Nogle interessante tal vedr. muslimernes t~
Fra : Torben Østrup

Dato : 13-05-06 09:43

I hele DK tilsammen:

"skønnes der at være omkring 207.000 muslimer i Danmark. Det fremgår
af en ny beregning fra Københavns Universitet, som er det hidtil mest
detaljerede bud på en opgørelse."
link: http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3728570/

Ud af disse 207000 går:

"13 pct. af de danske muslimer går fast til fredagsbøn og lytter til
imamerne."
link: http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3727330/

Det vil så konkret sige at: ca. 27000 af muslimerne i Danmark kommer
regelmæssigt i moskeerne.

Ud af disse 207000 muslimer er der ydermere:
"samlet set siger henholdsvis 36 pct. af muslimske indvandrere og 26
pct. af deres efterkommere, at de føler sig mest knyttet til
oprindelseslandet"

I første generation af indvandrereer er der derfor ca. 75000 der
føler sig mest knyttet til hjemlandet samt 2 generation ca. 54000 der
stadigvæk føler sig mere knyttet til deres forældres
hjemland end de gør til Danmark.

Det er ydermere også min påstand er der sandsynligvist er et
sammenfald mellem de mulismer der kommer regelmæssiget i moskeerne
(ca. 27000) og de personer som både i første generation (ca. 75000)
samt 2 generation (ca. 54000) føler sig mere knyttet til henholdsvis
deres oprindelsesland samt deres forældres hjemland.

Det er ydermere også at dete der primært, afholder alle disse
personer fra at flytte tilbage til deres oprindelseslande/forældres
hjemland, er økonomiske grunde.

Det vil konkret sige at det er økonomiske grunde der afholder dem fra
at flytte tilbage til deres hjemlande, hvor de åbenbart stadigvæk
selv i 2 generaation, føler sig mere hjemme end de gør her i DK

Artikel:

Muslimer splittet i tilhørsforhold

Af ORLA BORG og HENRIK VINTHER OLESEN

De danske muslimer er splittede, når det gælder deres tilhørsforhold
til Danmark. Godt halvdelen føler sig mest knyttet til Danmark, en
tredjedel føler sig mest knyttet til oprindelseslandet, mens resten er
i tvivl.

Det viser den første meningsmåling i Danmark blandt den herboende
muslimske befolkning, foretaget af Rambøll Management for Morgenavisen
Jyllands-Posten.

Først når muslimerne i Danmark har opholdt sig her i landet i mere
end 20 år, tegner der sig et tydeligere tilhørsforhold til landet. Da
siger to ud af tre muslimer, at de føler sig mest knyttet til Danmark.

I første generation siger 54 pct., at de føler sig mest knyttet til
Danmark, mens det er 64 pct. i anden generation.

Men samlet set siger henholdsvis 36 pct. af muslimske indvandrere og 26
pct. af deres efterkommere, at de føler sig mest knyttet til
oprindelseslandet.

Det får Dansk Folkeparti til at opfordre muslimer med denne holdning
til at rejse hjem. Partiets udlændingeordfører, Peter Skaarup, kalder
tallene »foruroligende«:

DF: Frygt for femtekolonne
»Jeg vil opfordre denne gruppe muslimer til at tænke sig om en ekstra
gang, hvis de vil være her i landet. Det er utroligt vigtigt at være
loyal over for det land, man nu engang bor i. Hvis disse muslimer
stadig holder fast i deres oprindelsesland, er der risiko for, at nogle
af dem bliver en femtekolonne imod de værdier, vi har i Danmark.«

Integrationsminister Rikke Hvilshøj (V):

»Muslimerne kan have svært ved at nå det punkt, hvor det tipper over
til fordel for Danmark, specielt hvis man har haft en lang opvækst i
oprindelseslandet. Men jeg hæfter mig ved, at jo længere tid man har
været i Danmark, og jo bedre tilknytning man har til arbejdsmarkedet,
jo mere føler man sig knyttet til Danmark. Derfor er det afgørende,
at flere muslimer i Danmark kommer i arbejde.«

link: http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3728570/

Torben Østrup

e-mail: eastrup_news@hotmail.com

Fra : Alucard

Dato : 13-05-06 12:40

On 13 May 2006 01:43:05 -0700, "Torben Østrup" <eastrup@gmail.com>
wrote:

> [...]
>føler sig mest knyttet til hjemlandet samt 2 generation ca. 54000 der
>stadigvæk føler sig mere knyttet til deres forældres

Sådan kan du ikke regne det ud.....

Du siger jo 36% af ALLE PLUS 26% af ALLE, hvilket er noget vrøvl.....

Hvis vi antager (og jeg aner ikke om det er rigtigt) at 40.000 er 1.
generation og 167.000 er 2. generation, så giver det:

36% af 40.000 = 14.400 plus 26% af 167.000 = 43.420

Altså 57.820 personer.... IKKE 129.000...!!!!

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-05-06 13:41

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hvis vi antager (og jeg aner ikke om det er rigtigt) at 40.000 er 1.
> generation og 167.000 er 2. generation, så giver det:

Det er snarere omvendt.

Iøvrigt mht den med at 13% af alle går i moské hver fredag, - der skal man
huske, at det bliver til 26% af mændene, da kvinderne ikke er inviteret, OG
at der jo også findes et par stykker som arbejder om fredagen, og andre som
ikke kan komme af andre grunde. Det er altså ganske mange, der er så
religiøse. Til sammenligning har den danske kirkegang aldrig været over 10%,
da folk var mest troende her i riget.

Fra : Alucard

Dato : 13-05-06 14:48

On Sat, 13 May 2006 14:40:55 +0200, "Knud Larsen"
<larsen_knud@hotmail.com> wrote:

>Det er snarere omvendt.

Det er muligt (så er resultatet bare 70.520).....

> [...]
>ikke kan komme af andre grunde. Det er altså ganske mange, der er så
>religiøse. Til sammenligning har den danske kirkegang aldrig været over 10%,

Din bortforklaring ændrer altså ikke på at dit regnestykke er
grundlæggende forkert.....

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-05-06 23:39

> Det er muligt (så er resultatet bare 70.520).....

> Din bortforklaring ændrer altså ikke på at dit regnestykke er
> grundlæggende forkert.....

MIN bortforklaring? se lige hvem du svarer

Fra : Alucard

Dato : 14-05-06 09:21

On Sun, 14 May 2006 00:38:56 +0200, "Knud Larsen"

>MIN bortforklaring? se lige hvem du svarer

Du har ret.... Det er Torben Østrup der ikke kan regne....