Dreng jagtet efter kritik af religion
Fra : Frank

Dato : 11-05-06 08:48

Hej

Cirka 50 elever på H.C. Andersen Skolen ville tæske drengen. Nogle af dem
havde samlet kæppe og jernrør op til at slå med.

Link: http://www.fyens.dk/article/637695

Vi taler her, ifølge artiklen, om børn i de mindste klasser.

En lille konkurrence: Gæt hvilken religion der fik kritik....

Mvh
Frank

--
Punktum, Punktum, komma, streg - sådan tegnes.... Nåe nej - det må vi jo
ikke....

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-05-06 09:14

"Frank" <far@nospam.dk> wrote in message
> [...]
>
> Vi taler her, ifølge artiklen, om børn i de mindste klasser.
>
> En lille konkurrence: Gæt hvilken religion der fik kritik....

Men nu HAR man indskærpet børnene, at forbudet mod kritik af islam også
gælder små børn, og skolen får formodentlig Tøger Seidenfaden-prisen for
korrekt tænkning.

Hvad man burde indføre var en "Kritisér islam" uge hvert år, så også
muslimske børn kunne lære at deres religion har problematiske sider, og at
de må indrette sig på, at disse sider vil komme frem engang imellem, - hvis
de da vil leve i et sekulært samfund.

HVIS de virkelig tror at en Allah kan ryste bjerge og starte tsunamier, så
må de også tro på, at han selv kan klare at ryste sine kritikere, - hvis de
skal rystes. Det er jo næsten blasfemi at tro, at manden skal have hjælp.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-05-06 09:44

> Men nu HAR man indskærpet børnene, at forbudet mod kritik af islam også
> gælder små børn, og skolen får formodentlig Tøger Seidenfaden-prisen for
> korrekt tænkning.

Som altid har de af dk.politiks skribenter, der tilhører den yderste
højrefløj, svært ved at skelne mellem ord som "kritik" og "debat" på den ene
side - og ord som "tilsvining", "forhånelse" og "nedgøring" på den anden
side.

Hvorfor er det især på den yderste højrefløj, at man i den grad har
problemer med de finere nuancer i det danske sprog?

De fleste danskere med et normalt kendskab til deres eget sprog ville næppe
finde på at påstå, at der var tale om "kritik" eller "debat", når nogen
eksempelvis sagde, at "muslimer er avlet af svin og tænker som svin".

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-05-06 10:17

Christian R. Larsen fortalte:

> [...]
> næppe finde på at påstå, at der var tale om "kritik" eller "debat",
> når nogen eksempelvis sagde, at "muslimer er avlet af svin og tænker

Helt forkert Christian - det er /jøderne/ der er avlet at aber og svin.
Det er en af de første teologiske grundsætninger en ny lille muslim
lærer.

Mvh
Martin

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-05-06 13:26

> Christian R. Larsen fortalte:

> Helt forkert Christian - det er /jøderne/ der er avlet at aber og svin.
> Det er en af de første teologiske grundsætninger en ny lille muslim
> lærer.

Iflg. dine venner i Dansk Folkeparti er det muslimerne, der er svin.

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-05-06 14:08

Christian R. Larsen fortalte:

> Iflg. dine venner i Dansk Folkeparti er det muslimerne, der er svin.

Hvorfor skal du straks prøve at flytte fokus fra et ubehageligt faktum.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : GB

Dato : 11-05-06 15:09

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in news:4463373a$0$893
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Hvorfor skal du straks prøve at flytte fokus fra et ubehageligt faktum.

1: Han lyver eller digter. Intet nyt i det.
2: Han benytter det, som i akademisk diskussionsteknink kaldes
"associering" - her er det DF'ere, som (indirekte) skal associeres med
svin. Associationstricks.

Fra : Martin K

Dato : 11-05-06 15:27

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message

> Hvorfor skal du straks prøve at flytte fokus fra et ubehageligt faktum.

Sådan er CRL. Han er fuldstændig kropumulig at diskutere med. Et andet
trick, han plejer at benytte er med vilje at misforstå og fordreje det man
har sagt.

At man har brug for den slags tricks må være en indikation på, at man er
løbet tør for argumenter.

--
Martin K

Fra : Wilstrup

Dato : 11-05-06 20:09

> Hvorfor skal du straks prøve at flytte fokus fra et ubehageligt faktum.

Jeg forstår godt at man ikke har lyst til at fortsætte en såkaldt debat med
så misantropisk person som dig.

--
Wilstrup

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-05-06 20:58

Wilstrup fortalte:

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg forstår godt at man ikke har lyst til at fortsætte en såkaldt
> debat med så misantropisk person som dig.

Har jeg generet din livsglæde Hertzsprung?

Fra : Anonym

Dato : 12-05-06 00:15

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg forstår godt at man ikke har lyst til at fortsætte en såkaldt debat
> med så misantropisk person som dig.

Hvorfor vælger du altid "de lette ofre"?
Forhold dig dog til sagen.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 15-05-06 09:47

> Christian R. Larsen fortalte:

> Hvorfor skal du straks prøve at flytte fokus fra et ubehageligt faktum.

Du mener: Fra ét ubehageligt faktum til et andet?

Fordi man ikke skal kaste med sten, når man selv bor i et glashus, Martin.

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-05-06 10:54

Christian R. Larsen fortalte:

> Du mener: Fra ét ubehageligt faktum til et andet?

Hvis du vil seriøs debat, må du lære at koncentrere dig lidt bedre,
Christian.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 15-05-06 11:19

> Christian R. Larsen fortalte:

> Hvis du vil seriøs debat, må du lære at koncentrere dig lidt bedre,
> Christian.

Det går skam fint, Martin.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 11-05-06 15:58

Christian R. Larsen skrev:

> Iflg. dine venner i Dansk Folkeparti er det muslimerne, der er svin.

Dokumentation, please?

HVOR har du hørt eller læst noget ledende medlem af DF sige noget sådant?

Eller er det bare idiotiske injurier byggende på de sædvanlige
selvretfærdige venstrefløjsvrangforestillinger om DF?

Jeg har nemlig tværtimod i en dokumentarudsendelse om Pia Kjærsgaard set
et menigt partimedlem blive ekskluderet på stedet for at omtale
indvandere som "abekatte" ved et vælgermøde, så jeg vil meget gerne
vide, hvad du bygger din påstand på?

Ellers vil en dementi faktisk være på sin plads!

Anders Peter Johnsen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 15-05-06 09:52

meddelelse news:446350dd$0$46985$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Dokumentation, please?

http://vittoljud.levandehistoria.se/art_norden/08_norden_5.html

Den, der udtalte det, hedder i øvrigt Erik Bengtsen, og er ikke længere
medlem af DF. Han blev ekskluderet, fordi partiformanden syntes, at han var
en landsbytosse.

> HVOR har du hørt eller læst noget ledende medlem af DF sige noget sådant?

"Noget ledende medlem"?

Ja, det er et ekstremt topstyret parti, men det ændrer jo ikke ved, at
partiet vrimler med folk, der har den slags holdninger. At de er blevet
udrenset fra opstillingslisterne, er ikke et argument i den sammenhæng.

Men hvad med denne perle fra Mogens Camre:
"Alle Vestens lande er infiltreret af muslimerne - nogle af dem taler pænt
til os, mens de venter på at blive nok til at slå os ihjel"

> Eller er det bare idiotiske injurier byggende på de sædvanlige
> selvretfærdige venstrefløjsvrangforestillinger om DF?

Ønsketænkning.

Fra : GB

Dato : 11-05-06 15:04

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in news:44630118$0$869
> [...]

> Helt forkert Christian - det er /jøderne/ der er avlet at aber og svin.
> Det er en af de første teologiske grundsætninger en ny lille muslim

Næsten korrekt. Jøderne bliver af muhamedanerne kaldt aber - det er de
kristne, som de kalder svin.
Men det går jeg ud fra, at Cand. scient. admin. Christian René Larsen synes
er helt i orden.

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-05-06 17:56

GB fortalte:

> [...]
> kristne, som de kalder svin.
> Men det går jeg ud fra, at Cand. scient. admin. Christian René Larsen

Nej, jeg tager ikke fejl. Transkript fra www.memri.org

Host: Basmallah, how old are you?
Basmallah: Three and a half.
Host: Are you a Muslim?
Basmallah: Yes.
Host: Basmallah, are you familiar with the Jews?
Basmallah: Yes.
Host: Do you like them?
Basmallah: No.
Host: Why don't you like them?
Basmallah: Because...
Host: Because they are what?
Basmallah: They're apes and pigs.
Host: Because they're apes and pigs? Who said they are so?
Basmallah: Our God.
Host: Where did he say this?
Basmallah: In the Koran.

http://stream.realimpact.net/rihurl.ram?file=realimpact/memri/memri_10-30-02_01.rm

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-05-06 19:42

> [...]
> Host: Because they are what?
> Basmallah: They're apes and pigs.
> Host: Because they're apes and pigs? Who said they are so?

Der står to steder i koranen at nogle jøder blev omskabt til aber og svin,
og det bruges af imamer og journalister over hele den muslimske verden til
at kalde jøder for "efterkommere efter aber og svin"

Men det kan CRL sikkert modbevise? Det stammer rent faktisk fra et Dansk
Folkeparti landsmøde, går jeg ud fra?

Fra : HrSvendsen

Dato : 11-05-06 11:03

Christian R. Larsen skrev:

> [...]
> finde på at påstå, at der var tale om "kritik" eller "debat", når nogen
> eksempelvis sagde, at "muslimer er avlet af svin og tænker som svin".

Nej, det ville ikke være kritik af muhamedanismen. Helt enig. Det
ville være groft nedsættende tale om svin.

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-05-06 12:21

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Hvorfor er det især på den yderste højrefløj, at man i den grad har
> problemer med de finere nuancer i det danske sprog?

Og DU skulle tale om nuancer, du med dine primitive mønstre "yderste
højrefløj", fordi du ikke kan argumentere. Hvem taler om "tilsvining" i den
foreliggende sag? kun dig, men du KAN altså ikke argumentere med de fakta
der er fremme, men skal selv opfinde dem. Som folk også gjorde under
muhammedkrisen "sandheden plus dobbeltmoms", sætninger blev omfusket og
fakta blev ændret.

> [...]
> finde på at påstå, at der var tale om "kritik" eller "debat", når nogen
> eksempelvis sagde, at "muslimer er avlet af svin og tænker som svin".

Og hvem har så sagt det? Mener du iøvrigt at det er helt fint når man
overalt i verden til allah-tjenesten om fredagen kalder jøder for
"efterkommere efter aber og svin"`, - som altid når det kommer til noget med
islam, så vender man tingene fuldstændig på hovedet. Det ER jo islam, som
sviner kristendommen og jødedommen til i sin hellige bog og i sine haditter,
OG som bringer sjofle karrikaturer af jøder i aviserne, mens VI falder
grædende på knæ pga en, i vores kultur, helt almindelig satisk tegning.

Iøvrigt kunne du i går høre en repræsentant for den gruppe du tilhører,
apologeterne, men hun har dog den undskyldning, at hun er troende, og ikke
KAN andet end "lyve" om de faktiske forhold.
I går på Adam og Aminaa hørte vi den kendte Amina Tønnsen komme med alle de
kendte bortforklaringer, jeg har hørt dem på identisk samme måde vel 200
gange, og jeg kunne selv optræde med dem, hvis jeg skulle. Det er dem folk
som dig æder råt, selv om I teoretisk er frie til at tænke selv.

Tønnsen hævdede, at der er fuld religionsfrihed inden for islam, og at alle
religioner er accepteret af Allah, for der står jo udtrykkeligt i koranen at
der er fuld frihed for trosforhold. Her bruger hun så verset hvor der står
at "der er ingen tvang i religion" man dropper så at "Sandhedens vej er nu
helt klar ..."
Og hun nævner verset hvor der står at jøder og kristne som tror på Allah og
på dommedag, har intet at frygte.
At så hinduer, buddhister og ikke-troende i høj grad har noget at frygte,
det gider "vi" ikke opholde os ved.

Hun starter med at sige, at man ikke må tage vers ud af deres kontekst, og
at man skal se på *hele* koranen, - og hvis hun selv gjorde det, så ville
hun jo se et mylder af vers, som modsiger de to ovennævnte. Dem kan hun som
troende så ikke referere, men det *kunne* en ikke-troende jo godt, - men en
velmener holder sig vel for øjnene?

Så hævder hun, som man plejer, at der er fuld lighed mellem kvinder og mænd
i koranen. Og på spørgsmål om sharia-straffelovene mener hun åbenbart, at
Allah ikke vidste at verden ville ændre sig, men troede at den ville være
som på de første muslimers tid i 600-tallet, og derfor er disse "barbariske
straffe" som hun tillod sig at kalde Allahs straffe, ikke relevante i vor
tid. Lidt sjovt at Allah indstiftede barbariske straffe dengang, sammen med
slaveri og ejerskab af kvinder, - fordi han havde glemt at verden ændrer
sig. Men sådan har religiøse mennesker det jo, det kan finde på de mest
utrolige undskyldninger og bortforklaringer, - men det undskylder ikke, at
ikke-religiøse bekræfter dem i deres fordrejede verdenssyn, og bekræfter dem
i deres vås om fuld lighed og andet diskriminerende stof. Hvorfor SKAL vi
hjælpe folk med et syn som vi havde for 200 år siden til at fastholde deres
ikke ufarlige dogmatiske indstilling?

Jeg ser iøvrigt, a propos 'fuld lighed', i The Guardian, at muslimer i UK
brokker sig over at regeringen har indført en ny lov om arveskat, som ikke
er "sharia-complient", som man ellers går meget ind for fra regeringsside.
Når en ægtefælle dør, får konen en ottendedel og manden en fjerdedel af
arvelodden (fuld lighed). - (og nu kan børnene ikke mere slippe for
arveskat, selv om de sætter pengene i en trust, - som i DK er det kun
ægtefællen som ikke skal betale arveafgift. Nå, det finder man nok en
løsning på, regeringen ser på sagen) (Iøvrigt har Allah regnet forkert med
brøkerne, så arven tilsammen bliver på 1-1/8 del, - hvordan man klarer den,
ved jeg ikke)

Anyway, mht den om "ingen tvang i religionen", så er den jo pivåben for
fortolkning, og det er da også altid blvet fortolket sådan at der i høj grad
ER tvang i religionen, både mht at tvinge folk til at konvertere til islam
eller betale resten af livet, og mht at det er forbudt at forlade
religionen.

Her er en lille konversation om forholdene i det supermoderne Malaysia:

Q: How much freedom do you have in Muslim countries?

A: [Muslims] will tell you there is no compulsion in religion. I was with
the minister of religion of a major country that I will leave unnamed. He
was a very courteous man and he was talking about the work they were doing.
They had just met in Malaysia about improving the image of Islam.

I asked, 'Why do you feel it needs to be improved?' He said, 'Well,
September 11. We are often represented as using compulsion in religion.' I
said, 'I don't want to be discourteous, but if I were in your country and I
were a Muslim, would I be free to disagree with it?' He said, 'Why would you
want to do that?' I said, 'No, I am just asking theologically: Would I be
free to disbelieve it?'

He said, 'Well, these things get more complicated when you deal with a
country's laws and all.' I said, 'When you say there is no compulsion in
religion, you are looking at one side of the coin, meaning you will never
force someone to become what you are. But to have no compulsion means you
should not compel somebody to believe something when they want to disbelieve
it. That is a very critical test for compulsion.

There is no law in the land where I live, compelling me to [be a Christian].
But in your land, if I chose to disbelieve [Islam], I have to stand before a
tribunal of justices and explain it. How can I withstand such intimidation
and be honest and not pay for it at the same time?

Frankly, he wouldn't give me an answer. I think if Islam is going to rise to
the level many moderates want to see it, they will have to take off the
heavy foot of compulsion in their own lands. Then it can be a legitimate
representation of how many believe.

Men apologeter og velmenere kan ikke bruge empiri til noget, de vil hellere
bortdrømme virkeligheden til fordel for noget, som de selv *synes* burde
være virkeligheden. Desværre er virkeligheden ligeglad, og man kan ikke
drømme sig til konfliktfrie samfund, - ikke endnu da.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 11-05-06 16:23

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> writes:

> [...]
> ville næppe finde på at påstå, at der var tale om "kritik" eller
> "debat", når nogen eksempelvis sagde, at "muslimer er avlet af svin

Bortset fra at det er en udtalelse du har grebet ud af den blå luft,
sidder du så og argumenterer for at det danske skolesystem skal
acceptere vold imellem eleverne i religiøse spørgsmål? Og gælder det i
så fald alle religioner, eller er det kun nogen der skal have retten
til at blive voldeligt fornærmet? Og i så fald hvilke?

Personligt mener jeg ikke at vold løser nogle problemer, heller ikke
selvom man bliver fornærmet på det groveste. Det er heldigvis stadig
den almindeligt fremherskende holdning her i landet. Og det må og
skal, efter min mening, være det fremherskende. Afhængig af hvilke ord
mågungen tog i sin mund, kan det så udløse en sanktion i form af
udelukkelse fra undervisningen i en periode, men det skal så også
gælde for dem der organiserede afstraffelsesaktionen.

--
// Wegge
Weblog: http://blog.wegge.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 15-05-06 09:54

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Bortset fra at det er en udtalelse du har grebet ud af den blå luft,

Et direkte citat fra en af DF's folketingskandidater.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 15-05-06 20:18

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Et direkte citat fra en af DF's folketingskandidater.

Er vedkommende folketingsmedlem identisk med den skoledreng der
bliver diskuteret?

--
// Wegge
Weblog: http://blog.wegge.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 16-05-06 11:24

> Er vedkommende folketingsmedlem identisk med den skoledreng der
> bliver diskuteret?

Det var ikke ham, jeg talte om, da jeg skrev, at visse mennesker ikke kender
betydningen af ord som dialog og kritik.

Fra : @

Dato : 16-05-06 15:14

On Tue, 16 May 2006 12:23:34 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Det var ikke ham, jeg talte om, da jeg skrev, at visse mennesker ikke kender
>betydningen af ord som dialog og kritik.

nej det er rettroende muhammedanere som ikke forstår de to ord

--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 16-05-06 15:44

> [...]

> Det var ikke ham, jeg talte om, da jeg skrev, at visse mennesker ikke kender
> betydningen af ord som dialog og kritik.

Det fremgik ikke særligt tydeligt, og eftersom det var et generelt
opstød omkring behandling af fremmed-etniske folk, burde du vel
egentlig poste det i dk.politik.indvandring.

Har du iøvrigt en kommentar til de spørgsmål jeg stillede, eller skal
jeg gætte på din holdning på baggrund af hvad du ikke vil svare på?

--
// Wegge
Weblog: http://blog.wegge.dk

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 11-05-06 17:41

"Christian R. Larsen" skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvorfor er det især på den yderste højrefløj, at man i den grad har
> problemer med de finere nuancer i det danske sprog?

Og du ved så lige hvad den lille purk har sagt ordret ?
hvor ved du fra at de ord der faldt, var tilsvining", "forhånelse" og
>"nedgøring
sjovt som nogen skribenter fra gruppen kan fordreje en sag for at fremstå
"frelst" og rettænkende

lad nu være at komme og sige at det stod i avisen ,det er stadig
andenhåndsviden

--
Med særlig Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 15-05-06 09:56

"Michael Meidahl Jensen" <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4463690a$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> ene

> Og du ved så lige hvad den lille purk har sagt ordret ?

Det ved hverken jeg eller de, der påstod, at der var tale om "kritik".

Det eneste, vi ved, er, at skolinspektøren ikke mente, at der var tale om
kritik. Og han er så indtil videre den eneste af os, der ved, hvad der blev
sagt.

Fra : Mark Jensen

Dato : 11-05-06 17:59

On Thu, 11 May 2006 10:43:51 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]

>finde på at påstå, at der var tale om "kritik" eller "debat", når nogen
>eksempelvis sagde, at "muslimer er avlet af svin og tænker som svin".

Det er fuldkommen ligegyædigt hvad knægten har sagt. Ingen ytring af
nogen art kan på nogen måde forsvare at der løber 50 idiot-muslimer
rundt med køller efter ham.
Det må du for helvede da kunne se.

Om ikke andet, må du ty til at bytte om på ofre og gerningsmænds
trosretninger, så du kan forstå det.

Fra : Wilstrup

Dato : 11-05-06 20:12

"Mark Jensen" <MR00@it.dk> skrev i en meddelelse
> nogen art kan på nogen måde forsvare at der løber 50 idiot-muslimer
> rundt med køller efter ham.
> Det må du for helvede da kunne se.

Og du må da for helvede kunne indse at vi kun har sagen fra aviserne -og vi
har jo før hørt hvordan ledende politikere har løjet for åben skærm om
hvordan 12 muslimer skulle have overfaldet en skoleelev.Det viste sig jo
også at være et falsum.

--
Wilstrup

Fra : JBH

Dato : 11-05-06 20:10

> [...]
> har jo før hørt hvordan ledende politikere har løjet for åben skærm om
> hvordan 12 muslimer skulle have overfaldet en skoleelev.Det viste sig jo

Ja, nu er det 12 muslimer som er på vej til Dk. for at myrde tegnerne som
tegnede Muhammedtegningerne til Jyllandsposten

JBH

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 15-05-06 09:56

> [...]
> Det er fuldkommen ligegyædigt hvad knægten har sagt. Ingen ytring af
> nogen art kan på nogen måde forsvare at der løber 50 idiot-muslimer

Det var der heller ingen, der påstod.

Fra : Kurt Lund

Dato : 11-05-06 19:48

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev:

> [...]
> finde på at påstå, at der var tale om "kritik" eller "debat", når nogen
> eksempelvis sagde, at "muslimer er avlet af svin og tænker som svin".

Jeg kan deraf konkludere, at dit kendskab til, hvem der sviner hvad og
hvorfor til, ikke er tilstrækkeligt.
I et nyligt indlæg præsenteres vores folkevalgte regering som en
"lorteregering". Dette udtryk er både tilsvining og nedgøring af såvel de
mennesker, som har stemt på partier i regeringen som selve regeringen. Denne
underlødige kommentar - som sandsynligvis kan tilskrives en manglende evne
til argumentation - kommer fra en i denne gruppe kendt personage ved navn
Kim Larsen. Han er efter alt at dømme ikke særligt højreorienteret.
Måske skulle du sætte dig nogle timer på dine hænder, inden du næste gang
kommer med kritik af særlige persongrupper. Det skal måske lige nævnes, at
jeg personligt ikke mener at kritik der består af ukvemsord er den rette vej
frem - for nogen grupper overhovedet!

--
Kurt Lund

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-06 10:31

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> [...]
> de må indrette sig på, at disse sider vil komme frem engang imellem, - hvis

Ærligt talt, Knud, har du nogensinde prøvet at være gårdvagt i et
frikvarter på en folkeskole?

I øvrigt drejer det sig om børn i »de mindste klasser«, så jeg vil tro
at det drejer sig om 1.-3. klasse ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-05-06 12:36

> Ærligt talt, Knud, har du nogensinde prøvet at være gårdvagt i et
> frikvarter på en folkeskole?

Hvad har det med at gøre at børn burde akultureres til at acceptere, at
deres tro ikke er noget de kan bruge til at banke folk oven i hovedet med,
OG at deres tros dogmer kan analyseres og kritiseres lige som alle andre
menneskelige forhold.

Jeg har ikke prøvet i en folkeskole, kun i "min" muslimske skole, - og bare
jeg dukkede mig for stenene, så gik det da meget godt De *kastede*
faktisk altid med sten, og vi forsøgte at få dem fra det, men da
religionslæreren også kastede sten efter børnene, så måtte vi opgive det.
Ingen blev dog alvorlig skadet, man forsøgte at ramme benene. Mht kæppe og
jernrør, - hvis en af drengene fandt et godt jernrør, så tog han det med ind
til skolelederes og sagde, at det kunne han bruge til at banke dem. Det
gjorde den venlige mand selvfølgelig ikke, - men det så/ser ud til at
forståelsen er den at: "vi laver ballede, til gengæld banker I os", og så er
alle glade. Ord havde ingen virkning på de voldsomme drenge, kun trusler om
hypervold, og vilje til at udføre den

> I øvrigt drejer det sig om børn i »de mindste klasser«, så jeg vil tro
> at det drejer sig om 1.-3. klasse ...

Igen, vi MÅ til at fortælle muslimske børn, at islam ikke er fredet i klasse
A, ellers går det da helt galt om få år. Og vi burde også - desværre -
droppe friheden til at lave friskoler, det går ikke, at man kan mure sig
inde og forberede sig på at være asocial og mod vantro og sekulære resten af
sine dage. Samfundet er på mange måder mere skrøbeligt i vore dage, man har
så mange flere rettigheder, og så mange flere muligheder for at skade mange
mennesker.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-06 13:25

> [...]

> OG at deres tros dogmer kan analyseres og kritiseres lige som alle andre

Det fremgik nu også af artiklen at disse børn var »taget i skole«, og at
deres forældre var orienteret. Jeg synes ikke at det fremgik af den, at
udelukkende den danske dreng fik en opsang - det har de alle fået.

> [...]
> alle glade. Ord havde ingen virkning på de voldsomme drenge, kun trusler om

Nu drejede det sig her om en dansk folkeskole, desværre en af
ghettoskolerne.

> [...]
> så mange flere rettigheder, og så mange flere muligheder for at skade mange

Ja, men jeg tror nu næppe at den danske dreng på måske 8 år har den
fjerneste anelse om hvordan man normalt formulerer sig. Ikke at det på
fjerneste måde undskylder de andre børn.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-05-06 16:55

> Ja, men jeg tror nu næppe at den danske dreng på måske 8 år har den
> fjerneste anelse om hvordan man normalt formulerer sig. Ikke at det på
> fjerneste måde undskylder de andre børn.

Selvfølgelig "bør" man ikke gøre grin med andres religion, - selv om det var
helt accepteret dengang alle var venstreorienterede - men det er jo et
spørgsmål om "pli", og det at gå fysisk til angreb med kæppe og jernrør, er
jo langt ud over hvad selv den allerværste ikke-pli bemærkning må udløse.
Hvis man er megaslem så bærer det jo "straffen" i sig selv, og muslimske
børn MÅ lære at tåle at også islam og Profeten kan man gøre grin med. Man må
få dem til at forstå at de har deres vidunderlige profet, og de kan mene om
manden hvad de vil, men vi andre må også have lov at mene hvad vi vil. Som
en indlægger i Weekendavisen skriver så opfordres vi af muslimer til at læse
kilderne, men hvis vi undrer os over de mærkværdigheder og voldsomheder vi
finder, så er den også helt gal. Vi bør åbenbart gå i CRL eller AHW-mode og
ikke se, ikke høre, noget som helst negativt, først da vil vi få ros af de
fromme.

Rumi kunne i 1200-tallet? gøre grin med Allah og med skæggede profeter, og
overleve, så må muslimer også i dag kunne komme til snøvsen igen. Det burde
være dagens løsen: "Kære muslimer kom tilbage til snøvsen", og grin af Allah
for en gangs skyld.

Jeg ser på jernesalt, at de gamle egyptere mente at verden blev skabt ved at
den øverste gud udstødte et latterbrøl, - det lyder som en fornuftig tro,
måske kan den genetableres. Folk som ikke kan grine af sig selv er
livsfarlige i værste fald, - Wahid Petersen har humor, derfor kan jeg godt
lide 'ham'.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-06 17:18

> [...]

> ikke se, ikke høre, noget som helst negativt, først da vil vi få ros af de

Du blæser altså en sag fra en skolegård i Odense helt ud af
proportioner. Dertil kommer at man som udgangspunkt ikke kan stole på
nøjagtigheden af hvad den pågældende lokalavis skriver.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-05-06 19:46

> Du blæser altså en sag fra en skolegård i Odense helt ud af
> proportioner. Dertil kommer at man som udgangspunkt ikke kan stole på
> nøjagtigheden af hvad den pågældende lokalavis skriver.

Jeg tænker ikke på den bestemte sag, men på at muslimske børn ikke kan tåle
kritik af profeten, - der er jo mange lærere som heller ikke overhovedet tør
behandle emner som har med islam at gøre, - der rasles med mobiltelefonerne,
hvis man nærmer sig noget kritisk, - siges det.

Men hvis det ikke er rigtigt, så er det da bare herligt.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-06 19:54

> [...]

> hvis man nærmer sig noget kritisk, - siges det.

> Men hvis det ikke er rigtigt, så er det da bare herligt.

Nu stammer dine erfaringer vist fra dine oplevelser som lærer på en
islamisk privatskole. Mine erfaringer stammer fra mine oplevelser som
lærervikar på en af Københavns Kommunes bedst fungerende
distriktsskoler. Jeg plejer jo at undervise på det gymnasiale niveau.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-05-06 19:58

> [...]
> lærervikar på en af Københavns Kommunes bedst fungerende
> distriktsskoler. Jeg plejer jo at undervise på det gymnasiale niveau.

Nej, for pokker, jeg ville sgu da ikke drømme om at kritisere profeten
overfor elever på en muslimsk friskole. Jeg tænker på, hvad jeg har hørt
gennem medierne, bl. a. husker jeg en lærerinde som nu underviser på Amager,
som fortalte at hun ikke mere turde berører emner som havde med islam at
gøre. Hun havde direkte fået at vide at "nu slap hun dennegang", men at der
ikke var langt til mobiltelefonen hvis hun igen talte om emnet.

Har DU erfaring med, at du godt kan kritisere profeten eller koranen?

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-06 20:38

> [...]

> ikke var langt til mobiltelefonen hvis hun igen talte om emnet.

> Har DU erfaring med, at du godt kan kritisere profeten eller koranen?

Nu var det ikke noget der ligefrem faldt naturligt overhovedet at
beskæfige sig med. I hvert fald ikke i de fag og de aldersklasser jeg
havde med at gøre.

I øvrigt ville jeg aldrig i min egenskab af lærer gå ind og advokere for
eller imod bestemte politiske eller religiøse holdninger. Gjorde du da
det? Og i hvilke fag?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-05-06 21:15

"Per Rønne" fortalte:

> I øvrigt ville jeg aldrig i min egenskab af lærer gå ind og advokere
> for eller imod bestemte politiske eller religiøse holdninger. Gjorde
> du da det? Og i hvilke fag?

I min skoletid kunne lærerne nemt joke med noget af det kristne arvegods
vi alle slæber rundt med som kulturkristne.
Mange lærere lægger vægt på at kunne en vits - det holder folk mere
vågne.
Religion må nærmest siges at være en af grundsubstanserne i vitser fra
vor kultur - tænk på Dave Allen.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-05-06 23:14

> [...]
> Religion må nærmest siges at være en af grundsubstanserne i vitser fra vor

Men de tider er nok forbi, nu har Holger K. Nielsen sagt undskyld for den
venstreorienterede gøren grin med kristendommen indtil islam kom til landet
og ændrede indstillingen til religiøse følelser.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-05-06 04:21

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> "Per Rønne" fortalte:

> I min skoletid kunne lærerne nemt joke med noget af det kristne arvegods
> vi alle slæber rundt med som kulturkristne.

Det kunne de bestemt ikke finde på i min skoletid, hverken i folke-
eller gymnasieskolen. Brugte en elev ordet »galilæer« i stedet for
»kristen« var det ikke velset, og en matematiklærer på gymnasiet der
skulle være kommunist [det gik der rygter om] blev rost for at han
/aldrig/ lod eleverne så meget som /ane/ hvilke politiske opfattelser
han havde. Jeg gik på Bagsværd Skole og Gladsaxe Gymnasium.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-05-06 09:54

"Per Rønne" fortalte:

> Det kunne de bestemt ikke finde på i min skoletid, hverken i folke-
> eller gymnasieskolen. Brugte en elev ordet »galilæer« i stedet for
> »kristen« var det ikke velset,

Det er vel heller ikke en særlig gængs betegnelse.
Den politiske korrektheds rådenskab er måske mere udbredt end jeg i min
humane naivitet kan forestille mig.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 12-05-06 10:22

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> "Per Rønne" fortalte:

> Det er vel heller ikke en særlig gængs betegnelse.

Ordet er blevet brugt nedsættende om de kristne:

<http://ordnet.dk/ods/search?keyword=galil%E6er>

> Den politiske korrektheds rådenskab er måske mere udbredt end jeg i min
> humane naivitet kan forestille mig.

Ikke forstået.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-05-06 11:18

"Per Rønne" fortalte:

> Ordet er blevet brugt nedsættende om de kristne:
>
> <http://ordnet.dk/ods/search?keyword=galil%E6er>

Der står ikke noget om nedsættende.
Her er hvad fremmedordbogen siger:

*gali'læer* (-en, -e)
person fra landskabet Galilæa i den nordlige del af Israel; specielt om
en af Jesu disciple el. en af de første kristne; (i bestemt form) Jesus
OPRINDELSE: af lat. Galilæus, gr. Galilaios.

> Ikke forstået.

Hmm. Tag et gæt.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Per Rønne

Dato : 12-05-06 11:34

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> "Per Rønne" fortalte:

> Der står ikke noget om nedsættende.

Næh, men det ved jeg at det blev brugt som - af anden vej.

> [...]
> en af Jesu disciple el. en af de første kristne; (i bestemt form) Jesus
> OPRINDELSE: af lat. Galilæus, gr. Galilaios.

Det virker som om du opfatter det som udtryk for PC at man ikke går
rundt og bruger skældsord eller nedsættende udtryk, men søger at optræde
med nuancerede vendinger?

I øvrigt var der i min skoletid ikke antydning af debat om muslimer. Jeg
husker dog en lærer i folkeskolen [100% dansk] der snakkede om kvinderne
i Algeriet. Så en mand dem uden slør for ansigtet, skyndte de sig at
gemme det i kjolen [så man kunne se deres bare skød] .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-05-06 12:10

"Per Rønne" fortalte:

> Det virker som om du opfatter det som udtryk for PC at man ikke går
> rundt og bruger skældsord eller nedsættende udtryk, men søger at
> optræde med nuancerede vendinger?

Jeg ville selvfølgelig ikke selv udtrykke mig så fordomsfuldt.
Og jeg finder det ret trist at høre at du er imod religiøse vittigheder.
Sproget skulle gerne leve et sundt og frit liv, uden at være hæmmet af
sippede tanters og religiøse idioters spændetrøjer.
Siger /fyndighed/ og /prægnans/ dig noget?

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-05-06 23:12

> [...]
>
> I øvrigt ville jeg aldrig i min egenskab af lærer gå ind og advokere for
> eller imod bestemte politiske eller religiøse holdninger. Gjorde du da

Jeg har ikke haft fag, hvor det var nødvendigt, det var rigeligt at forsøge
at læse de danske tekster, OG at regne det man i vore dage kalder
matematikstykker. Som jeg før har fortalt, så sagde jeg engang til
bestyrelsesformanden for skolen: "Din datter er god til matematik" - hvad
hun var, og han svarede: "Ha, hun er en pige, hvad skal hun bruge det til".

Som jeg også før har fortalt, så kom jeg til at sige noget om at koranen tog
fejl mht et eller andet, til en af mine tyrkiske lektielæste piger (ikke på
friskolen), - og jeg har aldrig før set et så forbløffet udtryk i et ansigt:
"Koranen tager fejl", måbede hun, og jeg skyndte mig at bortforklare min
fadæse med lidt udenomssnak om bibelen. Det er jo ikke en hjælpers opgave,
at gøre sig umulig for dem man skal hjælpe. Men samfundsfagslærere,
historielærere og religionslærere bør jo tage om nælden og fremlægge også de
ikke så populære fakta om islam, lige som man gør mht kristendommen og
'dens' skeletter og mærkværdigheder.

Fra : Konrad

Dato : 11-05-06 14:48

Fra : B.Lauritzen

Dato : 19-05-06 11:06

Per Rønne wrote:

> Ærligt talt, Knud, har du nogensinde prøvet at være gårdvagt i et
> frikvarter på en folkeskole?
>
> I øvrigt drejer det sig om børn i »de mindste klasser«, så jeg vil tro
> at det drejer sig om 1.-3. klasse ...

Din totale ligyldighed over for det skete er 100 gange værre end den
måde Knud reagere på. Kan du virkelig bare slå det hen som 'Nå ja, det
er frikvarter og drengene hygger sig' ? Og syntes du at det er helt
iorden at børn fra 1.-3. klasserne render rundt med jernrør og kæppe for
at banke en klassekammerat blot fordi han har formastet sig til at
kritiserer islam? Drengen ved jo ikke engang hvad fa'en han snakker om..

Din mangel på sympati er skræmmende...

B.B

Fra : Per Rønne

Dato : 19-05-06 16:43

B.Lauritzen <b.b@newmail.dk> wrote:

> [...]
> iorden at børn fra 1.-3. klasserne render rundt med jernrør og kæppe for
> at banke en klassekammerat blot fordi han har formastet sig til at

Naturligvis var det da ikke i orden - men skolen behandlede sagen
korrekt. I øvrigt var det kun 1. og 2. klasserne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-05-06 10:46

Knud Larsen fortalte:

> "Frank" <far@nospam.dk> wrote in message

> Men nu HAR man indskærpet børnene, at forbudet mod kritik af islam
> også gælder små børn, og skolen får formodentlig Tøger
> Seidenfaden-prisen for korrekt tænkning.

Forestil jer den lille betuttede fyr, der har stået skoleret for
lærerkollegiets løftede pegefingre.
Nu lærer han arabermentaliteten: underkastelse uden spørgsmål. Og han får
sikkert hurtigt lært den korrekte dhimmi-attitude.

Dem der ikke kan se at det her er hujende galt, er *værre* end
landsforræderne fra 2. verdenskrig.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 11-05-06 12:49

Martin Larsen skrev:
> [...]
> får sikkert hurtigt lært den korrekte dhimmi-attitude.
>
> Dem der ikke kan se at det her er hujende galt, er *værre* end

Det er mig totalt ufatteligt at så få tænkende mennesker er i stand til
at se de direkte uhyggelige konsekvenser af denne dhimmiadfærd.

Hvis jeg havde været skoleinspektør, var de tre muhammedanerunger blevet
smidt ud på stedet for at organisere voldeligt overfald på den danske dreng.

Dèn skole burde i øvrigt skifte navn på stedet, for er det ikke NETOP i
et af HCAs eventyr, hvor en lille dreng ikke falder for de voksnes
hykerliske bedrag, men derimod udmærker sig ved at sige den helt
åbenlyse sandhed, som ingen af de krysterrædde og selvforstillede voksne
vil erkende?

Velkommen til "Kejserens nye Klæ'r" anno 2006: Drengen får en syngende
lussing og bliver grædende sendt i skammekrogen, mens kejseren fortsat
spankulerer nøgen og selvhøjtidlig rundt og alle falder for bedraget!

Føj for Satan, hvor skulle dèn skoleinspektør dog skamme sig!

Anders Peter Johnsen

Fra : HrSvendsen

Dato : 11-05-06 12:57

Anders Peter Johnsen skrev:

> [...]
> spankulerer nøgen og selvhøjtidlig rundt og alle falder for bedraget!
>
> Føj for Satan, hvor skulle dèn skoleinspektør dog skamme sig!

Fremragende indlæg!!

Fra : JBH

Dato : 11-05-06 20:05

> [...]
> sikkert hurtigt lært den korrekte dhimmi-attitude.
>
> Dem der ikke kan se at det her er hujende galt, er *værre* end

Ja, men det går jo nok (som vi blåøjede "venden den anden kind til danskere"
siger)

Da Muhammedkonflikten kørte på sit højeste, var der faktisk nogle "nydanske"
elever på Brændgårdskolen i Herning som brændte et Dansk flag af. Sagen blev
dysset ned, men gad vide hvad der var sket hvis nogle etnisk danske elever
havde fået samme idé og futtet et arabisk flag af i skolegården.

mvh
JBH

Fra : @

Dato : 11-05-06 20:45

On Thu, 11 May 2006 21:04:44 +0200, "JBH" <skodkontoen@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>dysset ned, men gad vide hvad der var sket hvis nogle etnisk danske elever
>havde fået samme idé og futtet et arabisk flag af i skolegården.

ja eller koranen

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-05-06 21:19

@ fortalte:

> ja eller koranen

Løsrevne koranblade der er faldet på jorden har ofte givet impuls til
borgerkrigstilstande i Indien! (Man tror det er løgn, men det skal vi til
at vænne os til).

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : GB

Dato : 12-05-06 14:33

> Løsrevne koranblade der er faldet på jorden har ofte givet impuls til
> borgerkrigstilstande i Indien! (Man tror det er løgn, men det skal vi
> til at vænne os til).

Det store oprør i Indien (se f. eks. filmen "Bhowani Junction", som
konstant genudsendes på TCM) startede, da konspiratører fortalte de
indfødte soldater, at deres geværkugler til frontlader-riflerne var fedtet
ind i en blanding af svine- og oksefedt. Da man blev nødt til at holde
projektilet mellem tænderne mens man ladede, gik samtlige indiske soldater
amok i en kæmpe blodrus.

Religiøse tosser!

Fra : @

Dato : 11-05-06 14:58

On Thu, 11 May 2006 10:13:40 +0200, "Knud Larsen"
> [...]

>Men nu HAR man indskærpet børnene, at forbudet mod kritik af islam også
>gælder små børn, og skolen får formodentlig Tøger Seidenfaden-prisen for

jeg troede slet ikke offentligt ansatte lærere måtte indføre cencur

>Hvad man burde indføre var en "Kritisér islam" uge hvert år,

hvordan skal man nå det på kun een uge?

> så også
>muslimske børn kunne lære at deres religion har problematiske sider,

deres religion har faktisk udelukkende problematiske sider

> og at
>de må indrette sig på, at disse sider vil komme frem engang imellem, - hvis
>de da vil leve i et sekulært samfund.

det vil hverken de eller deres forældre, så enten ud af landet med dem
eller et nakkeskud

> [...]
>skal rystes. Det er jo næsten blasfemi at tro, at manden skal have hjælp.

manden!!

Allah er en kvinde og desuden er hun både rødstrømpe og lesbisk

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-06 16:25

@ <1@invalid.net> wrote:

> jeg troede slet ikke offentligt ansatte lærere måtte indføre cencur

Censur? Lærere og skolens ledelse bestemmer hvad der må ske på skolens
område.

Kan du huske den 17-årige salafistiske dreng på Vestre Borgerdyd Skole,
søn af Abu Laban, der blev bortvist af rektor? For bestandig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 11-05-06 18:36

On Thu, 11 May 2006 17:25:24 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Censur? Lærere og skolens ledelse bestemmer hvad der må ske på skolens
>område.

ja cencur

hvis der indføres forbud mod kritik af muhammedanisme er det cecur

>Kan du huske den 17-årige salafistiske dreng på Vestre Borgerdyd Skole,
>søn af Abu Laban, der blev bortvist af rektor? For bestandig.

nej for hvad

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-06 19:49

@ <1@invalid.net> wrote:

> ja cencur

cenSur .

> hvis der indføres forbud mod kritik af muhammedanisme er det cecur

Skolen har ret til at sikre at eleverne taler ordentligt til hinanden.
Den har også ret til at forbyde eksempelvis udlægningen af politisk
materiale på skolens område, eller i umiddelbar nærhed deraf.

> nej for hvad

Han prædikede had mod Vesten generelt og Danmark specielt, og ville ikke
rette sig efter rektors påbud.

Det var ham der stod for fredagsbønnen på skolen, som to lærere
stoppede, med rektors efterfølgende accept.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 11-05-06 20:17

On Thu, 11 May 2006 20:48:42 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>cenSur .

>Skolen har ret til at sikre at eleverne taler ordentligt til hinanden.

omskrevet danske børn skal tale ordentligt muhammedanerbørn må
gerne kalde andre vantro danskersvin og ludere

>Den har også ret til at forbyde eksempelvis udlægningen af politisk
>materiale på skolens område, eller i umiddelbar nærhed deraf.

især hvis det er noget der ikke lige passer lærerne,

men kritik af undervisningsministeren må gerne omdeles

>Han prædikede had mod Vesten generelt og Danmark specielt, og ville ikke
>rette sig efter rektors påbud.
>
>Det var ham der stod for fredagsbønnen på skolen, som to lærere
>stoppede, med rektors efterfølgende accept.

hvad h*lv*d* gør en fredagsbøn overhovedet på en skole, kan man ikke
forrette den i en moske

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-06 20:38

@ <1@invalid.net> wrote:

> omskrevet danske børn skal tale ordentligt muhammedanerbørn må
> gerne kalde andre vantro danskersvin og ludere

Naturligvis ikke, og på enhver ordentlig skole bliver noget sådant
stoppet.

> især hvis det er noget der ikke lige passer lærerne,

Det er faktisk rektors eller skoleinspektørens afgørelse.

> men kritik af undervisningsministeren må gerne omdeles

Det afgøres lokalt.

> hvad h*lv*d* gør en fredagsbøn overhovedet på en skole, kan man ikke
> forrette den i en moske

De muslimske elever havde for flere år siden fået lov til det, i
skoletiden {så de er vel så udeblevet fra mødepligtig undervisning?},
men den tilladelse er altså nu frataget dem.

Bertel Haarder afviser at gribe ind; han ønsker fortsat ikke at der
centralt fastsættes regler. De må fastsættes individuelt for den enkelte
skole.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Mark Jensen

Dato : 11-05-06 17:44

On Thu, 11 May 2006 09:48:23 +0200, "Frank" <far@nospam.dk> wrote:

> [...]
>
>Vi taler her, ifølge artiklen, om børn i de mindste klasser.
>
>En lille konkurrence: Gæt hvilken religion der fik kritik....

Kunne man forestille sig ét sekund at 50 kristne havde jagtet en lille
muhammed, som havde bespottet Jesus. Kunne man yderligere forestille
sig andet end at medierne ville være optaget af dette forfærdelige
eksempel på kristent overgreb på en stakkels muslim.

Det er helt ekstremt som dhimmi-fisceringen kører for fuld damp når
det sker med modsat fortegn.

(og udover det, nej, man kunne næppe overhovedet forestille sig
kristne der ville uddele tæsk pga religionskritik eller lignende.)

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-06 19:49

Mark Jensen <MR00@it.dk> wrote:

> [...]
> sig andet end at medierne ville være optaget af dette forfærdelige
> eksempel på kristent overgreb på en stakkels muslim.

Naturligvis kunne man da ikke det, og de 50 børns adfærd var da også
/helt/ utilladeligt. De har af skolen fået en overhaling, og fået brev
med hjem til forældrene, der /forhåbentlig/ kan se det uacceptable i
adfærden.

Og så har den danske dreng altså haft en snak med skolens lærere. Men
lad mig da for letheds skyld lige bringe artiklen fra Fyens
Stiftstidende:

===
Dreng jagtet af 50 vrede elever

Elever på H.C. Andersen Skolen ville tæske dreng, der havde talt
nedsættende om islam. Nogle havde kæppe og jernrør til at slå med.

Af Kirsten Nepper-Rasmussen

ODENSE: Forældre til elever på H.C Andersen Skolen opfordres nu til at
tale med deres børn efter en voldsom episode mandag på skolens
legeplads.

Her kom flere børn fra de mindste klasser i konflikt, fordi en dreng
havde sagt noget nedsættende om dele af islam.

I et brev til forældrene skriver skolens personale:

- Dette resulterede i, at cirka 50 elever pludselig var efter eleven for
at ville tæske eleven. Nogle af dem havde samlet kæppe og jernrør op til
at slå med.

Vil ikke udtale sig
-------------------

Konflikten blev standset, inden den nåede at udvikle sig yderligere.
Ingen børn kom til skade.

Skoleleder Anna Vadgaard ønsker ikke selv at udtale sig om episoden til
Stiftstidende, men kommunens skolechef, Jørgen Schaldemose, siger:

- Der er tale om helt små børn, der ikke altid forstår rækkevidden og
konsekvensen af det, de siger. Det er ikke unormalt, at børn som led i
socialiseringen afprøver grænser, og skolen har taget hånd om det på en
god måde. Jeg betragter det ikke som nogen stor sag, siger Jørgen
Schaldemose.

Skolen: Uacceptabelt
--------------------

I et brev til forældrene skriver skolen, at de elever, der stod i front
for den store gruppe børn, har været til samtale, ligesom deres forældre
er blevet orienteret om episoden.

Også den dreng, der startede episoden ved at tale nedsættende om de
andre børns religion, har skolens lærere haft en snak med.

- Der er blevet talt med eleven om, at en sådan måde at tale på er
uacceptabel, og at det gør man ikke på H.C. Andersen Skolen, skriver
skolen i brevet til forældrene.

Ifølge skolechef Jørgen Schaldemose har børnene også givet hånd på, at
de har tilgivet hinanden oven på episoden.

Samtidig opfordres alle øvrige forældre til at tage en snak med deres
børn om, hvordan man undgår at havne i sådan en situation.

- Gå til de voksne
------------------

- Det er som sagt uacceptabelt, at man siger sådanne ting om hinandens
religion, og det er yderst uacceptabelt at man rotter sig sammen 50
elever med kæppe for at hævne sig. Eleverne skal selvfølgelig henvende
sig til de voksne, når sådan noget opstår, og ikke forsøge at løse
konflikterne selv, står der i brevet fra skolen til forældrene.

H.C. Andersen Skolen har i alt 378 elever, heraf er størstedelen
to-sprogede.
===

Og jeg mangler altså et forslag til en anden måde for skolen at gribe
sagen an på, end den man kan læse sig til her.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 11-05-06 20:23

On Thu, 11 May 2006 20:48:43 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

<klip>

>Dreng jagtet af 50 vrede elever

<klip>

>Og jeg mangler altså et forslag til en anden måde for skolen at gribe
>sagen an på, end den man kan læse sig til her.

tage en snak i klasserne om muhammedanismen, også de meget kritisable
dele(kvindeundertrykkelse, udryddelse af vantro osv), og fortælle
eleverne at der er folk som ikke bryder sig om muhammedanismens
voldelige metoder, men sådan snak tør lærerne vel ikke

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-06 20:38

@ <1@invalid.net> wrote:

> [...]
> eleverne at der er folk som ikke bryder sig om muhammedanismens
> voldelige metoder, men sådan snak tør lærerne vel ikke

En sådan snak ville have været helt vanvittig, når vi taler om børn i
8-års alderen. Har du overhovedet haft med undervisning på en folkeskole
at gøre? Har du overhovedet stået med en flok børn i 1. eller 2. klasse?

Det kan jeg næppe tro.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-05-06 21:27

"Per Rønne" fortalte:

> Og jeg mangler altså et forslag til en anden måde for skolen at gribe
> sagen an på, end den man kan læse sig til her.

Specialklasser til alle muhammedanere med henblik på at indøve dem i den
ikkevoldskultur som indtil fornylig har været fremherskende i DK.
Hvis vi skal se bort fra mere radikale (ikke radigale :) løsninger).

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Per Rønne

Dato : 12-05-06 04:21

> [...]

> Specialklasser til alle muhammedanere med henblik på at indøve dem i den
> ikkevoldskultur som indtil fornylig har været fremherskende i DK.

Måske er der tale om ny viden for dig, men rent faktisk er det kun et
lille mindretal af de muslimske børn der er voldelige. Selvom,
indrømmet, dette lille mindretal er markant større end det ligeledes
lille mindretal af danske børn, der er voldelige.

Engang imellem gavner det at have haft indvandrerbørn tæt inde på livet,
som lærer i folkeskole, teknisk skole, gymnasium og erhvervsgymnasium.
Man får faktisk lidt mere kendskab til tingene, end man ellers ville
have fået.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-05-06 10:07

"Per Rønne" fortalte:

> Måske er der tale om ny viden for dig, men rent faktisk er det kun et
> lille mindretal af de muslimske børn der er voldelige.

Det er så din anekdotiske vurdering. Villigheden til at acceptere vold er
mindst lige så farlig.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Per Rønne

Dato : 12-05-06 11:34

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> "Per Rønne" fortalte:

> Det er så din anekdotiske vurdering. Villigheden til at acceptere vold er
> mindst lige så farlig.

Og hvorfra har du så din omfattende viden og erfaring om muslimske børn?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-05-06 12:16

"Per Rønne" fortalte:

> Og hvorfra har du så din omfattende viden og erfaring om muslimske
> børn?

Jeg behøver vel ikke at gå og gnide mig op ad dem i et klasselokale for
at vide noget om det spørgsmål.
Du kan godt bilde mig ind at man en sjælden dag kunne opfatte dem som
menneskelige - ligesom soldaterne i WWl kunne stå op af skyttegravene og
ryge en smøg sammen i julen.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Anonym

Dato : 12-05-06 00:14

> [...]
>
> Ifølge skolechef Jørgen Schaldemose har børnene også givet hånd på, at
> de har tilgivet hinanden oven på episoden.

Lad mig lige få det ppå det rene.
Vi ved ikke, hvad drengen har sagt. Ifølge artiklen har han udtalt sig
nedsættende om dele af islam, hvilket jo kan være alt fra Koranen til
barbariske straffe eller polygami.
Men som jeg læser artiklen er det selve den nedsætende omtale af islam, som
skolen ikke ønsker at tillade,hvilket jo er det samme som et de facto forbud
mod enyhver kritik af islam.
Nu er der forskel på at sige, at muslimer er nogle svin og på at hævde, at
Muhammed var en barbarisk røverhøvding.
Det første er naturligvis rettet mod muslimer, men hvis det skolen mener er,
at børn ingen ret har til at kritisere et trossystem, er det slut med
ytringsfriheden.
Hvis barnet havde udtalt sig nedsættende om kommunismen eller nazismen, og
nogle ældre drenge havde rottet sig sammen med køller og jernstenger, skulle
man så også have tilgivet hinanden?

Fra : Per Rønne

Dato : 12-05-06 04:21

Anonym <anonym@anonym.dk> wrote:

> Vi ved ikke, hvad drengen har sagt. Ifølge artiklen har han udtalt sig
> nedsættende om dele af islam, hvilket jo kan være alt fra Koranen til
> barbariske straffe eller polygami.

Nu taler børn i 8-års alderen sjældent »nedsættende« om noget som helst,
især ikke indbyrdes. Mon ikke han har brugt nogle særdeles kraftige
udtryk? Ikke at vi ved noget om det, naturligvis.

> Hvis barnet havde udtalt sig nedsættende om kommunismen eller nazismen, og
> nogle ældre drenge havde rottet sig sammen med køller og jernstenger, skulle
> man så også have tilgivet hinanden?

Nu var der jo altså /netop/ ikke i dette tilfælde tale om »nogle ældre
drenge«; det drejede sig om en større flok drenge, 50 stk, men de har
også været i 8-års alderen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 12-05-06 07:23

Frank <far@nospam.dk> wrote:

> Cirka 50 elever på H.C. Andersen Skolen ville tæske drengen. Nogle af dem
> havde samlet kæppe og jernrør op til at slå med.
>
> Link: http://www.fyens.dk/article/637695

Og så kan vi se lidt nærmere om sagen på:

<http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3727342/>

hvor der står:

> Dreng forfulgt af 50 skolekammerater
>
> Af STIG OLESEN
>
> Forfulgt af op mod 50 phidsede skolekammerater bevæbnet med kæppe og
> jernrør, måtte en elev fra en af de mindste klasser på H.C. Andersen
> Skolen i Odense i mandags flygte gennem skolegården.
>
> Årsagen til vreden var, at drengen havde brugt ukvemsord om islam.
>
> Forældre til skolens 378 elever er nu i et indtrængende brev fra skolen
> blevet opfordret til at tale med deres børn om, hvordan situationen kunne
> udvikle sig så alvorligt.
>
> Balladen begyndte på skolens legeplads, da den lille dreng sagde »fuck
> [...]

Altså ikke noget med en »almindelig konversation«.

> og derefter kom i skænderi med en flok kammerater fra 1. og 2. klasse.

Ja, ikke engang 3. klasserne var med.

> Kort tid efter måtte drengen flygte med en stor flok stærkt ophidsede
> kammerater efter sig. Nogle af de forfølgende havde ifølge skolens brev
> samlet kæppe og jernrør op.
>
> Skolens personale nåede dog at standse forfølgelsen, før nogen kom til
> skade.
>
> »Forfølgerne var en blandet gruppe af dansk og udenlandsk oprindelse, så
> der var ikke tale om en entydig etnisk eller religiøs konflikt«, siger
> Jørgen Schaldemose, der er skolechef i Odense Kommune.

Altså også etnisk danske børn. Måske drejer det sig om grupper af børn
der holder sammen, på tværs af etnicitet?

> Skolechefen betragter episoden som et eksempel på, at også helt små børn
> af og til vil prøve grænser af, og han er helt tilfreds med skolens
> resolutte reaktion.
>
> Skolen har indskærpet over for de involverede, at man ikke vil acceptere
> sådanne udtalelser og den efterfølgende reaktion.

Godt. Der er ganske simpelt udtalelser og adfærd der ikke kan accepteres
i skolegården, selv om visse kunstnere synes at foretrække sådanne
udtryksformer /in public/.

Tænk blot på urineringen af en husfaçade i Jylland. Eller om Lars von
Triers offentlige ituklipning af Dannebrog, fordi han kom med i
kulturkanonen ... mon han i øvrigt var inviteret med i Operaen forleden?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-05-06 10:24

"Per Rønne" fortalte:

> Altså ikke noget med en »almindelig konversation«.

Jo, netop ganske almindelig Per!!

Forud er det nemt at tænke sig, at der er blevet sagt "der står i koranen
[noget absurd]". Og hertil replicerer vores lille purk det eneste
rigtige!!

> Altså også etnisk danske børn. Måske drejer det sig om grupper af børn
> der holder sammen, på tværs af etnicitet?

Nej, når volden truer, dækker folk sig bag dem som ser ud til at have de
største knojern.

> Godt. Der er ganske simpelt udtalelser og adfærd der ikke kan
> accepteres i skolegården,

Du kan IKKE afveje de to ting på denne latterlige PC-afglidende facon!

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Per Rønne

Dato : 12-05-06 11:34

> [...]

> Forud er det nemt at tænke sig, at der er blevet sagt "der står i koranen
> [noget absurd]". Og hertil replicerer vores lille purk det eneste

Man bruger ganske simpelt aldrig det f-ord. Aldrig. Ansvarlige forældre
burde vaske deres børns mund med brund sæbe, hver gang de bruger det
.

> Nej, når volden truer, dækker folk sig bag dem som ser ud til at have de
> største knojern.

> Du kan IKKE afveje de to ting på denne latterlige PC-afglidende facon!

Det drejer sig altså om 7-8 års børn, i 1. og 2. klasse, kan du virkelig
ikke fatte det? Har du overhovedet ingen sans for proportioner?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-05-06 12:20

"Per Rønne" fortalte:

> Det drejer sig altså om 7-8 års børn, i 1. og 2. klasse, kan du
> virkelig ikke fatte det? Har du overhovedet ingen sans for
> proportioner?

Jo, netop. Det er ganske skrækkeligt at små muslimbørn i så ung en alder
er gennemsyrede af voldsmentalitet og er rede til at slå en lille hvid
dreng ihjel.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : sbm@pc.dk

Dato : 14-05-06 16:23

On Fri, 12 May 2006 13:20:13 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Jo, netop. Det er ganske skrækkeligt at små muslimbørn i så ung en alder
>er gennemsyrede af voldsmentalitet og er rede til at slå en lille hvid
>dreng ihjel.

Rønne prøver ellers at forklare dig tingene på en pæn måde, men det
glider ikke rigtig ind. Læs det svineri du selv skriver, så kan du
,hvis der findes en smule omløb i dit hovede, se at du tilhører den
samme problematiske del af befolkningen som de utilpassede
indvandrere, men det gælder både for dem og for det "white trash" du
tilhører at I tilhører et mindretal.

Rønne er en flink mand, men typer som dig kan kun læse klar tekst.

Regards Croc®

Fra : GB

Dato : 14-05-06 16:30

sbm@pc.dk wrote in news:3jie6258n9qsukvojo9oojl2k2hko2i2gp@4ax.com:

> indvandrere, men det gælder både for dem og for det "white trash" du
> tilhører at I tilhører et mindretal.

Du kan selv være trash, Crocodille.

Fra : sbm@pc.dk

Dato : 14-05-06 19:20

On 14 May 2006 15:29:52 GMT, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Du kan selv være trash, Crocodille.

Det ville du gerne have, men vi ved jo begge hvem er os der er nærmest
den betegnelse.

Regards Croc®

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-05-06 19:52

sbm@pc.dk fortalte:

> Rønne er en flink mand,

Jeg kan ikke tro han har været oppe i dig!

Fra : sbm@pc.dk

Dato : 15-05-06 03:00

On Sun, 14 May 2006 20:52:29 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Jeg kan ikke tro han har været oppe i dig!

Som i alle andre af livets forhold er tro noget ubrugeligt stads, at
du og andre så grundet manglende evner må forlade sig på sligt er
næsten tragisk.

Regards Croc®

Fra : Knud Larsen

Dato : 15-05-06 06:58

<sbm@pc.dk> wrote in message

> Som i alle andre af livets forhold er tro noget ubrugeligt stads, at
> du og andre så grundet manglende evner må forlade sig på sligt er
> næsten tragisk.

Dogmatisk tro er uheldig, uanset om troen går på det utopiske marxistiske
samfund, hvor "de forkerte" skal udsondres og i værste fald dræbes, eller på
at ens gud har befalet ditten og datten mht hvad man skal gøre ved de
vantro.
Men - som "jernesalt" så fint beskriver, så er troen på myter, noget der er
indbygget i mennesker, - og de mytologisk baserede religioner indeholder
stof til kreativitet og udvidet tænkning, OG har masser af humor indbygget.
Her kan nævnes troen på Olympens guder og fx de nordiske ditto, som også
indeholder "sorte får" uheldige guder, og som giver anledning til myriader
af fortællinger og til inspiration for digtekunst og musik.

Religion i en eller anden form er kommet for at blive, det der skal bekæmpes
er dogmatikere og stivstikkere, og folk som vil have *deres* religiøse
regler trukket ned over samfundet.

Fra : sbm@pc.dk

Dato : 15-05-06 13:22

On Mon, 15 May 2006 07:58:22 +0200, "Knud Larsen"

> [...]
>indeholder "sorte får" uheldige guder, og som giver anledning til myriader
>af fortællinger og til inspiration for digtekunst og musik.

Empirisk viden giver dig ret angående tro på myter, men forskellen på
i dag og fortidens empiriske opsamling er graden af oplysthed i store
dele af verden, mon ikke denne bidrager til at sætte de fleste myter
til vægs blandt logisk tænkende individer?

>Religion i en eller anden form er kommet for at blive, det der skal bekæmpes
>er dogmatikere og stivstikkere, og folk som vil have *deres* religiøse
>regler trukket ned over samfundet.

Helt enig, dog inddrager jeg fanatikerne i denne gruppe til at høre
til samme gruppe som fundamentalisterne i diverse åndsforladte
dogmatiske religioner.

Regards Croc®

Fra : @

Dato : 12-05-06 13:04

On Fri, 12 May 2006 12:34:23 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Det drejer sig altså om 7-8 års børn, i 1. og 2. klasse, kan du virkelig
>ikke fatte det? Har du overhovedet ingen sans for proportioner?

et antal på måske 50 unger som jagter een dreng

nogle af dem endda medbringende kæppe og jernstænger

Har _du_ overhovedet ingen sans for proportioner?

hvis hoben ikke var blevet stoppet havde de måske slået en
skolekammerat ihjel eller til invalid

drengens eneste "brøde" var at sige:
"fuck koranen"

gad vide hvem der har lært bøllespirerne at de skal reagere sådan på
en kritik af islam?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 12-05-06 13:39

@ <1@invalid.net> wrote:

> et antal på måske 50 unger som jagter een dreng
>
> nogle af dem endda medbringende kæppe og jernstænger
>
> Har _du_ overhovedet ingen sans for proportioner?

Jov, og skolen gjorde det eneste rigtige.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-05-06 14:03

"Per Rønne" fortalte:

> Jov, og skolen gjorde det eneste rigtige.

Javel, dhimmi-Per.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Per Rønne

Dato : 12-05-06 14:25

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> "Per Rønne" fortalte:

> Javel, dhimmi-Per.

Skolen gjorde altså /ikke/ den danske dreng »ansvarlig«. Lærerne tog en
snak med ham, og reagerede i øvrigt væsentligt stærkere over for de
andre, der endda fik et brev med hjem til forældrene.

Hvilket man må formode har ledet til at en del af disse børn i dag har
ømme bagdele.

Men det virker som om du vil gøre denne sag langt større end den var -
og den var endda sandsynligvis endnu mindre da den rent faktisk fandt
sted på H C Andersen-skolen.

H C Andersen? Kan du huske eventyret om fjeren der blev til syv høns?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-05-06 14:45

"Per Rønne" fortalte:

> [...]
> sted på H C Andersen-skolen.
>
> H C Andersen? Kan du huske eventyret om fjeren der blev til syv høns?

Ja, men snakker vi eventyr, så synes jeg du skulle kigge på Anders Peter
Johnsens indlæg lidt længere oppe i tråden.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 12-05-06 14:56

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> "Per Rønne" fortalte:

> Ja, men snakker vi eventyr, så synes jeg du skulle kigge på Anders Peter
> Johnsens indlæg lidt længere oppe i tråden.

Bortset fra at netop jeg jo altid har talt imod den voldsomme, islamiske
indvandring vi havde, indtil regeringsskiftet i 2001.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 12-05-06 16:20

On Fri, 12 May 2006 15:24:51 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>andre, der endda fik et brev med hjem til forældrene.
>
>Hvilket man må formode har ledet til at en del af disse børn i dag har

ha, tror du selv på den

måske har nogen af de blegeste fået skælud af forældrene

de mere "solbrune" har sikkert fået en ekstra kage for deres
"korrekte" reaktion på denne nedrige forhånelse af deres elskede
terrorhåndbog

>H C Andersen? Kan du huske eventyret om fjeren der blev til syv høns?

Det er ganske vist

fem

/
http://www.bogguide.dk/find_boeger_bog.asp?_unr=1026486&brug=
Sådan skriver H.C.Andersen i sit eventyr Det er ganske vist! Eventyret
handler om, hvordan en lille fjer kan blive til fem høns. Det er
ganske vist!
/
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Mark Jensen

Dato : 12-05-06 16:47

wrote:

>Man bruger ganske simpelt aldrig det f-ord. Aldrig. Ansvarlige forældre
>burde vaske deres børns mund med brund sæbe, hver gang de bruger det
>.

Ok du rammer godt nok den puritanske rock-bottom nu.

Fuck er ikke det samme som i england/usa. I danmark bruges det på en
hel anden måde, og i mange forskellige situationer. "Fuck, nu når jeg
ikke bussen" eks. Man skal være gammel, hvis man føler at her bliver
virkelig sagt noget grimt.

Fuck koranen, Fuck biblen. Fuck Abu Laban, etc. vil oftest betyde
"Glem det nu, lad os komme videre" og det kan også forstå i en mere
grov betydning. Men uanset hvad, og uanset om han havde sagt "ah, den
satans koran-bog", så er der vanvittig langt fra det og til at true
med tæsk.
Religiøse følelser er bare ikke noget, der skal have særstatus i
samfundet. Havde drengen sagt- "I satans perkere", kunne jeg forstå en
reprimande, som stadig skulle prioriteres langt under at 50 personer
truer med køller og tæsk, men om en eller anden siger "Ej, fuck nu
Jesus" eller "jesus var da en klovn" etc, så ville ingen nogensinde
et sekund overveje at det krævede en ligestilling i forhold til at 50
mennesker truer med tæsk. Og det er overraskende at du prioriterer som
du gør. Vold kan aldrig retfærdiggøres, og trusler om det ej heller.
Det er 1 mia gange værre end at fornærme et eller andet religiøst
fatamogana.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-05-06 16:54

Mark Jensen <MR00@it.dk> wrote:

> ingen nogensinde et sekund overveje at det krævede en ligestilling i
> forhold til at 50 mennesker truer med tæsk.

Sådan som sagen er blevet forklaret i pressen er der da heller andrig
krævet ligestilling i den sag. Dem der truede ham med tærsk fik en
opsang og en seddel med hjem, han selv fik en snak med lærerne, og
derefter gav børnene hinanden hånden for at blive gode venner igen.

Husk lige på at han skal gå i klasse eller parallelklasse med dem i de
næste 7-8 år endnu ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-05-06 17:13

"Per Rønne" fortalte:

> Husk lige på at han skal gå i klasse eller parallelklasse med dem i de
> næste 7-8 år endnu ...

Jeg vil da snarere tro at forældrerne nu overvejer at få sat knægten i en
perkerfri friskole. Og så har koranfascisterne igen vundet en sejr - de
har vantrofri gratis skole, mens de hvide må betale.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : JBH

Dato : 13-05-06 00:59

> [...]
> perkerfri friskole. Og så har koranfascisterne igen vundet en sejr - de
> har vantrofri gratis skole, mens de hvide må betale.

Overvejer?

Det bliver de da nødt til at gøre hvis ikke knægten skal ende som Hal'al.
Det kan gå så galt som at de bliver nødt til at flytte fra området, ligesom
familien til en 6 årige pige som blev overfaldet af perkerunger, var nødt
til,pga efterfølgende muslimterror mod dem. Aht. til deres datter turde de
ganske enkelt ikke blive i området.

Jeg håber satme at sådanne "enkeltstående begivenheder" rammer de mennesker
som med deres stemme (SR) er skyld i den situation vi står i idag

mvh
JBH

Fra : sbm@pc.dk

Dato : 14-05-06 16:26

wrote:

>Man bruger ganske simpelt aldrig det f-ord. Aldrig. Ansvarlige forældre
>burde vaske deres børns mund med brund sæbe, hver gang de bruger det
>.

Alle burde bruge et ordentligt sprog, det kan vi forsåvidt ikke blive
uenige om, men alle mennesker i dette land må lære at det ikke er i
orden at bruge vold som modargumentation på sårede religiøse følelser.
Religion er her i landet et legitimt mål for ironi og
latterliggørelse.

Regards Croc®

Fra : Per Rønne

Dato : 14-05-06 19:19

<sbm@pc.dk> wrote:

> [...]
> orden at bruge vold som modargumentation på sårede religiøse følelser.
> Religion er her i landet et legitimt mål for ironi og

Jamen, her virker det jo som om vi er 100% enige.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anonym

Dato : 15-05-06 11:25

> Jamen, her virker det jo som om vi er 100% enige.

Problemet er ikke, at skolen tilstræber at fremme et pænt sprogbrug men at
begrundelsen i dette tilfælde tilsyneladende er en dobbeltstandard
formuleret i et ønske om at udvise respekt for islam.
Og når udfaldet ikke en gang er rettet mod nogen person men mod en bog, er
vi for langt ude.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-05-06 11:30

> [...]

> begrundelsen i dette tilfælde tilsyneladende er en dobbeltstandard
> formuleret i et ønske om at udvise respekt for islam.

Det ser jeg ikke her - jeg ser bare en ganske almindelig konflikt i de
smås skolegård, på en ganske almindelig folkeskole ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-05-06 12:04

"Per Rønne" fortalte:

> Det ser jeg ikke her - jeg ser bare en ganske almindelig konflikt i de
> smås skolegård, på en ganske almindelig folkeskole ...

Hvis det er "almindeligt", så er det en falliterklæring for moderne
pædagoger og folkeskolelærer. En sådan ekstremvolds-episode ville være
utænkelig, hvis vi går ca 20 år tilbage i tiden.
Vi må atter indse at den politiske korrekthed fører til katastrofe.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Per Rønne

Dato : 15-05-06 12:30

> [...]

> utænkelig, hvis vi går ca 20 år tilbage i tiden.
> Vi må atter indse at den politiske korrekthed fører til katastrofe.

Jeg synes nu ellers at man kan se sådanne »uoverensstemmelser« også i
Lille Per-filmene fra 50erne ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-05-06 12:52

"Per Rønne" fortalte:

> Jeg synes nu ellers at man kan se sådanne »uoverensstemmelser« også i
> Lille Per-filmene fra 50erne ...

Nu er det jo film.. - og min hukommelse er lidt rusten - men hvilken
episode tænker du på?

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Per Rønne

Dato : 15-05-06 13:40

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> "Per Rønne" fortalte:

> Nu er det jo film.. - og min hukommelse er lidt rusten - men hvilken
> episode tænker du på?

Nu har jeg ikke filmene liggende [er de i øvrigt kommet på dvd?], men
der er da mindst et sted hvor en bande vil banke Lille-Per.

Bandemedlemmerne er naturligvis jævnaldrende drenge, altså i 7-års
alderen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-05-06 16:02

"Per Rønne" fortalte:

> [...]
> der er da mindst et sted hvor en bande vil banke Lille-Per.
>
> Bandemedlemmerne er naturligvis jævnaldrende drenge, altså i 7-års

Kan det være "Far til fire", hvor Lille Per er lige ved at blive skudt i
øjet med en pil af naboens uvorne søn?
Der er også "Far til fire i byen" hvor Lille Per starter i 1. klasse og
ender med julebal i nisseland

Det kommer næppe i nærheden af 50 vrede muhamsere med kæppe og
jernstænger!

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : @

Dato : 15-05-06 16:34

On Mon, 15 May 2006 13:29:51 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Jeg synes nu ellers at man kan se sådanne »uoverensstemmelser« også i
>Lille Per-filmene fra 50erne ...

men denne nye episode er faktisk første gang jeg hører om at 50 unger
bevæbnet med både kæppe og jernrør jagter 1 dreng blot på grund af at
drengen har sagt noget nedsættende om en religiøs bog

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Mark Jensen

Dato : 15-05-06 18:23

On Mon, 15 May 2006 17:34:12 +0200, "@" <1@invalid.net> wrote:

> [...]
>bevæbnet med både kæppe og jernrør jagter 1 dreng blot på grund af at
>drengen har sagt noget nedsættende om en religiøs bog

Pjat. det samme skete næsten i en lille-per film.

Fra : GB

Dato : 16-05-06 16:25

Mark Jensen <jesperj@it.dk> wrote in

> Pjat. det samme skete næsten i en lille-per film.

Desuden er det kun et enkeltstående tilfælde.

Fra : HrSvendsen

Dato : 14-05-06 23:17

Per Rønne skrev:

> Man bruger ganske simpelt aldrig det f-ord. Aldrig. Ansvarlige forældre
> burde vaske deres børns mund med brund sæbe, hver gang de bruger det
> .

Sådan taler altså mange små purke til hinanden, når der ikke er
voksent opsyn.

Det er således ganske almindelig konversations-stil mellem en
masse drenge at sige fuck.

Drenge gør oprør mod forældrernes mange forbud og påbud - som
forældrerne i øvrigt har det største besvær mod selv at
overholde. Sådan er det bare.

Det styrker egenopfattelsen og identiteten at ydtrykke sig frit -
ligesom når du udtrykker dig opstyltet. Det at leve helt og
holdent efter "det korrekte" hører de rene fedterøve og
dydsmønstre til. Det er gudskelov et mindretal.

Fra : Knud Larsen

Dato : 15-05-06 07:05

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Sådan taler altså mange små purke til hinanden, når der ikke er
> voksent opsyn.
>
> Det er således ganske almindelig konversations-stil mellem en
> masse drenge at sige fuck.

Og det er ikke bare drengene. Jeg så en udsendelse fra selveste fromhedens
land, Sverige, for vel et års tid siden, - hvor de diskuterede i et stort
forum, hvorfor børn hele tiden siger "fuck" og "hora", - og vist noget med
"bøsse" til hinanden. Konklusionen var vist at "det gør de bare" lige nu.

Den omtalte dreng burde have nøjedes med at sige ordet "koranen", så kunne
moralisterne ikke ramme ham, og kammeraterne ville sikkert være blevet lige
så stiktossede. Han kunne også have lært sig et "bismillah", og så ville
ironien være endnu tykkere.

Ja, det er fromt at være from.

..

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-05-06 12:19

Knud Larsen skrev:

> [...]

> så stiktossede. Han kunne også have lært sig et "bismillah", og så ville

Fromme mennesker går ikke så meget op i virkelighedens verden. De
går mest op i at sidde og pudse deres imaginære glorie.