Pinlig rapport fra Europarådet
Fra : Mark Jensen

Dato : 16-05-06 13:52

Hvordan kan man udgive den slags uden klar empirisk opbakning til
påstandene?

Det undrer mig ikke at den er kritisk. Det skal den vel være i sagens
natur, men man må da kunne forlange at den har rygdækning i forhold
til dens udsagn, ellers er den da ikke fem potter pis værd.

Fra : @

Dato : 16-05-06 15:59

On Tue, 16 May 2006 14:51:57 +0200, Mark Jensen <jesperj@it.dk> wrote:

>Hvordan kan man udgive den slags uden klar empirisk opbakning til
>påstandene?

fandt lige i rapporten:
"
ECRI notes with deep concern that the situation concerning Muslims in
Denmark has worsened since its second report.
"

det er da fuldstændig rigtigt at muhammedanersituationen er blevet
værre, der er blevet flere af dem,
de er blevet mere forbyrderiske

så der er god grund til bekymring

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : @

Dato : 16-05-06 16:33

> [...]

>natur, men man må da kunne forlange at den har rygdækning i forhold
>til dens udsagn, ellers er den da ikke fem potter pis værd.

ECRI http://www.coe.int/T/E/human_rights/Ecri/
er en aldeles enøjet og populistisk organisation

hvornår undersøger den mon hvor racsistiske og intolerante
tilvandrede arabisktalende muhammedanere i Europa er?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Kim2000

Dato : 16-05-06 18:02

> ECRI http://www.coe.int/T/E/human_rights/Ecri/
> er en aldeles enøjet og populistisk organisation
>
> hvornår undersøger den mon hvor racsistiske og intolerante
> tilvandrede arabisktalende muhammedanere i Europa er?

Nu er det fx racistisk at nævne det er et problem at 79% af al kriminalitet
i Odense, Århus og København begås af indvandre. Godt nok er det sådan, men
derfor er det fortsat racistisk at sige det er indvandre. Det er bare
enkeltstående tilfælde og det er ren tilfældige det er indvandre.

mvh
Kim

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 16-05-06 21:28

"@" <1@invalid.net> wrote in message
> ECRI http://www.coe.int/T/E/human_rights/Ecri/
> er en aldeles enøjet og populistisk organisation

Spændende. Hvor mange af dens rapporter har du læst?

Fra : Knud Larsen

Dato : 17-05-06 10:31

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
> "@" <1@invalid.net> wrote in message
>
> Spændende. Hvor mange af dens rapporter har du læst?

Når man som før set, har oplever ministre fra lande, som behandler
indvandrere og asylsøgere som det rene lort, tillader sig at kritisere vores
"forfærdende" forhold, så bliver man jo bare en lille smule skeptisk over
lødigheden af bemeldte organisation.

Deres sidste rapport om racisme i Danmark, er jo noget man forhåbentlig
ville dumpe med til en HF-eksamen.

Men som formanden Nina Smith siger, så er det jo bare "en stemningsrapport",
og altså baseret på nogle anonyme kilder, folk som "synes", de bliver
dårligt behandlet i DK. De burde have snakket lidt med Mehmet Necef som bl.a
forsker i indvandreres tillæring af en offermentalitet, som de lærer giver
mest udbytte i Danmark, - men som gør indvandrere en bjørnetjeneste mener
han.

Disse rapportører kunne også have rejst i de mellemøstlige lande og forhørt
sig hos folk om hvorvidt de synes de bliver diskrimineret, generet, nedbrudt
og mentalt angrebet af folk fra Vesten, og til vores alle sammens
"forbavselse" have fortalt, at man faktisk netop dér synes, at "vi" er helt
forkerte og årsag til alle deres problemer, - surprise, surprise.

"Integrationen er ikke gået godt nok" skriver de i rapporten, - og hvor
fanden i helvede er den det - bortset fra i USA? Er det virkelig pr
definition vores skyld, at folk ikke integrerer sig, og at man i den globale
tidsalder ikke kan bruge folk, som ikke kan læse og skrive, på
arbejdsmarkedet. Tror disse vismænd og kvinder at vi kan trylle, - kan de
henvise til lande hvor det går godt?

Jeg tror at en sådan rapport, - den stærkt subjektive del af den - kun er
med til at gøre folk sure, og få dem til at tænke, at det ER sgu da også
ligemeget, hvor meget vi knokler for at få indvandrere og efterkommere med i
samfundet, og hvor meget vi betaler for nye tiltag og ordninger, vi er
alligevel altid *forkerte* og "racistiske".

Det er meget godt at hævde at: "jamen, det er jo en rapport, som skal se
tingene fra indvandrernes synsvinkel", men man *kunne* jo også overveje, om
man ikke gør disse en bjørnetjeneste ved hele tiden at hamre løs på kun os
andre. Tænk hvis man lavede en afbalanceret rapport, som forsøgte at se
tingene fra alle sider, OG som også tog hensyn til virkelighedens verden.
Men de skal jo spytte rapporter ud hele tiden, det får de deres utrolig gode
lønninger for, - og den med at verden, og specielt vi, ikke er god nok, den
giver jo pote hver gang, Marianne Jelved bryder næsten ud i tårer, og hun
forlanger straks, at vi ændrer alle love som angår indvandring og
indvandrere. "Der skal bare lukkes op" - eller som Mimi Jakobsen: "pengene
skal bare falde", og det skal vores velfærdssamfund åbenbart også, - hellere
det end at have et "dårligt image" ude på de bonede gulve.

Jeg GAD iøvrigt godt læse en rapport om fx forholdene i Grækenland, men det
kan man måske finde på Nettet. Dér kan man tale om utålelige forhold for
både indvandrere og for asylsøgere, - hvor forholdene i Danmark i
sammenligning er som at bo på Ritz med sytten tjenere.

Og nu får vi jo lempet Rumænien og Bulgarien ind i EU-klubben, så må man
vist til at have mindst to vidt forskellige værdirammer, når man skal
bedømme tingene, også i dét regi.

Men skylden - den er vores. Og Allah ved bedst.

Fra : Carl

Dato : 16-05-06 18:45

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> natur, men man må da kunne forlange at den har rygdækning i forhold
> til dens udsagn, ellers er den da ikke fem potter pis værd.

Pinlig?
De er dybt bekymret over at der er kommet mere intolerance og fremmedhad,
siden sidste rapport,
der kom i December.
Nogle som kan svare på om der er sket noget siden december og idag? Kunne
det tænkes at der er nogle Imaner som har bare et lille bitte ansvar for
det?

mvh
Carl

Fra : @

Dato : 16-05-06 20:05

On Tue, 16 May 2006 19:45:22 +0200, "Carl" <news@111.dk> wrote:

> [...]
>det tænkes at der er nogle Imaner som har bare et lille bitte ansvar for

nej nej nej nej

muhammedanere i almindelighed og imamer i særdeleshed er nogle helt
uskyldige ofre for os vesteuropæreres ondskabsfulde hetz mod dem,

muhammedanere som blot vil bibeholde nogle små uskyldige ting fra
kulturen i deres hjemland så som kvindeundertrykkelse kulturelt
betingede mord(også kaldet æresdrab) arpartheid i svømmehaller og
gymnastiksale
bliver udråbt som uintegrerede

og deres imamer som ellers utrætteligt og af alle kræfter forsøger at
bilægge alle stridigheder og endog tager på rundrejse for at forklare
tings rette sammenhæng bliver fejlciteret i de danske aviser og hængt
ud som løgnere

nej hvor vi altså bør skamme os slemme danskere

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Tveskaeg

Dato : 17-05-06 01:15

> [...]

>natur, men man må da kunne forlange at den har rygdækning i forhold
>til dens udsagn, ellers er den da ikke fem potter pis værd.

Muslimers forhold i danmark kunne ikke rage ECRI mindre.

ECRI er bare endnu en beskæftigelsesordning for venstreorienterede
akademikere.

Fra : GB

Dato : 17-05-06 15:43

Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote in

> Muslimers forhold i danmark kunne ikke rage ECRI mindre.
>
> ECRI er bare endnu en beskæftigelsesordning for venstreorienterede
> akademikere.

Bingo!