Hvor er æren i de drab?
Fra : Erling Hansen

Dato : 15-05-06 18:03

Hvordan fanden kan det pakistanske miljø betragte drabet som et
'æres'-drab. Der er absolut ikke nogen ære i at beordre/udføre et mord,
for derefter at gemme sig bag kvindernes skørter og forlange at de
vidner falsk.
Faderen/broderen er to utroligt uværdige væsener. Hvis de så endda
turde træde frem og sige: "Ja, jeg har beordret/udført det mord,
fordi.....".
Som sagen står nu er de to mænd og resten af de medvirkende totalt
ære-løse i det danske samfund.
Erling

Fra : @

Dato : 15-05-06 18:36

On Mon, 15 May 2006 19:02:41 +0200, email@domain.com (Erling Hansen)
wrote:

> Hvordan fanden kan det pakistanske miljø betragte drabet som et
>'æres'-drab.

fordi de kommer fra et gammelt klan/stamme-samfund hvor det var uhyre
vigtigt at have styr på kvinderne, da det jo er dem som skal leverede
klanens fremtid - børnene

hvis en datter trodser sin fader kan dette jo kun skyldes at faderen
ikke har opdraget hende godt nok

altså er det faderen der har fejlet, så æresdrabet burde jo retteligen
være et æres-selvmord faderen udførte

--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,

Fra : Egon Stich

Dato : 15-05-06 19:39

"Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fordi.....".
> Som sagen står nu er de to mænd og resten af de medvirkende totalt

Jeg finder det ganske forunderligt, at man til stadighed bruger betegnelsen
"æresdrab", når det retteligt burde hedde "kulturbetinget mord"..!!

Men det er vel en del af den akademiske politiske korrekthed?
'Ikke krænke, alt er lige godt, respekt osv.

MVH
Egon

Fra : Knud Larsen

Dato : 15-05-06 22:52

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in message

> [...]
> betegnelsen
> "æresdrab", når det retteligt burde hedde "kulturbetinget mord"..!!

Mord? CRL vil snart påvise, at der kunne være tale om et vådeskud, som med
Blekingegadebanden. Pistolen kan være gået af mod broderens vilje, - og han
kunne ikke have forudset, at søsterens hoved netop skulle befinde sig ud for
pistolmundingen. Det er vist noget i den stil forsvareren vil komme med som
anbringende.

Iøvrigt er det sådan, at da hele familien til en "æresdræbt" blev frikendt i
Tyskland, - bortset fra den mindste søn, som havde udført mordet, da gik en
højtstående politiker og en anden ping ud, og bad familien forlade Tyskland.
De havde vist, at de ikke brød sig om vestlige forhold, så man mente, de
burde vende tilbage til Tyrkiet, hvor de stadig var statsborgere. Det var jo
barske ord i maj.

Fra : Egon Stich

Dato : 16-05-06 17:56

> [...]
for
> pistolmundingen. Det er vist noget i den stil forsvareren vil komme med

Det er der ingen tvivl om.
DJØFerne slår til igen

MVH
Egon