Se lige nyhederne...
Fra : dktekno

Dato : 10-05-06 17:56

Nyhederne 18.30-19.00

Nu er det jo sådan, at efter 2 dage med voldsom kritik af regeringens
medieudspil, at der hverken fra TV2 eller DR sendes noget nyt.

På DR's hjemmeside har administratoren af debatforummet være fornuftig, og
lavet en artikel, hvori han skriver hvor sure danskerne faktisk er på
regeringens velfærdsudspil.

Men denne store nyhed kommer naturligvis ikke igennem til nyhederne. Nu
forsøger disse statsejede medier, at og disses håndlangere, at tysse sagen
ned, og få os til at glemme det. Alt imens vil de så i stilhed gennemføre
forslaget, uden at vi får noget somhelst at skulle have sagt.

Ja, det er folketingets plan, med regeringen i spidsen. Hele molevitten.
Hvert og et parti, med undtagelse af Enhedslisten, røvrender hele den danske
befolkning ved indførsel af internetskat.

Jeg synes ikke, at vi bare skal sidde og se på. Der må gøres noget aktivt.
Demonstrationer og protestbreve.

Fra : Basil

Dato : 10-05-06 18:50

dktekno formulerede onsdag:
> [...]
> befolkning ved indførsel af internetskat.
>
> Jeg synes ikke, at vi bare skal sidde og se på. Der må gøres noget aktivt.

Så du ikke denne ?

>Martin K tastede følgende:
>
>Hvor mange nye tråde behøver du forresten at starte om dette emne?

Kai

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-05-06 19:09

dktekno skrev:
> [...]

> befolkning ved indførsel af internetskat.
>
> Jeg synes ikke, at vi bare skal sidde og se på. Der må gøres noget aktivt.

Jeg har lidt svært ved at følge din oppustede "vi" og "hele den danske
befolkning"-retorik: Så vidt jeg har forstået, afkræves der ikke ekstra
licens for allerede betalende TV-licensbetalere.

Det vil altså sige at undertegnede og det absolutte flertal af
licensbetalende computerejere ikke har den helt store grund til at
protestere.

Tværtimod forekommer det mig snarere at du selv desperat prøver at snige
dig udenom licensbetalingen "fordi du ikke ser fjernsyn" og derfor vil
have andre til at alle vi andre skulle støtte dig i ikke at skulle betale.

Og dèt tror jeg altså ikke lige du skal regne med at folk gider: Du kan
selv protestere for din egen sag, for det kan altså ærligt talt ikke
hidse mig op at du bare kommer til at betale til public-service ligesom
alle os andre.

Anders Peter Johnsen

Fra : @

Dato : 10-05-06 19:42

On Wed, 10 May 2006 20:08:59 +0200, Anders Peter Johnsen
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

>Det vil altså sige at undertegnede og det absolutte flertal af
>licensbetalende computerejere ikke har den helt store grund til at
>protestere.

der er al mulig grund til at protestere

statsstyret tvangslicensfinancieret TV i noget nogen påstår er et frit
land hvor er friheden --- til f.eks. at have et TV-apparat og kun se
f.eks. betalings- film eller sportskanaler

at noget ikke lige denne gang går ud over dig er en grund mere til at
_du_ også bør protestere -- næste gang er det jo dig det går ud over,
så kan det jo være rart med nogen som vil give en hånd

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : dktekno

Dato : 10-05-06 19:43

Hvad så med os, der planlægger at skrotte TV'et fordi vi ikke bruger det
alligevel, og bare vil sidde ved computeren og surfe på nettet?

Det vil gå ud over os.

Der er allerede nogle der har gjort det.

Der er langt federe programmer på internettet. F.eks. channelchooser.com med
Horror Channel og andre hvor de viser noget der er mere værd at se. Det er
helt gratis.

Hvorfor vil de så til at have at jeg skal betale for DR's onlineindhold? Det
er jo ikke min skyld, at de lagde DR online.

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-05-06 20:49

dktekno fortalte:

> Hvorfor vil de så til at have at jeg skal betale for DR's
> onlineindhold? Det er jo ikke min skyld, at de lagde DR online.

Det er et sandhedens øjeblik angående "demokratiets" natur. De 80% eller
hvor mange det er, der betaler licens, synes at DR's slim er lækker
søbemad, og de savler og skider euforisk ved tanken om at få sagesløse
mennesker til at betale deres perversion. Føj!

Mvh
Martin
--
Befri DK