Regeringen ønsker flere der dropper uddann~
Fra : Kim2000

Dato : 11-05-06 21:19

Regeringen har i al hemmelighed ændret su reglerne. Lige nu er det sådan at
man har su i den norminerede tid plus et år, hvis man nu dumper. Fremover
fjernes det sidste år. Forventer regeringen at en dumpet studerende bliver
bedre af at skulle knokle i Netto ved siden af at læse op til det eller de
fag den studerende er dumpet i??

Jeg forudser at flere aldrig får færdiggjort uddannelsen og blot dropper ud.
Det kan ingen da vist være tjent med.

Man ændre også at man får mindre su hvis man ikke starter hurtigt nok på
uddannelse. Ergo vil man opleve at flere helt dropper at tage en uddannelse
fordi de er blevet for gamle (hvilket altså vil sige 21-22 år).

Og mens vi forresten er ved uddannelse så kan man læse at de fleste danske
univeristeter er på fallittens rand og at de er milevidt fra verdens
førende.

Altså har vi igen regeringen, der siger alle de rigtige ting og derefter gør
det modsatte.

Ænderinger i su'en kan man læse om her:

Kim

Fra : Lyrik

Dato : 12-05-06 09:41

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> førende.
>
> Altså har vi igen regeringen, der siger alle de rigtige ting og derefter

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Det er nok det værste ved denne regering.
Den rækker blomsterbuketter frem til skue med den ene hånd- og samtidig
smadrer den vaserne med en hånd bag på ryggen.

For at demokratiet kan virke skal befolkningen oplyses om hvad politikerne
foretager sig.
Der bør være åben debat omkring sådanne ting som dem du nævner.

De bør fortælle hvad formålet er med en sådan ændring.

Jeg kunne forestille mig at det kunne være at begrænse tilgangen til højere
uddannelser og smide flere ud i håndens arbejde.
Men hvis det er det, så bør det siges! Samtidig bør konsekvenserne af en
sådan samfundsændring for de unges kår tages op til analysering.

Det burde sammenholdes med den røvkrydring af boligejere og krav til høj
status for ældre som foregår.
Skal de unge gøres fattigere på de midaldrenes og de ældres bekostning?

Vores presse har ikke på noget tidspunkt taget venstres tvetungede politik
op til åben beskuelse.

Hvad skal alle overskudsmilliarderne bruges til?
Hvorfor skal kommunerne nedskære deres standarder mens staten ikke ved hvad
de skal bruge alle de mange indtægter til?
Hvorfor skal de unge nedskæres når vi har penge i overflod?

Hilsen
Jens

Fra : Per Rønne

Dato : 12-05-06 10:22

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> Regeringen har i al hemmelighed ændret su reglerne.

Måske skulle du læse artiklerne først, inden du kommenterer dem?

> Ænderinger i su'en kan man læse om her:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/05/11/093436.htm

Hvor man kunne læse:

> - Regeringens bebudede nedskæringer på de unges SU, dagpenge og
>kontanthjælp tvinger unge til at leve under et eksistensminimum og
>spise lortemad året rundt - og nu altså i endnu flere år, lød det i en
>pressemeddelelse fra aktionsgruppen.

der tale om regeringsforslag i forbindelse med de igangværende
forhandlinger om velfærdsreformen.

Jeg erindrer i øvrigt ingen forslag om nedskæringer på kontanthjælpen,
og de foreslåede dagpengenedskæringer [halve dagpenge i højst to år for
fremover alle unge under 30] vil i givet fald kun ramme /ufaglærte/
unge. Alle med en erhvervsuddannelse der giver adgang til optagelse i
A-kasse efter dimittendreglen vil være undtaget.

Ikke at jeg dermed ønsker at signalere, at jeg støtter forslagene, der i
øvrigt allerede fremsattes op til valget i 2001. Men måske sagde Dansk
Folkeparti blot stiltiende nej?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk