FN latterliggør sig selv igen
Fra : Knud Larsen

Dato : 09-05-06 21:46

"Næsten alle medlemmer af det nye FN-menneskerettighedsråd blev kendt
tirsdag. Og blandt de hidtil 44 valgte lande er der fem, som hører til de
mest brutale i verden og selv er berygtet for at knægte rettighederne.

De fem lande er Saudi-Arabien, Pakistan, Kina, Rusland og Cuba. De er ifølge
Human Rights Watch og andre internationale menneskerettighedsorganisationer
uværdige som medlemmer af rådet. "

Det er jo en hån mod selve ideen om menneskerettigheder, man skulle helt
have droppet denne tåbelige idé, når man ikke kunne gøre det bedre.

Fra : Chrisjoy

Dato : 09-05-06 21:54

>Det er jo en hån mod selve ideen om menneskerettigheder, man
>skulle helt have droppet denne tåbelige idé, når man ikke kunne
>gøre det bedre.

Hvis en ide er tåpelig bør det være fint at de forvalter den dårlig.

Fra : Wilstrup

Dato : 10-05-06 04:13

> [...]
> ifølge Human Rights Watch og andre internationale
> menneskerettighedsorganisationer uværdige som medlemmer af rådet. "

Selektiv citatfusk - USA krænker fx dagligt menneskerettighederne uden at
det fører til alvorlig påtale eller andre pejorativer fra dig -hvorfor?

Cuba har været udsat for en ulovlig embargo i årevis fra USAs side -hvorfor
interesserer man sig ikke for den? Og landet vil ikke skrive under på at
også amerikanske borgere kan blive slæbt for den internationale
menneskerettighedsdomstol, hvis de laver krænkelser af MR - hvorfor mon?
Og prøv blot at sige Guantanamo.

> Det er jo en hån mod selve ideen om menneskerettigheder, man skulle helt
> have droppet denne tåbelige idé, når man ikke kunne gøre det bedre.

Sålænge der kun eksisterer en supermagt, der skalter og valter med tingene
og FN efter forgodtbefindende, så længe vil MR ikke have nogen værdi. En lov
er ikke bedre end folks villighed til at overholde den eller et lands
villighed til at sanktionere den.
--
Wilstrup

Fra : @

Dato : 10-05-06 14:56

On Wed, 10 May 2006 05:13:18 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Selektiv citatfusk - USA krænker fx dagligt menneskerettighederne uden at
>det fører til alvorlig påtale eller andre pejorativer fra dig -hvorfor?

fordi USA's krænkelser hører til i petitesseafdelingen når man
sammenligner med de FrygteligeFem der er nævnt ovenfor

>Cuba har været udsat for en ulovlig embargo i årevis fra USAs side -hvorfor
>interesserer man sig ikke for den?

Cubanerne kunne jo starte med at aflevere det de i sin tid stjal fra
amerikanske investorer samt betale en klækkelig erstatning til de
skadelidte

så er jeg sikker på at USA vil se endog meget positivt på en ophævelse
af embargoen

>Sålænge der kun eksisterer en supermagt, der skalter og valter med tingene
>og FN efter forgodtbefindende,

og du mener så at de FrygteligeFem nævnt ovenfor opfører sig pænt,
siden kun USA skal nævnes som overtræder af menneskerettigheder

eller kan du simpelthe ikke skrive et eneste indlæg uden at kritisere
USA

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : td

Dato : 10-05-06 15:49

> Cuba har været udsat for en ulovlig embargo i årevis fra USAs
> side -hvorfor interesserer man sig ikke for den?

Hvori ligger det ulovlige at et land siger, at de ikke vil handle med et
andet land? Eller handle med lande, der handler med dette andet land?

td

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-05-06 21:06

"td" <tomdooley(nomorespam)@hotmail.com> wrote in message

> Hvori ligger det ulovlige at et land siger, at de ikke vil handle med et
> andet land? Eller handle med lande, der handler med dette andet land?

Er det brud på menneskerettighederne at de muslimske lande ikke vil/ville
handle med Danmark?

Wilstrup ser intet mærkeligt i at Sudan, Libyen og andre grove
rædselsregimer brugte al deres tid i Menneskerettighedskommissionen på at
sende fatwaer ud mod USA og Israel, han ville naturligvis selv have gjort
det samme.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 20-05-06 05:02

On Wed, 10 May 2006 05:13:18 +0200, in dk.politik "Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

>"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Selektiv citatfusk - USA krænker fx dagligt menneskerettighederne uden at
>det fører til alvorlig påtale eller andre pejorativer fra dig -hvorfor?

Fordi det er i en helt anden grad end de fem nævnte.

>Cuba har været udsat for en ulovlig embargo i årevis fra USAs side -hvorfor
>interesserer man sig ikke for den?

Hvad ulovligt er der ved USAs beslutning om, at de ikke vil handle med
Cuba?

>Og landet vil ikke skrive under på at
>også amerikanske borgere kan blive slæbt for den internationale
>menneskerettighedsdomstol, hvis de laver krænkelser af MR - hvorfor mon?

Du blander tingene grumt sammen.

>Og prøv blot at sige Guantanamo.

Guantanamo.

> [...]
>er ikke bedre end folks villighed til at overholde den eller et lands

Og viljen i de fem lande, de nu er i rådet, der skal overvåge MR, er
ikke-eksisterende.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-05-06 21:11

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> Det er jo en hån mod selve ideen om menneskerettigheder, man skulle helt
> have droppet denne tåbelige idé, når man ikke kunne gøre det bedre.

Helt enig, men nu er FN jo ikek en vogter af rettigheder, de lader bare
som om de er det...

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk - http://liberterran.org - http://haxor.dk/fanaticism/ -