Politik
Fra : dktekno

Dato : 13-05-06 21:53

Hvad synes i om følgende punkter?

1. Afskaffelse af værnepligt.

2. Afskaffelse af tvangsaktivering.

3. Afskaffelse af licens. Kør det over skatten eller indfør dekodersystem.

4. Afskaffelse af offentligt finansierede præstelønninger, som ligger uden
for det, der betales af kirkeskatten.

5. Forøg kirkeskatten så præstelønningerne kan betales derfra.

6. Giv bedre information til borgerne om, at de kan afmelde sig fra
kirkeskatten.

7. Afskaffelse af obligatorisk undervisning i idræt, musik og kunst.
Gør det frivilligt.

8. Nationalisering af elværkerne. Elektricitet er blevet dyrere efter det
blev privatiseret, idet private virksomheder skal have profit.

9. Indførsel af højere straf for voldelig overfald mod sagesløse personer.

10. Tilførsel af flere penge til uddannelse og sundhedsvæsenet. Dette være
sig specialuddannelse på gymnasielle niveau. Pengene skal komme øgede tobaks
og spiritusafgifter.

Fra : Jesper

Dato : 13-05-06 22:09

dktekno <dktekno@gmail.com> wrote:

> Hvad synes i om følgende punkter?
>
> 1. Afskaffelse af værnepligt.

Smuk tanker, duer ikke. Så bliver rekrutteringsgrundlaget til DIB så
lille, at de godt kan lukke og slukke!

> 2. Afskaffelse af tvangsaktivering.

Tvangsaktivering? Findes ikke i Danmark.

> 3. Afskaffelse af licens. Kør det over skatten eller indfør dekodersystem.

Helst over skatten. Dekodersystemer er besværlige og dyre i anskaffelse,
brug og administration.

> 4. Afskaffelse af offentligt finansierede præstelønninger, som ligger uden
> for det, der betales af kirkeskatten.

Det er der ikke noget i vejen for...hvis Folkekirken til gengæld får sit
kirkegods tilbage...vi taler her om et stort 3-cifret milliardbeløb.

> 5. Forøg kirkeskatten så præstelønningerne kan betales derfra.

Se svar for pkt 4.

> 6. Giv bedre information til borgerne om, at de kan afmelde sig fra
> kirkeskatten.

Gå op på kirkekontoret, hvor svært kan det være?

> 7. Afskaffelse af obligatorisk undervisning i idræt, musik og kunst.
> Gør det frivilligt.

Mennesket lever ikke af brød alene. Hvis vi vil bevare dansk kultur, så
er det en god idé om poderne lærer om det. Det med kunsten er iøvrigt en
del af historieundervisningen.
Og idræt? Det har vist sig at poderne er meget friskere og mere
motiveret for at modtage undervisning hvis man også sørger for at de får
noget motion.

> 8. Nationalisering af elværkerne. Elektricitet er blevet dyrere efter det
> blev privatiseret, idet private virksomheder skal have profit.

Faktisk har vi haft private elværker i umindelige tider. Du har kunnet
købe Nesaaktier på børsen. Men der har været en loft over deres
indtjening til gengæld for at de så var monopoler. Du kan faktisk skifte
eludbyder hvis du er utilfreds!

> 9. Indførsel af højere straf for voldelig overfald mod sagesløse personer.

Der kunne sikkert godt trænge til en opstramning.

> 10. Tilførsel af flere penge til uddannelse og sundhedsvæsenet. Dette være
> sig specialuddannelse på gymnasielle niveau. Pengene skal komme øgede tobaks
> og spiritusafgifter.

...og øgede tobak/spiritusafgifter medfører en galopperende grænsehandel,
ikke en særligt god idé.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : @

Dato : 13-05-06 22:41

On Sat, 13 May 2006 22:53:25 +0200, "dktekno" <dktekno@gmail.com>
wrote:

> Hvad synes i om følgende punkter?
>
>1. Afskaffelse af værnepligt.

nej,
hellere en styrkelse af forsvaret med mere mandskab
ved f.eks. at indføre tvungen værnepligt for alle m/k i minimum 12
måneder og efterfølgende genindkaldelser til opfriskningskurser

>2. Afskaffelse af tvangsaktivering.

helt i orden hvis man samfundet så har lov til at nægte forsørgelse

>3. Afskaffelse af licens. Kør det over skatten eller indfør dekodersystem.

dekoder ikke noget med at fremme et bestemt medie med
tvangsinddrevne midler

>4. Afskaffelse af offentligt finansierede præstelønninger, som ligger uden
>for det, der betales af kirkeskatten.
>
>5. Forøg kirkeskatten så præstelønningerne kan betales derfra.

hvorfor mener du at protestanter skal stilles ringere end andre
godkendte trossamfund end de er allerede nu

/
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=383308
Diverse trossamfund modtager anseelige summer af skatteyderne hvert
år. Medlemmerne betaler frivillige bidrag til deres favoritkirker-
bidragene kan de trække fra i skat (kirkeskatten er dog undtaget fra
denne favorable ordning). Ideen er naturligvis, at staten gerne vil
støtte folks ret til at tilbede som de ønsker.
/

>6. Giv bedre information til borgerne om, at de kan afmelde sig fra
>kirkeskatten.

ikke forstået,
det er sg* da kun medlemmer af folkekirken der betaler kirkeskat, jeg
tror sagtens de kan finde ud af at melde sig ud hvis de vil

>7. Afskaffelse af obligatorisk undervisning i idræt, musik og kunst.
>Gør det frivilligt.

ikke tale om at gøre idræt frivilligt, så hellere flere idrætstimer,
børns og unges fysik er temmelig ringe

>8. Nationalisering af elværkerne. Elektricitet er blevet dyrere efter det
>blev privatiseret, idet private virksomheder skal have profit.

El er billigt, prøv at se på din elregning afgifter og moms udgør
mere end EL-prisen

>9. Indførsel af højere straf for voldelig overfald mod sagesløse personer.

hvorfor ikke meget højere straf?

>10. Tilførsel af flere penge til uddannelse og sundhedsvæsenet. Dette være
>sig specialuddannelse på gymnasielle niveau. Pengene skal komme øgede tobaks
>og spiritusafgifter.

øgede bevillinger bør tvangsbruges på forebyggelse,

sundhedsvæsnet er ikke interesseret i alt for mange sunde og raske
mennesker

det lever netop af syge mennesker

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : dktekno

Dato : 14-05-06 10:26

> hellere en styrkelse af forsvaret med mere mandskab
> ved f.eks. at indføre tvungen værnepligt for alle m/k i minimum 12
> måneder og efterfølgende genindkaldelser til opfriskningskurser

Har du da slet ingen respekt for det individuelle menneske og dennes
suverænitet?

Enhver bør selv bestemme hvad han eller hun vil arbejde med, uden at
risikere fængsling.

> helt i orden hvis man samfundet så har lov til at nægte forsørgelse

Jeg har været på kontanthjælp. Og jeg har prøvet aktivering. Det er
fuldstændigt meningsløst, og samfundet bruger flere penge på det, end hvis
de ikke aktiverede nogen.

> hvorfor mener du at protestanter skal stilles ringere end andre
> godkendte trossamfund end de er allerede nu

De andre trossamfund skal heller ikke modtage noget fra staten, som er
tvangsopkrævet.

> ikke tale om at gøre idræt frivilligt, så hellere flere idrætstimer,
> børns og unges fysik er temmelig ringe

Så indfør morgen gåtur eller løbeture.
Jeg husker tydeligt hvordan jeg havde det, da læreren tvang mig til at
skulle springe buk, og som jeg ikke turde. Jeg blev ydmyget. Det er dog en
grusom måde at behandle andre mennesker på.

> El er billigt, prøv at se på din elregning afgifter og moms udgør
> mere end EL-prisen

Det kunne blive billigere, hvis ikke de skulle tjene profit, og kun lige
nøjagtigt skulle tjene til deres udgifter og arbejde.

> øgede bevillinger bør tvangsbruges på forebyggelse,

Det er vigtigere at folk får en uddannelse end at vi har såkaldt
forebyggelse. Det kan iøvrigt indlæres i den alm. folkeskole uden ekstra
omkostninger, at rygning er skadeligt.

Fra : Cyber.

Dato : 14-05-06 10:37

> Jeg har været på kontanthjælp. Og jeg har prøvet aktivering. Det er
> fuldstændigt meningsløst, og samfundet bruger flere penge på det, end hvis
> de ikke aktiverede nogen.

Derfor et system hvor man kan købe din arbejdskraft,-dvs jeg betaler det som
den i virkeligheden er værd, og du kan feje mit fortov, klippe hæk, grave
huller til hæk etc, arbejde som jeg faktisk gerne vil betale for hvis prisen
er den rigtige. Du vil stadigvæk få betalig, men lavet et ordentligt stykke
arbejde.

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 14-05-06 18:45

Det var smuk og solrig dag da dktekno skrev
news:4466f7a6$0$15784$14726298@news.sunsite.dk i dk.politik:

> Jeg har været på kontanthjælp. Og jeg har prøvet aktivering. Det er
> fuldstændigt meningsløst, og samfundet bruger flere penge på det, end
> hvis de ikke aktiverede nogen.

Selvfølgeligt koster det penge at aktivere folk, men hvis folk bare fik
penge for at lave ingenting, ville der være flere der ingenting laver.
Derfor er edt en god forretning at aktivere folk.

For min skyld kan aktivering være at klippe grøftekanter med en neglesaks,
sålænge det bare er kedeligere end at få sig et rigtigt job!

--
Rune D. Jørgensen

Fra : @

Dato : 14-05-06 19:52

On Sun, 14 May 2006 11:26:06 +0200, "dktekno" <dktekno@gmail.com>
wrote:

>Har du da slet ingen respekt for det individuelle menneske og dennes
>suverænitet?

jo og derfor må et samfund have det nødvendige onde som et ordentligt
militært forsvar er

og ligesåvel som man i et samfund har skattepligt
mener jeg også man har en pligt til at forsvare det samfundssystem man
er en del af

>Jeg har været på kontanthjælp. Og jeg har prøvet aktivering. Det er
>fuldstændigt meningsløst, og samfundet bruger flere penge på det, end hvis
>de ikke aktiverede nogen.

hvis du som borger stiller krav om forsørgelse må du også acceptere at
samfundet stiller krav til dig

>De andre trossamfund skal heller ikke modtage noget fra staten, som er
>tvangsopkrævet.

de "får" heller ikke noget

bidrag til godkendte trossamfund er derimod fradragsberretigede

og det med beløb der faktisk stiller alle andre trossamfund bedre end
folkekirken

> [...]
>skulle springe buk, og som jeg ikke turde. Jeg blev ydmyget. Det er dog en
>grusom måde at behandle andre mennesker på.

det er nu også mere motion jeg mener der skal være,

>Det kunne blive billigere, hvis ikke de skulle tjene profit, og kun lige
>nøjagtigt skulle tjene til deres udgifter og arbejde.

hvorfor skal en El-købmand ikke have lov til at lave
forretning(profit)

købmanden der sælger mælk smør og vaskepulver har da også en profit

ellers gad vedkommende da ikke drive forretning

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : dktekno

Dato : 15-05-06 10:30

Men det gider staten.

Problemet privatejede virksomheder er, at dem der sidder i toppen skal have
profit.

Det skal staten ikke.

Fra : Egon Stich

Dato : 15-05-06 19:27

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Men det gider staten.
>
> Problemet privatejede virksomheder er, at dem der sidder i toppen skal
have
> profit.
>
> Det skal staten ikke.

Ja-
Så enkelt er det jo.
Ufatteligt, at det skal være så svært for mange at fatte..-((

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 15-05-06 20:27

On Mon, 15 May 2006 20:27:04 +0200, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

>Ja-
>Så enkelt er det jo.
>Ufatteligt, at det skal være så svært for mange at fatte..-((

Det er endnu mere ufatteligt at i to tror på det sludder....

Generelt er det jo sådan at selvom den privatejede virksomhed skal
give profit til ejeren, så kan de stadigvæk levere samme kvalitet til
en lavere pris fordi de er langt mere effektive.....

Fra : Egon Stich

Dato : 16-05-06 17:48

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> give profit til ejeren, så kan de stadigvæk levere samme kvalitet til
> en lavere pris fordi de er langt mere effektive.....

Prøv engang at tænke over, hvad der så ligger bag dette begreb.
"effektivitet".
Kan du virkelig ikke fatte, at der er tale om udnyttelse og slavepiskeri?

Egon

Fra : Alucard

Dato : 16-05-06 18:52

On Tue, 16 May 2006 18:47:40 +0200, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

>Prøv engang at tænke over, hvad der så ligger bag dette begreb.
>"effektivitet".
>Kan du virkelig ikke fatte, at der er tale om udnyttelse og slavepiskeri?

Uha da da.... Ja det er godt nok forfærdelige at der ikke må stå 2
personer og glo på at en tredie graver et hul.... ))))

Fra : Allan Riise

Dato : 16-05-06 19:04

> Uha da da.... Ja det er godt nok forfærdelige at der ikke må stå 2
> personer og glo på at en tredie graver et hul.... ))))

Kunne man ikke overtale dig til at stoppe dine evindelige og utidige
massesmileys?

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 16-05-06 20:07

On Tue, 16 May 2006 20:04:16 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Kunne man ikke overtale dig til at stoppe dine evindelige og utidige
>massesmileys?

Nix.... Men du kunne måske overtales til at holde dig til emnet...?

Fra : Allan Riise

Dato : 16-05-06 20:27

> Nix.... Men du kunne måske overtales til at holde dig til emnet...?

Selvf. hvis du begynder at argumentere.

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 16-05-06 20:49

On Tue, 16 May 2006 21:27:08 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Selvf. hvis du begynder at argumentere.

Skal jeg virkelig skære det ud i pap for dig....?

Som svar på Egon's påstand om "udnyttelse og slavepiskeri" svarer jeg
at det virkelig er (indrømmet, meget simplificeret) at en mand skal
grave et hul UDEN at der er 2 der kikker på.....

Fra : Egon Stich

Dato : 17-05-06 09:59

> [...]
> at det virkelig er (indrømmet, meget simplificeret) at en mand skal
> grave et hul UDEN at der er 2 der kikker på....

Kalder du det "simpliciferet"?
Jeg kalder det temmelig dumt, af en påstand af være.

Du ved jo godt, at jeg mener ubetalt overarbejde, såkaldte "interessetimer"
og andet af stupide mennesker opfundet.
Afpresning af mennesker, til at yde mere end krop og hoved er konstrueret
til.
Og så videre.

Når du så kommer med din, ja hvad skal man kalde det, Indsæt selv et
passende grimt ord, "påstand", må man da ryste på hovedet i dyb medlidenhed.

Mennesker dør af dette presseri.
Alene DJØFere, og borgerligt stemmekvæg, jubler, og ser alene på nogle få
riges bankkonti.
Og anvender disse tal som mål for en indbildt succes.

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 17-05-06 10:51

On Wed, 17 May 2006 10:58:50 +0200, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

>Kalder du det "simpliciferet"?
>Jeg kalder det temmelig dumt, af en påstand af være.
>
>Du ved jo godt, at jeg mener ubetalt overarbejde, såkaldte "interessetimer"

Udgangspunktet var om privat eller offentlig virksomhed var bedst og
du plaprer straks løs om "interessetimer" og andet der overhovedet
ikke er relevant....

Du mener måske at ALLE private virksomheder kun er ude på at snyde og
bedrage deres ansatte...???

De steder jeg har været ansat (bortset fra DSB) har der været en
fælles interesse i at alle var tilfredse med fordelingen af
"profitten".... Jeg har sågar været ude for at en arbejdsgiver selv
hævede lønnen for et stykke arbejde fordi han havde "dårlig
samvittighed" over at han havde tjent rigtigt godt....

Tilfredse medarbejdere arbejder bedre.....

>Alene DJØFere, og borgerligt stemmekvæg, jubler, og ser alene på nogle få
>riges bankkonti.
>Og anvender disse tal som mål for en indbildt succes.

Der kigger dit "akademikerhad" lige frem igen (uden nogen som helst
relevans).....

Fra : Egon Stich

Dato : 18-05-06 17:18

> Udgangspunktet var om privat eller offentlig virksomhed var bedst og
> du plaprer straks løs om "interessetimer" og andet der overhovedet
> ikke er relevant....

Det er i høj grad relevant.
Beklageligt, at du ikke kan fatte sammenhængen.
Det er vel derfor, borgerlige er borgerlige.

> Der kigger dit "akademikerhad" lige frem igen (uden nogen som helst
> relevans).....

Det er jo for ganske nylig bevist, at jeg har ret i mine påstande om
DJØFerne.
Et par enkelte ærlige af standen, har netop dannet en forening for
"åbenmundene" af slagsen.
Det vil sige, mennesker, der ikke finder DJØFernes uhæderlighed rigtig, men
vil sætte focus på denne.

Så kald du det bare "akademikerhad".
Der er sandelig god grund til at have mistillid til DJØFere.

Egon

Fra : Alucard

Dato : 18-05-06 18:52

On Thu, 18 May 2006 18:18:22 +0200, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

>"interessetimer"

>Det er i høj grad relevant.

Hvordan...?

>Beklageligt, at du ikke kan fatte sammenhængen.

At der findes firmaer der er nogle skidderikker betyder da ikke
private virksomheder pr. definition er dårlige....

>Det er vel derfor, borgerlige er borgerlige.

Nå ja... Det er jo nok Fogh's skyld...

> [...]
>vil sætte focus på denne.
>
>Så kald du det bare "akademikerhad".
>Der er sandelig god grund til at have mistillid til DJØFere.

Bortset fra at du IKKE har ret, så er det totalt irrelevant i denne
sammenhæng....

Fra : @

Dato : 15-05-06 20:51

wrote:

> [...]
>>

>Ja-
>Så enkelt er det jo.
>Ufatteligt, at det skal være så svært for mange at fatte..-((

bryggeriet Stjernen dagbladet Aktuelt
måske andre gik godt NOT

at have politikere samt alle pampervennerne til at drive virksomheder

har altid vist sig at gå neden om og dum

Fra : Egon Stich

Dato : 16-05-06 17:49

> [...]
>
> har altid vist sig at gå neden om og dum
>
> Ufatteligt, at det skal være så svært for mange at fatte..-((

Hermed har du så bevist, at men ikke skal tage di alvorligt.
Du ved ganske enkelt ikke, hvad du taler om.
Du ligger under for propagandaen, som en anden dummernik.

Egon

Fra : @

Dato : 16-05-06 18:08

On Tue, 16 May 2006 18:49:17 +0200, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Hermed har du så bevist, at men ikke skal tage di alvorligt.
>Du ved ganske enkelt ikke, hvad du taler om.
>Du ligger under for propagandaen, som en anden dummernik.

nå ingen argumenter kun ukvemsord

hvordan var det så lige det gik med bryggeriet Stjernen

og med dagbladet Aktuelt ???

Aktuelt fik endda virkelig massiv økonomisk støtte fra fagforbundene

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Egon Stich

Dato : 17-05-06 09:52

> nå ingen argumenter kun ukvemsord

Det er da ikke ukvemsord, men blot en klar konstatering af, at du ikke ved,
hvad du taler om, men alene gentager, som en papegøje, den borgerlige løgn
om kooperativers "umulighed".
Den sandhed, at grossersocietetet og lignende organisationer lagde
hindringer i vejen for indkøb af råvarer, kender du ikke?
Der foregik jo fra "erhvervslivet" en organiseret kamp, for at kvæle
andelsbevægelsen.
Og det lykkedes.
Men ikke i ærlig konkurrence.
Hvis du bekvemmer dig til at lukke øjnene op, vil du se ganske det samme
mønster i dagens DK.
Nu er det blot de mindre virksomheder, se største er i gang med at kvæle.
Ved hjælp af det vanlige værktøj: Prisaftaler og forskelsbehandling.
Der findes endog, godt nok få, men alligevel, domsafsigelser, der bekræfter
dette.

Hvis man som lønmodtager kan tro, at dette er til gavn for andre end
monopolerne, er man da at placere i gruppen "uvidende"?

Og det er ikke et ukvemsord, men blot en erkendelse af en trist tilstand hos
mange medborgere, der af simpel uvidenhed stemmer borgerligt.
Og derved skader sig selv.

MVH
Egon

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 16-05-06 18:05

dktekno skrev i meddelelsen <44684a2a$0$15794$14726298@news.sunsite.dk>...
>Men det gider staten.
>
>Problemet privatejede virksomheder er, at dem der sidder i toppen skal have
>profit.
>
>Det skal staten ikke.

Jo - i et sådant system skal den - kameraterne skal jo have det godt.
Om ikke andet skal alle jo have et arbejde uanset om der er noget at lave
eller ej på virksomheden - effektivisering vil jo direkte blive uønsket.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Wilstrup

Dato : 14-05-06 07:58

> Hvad synes i om følgende punkter?
>
> 1. Afskaffelse af værnepligt.

Enig - hellere en professionel hær.
Militær er kun optrappende for vold og krig - tvungen værnepligt er af det
onde.

> 2. Afskaffelse af tvangsaktivering.

ja, hellere give folk et ordentligt arbejde, de kan leve af.

> 3. Afskaffelse af licens. Kør det over skatten eller indfør dekodersystem.

nej til dekoder -for svært at administrere - de fleste har tv - så lad det
blive betalt over skatten. Vi betaler til så mange unyttige ting over
skatten, fx kongehuset og militæret, så at det går ud over nogle få, der
ikke ser tv, kan jeg ikke se nogen fare ved.

> 4. Afskaffelse af offentligt finansierede præstelønninger, som ligger uden
> for det, der betales af kirkeskatten.

afskaf folkekirken. Lad de troende selv betale for deres overtro.

> 5. Forøg kirkeskatten så præstelønningerne kan betales derfra.

afskaf folkekirken. Lad de troende selv betale for deres overtro.

Pladderet med at man så skal give kirken sine rigdomme tilbage må mødes med
et rungende nej - det er ikke kirkens, men samfundet. Det er midler som
kirken har tilranet sig på bekostning af folket gennem århundreder - det er
derfor samfundets rigdomme, ikke kirkens.

> 6. Giv bedre information til borgerne om, at de kan afmelde sig fra
> kirkeskatten.

nærmeste kirkekontor - ikke noget reelt problem - men det er et reelt
problem at vi skal betale for folks overtro gennem skatten alligevel. De
fleste tror ikke, men betaler alligevel og melder sig ikke ud af kirken af
dovenskab.

> 7. Afskaffelse af obligatorisk undervisning i idræt, musik og kunst.
> Gør det frivilligt.

aldrig i livet. Idræt, musik og kunst giver eleverne bedre muligheder for at
lære - det er vist gennem forskning på området.

> 8. Nationalisering af elværkerne. Elektricitet er blevet dyrere efter det
> blev privatiseret, idet private virksomheder skal have profit.

nationaliser forsikringsselskaber, banker og sparekasser. Lad folk fortsat
betale for el, men lad det gå via et samfundsmæssigt selvskab fremfor et
halvtoffentligt.

> 9. Indførsel af højere straf for voldelig overfald mod sagesløse personer.

nej, straf hjælper ikke -i stedet skal vi satse på forebyggelse -og vel at
mærke en forebyggelse, der virker ved at man hurtigt kan gribe ind når man
oplever tendenser i den retning. Der er alt for langsommelig sagsbehandling
i det offentlige på grund af ringe midler tilført til området.

> 10. Tilførsel af flere penge til uddannelse og sundhedsvæsenet. Dette være
> sig specialuddannelse på gymnasielle niveau. Pengene skal komme øgede
> tobaks
> og spiritusafgifter.

Hvis vi blot sørgede for at beskatte virksomheder som fx McDonald,
A.P.Møller m.v. bedre, så ville vi skam ikke mangle penge. Gerne højere skat
på tobak og spiritus - at nogle vil handle i udlandet, kan jeg ikke tage mig
af - i stedet bør vi tilbyde gratis afvænningskurser og forbyde al brug af
tobak i det offentlige rum så det bliver vanskeligere at ryge offentligt og
dermed gøre det inattraktivt at handle i udlandet: man kan kun ryge smøgerne
derhjemme. Det vil øge sundheden og kun ramme de få rygere der er tilbage.
--
Wilstrup

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 14-05-06 08:14

dktekno <dktekno@gmail.com> wrote:

> Hvad synes i om følgende punkter?
>
> 1. Afskaffelse af værnepligt.

For. Erstat den stående hær med en professionel hær og bevæbn folket. Så
vil ingen magt turde invadere Danmark.

> 2. Afskaffelse af tvangsaktivering.

For. Folk skal ikke tvinges til at stå og grave i en mark eller andre
latterlige tiltag. Sænk istedet skatten på arbejde, så skal folk nok
finde ud på arbejdsmarkedet.

> 3. Afskaffelse af licens. Kør det over skatten eller indfør dekodersystem.

Desvis enig. Der skal ikke være en licens. Privatiser alle medier.

> 4. Afskaffelse af offentligt finansierede præstelønninger, som ligger uden
> for det, der betales af kirkeskatten.

For. Privatiser folkekirken!

> 5. Forøg kirkeskatten så præstelønningerne kan betales derfra.

Neutral. Jeg er ikke medlem af folkekirken, lad folk selv bestemme om de
vil være med til det.

> 6. Giv bedre information til borgerne om, at de kan afmelde sig fra
> kirkeskatten.

Dvs. at melde sig ud af folkekirken. For.

> 7. Afskaffelse af obligatorisk undervisning i idræt, musik og kunst.
> Gør det frivilligt.

Neutral. Privatiser skolerne, og lad dem sammen med kunderne (familierne
og eleverne) bestemme om dette skal gøres frivilligt eller ej.

> 8. Nationalisering af elværkerne. Elektricitet er blevet dyrere efter det
> blev privatiseret, idet private virksomheder skal have profit.

Imod. Staten er pr definition en skaber af ineffektivitet og knaphed. Vi
har ikke brug for mere planøkonomi og tvang her i landet.

> 9. Indførsel af højere straf for voldelig overfald mod sagesløse personer.

Nautral. Ved ikek hvad straframmen er i dag, eller om straf i det hele
taget er afskrækkende på forbrydere.

> 10. Tilførsel af flere penge til uddannelse og sundhedsvæsenet. Dette være
> sig specialuddannelse på gymnasielle niveau. Pengene skal komme øgede tobaks
> og spiritusafgifter.

Imod. Der bør ikke tilføres flere offentlige midler på det i forvejen
dybt ineffektive skolesystem. Istedet bør folkeskolen privatiseres, for
at øge kvaliteten og pris/kvalitet forholdet.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk - http://liberterran.org - http://haxor.dk/fanaticism/ -

Fra : Wilstrup

Dato : 14-05-06 08:50

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Imod. Der bør ikke tilføres flere offentlige midler på det i forvejen
> dybt ineffektive skolesystem. Istedet bør folkeskolen privatiseres, for
> at øge kvaliteten og pris/kvalitet forholdet.

Hvad mener du egentlig med dybt infektivt skolesystem og hvorfra har du at
det danske skolesystem (folkeskole) er dybt ineffektivt?
Har du i øvrigt nogen dokumentation for at det ville blive bedre med et
privatfinansieret skolesystem? Har du tænkt over at mange familier så ikke
vil have råd til at sende deres børn i skole og at det vil svække
uddannelsesniveauet og dermed den danske konkurrenceevne?

Hvad ved du egentlig om skoleverdenen siden du farer ud med så bastante
udtalelser?
--
Wilstrup

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 16-05-06 18:00

Peter Bjørn Perlsø skrev i meddelelsen
<1hfbl81.10hvr28tohrwrN%peter@DIESPAMMERDIE.dk>...

>For. Erstat den stående hær med en professionel hær og bevæbn folket. Så
>vil ingen magt turde invadere Danmark.

Det hænger altså ikke sammen.

Den stående hær ER professionel.
Og det nytter ikke noget at bevæbne folket uden at træne det i våbenbrug,
overlevlese ude i naturen og taktik, hvilket næppe lader sig gøre uden
værnepligt.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 16-05-06 20:00

Carl Alex Friis Nielsen <cafn@get2net.dk> wrote:

> Peter Bjørn Perlsø skrev i meddelelsen
> <1hfbl81.10hvr28tohrwrN%peter@DIESPAMMERDIE.dk>...

> Det hænger altså ikke sammen.
>
> Den stående hær ER professionel.

Jeg skulel have tilføjet : "ikke-værnepligts baseret".

> Og det nytter ikke noget at bevæbne folket uden at træne det i våbenbrug,

Det kan folk selv klare sammen med private militser, nøjagtigt som i
USA.

> overlevlese ude i naturen og taktik, hvilket næppe lader sig gøre uden
> værnepligt.

Dybt uenig.

Fra : Cyber.

Dato : 14-05-06 10:31

"dktekno" <dktekno@gmail.com> wrote in message
> Hvad synes i om følgende punkter?
>
> 1. Afskaffelse af værnepligt.
Til dels, jeg kan godt lide ideen om et slags nonprofit hjælpe arbejde for
unge...men det kunne feks være brandmand etc.

> 2. Afskaffelse af tvangsaktivering.
Ja, aktivering og penge udbetalt gennem rigtigt arbejde ala daglejer for
private (slå græs, køre affald etc)

> 3. Afskaffelse af licens. Kør det over skatten eller indfør dekodersystem.
hellere se hvad man betale for end få en samlet regning..så stadig licens
men med dekoder.

> 4. Afskaffelse af offentligt finansierede præstelønninger, som ligger uden
> for det, der betales af kirkeskatten.
Helt klart religion er en privat sag, ikke velfærds religion.

> 5. Forøg kirkeskatten så præstelønningerne kan betales derfra.
Så kan folk vælge at betale eller ej.

> 6. Giv bedre information til borgerne om, at de kan afmelde sig fra
> kirkeskatten.
Det er allerede meget nemt.

> 7. Afskaffelse af obligatorisk undervisning i idræt, musik og kunst.
> Gør det frivilligt.
Disse fag er med til at gøre elever dygtiger på andre områder, især idræt
pga. den tiltagende fedme hos især den lavst lønnede del af befolkningen...

> 8. Nationalisering af elværkerne. Elektricitet er blevet dyrere efter det
> blev privatiseret, idet private virksomheder skal have profit.
selvom ideen er indlysende, viser det sig desværre at stats virksomheder
pga. den manglende konkurrence bliver dyrere og dyrere og sender regningen
videre til forbrugerne, så det groteske i at et privat firma skal tjene
penge, og kan levere en billigere vare, viser jo hvor dårlige
statsvirksomheder i virkeligheden er, feks TDC der var taksten 50% højere
end idag, FØR der kom konkurrence....

> 9. Indførsel af højere straf for voldelig overfald mod sagesløse personer.
Ja.

> 10. Tilførsel af flere penge til uddannelse og sundhedsvæsenet. Dette være
> sig specialuddannelse på gymnasielle niveau. Pengene skal komme øgede
> tobaks
> og spiritusafgifter.
Nej flad skat, så ville de fleste faktisk betale det de burde,-dvs alle der
tjener under kr 300.000 betaler jo alt for lidt i skat iforhold til de
udgifter samfundet har (og som man har stemt for), jeg mener alle burde i
det mindste være med til at betale deres del og ikke slippe billigt.

Fra : dktekno

Dato : 14-05-06 14:52

> Til dels, jeg kan godt lide ideen om et slags nonprofit hjælpe arbejde for
> unge...men det kunne feks være brandmand etc.

Hvorfor kan du godt lide ideen om nonprofit arbejde som er PÅTVUNGET folk?

Hvad er ideen i det? Hvori ligger det retfærdige i at folk skal PÅTVINGES
nonprofit arbejde?

Nonprofit arbejde bør være frivilligt, og ikke tvang, medmindre, det er er
krigstid. Men nu er det jo meget andet af det, de værnepligtige laver, der
ikke har det mindste at gøre med krig. F.eks. militærnægtere der bliver sat
til at passe børn.

Det er da ikke retfærdigt, at folk skal lave påtvunget nonprofit arbejde.

> Disse fag er med til at gøre elever dygtiger på andre områder, især idræt
> pga. den tiltagende fedme hos især den lavst lønnede del af
befolkningen...

Kan de så ikke bare løbe en tur? Hvorfor skal man absolut ydmyge elever, som
f.eks. mig, da jeg gik i skole, og hvor man pressede på for at jeg skulle
springe ned fra et højt sted, som jeg nægtede, og derefter blev
latterliggjort og ydmyget. Det er sq da ikke rimeligt!

> selvom ideen er indlysende, viser det sig desværre at stats virksomheder
> pga. den manglende konkurrence bliver dyrere og dyrere og sender regningen
> videre til forbrugerne

Det er jo ikke det undersøgelserne viser. Undersøgelserne viser jo, at
elektricitet er blevet meget dyrere efter at elværkerne er blevet
privatiseret.

I England hvor man har privatiseret vandværkerne er vandkvaliteten faldet
drastisk, og samtidig er priserne hoppet op.

> [...]
> udgifter samfundet har (og som man har stemt for), jeg mener alle burde i
> det mindste være med til at betale deres del og ikke slippe billigt.

Det er vel kun rimeligt, at en virksomhedsejer der er ejer af en
multinational virksomhed som kommer på arbejde fra 10-16 skal betale mere
til samfundet end arbejderen der arbejder fra kl. 6-18.

Fra : td

Dato : 14-05-06 18:06

> Det er vel kun rimeligt, at en virksomhedsejer der er ejer af en
> multinational virksomhed som kommer på arbejde fra 10-16 skal betale mere
> til samfundet end arbejderen der arbejder fra kl. 6-18.

Hvorfor? Hvis virksomheden ikke eksisterede, havde arbejderen jo ikke noget
sted at gå hen for at tjene sin løn!

td

Fra : Cyber.

Dato : 14-05-06 18:19

> Hvorfor kan du godt lide ideen om nonprofit arbejde som er PÅTVUNGET folk?
>
> Hvad er ideen i det? Hvori ligger det retfærdige i at folk skal PÅTVINGES
> nonprofit arbejde?

jeg kan jo så spørge hvorfor jeg skal betale 60% af den sidst tjente krone
til staten, når jeg har arbejdet 100% for alle pengene...det er jo næsten
nonprofit arbejde ,-ihvertfald en holdning fra samfundet at man kan tage
fra ham der er indstille på at lave noget, og give til ham som ikke vil lave
noget...

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 16-05-06 17:56

dktekno skrev i meddelelsen <44673605$0$15783$14726298@news.sunsite.dk>...

>Hvorfor kan du godt lide ideen om nonprofit arbejde som er PÅTVUNGET folk?

Indfør en bred værnepligt som sagten kan omfatte andet end militærtjeneste -
gør
den frivillig og fratag dem som ikke aftjener den stemmeretten.

Så er det kun dem som er villige til at gøre en indsats for samfundet som
vil have noget
at skulle have sagt - ingen solidaritet = ingen indflydelse.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Kim Larsen

Dato : 14-05-06 19:56

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad synes i om følgende punkter?
>
> 1. Afskaffelse af værnepligt.

Ja tak, omgående !

> 2. Afskaffelse af tvangsaktivering.

Jeg har altid ment at tvangsaktivering er en nedladende og urimelig
behandling af mennesker i vores samfund hvis eneste "forbrydelse" de har
begået er at de er arbejdsløse - kort sagt: væk med det knald omgående !

> 3. Afskaffelse af licens. Kør det over skatten eller indfør dekodersystem.

Kun med henblik på at det bliver kørt over statsfinanserne. Jeg er
modstander af licensbetaling men tilhænger af REKLAMEFRI Public Service TV
finansieret på statsbudgettet.

> 4. Afskaffelse af offentligt finansierede præstelønninger, som ligger uden
> for det, der betales af kirkeskatten.

Ja tak !

> 5. Forøg kirkeskatten så præstelønningerne kan betales derfra.

Men kun den del af kirkeskatten som er direkte. En del af folkekirkens
indtægter kører over de øvrige statsfinanser og det skal overføres til den
frivillige kirkeskat, den er jeg som ikke-medlem af folkekirken med på.

> 6. Giv bedre information til borgerne om, at de kan afmelde sig fra
> kirkeskatten.

Det tror jeg ikke behøves når de opdager hvor meget de skal betale for det
gedemarked.

> 7. Afskaffelse af obligatorisk undervisning i idræt, musik og kunst.
> Gør det frivilligt.

Ja tak !

> [...]

> 10. Tilførsel af flere penge til uddannelse og sundhedsvæsenet. Dette være
> sig specialuddannelse på gymnasielle niveau. Pengene skal komme øgede

Ja tak, især tobaksafgifter. Men det kan nok nemt finansieres alene ved at
sætte Coca Cola og andre skatteunddragende multinationale selskaber til at
betale skat i Danmark.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 16-05-06 17:52

Kim Larsen skrev i meddelelsen
<44677d27$0$15785$14726298@news.sunsite.dk>...
> [...]

>frivillige kirkeskat, den er jeg som ikke-medlem af folkekirken med på.

Fint nok - husk så bare at standse diskrimineringen mod folkekirkens
medlemmer
og giv dem lov til at trække kirkeskatten fra lige som alle de andre
trossamfund
kan - og at føre den ejendom kirken overførte til staten da den blev
folkekirke
tilbage til kirken.

Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am