Egyptiske intellektuelle vil bekæmpe relig~
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 09-05-06 15:11

"Jesus-loves-you" skrev
5204 news:pWqQf.8479$Cl2.137093@news000.worldonline.dk

[ ... ]

[ ... ]
> [...]
> Mustafa Ceric, opfordrer muslimer til
> at bringe sig i overensstemmelse med
> europæiske værdier sim tolerance,
> demokrati og menneskerettigheder.
>
> Han foreslår, at der skabes en institu-
> tion, som kan repræsentere Europas 30
> mio. muslimer, så man undgår, at til-
> fældige talsmænd skader muslimsk vær-
> dighed og europæisk fred og sikkerhed.
>
> Nustafa Ceric siger, at muslimer må
> forstå, at Europa ikke er islams hjem,
> men at det er hjemsted for kompomis-
> vilje og sociale kontrakter:
>
> -Det er muligt at leve i harmoni med
> islam indenfor sådanne rammer, siger han.

News:

(Kristeligt Dagblad, Mandag d. 8. maj 2006, Tro i verden, side 4)

=== citat start ===

Egyptiske intellektuelle vil bekæmpe religiøs vold

EGYPTEN En gruppe egyptiske intellektuelle har taget initiativ til en
kampagne, der skal fremme religiøs tolerance og bekæmpe religiøs
diskrimination i landet. Det skriver netavisen IslamOnline. - Jeg var
rystet over de seneste begivenheder i Alexandria, hvor en kristen blev dræbt
og flere andre sårede. Jeg er bange for, at den nationale enhed er i fare,
siger en af initiativtagerne, Mohammad Munir Mugahid, om begrundelsen for
"Muslims against Discrimination", som gruppen kalder sig.

Det egyptiske indenrigsministerium har afvist angrebene som religiøst
diskriminerende og siger, at en psykisk ustabil mand står bag. Den
forklaring afvises af de koptiske ledere, som opfordrer regeringen til at
tage spændingerne mellem muslimer og kristne alvorligt. Den tolkning er
Mohammad Munir Mugahid enig i. Abul Izz El-Hariri, som leder
oppositionspartiet Al-Tagamu, er også med i den nye forening. Han siger, at
han afviser enhver form for diskrimination af ikke-muslimer.

- Alle egyptiske borgere skal behandles lige, og alle skal have
religionsfrihed. Det er en pligt for majoritets-religionen i Egypten, at
diskrimination af religiøse mindretal stoppes, siger han.

Muslimer udgør 90 procent af befolkningen i Egypten. Det værste nyere
angreb på kristne foregik også i Alexandria, hvor muslimer angreb en kirke
og dræbte tre mennesker. Muslimeme mente, at kopterne i et kirkespil angreb
islam.

Mohammad Munir Mugahid håber, at kristne vil slutte sig til kampagnen,
som så vil ændre navn til egyptere mod diskrimination. På den måde kan
begge parter sammen bekæmpe fanatisme.

Det er ikke utænkeligt, at kampagnen vil få kristen tilslutning. I hvert
fald er dele af den koptiske kirke i Egypten utilfredse med, at koptere især
i USA forsøger at intemationalisere konflikten. De mener, at krisen skal
løses nationalt.

=== citat slut ====

Wish You luck ...

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7.30938@news000.worldonline.dk

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 10-05-06 10:49

"Jesus-loves-you" skrev
5557 news:Rp18g.57$QQ3.21@news.get2net.dk

[ ... ]

[ ... ]

[ ... ]
[ ... ]
[ ... ]
> [...]
> religionsfrihed. Det er en pligt for majoritets-religionen i Egypten, at
> diskrimination af religiøse mindretal stoppes, siger han.

Interrupt from ...
5559 news:CFi8g.41$xM5.40@news.get2net.dk

News:

=== citat start ===

Islamister halshogde skolejenter

Mistenkte islamistiske terrorister
innrømmer å stå bak halshuggingen av
tre skolejenter i Indonesia.
Skolejentene ble halshogd på vei til
skolen i Sulawesi i 2005, og en fjerde
jente ble alvorlig skadet. De tre
skolejentene var kristne, melder
nyhetsbyrået Associated Press.

=== citat slut ====

Og hvad havde de 3-4 piger så gjort galt ?

Havde de begået mord eller oprør i landet ?

Don't You remember ...

1610 news:gRJ0c.102192$jf4.6143314@news000.worldonline.dk

> 97-02-02.HIZ
[ ... ]
> Sûra AL-BAQARAH 2,257
> Der må IKKE være TVANG i religionen ...
>
> ...At forfølge, torturrere og udryde anderledes tænkende i Iran
> (blandt andet de kristne) er ikke alene en kriminel handling, hvor øv-
> righeden (The International Court of Justice, The Hague) er ret til at
> gribe ind for at forsvare den enkeltes ret til LIV - det er også ifølge
> Koranen DIREKTE FORBUDT under henvisning til SûraBANî ISRâ'îl 17,34.
> Ingen skal jo bære andres synd, vel? (Sûra 17,16).

samt ...

1607 news:7CI0c.102126$jf4.6139649@news000.worldonline.dk

> 96-02-25.IRA
[ ... ]
> [...]
> en - og altså i den forstand bære hinandens byrde. 'Byrde'
> betyder her 'synd', og verset indskærper da i det dobbelte
> udtryk, at synd er noget personligt ('kommer til den selv
> alene')...
>
> Herved gør Koranen det klart, at jeg som Muslim - forudsat at jeg vit-
> terlig ER Muslim - ikke må drage uskyldige til ansvar for andres ond-
> skab m.m., idet kun synderen selv er forbryderen. Det vil konkret sige
> på baggrund af terrorist-aktionen ... (
> er i direkte modstrid med Allahs vilje, idet uskyldige mennesker har

Samt ...

1611 news:muK0c.102339$jf4.6146762@news000.worldonline.dk

> 97-08-01.HAM
[ ... ]
> [...]
> Den, der har fulgt retledningen, har alene fulgt den til sin
> egen fordel. Og den, som er faret vild, er alene faret vild
> til sin egen skade. Og ingen, som (selv) bærer en byrde, skal
> bære en andens byrde. Og Vi har ikke for vane at straffe, før-
> end Vi har oprejst et sendebud.
>
> Et praktisk eksempel kommer Koranen også med:
>
> Eget notat: KUN synderen skal bøde:
>
> Sûra 12,80
> Han (eget: Josef) svarede: Jeg søger tilflugt hos Allah mod
> (den tanke), at vi skulle tage nogen anden end den, hos hvem
> vi har fundet vor ejendom. Så ville vi visselig høre til de
[ ... ]
> Herved beviser I jo, at I er falske muslimer, for Jeres gerninger af-
> slører jo, at I IKKE overholder Budene i Koranen !!!

samt ...

1611 news:muK0c.102339$jf4.6146762@news000.worldonline.dk

> 97-12-07.HAM
[ ... ]
> Drab på úskyldige = forbrydelse imod Menneskeheden
> Sûra 5,33 - side 242
>
> Af den grund foreskrev Vi Israels børn, at den, der dræber
> et menneske, hvis det ikke er for (mord på) et menneske, eller
> for oprør i landet, så skal det (for ham) være, som om han har
> dræbt hele menneskeheden. ...
>
> Da et lille úskyldigt barn - af gode grunde - ikke kan have begået
> oprør i landet, er barnet altså drabt ved disse jeres terrorbombedrab
> UDEN GRUND (Se f.eks også Sûra 6,138). Apropos Forbrydelse imod Menne-
> skeheden, Hr. "Hitler",

Men I er jo sikkert ligeså skøre-i-bolden som al-Qaeda's tilhængere, apropos

... Og lad ikke fjendskab til et folk forlede jer til synd,
så I ikke handler retfærdigt. Vær retfærdige! ...
(Sûra 5,9)

Set i lyset af ...

... Men hvis de vender sig bort,
så påhviler det kun dig at overbringe budskabet ...
(Sûra 3,21)

Gid I dog fattede budskabet i Jeres egen religion, apropos den danske
muslim, Hr. Kerim Ellentoft, som jo bl.a. har givet følgende udtalelse:

5489 news:6wY3g.9453$PQ.3321@news.get2net.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5560