Regeringens politik medfører velstand
Fra : Jesper

Dato : 14-05-06 18:28

Iflg Nyhederne på TV2 19:00, så har LO ægteparret fået 60.000 kr mere
mellem hænderne om året siden år 2000 og funktionærægteparret har fået
100.000 kr mere om året.

Det må være regeringens skyld!

--
Jesper
The saw is family!

Fra : @

Dato : 14-05-06 20:17

On Sun, 14 May 2006 19:27:47 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Iflg Nyhederne på TV2 19:00, så har LO ægteparret fået 60.000 kr mere
>mellem hænderne om året siden år 2000 og funktionærægteparret har fået
>100.000 kr mere om året.
>
>Det må være regeringens skyld!

og det er løgn

60.000 mere om året i 5 år = 300.000 mere mellem hænderne

dvs. efter skat

så før skat vil det være 550.000 i forøgelse af indtægten for et
lønmodtagerægtepar !!!!

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Jesper

Dato : 14-05-06 20:24

@ <1@invalid.net> wrote:

> [...]
>
> dvs. efter skat
>

> så før skat vil det være 550.000 i forøgelse af indtægten for et

Eller lidt mindre betalt i skat, bl.a. pga lønmodtagerfradraget og
sænkning af bruttoskatten fra 9% til 8%.
Og hvis de så tjener lidt mere så er den hjemme!
--
Jesper
The saw is family!

Fra : td

Dato : 14-05-06 22:36

> [...]
>
> dvs. efter skat
>

> så før skat vil det være 550.000 i forøgelse af indtægten for et

Nu står der jo ikke at de har øget deres rådighedsbeløb med 60.000 om året
pr,. år. Men at de over en 5-års periode har fået 60,000 mere til rådighed.

td

Fra : Alucard

Dato : 15-05-06 09:02

On Sun, 14 May 2006 23:35:59 +0200, "td"
<tomdooley(nomorespam)@hotmail.com> wrote:

>Nu står der jo ikke at de har øget deres rådighedsbeløb med 60.000 om året
>pr,. år. Men at de over en 5-års periode har fået 60,000 mere til rådighed.

Hvis man VIL misforstå det, så................

Fra : @

Dato : 15-05-06 16:15

On Mon, 15 May 2006 10:01:56 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.dk>
wrote:

>Hvis man VIL misforstå det, så................

kan _du_ ikke læse indenad?

"LO ægteparret fået 60.000 kr mere
mellem hænderne om året siden år 2000 "

gentager lige "60.000 kr mere mellem hæmderne om året"

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Alucard

Dato : 15-05-06 20:30

On Mon, 15 May 2006 17:15:01 +0200, "@" <1@invalid.net> wrote:

>kan _du_ ikke læse indenad?
>
>"LO ægteparret fået 60.000 kr mere
>mellem hænderne om året siden år 2000 "
>

>gentager lige "60.000 kr mere mellem hæmderne om året"

Dvs. at de har 60.000 (30.000 pr. næse) mere om året nu end de havde i
år 2000....

Hvor svært kan det være....?

Fra : @

Dato : 15-05-06 21:01

netop så hvorfor skrev du:

[...]
"
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Alucard

Dato : 15-05-06 21:18

On Mon, 15 May 2006 22:00:58 +0200, "@" <1@invalid.net> wrote:

> [...]
>rådighed.
>Hvis man VIL misforstå det, så................
Da jeg skrev "Hvis man VIL misforstå det, så................ " var
det underforstået at "td" VIL misforstå det.....

Beklager hvis det kunne misforstås.....

Fra : @

Dato : 16-05-06 14:13

On Mon, 15 May 2006 22:18:27 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.dk>
wrote:

>Da jeg skrev "Hvis man VIL misforstå det, så................ " var
>det underforstået at "td" VIL misforstå det.....
>
>Beklager hvis det kunne misforstås.....

nå sådan

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : @

Dato : 15-05-06 15:05

> [...]

>pr,. år. Men at de over en 5-års periode har fået 60,000 mere til rådighed.

der står " fået 60.000 kr mere mellem hænderne om året"

hvis de penge jeg har _ikke_ er til min rådighed kunne man såmænd
påstå et hvilket som helst beløb

det giver da ingen mening f.eks. at sige at folk i Simbabwe er
millionærer hvis man ikke lige forklarer at inflationen i det land er
temmelig galoperende lige i øjeblikket

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : td

Dato : 16-05-06 18:31

> der står " fået 60.000 kr mere mellem hænderne om året"
>
> hvis de penge jeg har _ikke_ er til min rådighed kunne man såmænd
> påstå et hvilket som helst beløb

De er såmænd nok til rådighed. Men 60.000 om året mere i 2005 end i 2000 er
jo ikke det samme som 60.000 * 5.

Jeg er ret overbebist om, at artiklen ikke betyder, at ægteparret har fået
60.000 mere i 2001, 60.000 i 2002 og så fremdeles. Men at de over en
fem-årig periode, har opnået et årligt rådighedsbeløb, der i 2005 er 60,000
mere om året, end i 2000.

td

Fra : Allan Riise

Dato : 16-05-06 18:43

"td" <tomdooley(nomorespam)@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 60.000 mere i 2001, 60.000 i 2002 og så fremdeles. Men at de over en
> fem-årig periode, har opnået et årligt rådighedsbeløb, der i 2005 er

Samtidigt med at et par der er på overførselsindkomst, f.eks. p.g.a.
langtidssygdom og barsel, har haft en nedgang på 75.000.- de sidste 5 år.

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 16-05-06 19:41

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Samtidigt med at et par der er på overførselsindkomst, f.eks. p.g.a.
> langtidssygdom og barsel, har haft en nedgang på 75.000.- de sidste 5 år.

Det er ikke generelt. Faktisk er der nu indført fuld løn under barsel,
så det passer jo ikke!

Jeg ved ikke med dig, men på mit arbejde er jeg forsikret mod
uarbejdsdygtighed pga langvarig sygdom via firmapensionen.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Allan Riise

Dato : 16-05-06 19:56

> [...]
>
> Jeg ved ikke med dig, men på mit arbejde er jeg forsikret mod
> uarbejdsdygtighed pga langvarig sygdom via firmapensionen.

Par på kontanthjælp mister min 2500.- pr. md. efter skat.

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 16-05-06 20:01

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Par på kontanthjælp mister min 2500.- pr. md. efter skat.

Hvilke par er det Allan?
Og nu skifter du emne. Før var det barsel og langtidssygdom, nu er det
par på kontanthjælp.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Allan Riise

Dato : 16-05-06 20:24

> Hvilke par er det Allan?
> Og nu skifter du emne. Før var det barsel og langtidssygdom, nu er det
> par på kontanthjælp.

Jeg skrev overførselsindkomst, f.eks. langtidssygdom og barsel, jeg burde
have skrevet kontanthjælp i stedet for overførselsindkomst, men alene det at
jeg skriver langtidssygdom burde være en rettesnor, da man kun kan være på
sygedagpenge i 6 mdr.

Og det er godt 20.000 par, eller omkring 37.000 individder der har fået
frataget minimum hvad der er lig med deres boligsikring qua loft over
kontanthjælp.

Derudover så har hver kontanthjælpsmodtager også fået frataget 560.- pr. md.
efter skat for at få lov til at blive aktiveret (aktiveringsydelse), det er
så lig med at hver familie hvor begge er på kontanthjælp har fået frataget
godt 3200.- efter skat, loftet over kontanthjælp blev vedtaget 2003 01-01 og
aktiveringsydelsen blev indført 2001, alt i alt nogenlunde svarende til de
tal jeg skrev.

Det er tal jeg ved alt om, da jeg stoppede med at arbejde sidste år februar
måned, min kone er på bistand da hun er i gang med en ungdomsudd. der ikke
er S.U. berettiget, p.t. i praktik ulønnet.

Derfor er min kone og jeg underlagt disse regler siden august 2005 og har
til alle regninger, min kones og mine børns kørsel, mad, tøj, fødselsdage et
udbetalt beløb på godt 11.500.- af dem går de 6.000.- alene til bolig og el
og varme til samme, til kørsel bruges der 1200.- og til øvrige regninger
2000.- ( forsikringer, TV-Radio licens, daginst. og banklån), det giver os
et rådighedsbeløb til maden, tøjet og børnenes fornøjelser på 2.300.- og det
kan selvf. ikke løbe rundt hvis ikke det var for vores familieydelse, men så
er vi stadig hårdt spændt for, da det giver et beløb på 4800.- pr. md. til 5
personer, så jeg har forbudt mine elektroniske forbrugsvarer og hårde
hvidevarer at gå i stykker, men ferie og lign. bliver der ikke til.

Så kan man sige at jeg bare kan tage et arbejde, men da jeg ligger i "kamp"
med kommunen ang. førtidspension, så ved jeg, via kommunen, at de kan ikke
blive færdige med min sag i år, og så kommer jeg op til en "ny" kommune qua
sammenlægningerne, at jeg tidligst har udsigt til færdig sagsbehandling i
sdste kvarter i året 2006.

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 16-05-06 22:18

> [...]

> jeg skriver langtidssygdom burde være en rettesnor, da man kun kan være på

Gider du sætte dig ind i tingene?

http://www.ardenkom.dk/tekstversion/info.asp?infoId=1413632

Du kan få sygedagpenge ligesålænge som du er syg. Dog skal du have en
diagnose indenfor 12 md for fortsat at kunne modtage sygedagpenge.

> Og det er godt 20.000 par, eller omkring 37.000 individder der har fået
> frataget minimum hvad der er lig med deres boligsikring qua loft over
> kontanthjælp.

Jamen mener du ikke det er rimeligt med et loft over kontanthjælpen? Der
er stadigt mange arbejdsløse der får under 500kr/md efter skat af at gå
på arbejde frem for at være på kontanthjælp.

> [...]
> aktiveringsydelsen blev indført 2001, alt i alt nogenlunde svarende til de

Igen forkert:

http://www.customerservicecareers.com/dir3/99/21/260103633.asp

Aktiveringsydelse

Den ledige modtager aktiveringsydelse når AF giver tilbud om enten
intensiv jobsøgning, særlig formidlingsindsats eller virksomhedspraktik.
For dagpengemodtagere svarer ydelsen til dagpenge.

> Det er tal jeg ved alt om, da jeg stoppede med at arbejde sidste år februar
> måned, min kone er på bistand da hun er i gang med en ungdomsudd. der ikke
> er S.U. berettiget, p.t. i praktik ulønnet.

...men får kontanthjælp!

--
Jesper
The saw is family!

Fra : Allan Riise

Dato : 16-05-06 23:07

> [...]
>
> Du kan få sygedagpenge ligesålænge som du er syg. Dog skal du have en
> diagnose indenfor 12 md for fortsat at kunne modtage sygedagpenge.

Er ikke og har aldrig været medlem af en fagforening/A-kasse.

> Jamen mener du ikke det er rimeligt med et loft over kontanthjælpen? Der
> er stadigt mange arbejdsløse der får under 500kr/md efter skat af at gå
> på arbejde frem for at være på kontanthjælp.

Nej, det passer simpelthen ikke, så nnej det mener jeg ikke er i orden.

> [...]
> intensiv jobsøgning, særlig formidlingsindsats eller virksomhedspraktik.
> For dagpengemodtagere svarer ydelsen til dagpenge.

Jeg aner ikke hvad det korrekt hedder, men det er et aktiveringsbidrag man
bliver fratrukket efter 6 mdr., p.t. er det på 560.- pr. md. uagtet om du er
i aktivering eller ej, og det du henviser til gælder kun folk i a-kasse, når
vi taler om en ydelse der svarer til dagpenge, for andre svarer til hvad
kommunen kan slippe med, i nogen kommuner udbetaler de slet ikke noget.

> ..men får kontanthjælp!

Ja, men er under 25 år, og skal uagtet hun er i udd. betale de 560.- og er
også under loftet og risikerer, hvis regringen får deres nye tiltag igennem,
at ryge ned på halv ydelse, hvilket vil sige 2.800.- efter skat hvilket
reelt vil svare til 2.300.- knap og nap.

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 17-05-06 05:25

On Wed, 17 May 2006 00:06:47 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Nej, det passer simpelthen ikke, så nnej det mener jeg ikke er i orden.

Jo, det passer.... Jeg har selv et eksempel fra den nærmeste
familie....

Fra : Allan Riise

Dato : 17-05-06 06:54

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, det passer.... Jeg har selv et eksempel fra den nærmeste
> familie....

En svale gør ingen sommer.
Men du må da gerne komme med noget dokumentation.

Så snart man tjener 83.- eller mere i timen, har man flere penge udbetalt
end på bistand.

Hvor mange job i Danmark giver under 83.- i timen?

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 17-05-06 08:44

On Wed, 17 May 2006 07:53:40 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>En svale gør ingen sommer.
>Men du må da gerne komme med noget dokumentation.

Nu tror jeg ikke at nævnte person ønsker sine personlige økonomiske
forhold offentliggjort på internettet....

>Så snart man tjener 83.- eller mere i timen, har man flere penge udbetalt
>end på bistand.
>
>Hvor mange job i Danmark giver under 83.- i timen?

Du glemmer lige at 30 timer om ugen betragtes som et fuldtidsjob
(hvilket er meget brugt inden for det offentlige)....

Fra : Allan Riise

Dato : 17-05-06 08:56

> Nu tror jeg ikke at nævnte person ønsker sine personlige økonomiske
> forhold offentliggjort på internettet....

Unavngivet regnskab, men ok, at du ikke kan det er så i orden, vi lader din
undskyldning stå u-imodsagt

> Du glemmer lige at 30 timer om ugen betragtes som et fuldtidsjob
> (hvilket er meget brugt inden for det offentlige)....

Så kan man få suppleret op, så det holder simpelthen ikke vand...

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 17-05-06 09:09

On Wed, 17 May 2006 09:55:40 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Unavngivet regnskab, men ok, at du ikke kan det er så i orden, vi lader din
>undskyldning stå u-imodsagt

Og dit "Nej, det passer simpelthen ikke" er altså bedre.... ))

>Så kan man få suppleret op, så det holder simpelthen ikke vand...

Nej, det får du ikke.....!!!

Du har fået et "fuldtidsjob" og må klare dig for det....

Fra : Allan Riise

Dato : 17-05-06 10:09

> Og dit "Nej, det passer simpelthen ikke" er altså bedre.... ))

> Nej, det får du ikke.....!!!
>
> Du har fået et "fuldtidsjob" og må klare dig for det....

Sludder, det er indkomstbestemt. Min svigermor får f.eks. supplerende hjælp
fra sin kommune og hun har 30 timer om ugen og er ikke forsørger.
Derudover kan de få boligsikring, det kan et par på kontanthjælp efter 6
mdr. ikke, ligesom parret sammen skal af med 1120.- i aktiveringsbidrag,
efter skat.
Desuden har "din ven" hvis vedkommende har børn, muligheden for fripladser,
hvor en del af beløbet bliver modregnet for et par på kontanthjælp, hvis det
kommer op og rammer loftet o.s.v.

Hvor meget tjener "din ven" i timen?

Ved 120 timer om måneden så skal timelønnen være på 92.- allerede der
begynder vedkommende at tjene mere end en person der er i parforhold med
forsørgerydelse, og det kun hvis der ikke er loft, med logtet i kraft så
skal vedkommende tjene 88.- i timen.

Der er ikke ret mange job's der giver 92.- eller mindre i timen.
Gennemsnitslønnen var i 2004 i HK Handel er f.eks. på 19.377.- hvilket
svarer til 130.- i timen.
Den nedre median var på 16.344.- hvilket svarer til 110.- i timen.

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 17-05-06 11:06

On Wed, 17 May 2006 11:09:09 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Sludder, det er indkomstbestemt.

Nej

>Desuden har "din ven" hvis vedkommende har børn, muligheden for fripladser,
>hvor en del af beløbet bliver modregnet for et par på kontanthjælp, hvis det
>kommer op og rammer loftet o.s.v.

Hun er enlig med 1 barn....

>Hvor meget tjener "din ven" i timen?

95 kr (og et eller andet).....

Der kom også ekstra transportudgifter (rutebil)....

> [...]
>svarer til 130.- i timen.
>Den nedre median var på 16.344.- hvilket svarer til 110.- i timen.

Gennemsnit og statistik kan du ikke bruge til en skid.....

Fra : Allan Riise

Dato : 17-05-06 11:22

> Nej

> Hun er enlig med 1 barn....

> 95 kr (og et eller andet).....

Det er 11.500.- om måneden, ca. 8400.- efter skat, jeg kan så fortælle at
jeg f.eks. har 7.800.- efter skat ( Så selv uden loft ville hun have min.
100.- mere for at arb. 30 timer, hvor man arb. 37½ i akt. ) og hun kan få,
og får garanteret også boligsikring, ligesom hun med en årsløn under
135.000.- har fuld friplads, vi får ingen boligsikring og har en egen
betaling på dagplads på ca 1200.- pr. md.

> Der kom også ekstra transportudgifter (rutebil)....

Ja, og det har vi også da vi bor på landet og børnene skal fragtes frem og
tilbage til børnehave hver dag, og min kone på job så vi bruger ca. 1200.-
om md. til transport.

> Gennemsnit og statistik kan du ikke bruge til en skid.....

Jo, selvf. kan man da det. Det er jo det som regeringen lægger til grund for
at fjerne penge fra kontanthjælpsmodtagere, men når det bruges den anden
vej, altså til at forklare at der er taget mere end rigeligt, så du'r det,
ifølge dig, ikke længere, Hmmmmm.

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 17-05-06 12:15

On Wed, 17 May 2006 12:21:32 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>135.000.- har fuld friplads, vi får ingen boligsikring og har en egen
>betaling på dagplads på ca 1200.- pr. md.

Du glemmer lige at udgangspunktet var "Der er stadigt mange
arbejdsløse der får under 500kr/md efter skat af at gå på arbejde frem
for at være på kontanthjælp."......

Hun har IKKE 500kr mere om måneden ved at gå på arbejde (rent faktisk
har hun mindre).....

Boligsikringen er næsten det samme.....

Barnet (9 år) går i fritidsordning der IKKE indgår i reglerne om
tilskud/friplads.....

Det koster 600 kr om måneden, som IKKE var nødvendigt før...

>Ja, og det har vi også da vi bor på landet og børnene skal fragtes frem og
>tilbage til børnehave hver dag, og min kone på job så vi bruger ca. 1200.-
>om md. til transport.

Det er altså ikke DIN økonomi der diskuteres....

>Jo, selvf. kan man da det.

En ufaglært bistandsklient der bliver anvist et 30 timers
"fuldtidsjob" (indenfor 3F området) til mindstelønnen, er da skide
ligeglad med hvad gennemsnitslønnen i HK-Handel er...!!!!

> [...]
>vej, altså til at forklare at der er taget mere end rigeligt, så du'r det,

Hvad regeringen lægger til grund for noget som helst, er da
overhovedet ikke relevant for nævnte person...

Fra : Alucard

Dato : 14-05-06 20:51

(Jesper) wrote:

>Iflg Nyhederne på TV2 19:00, så har LO ægteparret fået 60.000 kr mere
>mellem hænderne om året siden år 2000 og funktionærægteparret har fået
>100.000 kr mere om året.
>
>Det må være regeringens skyld!

Nu kommer der sikkert et venstresnoet skvadderhovede og påstår at de
fattige har mistet 200.000 om året i samme periode.... )))))

Fra : Allan Riise

Dato : 14-05-06 20:54

Alucard wrote:

> Nu kommer der sikkert et venstresnoet skvadderhovede og påstår at de
> fattige har mistet 200.000 om året i samme periode.... )))))

Nej, men op til 30.000 om året, nemlig hvad der svarer til den maksimale
huslejesikring.

--
Allan Riise

Fra : Ulrich Valera

Dato : 14-05-06 23:50

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> Iflg Nyhederne på TV2 19:00, så har LO ægteparret fået 60.000 kr mere
> mellem hænderne om året siden år 2000 og funktionærægteparret har fået
> 100.000 kr mere om året.

-------------------------------

Medierne slynger om sig med den slags påstande, som skal tjene til at
sløre det faktum, at Danmark har verdens højeste skat.

Emsige embedsmænd vrider konstant hjernen for at udtænke nye licenser og
afgifter, der kan kaldes noget andet end det, de virkelig er: Skatter.

Men der er også hårdt brug for skatterne.

Danmark skal forsørge et hav af underudviklede lande og deres
indbyggere, der alle gerne vil til Danmark, hvad der er meget
forståeligt.

Store boligområder i Ishøj, Odense, Århus og alle andre steder er fyldt
med 10000-vis af fremmede landes indbyggere, der har haft det svært i
hjemlandet.

Men det er altså også hårdt for alle de danske kassedamer, der skal
forsørge så mange.
Godt de ikke har tid eller kræfter til at brokke sig -