Så skete det!
Fra : HrSvendsen

Dato : 08-05-06 23:17

Danmarks vist nok mindst liberale regering gennem tiderne vil nu
have medielicens på computere:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/05/08/181317.htm?rss=true

Fra : Fjollefrans

Dato : 08-05-06 23:29

> Danmarks vist nok mindst liberale regering gennem tiderne vil nu
> have medielicens på computere:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/05/08/181317.htm?rss=true

det er godt nok svagt at man ikke tager skridtet fuldt ud og lader DR være
financieret via skatten.

- FF

Fra : Kert Rats

Dato : 08-05-06 23:44

"Fjollefrans" <eksisterernokikkevel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> det er godt nok svagt at man ikke tager skridtet fuldt ud og lader DR være
> financieret via skatten.

Enten bør man finde en anden og mere retfærdig løsning på licensbetalingen -
eller også lade licensen være betalt via skatten!
Et nogenlunde lignende beskatningsspørgsmål finder man ved f.eks. vejskat.
Det betaler vi alle sammen til, uden dog at vi hver især slider lige meget
på vejene. Sugehusvæsenet er et tilsvarende område.

Skatteopkrævning til fælles samfundsgoder kan altid diskuteres - men vi
finder nok aldrig en optimal ende op diskussionen.

Spørgsmålet er i mine øjne meget interessant, for hvad skal i grunden
betales af os alle sammen?
Og hvad skal snarere kanaliseres over i en form for brugerbetaling?

Udtalelsen "Jeg vil kraftedeme ikke betale til ...." er velkendt.

Men hvad skal være fælles gods - og hvad skal betales af egen lomme?

Venligst

Kert Rats

Fra : @

Dato : 09-05-06 15:01

On Tue, 9 May 2006 00:43:48 +0200, "Kert Rats" <stendod@gravklar.dk>
wrote:

>"Fjollefrans" <eksisterernokikkevel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Enten bør man finde en anden og mere retfærdig løsning på licensbetalingen -
>eller også lade licensen være betalt via skatten!

hvorfor?

får formynderiet da aldrig nogen ende i det her land?

mener du i ramme alvor at folk der ikke ønsker at se TV over skatten?

>Et nogenlunde lignende beskatningsspørgsmål finder man ved f.eks. vejskat.
>Det betaler vi alle sammen til, uden dog at vi hver især slider lige meget
>på vejene.

såhh og hvordan hænger det så lige sammen?

eller er brændstof- og indregistreringsafgifter på biler og
motorcykler blevet fjernet?

FYI bliver vejene rigeligt financieret af ovennævnte afgifter

så hvis cyklister og fodgængere nu begyndeer at betale deres del kan
det jo være at bilister og motorcyklister endelig slipper noget
billigere

>Sygehusvæsenet er et tilsvarende område.

ikke helt, det hedde den offentlige sygesikring

altså en slags forsikring for at i tilfælde af sygdom eller ulykke så
står systemet parat

jeg er ret sikker på, at de allerfleste hellere betaler til sygehusene
end gør brug af dem

>Skatteopkrævning til fælles samfundsgoder kan altid diskuteres - men vi
>finder nok aldrig en optimal ende op diskussionen.

i disse for vort land så elektroniske tider vil det slet ikke volde
besvær at indføre individuelle løsninger på hvad folk selv ønsker at
klare og hvad man ønsker at klare i samfundets fællesskab

>Spørgsmålet er i mine øjne meget interessant, for hvad skal i grunden
>betales af os alle sammen?

de gange jeg har oplevet at dette emne har været vendt, har dem som
har hylet højest om solidaritet og fælleskab altid været dem som
ønskede at modtage mere end de gav

prøv næste gang en eller anden siger at man må være solidarisk, at
sige til vedkommende:
"Det er da i orden, kom bare med noget jeg synes er noget værd, så
deler vi"

så vil vedkommende aldrig komme ind på emnet over for dig igen

>Og hvad skal snarere kanaliseres over i en form for brugerbetaling?

som det er i dag er det sådan at der er nogen som bruger, og andre som
betaler

>Udtalelsen "Jeg vil kraftedeme ikke betale til ...." er velkendt.

ja og i de fleste tilfælde fuldt berretiget

>Men hvad skal være fælles gods - og hvad skal betales af egen lomme?

hvem betaler det fælles gods af egen lomme?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 08-05-06 23:51

Fjollefrans wrote:

> det er godt nok svagt at man ikke tager skridtet fuldt ud og lader DR være
> financieret via skatten.
>
> - FF

Har danmarks radio en hjemmeside og kan man bilve udelukket fra den?

Fra : Lyrik

Dato : 09-05-06 00:09

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Har danmarks radio en hjemmeside og kan man bilve udelukket fra den?
+++++++++++++++++++++
Der var totalt kaos i tvavisen om dette emne.
Så vidt jeg kunne rede trådene ud handler det om et tv-kort hvormed man kan
bruge pc-en som et almindeligt tv.
Dette foregår ved at forbinde tv-kortet med en tv-antenne, hvorpå det
analoge tv-signal fra den almindelige antenneledning bliver digitaliseret i
tv-kortet således at det kan ses på pc-skærmen.

Derefter rodede journalisterne rundt i begrebet internettet og tv.

TV som kommer fra internettet kan allerede nu belægges med betaling. Og det
bliver det også.

Det er det første eksempel hvor man altså har kunnet se almindeligt tv på en
computerskærm, der for øvrigt sagtens kan være en plasmaskærm på 42" som er
problemet.
Det har man hidtil kunnet gøre uden at betale licens. Et "free-ride" på de
andres bekostning.

Hilsen
Jens

Fra : @

Dato : 09-05-06 14:44

On Tue, 9 May 2006 00:29:12 +0200, "Fjollefrans"
<eksisterernokikkevel@hotmail.com> wrote:

>det er godt nok svagt at man ikke tager skridtet fuldt ud og lader DR være
>financieret via skatten.

eller endnu bedre privatiser lortet

det kan umuligt være en samfundsopgave at sende fjernsyn

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : GB

Dato : 10-05-06 11:35

"@" <1@invalid.net> wrote in

> det kan umuligt være en samfundsopgave at sende fjernsyn

Jo - det er lige præcis hvad det er. TV og radio bruges af beredskabet i
krisesituationer. Sirene-alarmen (hvis den er "skarp") betyder: "Gå inden
døre, og lyt til Danmarks Radio".

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-05-06 12:31

GB fortalte:

> "@" <1@invalid.net> wrote in

> Jo - det er lige præcis hvad det er. TV og radio bruges af
> beredskabet i krisesituationer. Sirene-alarmen (hvis den er "skarp")
> betyder: "Gå inden døre, og lyt til Danmarks Radio".

Det klarer et kommercielt medie nemmere end 500 døddrukne kommunister og
DR. For ikke at nævne islamister ansat i DR.
Intet problem der!

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Konrad

Dato : 10-05-06 12:39

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message
> GB fortalte:

> Det klarer et kommercielt medie nemmere end 500 døddrukne kommunister og
> DR. For ikke at nævne islamister ansat i DR.
> Intet problem der!

Akja. At DR huser "500 døddrukne kommunister" er i dine øjne et faktum - at
public service er et ret væsentligt redskab i katastrofesituationer er
"spekulation for pjathoveder".

Hvordan var det nu? Nåh jo :

"Hvis du kun er her for at afspore fornuftspræget debat, var det så ikke
værd at overveje at blive væk?"

Som du jo skrev, her i går eftermiddags..

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-05-06 12:58

Konrad fortalte:

> Hvordan var det nu? Nåh jo :

Løgn og citatfusk. Pis af din nar!

Fra : Konrad

Dato : 10-05-06 13:08

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message
> Konrad fortalte:

> Løgn og citatfusk. Pis af din nar!

Det er 100% sandt. Der er næppe to Martin Larsener der skriver fra samme
computer, med samme udbyder. Her er hvad du skrev i tråden "Islam og
Grundloven", i går kl. 17.20 msgid

> [...]
Konrad fortalte:

> Næh, for man kan med akkurat samme ballast som jer "islamskeptikere"
> og koran-eksegister ad den vej dokumentere, at Jesus var tilhænger af
> stening - han opfordrer jo ligefrem direkte til det!! Og i Jesus
> tilfælde behøver vi ikke engang at bøje den strengeste
> fortolkning/oversættelse ud af 117 mulige, for at få det til at
> stemme med den forudindtagede holdning - enhver oversættelse vil sige
> det samme. Jesus var tilhænger af stening. Basta!

Jeg vil så blot sige at jeg finder det fuldkommen forkvaklet, smagløst og
talentløs at antyde noget i den retning. - Uanset om det er for at spille
morsom

[...]

<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Hvem var det, der var "uvederhæftig"? Jeg var, åbenbart, fordi jeg henholdt
mig til hvad 1.2 mio hjemmesider inkl New York Times og alle andre store
medier mener, nemlig at Aum-sekten er og var en dommedagskult.

Du nøjes med at være det, ved ikke at ville stå ved dine egne indlæg.

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-05-06 13:55

Konrad fortalte:

> Det er 100% sandt.

> "Hvis du kun er her for at afspore fornuftspræget debat, var det så
> ikke værd at overveje at blive væk?"

Dette er klart.
Og det var naturligvis det første "citat" jeg hentydede til:

"public service er et ret væsentligt redskab i katastrofesituationer er
"spekulation for pjathoveder"

Og hermed bekræfter du atter dit perverse advokatur. Jeg tvivler faktisk
på at Fanden skulle kunne bruge sådan en klovn som advokat

(Og så hiver du noget gammelt l*rt frem hvor du igen fremturer - tsk,
tsk)
--
Befri DK

Fra : Konrad

Dato : 10-05-06 15:07

> Konrad fortalte:

> Dette er klart.
> Og det var naturligvis det første "citat" jeg hentydede til:

Hvilket i virkeligheden er det andet - det første citat var : "500 døddrukne
kommunister"

> "public service er et ret væsentligt redskab i katastrofesituationer er
> "spekulation for pjathoveder"

Netop - det sidste er et citat - derfor står det - sjovt nok - i
citationstegn.

> Og hermed bekræfter du atter dit perverse advokatur. Jeg tvivler faktisk
> på at Fanden skulle kunne bruge sådan en klovn som advokat

Det er dig der enten svarer for hurtigt, eller har svært ved at læse en
tekst. Jeg har hverken qoutefucket, fejlciteret, citatfusket eller løjet.
ALT hvad der står i citationstegn i de to foregående indlæg er skrevet af
dig.

> (Og så hiver du noget gammelt l*rt frem hvor du igen fremturer - tsk,
> tsk)

Ja - en hel dag gammelt.

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-05-06 16:12

Konrad fortalte:
> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message

[snip bortforklaring & bullshit]

> Ja - en hel dag gammelt.

Hmm, mere idiot-snak.
Det var 3/5 du ævlede om "dommedagssekten" (jeg ser bort fra i dag 10/5)

Fra : Konrad

Dato : 11-05-06 13:16

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message
> Konrad fortalte:
>
> [snip bortforklaring & bullshit]

Nåda. Ude af øje ude af sind. Er det ikke ubehageligt at blive taget med
bukserne nede?

> Hmm, mere idiot-snak.
> Det var 3/5 du ævlede om "dommedagssekten" (jeg ser bort fra i dag 10/5)

New York Times ævler også.

http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9C0CEFDB163EF931A25751C1A96F958260

Faktisk er der 90.000 hjemmesider om samme ævl

http://www.google.dk/search?hl=da&q=%2Baum%2Bapocalypse&meta=

Du er den første - nogen sinde - jeg har hørt betvivle Aum-sektens motiver
til deres Sarin-terrorangreb. Et angreb der som sidebemærkning, det skøjtede
du jo henover, ikke lykkedes, og i øvrigt er det eneste af sin art, dvs hvor
man har brugt WMD.

WMD er - som jeg argumenterede for - ikke særlig anvendelige som
terrorvåben. Anstrengelserne er simpelthen for vanskelige i forhold til det
ønskede resultat.

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-05-06 15:16

Konrad fortalte:

> [...]
> Faktisk er der 90.000 hjemmesider om samme ævl
>
> Du er den første - nogen sinde - jeg har hørt betvivle Aum-sektens

Du ved altså ikke at der har været en retssag, hvor man har søgt motivet.

Og det betyder at du ikke har fulgt de 2 link til Wikipedia. For det er
ikke kun mig der "betvivler" dit nonsens - du vil også kunne orientere
dig om *hvorfor* det er forkert. (Men det har du nok ikke tid til, når du
også skal våse her på newsnet)

[snip: suverænt vås, som vi *har* været igennem]

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : GB

Dato : 10-05-06 14:17

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in news:4461cee8$0$919
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Intet problem der!

Nej, der skal bare laves lidt om på lovgivningen...

Fra : @

Dato : 10-05-06 15:20

On 10 May 2006 10:34:41 GMT, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>krisesituationer. Sirene-alarmen (hvis den er "skarp") betyder: "Gå inden

hvad har fjernsyn lige at gøre med radiolytning?

at have en radiosender der på en bestemt frekvens kan sende vigtige
meddelelser til befolkningen kan ikke koste alverden

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-05-06 23:44

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Danmarks vist nok mindst liberale regering gennem tiderne vil nu
> have medielicens på computere:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/05/08/181317.htm?rss=true

uddrag:

"De Konservatives ordfører, Pia Christmas-Møller, siger, at DR's licens
ikke må udhules, og at der også i fremtiden må skaffes et grundlag for
Danmarks Radio."

Gu skal der ej, din dumme so. DR skal lukkes og erstattes af private
radio og TV-stationer, så vi kan få reel valgfrihed, og ikke stopfødes
med det statistiske propaganda og generellt lorte-programmer som DR til
daglig leverer.

"Socialdemokratiet tager positivt imod forslaget, men partiet havde
helst set en medielicens, hvor alle på forhånd er tilmeldt."

Nul valgfrihed. ALLE skal tvangsindlægges til at høre på proagandaen.
Forpulede statister.

"Ingen licensopkrævning
Flere partier havde hellere set, at alle husstande automatisk får en
licensopkrævning, med mindre man aktivt melder sig fra. Det ville være
administrativt nemmere og give større beskyttelse mod sortseere, mener
kritikerne."

SÅ man skal aktivt melde sig fra statens proagandaapperat? Tak skæbne.

"Derimod er det mere usikkert, om også mobiltelefoner kommer ind under
ordningen, selvom mange mobiltelefoner i dag er små multimedieapparater.
Omkring 15.000 mennesker ser i dag tv på deres computer."

Ud af hvor mange millioner hustande med computere? Er det virkeligt det
grundlag på hvilken politikerne vil grave dybere i vores lommer for?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk - http://liberterran.org - http://haxor.dk/fanaticism/ -

Fra : td

Dato : 09-05-06 08:24

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> "De Konservatives ordfører, Pia Christmas-Møller, siger, at DR's licens
> ikke må udhules, og at der også i fremtiden må skaffes et grundlag for

Og her stoppede så læsningen af dit indlæg. Som måske var godt - og måske
endda rigtigt. Hvorfor skal det være så svært at tale pænt om sine
medmennesker?

td

Fra : HrSvendsen

Dato : 09-05-06 08:56

td skrev:

> [...]
>
> Og her stoppede så læsningen af dit indlæg. Som måske var godt - og måske
> endda rigtigt. Hvorfor skal det være så svært at tale pænt om sine

Fordi der ikke er noget pænt at sige om damen?

Fra : td

Dato : 09-05-06 09:13

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Fordi der ikke er noget pænt at sige om damen?

Så lad være med at sige noget overhovedet. Man kan jo koncentere sig om at
kommentere, det hun siger og gør.

td

Fra : HrSvendsen

Dato : 09-05-06 09:25

td skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Så lad være med at sige noget overhovedet.

Det samme kunne jo siges til dig. På den anden side er der
selvfølgelig ikke noget i vejen for at sige sin mening om andre.
Ligegyldigt hvad man mener.

> Man kan jo koncentere sig om at
> kommentere, det hun siger og gør.

Og man kan sige sin mening om damen. Det er også helt fint.

Fra : td

Dato : 09-05-06 12:17

> Det samme kunne jo siges til dig. På den anden side er der
> selvfølgelig ikke noget i vejen for at sige sin mening om andre.
> Ligegyldigt hvad man mener.

Hvor er det jeg har brugt nedsættende bemærkninger om personer?

> Og man kan sige sin mening om damen. Det er også helt fint.

Sikkert. Personligt har jeg bare svært ved at tage folk alvorligt, hvis de
starter deres indlæg med at kalde andre for so, idiot, narrehat eller hvad
de nu ellers kunne finde på. Skældsord i stedet for argumenter har aldrig
løst nogen konflikt.

td

Fra : HrSvendsen

Dato : 09-05-06 12:31

td skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Hvor er det jeg har brugt nedsættende bemærkninger om personer?

Det er da ikke mere end to dage siden, du insinuerede, dktekno
ikke kan læse og er en idiot.
"Hvem er det, der ikke kan læse? Så hvem er idiot?"

Men hentydede mere til det med, at man skal lade være med sige
noget om andre, hvis det ikke er noget pænt, man vil sige. Ret
vanvittigt - hvordan ville en beskrivelse af Stalin mon forløbe
med sådan en underlig begrænsning indført?

> [...]
> de nu ellers kunne finde på. Skældsord i stedet for argumenter har aldrig

Det er heller ikke meningen med dem. Meningen med dem er at
udtale sin foragt for den pågældende person. Og det er helt fint.

Fra : td

Dato : 09-05-06 22:34

> Det er da ikke mere end to dage siden, du insinuerede, dktekno
> ikke kan læse og er en idiot.
> "Hvem er det, der ikke kan læse? Så hvem er idiot?"

dktekno indledte med at kalde mig kalde mig "idiot", og påstod, at jeg ikke
kunne læse. Men det var faktisk ham, der ikke kunne læse, og derfor spurgte
jeg, hvem der så var idiot. Ingen insinuatuion, et simpelt sppørgsmål, som
kunne have været besvaret med et "Jeg tog fejl. Undskyld".

> [...]
> vanvittigt - hvordan ville en beskrivelse af Stalin mon forløbe
> med sådan en underlig begrænsning indført?

Jeg har faktisk læst en hel del børger, hvor Stalin kritiseres særdeles
kraftigt, uden at forfatterne dog kalder ham "idiot", "spasser", "røvhul"
eller lignende udtryk.

> Det er heller ikke meningen med dem. Meningen med dem er at
> udtale sin foragt for den pågældende person. Og det er helt fint.

Din mening. Jeg foragter ingen, men jeg er uenig med en held del om deres
handlinger og meninger.

td

Fra : HrSvendsen

Dato : 09-05-06 22:44

td skrev:

> [...]

> jeg, hvem der så var idiot. Ingen insinuatuion, et simpelt sppørgsmål,

Haha. Her er et simpelt spørgsmål, der bestemt ikke er en
insinuation - en af os to er en idiot - det er ikke mig - hvem er
så idiot?

> Jeg har faktisk læst en hel del børger, hvor Stalin kritiseres særdeles
> kraftigt, uden at forfatterne dog kalder ham "idiot", "spasser", "røvhul"
> eller lignende udtryk.

Så kalder de ham vel ond, grusom, hadsk eller andet. En hel og
særdeles kritisk bog om Stalin, hvor han kun beskrives med pæne
ord - ligefrem en del af sådanne bøger ... come on.

> Din mening.

Dem der siger det's mening.

> Jeg foragter ingen, men jeg er uenig med en held del om deres
> handlinger og meninger.

Kan man være uenig i en handling? X myrder en million små søde
børn - og du er ... uenig?

Fra : td

Dato : 09-05-06 23:03

> Kan man være uenig i en handling? X myrder en million små søde
> børn - og du er ... uenig?

Jeg foragter hans handling. Men ikke personen.

td

Fra : HrSvendsen

Dato : 10-05-06 00:04

td skrev:

> Jeg foragter hans handling. Men ikke personen.

Hvorfor i alverden foragter du ikke den person?

Fra : td

Dato : 10-05-06 13:18

> Hvorfor i alverden foragter du ikke den person?

Generelt foragter jeg ingen menneker, men jeg kan nære foragt for deres
handlinger og udtalelser.

td

Fra : HrSvendsen

Dato : 11-05-06 01:34

td skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Generelt foragter jeg ingen menneker, men jeg kan nære foragt for deres
> handlinger og udtalelser.

Hvorfor i alverden foragter du ikke Stalin?

Fra : td

Dato : 11-05-06 09:07

> Hvorfor i alverden foragter du ikke Stalin?

Jeg prøver for sidste gang:

Hvorfor skulle jeg foragte ham som menneske? Jeg kender ham ikek som
menmeske og kan derfor ikke nære foragt for ham.

Jeg foragter dermimod de meninger han fremsatte og de handlinger, han
udførte. Det vil sige, nogle af dem i hvert fald. Men Stalin, så vel som
Hitler, Mao og andre diktatorer var også mennesker, der givetvis elskede
deres famlier. Skulle jeg også foragte dem, hvis de tilfældigvis ikke havde
været diktatorer?

Jeg mener nej, og derfor foragter jeg alene den del af deres fremtræden, der
efter min mening er foragtelig.
Hvis du mener Ja, man skal altid nære foragt for Stalin, så siger du
dermed, at du ville foragte ham, uanset om han han havde gjort det han
gjorde eller ej.

Det er den form for foragt, jeg mener man ofte ser i dag, blandt andet, men
ikke kun rettet mod muslimer, hvor man foragter mennesker for deres blotte
eksistens, uanset hvordan de så ellers opfører sig.

td

Fra : HrSvendsen

Dato : 12-05-06 01:55

td skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Jeg prøver for sidste gang:
>
> Hvorfor skulle jeg foragte ham som menneske?

Fordi han var et menneske, der lavede en masse lort?

> Jeg kender ham ikek som
> menmeske og kan derfor ikke nære foragt for ham.

"Du skal kende træet på dets frugter". Er det noget, du er uenig
i?

> Jeg foragter dermimod de meninger han fremsatte og de handlinger, han
> udførte.

Altså frugten han gav.

> [...]
> deres famlier. Skulle jeg også foragte dem, hvis de tilfældigvis ikke havde

Så havde de givet anden frugt. Men det er jo rene spekulationer.
De var som de var. De gav den frugt, de gav. Det skal de kendes
på.

> [...]
> Hvis du mener Ja, man skal altid nære foragt for Stalin, så siger du
> dermed, at du ville foragte ham, uanset om han han havde gjort det han

Nej. Jeg kender ham på hans frugt.

> Det er den form for foragt, jeg mener man ofte ser i dag, blandt andet, men
> ikke kun rettet mod muslimer, hvor man foragter mennesker for deres blotte
> eksistens, uanset hvordan de så ellers opfører sig.

Jeg foragter muhamedanere for den del af deres frugter, som er
deres holdninger.

Fra : td

Dato : 12-05-06 06:24

> Fordi han var et menneske, der lavede en masse lort?

> "Du skal kende træet på dets frugter". Er det noget, du er uenig
> i?

Nej. Men hvis nogen gør såvel gode som dårlige handlinger, forbeholder jeg
mig retten til at nøjes med at foragte de dårlige.

> Altså frugten han gav.

Præcis. Hans handlinger foragter jeg. Men ikke ham som menneske.

td

Fra : Egon Stich

Dato : 09-05-06 11:20

> [...]
> radio og TV-stationer, så vi kan få reel valgfrihed, og ikke stopfødes
> med det statistiske propaganda og generellt lorte-programmer som DR til

Kan du nævne bare een eneste kanal, dre er blevet bedre ved at blive udsat
for kapitalisternes hærgen?
Det kan du ikke.
Vel?
Med mindre selvfølgelig, du er så kulturløs og småt begavet, at du synes det
er sjovt at glo på reklamer og idioti som pokerspil.

Egon

Fra : Alucard

Dato : 09-05-06 11:54

On Tue, 9 May 2006 12:20:11 +0200, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

>Kan du nævne bare een eneste kanal, dre er blevet bedre ved at blive udsat
>for kapitalisternes hærgen?
>Det kan du ikke.
>Vel?

Hvad kalder du "bedre"...??? Din "målemetode" er sikkert lige så
værdiløs som at "måle" om Kandis spiller god musik....?

>Med mindre selvfølgelig, du er så kulturløs og småt begavet, at du synes det
>er sjovt at glo på reklamer og idioti som pokerspil.

Man er altså ikke nødvendigvis småt begavet fordi man kan lide at se
pokerspil.....

At du for øvrigt kalder pokerspil for idioti, viser bare at du ser ned
på dem der ikke har samme smag som dig selv.....

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 09-05-06 12:53

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> At du for øvrigt kalder pokerspil for idioti, viser bare at du ser ned
> på dem der ikke har samme smag som dig selv.....

.... og at han ikke ved en skid om poker.... men bortset fra det, kan jeg
godt forestille mig det må være rimelig trivielt at se på at folk spiller
kort, hvis man ikke selv er interesseret i det.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 09-05-06 15:39

Det var smuk og solrig dag da Alucard skrev
news:ups062tu4o9obcd4viksa53f6ouq0utm2t@4ax.com i dk.politik:

> Man er altså ikke nødvendigvis småt begavet fordi man kan lide at se
> pokerspil.....

Han skriver ikke at du er småt begavet hvis du ser pokerspil. Hvis jeg
zapper rundt og kommer forbi noget poker, så kan det da godt være at jeg
bliver hængene, da det har en vis underholdningsværdi, men samtidigt er jeg
da også klar over at det lettere spild af tid at sidde og kigge på!

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Alucard

Dato : 09-05-06 17:56

On 09 May 2006 14:38:42 GMT, "Rune D. Jørgensen"
<RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> wrote:

>Han skriver ikke at du er småt begavet hvis du ser pokerspil.

Jo, det er lige præcis det han skriver....

Det er måske spild af tid for DIG.....

Fra : HrSvendsen

Dato : 09-05-06 18:14

Alucard skrev:

> Jo, det er lige præcis det han skriver....

Nej, ikke hvis du ser det, men at du ser det, fordi du er småt
begavet. Det burde en begavelse som du have set med det samme.

Fra : Alucard

Dato : 09-05-06 19:52

On Tue, 9 May 2006 19:13:52 +0200, HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

>Nej, ikke hvis du ser det, men at du ser det, fordi du er småt
>begavet. Det burde en begavelse som du have set med det samme.

Doh..... Det er jo det samme....

Fra : Egon Stich

Dato : 10-05-06 17:55

> Doh..... Det er jo det samme....

Og så fik du klemt dig uden om spørgsmålet:

Hvilken kanal er blevet bedre af at blive privatiseret?
Det kunne du, som forventelig, ikke svare på.
Derfor dette sidestep.

Egon

Fra : Alucard

Dato : 10-05-06 19:10

On Wed, 10 May 2006 18:54:37 +0200, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

>Og så fik du klemt dig uden om spørgsmålet:
>
>Hvilken kanal er blevet bedre af at blive privatiseret?
>Det kunne du, som forventelig, ikke svare på.

Bedre.....? Det kan du da ikke måle....

>Derfor dette sidestep.

Pjat.... Når du kalder pokerspil for idioti, så er det fordi du ikke
kan lide det og ser ned på dem der kan.....

Fra : Egon Stich

Dato : 10-05-06 17:53

> [...]
>
> At du for øvrigt kalder pokerspil for idioti, viser bare at du ser ned
> på dem der ikke har samme smag som dig selv.....

Du må undskyler, jeg her berørte et område, du ikke kender til.
Nemlig kultur.

Angående din bemærkning om at "se på poker"
Det er da lige så idiotisk og skørt som at glo på porno, i stedet for selv
at deltage.
Eller fodbold, for den sags skyld.

Egon

Fra : Alucard

Dato : 10-05-06 19:13

On Wed, 10 May 2006 18:52:41 +0200, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

>Du må undskyler, jeg her berørte et område, du ikke kender til.
>Nemlig kultur.

Øhhh..... Hvordan konkluderer du det...? ))

Du er sgu da ret negativ.... )))

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-05-06 14:39

> [...]

> "Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du nævne bare een eneste kanal, dre er blevet bedre ved at blive udsat

National Geographic og Discovery Channel! De to kanaler er migbekendt
privatejede og absolut det bedste TV på planeten.

Sammenlign det med den tanketomme statistisk-demokratisk-socialistiske
propaganda, "kulturprogrammer" og advokeren på de licens-finansierede
kanaler der i DK. Og alt det andet lort der sendes ud i æteren.

> Vel?
> Med mindre selvfølgelig, du er så kulturløs og småt begavet, at du synes det
> er sjovt at glo på reklamer og idioti som pokerspil.

Jeg har intet imod reklame, hvis de er indsat mellem noget der giver
mening. Pokerspil... tja, det er da et sjovt spil, men om jeg gad bruge
tid på at se det på TV ved jeg efterhånden ikke.

Fra : GB

Dato : 10-05-06 11:42

peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) wrote in

> National Geographic og Discovery Channel! De to kanaler er migbekendt
> privatejede og absolut det bedste TV på planeten.

Discovery var væsentlig bedre før år 2000. I dag er det mest motorcykel-
og bilprogrammer, krydret med evindelige "forensic crime detectives"-type
udsendelser.

> Sammenlign det med den tanketomme statistisk-demokratisk-socialistiske
> propaganda, "kulturprogrammer" og advokeren på de licens-finansierede
> kanaler der i DK. Og alt det andet lort der sendes ud i æteren.

Du har helt ret, men DR2 sender nu nogle gode engelske kriminalfilm...

> Jeg har intet imod reklame, hvis de er indsat mellem noget der giver
> mening. Pokerspil... tja, det er da et sjovt spil, men om jeg gad
> bruge tid på at se det på TV ved jeg efterhånden ikke.

Reklamer zappes der hurtigt væk fra her i huset. Poker har jeg set en
enkelt gang - siger mig ikke noget.

Fra : Egon Stich

Dato : 10-05-06 17:59

"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> National Geographic og Discovery Channel! De to kanaler er migbekendt
> privatejede og absolut det bedste TV på planeten.

Det kan du da ikke mene?
Det er da nogle forfærdelige udsendelser, de præsterer.
Uendelig langtrukne, fordi det er billigt, og vel nok også fordi den del af
den kulturelle underklasse, der finder almindeligheder interessante, synes
det er spændende med alle omsvøbene.
Samt de ulidelige reklamer.

Egon

Fra : Alucard

Dato : 10-05-06 19:15

On Wed, 10 May 2006 18:58:35 +0200, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

>Det kan du da ikke mene?
>Det er da nogle forfærdelige udsendelser, de præsterer.

Du er da umulig at stille tilfreds.... )

>Uendelig langtrukne, fordi det er billigt, og vel nok også fordi den del af
>den kulturelle underklasse, der finder almindeligheder interessante, synes
>det er spændende med alle omsvøbene.

Hvad med at fortælle hvad DU kan lide eller kan du ikke lide noget som
helst....?

>Samt de ulidelige reklamer.

Du kan bruges til tissepauser...

Fra : @

Dato : 09-05-06 16:46

wrote:

>"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

>Kan du nævne bare een eneste kanal, dre er blevet bedre ved at blive udsat
>for kapitalisternes hærgen?

definer bedre

>Med mindre selvfølgelig, du er så kulturløs og småt begavet,

kuturløs småt begavet

er det alle dem så ikke vil se det samme som du gerne vil se?

> at du synes det
>er sjovt at glo på reklamer og idioti som pokerspil.

det er muligt at læse en programoversigt
og

på de allerfleste TV-apparater er der en afbryderknap, ellers kan man
slukke på kontanten

og angående DR DR2 og TV2 så mangeler de et PopUp skilt med teksten:

Vi beklager den forringede programkvalitet

at et medie som TV der har alle muligheder for at gøre folk mere
vidende bruger størstedelen af sin sendetid på tomgangsunderholdning
er noget af det skammeligste
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : @

Dato : 09-05-06 15:06

On Tue, 9 May 2006 00:44:25 +0200, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn
Perlsø) wrote:

> [...]

>Ud af hvor mange millioner hustande med computere? Er det virkeligt det
>grundlag på hvilken politikerne vil grave dybere i vores lommer for?

synes at kunne udlede af dit indlæg at du ikke går ind for forslaget

politikere er magtsyge, penge er magt, og at sidde på en pengekasse
som skal financiere et elektronisk medie giver rigtig meget magt

så det forslag skal nok blive vedtaget i en eller anden form

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 09-05-06 06:47

peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) on tirsdag 9. maj 2006 at 0:44
+0100 wrote:

> [...]
>daglig leverer.

>Nul valgfrihed. ALLE skal tvangsindlægges til at høre på proagandaen.

Kære Peter!
Jeg er ked af at høre, at du kun har mulighed for at modtage DR der, hvor
du bor. Det må være nogle særlige geografiske
forhold der gør sig gældende siden du hverken kan modtage TV2 eller nogle
af rigtig mange programmer der sendes fra andre private radio og
tv-stationer. Jeg er tilsvarende ked af at høre at du åbenbart er blevet
bildt ind, at du SKAL lytte til DRs programmer og se deres TV-udsendelser.
Derfor er den en glæde for mig at kunne oplyse dig om, at du faktisk frit
og uhindret kan vælge at se og høre præcis de radio- og tvprogrammer du
ønsker. Der er ingen tvang, ingen sanktioner og ingen der hverken
kontrollerer dig eller straffer dig for ikke at lytte til DRs
produktioner.

Bortset fra det er computerlicens en syg idé!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Konrad

Dato : 09-05-06 07:18

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in message
> [...]
> kontrollerer dig eller straffer dig for ikke at lytte til DRs
> produktioner.
>
> Bortset fra det er computerlicens en syg idé!

Er det ikke også sygt, at kabel-TV udbyderne - i mit tilfælde Stofa - tager
betaling for TV jeg allerede har betalt via licensen. Man kan ikke fravælge
andre TV-stationer, og så kun have DR+DR2 gratis.

Fra : Rea721

Dato : 09-05-06 15:17

I news:4460341e$0$15785$14726298@news.sunsite.dk
skrev Konrad følgende tekst:

> Er det ikke også sygt, at kabel-TV udbyderne - i mit tilfælde Stofa -
> tager betaling for TV jeg allerede har betalt via licensen.

Gør de det?? Hvor meget betaler du da til Stofa for at se feks DR+TV2??

Ville du da være glad hvis Stofa unlod at sende de licens betalte kanaler i
deres kabelnet??

> Man kan ikke fravælge andre TV-stationer,
> og så kun have DR+DR2 gratis.

Joda, opsæt en antenne....så kan du nøjes med de licens betalte kanaler.

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Denmark needs your support.
http://www.supportdenmark.com

Fra : Konrad

Dato : 09-05-06 15:49

"Rea721" <skod3[remove]@721.dk> wrote in message
> I news:4460341e$0$15785$14726298@news.sunsite.dk

> Gør de det?? Hvor meget betaler du da til Stofa for at se feks DR+TV2??

Pointen er, at de jo er en del af en pakke. Jeg har intet valg. Jeg kan ikke
fravælge betalingskanaler (som DR/DR2 jo i grunden også er) og kun se DR.
Der findes ingen "DR+DR2 kr. 0.0,-" pakke. Dermed kommer jeg reelt til at
betale dobbelt for den samme vare. Først til staten - derefter til Stofa.

> Ville du da være glad hvis Stofa unlod at sende de licens betalte kanaler
> deres kabelnet??

Jeg ville være glad, hvis politikerne også havde øje for dén dimension når
det gælder public service. Det er ikke mindre problematisk at der tjenes på
at formidle det signal staten allerede sender ud "gratis", end at nogle
computerejere ser TV på nettet gratis - men det er samme problematik.

At folk ser TV på nettet bliver kun et problem, når og hvis tilstrækkelig
mange /fravælger/ det fysiske TV og dermed licensen. At tilbyde det, som
allerede findes i æteren, og som folk allerede har betalt for, som en vare,
der er gratis, vil kun belaste Stofa hvis et overvejende antal abonnementer
pludselig fravælger betalingspakker til fordel for "gratis"-løsningen.

Altså reelt det samme. Stofa vil intet miste, selvom de udbyder en ren
DR-pakke - for pakken eksisterer jo allerede, signalet er der - det koster
hverken mere eller mindre at 1 ser det, end 1.000.000 ser det. Alligevel
tager de penge for DR.

> Joda, opsæt en antenne....så kan du nøjes med de licens betalte kanaler.

I det almennyttige boligbyggeri? Og selv hvis jeg kunne : Du bor vist ikke i
en by med høje huse, mobiltelefoni, andre kabelTV-installationer,
apparat -maskin forstyrrelser, højspænding, trådløse netværk og hvad der
ellers kan influere på signalet (overse hvis noget af opremsningen ikke
forstyrrer et antennesignal). Det er ikke særlig realistisk, at beboere i
almennyttige boligbyggerier har hver deres egen antenne. Men det burde være
åbenbart for politikerne, at rigtig mange danskere betaler dobbelt for
public service.

Fra : Allan Riise

Dato : 09-05-06 15:55

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> være
> åbenbart for politikerne, at rigtig mange danskere betaler dobbelt for

I den boligforening jeg bor kan man ikke fravælge kabelnettet alene, det
skal ske kollektivt, altså skal hele boligforeningen opsige kontrakten.

--
Allan Riise

Fra : Rea721

Dato : 09-05-06 17:23

I news:4460abbe$0$15787$14726298@news.sunsite.dk

> Pointen er, at de jo er en del af en pakke. Jeg har intet valg.

Vi skal lige ha det på det rene..... du betaler ikke STOFA for at se
DR+TV2....
Du betaler STOFA for grundpakken hvor de programmer tilfældigvis er. Det er
et valg som du eller din antenneforening på et tidspunkt har
lavet....formentlig på demokratisk vis. Det er jo utopi at "tro" STOFA ville
kunne sælge et produkt der kun indeholdt DR + TV2....hvem mon ville betale
for det?
Din antenneforening har lavet et valg....frivilligt vel og mærke. Du har så
af forskellige årsager valgt at bo et sted hvor den slags kan besluttes på
demokratisk vis...og formentlig til stor glæde for de fleste.

> [...]
> og kun se DR. Der findes ingen "DR+DR2 kr. 0.0,-" pakke. Dermed
> kommer jeg reelt til at betale dobbelt for den samme vare. Først til

Du betaler ikke for DR+TV2 til STOFA. STOFA og andre kabelnet er forpligtet
til at medtage disse kanaler i deres grundpakker.... igen til stor glæde for
flertallet. Hvis du ikke er tilfreds med den demokratiske beslutningsprocess
i din ejendom, så ved du hvad du kan gøre.

> Jeg ville være glad, hvis politikerne også havde øje for dén
> dimension når det gælder public service.

Jeg kan ikke se problemet, eller retterer sagt, jeg vil ikke anderkende det
som værende for et problem.
Du betaler din licens for DR+TV2, din boligforening vælger så at du _også_
skal betale for kabeltv med andre kanaler...det må du da dælme ta op med dem
hvis du er utilfreds.

> Det er ikke mindre problematisk at der tjenes på at formidle det
> signal staten allerede sender ud "gratis", end at nogle computerejere
> ser TV på nettet gratis - men det er samme problematik.

Det er to forskellige problematikker. Det ene er kabeltv, hvilket jeg mener
jeg har redegjort for hvordan jeg ser på det. Det andet er "freeriders" der
bruger forskellige muligheder for at se tv programmer via en computer.
Oplæget fra regeringen er èn måde at løse det på. Jeg ser dog en aden måde
at løse problemet på..._hvis_ vi fortsat skal ha licens finianseret tv.
Og det er at pållægge samtlige husstande i danmark en fast licens fordelt på
et beløb for TV og et mindre beløb for _kun_ radio. En husstand her er også
et firma.
Beløbet der skal betales kunne som udgangspunkt være det beløb som nu kommer
ind via licensen (eller hvad man nu politiske måtte beslutte) fordelt på
samtlige husstande (TV el Radio). Derefter skal den enkelte husstand bevise
at de ikke kan modtage TV (kun radio) eller slet ikke modtage radio for at
slippe for licensen. Altså ingen TV, ingen Radio, ingen Internet, ingen
computer, ingen mobiltelefon....ingen apparater der kan modtage Radio eller
TV.

> At folk ser TV på nettet bliver kun et problem, når og hvis
> tilstrækkelig mange /fravælger/ det fysiske TV og dermed licensen.

Det er _din_ indgangvinkel. Min indgangsvinkel er at det er et problem at
"folk" kan se DR + TV2 via nettet / via Computer uden at betale.

> [...]
> betalt for, som en vare, der er gratis, vil kun belaste Stofa hvis et
> overvejende antal abonnementer pludselig fravælger betalingspakker

Jamen hallo..... Stofa og andre kabeltv udbyderer _har_ et produkt som folk
gerne vil betale for. Hvorfor skal et firma som Stofa tilbyde at produkt
gratis??? Hvis din nabo boligforening ville betale mig for at optage
samtlige udsendelser fra DR + TV2 på gamle VHS bånd og aflevere dem næste
dag, ville jeg da med glæde gøre det.

> Altså reelt det samme. Stofa vil intet miste, selvom de udbyder en ren
> DR-pakke - for pakken eksisterer jo allerede,

Øhh, som udgangspunkt vil de jo miste den indtjening der måtte være hver
gang en kunde kun ville ha den "gratis" løsning frem for grundpakken.
Hvorfor i alverden skulle et privat firma ønske at levere en ydelse gratis??

> signalet er der - det koster hverken mere eller mindre at 1 ser det,
> end 1.000.000 ser det.

Vi er enige om at selve signalet ikke blir dyrer uanset hvormange der ser på
det, når det findes i kablerne.

> Alligevel tager de penge for DR.

Nej, de tar ikke penge for DR + TV2.

> I det almennyttige boligbyggeri?

Ja, det virker jo fint....og har gjort det i årevis.

> [...]
> trådløse netværk og hvad der ellers kan influere på signalet (overse
> hvis noget af opremsningen ikke forstyrrer et antennesignal).

Jo, jeg bor på tredie sal i et ejendomskompleks med op til 6 sal..... men
jeg bor dog ikke i et meget tæt bebygget område. Men tænk lige over hvordan
vi modtog tv-signalerne i "gamle dage"

> Det er ikke særlig realistisk, at beboere i almennyttige boligbyggerier
> har
> hver deres egen antenne.

I "gamle dage" hed det fællesantenne anlæg....og man betalte til _fælles_
antenneanlæget uanset om man havde Radio eller tv

> Men det burde være åbenbart for politikerne,
> at rigtig mange danskere betaler dobbelt for public service.

Og??? Det er jo et frit valg.

Fra : Konrad

Dato : 10-05-06 11:27

> [...]
ville
> kunne sælge et produkt der kun indeholdt DR + TV2....hvem mon ville betale

Det er jo netop pointen!! Jeg *har* betalt for DR+DR2, men jeg kan ikke se
dem, hvis ikke jeg vælger andet til også! Det koster ikke noget for Stofa,
at de leverer DR til mig - så hvorfor kan jeg ikke fravælge de andre
kanaler?

> Din antenneforening har lavet et valg....frivilligt vel og mærke. Du har

> af forskellige årsager valgt at bo et sted hvor den slags kan besluttes på
> demokratisk vis...og formentlig til stor glæde for de fleste.

At jeg bor der, ja!! Men jeg må med skam tilstå at jeg ikke valgte det
frivilligt. Men altså : Stofa - eller anden kabeludbyder - skal altså tjene
på en for dem gratis ydelse, leveret af staten, fordi der er en
antenneforening?

> [...]
> flertallet. Hvis du ikke er tilfreds med den demokratiske
beslutningsprocess
> i din ejendom, så ved du hvad du kan gøre.

Ja - ingenting. Her er hvad jeg kan se
http://www.stofa.dk/kanaloversigt/showoversigt.php?shortcut=hvadkanjegse&anlaegid=1534
Her min antenneforening http://asp.kgsoft.dk/antenne/default.asp?id=6
Jeg kan ingensteder se, at DR eller DR2 leveres "gebyrfrit", og både DR og
DR2 leveres ovenikøbet i mono - jeg betaler åbenbart for en forringet
version af statens produkt? En bekendt i området er tvangsindlagt til en
anden antenneforening - han kan ikke melde sig ud. Her er der sne på 3 ud af
4 kanaler - især de danske, inklusiv DR.

> [...]
> skal betale for kabeltv med andre kanaler...det må du da dælme ta op med

Det er Stofa der leverer programpakkerne - ikke min antenneforening! Stofa
er som du skriver forpligtiget til at have PS-kanaler i deres pakker - men
de er åbenbart ikke forpligtiget til ikke at oversælge dem. Stofa burde da
som minimim tilbyde en mini-pakke kun med DR+DR2 samt P1-P4, og de måtte
ovenikøbet charge mig for 15kr årligt, eller noget i din stil, for
"administration" (døden skal jo have en årsag).

> Det er to forskellige problematikker.

Jah, det var en "overføring".

> [...]

> slippe for licensen. Altså ingen TV, ingen Radio, ingen Internet, ingen
> computer, ingen mobiltelefon....ingen apparater der kan modtage Radio

Hvorfor ikke bare trække det over skatten? Det virker da hulens besværligt
med omvendt bevisbyrde etc.

> [...]
> "folk" kan se DR + TV2 via nettet / via Computer uden at betale.

> Jamen hallo..... Stofa og andre kabeltv udbyderer _har_ et produkt som

Ja, men du kan ikke fravælge det *andre* åbenbart er villige til at betale
for, hvis ikke du selv ønsker det. Og det handler ikke om afstemninger i
antenneforeninger, men om at Stofa ikke udbyder et produkt hvor man kan
blive fri!

>Hvorfor skal et firma som Stofa tilbyde at produkt
> gratis???

Hvorfor skal de tjene på noget, de selv får leveret gratis - og som du og
jeg og alle andre danskere allerede har finansieret?

> Øhh, som udgangspunkt vil de jo miste den indtjening der måtte være hver
> gang en kunde kun ville ha den "gratis" løsning frem for grundpakken.

Nej - for de kunder er jo dem, der til at begynde med er blevet bondefanget
af Stofas programpakkepolitik. De har været tvunget til at betale for TV i
dyre domme, selvom de allerede *har* betalt for at få lov til at se det. Og
den eneste grund til det, er, at Stofa indirekte tager penge for at formidle
statens produkt. Hvis ikke de var interesseret i at tjen på DR og DR2 også,
hvorfor har de så ikke bare en mikropakke, hvor kun disse kanaler er til
rådighed?

> Hvorfor i alverden skulle et privat firma ønske at levere en ydelse
gratis??

Med hvilke ret tjener et privat firma formuer på 2 mio danskeres kollektive
indbetaling til statens public service?

> Vi er enige om at selve signalet ikke blir dyrer uanset hvormange der ser

> det, når det findes i kablerne.

> Nej, de tar ikke penge for DR + TV2.

Man kan ikke fravælge at betale for en "pakke", hvis man vil se DR+DR2. Ergo
betaler man skam for at se det - også selvom det impliceres (det fremgår
faktisk ingen steder) at DR isoleret set påståes at være "gratis".

> Ja, det virker jo fint....og har gjort det i årevis.

Jeg aner ikke hvor jeg skulle sætte sådan en antenne. Jeg bor en i en
boligblok.

> Jo, jeg bor på tredie sal i et ejendomskompleks med op til 6 sal..... men
> jeg bor dog ikke i et meget tæt bebygget område. Men tænk lige over
hvordan
> vi modtog tv-signalerne i "gamle dage"

Der var også færre forstyrrelser. Jeg har ikke boet i by i gamle dage.

> I "gamle dage" hed det fællesantenne anlæg....og man betalte til _fælles_
> antenneanlæget uanset om man havde Radio eller tv

Yes - men det var også jeres fælles ejendom, ikke et privat selskab der
tjente kassen på at formidle public service til 600.000 husstande

> Og??? Det er jo et frit valg.

Langt fra for alle.

Fra : Rea721

Dato : 10-05-06 20:56

I news:4461bfeb$0$15793$14726298@news.sunsite.dk
skrev Konrad følgende tekst:

> Det er jo netop pointen!! Jeg *har* betalt for DR+DR2, men jeg kan
> ikke se dem, hvis ikke jeg vælger andet til også!

Det vedkommer da ikke stofa at du har betalt Licens til DR?
Du betaler stofa for at de leverer xx antal TV kanaler i deres kabel til dig

> Det koster ikke noget for Stofa, at de leverer DR til mig -
> så hvorfor kan jeg ikke fravælge de andre kanaler?

Fordi stofa leverer en ydelse der indeholder xx kanaler. Stofa bestemmer
lisom andre firmaer hvilke produkter de vil sælge.

> At jeg bor der, ja!! Men jeg må med skam tilstå at jeg ikke
> valgte det frivilligt.

Det er jo demokratiets lod, flertallet bestemmer.

> Men altså : Stofa - eller anden kabeludbyder -
> skal altså tjene på en for dem gratis ydelse, leveret af staten,
> fordi der er en antenneforening?

De leverer xx kanaler til dig via din antenneforening.
Din antenneforening har valgt det produkt Stofa har til salg. Hvor svært er
det at forstå?

> Jeg kan ingensteder se, at DR eller DR2 leveres "gebyrfrit",
> og både DR og DR2 leveres ovenikøbet i mono - jeg betaler
> åbenbart for en forringet version af statens produkt?

Ja, din antenneforening har gjort en god forretning :)

> En bekendt i området er tvangsindlagt til en anden antenneforening -
> han kan ikke melde sig ud.

Tja....det er jo en af ulemperne ved at være lejer. Han kan købe sin egen
bolig og så er det problem løst.

> Her er der sne på 3 ud af 4 kanaler - især de danske, inklusiv DR.

Det må han jo tale med antenneforeningen om som igen må gå til leverandøren
af systemet....andre har vel i givet fald samme problem.

> Det er Stofa der leverer programpakkerne - ikke min antenneforening!

ja og???? Det er din antenneforening der har købt produktet, du er medlem af
din antenneforening.

> Stofa er som du skriver forpligtiget til at have PS-kanaler i deres
> pakker - men de er åbenbart ikke forpligtiget til ikke at oversælge
> dem.

Nejda...... det kunne da lige passe at nogen skulle bestemme hvilke
produkter et privat firma skulle leverer...og så ovenikøbet gratis.

> Stofa burde da som minimim tilbyde en mini-pakke kun med DR+DR2
> samt P1-P4, og de måtte ovenikøbet charge mig for 15kr årligt, eller
> noget i din stil, for "administration" (døden skal jo have en årsag).

Burde?? Jeg kan slet ikke accepterer din tankegang.... _Du_ vil bestemme
hvilket produkt et givent firma skulle leverer??? Men på den anden
side....er jeg ret sikker på at du for et par 100,-Kr (1000,-?) kan få en
stofa medarbejder til at blokerer dit enkelte antennestik så du kun kan
modtage PS..og det til en pris på ca 99 9/9% af den mdl ydelse du nu
betaler.

> Hvorfor ikke bare trække det over skatten? Det virker da hulens
> besværligt med omvendt bevisbyrde etc.

_Du_ syntes det er en god ide at bruge skatten, _andre_ vil himle op (lidt
som dig nu :-] ) hvis det skete.

> Ja, men du kan ikke fravælge det *andre* åbenbart er villige til at
> betale for, hvis ikke du selv ønsker det.

Nej, og du kan heller ikke gå i brugsen og forlange at de sælger ½ frosne
kyllinger _fordi_ du ikke spiser så meget.

> Og det handler ikke om afstemninger i antenneforeninger, men om at
> Stofa ikke udbyder et produkt hvor man kan blive fri!

Hvis du ikke kan li produktet....lad være med at købe det. Det fællesskab du
er medlem af er åbenlyst af en anden mening.

> Hvorfor skal de tjene på noget, de selv får leveret gratis - og som
> du og jeg og alle andre danskere allerede har finansieret?

Fordi du får det leveret gennem deres kabler. Du betaler licens for at kunne
modtage / se signalet. Du betaler ikke for _måden_ det blir leveret på. Du
kan opsætte en stue antenne og se det du nu engang kan. Problemet med at du
samtidigt er tvunget til at betale for STOFA må du tale med din
antenneforening om.

> Nej - for de kunder er jo dem, der til at begynde med er blevet
> bondefanget af Stofas programpakkepolitik.

Bondefanget? Du ved åbenbart ikke hvad det betyder. Din antenneforening har
ikke i et sekund været i tvivl om hvordan det hang sammen da de lavede
aftalen på dine og dine naboers vegne.

> De har været tvunget til at betale for TV i dyre domme,
> selvom de allerede *har* betalt for at få lov til at se det.

Nu må du snuppe en kiks. Stofa tar betaling for at leverer "noget" gennem
deres net.

> [...]
> formidle statens produkt. Hvis ikke de var interesseret i at tjen på
> DR og DR2 også, hvorfor har de så ikke bare en mikropakke,

Jeg kan kun svare igen på samme måde.
> [...]

> Med hvilke ret tjener et privat firma formuer på 2 mio danskeres
> kollektive indbetaling til statens public service?

De er tvunget til at leverer PS i deres net, staten var netop bange for at
en kabeludbyder ville tilbyde programpakker _uden_ PS kanaler......og mig
bekendt tjener de ikke på det.

> Man kan ikke fravælge at betale for en "pakke", hvis man vil se
> DR+DR2.

Nej, det produkt findes ikke. Du kan ikke forlange at købe noget af Stofa
som de ikke sælger...og du kan slet ikke forlange at få det leveret gratis
via deres net.

> Ergo betaler man skam for at se det

Nej.... !!!!!

> - også selvom det impliceres (det fremgår faktisk ingen steder) at
> DR isoleret set påståes at være "gratis".

Prøv nu....bare lidt...at forstå det.

> Jeg aner ikke hvor jeg skulle sætte sådan en antenne. Jeg bor en i en
> boligblok.

Taget vil være et godt bud. Hvis du ikke må det...så....nå.

> Yes - men det var også jeres fælles ejendom, ikke et privat selskab
> der tjente kassen på at formidle public service til 600.000 husstande

Hallo..... det er din antenneforening der har valgt om anlæget skal være
jeres egen ejendom eller være en del af den ydelse de betaler for hos
Stofa.... på nøjagtig samme måde som i gamle dage med antenneanlæg. Har du
penge nok betaler du for dit eget anlæg og vedligeholder det også...har du
ikke så mange penge "overlader" du anlæget til udbyderen som for xxx antal
kr står for vedligeholdelse udbygning mm.

> Langt fra for alle.

Nej, frit for _alle_. At du har valgt at bo et sted hvor antenneforeningen
handler på fællesskabets vegne kan du ikke klandre Stofa for, selv om du
forsøger bravt.

Fra : Henri Gath

Dato : 10-05-06 00:11

"Rea721" <skod3[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i deres kabelnet??

> Joda, opsæt en antenne....så kan du nøjes med de licens betalte kanaler.

Har du fået stukket nogen for nylig?

Fra : Henning Sørensen

Dato : 09-05-06 07:15

> Danmarks vist nok mindst liberale regering gennem tiderne vil nu
> have medielicens på computere:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/05/08/181317.htm?rss=true

En modernisering af loven - hvad er der dog galt i det?

Man kan diskutere, om man skal betale licens eller ej.

Men det er dog oplagt, at lovgivningen moderniseres, så den svarer til
samfundet.
Årsagen til et ønske om at indføre license på "computerbårne" tv-modtagere
er vel, at som det er nu, kan familien Danmark udskifte tv'et med en pc og
en LCD skærm uden modtager og dermed spare licensen.

Jeg tror at næste investering i mange hjem er netop ovenstående
sammensætning.
Hvis alle derefter framelder sig licensen - hvem skal så betale ?

Læg iøvrigt mærke til, at sagen tilsyneladende allerede er diskuteret i de
partier, der kommer til at vedtage loven, for samtidig med at sortseerne
optages i "klubben", loves at licensen ikke vil stige - og dét er da godt
nyt

/Henning.

Fra : Peter Kirk

Dato : 09-05-06 07:47

"Henning Sørensen" <hkksnews@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er vel, at som det er nu, kan familien Danmark udskifte tv'et med en pc og
> en LCD skærm uden modtager og dermed spare licensen.

Er der ikke allerede i lovgivning mulighed for at opkræve licens for en
modtager (tuner-kort eller lignende) i computeren?

Går diskussionen ud på licens på tuner-kort, eller går det ud på licens på
"streaming" fjernsyn over internettet?

Hvis den første, så synes jeg det er ok (jeg troede bare det var allerede
muligt at opkræve licens på tuner-kort); hvis den sidste synes jeg det er
latterligt - DR kunne bare lade være med at streame fjernsyn på internettet
(eller i det mindste gør det muligt at fravælge mulighed for adgang til
deres streamiing service). Bare fordi jeg har en computer med internet
adgang synes jeg ikke jeg burde betale licens.

Hvad bliver det næste: de sende fjernsyn via signaler over el-nettet, så vi
skal også betale licens hvis vi har el i huset? De optager alle deres
programmer på dvd skiver, send dem til os via posten og opkræver ekstra
licens?

(spøg).

Fra : Henning Sørensen

Dato : 09-05-06 10:24

"Peter Kirk" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> modtager (tuner-kort eller lignende) i computeren?
>
> Går diskussionen ud på licens på tuner-kort, eller går det ud på licens på

Der skal i øjeblikket ikke betales licens for computerbaseret modtagning -
altså gennem antenne og tv-kort.
Det er dette man vil ændre, således at modtagning med tv-kort også pålægges
licens betaling.

> [...]
> adgang til deres streamiing service). Bare fordi jeg har en computer med
> internet adgang synes jeg ikke jeg burde betale licens.

Enig - og det er ej heller på tale

> [...]
> vi skal også betale licens hvis vi har el i huset? De optager alle deres
> programmer på dvd skiver, send dem til os via posten og opkræver ekstra

Forstået

/Henning.

Fra : Thomas Krogh

Dato : 09-05-06 10:53

"Peter Kirk" <xdzgor@hotmail.com> wrote in message
> [...]

(...)
> [...]
> skal også betale licens hvis vi har el i huset? De optager alle deres
> programmer på dvd skiver, send dem til os via posten og opkræver ekstra

Hvorfor skal licensen være hængt op på det transporterende medie?

mvh

Thomas Krogh

Fra : HrSvendsen

Dato : 09-05-06 08:52

Henning Sørensen skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>
> En modernisering af loven - hvad er der dog galt i det?

En yderligere stramning af en dårlig lov.

> Man kan diskutere, om man skal betale licens eller ej.

Om det skal være tilladt, at kunne opkræve betaling for
produkter, folk ikke har bedt om, ikke bryder sig om og ikke
benytter sig af - fordi man har et tv.

Det er himmelråbende forkert, at propagandasenderen DR har denne
ret til at tvinge folk til at betale for sit snot; men det er en
gammel snak.

Min anke her, er, at en regering, der kalder sig liberal, i
stedet for at afskaffe denne tvang, skærper den.

Under Fogh er Danmark fortsat med syvmileskridt ud af den slagne
vej mod flere forbud, flere påbud og mere tvang. Venstre burde
kunne dømmes for falsk varebetegnelse, når de kalder sig Danmarks
Liberale Parti.

Fra : @

Dato : 09-05-06 15:25

On Tue, 9 May 2006 08:14:49 +0200, "Henning Sørensen"
<hkksnews@privat.dk> wrote:

>"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>

>En modernisering af loven - hvad er der dog galt i det?

den moderniseres den gale vej

>Man kan diskutere, om man skal betale licens eller ej.

ja det kan man, men licens er og bliver gement tyveri fra dem som
aldrig ser DR eller TV2

>Men det er dog oplagt, at lovgivningen moderniseres, så den svarer til
>samfundet.

eller det tekniske muligheder betal hvad du ser og ikke mere

>Årsagen til et ønske om at indføre license på "computerbårne" tv-modtagere
>er vel, at som det er nu, kan familien Danmark udskifte tv'et med en pc og
>en LCD skærm uden modtager og dermed spare licensen.

så ud med den licens jo før jo bedre

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Vidal

Dato : 09-05-06 08:30

Frank Løkkegaard wrote:

> peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) on tirsdag 9. maj 2006 at 0:44
> +0100 wrote:

[...]

> [...]
> ønsker. Der er ingen tvang, ingen sanktioner og ingen der hverken
> kontrollerer dig eller straffer dig for ikke at lytte til DRs

Jo, Peter bor hjemme hos sin mor og hun vil ikke lade ham
se andet end DR og TV2.

> Bortset fra det er computerlicens en syg idé!

Ja.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-05-06 14:39

Vidal <viidal@gmail.com> wrote:

> Jo, Peter bor hjemme hos sin mor og hun vil ikke lade ham
> se andet end DR og TV2.

Jeg ser ikke TV af samme grund jeg ikke kan lide det - der er for meget
lort og for meget politisk propaganda.

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-05-06 08:56

HrSvendsen fortalte:

> Danmarks vist nok mindst liberale regering gennem tiderne vil nu
> have medielicens på computere:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/05/08/181317.htm?rss=true

Der er formentlig tale om et skjult EU-diktat, som skal gøres spiseligt
af vore EU-liderlige og inkompetente nationale politikere.
Tyskerne indførte en lignende ordning sidste år.
Hvorfor kan rødfascistiske gylle-lort-DR ikke bruge en decoderløsning
ligesom alle andre?
Og hvorfor lukker man ikke bare den forbandede tyndskidsfabrik?

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Konrad

Dato : 09-05-06 09:12

> [...]
> Tyskerne indførte en lignende ordning sidste år.
> Hvorfor kan rødfascistiske gylle-lort-DR ikke bruge en decoderløsning

Fordi det så ikke ville være public service.

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-05-06 09:59

Konrad fortalte:

> Fordi det så ikke ville være public service.

Bevis det!

Fra : Konrad

Dato : 09-05-06 13:00

> Bevis det!

??? Der er ikke noget at bevise. Hvis DR bliver kodet kanal vil den ikke
længere være offentlig tilgængelig, og dermed vil forpligtelsen i loven der
siger :

§10 "Den samlede public service-virksomhed skal via fjernsyn, radio og
internet eller lign. sikre den danske befolkning et bredt udbud af
programmer og tjenester omfattende nyhedsformidling..."

§12 "DR skal udøve public service-virksomhed over for hele befolkningen
efter de i § 10 nævnte principper. "

Ikke blive overholdt.

Istedet for dekodere og betaling for at eje et TV, en radio eller en
computer - burde licensen erstattes med en post på finansloven, hvilket oven
i købet vil medføre en millionbesparelse.

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-05-06 14:27

Konrad fortalte:

> [...]
> computer - burde licensen erstattes med en post på finansloven,
> hvilket oven i købet vil medføre en millionbesparelse.

Hvor blev pointen af.
Dit synspunkt er i bedste fald noget ejendommeligt flueknepperi.
Du er bange for at de ikke kan sælge l*rtet, hvis der ikke er
tvangsbetaling.

Det er fineste sovjetunionstil. Butikken har desværre ikke agurker, men
hvad med en fiks lille neglesaks - dem har vi så mange af

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Konrad

Dato : 09-05-06 14:42

> Hvor blev pointen af.

Den står krystalklar - ikke mellem linierne som du har for vane - men skåret
ud i pap, jeg svarede klokkerent på dit "bevis det!". Dekodning vil
devaluere public service begrebet. Dekodning er uforeneligt med public
service begrebet. Derudover er din EU-konspirationsteori ikke værd at
kommentere.

> Dit synspunkt er i bedste fald noget ejendommeligt flueknepperi.
> Du er bange for at de ikke kan sælge l*rtet, hvis der ikke er
> tvangsbetaling.

Nej - jeg er ikke bange for noget som helst. Jeg mener både licensen og
licens for at se TV på computere er utidssvarende - utroligt det skal
gentages. Læser du ikke svarene?

> Det er fineste sovjetunionstil. Butikken har desværre ikke agurker, men
> hvad med en fiks lille neglesaks - dem har vi så mange af

EOD. Du er umulig at debattere med, når du ikke læser svarene, og i øvrigt
udelukkende fokuserer på hvad du tror jeg mener, og ikke hvad jeg skriver
jeg mener.

Fra : HrSvendsen

Dato : 09-05-06 15:31

Konrad skrev:

> Den står krystalklar - ikke mellem linierne som du har for vane - men skåret
> ud i pap, jeg svarede klokkerent på dit "bevis det!". Dekodning vil
> devaluere public service begrebet.

Nej det vil ikke. Og du viser heller ikke, hvorfor det skulle
ske.

En decoder ændrer intet på indholdet. Det er bare et stykke
apparatur til sikring af, at modtageren har betalt for varen.

> Dekodning er uforeneligt med public
> service begrebet.

Nej, det er ikke. Og du kommer stadig ikke med noget til
opbakning af dine påstande.

Det betyder stadig intet for dem, der vil have public service, at
de først skal decode denne public service.

> EOD. Du er umulig at debattere med, når du ikke læser svarene,

Du kommer jo kun med vrøvl, du bakker op med varm luft.

Fra : td

Dato : 09-05-06 22:42

> [...]
> opbakning af dine påstande.
>
> Det betyder stadig intet for dem, der vil have public service, at
> de først skal decode denne public service.

Public Service omfatter også det forhold, at der skal være plads til og
finansiering af programmer, som kun interesserer et mindretal, uden at disse
skal betale mere for det, end for det, som interesserer flertallet.

td

Fra : HrSvendsen

Dato : 09-05-06 22:55

td skrev:

> [...]

> finansiering af programmer, som kun interesserer et mindretal, uden at disse
> skal betale mere for det, end for det, som interesserer flertallet.

Og? De kan da bare decode nogen smalle programmer. Det jeg taler
om er, at decoderen ikke gør den mindste forskel i det respekt,
som kaldes "Public Service".

Angående det med smalle programmer. Lav en kanal fuldt med smalle
programmer, som næsten ingen gider se. Den kan laves langt
billigere end DR. Faktisk så billigt, at brugerne sagtens selv
kan betale for den. Hvis de altså gider, når det bliver
frivilligt.

"Endelig Fredag", "Hit med Tandbørsten" osv. er ikke public
service. Det er underholdning, der lige så godt kan laves af
private foretagender - eller af en DR-afdeling for den sags
skyld, der _ikke_ tvinger nogen til at betale til sig for at have
et tv.

Fra : td

Dato : 09-05-06 23:08

> Og? De kan da bare decode nogen smalle programmer. Det jeg taler
> om er, at decoderen ikke gør den mindste forskel i det respekt,
> som kaldes "Public Service".

Det har du ret i. Hvis det ikke skal koste noget at decode, fordi de, der
ser andre programmer er med til at betale, så har det ingen betydning.

> [...]
> billigere end DR. Faktisk så billigt, at brugerne sagtens selv
> kan betale for den. Hvis de altså gider, når det bliver

Er du sikker på det? Du tror ikek atr smalle programmer kan være meget dyre
at producere?

> [...]
> private foretagender - eller af en DR-afdeling for den sags
> skyld, der _ikke_ tvinger nogen til at betale til sig for at have

Hvorfor er det ikke Public Service. Fordi andre også kan lave det? Public
Service er en service som stilles til rådighed for offentligheden. Det
handler ikke om, at andre også kan stille det til rådighed.

Fx stiller det offentlige hospitaler til rådighed selv om andre også kan
levere denne service.

td

Fra : HrSvendsen

Dato : 10-05-06 00:14

td skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det har du ret i. Hvis det ikke skal koste noget at decode, fordi de, der
> ser andre programmer er med til at betale, så har det ingen betydning.

Det er så en anden snak.

> Er du sikker på det? Du tror ikek atr smalle programmer kan være meget dyre
> at producere?

Det behøver de vel ikke være? Og de behøver vel i hvert fald ikke
være dyrere end de allerede er? Hvis det sidste er tilfældet, så
_kan_ en sådan smal kanal jo nemt laves langt billigere end det,
det nuværende DR koster tv-ejere.

> Hvorfor er det ikke Public Service.

Kommer selvfølgelig an på definitionen af Public Service. Hvis
Public Service er alt, hvad man kan forestille sig, så er det
selvfølgelig Public Service.

> Fordi andre også kan lave det? Public
> Service er en service som stilles til rådighed for offentligheden.

Underholdning er allerede stillet til rådighed. Til den side af
sagen er der intet behov for tvungen licens.

> Det
> handler ikke om, at andre også kan stille det til rådighed.

Jeg forstod dig derhen, at det for dig handlede om, at få det
stillet til rådighed. At det blev en mulighed.

> Fx stiller det offentlige hospitaler til rådighed selv om andre også kan
> levere denne service.

Og? Skal samfundet så også stille marcipanbrød til rådighed
selvom andre også kan levere denne service?

Fra : td

Dato : 10-05-06 15:59

> Og? Skal samfundet så også stille marcipanbrød til rådighed
> selvom andre også kan levere denne service?

Ja. Hvis samfundet betragtee marcipanbrød som et væsentligt gode, som alle
har ret til (og det gør de faktisk med TV), så skal de stille dem til
rådighed.

td

Fra : HrSvendsen

Dato : 14-05-06 01:44

td skrev:

> Ja. Hvis samfundet betragtee marcipanbrød som et væsentligt gode, som alle
> har ret til (og det gør de faktisk med TV), så skal de stille dem til
> rådighed.

Samfundet betragter vist læsebriller til nærsynede som et
væsentligt gode; men nærsynede skal selv betale for den slags.
Der er et eller andet, der halter her. Er det samfundet, der har
overset noget?

Fra : Egon Stich

Dato : 14-05-06 17:31

> [...]
> væsentligt gode; men nærsynede skal selv betale for den slags.
> Der er et eller andet, der halter her. Er det samfundet, der har

Nej.
Det er helt bevidst.
Har du hørt om begrebet "sygekassebriller"?
Dengang vi havde sygekasser, kunne man få gratis briller.
Ligesom medlemmerne havde noget reelt at sige om ansættelser af læger, deres
løn forhold på sygehuse osv.
Dette demokrati forsvandt med overgangen til den såkaldte "sygesikring".
Hvor man benyttede lejligheden til at forringe forholdene for medborgerne.
Sikkert noget der blev gennemtrumfet af nogle DJØfere.
Eller cand.politter.

MVH
Egon

Fra : Wilstrup

Dato : 14-05-06 18:36

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvor man benyttede lejligheden til at forringe forholdene for medborgerne.
> Sikkert noget der blev gennemtrumfet af nogle DJØfere.

Din akademikerskræk bliver mere og mere ´pinlig -kom dog med noget nyt -
dine syndebuksteorier er jo helt ude i hampen.
--
Wilstrup

Fra : Egon Stich

Dato : 15-05-06 16:07

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Din akademikerskræk bliver mere og mere ´pinlig -kom dog med noget nyt -
> dine syndebuksteorier er jo helt ude i hampen.

Du vrøvler.
Prøv at se, hvem der sad i regering, dengang man afskaffede sygekasserne, og
det direkte demokrati angående sundhedsvæsenet.
Du vil finde en hel flok af de nævnte.

Egon

Fra : @

Dato : 14-05-06 20:13

On Sun, 14 May 2006 18:31:25 +0200, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

> [...]
>Hvor man benyttede lejligheden til at forringe forholdene for medborgerne.
>Sikkert noget der blev gennemtrumfet af nogle DJØfere.

er der nogen som kan finde gamle oplysninger om samfundet?

så vidt jeg erindrer steg sundhedsudgifterne til det tredobbelte på de
to første år efter at man gik fra sygekasser og over til den
offentlige sygesikring

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Egon Stich

Dato : 15-05-06 16:09

> [...]
>
> så vidt jeg erindrer steg sundhedsudgifterne til det tredobbelte på de
> to første år efter at man gik fra sygekasser og over til den

Ja, udgifterne steg.
Nøjagtig som det altid gør, når man lader politikere få en skatteskrue at
skrue på.
Og en helvedes masse unyttige strimmelregnere fik job i det stigende
burokrati.
Beklageligvis, men som venteligt, blev ydelserne samtidig ringere.

MVH
Egon

Fra : HrSvendsen

Dato : 14-05-06 23:29

Egon Stich skrev:

> [...]
> Det er helt bevidst.
> Har du hørt om begrebet "sygekassebriller"?
> Dengang vi havde sygekasser, kunne man få gratis briller.

Ja, dengang.

> [...]
> Hvor man benyttede lejligheden til at forringe forholdene for medborgerne.
> Sikkert noget der blev gennemtrumfet af nogle DJØfere.

Jojo - men nu er det bare det, at læsebriller koster en 50'er, og
det ville koste endnu mere at administrere ordningen, hvis det
offentlige skulle betale for dem.

Fra : Egon Stich

Dato : 15-05-06 16:13

> Ja, dengang.

> Jojo - men nu er det bare det, at læsebriller koster en 50'er, og
> det ville koste endnu mere at administrere ordningen, hvis det
> offentlige skulle betale for dem.

Det er jo ganske enkelt en påstand, der tangerer løgnen.
Du tænker på de heldige, der kan anvende "kinabriller".
Men det er jo sandelig langtfra alle, der kan det.
Var det tilfældet, kunne optikerne jo ikke opretholde deres monopol med
tilhørende prisaftaler.

Forøvrigt var det jo heller ikke, før overklassen afskaffede sygekasserne,
et "offentligt" system, men foreninger med medlemsdemokrati.

MVH
Egon

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-05-06 23:36

Egon Stich skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det er jo ganske enkelt en påstand, der tangerer løgnen.
> Du tænker på de heldige, der kan anvende "kinabriller".

'Læsebriller' er for dem, der ellers ser _normalt_ men skal bruge
briller (eller kontaktlinser), når ting skal ses tæt på - som ved
læsning. De mennesker kan altid nøjes med "kinabriller".

Det ville være skørt at yde offentligt tilskud (eller fuld
betaling) til dem. Administrationen ville blive dyrere end
brillen.

> Men det er jo sandelig langtfra alle, der kan det.
> Var det tilfældet, kunne optikerne jo ikke opretholde deres monopol med
> tilhørende prisaftaler.

Folk er så forfængelige. Det er grunden til de mange optikere og
de høje priser.

Der er selvfølgelig dem med større synshandicap end en +/- 4
"kinabrille" kan klare, hvoraf mange (de fleste) falder udenfor
de tilskud, der trods alt stadig ydes til svagtseende. Dertil er
kun at sige, at det er for dårligt.

Staten burde mindst sørge for et lager af "kinabriller" i ugængse
formater, så alle borgere kunne få sig et par billige briller.
Briller der måske ikke lige passer til den nyeste mode; men som
virker.

Fra : Egon Stich

Dato : 16-05-06 17:44

> 'Læsebriller' er for dem, der ellers ser _normalt_ men skal bruge
> briller (eller kontaktlinser), når ting skal ses tæt på - som ved
> læsning. De mennesker kan altid nøjes med "kinabriller".

Du ved ganske enkelt ikke, hvad du taler om.
Du er f.ex. ganske givet ikke klar over forskellen på lang og nærsynet.
Samt kender ikke til begrebet "bygningsfejl".

Kinabriller fungerer fint for en del, men er uanvendelige for temmelig
mange.

Altså:
En typisk borgerlig generalisering, uden baggrund i blot nogen viden.

> Folk er så forfængelige. Det er grunden til de mange optikere og
> de høje priser.

Gud fader bevares.
Magen til tåbelig påstand skal man da lede længe efter.
Der er ganske enkelt tale om et monopol.
Et monopol politikerne ganske glimrende ved existerer.
Men ikke ønsker at gøre noget ved.

> [...]
> "kinabrille" kan klare, hvoraf mange (de fleste) falder udenfor
> de tilskud, der trods alt stadig ydes til svagtseende. Dertil er

Nu begynder det at hjælpe.-)
Det er ikke for specielt at beklage mig, men jeg kan da oplyse om, at mine
glas, med såkaldt tilskud osv koster plus 4000,-
Hertil kommer eventuelt fornyet stel.
Dette for hver halvandet år.

Sæt dette i modsætning til "gamle dages" sygekassebriller.

> [...]
> formater, så alle borgere kunne få sig et par billige briller.
> Briller der måske ikke lige passer til den nyeste mode; men som

Det var jo netop dette, på sin vis, vi havde i sygekasserne.
Før politikerne fik ødelagt systemet.

MVH
Egon

Fra : HrSvendsen

Dato : 17-05-06 00:56

Egon Stich skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Du ved ganske enkelt ikke, hvad du taler om.
> Du er f.ex. ganske givet ikke klar over forskellen på lang og nærsynet.

Jo, jeg er. Læsebriller er noget langsynede bruger. Jeg har lige
siddet og slået det efter på optiker-side.

> Samt kender ikke til begrebet "bygningsfejl".

Det kender jeg også. Man ser ikke _normalt_ på alle andre end
afstande end "tæt på", hvis man har bygningsfejl. Så hvor vil du
hen med det?

> Kinabriller fungerer fint for en del, men er uanvendelige for temmelig
> mange.

Ja, det er korrekt - det har jeg allerede selv været inde på

> Gud fader bevares.
> Magen til tåbelig påstand skal man da lede længe efter.
> Der er ganske enkelt tale om et monopol.

De fleste, der har briller(kontaktlinser) behov kan stadig nøjes
med kinabriller; men er forfængelige og køber dyrt hos en
optiker. Hvis de nøjedes med kinabriller ville der ikke være så
mange optikere og der ville sikkert komme optikere, der solgte
briller til kinapriser - men med betalt synsprøve. Så ville
markedet være stort nok til det.

> [...]
> Hertil kommer eventuelt fornyet stel.
> Dette for hver halvandet år.
>
> Sæt dette i modsætning til "gamle dages" sygekassebriller.

Det er fuldkommen urimeligt. Vi er slet ikke uenige.

> Det var jo netop dette, på sin vis, vi havde i sygekasserne.
> Før politikerne fik ødelagt systemet.

Enig. Politikerne lader sig mere og mere dirigere over i
privatiseringslejren. Det skyldes nok, at firmaerne laver bedre
lobbyarbejde end forbrugerne, og at politikerne er dovne, og at
vælgerne er dovne.

Der skal "lig" på bordet før folk vågner af deres slummer. "Der
er jo så meget andet, man skal."

Der er for meget sovepude med så meget "repræsentativt
demokrati". Mere direkte demokrati, tak. Så kunne der komme nogen
flere borgerinitiativer.

Fra : Egon Stich

Dato : 17-05-06 09:40

> Jo, jeg er. Læsebriller er noget langsynede bruger. Jeg har lige
> siddet og slået det efter på optiker-side.

Jeg fastholder min påstand.
Du aner ikke, hvad du taler om.
Nærsynede bruger sandelig også læsebriller i mange tilfælde.

> Det kender jeg også. Man ser ikke _normalt_ på alle andre end
> afstande end "tæt på", hvis man har bygningsfejl. Så hvor vil du
> hen med det?

Igen forkert påstand.
Bygningsfejl kan være ganske mange ting.
Forex. forvrængning af det opfattede billede.
Kan ofte korrigeres med såkaldt "cylinder" i brilleglasset.
Hvor jeg vil hen med det?
Ganske enkelt:
Som vanligt kommer folk med letkøbte påstande, om noget de intet reelt aner
om.
Deraf de "nemme" løsninger, der ikke fungerer i virkeligheden.

Som f.ex. den med:
"Man kan bare købe en kinabrille".

Den holder jo ikke.

> [...]
> mange optikere og der ville sikkert komme optikere, der solgte
> briller til kinapriser - men med betalt synsprøve. Så ville

Sær "argumentation" for at forsvare et monopol.
Når man sammenholder sådanne ting med hysteriet om exklusivaftalerne, virker
det besynderligt, at optikernes exklusivaftaler ikke interesserer
borgerlige.

Hovedårsagen til at din "argumentetion" ikke er holdbar, er at man jo reelt
ikke har noget valg.
Jeg tror ikke nogen ville bryde sig om, at eksempelvis jeg kørte rundt i
trafikken med "kinabriller".

> Det er fuldkommen urimeligt. Vi er slet ikke uenige.

Jeg undrede mig da også en anelse over at det kunne være tilfældet.
For i bund og grund er disse forhold urimelige.

Er det mon Winter, han hedder, ham den liberale skidderik der er øjenlæge?
Da han stillede op, talte han meget om disse forhold, og ønskede dem ændret.
Nu, hvor han har siddet i mange år, er han blevet påfaldende tavs.

> [...]
> privatiseringslejren. Det skyldes nok, at firmaerne laver bedre
> lobbyarbejde end forbrugerne, og at politikerne er dovne, og at

Det kedelige ved sagen om sygekassernes nedlægning er jo, at i dette
tilfælde gik det den modsatte vej.
Foreningerne blev nedlagt, og overtaget af staten, betalt over skatterne.
Lige siden har politikerne drejet på skruen i forkert retning.
Vælgerne er dovne, ja.
Aner ikke, hvad de reelt stemmer for.
Politikerne?
Helt enkelt nærmest korrupte og løgnagtige.
Partierne er jo afhængige af bidrag fra organisationerne.
Så hvis interesser de mon varetager?
Lille fru Jensens, eller de bidragydende organisationer?

> Der er for meget sovepude med så meget "repræsentativt
> demokrati". Mere direkte demokrati, tak. Så kunne der komme nogen
> flere borgerinitiativer.

Engang var landet kendt for sine andelsbevægelser.
Dem har DLØFerne, i samarbejde med politikerne, efterhånden fået slagtet.
Ganske trist.

MVH
Egon

Fra : N/A

Dato : 18-05-06 17:14

Fra : Egon Stich

Dato : 18-05-06 17:14

> Egon Stich skrev:

> Det er tydeligt for enhver, der gider se efter, at
> interesseorganistionerne har en meget større magt end den
> almindelige borger, når det kommer til påvirkning af
> lovgivningsarbejdet.

Pressen har også en betydelig indflydelse på disse forhold.
Vi mangler helt enkelt en oppositionspresse, der ikke ligger på maven for
kapitalistiske ejere.
Jeg savner Land og Folk samt Aktuelt.

> Vi kan få dem igen; men det kræver, at folk opper sig. Mange ting
> må 'folket' tage på sin egen kappe.

Endnu en gang:
Temmelig umuligt, når vi ikke har en oppositionel presse.
Rigtig mange organisationer gør hvad de kan, men kommer helt enkelt ikke til
orde.

MVH
Egon

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-05-06 11:44

Egon Stich fortalte:

> Jeg savner Land og Folk samt Aktuelt.

Spontan ROFL
--
Befri DK

Fra : HrSvendsen

Dato : 17-05-06 15:59

Egon Stich skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Jeg fastholder min påstand.
> Du aner ikke, hvad du taler om.
> Nærsynede bruger sandelig også læsebriller i mange tilfælde.

Jaja - man kan godt kalde alle mulige briller, der er nødvendige
for en person til læsning for læsebriller. Men ved den
almindelige brug af ordet er der tale om briller, der hjælper en
ellers normaltsynet til at læse. Sådan en person har kun brug for
briller, når han læse, og det skyldes, at personen er langsynet;
men kun generet derved på læseafstand.

Hvis du f.eks. vil låne et par læsebriller på Ishøj Bibliotek, så
får du et problem, hvis du er så stærkt nærsynet, at du skal
bruge briller for at kunne læse. Ishøj Bibilioteks udvalg af
læsebriller henvender til kun til langsynede:
http://www.ishoj.dk/hjemmeside/default.asp?id=2994&m=1&mid=25

> Igen forkert påstand.
> Bygningsfejl kan være ganske mange ting.
> Forex. forvrængning af det opfattede billede.

Så er det heller ikke 'normalt' syn, vel? Så hvor er det forkerte
ved påstanden?

> [...]
> om.
> Deraf de "nemme" løsninger, der ikke fungerer i virkeligheden.

Jo, for de fleste, der har brug for synskorrigering. Og det var
det, der var påstanden.

> [...]
> ikke har noget valg.
> Jeg tror ikke nogen ville bryde sig om, at eksempelvis jeg kørte rundt i

Jeg taler udtrykkeligt om "de fleste". Det er klart, og det har
jeg sagt flere gange, at +/- 4 ikke løser problemerne for alle.

Fra : Konrad

Dato : 10-05-06 07:55

"td" <tomdooley(nomorespam)@hotmail.com> wrote in message

> [...]
disse
> skal betale mere for det, end for det, som interesserer flertallet.

Og i tilfælde af terror, eller atomkrig, som Martin Larsen jo forventer -
han har allerede udpeget hvem og hvordan - vil det være ganske besværligt
for borgere uden dekodere, at følge med i katastroferadio og beredsskabets
retningslinier, som også er en del af public service.

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-05-06 09:21

Konrad fortalte:

> [...]
> ganske besværligt for borgere uden dekodere, at følge med i
> katastroferadio og beredsskabets retningslinier, som også er en del

Vi har jo sirener. (Jeg kan gudskelov ikke høre dem hvor jeg bor, og ved
langt mindre hvad de betyder). Jeg tvivler på at radio og tv fungerer i
tilfælde af en fuldtræffer - de har problemer nok i fredstid. At decoder
skulle gøre nogen væsentlig forskel i påkommende tilfælde, er vist kun

Fra : Konrad

Dato : 10-05-06 10:08

> [...]
>
> Vi har jo sirener. (Jeg kan gudskelov ikke høre dem hvor jeg bor, og ved
> langt mindre hvad de betyder). Jeg tvivler på at radio og tv fungerer i

Radio er snarere netop nok det, der *vil* fungere.

>- de har problemer nok i fredstid. At decoder
> skulle gøre nogen væsentlig forskel i påkommende tilfælde, er vist kun
> spekulation for pjathoveder.

Men det er ikke spekulation at forvente atomare terrorangreb rettet imod
København?

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-05-06 11:08

Konrad fortalte:

> Men det er ikke spekulation at forvente atomare terrorangreb rettet
> imod København?

Dette spørgsmål blev berørt i en interessant kronik i JP:

Terrorisme og masseødelæggelsesvåben
http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3719572

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Konrad

Dato : 10-05-06 11:30

> Konrad fortalte:

> Dette spørgsmål blev berørt i en interessant kronik i JP:

Men nu er det dig jeg diskuterer med.

Du synes det er meget mere spekulativt at mene, at kodet public service
kunne være et problem i forbindelse med katastrofer, i forhold til at
forvente et nukleart terrorangreb rettet imod København?

Fra : HrSvendsen

Dato : 09-05-06 14:34

Konrad skrev:

> ??? Der er ikke noget at bevise. Hvis DR bliver kodet kanal vil den ikke
> længere være offentlig tilgængelig,

Jo, mod betaling. Præcis som nu.

Fra : Vidal

Dato : 09-05-06 13:11

Egon Stich wrote:
> "Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du nævne bare een eneste kanal, dre er blevet bedre ved at blive udsat
> [...]

Det kan jeg. - Sky Radio.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Allan Riise

Dato : 09-05-06 13:13

"Vidal" <viidal@gmail.com> skrev i en meddelelse

Egon Stich wrote:
> "Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du nævne bare een eneste kanal, dre er blevet bedre ved at blive udsat
> [...]

Det kan jeg. - Sky Radio.

Nemlig, for den lukkede og slukkede.

--
Allan Riise

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-05-06 14:39

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> "Vidal" <viidal@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kan jeg. - Sky Radio.

> Nemlig, for den lukkede og slukkede.
>
> --
> Allan Riise

Nu hørte jeg ikke selv SKy radio, men kan det være overraskende at
konkurrenterne til licensmonopolet har svært ved at drive forretning når
monopolet leverer "gratis" radio?

Fra : Vidal

Dato : 09-05-06 14:47

Peter Bjørn Perlsø wrote:

[...]

> Nu hørte jeg ikke selv SKy radio, men kan det være overraskende at
> konkurrenterne til licensmonopolet har svært ved at drive forretning når
> monopolet leverer "gratis" radio?

Gratis? Jeg betaler da licens. Med glæde, må jeg hellere
tilføje, nu det er dig.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : HrSvendsen

Dato : 09-05-06 17:20

Vidal skrev:

> [...]
>
> Gratis? Jeg betaler da licens. Med glæde, må jeg hellere
> tilføje, nu det er dig.

Ordet er "gratis". Med anførselstegn.

Sky kan (må) ikke modtages uden man betaler til DR. DR kører
således på frihjul og nasser på alle de andre stationer, folk
gerne vil have.

Fra : @

Dato : 09-05-06 14:42

On Tue, 9 May 2006 00:16:38 +0200, HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

>Danmarks vist nok mindst liberale regering gennem tiderne vil nu
>have medielicens på computere:
>http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/05/08/181317.htm?rss=true

man sætter ølse for og ølse bag pølsen beholder dog sin smag

lovede de ikke skattestop de løgnhalse?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 09-05-06 17:04

@ <1@invalid.net> skrev i meddelelsen
<0q6162dpfrtsghgihu4bf90irp7miil8mt@4ax.com>...

>lovede de ikke skattestop de løgnhalse?

Det er ikke en skat på samme måde som KODA/copydan/osv. afgifter ikke er
skatter
og parkeringsafgifter ikke er bøder.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Henning Sørensen

Dato : 09-05-06 19:15

> man sætter ølse for og ølse bag pølsen beholder dog sin smag
>
> lovede de ikke skattestop de løgnhalse?

Er du én af de 0,5% danskere, der ikke pt betaler licens pga du har pc med
tv-kort istedet for et tv ?
Eller hvorfor er det lige dette forslag gør så ondt i ligtornen ?

/Henning

Fra : @

Dato : 09-05-06 19:28

On Tue, 9 May 2006 20:15:00 +0200, "Henning Sørensen"
<hkksnews@privat.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Er du én af de 0,5% danskere, der ikke pt betaler licens pga du har pc med
>tv-kort istedet for et tv ?
>Eller hvorfor er det lige dette forslag gør så ondt i ligtornen ?

ikke kun lige dette, men i det hele taget at opkræve yderligere penge
ligner for mig ikke et skattestop

jeg har ikke fjernsyn ejheller TV-kort i computeren,
alligevel kan jeg godt harmes hver gang samfundet stikker fingene i
borgernes lommer

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Henning Sørensen

Dato : 09-05-06 19:39

> [...]
>
> jeg har ikke fjernsyn ejheller TV-kort i computeren,
> alligevel kan jeg godt harmes hver gang samfundet stikker fingene i

.... der er i dette tilfælde tilhører 0,5% af danskerne, der ser tv på min
(og resten af de licensbetalende danskeres) regning ?

Faktisk burde du glædes på vore vegne, for de ekstra millioner dette giver
betyder nemlig at licensen ikke forhøjes - se det er da
skattestop-fornuft......

/Henning.

Fra : HrSvendsen

Dato : 10-05-06 00:19

Henning Sørensen skrev:

> [...]
>
> Faktisk burde du glædes på vore vegne, for de ekstra millioner dette giver
> betyder nemlig at licensen ikke forhøjes - se det er da

Licensen forhøjes ikke alligevel. Der kommer flere licenspenge
ind end DR må bruge og derfor sendes millioner af licenskroner
til statskassen. Rene skatter - ekstra skatter. Eftersom Licensen
aldrig var ment som en skatteindtægt.

Fra : Henning Sørensen

Dato : 10-05-06 07:59

> [...]
> ind end DR må bruge og derfor sendes millioner af licenskroner
> til statskassen. Rene skatter - ekstra skatter. Eftersom Licensen

Det var da noget af en påstand, hvor har du fundet dokumentation for dette ?

/Henning.

Fra : HrSvendsen

Dato : 14-05-06 01:42

Henning Sørensen skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> skattestop-fornuft......

> Det var da noget af en påstand, hvor har du fundet dokumentation for dette ?

Skriv 'licensloftet' i Google så for du dokumentationen fra en
hel masse kilder - pronto.

Fra : Henning Sørensen

Dato : 10-05-06 07:59

Fra : @

Dato : 10-05-06 14:37

On Tue, 9 May 2006 20:39:02 +0200, "Henning Sørensen"
<hkksnews@privat.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Faktisk burde du glædes på vore vegne, for de ekstra millioner dette giver
>betyder nemlig at licensen ikke forhøjes - se det er da
>skattestop-fornuft......

TV-licens er rent tyveri

da man ikke betaler for at se DR DR2 og TV2

man betaler for at have et TV-apparat selvom man aldrig ser ovennævnte
kanaler

det vil svare til at alle danskere skulle betale for f.eks.
Jyllandsposten,
selv om de ikke ønsker at læse netop den avis blev den alligevel smidt
i postkassen hver dag

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : td

Dato : 10-05-06 16:03

> [...]
> Jyllandsposten,
> selv om de ikke ønsker at læse netop den avis blev den alligevel smidt

Det er ikke en korrekt sammenligning. Det ville snarere svare til, at alle
danskere skulle betale for at eje en brevkasse. Og så kunne man vælge om man
foruden den gratis avis, som kom i brevkassen hver dag, også vill abonnere
på andre aviser.

td

Fra : @

Dato : 10-05-06 17:55

On Wed, 10 May 2006 17:02:45 +0200, "td"
<tomdooley(nomorespam)@hotmail.com> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Det er ikke en korrekt sammenligning.

jo den er faktisk fuldstændig korrekt

hvis du ejer et TV skal du betale for muligheden for at se
licenskanalerne uanset om du ser dem eller ikke,

det samme hvis Jyllandsposten blev proppet i din postkasse hver dag,
så skulle du betale fordi du havde muligheden for at læse denne avis

--
Det Radikale Venstre er blevet en interesseorganisation for
mennesker med lang uddannelse, stort ego og lille solidaritet

Fra : td

Dato : 10-05-06 18:02

> jo den er faktisk fuldstændig korrekt
>

> hvis du ejer et TV skal du betale for muligheden for at se
> licenskanalerne uanset om du ser dem eller ikke,

Du betaler ikke for at se licenskanaler, men fior at eje et TV-apparat.

> det samme hvis Jyllandsposten blev proppet i din postkasse hver dag,
> så skulle du betale fordi du havde muligheden for at læse denne avis

Nej, hvis sammenligningen skal holde, skal jeg betale for at eje postkassen.

td

Fra : @

Dato : 10-05-06 18:44

On Wed, 10 May 2006 19:01:56 +0200, "td"
<tomdooley(nomorespam)@hotmail.com> wrote:

>Du betaler ikke for at se licenskanaler, men for at eje et TV-apparat

og i eksemplet

du betaler ikke for at læse Jyllandsposten, du betaler for at have den

endda en ny hver dag

uanset om du læser den eller ej

afskaf TV-licensen hurtigst muligt og indfør pay pr. view

public service kan snildt ordnes med een radifrekvens som kan bruges
til dette formål

at statsmagten blander sig i vores TVkiggeri er netop bevis på at
staten vil magten, også på medieområdet

lad os få et frit land med frie medier i stedet for statsfjernsyn
det var det man havde i USSR og DDR dem behøver vi ikke efterligne

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : td

Dato : 11-05-06 00:55

> og i eksemplet
>
> du betaler ikke for at læse Jyllandsposten, du betaler for at have den
>
> endda en ny hver dag
>
> uanset om du læser den eller ej

Du bliver ved med at pådutte mig et produkt (JP), og sammenligner det med et
middel til at modtage produktet. Så jeg prøver lige igen. Du betaler IKKE
licens for at modtage DR. Du betaler licens for at EJE et TV apparat.
Fuldstændigt som du betaler vægtafgift for at eje en bil uanset om du kører
i den eller ej.

td

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-05-06 09:22

td fortalte:

> [...]
> betaler IKKE licens for at modtage DR. Du betaler licens for at EJE
> et TV apparat. Fuldstændigt som du betaler vægtafgift for at eje en

Er det vigtigt at bruge eufemisme for DR's landevejsrøveri?

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : td

Dato : 11-05-06 09:48

Fra : td

Dato : 11-05-06 09:53

> td fortalte:

> Er det vigtigt at bruge eufemisme for DR's landevejsrøveri?

Du bliver ved med DR, men det er stadig forkert:

Lov om Radio og Fhjernynsvirksomhed:
§ 69. Størrelsen af afgifterne for opstillede radio- og fjernsynsmodtagere
fastsættes for et eller flere år ad gangen af kulturministeren med
tilslutning fra Folketingets Finansudvalg. Afgifterne opkræves af DR og
fordeles efter ministerens nærmere bestemmelse til DR, TV 2/DANMARK A/S, de
regionale TV 2-virksomheder og eventuelle andre medierelaterede formål.

§ 70. Efter regler, der kan fastsættes af kulturministeren, påhviler det
indehaveren af en radio- eller fjernsynsmodtager at give DR meddelelse om
opstillingen af apparatet. Virksomheder, der sælger eller udlejer radio-
eller fjernsynsmodtagere til forbrugere, skal efter regler, der kan
fastsættes af ministeren, give DR meddelelse om stedfundne salg eller
lejemål.

Læg mærke til
1: Hvad er det, vi betaler licens for? Svar: Apparaterne.
2: Hvem bestemmer, hvme pengene skal gå til? Svar: (Kultur)Ministeren.

DR opkræver bare afgiften på statens vegne. Præcis på samme måde som SKAT
ikek selv beholder de penge, de opkræver.De er alene opkrævende myndighed på
statens vegne.

td

Fra : @

Dato : 11-05-06 14:39

On Thu, 11 May 2006 01:54:56 +0200, "td"
<tomdooley(nomorespam)@hotmail.com> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Du bliver ved med at pådutte mig et produkt

hvis jeg drister mig til at eje et TV bliver jeg tvangspåduttet et
produkt hvad enten jeg vil eller ej nemlig nogle TV-janaler jeg ikke
har bedt om

at eje et TV er ikke det samme som at ville se DR og TV2

så licens er og bliver rent tyveri

> [...]
>licens for at modtage DR. Du betaler licens for at EJE et TV apparat.

>Fuldstændigt som du betaler vægtafgift for at eje en bil uanset om du kører

sludder jeg kan eje alle de biler jeg gider uden at betale vægtafgift
eller registreringsafgift, det er først hvis jeg ønsker at bruge det
danske vejnet at betalingen skal falde

hvis vi fører det over på TV vil det svare til at man ikke betaler
licens for DR eller TV2 undtagen hvis man ser disse kanaler,
det ville jo være en ganske udmærket ordning

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : td

Dato : 11-05-06 16:53

> hvis jeg drister mig til at eje et TV bliver jeg tvangspåduttet et
> produkt hvad enten jeg vil eller ej nemlig nogle TV-janaler jeg ikke
> har bedt om

Nej,. Du får stillet et produkt til rådighed. Du bestemmer selv om du vil se
det. Hvis du fx har en parabol, rettet mod den rigtige satelit, får du også
en masse programmer, som du måske ikke er interesseret i at se.

> at eje et TV er ikke det samme som at ville se DR og TV2
>
> så licens er og bliver rent tyveri'

Nej. For licensen betales ikke for at SE, men for at EJE.

> sludder jeg kan eje alle de biler jeg gider uden at betale vægtafgift
> eller registreringsafgift, det er først hvis jeg ønsker at bruge det
> danske vejnet at betalingen skal falde

Det er ikke korrekt. En lovligt indregistreret bil koster vægtafgift - også
selv om den aldrig kommer ud af garagen.

td

Fra : @

Dato : 11-05-06 18:44

On Thu, 11 May 2006 17:52:43 +0200, "td"

> [...]
>en masse programmer, som du måske ikke er interesseret i at se.

>Nej. For licensen betales ikke for at SE, men for at EJE.

fint så er du jo enig med mig i at TV-licens er rent tyveri,

man er tvangsindlagt til at betale for noget man ikke får

>Det er ikke korrekt. En lovligt indregistreret bil koster vægtafgift - også
>selv om den aldrig kommer ud af garagen.

hvis du lige holder rede på hvad du selv skrev

din påstand:
"Fuldstændigt som du betaler vægtafgift for at eje en bil uanset om du
kører i den eller ej"

man betaler _ikke_ vægtafgift bare fordi man ejer en bil
ejheller indregistreringsafgift

det er først nødvendigt _hvis_ man ønsker at køre på offetlig eller
offentlig tilgængelig vej

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : td

Dato : 11-05-06 21:53

> fint så er du jo enig med mig i at TV-licens er rent tyveri,
>
> man er tvangsindlagt til at betale for noget man ikke får

Har du ikke et apparat, der kan modtage TV eller radio skal du ikke betale.
Altså er der ikke noget tyveri, for du betaler for retten til at have TV'et
i dit hus. Uanset om du ser DR eller ej. Licensen handler IKKE om retten til
at se TV, men om retten til overhovedet at være i besiddelsen af udstyret.

td

Fra : @

Dato : 12-05-06 12:04

On Thu, 11 May 2006 22:53:04 +0200, "td"

> [...]
>at se TV, men om retten til overhovedet at være i besiddelsen af udstyret.

man er tvangsindlagt til at betale for noget man ikke ønsker

fordi man ejer det apparat der er nødvendigt for at se f.eks.
udenlandske sattelitkanaler

så det er og bliver tyveri

afskaf licensen hurtigst muligt ok kod DR og TV2 så det bliver
brugerne der betaler

dem der er imod brugerbetaling er som hovedregel dem der ønsker at
andre skal betale for dem

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : td

Dato : 12-05-06 13:45

> man er tvangsindlagt til at betale for noget man ikke ønsker

Ønskerdu ikek at have dit TV-apparat? Det er for syttende gang, DET, du
betaler for. Ikek for det, du ser på det.

td

Fra : @

Dato : 12-05-06 16:11

On Fri, 12 May 2006 14:44:54 +0200, "td"
<tomdooley(nomorespam)@hotmail.com> wrote:

>Ønsker du ikek at have dit TV-apparat? Det er for syttende gang, DET, du
>betaler for. Ikek for det, du ser på det.

og for 22. gang så er det stadigvæk tyveri når der kræves penge for
ingenting

afgift for at eje et TV!!! jeg håber virkelig du selv kan se hvor
sygt det er

svarer jo faktisk til at indkræve en afgift fra folk der tilfældigvis
er ejer af håndmixer

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : td

Dato : 12-05-06 16:35

> [...]
> sygt det er
>
> svarer jo faktisk til at indkræve en afgift fra folk der tilfældigvis

Ja! Eller et hus, som man tidligere gjorde.

td

Fra : Henning Sørensen

Dato : 09-05-06 19:15

Fra : Vidal

Dato : 10-05-06 13:14

Martin Larsen wrote:

> Pis af din nar!

Hvilke radio - TV stationer benytter du selv? Såvidt jeg kan se
er der kun CNN af forholdsvis seriøse nyhedskanaler, der ikke
er licensbetalte. FOX-News er rent til grin.

Af danske, tjah, TV2 er da ihvertfald delvis licensbetalt og
dens nyheder adskiller sig ikke væsentligt fra DRs i seriøs
henseende.

For min egen del er jeg så heldig at kunne se DR2 og selvom
nyhederne der er noget sparsomme, er det mere seriøst end
noget andet her i Danmark.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-05-06 14:02

Vidal fortalte:

> Hvilke radio - TV stationer benytter du selv?

TV ser jeg aldrig. Yderst sjældent lidt på nettet fra BBC.
Sjældent kommer jeg til at høre lidt DR-p1.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 10-05-06 14:28

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> on onsdag 10. maj 2006 at 15:01
+0100 wrote:
>TV ser jeg aldrig. Yderst sjældent lidt på nettet fra BBC.
>Sjældent kommer jeg til at høre lidt DR-p1.

Hmmm, var det ellers ikke dig, der i en anden tråd kunne fortælle en masse
om kommunisterne på DR?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Konrad

Dato : 10-05-06 15:08

> Hmmm, var det ellers ikke dig, der i en anden tråd kunne fortælle en masse
> om kommunisterne på DR?

Citatfusker. Det har Martin **ALDRIG** skrevet noget som helst om!!

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 10-05-06 15:22

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> on onsdag 10. maj 2006 at 16:08 +0100
wrote:
>Citatfusker. Det har Martin **ALDRIG** skrevet noget som helst om!!

Nåeh nej, selvfølgelig har han da ikke det.
- så var det heller ikke ham der sluttede med en regulær sviner. Utroligt
som man kan huske forkert

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-05-06 15:57

Frank Løkkegaard fortalte:

Nåe, du kan ikke huske at det var DR-p1 vi talte om, din infame idiot.
Hvorledes kan den opførsel du har præsteret her overhovedet undskyldes.
Røvhul!!

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 10-05-06 16:05

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> on onsdag 10. maj 2006 at 16:56
+0100 wrote:
>Nåe, du kan ikke huske at det var DR-p1 vi talte om, din infame idiot.
>Hvorledes kan den opførsel du har præsteret her overhovedet undskyldes.
>Røvhul!!

Nådada, agresssionerne flyver nok lavt idag. Jeg ved ikke lige havd det
er for en opførsel du taler om - men måske dukan berige mig?

Men du skylder jo stadig at dokumentere din påstand, synes du ikke

Hvordan går det forresten med at dokumentere din påstand om, at jeg lukker
debatter ved at true folk med politianmeldelser?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-05-06 16:38

Frank Løkkegaard fortalte:

> Nådada, agresssionerne flyver nok lavt idag. Jeg ved ikke lige havd
> det er for en opførsel du taler om - men måske dukan berige mig?

Ja, whha war æd nu do saee Frraannk

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 10-05-06 16:58

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> on onsdag 10. maj 2006 at 17:38
+0100 wrote:
>Frank Løkkegaard fortalte:

>Ja, whha war æd nu do saee Frraannk

Hmmm er det denne her du mener er infam og ikke kan undskyldes:
> Hmmm, var det ellers ikke dig, der i en anden tråd kunne fortælle en
masse
> om kommunisterne på DR?

Eller er det denne ironiske kommentar:
Nåeh nej, selvfølgelig har han da ikke det.
- så var det heller ikke ham der sluttede med en regulær sviner. Utroligt
som man kan huske forkert

Og hvis din hukommelse er svag, så synes jeg at svineren var den dér med
at jeg slutter debatter af med at true med politianmeldelser.
Det beder jeg dig lige om at dokumentere - hvilket jeg tror du får
umådeligt svært ved, da jeg aldrig truer nogen.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-05-06 17:39

Frank Løkkegaard fortalte:

> Hmmm er det denne her du mener er infam og ikke kan undskyldes:

Ja. Det er især ordene "ellers" og "DR".

Og den gamle "historie" du nu gylper op, hænger også sammen med din
sproglige usikkerhed og manglende evne til at gå baglæns i en ng og læse
hvad der faktisk stod.

Fra : Allan Riise

Dato : 10-05-06 17:45

> [...]
>
> Og den gamle "historie" du nu gylper op, hænger også sammen med din
> sproglige usikkerhed og manglende evne til at gå baglæns i en ng og læse

Du udstiller dig selv unødigt, du må stå til ansvar for dine skriv, og så
ville jeg, hvis jeg var dig stoppe her, inden du bliver endnu mere til grin.

--
Allan Riise

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-05-06 18:30

Allan Riise fortalte:

> Du udstiller dig selv unødigt, du må stå til ansvar for dine skriv,
> og så ville jeg, hvis jeg var dig stoppe her, inden du bliver endnu
> mere til grin.

Allan Riise, din klovn, - tak fordi du ikke denne gang fik blandet
citater ind fra en forkert tråd! Sjældent har du optrådt så afklaret
))))))))))))))

Fra : Allan Riise

Dato : 10-05-06 18:37

> Allan Riise fortalte:

> Allan Riise, din klovn, - tak fordi du ikke denne gang fik blandet citater
> ind fra en forkert tråd! Sjældent har du optrådt så afklaret
> ))))))))))))))

Hvad er en "forkert" tråd?
Men er du fra en anden tråd? Hvis ja, så skriv det, for der findes ikke
forkerte tråde, en tråd er en tråd.
Du tager måske også skoen på den "forkerte fod"?
Når nu du skriver om sproglig usikkerhed, måske du så selv burde skrive et
ordentligt Dansk.

Og hvad skulle jeg have blandet sammen?
--
Allan Riise

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-05-06 19:16

Allan Riise fortalte:

> Hvad er en "forkert" tråd?

Det er når du ikke kan lave en strengt opadgående linie til den 1. post.

> Og hvad skulle jeg have blandet sammen?

Det lykkedes mig ikke at forklare det sidst - så det..

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 10-05-06 18:07

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> on onsdag 10. maj 2006 at 18:38
+0100 wrote:
>Ja. Det er især ordene "ellers" og "DR".

Du må sgu meget undskylde - men det ser jeg altså ikke det infame og
u-undskyldelige i. Du har i en tidligere tråd haft meget travlt med at
kritisere DR i almindelighed og DR1 i særdeleshed - og nu meddeler du, at
du stort set ikke beskæftiger dig med udsendelserne - det er der da en
klokkeren modsætning i?

I det hele taget er det lidt underligt - jeg bruger faktisk et pænt og
ordentligt srorg, hvorimod dit da ikke ligefrem kan kaldes pænt og sobert
- tjek blot dine egne indlæg i denne tråd…

Om jeg er sprogligt uformående, tjaaaaa, det kan være. Fortæl det endelig
ikke til mine arbejdsgivere

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-05-06 19:10

Frank Løkkegaard fortalte:

> [...]
> kritisere DR i almindelighed og DR1 i særdeleshed - og nu meddeler
> du, at du stort set ikke beskæftiger dig med udsendelserne - det er

Nu ved jeg jo ikke hvor tungnem du er, men jeg behøver ikke mere end
nogle stikprøveagtige lytninger på *DR-p1* (ikke DR) for at kende
karakteren af programfladen.
Så det med klokkerene må være noget du har fra Poul Nielson.

Der er da heller ikke noget mærkværdigt i at man ikke nærmere behøver at
undersøge noget som man finder afskyeligt. Er du nødt til at se meget
børneporno for at vide om det grimt?

> I det hele taget er det lidt underligt - jeg bruger faktisk et pænt og
> ordentligt srorg, hvorimod dit da ikke ligefrem kan kaldes pænt og
> sobert - tjek blot dine egne indlæg i denne tråd.

Nogle mennesker hører end ikke når man bruger stærke ord
Men når du klapper ryg med Konrad over noget jeg har skrevet, skal du
ikke føle dig sikker på at jeg optræder kultiveret!

> Om jeg er sprogligt uformående, tjaaaaa, det kan være. Fortæl det
> endelig ikke til mine arbejdsgivere

Der er vist mange af dine kolleger, hvis eneste styrke er at de kan sige
en forfærdelig masse pladder på kort tid.

Mvh
Martin

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 10-05-06 19:16

> Nu ved jeg jo ikke hvor tungnem du er, men jeg behøver ikke mere end nogle
> stikprøveagtige lytninger på *DR-p1* (ikke DR) for at kende karakteren af
> programfladen.

Øh, er det ikke noget med, at Frank Løkkegaard tidligere var journalist hos
DR?

Børge

Fra : Allan Riise

Dato : 10-05-06 19:24

"Boerge Rahbech Jensen" <asdf@asdf.asd> skrev i en meddelelse

> Øh, er det ikke noget med, at Frank Løkkegaard tidligere var journalist
> hos DR?

Frank Løkkegaard, som har skrevet i de sidste to ADRA-Nyt, er
freelancejournalist med ca. 20 års erfaring fra et bredt udvalg af danske
medier, blandt andre DR, Den Sydvestjyske Venstrepresse, dagblade, fagblade,
specialmagasiner samt tv- og videoproduktion.

Frank Lykkegaard har i en årrække undervist i grundlæggende journalistik,
radiojournalistik, bladproduktion samt medietræning og fungerer som
kommunikationskonsulent. Den afrikanske kultur er ikke ukendt for ham, idet
han har arbejdet i Afrika som freelance for DR og Jyllandsposten gennem en
længere periode.

--

Allan Riise

Fra : N/A

Dato : 10-05-06 19:35

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 10-05-06 19:35

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> medier, blandt andre DR, Den Sydvestjyske Venstrepresse, dagblade,
> fagblade, specialmagasiner samt tv- og videoproduktion.

Og samme Frank Løkkegaard er, så vidt jeg ved, flittig debattør i dette
forum.

Børge

Fra : Vidal

Dato : 11-05-06 09:54

Martin Larsen wrote:
> Vidal fortalte:

> TV ser jeg aldrig. Yderst sjældent lidt på nettet fra BBC.

Altså en public service kanal. Ironisk.

> Sjældent kommer jeg til at høre lidt DR-p1.

Du får måske de danske nyheder via dk.politik?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-05-06 15:42

Vidal fortalte:

> Du får måske de danske nyheder via dk.politik?

Er du ude efter en liste over de web-sider jeg besøger
[spar os for at sige ja]

Fra : Vidal

Dato : 13-05-06 11:44

Martin Larsen wrote:
> Vidal fortalte:

> Er du ude efter en liste over de web-sider jeg besøger

Helst ikke. Det ville vist være for ødelæggende
for mit nervesystem.

> [spar os for at sige ja]

Hermed.

--