Diamanthandel i Belgien
Fra : Norma

Dato : 12-05-06 18:25

Sidder lige og køler lidt af foran min el-forbrugsstation og ser et program
på DR2 om Belgien.

En diamanthandlen foregår tilsyneladende uden nogen skriftlig aftale,
faktura eller lignende.

Sig mig, har de ingen moms, eller hvad?

Hvorledes opgører belgierne deres bruttonationalprodukt, og hvorledes afgør
EU overhovedet, hvem der skal betale hvormeget eller hvorlidt til hinanden
i hht udligningsordninger?

Norma

Fra : Jesper

Dato : 12-05-06 18:54

Norma <norma__jensen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> EU overhovedet, hvem der skal betale hvormeget eller hvorlidt til hinanden

Åh jo, de betaler moms. Men selve handlen aftales med et håndslag.

Og belgierne opgører deres BNP på samme måde som alle andre i EU.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Ralph

Dato : 12-05-06 22:32

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> En diamanthandlen foregår tilsyneladende uden nogen skriftlig aftale,
> faktura eller lignende.
> Sig mig, har de ingen moms, eller hvad?

Mon ikke der foregår meget lign. i lille DK.

Kan ikke huske hvor jeg så det, men mange små (og større) virksomheder lader
som om de laver sort arbejde (for at tækkes kunderne) men da man ikke kan
lønne sine arbejdere, holde en vognpark, hyre en revisor og en bogholder for
sorte penge, laver de alligevel en faktura med moms og hele molevitten,
kunden TROR bare at det er uden moms - alle er glade.

Jeg har faktisk selv lavet trikket både da jeg havde et lille enmandsfirma
og idag hvor jeg er medejer af et mindre firma.

--
venligst
Ralph

Fra : Norma

Dato : 13-05-06 18:15

> [...]
>
> Jeg har faktisk selv lavet trikket både da jeg havde et lille enmandsfirma
> og idag hvor jeg er medejer af et mindre firma.

Helt ærligt!

Har aldrig fået udført sort arbejde, har heller aldrig udført et.

Så gå et andet sted hen!

Reglerne er ret simple. Staten skal have 25% af enhver handel ekskl.. moms,
eller 20 % af enhver handel inkl.. moms, hvor svært kan det være?

Norma