hvilket ærinde er Politiken nu ude i
Fra : @

Dato : 14-05-06 21:35

har man ikke lige glemt en meget væsentlig faktor i nedenstående -

Danmarks eksport af fødevarer?

f.eks. i 2004 eksporteredes
1.776.760 tons svinekød
16.000 tons mælk
66.000 tons smør
255.000 tons ost
87.000 tons mælke/fløde pulver
97.000 tons okse/kalvekød
20.000 tons æg
136.000 tons fjerkræ
29.000 tons okse/svinefedt

samt
at der i Danmark dyrkes dyrefoder på store arealer

for mig at se eksporterer Danmark da mere end der importeres

><<<<
Danskernes madbehov kræver et areal, der er mere end dobbelt så stort
som Danmark. Især fattige egne lider under vores forbrug.
For eksempel importerer vi årlig næsten 176.000 ton palmeolie

Det største danske fodaftryk af en enkelt vare sættes af soja.

Alene den danske import på 1,6 millioner ton årlig fra Argentina til
foder til grise og andre husdyr lægger beslag på 11.000
kvadratkilometer jord i det sydamerikanske land - svarende til mere
end en fjerdedel af Danmarks areal.
><<<<<<<<

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Kim2000

Dato : 14-05-06 22:36

> [...]
> foder til grise og andre husdyr lægger beslag på 11.000
> kvadratkilometer jord i det sydamerikanske land - svarende til mere

Og en promille af deres land, så hvad er problemet?

Man har vel bare en gang imellem nogle sider der skal fyldes ud med noget
ligegyldigt pladder. Hvis vi ikke importerede deres olie ville Argentinas
økonomi være endnu dårligere end den er i forvejen.

Iøvrigt er det egentlig ikke hverken dit, mit eller Politikkens problem
hvordan Argentina opdyrker deres jord, ligesom det heller ikke er vores
problem om de mangler mad, vi bestiller en vare, vi får varen leveret og
betaler ved kasse 1. Men det er alt alt alt for groft at sige (siger dem der
hånende spytter på den hjemløse der ligger i rendestenen mens de glædeligt
ringer 100 kroner dårlig samvittighed ind til røde kors).

Fra : @

Dato : 15-05-06 15:09

On Sun, 14 May 2006 23:36:07 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Og en promille af deres land, så hvad er problemet?

det kan jeg heller ikke se, da Argentina SVJV er fødevareeksportør
(oksekød)

>Man har vel bare en gang imellem nogle sider der skal fyldes ud med noget
>ligegyldigt pladder.

ligegyldigt

jeg vil da kalde det direkte villedende

> Hvis vi ikke importerede deres olie ville Argentinas
>økonomi være endnu dårligere end den er i forvejen.

nu kender jeg ikke så forfærdeligt meget til Argentinas økonomi
har atid forestillet min at det land ikke var så ilde stedt endda

--
Carry the battle to them. Don't let them bring it to you.
Put them on the defensive. And don't ever apologize for anything.

Fra : td

Dato : 14-05-06 22:39

> [...]
> at der i Danmark dyrkes dyrefoder på store arealer
>
> for mig at se eksporterer Danmark da mere end der importeres

Nu er der kun nævnt import af palmeolie og hussdyrfoder i form af
sojaprodukter. Så vidt jeg ved importer andre fødevarer end netop disse,.

td

Fra : @

Dato : 15-05-06 15:15

On Sun, 14 May 2006 23:39:22 +0200, "td"
<tomdooley(nomorespam)@hotmail.com> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Nu er der kun nævnt import af palmeolie og hussdyrfoder i form af
>sojaprodukter. Så vidt jeg ved importer andre fødevarer end netop disse,.

det er korrekt

vi importerer bl.a. en del frugt og grønt og sikkert også andre ting
der slet ikke produceres i DK

men jeg mener alligevel at DK når vi kommer til bundlinien eksporterer
mere mad end vi importerer

at danskere, vesteuropærer og amerikanere generelt sikkert spiser både
for meget og for usundt er en hel anden snak

vi løser hverken sultproblemer eller fattigdomsproblemer i U-lande ved
at skære ned på vores forbrug

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : HrSvendsen

Dato : 14-05-06 23:01

@ skrev:

> [...]
> foder til grise og andre husdyr lægger beslag på 11.000
> kvadratkilometer jord i det sydamerikanske land - svarende til mere

Seidenfaden er ude med det sædvanlige ... det er vores skyld
altsammen, og vi er bare så onde.

Som sædvanlig bakket op med løgn og latin.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 15-05-06 17:29

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse news:k4rur49ned4j$.dlg@hrsvendsen.fqdn.th-h.de...

> Seidenfaden er ude med det sædvanlige ... det er vores skyld
> altsammen, og vi er bare så onde.
>
> Som sædvanlig bakket op med løgn og latin.

Rolig nu, prøv at tænk på bio brændsel imens du læse arktiklen.

og Seidenfaden , han er vel stadig TC'er eller hvad?
http://www.google.dk/search?hl=da&q=trilateral+commission%2BSeidenfaden&btnG=S%C3%B8g&meta=

Jan Rasmussen

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-05-06 18:15

Jan Rasmussen skrev:

> Rolig nu, prøv at tænk på bio brændsel imens du læse arktiklen.

Jeg er ikke ophidset. Sådan taler jeg bare.

> og Seidenfaden , han er vel stadig TC'er eller hvad?
> http://www.google.dk/search?hl=da&q=trilateral+commission%2BSeidenfaden&btnG=S%C3%B8g&meta=

Seidenfaden tror, han er en hel masse. Han er ikke andet end en
ligegyldig chefredaktør, der gør, som han får besked på. Hvis
ikke Thøger gjorde det, så var det en anden, der gjorde det.

Fra : Martin K

Dato : 15-05-06 19:30

> Seidenfaden tror, han er en hel masse. Han er ikke andet end en
> ligegyldig chefredaktør, der gør, som han får besked på. Hvis
> ikke Thøger gjorde det, så var det en anden, der gjorde det.

Hvem er det, han får besked af?

--
Martin K

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-05-06 21:36

Martin K skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Hvem er det, han får besked af?

Sin bestyrelse.

Fra : Martin K

Dato : 15-05-06 23:20

> Sin bestyrelse.

Ok, jeg troede lige, du mente et eller andet med The New World Order eller
sådan noget. Man ved jo aldrig.

--
Martin K

Fra : HrSvendsen

Dato : 16-05-06 00:01

Martin K skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Ok, jeg troede lige, du mente et eller andet med The New World Order eller
> sådan noget. Man ved jo aldrig.

Jeg aner ikke, hvem "New World Order" er.

Men jeg fik dette lidt sjove billede frem, da jeg søgte lidt på
ordene. Det er et luftfotografi af Denver (en amerikansk storby)
lufthavn. Du skal næsten se det - bare for sjov skyld:

http://maps.google.com/maps?q=denver+international+airport&ll=39.858891,-104.673271&spn=0.135698,0.370514&t=k&hl=en

Forestil dig at man var kommet til at anlægge Tel Aviv Lufthavn
sådan.

Fra : Martin K

Dato : 16-05-06 07:13

> http://maps.google.com/maps?q=denver+international+airport&ll=39.858891,-104.673271&spn=0.135698,0.370514&t=k&hl=en
>
> Forestil dig at man var kommet til at anlægge Tel Aviv Lufthavn
> sådan.

Der er også den her:
http://maps.google.com/maps?t=k&hl=en&ll=32.676057,-117.157731&spn=0.003901,0.007231&om=1

--
Martin K

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-05-06 09:17

Martin K fortalte:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Der er også den her:
> http://maps.google.com/maps?t=k&hl=en&ll=32.676057,-117.157731&spn=0.003901,0.007231&om=1

Jeg har ikke klikket på det - er det noget med swastika?

Mvh
Martin

Fra : Alucard

Dato : 16-05-06 10:12

On Tue, 16 May 2006 08:12:53 +0200, "Martin K" <sp@m.dk> wrote:

>"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

>Der er også den her:
>http://maps.google.com/maps?t=k&hl=en&ll=32.676057,-117.157731&spn=0.003901,0.007231&om=1

He he.. Det kan man sikkert få en god konspirationsteori ud af. ))

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 16-05-06 15:58

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse news:dp5j62pk2k0etl681vcjuum0gopevjhu55@4ax.com...

> He he.. Det kan man sikkert få en god konspirationsteori ud af. ))

Nej faktisk ikke, der er ikke nogen konspiration teori, for de oplyser selv med hvem der stå bag.
http://home19.inet.tele.dk/fs2002/DEV-1.pdf The Stone(220kb)
http://home19.inet.tele.dk/fs2002/DEV-2.pdf The Great Hall(250kb)
http://home19.inet.tele.dk/fs2002/DEV-3.pdf The Art(400kb)

Jan Rasmussen
Der i øjeblikket høre på Henrik Hall's nye cd "SOLO" - den sidder lige i skabet.
http://www.henrikhall.dk/

Fra : Alucard

Dato : 16-05-06 18:02

On Tue, 16 May 2006 16:58:26 +0200, "Jan Rasmussen" <7@7.7> wrote:

>Nej faktisk ikke, der er ikke nogen konspiration teori, for de oplyser selv med hvem der stå bag.

Der skal da nok være et par "sølvpapirshatte-brugere" der kan komme
med en sindsyg teori..... )

Fra : HrSvendsen

Dato : 16-05-06 18:17

Alucard skrev:

> Der skal da nok være et par "sølvpapirshatte-brugere" der kan komme
> med en sindsyg teori..... )

Kunne du ikke droppe lidt af alle de der smileys, du ideligt
kaster omkring med? Det bliver ikke ved med at være interessant,
at du synes, du er vildt sjov.

Fra : Alucard

Dato : 16-05-06 19:12

On Tue, 16 May 2006 19:17:19 +0200, HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

>Kunne du ikke droppe lidt af alle de der smileys, du ideligt
>kaster omkring med?

Hold kæft hvor er du negativ.... ))))

>Det bliver ikke ved med at være interessant,
>at du synes, du er vildt sjov.

Så lad være med at læse mine indlæg..... Hvor svært kan det være...?

Fra : Allan Riise

Dato : 16-05-06 19:20

> Hold kæft hvor er du negativ.... ))))

Det er da belastende, ikke nok med at man ser et savlende fjols for sit
indre blik, du desauverer også smiley'erne ved at skambruge dem.

> Så lad være med at læse mine indlæg..... Hvor svært kan det være...?

Det kan jo være svært når du hele tiden kommer med one-liners uden
argumenter i så godt som alle tråde.

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 16-05-06 20:11

On Tue, 16 May 2006 20:20:00 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Det er da belastende, ikke nok med at man ser et savlende fjols for sit
>indre blik,

Så stil dog spejlet ned i kælderen....

>Det kan jo være svært når du hele tiden kommer med one-liners

Er det sværere at springe over indlæg der er korte...???

Indrøm dog at du bliver pisse sur over at blive til grin.....

Fra : Allan Riise

Dato : 16-05-06 20:26

> Så stil dog spejlet ned i kælderen....

Ja, så er man da klar over at du ikke ved hvad et indre blik er, eller også
at du endnu engang prøver at gøre dig sjov, og at du atter mislykkes totalt.

> Er det sværere at springe over indlæg der er korte...???

Næ, men de er jo med i det man svarer andre på.

> Indrøm dog at du bliver pisse sur over at blive til grin.....

Det kan du ikke klare, så det er ikke der skoen trykker, men dit evige
savlende grin, det tomme blik og din totale uforståenhed over at det er dig
selv du udstiller.

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 16-05-06 20:58

On Tue, 16 May 2006 21:26:27 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Ja, så er man da klar over at du ikke ved hvad et indre blik er, eller også
>at du endnu engang prøver at gøre dig sjov, og at du atter mislykkes totalt.

At du ikke ejer humoristisk sans, er sgu da ikke mit problem....

>Næ, men de er jo med i det man svarer andre på.

>Det kan du ikke klare,

Jo, du har bare ikke opdaget det endnu....

>så det er ikke der skoen trykker, men dit evige
>savlende grin, det tomme blik

Du må sgu fjerne de spejle.... ))

>og din totale uforståenhed over at det er dig
>selv du udstiller.

LOL

Fra : Allan Riise

Dato : 16-05-06 21:29

> At du ikke ejer humoristisk sans, er sgu da ikke mit problem....

He, jeg begår mig ellers med Stand-Up Comedy, og jeg kan garantere dig for
at Du ikke er morsom, du er plat og lettere debil at læse.

> Jo, du har bare ikke opdaget det endnu....

Nå?
Der kan man bare se.

> Du må sgu fjerne de spejle.... ))

> LOL

Ja, du er sågu til grin.

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 16-05-06 21:35

On Tue, 16 May 2006 22:29:11 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>He, jeg begår mig ellers med Stand-Up Comedy,

Så er det måske derfor du er ved at "dø af sult"...?

>og jeg kan garantere dig for
>at Du ikke er morsom, du er plat og lettere debil at læse.

Når det kommer fra dig, betragter jeg det som et kompliment...

Fra : HrSvendsen

Dato : 16-05-06 20:39

Alucard skrev:

> Hold kæft hvor er du negativ.... ))))

Synes du selv, du er sjov?

> Så lad være med at læse mine indlæg

Det sker helt automatisk, når jeg opgiver dig som et håbløst
tilfælde.

Fra : Alucard

Dato : 16-05-06 20:55

On Tue, 16 May 2006 21:38:38 +0200, HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

>Synes du selv, du er sjov?

At du kan tænde af p.g.a. nogle smileys synes jeg er komisk....

Tillykke med det....

Fra : HrSvendsen

Dato : 16-05-06 21:12

Alucard skrev:

> At du kan tænde af p.g.a. nogle smileys synes jeg er komisk....

Rolig nu - det er ikke smileys som sådan, der får mig til at
synes, du virker latterlig - det er mere din kasten dem ud over
alle bredder og til alle tider.

Havde du i stedet skrevet "daddy-break" i alle dine indlæg ville
jeg også synes, du var latterlig.

> Tillykke med det....

I lige måde.

Fra : Trans

Dato : 15-05-06 05:08

td (nomorespam) wrote:

> Nu er der kun nævnt import af palmeolie og hussdyrfoder i form af
> sojaprodukter. Så vidt jeg ved importer andre fødevarer end netop disse,.

Ja, men vi importerer vist ikke oksekød fra Argentina. Argentina
bruger enorme jordarealer (pampas) til opdræt af kvæg og har noget af
verdens bedste oksekød, idet dyrene går i det fri og æder græs. De
står ikke i en stald, hvor de fodres med majs. Det var udviklingen af
køleskibe, der muliggjorde landets kødeksport.

Jeg troede for resten, det overvejende var Brasilien, vi importerede
sojabønner fra.

Palmeolie og rågummi er vigtige eksportarikler for Malaysia og
Thailand. Jeg tror ikke, disse lande er spor interesseret i, at de
industrialiserede lande mindsker deres indkøb af disse artikler.
Gummitapperne tjener vist bedre end risbønderne.

Bent

Fra : GB

Dato : 15-05-06 09:32

"Trans" <kongaead@my-deja.com> wrote in news:1147666079.503840.316380
@i40g2000cwc.googlegroups.com:

> Ja, men vi importerer vist ikke oksekød fra Argentina.

Jo. Argentinsk oksemørbrad - mums!