indvandrerbander og knive...
Fra : Jakob

Dato : 15-05-06 15:05

Den her form for total meningsløs og uhyggelig vold, mindes jeg bare
ikke at have set før kulturberigelsen.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=4126753

Hvad er årsagen til at det er populært i de kredse at begå så
kujonagtige overfald/mordforsøg? Heldigt at de er 15 år, og ikke 14,
og jeg håber de får nogle meget hårde straffe, ligesom 14årige der
begår lignende overfald ikke skal smage friheden i mange år. Så må man
om nødvendigt lave specielle institutioner for dem

"Fire 15-årige indvandrerdrenge er blevet anholdt, efter en 53-årig
mand i går blev stukket adskillige gange med en kniv.

Manden gik ad Svendelodden i Køben­havns nordvestkvarter, da gruppen
omringede ham og forlangte, at han afleverede sine værdier.

Ved røveriforsøget jog en af drengene to gange en kniv i brystet på
offeret, der sank sammen. Derefter begyndte de at sparke løs på manden
samtidig med at offeret blev tildelt flere kniv­stik. Manden er uden
for livsfare."

Fra : Martin K

Dato : 15-05-06 15:45

"Jakob" <joakos@it.dk> wrote in message

> Hvad er årsagen til at det er populært i de kredse at begå så
> kujonagtige overfald/mordforsøg?

Det er nok noget med, at de er blevet opdraget til, at Danskere er vantro
hunde, som ikke fortjener bedre. Og så tror jeg også, at folk med sydlandsk
etnicitet i højere grad end os nordboer er disponeret for aggression rent
genetisk.

--
Martin K

Fra : Egon Stich

Dato : 15-05-06 16:18

"Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
sydlandsk
> etnicitet i højere grad end os nordboer er disponeret for aggression rent

Det lærte vi jo allerede i geografi i gamle dage.

"Italienere er varmblodige, og stikker med kniv", stod der.

Ligesom at zoologibogen udnævnte løven til et ondskabsfuldt dyr, der
"forsvarede sig, hvis det blev angrebet".

MVH
Egon

Fra : @@

Dato : 15-05-06 18:22

Fra : Svend Poulsen

Dato : 15-05-06 19:39

> [...]
>
> Ligesom at zoologibogen udnævnte løven til et ondskabsfuldt dyr, der
> "forsvarede sig, hvis det blev angrebet".

Gad vide om vikingen vågner i danskerne igen og Holger Dansker vågner efter
sagnet ?

Hvad ville der så ikke kunne ske i lille Danmark og vores broderfolk i Norge
og Sverige og med Erik den rødes aner, for det er de når det kommer dertil,
hvis det fortsætter med at udvikle sig i den retning som det gør nu.

Svend

Fra : Kurt Lund

Dato : 15-05-06 16:57

"Martin K" <n@da.spam> skrev:

> [...]
> sydlandsk
> etnicitet i højere grad end os nordboer er disponeret for aggression rent

Jeg håber da, at du mener ovenstående udsagn ironisk, for værre vrøvl skal
man da lede længe efter.
Ingen vederhæftige undersøgelser viser, at der er en intellektuel genetisk
forskel mellem mennesker fra forskellige verdensdele. Folk der mener det
modsatte er typisk hjernevaskede religionsfanatikere, kreationister (hvilket
er det samme) eller afstumpede og uintelligente rascister.

--
Kurt Lund

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-05-06 17:11

In news:4468a4b7$0$149$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Kurt Lund <lund@fabel.dk> wrote:

> Ingen vederhæftige undersøgelser viser, at der er en intellektuel
> genetisk forskel mellem mennesker fra forskellige verdensdele.

Ingen vederhæftige undersøgelser viser, at der *ikke* er genetiske forskelle
på mennesker fra forskellige verdensdele - herunder intellektuelle
forskelle. Faktisk behøver mennesker, med en minimal intelligens, ingen
undersøgelser for at bekræfte det indlysende, der kan konstateres med ens
egne øjne.

> Folk
> der mener det modsatte er typisk hjernevaskede religionsfanatikere,
> kreationister (hvilket er det samme) eller afstumpede og
> uintelligente rascister.

Selvfølgelig. Du har helt ret. Og indfødte afrikanere er selvfølgelig ikke
genetisk bestemt til at være mørkere i huden end europæere. De er bare meget
solbrændte. Og asiater er gennemsnitligt mindre end afrikanere, fordi de bor
på undersiden af jordkloden. Og dem, der påstår noget andet, er typisk
hjernevaskede religionsfanatikere, kreationister eller afstumpede og
uintelligente rascister [sic].

Og din IQ er?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kurt Lund

Dato : 15-05-06 17:21

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev:

> [...]
> intellektuelle forskelle. Faktisk behøver mennesker, med en minimal
> intelligens, ingen undersøgelser for at bekræfte det indlysende, der kan

Jo, det er der faktisk.

> [...]
> er typisk hjernevaskede religionsfanatikere, kreationister eller
> afstumpede og uintelligente rascister [sic].

Du har åbenbart ikke læst mit indlæg. Det står ellers på dansk: "en
intellektuel genetisk
forskel mellem mennesker fra forskellige verdensdele".
Jeg taler ikke om udseende eller andre uvæsentlige detaljer - men det vælger
du at overse?

> Og din IQ er?

174 i gennemsnit på de målinger jeg har fået foretaget. Den laveste
gennemførte jeg på engelsk (148).

Og din?

--
Kurt Lund

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-05-06 20:54

In news:4468aa7e$0$181$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Kurt Lund <lund@fabel.dk> wrote:

> Du har åbenbart ikke læst mit indlæg. Det står ellers på dansk: "en
> intellektuel genetisk
> forskel mellem mennesker fra forskellige verdensdele".

Og du har åbenbart heller ikke læst mit indlæg.

> Jeg taler ikke om udseende eller andre uvæsentlige detaljer - men det
> vælger du at overse?

Nåh, så det er kun udseende og andre uvæsentlige detaljer, der er genetisk
bestemt? Lov mig, du ikke beskæftiger dig professionelt med genetik, biologi
eller lign.

> 174 i gennemsnit på de målinger jeg har fået foretaget. Den laveste
> gennemførte jeg på engelsk (148).

Flot. Du må være meget stolt. Så kan du jo med sindsro fastslå, at
flertallet af dine medmennesker er afstumpede, uintelligente rascister
[sic].

> Og din?

Jeg får ikke målt min IQ.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-05-06 20:59

Kurt Lund skrev:

> Du har åbenbart ikke læst mit indlæg. Det står ellers på dansk: "en
> intellektuel genetisk
> forskel mellem mennesker fra forskellige verdensdele".

Hvad er forresten "en intellektuel genetisk forskel"? Hvad kunne
det f.eks. være?

> 174 i gennemsnit på de målinger jeg har fået foretaget.

Sejt! Nåmen så kan du sikkert let give et kort og klart svar på
spørgsmålet, jeg stillede.

Fra : Knud Larsen

Dato : 15-05-06 17:24

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> wrote in message

> [...]
> modsatte er typisk hjernevaskede religionsfanatikere, kreationister
> (hvilket er det samme) eller afstumpede og uintelligente rascister.

Ja, det ved jo intelligente mennesker som dig uden at undersøge sagen.

Der er ikke det organ i menneskekroppen, som ikke er blevet formet af hvor
vi lever, og mange kemiske reaktioner er forskellige for mennesker fra de
forskellige verdensdele - har man modstræbende måttet erkende. Men lige
præcis hjernen og måden at tænke på, DEN er pr definition fuldstændig
identisk den samme, uanset om man lever i aktiske egne eller i troperne, -
det har vi vedtaget, og så må det være rigtigt.

Bortset fra det, mener jeg heller ikke at man skal udnævne "sydlændinge" til
mere aggressive genetisk. Kultur er normalt langt vigtigere, og her er vi i
DK jo opdraget med en anti-konflikt måde at agere på, nogle kalder det
ligefrem "konfliktskyhed", fordi det kan være fornuftigt at tage en
konflikt. I Mellemøsten derimod, ser man ofte folk slås på gaden, det er
noget at det der "slår" mellemøstere, når de kommer til DK, at man ikke
ligger og banker løs på hinanden på gade og vej. Jeg hørte også en
indvandrer fra Afrika bemærke det samme om Spanien, - altså at man ikke
sloges i gaderne.

Fra : Kurt Lund

Dato : 15-05-06 18:39

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev:

> "Kurt Lund" <lund@fabel.dk> wrote in message

> Ja, det ved jo intelligente mennesker som dig uden at undersøge sagen.

Nå, du er måske uddannet til at vide noget om det?
Guess what - det er jeg. Og din viden ville jeg ikke betragte som andet end
fragmentarisk, hvis det ikke lige var fordi jeg har læst mange af dine
tidligere indlæg. Derfor vil jeg i stedet kalde din viden ikke-eksisterende.

--
Kurt Lund

Fra : Knud Larsen

Dato : 15-05-06 19:53

> [...]
> end fragmentarisk, hvis det ikke lige var fordi jeg har læst mange af dine
> tidligere indlæg. Derfor vil jeg i stedet kalde din viden

Tak skæbne en klog mand man er røget i kløerne på.
Man behøver ikke være uddannet på feltet for at vide, at det ikke har været
velset at forske i forskelle mellem racer, - og at man nu er begyndt at tage
medicinske forskelle alvorligt, SELV OM det betyder, at man må sondre mellem
hovedgrupperne kaukasiere, asiater, sorte fx, som man ikke har haft lyst til
førhen. Når det kommer til medicinbrug, hvor det kan koste dig livet, hvis
du ikke tager hensyn til racegruppe, så er man altså begyndt at forske i
forskellene - selv om man har kendt mange af dem i mange år - .
Men når det kommer til intelligens, så er det mindre tydeligt OM det
overhovedet kan give noget positivt at få viden om forskelle mellem
racegrupper, da indlæring og miljø formodentlig er meget mere væsentligt, OG
man har de kedelige erfaringer med race-teorier. Erfaringer som har gjort,
at det har været meget lidt velset at forske i forskelle mellem
race-grupper.

NÅR man får ny viden på området, så rapporteres det altid i tidsskrifter som
New Scientist, Nature, og også fx The Economist, - man er ikke bedre
stillet, fordi man evt forsker i et bestemt gén. Og det gælder iøvrigt mange
andre former for videnskab, at en detail-viden ikke nødvendigvis betyder, at
man kender mere til et helt bredt område end en velorienteret person, som
bare følger med (lige som du kan vide mere end din huslæge om et specielt
område, som DU har sat dig grundigt ind i). Forskere får iøvrigt det meste
af deres information på helt samme måde som vi andre, - gennem Internettet,
og ofte har de måske ikke engang samme tid til at søge rundt på Nettet. Man
ser oftere og oftere at samme forskning udføres flere gange, fordi folk ikke
har undersøgt sagerne godt nok.

Fra : Henning

Dato : 15-05-06 19:58

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> end fragmentarisk, hvis det ikke lige var fordi jeg har læst mange af dine
> tidligere indlæg. Derfor vil jeg i stedet kalde din viden

Hvor er det ærgerligt når du med din høje IQ forfalder til så lavt et svar.

Hvorfor fortæller du ikke hvilken udannelse og baggrund du har for din viden
og kommer med nogle henvisninger til alle de undersøgelser du siger der
viser du har ret?

mvh Henning

Fra : Martin K

Dato : 15-05-06 18:46

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> wrote in message

> Jeg håber da, at du mener ovenstående udsagn ironisk, for værre vrøvl skal
> man da lede længe efter.

Sjovt så voldsomme reaktioner, det altid afføder, når man lufter muligheden
for, at forskellige befolkningsgrupper kunne have lidt mere end blot
hudfarven til forskel. Som om, det er udtryk for den ultimative ondskab.

Vi er vel alle enige om, at f.eks. den europæiske og den afrikanske kultur
er meget forskellig, går jeg ud fra. Men hvorfor er den det? Er det bare
tilfældigheder, der har gjort, at de forskellige folk har udviklet sig i
vidt forskellig retning? Eller er det udefrakommende faktorer som vejret og
geografien, der er afgørende? Eller er det guddommelig indgriben? Eller
kunne det spille en rolle, at befolkningsgrupperne har levet geografisk
adskilt længe nok til, at de genetisk har kunnet udvikle sig i forskellige
retninger?

Jeg er ikke ekspert, men jeg synes da, det virker dumt at udelukke nogen af
mulighederne, før det er bevist, at de kan udelukkes. Og det er den med
genetikken ikke.

--
Martin K

Fra : Kurt Lund

Dato : 15-05-06 19:28

"Martin K" <n@da.spam> skrev:

> [...]
> for, at forskellige befolkningsgrupper kunne have lidt mere end blot
> hudfarven til forskel. Som om, det er udtryk for den ultimative ondskab.

Ja, ikke?
> Vi er vel alle enige om, at f.eks. den europæiske og den afrikanske kultur
> er meget forskellig, går jeg ud fra.

Ja.

> Er det bare
> tilfældigheder, der har gjort, at de forskellige folk har udviklet sig i
> vidt forskellig retning?

Nej.

> Eller er det udefrakommende faktorer som vejret og
> geografien, der er afgørende?

Vejr og geografi har en indvirken, ja.

> Eller er det guddommelig indgriben?

Hvad er nu det for en overtroisk udtalelse?

> Eller kunne det spille en rolle, at befolkningsgrupperne har levet
> geografisk
> adskilt længe nok til, at de genetisk har kunnet udvikle sig i forskellige
> retninger?

Ja - hvilket du få afsnit før har antydet, du behøver ikke at gentage det.
Men det har ingen betydning for ens intellektuelle formåen. At den er
anderledes betyder ikke, at den er ringere, hvilket hverken du, Knud Larsen
eller Jens Bruun synes at forstå. Elementært kendskab til psykologi og
genetik ville være rart, når I udtaler jer.

Jo, det er. I adskillige undersøgelser.

--
Kurt Lund

Fra : Knud Larsen

Dato : 15-05-06 20:04

> [...]
> Larsen eller Jens Bruun synes at forstå. Elementært kendskab til psykologi
> og genetik ville være rart, når I udtaler jer.

Hvem siger "den er ringere" fordi den er anderledes? Intelligens kan sagtens
tænkes at være forskellig i fx arktiske og tropiske egne, det er vidt
forskellige ting der gør at man overlever, - helt forskellig størrelser på
folkegrupper osv. Jeg vil godt æde fem høje hatte på, at jeg har læst mere
psykologi, end du har, ellers ville jeg blive meget forbavset. Jeg har læst
hele pensum til cand psyk, og masser af ekstra litteratur, plus læst et
psykologisk tidsskrift i mange år.

> Jo, det er. I adskillige undersøgelser.

Du kan ihverfald ikke være noget der bare ligner videnskabsmand. Der er ikke
noget der hedder at man har udelukket muligheden for genetikkens betydning
for intelligens i racegrupper. Du lyder nu som AHW når han skal feje folk
som ikke æder hans positive indstilling til modersmålsundervisning af banen
"Alle undersøgelser viser". Du siger dog kun "adskillige" og det er da
rosværdigt men dette magiske ord "undersøgelser", som "viser" at vi ikke i
fremtiden kan finde sammenhænge som vi ikke kender i dag, det er jo helt
galt, og har intet med videnskab at gøre.
Derudover har man jo netop IKKE forsket ret meget på området, fordi det har
være tabubelagt, - og det er jo hvad dem der nu forsker i det, også siger.
Vi ved næsten ingenting om disse forhold, og dem som HAR forsket i
intelligens og hovedgrupper inden for racerne, de er jo blevet behandlet som
pariaer, og buhet ud som om de var medlemmer af Dansk Folkeparti og derfor
pr definition havde uret.

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-05-06 20:40

Knud Larsen fortalte:

> Derudover har man jo netop IKKE forsket ret meget på området, fordi
> det har være tabubelagt, - og det er jo hvad dem der nu forsker i
> det, også siger.

Ja, da der har været udfoldet meget politisk korrekt hokus-pokus for at
"redde de dumme fra stigmatisering". Jf. Gardner's 7 intelligenser og
hans tese om at er man ikke god på et område så er man det på et andet.
En påstand som mere seriøse forskere klart har tilbagevist.
Det er det samme i uddannelsessektoren hvor helt banale erhverv der kan
læres på nogle timer, kræver en fin lang uddannelse "så alle kan føle at
de er noget".

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-05-06 21:23

Knud Larsen skrev:

> [...]
> som ikke æder hans positive indstilling til modersmålsundervisning af banen

Det er mere ovre i CRL-afdelingen det her. KL udråber sig til
geni og ekspert - og enhver der er uenig med ham er en uvidende
tåbe.

Måske er de to i familie med hinanden. Det ville så indikere, der
er tale om en genetisk disposition for deres adfærd.

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-05-06 21:16

Kurt Lund skrev:

> Jo, det er. I adskillige undersøgelser.

Gider du linke til en enkelt af alle disse undersøgelser?

Fra : T.Liljeberg

Dato : 21-05-06 02:05

On Mon, 15 May 2006 20:28:13 +0200, in dk.politik "Kurt Lund"
<lund@fabel.dk> wrote:

>At den er
>anderledes betyder ikke, at den er ringere

Relativisternes trosbekendelse.

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-05-06 07:16

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> wrote in message

> Relativisternes trosbekendelse.

Og jeg synes hr Lund er forsvundet fra gruppen, hvorfor mon det? Man havde
lige glædet sig til at høste af en eksperts viden.

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-05-06 11:56

In news:4471571a$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Knud Larsen <larsensknud@yahoo.dk> wrote:

> Og jeg synes hr Lund er forsvundet fra gruppen, hvorfor mon det?

Et øjebliks glimt af selverkendelse?

> Man
> havde lige glædet sig til at høste af en eksperts viden.

Hehe. Narh, der var ikke megen modstand dér.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 23-05-06 04:27

On Mon, 22 May 2006 08:15:53 +0200, in dk.politik "Knud Larsen"
<larsensknud@yahoo.dk> wrote:

>Og jeg synes hr Lund er forsvundet fra gruppen, hvorfor mon det? Man havde
>lige glædet sig til at høste af en eksperts viden.

Med den mands IQ er det ikke sikkert, at vi almindelige dødelige kunne
følge med alligevel.

Fra : jensen

Dato : 23-05-06 21:38

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Med den mands IQ er det ikke sikkert, at vi almindelige dødelige kunne
> følge med alligevel.

Hvad er din IQ ? , skal vi gætte max 80 på en god dag .

Fra : GB

Dato : 24-05-06 03:17

"jensen" <rail@pc.dk> wrote in

> Hvad er din IQ ? , skal vi gætte max 80 på en god dag .

Du glemte vist at sætte et et-tal foran....

Fra : T.Liljeberg

Dato : 24-05-06 07:38

On Tue, 23 May 2006 22:38:24 +0200, in dk.politik "jensen"
<rail@pc.dk> wrote:

>"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

>Hvad er din IQ ?

Kan det ikke være ret ligegyldigt?

> , skal vi gætte max 80 på en god dag .

Gæt du bare løs.

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-05-06 06:57

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> wrote in message

> Med den mands IQ er det ikke sikkert, at vi almindelige dødelige kunne
> følge med alligevel.

Nej, det er rigtigt, og man turde jo dårlig svare manden, - når man selv
sikkert har 100 point mindre end ham.