Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Portræt
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-06-01 10:58

Hej,,,

Så ligger jeg også lige et billede op. Dog ikke til dk.binaer... Det gad min
udbyder ikke finde sig I..

Så det ligger her: http://bjarkehansen.dk/Laura_small.jpg

Filmen er taget på en Kodak T400 CN En sort/hvid film, fremkaldt som en
farvefilm... (dårlige papirbilleder)

Samt taget på mit gamle Olumpus IS100...

Billedet er indscannet med Microtek filmscan 35.

Billedet er beskåret og ændret lidt kontrast mm. i photoshop. Samt
formindsket 33 % i størrelse.

Jeg glæder mig til at ligge flere billeder ind Jeg fik mit nye Canon Eos
30, samt Tamron 24-135 igår Og jeg fik skudt 25 billeder på en Fuji
Reala igår på en times tid i min have

Bjarke

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-06-01 11:17

> Hej,,,
>
> Så ligger jeg også lige et billede op. Dog ikke til dk.binaer... Det gad
min
> udbyder ikke finde sig I..

Jo nu gad den godt... Lille fejl fra min side :-/

Fra : Christian Andersen

Dato : 16-06-01 12:38

Bjarke Hansen wrote:

>http://bjarkehansen.dk/Laura_small.jpg

Godt billede.

God (begrænset) dybdeskarphed, hvis du forstår. Dog ærger det mig lidt
at hendes sweater ved hendes højre skulder glider lidt over i uskarpt.
Jeg kan ikke lade være med at kigge på det. Men måske er jeg bare
neurotisk.

Men tonerne er gode, det samme er tegningen af detaljer.

Det er du da sluppet godt fra

--
Mvh, Christian

"Eat Snacky Smores!"

Fra : ab

Dato : 18-06-01 07:38

Plus: Et godt blik i øjnene, god baggrund

Minus: Det spraglede tøj ødelægger indtrykket og tiltrækker sig alt for
meget opmærksomhed, virker lidt fladt i tonerne.

MVH ab

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 16-06-01 12:45

> [...]
Eos
> 30, samt Tamron 24-135 igår Og jeg fik skudt 25 billeder på en Fuji

Bjarke,

Hvad fik dig til at vælge Tamron 24-135 i stedet for Canons 28-135 med IS?
De ekstra 4 mm i vidvinklen? Jge kan se at prisen er den samme..

Hilsen
Kenneth

Fra : Kim Østrup

Dato : 16-06-01 12:50

Hej Bjarke

Som jeg også skrev til Tim vil det være en fordel at hele billedet kan
ses på skærmen af en gang. En højde på omkring 500-600 pixels plejer at
være ok.

Dit motivvalg er jo i orden - portrætbilleder er altid svære, da
modellen jo gerne skal se afslappet/naturlig ud. Det synes jeg er
lykkedes rigtig godt - Laura ser afslappet og naturlig ud.

Opstilling/komposition er helt i orden. Måske lidt for lys baggrund i
toppen - der mangler lidt kontrast til hatten mod den lyse himmel ?

Teknisk set ser det ud som om eksponeringen er i orden. Der er endda
blevet tegning under hatten Men der mangler toner i billedet -
hvilket nok kan forklares udfra at du har gemt det som 8 bits/256
farver.

Det må tilrådes at gemme med 16,7 mio farver - også selvom det er et
S/H. Der findes flere hvid, grå og sort nuancer end 256.

Som jeg husker T400CN giver den ualmindelige skarpe billeder. Det synes
jeg ikke helt kan ses af billedet - det virker ikke uskarpt som sådan,
men måske en smule uldent i kanterne. Måske en sharpen i PSP kunne klare
det.

Godt portrætbillede.

Ved ikke om du kan bruge min kritik, men nu er den givet.

Mvh

Kim

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-06-01 14:14

"Kim Østrup" <kojphoto@get2net.dk> wrote in message
> Hej Bjarke
>
> Som jeg også skrev til Tim vil det være en fordel at hele billedet kan
> ses på skærmen af en gang. En højde på omkring 500-600 pixels plejer at
> være ok.

I den nye Internet Explorer resizer den automatisk ned så det kan ses i hele
vinduet...

Desuden kører jeg selv i 1600 * 1200, så jeg er nok lidt forvent

Fra : Kim Østrup

Dato : 19-06-01 21:12

> [...]
i hele
> vinduet...
>
> Desuden kører jeg selv i 1600 * 1200, så jeg er nok lidt forvent

Automatisk resize tror jeg ikke just er en fordel i relation til
billeder der skal bedømmes rent fotografisk - her sidder vi og bruger en
masse tid på at scanne på de rette indstillinger, justere det ene og det
andet og så kommer ie bare og resizer

1600*1200... Tjaee, hvis jeg havde en 21 tommer, så måske, men med 17
skal jeg ha´ en 400mm for hvert øje for at læse og så får jeg bare
ondt i nakken.

Mvh

Kim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-06-01 23:39

"Kim Østrup" <kojphoto@get2net.dk> wrote in message
> Hej Bjarke

Hej Kim...

> Dit motivvalg er jo i orden - portrætbilleder er altid svære, da
> modellen jo gerne skal se afslappet/naturlig ud. Det synes jeg er
> lykkedes rigtig godt - Laura ser afslappet og naturlig ud.

Jep, hun var en god til at blive taget billeder af..

> Opstilling/komposition er helt i orden. Måske lidt for lys baggrund i
> toppen - der mangler lidt kontrast til hatten mod den lyse himmel ?

Synes jeg også selv. Jeg ved ikke helt selv hvorfor. Men jeg vil tro det er
solen, som har stået højt på himlen..

> [...]
> blevet tegning under hatten Men der mangler toner i billedet -
> hvilket nok kan forklares udfra at du har gemt det som 8 bits/256

Tja,, det var scanner programmet der har gjort det... hmmm

> [...]
> jeg ikke helt kan ses af billedet - det virker ikke uskarpt som sådan,
> men måske en smule uldent i kanterne. Måske en sharpen i PSP kunne klare

Pinligt..... Jeg kiggede på et andet negativ. som sad i scanneren.... UPS...
På dette negatic står der: Kodak 5063 TX

> Godt portrætbillede.

tak

> Ved ikke om du kan bruge min kritik, men nu er den givet.

Jo tak, jeg kan altid bruge kritik

Fra : Kim Østrup

Dato : 19-06-01 21:14

> "Kim Østrup" <kojphoto@get2net.dk> wrote in message
Bjarke:
> Pinligt..... Jeg kiggede på et andet negativ. som sad i scanneren....
UPS...
> På dette negatic står der: Kodak 5063 TX

Jaee... Jeg synes nok det var den, men jeg glemte bare at skrive det

*LOL*

Mvh

Kim

Fra : Knud Nielsen

Dato : 16-06-01 14:22

> [...]
>
> Så det ligger her: http://bjarkehansen.dk/Laura_small.jpg
>
> Filmen er taget på en Kodak T400 CN En sort/hvid film, fremkaldt som en

Ganske pænt portræt, men overraskende kornet af en CN-film at være.

mvh

Knud Nielsen
kn@pc.dk
http://kn.cjb.net

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 16-06-01 14:28

Hej Bjarke

Jeg synes du har lavet et godt og fornuftigt portræt af en frisk pige. Den
ringe dybdeskarphed er med til at fremhæve lige netop det der er interessant
i denne sammenhæng: pigens ansigt.

Her er der så at en lille erhvevsskade opstår. Nu hvor jeg har været
skolefotograf i nogle år, hæfter jeg mig ved pigens ansigtstræk. hun har
nogle meget smilende øjne, men hendes mund... Hun ligner fuldstændig en af
dem der kommer til omfotografering, og viser mig de her portrætter med en
mund der sidder enormt anstrengt. Jeg ved jo ikke hvordan hun ser ud
normalt, men i mine erhvervsskadede øjne ser munden anstrengt ud, og det
synes jeg måske er lidt syndt.

Men ellers har du fulgt alle kunstens regler!

Tim Lerche Sørensen

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9gfai7$lsq$1@news.inet.tele.dk...