Jeg er din Storebror
Fra : HrSvendsen

Dato : 13-05-06 21:04

og jeg synes, du trænger til at blive overvåget af alt og alle.
Derfor omdeler jeg nu dit kontrafej - fortæller hvilken skidt fyr
du er - og sætter en hel masse kameraer op, så alle kan holde øje
med dig, når du færdes udenfor dit hjem.

Lyder det sindssygt?

Enig - men sådan gør man altså på forsøgsbasis i en del af London
- betalt af den engelske regering og - naturligvis - EU:
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/05/13/055345.htm?rss=true

Velbekomme.

Forreten ... ser lige, at Nyrup nu opfordrer til, at vi dropper
et par forbehold overfor EU. Især "terror" og "international
kriminalitet" (to størrelser der hurtigt kan betyde en masse
forskelligt) ligger den gode gamle ubehagelige Poul på sinde:
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/05/12/225539.htm?rss=true

Fra : Bo Warming

Dato : 13-05-06 21:32

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
> [...]
> Enig - men sådan gør man altså på forsøgsbasis i en del af London
> - betalt af den engelske regering og - naturligvis - EU:

Overvågning skal lægges offentlig frem i visse tilfælde så folk kan
tjække at det der oplyses om dem, er sandt og der skal være
ankeinstans - evt debat hvor man kan svare, hvis nogen påstår
skidt-fyr. Når du modsiger detaljerne, bliver den injurierende selv
til grin.

Vedr kameraer mod terrorister, kan vi ikke få mange nok - også mod
gadevold.
Her skal oppositionspartierne være med som kontrollant

I dit hjem, skal der kun være overvågning, hvis du har fået dom -
husarrest, elektronisk fængsling, narko-analyse osv
Hvorfor skal du kunne holde hemmeligt, hvor du går og kører udenfor
hjemmet - det er kun PET der får at vide hvor du var.Detektiver der
skygger dig kan du ikke skjule meget for - hvorfor ikke lade politiet
bruge elektroniske metoder? De er vores beskyttere.

Vidste du at man kan overvåge millionbyers samlede narkoforbrug og
Milano er helt i top mht kokain - man analyserer flodvandet.
Ærlighed varer længst. Sandhed er tankevækkende og gavnlig.
Det man ikke dør af, bliver man stærkere af.

Fra : Kim2000

Dato : 14-05-06 02:37

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Enig - men sådan gør man altså på forsøgsbasis i en del af London
> - betalt af den engelske regering og - naturligvis - EU:

Man bliver chokeret over hvor mange helt basale frihedsrettigheder folk er
parat til at afgive i "terrorkrigen".

mvh
Kim

Fra : @

Dato : 14-05-06 07:31

On Sun, 14 May 2006 03:36:56 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

>"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

>Man bliver chokeret over hvor mange helt basale frihedsrettigheder folk er
>parat til at afgive i "terrorkrigen".

den der sælger sin frihed i håbet om at få fred vil miste begge dele

man kan ikke dæmme op for f.eks. religiøse galninge som er villige til
at dø for deres afgud med øget overvågning

i London har man videoovervågning mange steder i det offentlige rum,
det hjalp ikke mod terrorbomber, at man senere kunne opklare hvem der
bombede hjalp jo ikke dem som allerede var sprængt i stumper

en metode der på langt sigt vil virke meget mere effektivt vil være at
for hver terrorbombe der sprænges i Europa tvangsdeporteres der
100.000 muhammedanere til tilfældigt udvalgte lande som er medlem af
IOC eller Den Arabiske Liga

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/