Rygning medfører dårligere sædkvalitet
Fra : Jesper

Dato : 11-05-06 05:41

Hyggerygere får dårligere sædkvalitet

Amerikansk undersøgelse viser, at selv beskeden rygning kan resultere i
dårligere sædkvalitet - selv passiv rygning kan have negativ effekt

/ritzau/ - 23:52 - 10. maj. 2006

Blot få cigaretter forringer mænds fertilitet voldsomt, skriver
metroXpress.

Fire smøger om dagen er fire for meget, hvis man vil være far. Det viser
en amerikansk undersøgelse netop offentliggjort på American Society of
Reproductive Medicins årsmøde.

Forskerne fra University of Buffalo sammenlignede sæd fra 18 mænd, der
de seneste fire år har røget mindst fire cigaretter dagligt, med sæd fra
18 ikkerygere. Konklussionen er klar. Hovedparten af rygerne producerede
sædceller, der ikke kunne fæstne sig til kvindens æg, fordi rygning
forringer sædcellernes bindingsevne. Mange rygere havde sædceller med
blot 25 procent af den normale bindingsevne, konkluderede de amerikanske
forskere. Dermed var der en klar sammenhæng mellem antallet af
cigaretter og forringelsen i sædcellernes bindingsevne.

Passiv rygere i farezonen
De nye resultater bekræfter ifølge overlæge Inge Haunstrup Clemmensen
fra Kræftens Bekæmpelse eksperternes formodning om, at rygning er
voldsomt skadeligt uanset mængder.

- Resultaterne her er skræmmende, for de understøtter jo det, vi tror.
Nemlig at al røg skader - også små mængder, siger overlægen.

Ifølge Inge Haunstrup Clemmensen er der al mulig grund til at tro, at
også passiv rygning har stor skadelig effekt på fertiliteten.

- Man ved, at risikoen for abort er større for rygere. Og de få
undersøgelser, der er, viser, at risikoen for en abort i graviditetens
første uger er lige stor for passive rygere og rygere. Det er
skræmmende, siger Inge Haunstrup Clemmensen.

En forklaring på, at risikoen for passive rygere og rygere stort set er
ens, kan ifølge overlægen være, at de fleste danskere dagligt opholder
sig indendørs i 22 timer. Og ryges der i de lokaler, svarer det stort
set til at ryge selv.

Kommentar: På tide at forbyde al offentlig rygning!

--
Jesper
The saw is family!

Fra : Wilstrup

Dato : 11-05-06 07:17

> Kommentar: På tide at forbyde al offentlig rygning!

Jeg kunne måske -set i det lys - foreslå dig at ryge så meget som muligt?

--
Wilstrup

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-06 07:55

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> Jeg kunne måske -set i det lys - foreslå dig at ryge så meget som muligt?

Så mac-brugere kan blive sterile? Og ikke nedarve deres non-Microsoft
lyster til eventuelle børn?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 11-05-06 07:22

On Thu, 11 May 2006 06:41:20 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Forskerne fra University of Buffalo sammenlignede sæd fra 18 mænd, der
>de seneste fire år har røget mindst fire cigaretter dagligt, med sæd fra
>18 ikkerygere.

Nu er 36 personer nok lige i underkanten som grundlag for at
konkludere noget som helst.....

>Passiv rygere i farezonen
>De nye resultater bekræfter ifølge overlæge Inge Haunstrup Clemmensen
>fra Kræftens Bekæmpelse eksperternes formodning om, at rygning er
>voldsomt skadeligt uanset mængder.

Det siger undersøgelsen ikke noget om.....

>Ifølge Inge Haunstrup Clemmensen er der al mulig grund til at tro, at
>også passiv rygning har stor skadelig effekt på fertiliteten.

Aha..... Det var altså bare et gæt....

>Kommentar: På tide at forbyde al offentlig rygning!

Det er nok at overfortolke undersøgelsen en anelse...

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-06 07:25

> Hyggerygere får dårligere sædkvalitet

> Amerikansk undersøgelse viser, at selv beskeden rygning kan resultere i
> dårligere sædkvalitet - selv passiv rygning kan have negativ effekt

Måske skulle undersøgelsen udvides til at se på betydningen for drenges
sædkvalitet, når mødrene ryger under graviditeten.

Som bekendt har midaldrende danske mænd en bedre sædkvalitet et 20-års
knøse. Det samme sås ikke tidligere, og er fædrene flyttet til Sverige
har undersøgelser vist, at sønnernes afhænger af mødrenes nationalitet.
Er mødrene danskere [der er flyttet med over] er den som de drenge, der
er født i Danmark, er de svenskere, så er deres sædkvalitet på svensk
niveau.

Som bekendt ryger danske kvinder exceptionelt meget i forhold til
eksempelvis svenske kvinder. De er i øvrigt også mere tilbøjelige til at
drikke under graviditeten ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henning Sørensen

Dato : 11-05-06 07:49

> Kommentar: På tide at forbyde al offentlig rygning!
>
> --
> Jesper
> The saw is family!

Kan ikke lade være med at tænke på, hvor mange børn jeg ville have fået,
hvis jeg ikke røg.
Efter barn nummer 3 fik jeg snittet strengen - det var enten dét, ryge 200
cigaretter om dagen eller lade konen fortsætte med at spise gift(læs:
p-piller).
Af de tre onder er den første den mest effektive prævention.

[OT] Vi kan da så glædes over at der ryges mere og mere i lande, hvor
befolkningstilvækst er et problem - herunder Kina og Indien.

/Henning.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-05-06 08:03

> Hyggerygere får dårligere sædkvalitet
>

> Amerikansk undersøgelse viser, at selv beskeden rygning kan resultere i
> dårligere sædkvalitet - selv passiv rygning kan have negativ effekt

Nå, Jesper, skal du så ikke forbyde tobaksrygning på samme måde som du
vil forbyde hashrygning?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk - http://liberterran.org - http://haxor.dk/fanaticism/ -

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-06 08:55

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Nå, Jesper, skal du så ikke forbyde tobaksrygning på samme måde som du
> vil forbyde hashrygning?

Hva', Peter, er du begyndt at ryge?

Og hash - har da været forbudt så længe jeg kan huske. I øvrigt har jeg
erfaring for at især unge hashrygere hurtigt ændrer sig fra at være
kvikke drenge, til at virke - planteagtigt sløve.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Basil

Dato : 11-05-06 09:18

Efter mange tanker skrev Per Rønne:

> [...]
> erfaring for at især unge hashrygere hurtigt ændrer sig fra at være
> kvikke drenge, til at virke - planteagtigt sløve.

Per, den erfaring fik jeg også med mine venner, dem der blev hængende
efter nyhedens interesse forsvandt fra os andre.
Kai

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-05-06 14:24

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Hva', Peter, er du begyndt at ryge?

Næ, hvor får du den ide fra?

> Og hash - har da været forbudt så længe jeg kan huske. I øvrigt har jeg
> erfaring for at især unge hashrygere hurtigt ændrer sig fra at være
> kvikke drenge, til at virke - planteagtigt sløve.

Og selvom det skulel være sandt - hvad så?

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-06 16:25

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Næ, hvor får du den ide fra?

Den måde du gik efter Jesper her på.

> Og selvom det skulel være sandt - hvad så?

Hash skal aldrig lovliggøres.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-05-06 20:32

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Den måde du gik efter Jesper her på.

Grunden til at jeg går efter Jesper erhans fordomdsfulde angreb på folks
ret til at anvende rusmidler, hvilket han benægter med henvisning til at
dette skulel være til skade for folk. Ergo, for at Jesper kan være
logisk konsistent i sine argumenter må han således også gå ind for en
komplet forbud mod tobak.

> Hash skal aldrig lovliggøres.

Uenig. Det er der bl.a. mange kræft og schlerose patienter der er meget
uenig med dig i.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-06 20:42

> [...]

> dette skulel være til skade for folk. Ergo, for at Jesper kan være
> logisk konsistent i sine argumenter må han således også gå ind for en

Tjae, jeg synes ej heller at huske ham med noget stærkere i hånden end
en flaske danskvand ...

> Uenig. Det er der bl.a. mange kræft og schlerose patienter der er meget
> uenig med dig i.

Morfin er også forbudt, men er samtidig et recpeptpligtigt lægemiddel.

> -- regards, Peter Bjørn Perlsø http://haxor.dk - http://liberterran.org
> - http://haxor.dk/fanaticism/ - http://planetarybillofrights.org/ -
> http://www.scholarsfor911truth.org/

Der er da vist gået noget galt med din signatur?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 11-05-06 11:53

Jesper skrev:

> Hyggerygere får dårligere sædkvalitet
>

> Amerikansk undersøgelse viser, at selv beskeden rygning kan resultere i
> dårligere sædkvalitet - selv passiv rygning kan have negativ effekt

Ordet er 'kan'. Mennesker er jo forskelligt indrettet, og nogen
kan f.eks. dø af at spise en valnød.

Masser af storrygere har tip-top sædkvalitet, så det er altså
ikke rygningen i sig selv, der giver problemet. Det er, hvordan
den enkelte reagerer på de stoffer, der er i tobakken.

F.eks. har man fundet ud af, at lungekræft har meget med
østrogen-niveauet at gøre. Rigtige mænd kan således roligt ryge
en masse smøger gennem hele livet.
http://www.azcentral.com/health/women/articles/0308femalelungcancer.html

> Kommentar: På tide at forbyde al offentlig rygning!

Vil du så også forbyde, at damer (og "mænd") er "iført" parfume i
det offentlige rum - af hensyn til Danmarks 200.000
parfumeallergikere? Eller er du bare en af disse fanatiske
ryger-hadere?

Fra : Jesper

Dato : 11-05-06 15:06

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Ordet er 'kan'. Mennesker er jo forskelligt indrettet, og nogen
> kan f.eks. dø af at spise en valnød.

...og du har en hjerne på størrelse med en valnød, hvis du ikke kan se,
at der er forskel på om 1 person pr. årti dør af at få en valnød galt i
halsen og så 120.000 rygere der dør af deres rygning i samme periode.

> Masser af storrygere har tip-top sædkvalitet, så det er altså
> ikke rygningen i sig selv, der giver problemet. Det er, hvordan
> den enkelte reagerer på de stoffer, der er i tobakken.

...og her reagerer de fleste utroligt negativt overfor tobakkens 1000-vis
af giftstoffer.

> F.eks. har man fundet ud af, at lungekræft har meget med
> østrogen-niveauet at gøre. Rigtige mænd kan således roligt ryge
> [...]

Men 99% af alle lungekræftdødsfald finder sted hos rygere iflg
Rigshospitalets statistik.

> Vil du så også forbyde, at damer (og "mænd") er "iført" parfume i
> det offentlige rum - af hensyn til Danmarks 200.000
> parfumeallergikere? Eller er du bare en af disse fanatiske
> ryger-hadere?

Ren Tage Voss argumentation.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : HrSvendsen

Dato : 11-05-06 19:25

Jesper skrev:

> ..og du har en hjerne på størrelse med en valnød, hvis du ikke kan se,
> at der er forskel på om 1 person pr. årti dør af at få en valnød galt i
> halsen og så 120.000 rygere der dør af deres rygning i samme periode.

Kan du ikke forstå det princip, jeg beskriver med eksemplet?

> ..og her reagerer de fleste utroligt negativt overfor tobakkens 1000-vis
> af giftstoffer.

Nej. De flestes reaktion på tobak er ganske udramatisk. Intet
utroligt ved det. Lad nu være med overdrive.

> Men 99% af alle lungekræftdødsfald finder sted hos rygere iflg
> Rigshospitalets statistik.

Det lyder da som om, at passiv rygning ikke giver lungekræft af
betydning. Jeg tænkte nok, at faren ved passiv rygning overdrives
voldsomt.

> Ren Tage Voss argumentation.

Nej. Hvis du vil forbyde rygning offentligt af hensyn til
sundheden, så må du da også gå ind for at forbyde parfume
offentligt af hensyn til sundheden.

Eller du er måske modstander af, at ting være principielt ens?

Fra : Bo Warming

Dato : 12-05-06 15:08

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> [...]
>
> Det lyder da som om, at passiv rygning ikke giver lungekræft af
> betydning. Jeg tænkte nok, at faren ved passiv rygning overdrives

Fortæl en ting hvor Tage Voss tager fejl.

Antirygepropagandaen er altid forenklet.

Måske den der følger fristelsrne og ryger opnår livsglæde og dermed
sexappeal og øger sin sædkvalitet og chancer for at bruge den.

Humphrey Bogard røg. Stol ikke på naturvidenskab og statistik.

Munkemarxister , go home.

Fra : Tveskaeg

Dato : 11-05-06 12:08

(Jesper) wrote:

>Hyggerygere får dårligere sædkvalitet

Endnu engang usmagelig hetz mod folk der ryger.

Tag al den anti rygnings propaganda der udgives, skift ordet ryger ud
med ordet jøde og man ser straks hvor hetzende det egenligt er.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-06 12:33

Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote:

> Endnu engang usmagelig hetz mod folk der ryger.
>
> Tag al den anti rygnings propaganda der udgives, skift ordet ryger ud
> med ordet jøde og man ser straks hvor hetzende det egenligt er.

Hvad er det de kulturradikale kalder det - »jødetesten«?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 11-05-06 13:39

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> Endnu engang usmagelig hetz mod folk der ryger.
>
> Tag al den anti rygnings propaganda der udgives, skift ordet ryger ud
> med ordet jøde og man ser straks hvor hetzende det egenligt er.

Jøderne har da aldrig, mig bekendt, skadet andre menneskers helbred i den
egenskab at de er jøder men rygerne har til gengæld ikke bestilt andet end
at skade andre menneskers helbred i den egenskab at de er rygere og udsætter
ikke-rygere for tonsvis af toksikale partikler hver eneste dag. Jeg ser
gerne en afvikling af tobaksrygning hen i mod et egentlig forbud en dag.
Især de unge er begyndt at ryge mere end før, så det går lige nu den gale
vej for den gruppe og det er alvorligt.

--
Kim Larsen (indigneret anti-ryger)

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-06 14:00

Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:

> Jøderne har da aldrig, mig bekendt, skadet andre menneskers helbred i den
> egenskab at de er jøder

Jeg er nu så her sikker på, at jødiske galgenhumorister ville fremhæve
at røgen fra ovnene i Auschwitz nok har skadet nærmiljøet, og måske
endda ledt til enkelte kræftdødsfald blandt de »ariske« fangevogtere ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 11-05-06 14:09

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Jeg er nu så her sikker på, at jødiske galgenhumorister ville fremhæve
> at røgen fra ovnene i Auschwitz nok har skadet nærmiljøet, og måske
> endda ledt til enkelte kræftdødsfald blandt de »ariske« fangevogtere ...

Er du virkelig sikker på det?

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-06 16:39

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Er du virkelig sikker på det?

Har du set de jødiske tegninger Weekendavisen offentliggjorte for få
uger siden? Herunder nogle der foregik i nemlig Auschwitz.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk