Jeg tror de tager pis på os!
Fra : Norma

Dato : 08-05-06 19:07

Smækkede mig lige ned her foran mit elværk herhjemme, der tænder TV og
computer på en gang, fordi jeg skulle på netbank.
En sur, næsten daglig pligt, da jeg for tiden har en del regninger, der ikke
kan klares via PBS.

Første kanal-valg er altid DR- 1, der ikke adskiller sig væsentligt fra
andre programmer, jeg kan se, i og med at de tilsyneladende altid viser en
eller anden slags gør det selv programmer.

Og, det har jeg ikke principielt noget imod.

Men, jeg har noget imod at de lyver omkring, hvad det koster at sætte
skrammel i stand.

I dag foreksempel, står der en eller anden idiot med en fyrretræs slagbænk,
som han maler, først med 5 liter gul maling, dernæst vansirer i et forsøg på
at få den til at se slidt ud, men 1 liter brun maling.
Herefter dupper han 1 liter grøn maling på over et DR1 logo.

OK, resultatet ser muligvis meget sjovt ud, men enhver med blot en smule
fantasi vil vide, hvorledes den slags ser ud i virkeligheden, især når den
ikke er malet på indersiden, men blot står der som en almindelig fyrretræs
Ikea-bænk.

Men enhver ved vel også, at det er løgn, når der på skærmen står: 100
kroner!

Det kan man jo ikke engang købe en liter maling for.

Og hvad med ens arbejdsløn?

Jeg mener, hvis man er ganske almindelig arbejder, så er 100 kroner altså
lig 300 kroner efter skat!

Og da beregningen er mega-forkert, da vil enhver idiot, der giver sig i kast
med et sådant projekt tabe penge på det.

Frem for at købe noget nyt og fabriksfremstillet.

Desværre siger det nok mere om den tid vi lever i, end vores behov for at
spare.

Folk skvatter, som jeg, udmattede om på sofaen efter 37 + alt det ekstra
arbejdsuge og sidder og drømmer om tid til blot at stå og male en lille
køkkenstol grøn.

Mennesker er så søde, men også så meget flokdyr, at de sjældent beklager
sig.
De bryder hellere sammen end indrømmer, at det stress de udsættes for,
hverken morer dem eller passer dem, uden at de siger fra.

Og det ved vores politikere jo godt.

De, der er holdt op med at tale om, at vores ugentlige arbejdstid skal
sættes ned sammen med vores pensionsalder.

Menneskebørn,

Norma

Fra : Thomas Krogh

Dato : 08-05-06 19:27

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> wrote in message

(...)
> [...]

> at få den til at se slidt ud, men 1 liter brun maling.
> Herefter dupper han 1 liter grøn maling på over et DR1 logo.

7 liter maling til en slagbænk?

Hvad var dimensionerne på den sådan ca.? 13x2 meter?

(...)
> [...]
> ikke er malet på indersiden, men blot står der som en almindelig fyrretræs

Smag og behag. Der er nogle kan lide eget håndværk, der er nogen der køber
alting færdigt. Der er også nogle der kan lide at lave mad, der er nogle der
lever af dåsemad.

Kommer nok an på om man er mest til at bruge sine hænder, eller til at ligge
i sofaen.

(...)
> Men enhver ved vel også, at det er løgn, når der på skærmen står: 100
kroner!

Har jeg også svært ved at tro til en slagbænk der er 13 meter lang. Eller
hvad de 7 liter skulle dække.

Men igen - hver sin smag og hver sin hobby.

mvh

Thomas Krogh

Fra : Norma

Dato : 08-05-06 20:41

"Thomas Krogh" <thomas_alfa@hotFJERNmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> på
>
> 7 liter maling til en slagbænk?
>
> Hvad var dimensionerne på den sådan ca.? 13x2 meter?

Det var i hvert fald latterligt at se på, for bænken var nok snarere 1½ x ½
meter :)

> [...]
> der
> lever af dåsemad.
>
> Kommer nok an på om man er mest til at bruge sine hænder, eller til at

Enig, men at forsøge at bilde folk ind, at den slags "restaureringer" af
Ikea-møbler kan gøres for 100 kroner, vil enhver, der nogen gange giver sig
i kast med den slags tidsfordriv også vide, at de ikke engang kan købe 1
liter maling for.
Og så tænk lige på, hvad de sprang over, af sliben, men sandpapir til
omkring 20 kroner pr løbende meter i 10 cm bredde, en slibeklods til 20
kroner, for slet ikke at tale om alle de mega-dyre maskiner de anvender,
blot de skal sætte et par skruer i :)

> kroner!
>
> Har jeg også svært ved at tro til en slagbænk der er 13 meter lang. Eller
> hvad de 7 liter skulle dække.
>
> Men igen - hver sin smag og hver sin hobby.

Ja, men igen - det her indlæg er sarkastisk, for de kan kun lave det, ved at
påstå, at de får et nyt smart møbel, smag og behag, ud af det for 100 kroner
:)

> mvh
>
> Thomas Krogh

I lige måde

Norma

Fra : Thomas Krogh

Dato : 08-05-06 21:03

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> wrote in message

(...)

> Det var i hvert fald latterligt at se på, for bænken var nok snarere 1½ x
½
> meter :)

Så burde den snildt kunne males for en hund. Selvfølgelig afhængig af hvor
mange lag og hvilken type maling man vil give den.

(...)

> [...]
> omkring 20 kroner pr løbende meter i 10 cm bredde, en slibeklods til 20
> kroner, for slet ikke at tale om alle de mega-dyre maskiner de anvender,

Ah ja, men de fleste har nu alligevel huset/kældren/værkstedet fyldt med den
slags ting. Jeg indregner heller ikke prisen på mine knive og gryder når jeg
kokkerer.

(...)

> [...]
at
> påstå, at de får et nyt smart møbel, smag og behag, ud af det for 100

Man kan skam få meget for 100 DKK - hvis man altså ikke lige skal ud og
anskaffe nye maskiner hver gang man skal i gang med et nyt projekt. Eller
vil give sin slagbænk et centimetertykt lag af akrylmaling...

mvh

Thomas Krogh

Fra : td

Dato : 08-05-06 22:32

Hvis de kun regner med den maling, der rent faktisk er gået med, og
forventer at bruge resten til noget andet, lyder 100 kr. ikke usandsynligt.

td

Fra : Ralph

Dato : 08-05-06 23:05

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> computer på en gang, fordi jeg skulle på netbank.
> En sur, næsten daglig pligt, da jeg for tiden har en del regninger, der

Planlægning er løsningen, herhjemme foregår det søndag eftermiddag, der
klares alle kommende indbetalingskort, uanset om det er 8 dage netto, netto
kontant, løbende måned + 20 dage, eller andet, har ikke fået een eneste
rykker de sidste 20 år. + børnenes lån den sidste uges tid, lønindberetning,
samlet tid: 5-7 minutter.

> I dag foreksempel, står der en eller anden idiot med en fyrretræs
> slagbænk, som han maler, først med 5 liter gul maling, dernæst vansirer i
> et forsøg på

Så det ikke, men det KAN ikke passe, normalt rækker een liter træmaling til
ca. 8 kvadratmeter, en slagbænk har vel en overflade på 0,6x0,6x1,5 m =
5½kvadratmeter = under een liter maling.

> at få den til at se slidt ud, men 1 liter brun maling.
> Herefter dupper han 1 liter grøn maling på over et DR1 logo.

Det må være et MEGET stort logo, hvis der kun duppes rækker malingen vel det
dobbelte, mao. et 16 kvadratmeter stort logo på en lille slagbænk, jeg
ærgrer mig lidt over ikke at have set DET.

> Men enhver ved vel også, at det er løgn, når der på skærmen står: 100
> kroner!
>
> Det kan man jo ikke engang købe en liter maling for.

Nej det er ikke løgn, med mindre dit DR-logo er 16 kvadratmeter så bruges
der ikke mere end en liter maling, hvor meget de så har købt kommer vel ikke
denne historie ved.

> Og hvad med ens arbejdsløn?
>
> Jeg mener, hvis man er ganske almindelig arbejder, så er 100 kroner altså
> lig 300 kroner efter skat!

Så er jeg dæme glad for at være selvstændig, jeg har aldrig nogensinde
betalt mere end 33% i skat, iøvrigt heller ikke dengang jeg var lønmodtager.

--
Ralph

Fra : Norma

Dato : 09-05-06 21:49

> [...]
> eneste rykker de sidste 20 år. + børnenes lån den sidste uges tid,
> lønindberetning, samlet tid: 5-7 minutter.

Smag og behag, jeg vælger at kode dem ind på mit netbank, hver gang jeg får
en. Regning, altså.
Hader bunker, elsker rent skrivebord.
Men det er selvfølgelig blot min arbejdsmoral, andre kan have andre.
Finder det personligt nemmere at gøre mig færdig hver dag, frem at leve
livet med en sæk fuld af dårlig samvittighed.
Og jeg har det bedst med at vide, at når jeg har fri, så har jeg helt fri og
så er min tid min egen, uanset, om jeg vælger at spilde den herinde, eller
med at male et Ikea-møbel :)

> Så det ikke, men det KAN ikke passe, normalt rækker een liter træmaling
> til ca. 8 kvadratmeter, en slagbænk har vel en overflade på 0,6x0,6x1,5 m
> = 5½kvadratmeter = under een liter maling.

Akkurat, og lige præcis, hvad jeg antyder, altså, at det ser imbecilt ud at
begynde at male et ret lille møbel med en dunk 5 liter maling.
De hældte det ikke engang over i en mindre beholder, som man vel normalt
gør, for at kunne regulere viscositeten.
Evt. også for at slippe for, at snavs på penslen, forurener hele
malerbøtten, frem for blot det mængde, man selv har valgt, endvidere, for at
have et eller andet passende at stryge penslen imod, inden man bare klasker
maling på.
Med andre ord, det virkede ikke ret professionelt!

> Det må være et MEGET stort logo, hvis der kun duppes rækker malingen vel
> det dobbelte, mao. et 16 kvadratmeter stort logo på en lille slagbænk, jeg
> ærgrer mig lidt over ikke at have set DET.

Det var et meget lille logo, så man kunne have brugt en meget lille
malingsrest i stedet for at købe en hel liter.

> Nej det er ikke løgn, med mindre dit DR-logo er 16 kvadratmeter så bruges
> der ikke mere end en liter maling, hvor meget de så har købt kommer vel
> ikke denne historie ved.

Nej, men hvis man ikke har noget at bruge resten til, bliver det vel bare
kasseret efter at have samlet støv i kælderen i flere år.
Det er da også mere, det principielle, jeg undrer mig over, altså, hvor
langt ud er en befolkning ikke kommet, når den slags programmer pludseligt
begynder at blive en af ugens mest populære udsendelser?
Det viser da blot noget om, hvad folk længes efter, og når ingen brokker
sig, så tyder det da på, at ikke ret mange selv har prøvet at male et
træmøbel, for så ville flere da undre sig, som jeg gør, over hvor meget
maling, de tror, de kan få for 100 kroner minus udgifter til et Ikea-møbel,
en boremaskine, et par trælister og nogle skruer.

> Så er jeg dæme glad for at være selvstændig, jeg har aldrig nogensinde
> betalt mere end 33% i skat, iøvrigt heller ikke dengang jeg var
> lønmodtager.

Jeg plejer at betale omkring 2/3 i skat.

Norma