.

Derudover har dit svar absolut ingen relevans for det egentlig
spørgsmål, nemlig hvordan det kan være at der stadig er fremmedetnisk
indvandring til et land, på trods af at alle folk at kalde dets
indbyggere ekstremt racistiske. SÃ¥ det eneste det reelt kunne bruges
til, var at du fik påduttet en anden person et bestemt holdningssæt,
uden at du har synderlig begrundelse for det.

Hvis det er at gå efter bolden, vil jeg nødig se dig når du forfalder
til personspørgsmål.

--
// Wegge
Weblog: http://blog.wegge.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 18-05-06 14:23

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Ja.

Hvor??

> Hvis indvandrere er så forfærdelige, forstår jeg ikke, at alle I
> Dansk Folkepartister ikke bare flytter til et andet land.
>
> bygger på 2 falske præmisser:

Og det er så der, du mener, at jeg går efter manden???

Er du bekendt med det danske sprog, eller skal vi hellere fortsætte på et
andet sprog, du kan forstå?

> [...]
> spørgsmål, nemlig hvordan det kan være at der stadig er fremmedetnisk
> indvandring til et land, på trods af at alle folk at kalde dets

Synes du selv, det er et fornuftigt spørgsmål?

> Så det eneste det reelt kunne bruges
> til, var at du fik påduttet en anden person et bestemt holdningssæt,
> uden at du har synderlig begrundelse for det.

Der er jeg godt nok grov, hva'?

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 18-05-06 15:18

> [...]

> Og det er så der, du mener, at jeg går efter manden???
>
> Er du bekendt med det danske sprog, eller skal vi hellere fortsætte på et

Ja, jeg er bekendt med det danske sprog, men du virker som om du ikke
er villig til at følge et argument til dets slutning.

> Synes du selv, det er et fornuftigt spørgsmål?

Ja, det gør jeg faktisk. Problemet er ikke *kun* tosserne fra DF, der
er hysterisk xenofobe. De er trods alt ikke 100% dækkende for
befolkningen. Problemet er lige så meget jer der går i den anden
græft, og påstår at alt er 100% forfærdeligt. Ved at bruge
Bush-retorikken (Enten er du med os, eller også er du mod os), er i
med til at forstærke polariseringen i debatten.

> Der er jeg godt nok grov, hva'?

PÃ¥dutning af meninger uden grundlag er et personangreb i min bog. I
den besynderlige dialekt der bruges her i gruppen er det "mand, ej
bold". Og det var netop det du tilsyneladende ikke ville indse.

--
// Wegge
Weblog: http://blog.wegge.dk

Fra : Peter

Dato : 22-05-06 07:50

> "Martin K" <sp@m.dk> skrev i en meddelelse

> Var det det?
>
> Det er nyt for mig.

<Ironi>Jeg har da aldrig oplevet at CRL gik efter manden frem for
bolden<ironi off>

Fra : Henri Gath

Dato : 16-05-06 22:05

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
>
> Hvis indvandrere er så forfærdelige, forstår jeg ikke, at alle I Dansk
> Folkepartister ikke bare flytter til et andet land.

Væk med dig, din forpulede usle 5. kolonne dhimmi...

Fra : Pjensen73

Dato : 16-05-06 22:43

Christian R. Larsen frembragte:
> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
>
> Hvis indvandrere er så forfærdelige, forstår jeg ikke, at alle I Dansk
> Folkepartister ikke bare flytter til et andet land.

Du vil altså have at det er danskerne der skal flytte?

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-05-06 23:30

Pjensen73 fortalte:

> Christian R. Larsen frembragte:

> Du vil altså have at det er danskerne der skal flytte?

CRL vil sikkert være den første der tager flyveren til Timbukto, for at
foregå med et godt eksempel.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 17-05-06 07:36

> CRL vil sikkert være den første der tager flyveren til Timbukto, for at
> foregå med et godt eksempel.

Jeg har det fint her med de indvandrere, der er her. Så nej, jeg rejser
ingen steder.

Fra : Martin K

Dato : 17-05-06 09:31

> Jeg har det fint her med de indvandrere, der er her.

Du synes måske ligefrem, de er en berigelse for vores kultur?

--
Martin K

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 17-05-06 10:51

> Jeg har det fint her med de indvandrere, der er her. Så nej, jeg rejser
> ingen steder.

Kan man så gå ud fra at du bor i en ghetto?

/Mikael

Fra : Pjensen73

Dato : 17-05-06 13:23

Martin Larsen:
> Pjensen73 fortalte:

> CRL vil sikkert være den første der tager flyveren til Timbukto, for at
> foregå med et godt eksempel.

Nej, han vi have os til at flytte, så der bliver plads til flere
islamister.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 17-05-06 14:46

Den Wed, 17 May 2006 14:23:04 +0200 sendte Pjensen73
<pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> følgende røgsignaler:

>Nej, han vi have os til at flytte, så der bliver plads til flere
>islamister.

Fair nok, så lad os bytte med araberne. Vi får varmere klima og
"gratis" benzin, og de kan sidde heroppe og trille perler, mens de
rokker frem og tilbage, og mad har de intet af, for hvem skal sørge
for det, når alle sidder med snuden nede i koranen dagen lang når de
ikke beder til Arla.

--
T.J.

Jeg er spontan, hvis jeg får tid til at tænke.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 17-05-06 07:35

> Christian R. Larsen frembragte:

> Du vil altså have at det er danskerne der skal flytte?

Hvorfor mener du, at nogen behøver at flytte?

Fra : Pjensen73

Dato : 17-05-06 13:22

Christian R. Larsen har bragt dette til verden:
> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor mener du, at nogen behøver at flytte?

Jamen hvis Danskerne er så "onde" så forstår jeg ikke hvorfor
indvandrere med muslimsk baggrund vil være her. Gør du?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 17-05-06 19:43

> Christian R. Larsen har bragt dette til verden:

> Jamen hvis Danskerne er så "onde" så forstår jeg ikke hvorfor
> indvandrere med muslimsk baggrund vil være her. Gør du?

Danskerne er da ikke onde i almindelighed. I racister er da et lille
mindretal!

Fra : @

Dato : 17-05-06 20:05

On Wed, 17 May 2006 20:42:34 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
>ikke

>Danskerne er da ikke onde i almindelighed. I racister er da et lille
>mindretal!

ja det har du da ret i,

men problemet er blot at de værste racsiter i danmark formerer sig
noget hurtigere end resten af befolkningen
så om få årtier er de racsistiske muhammedanere i flertal hvis vi ikke
gør noget ved dette vort største problem og største trussel mod
velfærden

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 18-05-06 12:12

> men problemet er blot at de værste racsiter i danmark formerer sig
> noget hurtigere end resten af befolkningen

Så må du lade dig sterilisere.

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-05-06 12:44

Christian R. Larsen fortalte:

> "@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
>
> Så må du lade dig sterilisere.

Du benægter vel ikke at muhamsernes fødselsrate er markant højere end
gammeldanskernes?
--
Befri DK

Fra : Pjensen73

Dato : 18-05-06 18:11

Christian R. Larsen sendte dette med sin computer:
> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message

> Danskerne er da ikke onde i almindelighed. I racister er da et lille
> mindretal!

Hvorfor brokker de sig så sådan over danskerne?

Fra : Allan Riise

Dato : 18-05-06 18:14

Pjensen73 wrote:
> Christian R. Larsen sendte dette med sin computer:

> Hvorfor brokker de sig så sådan over danskerne?

Nogen Danskere, og hvorfor brokker I jer sådan over Muslimer?

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 18-05-06 20:42

On Thu, 18 May 2006 19:13:55 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Nogen Danskere, og hvorfor brokker I jer sådan over Muslimer?

fordi de er racister

og de er ikke muslimer men muhammedanere

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Pjensen73

Dato : 19-05-06 16:15

Efter mange tanker skrev Allan Riise:

> Nogen Danskere, og hvorfor brokker I jer sådan over Muslimer?

Nogen Muslimer. Vi brokker os over dem som ikke vil opføre sig
ordenligt.
Men tilbage til spørgsmålet.
Hvorfor brokker de sig sådan over danskerne?

Fra : Martin K

Dato : 19-05-06 16:23

> Hvorfor brokker de sig så sådan over danskerne?

Vel fordi de har fundet ud af, at det virker. Velmenerne bider på krogen
hver gang, og bøjer af for deres urimelige krav.

--
Martin K

Fra : Pjensen73

Dato : 19-05-06 16:24

Den 19-05-2006, skrev Martin K:
> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message

> Vel fordi de har fundet ud af, at det virker. Velmenerne bider på krogen
> hver gang, og bøjer af for deres urimelige krav.

Ja, og de bliver nok ved, indtil sharia er indført her i danmark, og
det er der jo nogle her i gruppen der gerne vil have.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 17-05-06 22:14

> [...]

> Hvis indvandrere er så forfærdelige, forstår jeg ikke, at alle I Dansk
> Folkepartister ikke bare flytter til et andet land.

Det spørgsmål kan ret let besvares ved at se på hvem der er her i
forvejen ... Sjovt nok det samme argument der bliver brugt for
udryddelsen af Isreal.

Noget helt andet wer at det ikke besvarer det oprindelige
spørgsmål. Hvis det faktisk forholder sig sådan at danskere er nogle
onde og modbydelige racister, burde der jo ikke komme en eneste
flygtning eller indvandrer hertil.

--
// Wegge
Weblog: http://blog.wegge.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 17-05-06 22:22

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> [...]
> spørgsmål. Hvis det faktisk forholder sig sådan at danskere er nogle
> onde og modbydelige racister, burde der jo ikke komme en eneste

Kunne det måske tænkes at flertallet kom til landet før de xenofobiske fik
magt som de havde agt!?

Og kunne det tænkes at man har planlagt og er startet på at realisere sit
liv i Danmark og derfor ikke ønsker at ændre på det, i håbet om at fornuften
alligevel sejrer i den sidste ende?

--
Allan Riise

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 17-05-06 22:32

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> writes:

> Kunne det måske tænkes at flertallet kom til landet før de
> xenofobiske fik magt som de havde agt!?

Det kan man sagtens antage, men det forklarer bare ikke at der
*stadig* kommer nye flygtninge til landet.

> Og kunne det tænkes at man har planlagt og er startet på at
> realisere sit liv i Danmark og derfor ikke ønsker at ændre på det, i
> håbet om at fornuften alligevel sejrer i den sidste ende?

Ikke hvis det vitterligt forholder sig så slemt som nogle af
deltagerne i denne gruppe ynder at påstå.

--
// Wegge
Weblog: http://blog.wegge.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 17-05-06 22:39

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Det kan man sagtens antage, men det forklarer bare ikke at der
> *stadig* kommer nye flygtninge til landet.

Det gør der heller ikke, ikke andre end FN flygtninge, som Danmark har
skrevet under på at modtage, og disse flygtninge har heller ikke noget valg.

> Ikke hvis det vitterligt forholder sig så slemt som nogle af
> deltagerne i denne gruppe ynder at påstå.

Damned if you do, and damned if you don't.

Det er jo det du sådan set skriver..

--
Allan Riise

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 17-05-06 22:44

> Det gør der heller ikke, ikke andre end FN flygtninge, som Danmark
> har skrevet under på at modtage, og disse flygtninge har heller ikke
> noget valg.

Der kommer da stadig spontant-flygtninge til landet.

> Damned if you do, and damned if you don't.

Ikke forstået?

> Det er jo det du sådan set skriver..

Nej, jeg tillader mig bare at holde en ofte fremført påstand op i
luften og se om den rent faktisk holder stik.

--
// Wegge
Weblog: http://blog.wegge.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 17-05-06 22:48

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Der kommer da stadig spontant-flygtninge til landet.

Mener du asyl ansøgere?

> Ikke forstået?

> Nej, jeg tillader mig bare at holde en ofte fremført påstand op i
> luften og se om den rent faktisk holder stik.

Det gør den.

--
Allan Riise

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 17-05-06 22:54

> Mener du asyl ansøgere?

Ja, hvis du vil kalde dem det, så ingen alarm for min skyld.

> Det gør den.

Ja, det siger du jo. Men hvor er din dokumentation for påstanden?

--
// Wegge
Weblog: http://blog.wegge.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 17-05-06 23:04

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Ja, hvis du vil kalde dem det, så ingen alarm for min skyld.

Hvis jeg vil kalde dig for Jacob er det så også i orden?

Der er en grund til at man distingerer imellem flygtninge (Personer som
bevist er flygtet p.g.a. krig, hungersnød eller lign. hvor også FN
flygtninge indgår) og asyl ansøgere (personer der af personlige grunde,
f.eks. forfølgelse p.g.a. religiøs overbevisning i eget land, eller personer
der ønsker at blive gift med en Dansker.).

Der kan være mange grunde til at nogen ønsker asyl i Danmark, for det meste,
i disse dage, fordi de har familie i landet, og det er da vidst meget
naturligt at man søger hen hvor ens familie er i forvejen.

> Ja, det siger du jo. Men hvor er din dokumentation for påstanden?

Amnesty int. rapporter, Human watch etc.

--
Allan Riise

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 18-05-06 08:14

> Hvis jeg vil kalde dig for Jacob er det så også i orden?

Nej, det er det ikke. Spontantflygtning er et udtryk der bliver brugt
om de folk der pludselig står i Kastrup og beder om asyl. I modsætning
til kvoteflygtningene (dem der kommer fra FN-drevne opsamlingslejre).

> [...]
> grunde, f.eks. forfølgelse p.g.a. religiøs overbevisning i eget
> land, eller personer der ønsker at blive gift med en Dansker.).

Ja, jeg har heller aldrig påstået andet.

> [...]
> naturligt at man søger hen hvor ens familie er i forvejen.

> Amnesty int. rapporter, Human watch etc.

Det er stadig ord. Og da det oprindelige spørgsmål gik på hvorfor der
stadig kom fremmedetniske (modulo kvoteflygtninge) til danmark, på
trods at de dommedagsprofetier der blev opstillet i netop disse
rapporter, er deres udsagn ikke relevante som svar.

Der er givetvis en del xenofobe danskere, men der er et pænt stykke
vej fra de 18% der stemmer på DF til at det er hele landet.

--
// Wegge
Weblog: http://blog.wegge.dk

Fra : @

Dato : 18-05-06 06:41

On 17 May 2006 23:14:25 +0200, Anders Wegge Jakobsen
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> [...]
>spørgsmål. Hvis det faktisk forholder sig sådan at danskere er nogle
>onde og modbydelige racister, burde der jo ikke komme en eneste

jeg har før stillet netop det spørgsmål i gruppen

der fødes over 20.000.000 urene svin pr. år i Danmark
både kvinder og mænd går næsten nøgne rundt om sommeren
der ligger porno frit fremme i butikkerne
kvinder er lovmæssigt ligestillede med mænd og
det er forbudt at prygle sin hustru
der findes mange ateister
kønnene er ikke adskilt i skoler og til sport
folk har hunde inde i husene
ifølge diverse "seriøse" rapporter er danskere racsister
landets overhoved er en kvinde
folk dyrker sex unden at være gift med hinanden og skammer sig ikke
engang over dette

hvordan kan en rettroende muhammedaner overhovedet trække vejret i et
sådant helvedeshul

er det bistandshjælpen der gør udslaget?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 18-05-06 12:13

> Det spørgsmål kan ret let besvares ved at se på hvem der er her i
> forvejen ...

Så alle de tyrkere, der kom her til i 70'erne, skal altså blive, mens
DFU'erne, der dårligt er blevet tørre bag ørerne, skal flytte.

Fair nok.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 18-05-06 12:47

> [...]

> Så alle de tyrkere, der kom her til i 70'erne, skal altså blive, mens
> DFU'erne, der dårligt er blevet tørre bag ørerne, skal flytte.

Det følger ikke helt. Men det er selvfølgelig nemmere at rive en non
seqitur ud af ærmet, end det er at forholde sig til den absurde
situation du selv stiller op.

--
// Wegge
Weblog: http://blog.wegge.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 18-05-06 14:20

> Det følger ikke helt. Men det er selvfølgelig nemmere at rive en non
> seqitur ud af ærmet, end det er at forholde sig til den absurde
> situation du selv stiller op.

Selvfølgelig er mit argument absurd. Det var jo en sarkastisk kommentar til
et lige så absurd forslag.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 18-05-06 15:21

> [...]

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig er mit argument absurd. Det var jo en sarkastisk kommentar til

Det var et spørgsmål, ikke et forslag. Og iøvrigt et godt eksempel på
"reducto ad absurdium", der i dette tilfælde påviser at det, trods
alt, ikke står så slemt til med racismen i danmark, som folkene i din
grøft gerne vil gøre det til.

--
// Wegge
Weblog: http://blog.wegge.dk

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-05-06 07:56

Hmmm politisk debat?
Tjaaaa, det er der sikkert nogen der synes - selvom det er lige dele snak
for at holde sig vågen, mudderkastning og et enkelt let humoristisk indlæg
(det billige svinekød):

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

Ja, hjem til Muhamedanien med racisterne
--
hilzen
hanzen

***

> [...]

Michael

***

Nej, du vrøvler. Der gøres ikke forskel i bistandssatster ud fra

***

Ja, du vrøvler meget.

***

> [...]

***

Jeg har det fint her med de indvandrere, der er her. Så nej, jeg rejser

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : HrSvendsen

Dato : 17-05-06 10:27

Frank Løkkegaard skrev:

> [...]
> for at holde sig vågen, mudderkastning og et enkelt let humoristisk indlæg

Og det var så dit bidrag.

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-05-06 12:09

Frank Løkkegaard fortalte:

> Hmmm politisk debat?
> Tjaaaa, det er der sikkert nogen der synes - selvom det er lige dele
> snak for at holde sig vågen, mudderkastning og et enkelt let
> humoristisk indlæg (det billige svinekød):

Jamen, kan du *slet ikke* se at det er et godt spørgsmål:
Hvad vil de her blandt vantro ludere svinkødsædere degenererede perverse
racistiske blasfemikere? - Hvad fanden vil de??

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 18-05-06 12:14

> Frank Løkkegaard fortalte:

> Jamen, kan du *slet ikke* se at det er et godt spørgsmål:

Det er et idiotisk spørgsmål. Utroligt at så få kan se det.

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-05-06 12:51

Christian R. Larsen fortalte:

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er et idiotisk spørgsmål. Utroligt at så få kan se det.

Ja, det er sandt!
For det er da indlysende at muhamserne er i færd med at invadere Europa,
og allerede har etableret solide forposter i ghettoerne omkring bykernen
i alle større byer - med god hjælp af forrædere!

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : N/A

Dato : 17-05-06 12:15

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-05-06 10:27

"@" <1@invalid.net> on fredag 19. maj 2006 at 16:08 +0100 wrote:
>nu er der jo forskel på at komme et sted en gang i mellem og så have
>sit daglige virke et sted

Klart - jeg påstår heller ikke andet - jeg opponerer blot mod den ret
fordomsfulde opfattelse jeg blev mødt med. Mikael aner jo intet om hvem
jeg er i daglig kontakt med - han konstatere at når jeg bor hvor jeg bor,
så ved jeg ikke noget om sagen - det synes jeg sgu ikke holder.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-05-06 11:37

HrSvendsen@msn.com on onsdag 17. maj 2006 at 11:26 +0100 wrote:
>Og det var så dit bidrag.

Næhh, det var såmænd bare en stilfærdig undren over hvordan en tråd
udvikler sig fra intet til intet

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : HrSvendsen

Dato : 17-05-06 12:15

Frank Løkkegaard skrev:

> Næhh, det var såmænd bare en stilfærdig undren over hvordan en tråd
> udvikler sig fra intet til intet

Okay, det var så ikke dit bidrag.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-05-06 12:48

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-05-06 12:50

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> on onsdag 17. maj 2006 at 13:08
+0100 wrote:
>Jamen, kan du *slet ikke* se at det er et godt spørgsmål:
>Hvad vil de her blandt vantro ludere svinkødsædere degenererede perverse
>racistiske blasfemikere? - Hvad fanden vil de??

Det har sikkert noget at gøre med at jeg ikke helt er klar over hvem denne
store gruppe af "de" er.
Men det er jo en nyttesløs diskussion, fordi den forudsætter at man ikke
kæmmer alle over en kam, at man forstår at der er forskel på Ahemd og Ali,
at nogle er tumpede fundamentalister og andre er almindelige stilfærdige
mennesker, der blot passer deres osv.
Den forståelse af forskellighed, syntes jeg ikke rigtig jeg kunne læse ud
af trådstarten og de efterfølgende indlæg - derfor min kommentar.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Pjensen73

Dato : 17-05-06 13:20

Frank Løkkegaard formulerede onsdag:

> [...]
> Den forståelse af forskellighed, syntes jeg ikke rigtig jeg kunne læse ud
> af trådstarten og de efterfølgende indlæg - derfor min kommentar.

Jeg tror nok at de fleste er klar over hvem "De" er, og det er folk fra
mellemøsten.
Husk på at tyskere, svenskere, amrikanere som er bosat i Danmark også
er indvandrere. Men det er jo ikke dem der er utilfredse, det er
derimod folk der har valgt islam som deres trosretning.

Fra : HrSvendsen

Dato : 17-05-06 13:21

Frank Løkkegaard skrev:

> [...]
> Den forståelse af forskellighed, syntes jeg ikke rigtig jeg kunne læse ud
> af trådstarten og de efterfølgende indlæg - derfor min kommentar.

Personligt gik jeg ud fra, der var tale om alle de indvandrere,
der synes, Danmark er et racistisk og fremmedfjendtligt land.
Hvad vil de egentligt her? Det er da et meget godt spørgsmål.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-05-06 12:56

HrSvendsen@msn.com on onsdag 17. maj 2006 at 13:15 +0100 wrote:

>Okay, det var så ikke dit bidrag.

Ja, det er det jo lidt alligevel - i hvert fald en kommentar til en ret
pudsig kædereaktion på et ekstremt generaliserende indlæg, der omgående
bliver "rettet til":
"indvandrer" i første indlæg, "muhammedanere" i andet osv.
Men uden at der kommer ret meget andet en det jeg skrev, nemlig lige dele
snak for at holde sig vågen, mudderkastning og et enkelt let humoristisk
indlæg (det billige svinekød).

Det er her jeg undrer mig lidt over hvilken debat, der ønskes.
På mig virker det lidt som sådan en slags talekor fra det lokale stadion -
en råber Indvandrer, den næste råber muhammedaner, den tredje råber rejs
hjem, den fjerde råber du er dum hvis ikke du er enig med mig, den femte
råber autonom spasser osv.

Det er da sikkert meget sjovt, hvis man er til den slags, men som politisk
debat/oplæg til politisk debat, ser jeg nu ikke rigtig at der er noget at
hente.

Håber det var et lidt bedre svar
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : HrSvendsen

Dato : 17-05-06 13:18

Frank Løkkegaard skrev:

> Ja, det er det jo lidt alligevel

Nu må du snart bestemme dig.

> [...]
>
> Det er her jeg undrer mig lidt over hvilken debat, der ønskes.
> På mig virker det lidt som sådan en slags talekor fra det lokale stadion -

Det er vel i orden? Spørgeren vil vide, hvorfor de så gerne vil
være i Danmark.

> den næste råber muhammedaner,

Hvad er problemet med det? De indvandrere der hentydes til er
selvfølgelig muhamedanerne. Det ved alle.

> den tredje råber rejs
> hjem,

Et politisk standpunkt og forslag til at løse problemet for alle
parter.

> den fjerde råber du er dum hvis ikke du er enig med mig,

Du har ret - men det skriver CRL altid. Det er ikke noget
specielt for denne tråd.

> den femte
> råber autonom spasser osv.

Efter CRL. Ja, CRLs idelige råben duerdum efter andre virker fra
tid til anden provokerende.

> Det er da sikkert meget sjovt, hvis man er til den slags, men som politisk
> debat/oplæg til politisk debat, ser jeg nu ikke rigtig at der er noget at
> hente.

Nogengange handler politik blot om holdninger, og hvis du
allerede har dine holdninger syet på plads, så vil der ikke være
noget at hente. Men måske du kunne give din holdning til kende -
ligesom andre gør? Så kunne man jo altid snakke lidt om den.

> Håber det var et lidt bedre svar

Ja, jeg ser, at du godt kan bruge tråden til noget. Er det for at
holde dig vågen?

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-05-06 13:46

HrSvendsen@msn.com on onsdag 17. maj 2006 at 14:18 +0100 wrote:
> [...]
>noget at hente. Men måske du kunne give din holdning til kende -
>ligesom andre gør? Så kunne man jo altid snakke lidt om den.

Åh, det plejer jeg nu da vist også at gøre…

>Ja, jeg ser, at du godt kan bruge tråden til noget. Er det for at
>holde dig vågen?

)
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-05-06 21:11

GB <nospam@nospam.invalid> on onsdag 17. maj 2006 at 16:39 +0100 wrote:
>Nej, nej - det er da på grund af det gode øl!

Ja, Bornholms Brygus kan dælme levere kræs

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : GB

Dato : 17-05-06 23:00

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in

> Ja, Bornholms Brygus kan dælme levere kræs

Min favorit er en klassiker: Hancock 0.7 l Guldøl.

Hancocks påskebryg var forresten betegnet som "killer ale" på Christiania i
år - det fik jeg i hvert fald at vide en dag, jeg var ude at spadsere på
området. Og den smager glimrende - jeg har bare ikke set den andre steder?

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-05-06 23:01

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> on onsdag 17. maj 2006 at 23:22 +0100 wrote:
> [...]
>
>Og kunne det tænkes at man har planlagt og er startet på at realisere sit
>liv i Danmark og derfor ikke ønsker at ændre på det, i håbet om at

ja ja - men man kunne jo forestille sig noget helt andet: Danskerne er
faktisk ikke særligt fremmedfjendske eller særligt fjendtligt indstillede
i det hele taget - det handler mere om nogle der råber meget højt og
konstant -næsten ligesom det ulidelige larm når der kaldes til bøn i
muslimske lande

Jeg fatter ikke hvorfor du accepterer præmissen med at danskerne er
fremmedfjendske - det er da ikke rigtigt. Ikke her i det østjyske hvor jeg
bor og fungerer…

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Allan Riise

Dato : 17-05-06 23:29

Frank Løkkegaard wrote:

> [...]
>
> Jeg fatter ikke hvorfor du accepterer præmissen med at danskerne er
> fremmedfjendske - det er da ikke rigtigt. Ikke her i det østjyske

En stor del i de store byer er desværre, og det der er værre, så ser jeg
mange gange den slags personer sidde i betydelige stillinger inden for stat,
amt og kommune.

--
Allan Riise

Fra : Allan Riise

Dato : 17-05-06 23:31

Frank Løkkegaard wrote:

> [...]
> indstillede i det hele taget - det handler mere om nogle der råber
> meget højt og konstant -næsten ligesom det ulidelige larm når der

Hvis du har ret i, at det store flertal ikke har noget imod Muslimer, undrer
det dig så ikke at det er så meget sværere for dem at få et arbejde eller en
praktikplads, i forhold til etniske Danskere?

--
Allan Riise

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-05-06 23:02

Anders Wegge Jakobsen <wegge@obelix.wegge.dk> on onsdag 17. maj 2006 at
23:31 +0100 wrote:
> Det kan man sagtens antage, men det forklarer bare ikke at der
>*stadig* kommer nye flygtninge til landet.

Åhhhhh altså… der kommer jo ikke ret mange. og dem der kommer bliver da
ærligt talt behandlet ret usselt.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-05-06 23:22

GB <nospam@nospam.invalid> on torsdag 18. maj 2006 at 0:00 +0100 wrote:
> [...]
>området. Og den smager glimrende - jeg har bare ikke set den andre steder?

den kender jeg ikke - må prøves når der er mulighed for det.
Vil gerne anbefale Thisteds Porse Guld - formidabel øl med håndplukket
porse (det er medarbejderne der plukker i forbindelse med den årlige
firmafest - får de plukket meget, kommer der mange ølå
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-05-06 23:33

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> on torsdag 18. maj 2006 at 0:29 +0100 wrote:
>En stor del i de store byer er desværre, og det der er værre, så ser jeg
>mange gange den slags personer sidde i betydelige stillinger inden for
>stat,
>amt og kommune.

Jeg må sige at det ikke er noget jeg kan genkende - heldigvis!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Allan Riise

Dato : 17-05-06 23:56

Frank Løkkegaard wrote:

> Jeg må sige at det ikke er noget jeg kan genkende - heldigvis!

Nu har du jo en journalists muligheder, så udklæd dig som Muslim, gerne
Araber, og prøv at se hvordan du vil blive behandlet i det offentlige
system, det ville du kunne få en rigtig god historie ud af, ja det er lige
før jeg tror at det kan gi' en Cavling, et scoop er der ihvertfald stor
mulighed for at det bliver.

--
Allan Riise

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-05-06 00:16

Allan Riise fortalte:

> Frank Løkkegaard wrote:

> Nu har du jo en journalists muligheder, så udklæd dig som Muslim,
> gerne Araber, og prøv at se hvordan du vil blive behandlet i det
> offentlige system,

Meget morsomt. Han skal så lige sminke sig som araber og huske en stor
paptud. Så skal han lære sig flydende arabisk og bede om en arabisk
socialrådgiver - han ville sikkert kunne få mange sjove ting at vide som
Allans små uskyldige ører ikke kunne kapere.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-05-06 23:55

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> on torsdag 18. maj 2006 at 0:30 +0100 wrote:
> [...]
>en
>praktikplads, i forhold til etniske Danskere?

Det er der sikkert mange forskellige grunde til - eksempelvis er det et
faktum at alt for mange af disse unge har for dårlige danskkundskaber,
hvilket skyldes undeladelsesynder fra såvel skole som forældre. Dels er
der alt for mange der ikke får en ordentlig uddannelse, dels er det et
faktum, at det er vanskeligere at skaffe sig arbejde uden uddannelse end
med...
Desuden er der en del der tyder på at det er en myte - husk blot DR P1s
kommunistiske udsendelse , der faktisk viste at der var jobs at få -
men myter har det med at bekræfte sig selv - det ser vi jo masser af i
denne gruppe, ikke?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 18-05-06 00:12

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> on torsdag 18. maj 2006 at 0:55 +0100 wrote:
> [...]
>lige
>før jeg tror at det kan gi' en Cavling, et scoop er der ihvertfald stor

Ork nej, den er da lavet flere gange - den afslørede at der var reelle
problemer med blandt andet paskontrollen og grænsepolitiet.
Bemærk: jeg hævder ikke at der ikke er problemer, jeg hævder at
problemerne ikke er af et sådan omfang, at man kan kalde danskerne for
fremmedfjendske - at vi har en lovgivning, der er ved at udarte er for så
vidt en anden sag.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 18-05-06 13:27

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> on torsdag 18. maj 2006 at 13:50
+0100 wrote:
>For det er da indlysende at muhamserne er i færd med at invadere Europa,
>og allerede har etableret solide forposter i ghettoerne omkring bykernen
>i alle større byer - med god hjælp af forrædere!

Jeg kan forstå det indlysende i at det er din opfattelse - men derfra og
så til at det er en indlysende Sandhed, der er da et stykke vej. Det er
sgutte det jeg ser - og dermed ikke indlysende. Det er nemlig ikke noget
du ved, det er noget du tror eller vurderer, ikk?

dermed kan det ikke være indlysende, men derimod et udsagn man kan
diskutere og dermed erklære sig enig i eller ej!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-05-06 14:46

Frank Løkkegaard fortalte:

> Jeg kan forstå det indlysende i at det er din opfattelse - men derfra
> og så til at det er en indlysende Sandhed, der er da et stykke vej.
> Det er sgutte det jeg ser - og dermed ikke indlysende.

Jo, vi ser det samme. /Hvordan/ vi betegner det vi ser, er et spørgsmål
om smagsdommeri. Forræderne vil sikkert betegne sig selv som sublime
humanister, der hjælper med at fordele verdens goder mere retfærdigt -
men, men. Der kommer en dag hvor katastrofen er åbenbar for alle, og hvor
enhver vil forstå mit ordvalg! (Med mindre det mod forventning lykkes at
afmuhammedanisere Europa nu)

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 18-05-06 14:58

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sgutte det jeg ser - og dermed ikke indlysende. Det er nemlig ikke noget
> du ved, det er noget du tror eller vurderer, ikk?

Hvor må det være dejligt at bo langt væk fra problemerne...
- så er det jo nemt at være tolerant.

/Mikael

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 20-05-06 07:48

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> wrote in message

> "Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor må det være dejligt at bo langt væk fra problemerne...
> - så er det jo nemt at være tolerant.

Ja, men faktisk viser undersøgelserne jo, at de danskere, der bor i områder
med mange indvandrere, er mere positive over for indvandrere end eksempelvis
danskere, der bor ude vest på, hvor der ikke er andre indvandrere end
pizzamanden.

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 20-05-06 13:31

> [...]
> eksempelvis
> danskere, der bor ude vest på, hvor der ikke er andre indvandrere end

Alle de danskere jeg kender her i ghettoen kan ikke fordrage dem.

Hvem har lavet den undersøgelse?

/Mikael

Fra : Pjensen73

Dato : 20-05-06 14:00

Mikael Mortensen sendte dette med sin computer:

Det samme her.

Fra : @

Dato : 20-05-06 15:13

On Sat, 20 May 2006 14:31:13 +0200, "Mikael Mortensen"
<bugs@danbbs.dk> wrote:

>"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Alle de danskere jeg kender her i ghettoen kan ikke fordrage dem.
>
>Hvem har lavet den undersøgelse?

Abu Laban

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 20-05-06 16:44

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> wrote in message
> Ja, men faktisk viser undersøgelserne jo, at de danskere, der bor i
>
> Alle de danskere jeg kender her i ghettoen kan ikke fordrage dem.

Et god eksempel på, hvorfor man skla undersøge tingene dybere nogle gange.

> Hvem har lavet den undersøgelse?

Professor dr. phil. Eggert Petersen fra psykologisk institut ved Aarhus
Universitet.

http://www.amid.dk/pub/papers/AMID_17-2002_Goul_Andersen.pdf

Men det er i øvrigt en kendt sag, at Dansk Folkepartis fremgang ved
kommunalvalgene næsten altid har været størst i "indvandrerfri" kommuner.

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-05-06 19:20

> [...]
>
> Men det er i øvrigt en kendt sag, at Dansk Folkepartis fremgang ved
> kommunalvalgene næsten altid har været størst i "indvandrerfri" kommuner.

Men det er jo bagatel-fakta.

Du burde selv læse "paperet" igen, det er jo langt mere nuanceret end du
nogensinde har været.

Mange interessante bidder:

Det er dog ud fra internationale undersøgelser nærliggende at lede efter en
form for kombination af medie-/etnocentrisme-fortolkningen og en rationel
fortolkning. Således viser en opgørelse af befolkningens holdninger på
grundlag af ISSP-undersøgelserne en påfaldende tendens til, at
befolkningerne i lande, der har en planlagt indvandring af efterspurgt
arbejdskraft, at have en mere positiv holdning end de lande, der primært
modtager flygtninge (Zimmermann 2001) – hvilket blandt mange andre og
formentlig vigtigere faktorer nok også kan være én forklaring på
amerikanernes større multikulturelle tolerance (Togeby 1998).6

4. Ambivalente holdninger

Selv om uenigheden mht. overordnede fortolkninger ikke blot har betydning
for udpegningen af forklaringer, men også på selve synet på holdninger som
sådan, er der dog ikke den store uenighed om, at danskernes syn på
flygtninge/indvandrere er mangesidet og ambivalent. Det er først og fremmest
Øystein Gaasholt og Lise Togeby, der i bogen I syv sind (1995) har påpeget
det flertydige og ambivalente i danskernes holdninger til indvandrere.

De påpeger på den ene side en række fordomme og negative forestillinger.
Således mente i 1993-undersøgelsen 76 pct., at ‘De mange indvandrere og
flygtninge er med til at øge Danmarks økonomiske problemer’; 65 pct. var
enige i, at ‘Mange indvandrere er kommet til Danmark for at udnytte vores
sociale system’; og 68 pct. tilsluttede sig synspunktet, at ‘Der følger øget
kriminalitet og vold med indvandrere’ (Gaasholt & Togeby 1995: 40).

På den anden side tilslutter 77 pct. sig det synspunkt, at ‘Danmark bør tage
imod mennesker på flugt, uanset fra hvilken del af verden, de kommer’, 65
pct. er enige i, at ‘Selvfølgelig har vi råd til at tage ordentligt mod
flygtninge her i landet’ og 64 pct. i synspunktet om, at ‘Det danske samfund
har en forpligtelse til at stille ordentlige boliger til rådighed for
flygtningene’ (Gaasholt & Togeby 1995: 46).

Endelig har gæstfriheden også sine grænser: Kun 15 pct. svarede ‘nej’ til at
‘...indføre begrænsninger i muligheden for at foretage familiesammenføringer
i forhold til, som det er nu’, og kun 27 pct. svarede ‘nej’ til at ‘...man
bør indføre begrænsninger i flygtninges adgang til Danmark i forhold til,
som det er nu’. Og kun 18 pct. var imod, at ‘Indvandrere, der begår
handlinger, der fører til fængselsstraf, bør omgående udvises’.

Disse holdninger blev bl.a. sammenholdt med et indeks for etnisk tolerance,
dannet ud fra spørgsmålene i Tabel 1. Det viste sig, at selv blandt de fire
pct. mest intolerante på dette indeks mente næsten halvdelen – 43 pct. – at
Danmark bør tage mod mennesker på flugt. Og selv blandt de 15 pct. i den
mest tolerante gruppe var kun halvdelen imod udvisning af straffede
indvandrere eller imod stramning af familiesammen-føringsreglerne (Gaasholt
& Togeby 1995: 48-49).

---------------

Og her er en sjov en, som måske kunne passe på CRLs rigiditet?

"Når det gælder intellektuel kapacitet, henvises til en større konsistens i
holdninger og dermed en større evne til at afvise budskaber
(‘skræmmekampagner’) i medierne. Dette er givetvis rigtigt i den forstand,
at de bedreuddannede har et mere fast sammentømret ‘belief system’. For at
dele sol og vind lige, bør man dog nok nævne, at folk, der ikke deler de
veluddannedes holdninger, måske snarere ville udlægge dette som udtryk for
en vis rigiditet i opfattelser og evne til at afvise uønsket information.
Med denne formulering er også signaleret, at polariseringen mellem højt- og
lavtuddannede er blevet meget gennemgribende og dominerende i det danske
samfund – og det er først og fremmest en kulturel, mere end det er en
økonomisk polarisering.12 "

(alle kender "kunstnere" som er fuldstændig rigide, og en intellektuel som
Seidenfaden, OG en som Georg Metz har deres fuldstændig sorte huller, hvor
de ikke tillader sig at tænke overhovedet)

-----------------

Her er så den CRL har henvist til 500 gange:

Som Lise Togeby bemærker, kan der også her rejses tvivl om årsagsretningen,
men der er nok ingen tvivl om, at f.eks. Dansk Folkepartis markante fremgang
i næsten ‘indvandrerfri’ kommuner ved 2001-valget skal ses delvist i det
lys – ligesom det også kan være med til at forklare, hvorfor befolkningen i
hovedstadsområdet i de fleste undersøgelser kommer ud som noget mere
positive.

-------------

Og lidt om islam:

Og så er sympatien for islam i øvrigt positivt forbundet med kristen
religiøsitet (jo mere religiøs og jo mere kristen, jo større sympati for
islam – dog med et skarpt knæk hos de mest religiøse).

Ja, netop!

------------

"Om noget, passer betegnelsen provinsiel selvtilstrækkelighed nok bedre –
hvis man endelig skal bruge værdiladede termer. Er der tale om nogen
marginalitet blandt de intolerante, så er der tale om en uddannelsesmæssig
eller kulturel marginalitet – hvor marginalitet nok er et lidt misvisende
ord at bruge. Modviljen er heller ikke en reaktion fra folk, der står i et
konkurrenceforhold til indvandrerne, og det er også mere end svært at se,
hvordan en rationalitetsforklaring i snæver forstand, forstået som snæver
egennytte, kan bidrage ret meget til fortolkning og forklaring af danskernes
holdninger. "

---------

Ja, vi ER provinsielle i Danmark, og det har jo tjent os godt i mangfoldige
år, nu skal vi så med djævelens vold og magt synes at fx islam er en dejlig
ny positiv faktor, og hvis vi ikke gør det, så er vi ved "andedammen", som
Ellemann siger. Men hellere ved andedammen end på dybt vand, hvor man ikke
kan bunde. Han mener sikkert også at vi skal klappe af Irans regering, og
naturligvis af Hamas, hvis hær vi skal betale - til evig tid, for vi kan
ikke nænne at være hårde over for de - sikkert velmenende maskeklædte
krigere - (og jihad findes slet ikke, so there!)

Men det er så min provinsielle mening.

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-05-06 19:35

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
> sociale system’; og 68 pct. tilsluttede sig synspunktet, at ‘Der følger
> øget kriminalitet og vold med indvandrere’ (Gaasholt & Togeby 1995: 40).

Og er disse "fordomme" ikke fuldstændig korrekte. Mon disse forskere *også*
mener, at man ikke må se virkeligheden, som den er, men skal bruge
"ønskedrømmemodellen" for sine synspunkter? Måske kan er talsmand for
ønskedrømmemodellen CRL, fortælle os hvordan det hænger sammen?

Den med at udnytte vores sociale system, er jo ikke så køn, - og mange ville
da sikkert gerne arbejde, men har bare ikke noget at tilbyde, så de ender jo
altså med at udgøre 40% af alle på kontanthjælp, - og det er vel heller ikke
noget der forskrækker i de mangfoldige lande, hvor selv en god løn er på 5%
af en dansk kontanthjælp.

Iøvrigt skrive Mehmet Necef at utrolig mange indvandrere på kontanthjælp
tror det er noget der betales af FN eller EU, eller Somalia, således at det
intet betyder for andre danske skatteydere.

Prisen for indvandringen er jo en meget væsentlig del af den nye
Velfærdsrapport, - men det var vel også bare "fordomme og negative
forestillinger"? De burde have holdt deres kæft med det problem, hvis det
overhovdet er et problem. Og det er det IKKE, det kan med lethed tænkes væk,
siger andre økonomer sikkert, - "Vi forudsætter at problemet ikke
eksisterer".

Måske kan en eller anden skrive en bog om "Ønsketænkningsmysteriet".

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 18-05-06 17:24

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> on torsdag 18. maj 2006 at 15:58 +0100
wrote:
>Hvor må det være dejligt at bo langt væk fra problemerne...
>- så er det jo nemt at være tolerant.

Tjaaaaa, det ved jeg da ikke om jeg gør - kommer da dagligt i et par
større jyske byer

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 18-05-06 20:53

> Tjaaaaa, det ved jeg da ikke om jeg gør - kommer da dagligt i et par
> større jyske byer

Din nærmeste naboby er vel Snoghøj, og jeg tvivler på at der er mange
muhammedanere der.
Så du ved næppe hvordan det er at blivet udsat for racisme dagligt.

/Mikael

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 18-05-06 22:10

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> on torsdag 18. maj 2006 at 21:52 +0100
wrote:
>Din nærmeste naboby er vel Snoghøj, og jeg tvivler på at der er mange
>muhammedanere der.

Ja, i det omfang man kan kalde Snoghøj en by, og ikke bare en forstad til
Fredericia - jeg tænkte nu mere på Vejle og Kolding - og der er ganske
mange indvandrere i begge byer.

>Så du ved næppe hvordan det er at blivet udsat for racisme dagligt.

Hvordan kan det egentlig være at du tror at hvis man ikke bor i en af de
større byer, så kommer man der aldrig - pudsig tankegang.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 18-05-06 23:26

> [...]
>

> Hvordan kan det egentlig være at du tror at hvis man ikke bor i en af de
> større byer, så kommer man der aldrig - pudsig tankegang.

Du vælger at misforstå.

Det er ligesom den borgmester der flyttede ind i en ghetto i en måned - det
beviser intet.
Man skal leve i det for at forstå det
- uden at kunne falde tilbage til en villa på strandvejen.

Som sagt: det er nemt at være tolerant når man ikke bor ved problemerne..

/Mikael

Fra : @

Dato : 19-05-06 15:08

Fra : Pjensen73

Dato : 19-05-06 16:11

@ sendte dette med sin computer:

> nu er der jo forskel på at komme et sted en gang i mellem og så have
> sit daglige virke et sted

Ja, det har du ret i. Jeg kommer fra et sted med få indvandrere, men
bor nu et sted hvor 40% af beboerne er indvandrere. Her er der meget
mere ballade.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 18-05-06 23:41

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> on fredag 19. maj 2006 at 0:25 +0100
wrote:
>Du vælger at misforstå.

Nej det ved grød jeg ikke gør. Jeg opponerer mod din påstand om at jeg
ikke kender til problemer med indvadrere fordi jeg ikke bor i en storby -
forestiller du dig at vi aldrig kommer ud og at vi kun har den nærmeste
nabo i plovfure nr. fem som omgangskreds?

> [...]
>beviser intet.
>Man skal leve i det for at forstå det
>- uden at kunne falde tilbage til en villa på strandvejen.

Jeg bor nu ikke i en villa på Strandvejen

>Som sagt: det er nemt at være tolerant når man ikke bor ved problemerne..

Og det ved du jo intet om, hvorvidt jeg gør eller ej - vel?

Men sådan til din orientering: alene det at have teenagebørn, der
naturligvis gerne vil ind til byerne betyder noget. Når man dertil har eet
par store døtre, der bor i de større byer omkring en, samt gode venner der
eksempelvis arbejder i en institution hvor 73% af børnene har anden etnisk
baggrund end dansk, ens egen hustru arbejder som pædagog i en større by,
man selv jævnligt beskæftiger sig med kommunalpolitik i et par af de store
jyske byer - ja faktisk Danmarks 5. største osv osv ja så opdager man
selvfølgelig ingenting og har derfor selvfølgelig heller ikke noget at
basere sine betragtninger på.

Årh hold da op, Mikael - den argumentation holder jo ikke en meter. Er
dinm konklussion da at disse problemer kun finder sted i de tre-fire
største byer og at det dermd kun er indbyggerne i disse byer, der kan have
realistisk funderede meninger om emnet?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 19-05-06 00:05

> [...]
> forestiller du dig at vi aldrig kommer ud og at vi kun har den nærmeste
> nabo i plovfure nr. fem som omgangskreds?

Er du da nogensinde blevet overfuset på din bopæl af en/flere muhammedanere?
Det er jeg - mange gange....

> Jeg bor nu ikke i en villa på Strandvejen

Det gjorde borgmesteren der legede ghetto-turist.

> Og det ved du jo intet om, hvorvidt jeg gør eller ej - vel?

Tvivler. Men du bor måske i en ghetto?

> [...]
> jyske byer - ja faktisk Danmarks 5. største osv osv ja så opdager man
> selvfølgelig ingenting og har derfor selvfølgelig heller ikke noget at

Lidt ligesom ghetto-turisme... Problemerne er ikke i nærheden af hvor man
bor.

> [...]
> dinm konklussion da at disse problemer kun finder sted i de tre-fire
> største byer og at det dermd kun er indbyggerne i disse byer, der kan have

Jeg har ikke talt om storbyer! Jeg taler om ghetto'er og muhammedanertunge
områder.
- og du bor ingen af stederne.

/Mikael

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 19-05-06 05:51

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> on fredag 19. maj 2006 at 1:05 +0100
wrote:
>Jeg har ikke talt om storbyer! Jeg taler om ghetto'er og
>muhammedanertunge
>områder.
>- og du bor ingen af stederne.

Nej det gør jeg ikke og derfor kan jeg åbenbart ikke tillade mig at mene
noget andet end dig, det vil automatisk blive affejet. Ak herre Jemeni…

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 19-05-06 13:28

> Nej det gør jeg ikke og derfor kan jeg åbenbart ikke tillade mig at mene
> noget andet end dig, det vil automatisk blive affejet. Ak herre Jemeni.

Selvfølgelig kan du det, der er bare ikke meget vægt bag det.

/Mikael