Morten Helveg Petersen er skattesnyder
Fra : Tveskaeg

Dato : 10-05-06 10:26

http://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/article195988.ece

Jeg troede min gaver var skattefrie fortæller den radikale
skattesnyder der i sin tid var blandt Lene Espersen kraftigste
kritikere da hun lånte kjoler og andre ting af private firmaer.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 10-05-06 10:59

Tveskaeg <nobody@noone.com> on onsdag 10. maj 2006 at 11:25 +0100 wrote:
>Jeg troede min gaver var skattefrie fortæller den radikale
>skattesnyder der i sin tid var blandt Lene Espersen kraftigste
>kritikere da hun lånte kjoler og andre ting af private firmaer.

I papirudgaven pakkes historien en del mere ud, hvilket bestemt må siges
at styrke den unge Helvegs opfattelse og svække troværdigheden af
netudgaven af avisen. Side 14 i dagens papiravis:
"TV3 fortalte mig at jeg ikke skulle opgive noget til skattevæsenet.
Gaverne var efter deres opfattelse skattefri. Da jeg spurgte nærmere -
netop for at sikre mig mod ubehageligheder senere hen - gav TV3 mig et
"notat om skatte- og afgiftsmæsssige forhold ved tv-konkurrencer". Notatet
var udarbejdet af revisionsselskabet KPMG. Konklussionen var at gaverne
var skattefri"

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Per Hagemann

Dato : 10-05-06 12:36

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse
> Jeg troede min gaver var skattefrie fortæller den radikale
> skattesnyder

Det værste er de mange selvretfærdige, som i dyb uvidenhed bilder sig selv
ind at de ikke bryder nogen skatteregel.

Millimeterretfærdighed i indkomstbeskatningen og praksis er hinandens
modsætning. Bare et enkelt eksempel:

Værdien af egen avl fra nyttehaven er efter det almindelige skatteprincip
helt klart indkomstskattepligtigt, men systemet er jo ikke gearet til at
håndhæve denne regel ved individuel kontrol af afgrøder i haverne.

--
Glistrupbøger:
http://www.mogensglistrup.dk/boeger+artikler/1.front/binding-set.htm

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 10-05-06 17:01

Per Hagemann skrev i meddelelsen
<4461d014$0$27545$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>Værdien af egen avl fra nyttehaven er efter det almindelige skatteprincip
>helt klart indkomstskattepligtigt, men systemet er jo ikke gearet til at
>håndhæve denne regel ved individuel kontrol af afgrøder i haverne.

Derfor får dem det gælder for (bønder) også lov at betale uanset om de har
en nyttehave eller ej.

Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am