UNDERSKRIFTINDSAMLING IMOD LICENS
Fra : dktekno

Dato : 10-05-06 11:53

Efter at Kulturministeriet idag har sagt, at den nye medielicens vil gælde
for ALLE der har computer med internetopkobling, uanset om de har TV-tuner
eller ej, vil jeg hermed opfordre til at, der laves en form for
protestindsamling.

Personligt vil jeg ikke selv gøre det, men det skyldes, at jeg, som person
og kendt under det brugernavn jeg nu engang har, ikke ønsker at komme ud med
mit navn og adresse offentligt, idet jeg er 100 % sikker på, at der er visse
grupperinger i samfundet, der ønsker at komme mig til livs. Flere har truet
med det.

Derfor vil jeg gerne opfordre til, hvis der er nogle, evt. ikke så kendte
brugere på internettet, der ønsker at starte en underskriftindsamling og
sende den til folketinget.

En sådan underskriftindsamling kan laves elektronisk på
www.petitiononline.com

Man skal angive fulde navn, adresse osv.

Jeg håber at en sådan protestindsamling bliver til noget.

Fra : Vidal

Dato : 10-05-06 12:38

dktekno wrote:

> [...]
> grupperinger i samfundet, der ønsker at komme mig til livs. Flere har truet

Så har du fundet den rette gruppe, der er fyldt med bange
mennesker.

Meeen ... du finder nok heller ikke mange, der tør sætte deres
underskrift med eget navn.

Kan du ikke lave en anonym protestliste, det passer bedre til
mentaliteten.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-05-06 12:55

Vidal fortalte:

> Kan du ikke lave en anonym protestliste, det passer bedre til
> mentaliteten.

Du er ikke andet end en zombie, der har identificeret sig med det slim DR
sender

Fra : HrSvendsen

Dato : 11-05-06 01:22

Vidal skrev:

> [...]
> underskrift med eget navn.
>
> Kan du ikke lave en anonym protestliste, det passer bedre til

Gider du lige oplyse din hjemaddresse, dit telefonnummer, og
navnet på din arbejdsgiver?

Nejnej - det er ikke fordi, jeg eller nogen andre så kommer til
at skrive dit navn og addresse på nogen kuponhæfter, jeg vil bare
gerne vide det.

Fra : Vidal

Dato : 10-05-06 13:03

Martin Larsen wrote:
> Vidal fortalte:

> Du er ikke andet end en zombie, der har identificeret sig med det slim DR
> sender

Hehe, er "Martin Larsen" også et alias?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Per Rønne

Dato : 10-05-06 14:02

dktekno <dktekno@gmail.com> wrote:

> [...]
> idet jeg er 100 % sikker på, at der er visse grupperinger i samfundet, der
> ønsker at komme mig til livs. Flere har truet med det.

Paranoïa?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 10-05-06 14:56

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Derfor vil jeg gerne opfordre til, hvis der er nogle, evt. ikke så kendte
> brugere på internettet, der ønsker at starte en underskriftindsamling og
> sende den til folketinget.

Om der så var 3 mill. underskrifter ville det ALDRIG påvirke regeringen, da
det er penge som DE skal have af OS.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Peter Bang

Dato : 10-05-06 15:10

dktekno <dktekno@gmail.com> skrev:

>Jeg håber at en sådan
>protestindsamling bliver til noget.

Gad vide om antallet af hustande MED internetforbindelse og UDEN
farve-tv overhovedet kan tælles i procenter ...

Fra : dktekno

Dato : 10-05-06 15:52

Det er ligegyldigt. Hvis det er sådan, at man går ud fra, at har man
internet har man også farve tv, så er den nuværende licensordning jo god
nok, idet den jo påkræver alle med farvetv at betale licens.

Så hvorfor skal den ændres?

Det giver jo ingen mening, hvis man antager det du skriver der.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-05-06 20:00

> [...]
> visse
> grupperinger i samfundet, der ønsker at komme mig til livs. Flere har

Du kunne jo også overveje at opføre dig sådan at disse grupperinger ikke
ville dig til livs. Faktisk vil jeg påstå at dette mere er vejen frem end
din tøsedrengeadfærd under pseudonym.

Ingen behøver jo at vide at du engang var desperadoen dktekno. Du kan jo
genopstå i dit eget ærlige navn. Grundlæggende ser jeg mest dem som ikke vil
ud med deres eget navn, som tøsedrenge er ikke kan og vil være deres
synspunkter bekendt. Ynkeligt.

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under pseudonym mindre
vægt.

Fra : Vidal

Dato : 11-05-06 07:54

HrSvendsen wrote:

> [...]
>
> Nejnej - det er ikke fordi, jeg eller nogen andre så kommer til
> at skrive dit navn og addresse på nogen kuponhæfter, jeg vil bare

Jeg synes, der kan være mange gode grunde til at optræde
under en eller anden form for alias. Men at lægge et forslag
frem om at starte en underskriftsindsamling og så ende med
at sige: I får bare ikke min, for jeg er bange for repressalier,
appellerer til min humoristiske sans.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : HrSvendsen

Dato : 11-05-06 12:33

Vidal skrev:

> [...]
> frem om at starte en underskriftsindsamling og så ende med
> at sige: I får bare ikke min, for jeg er bange for repressalier,

Sjovt, jeg har det på samme måde, når folk, der ikke oplyser
deres navn, addresse, telefonnummer og arbejdsgiver, hyler op om
anonymitet. Det appellerer til min humoristiske sans.

Fra : Vidal

Dato : 11-05-06 15:48

HrSvendsen wrote:

> Sjovt, jeg har det på samme måde, når folk, der ikke oplyser
> deres navn, addresse, telefonnummer og arbejdsgiver, hyler op om
> anonymitet. Det appellerer til min humoristiske sans.

Pjat, det vil tage 2 minutter at finde frem til, hvem
jeg nøjagtigt er.

Jeg står i telefonbogen. Og jeg har nummerviser.

Jeg bruger min rigtige mailadresse, jeg er næsten
ligeså så nem at spore, som Bo Warming.

Min arbejdsgiver er Århus Amt.

Kuponhæfte-stadiet er skam overstået. Sådan noget rører
ikke mig. Faktisk blev 'gerningsmanden' afsløret. Så
nu optræder jeg på en liste hos de firmaer, der sender
dem ud, så ordrer fra mig bliver automatisk ignoreret.

Desuden hyler jeg ikke op om anonymitet, tværtimod skriver
jeg, der kan være mange gode grunde til det. På et tidspunkt
her på news, førte jeg af forskellige grunde, til dels
arbejdmæssige, en mere tilsløret tilværelse. Men dog ikke
mere end, at enhver, der gad, kunne finde frem til mig.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : HrSvendsen

Dato : 11-05-06 22:57

Vidal skrev:

> Pjat, det vil tage 2 minutter at finde frem til, hvem
> jeg nøjagtigt er.

Jeg gider sådan set ikke bore i det, da det rager mig langsomt,
hvor folk bor, hvad deres telefonnummer er, eller hvem de
arbejder for.

Jeg konstaterer, du ikke har lyst til at skrive dit navn, din
adresse, dit telefonnummer og din arbejdsgiver ud i et herinde,
så enhver kan se det så let som ingenting. Det anser jeg for
fornuftigt; men så samtidig gå efter folk, fordi de vælger at
være anonyme - det skurrer altså.

Som sagt rager det mig langsomt, hvem folk er. Det er
holdningernes valplads herinde - det skal ikke være andet.

Nogen optræder bare fuldkommen ryggesløst med andres identitet
herinde.

F.eks. skriver den anonyme "det borende x" i et indlæg om hvorfor
han valgte at blive anonym:

"En enkelt, CRL, gik så langt at han kontaktede min arbejdsgiver
for at få lukket kæften på mig."

Det er trist, at mennesker kan opføre sig sådan.

PS. Hvilken slags borger tror du, CRL ville have været i det
hedengange DDR? Ville han have været stikker for STASI?

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-05-06 10:31

HrSvendsen fortalte:

> PS. Hvilken slags borger tror du, CRL ville have været i det
> hedengange DDR? Ville han have været stikker for STASI?

Han ville have nydt at sidde ved pigtråden med et maskingevær :(

Fra : maxx

Dato : 12-05-06 00:11

On Wed, 10 May 2006 12:53:12 +0200, "dktekno" <dktekno@gmail.com>
wrote:

>Efter at Kulturministeriet idag har sagt, at den nye medielicens vil gælde
>for ALLE der har computer med internetopkobling, uanset om de har TV-tuner
>eller ej,

link?