Brandattentat mod politiker
Fra : Frank

Dato : 08-05-06 14:25

Hej

Fra TV2 Øst:

Natten til mandag kastede en eller flere ukendte gerningsmænd en
molotov-cocktail mod byrådsmedlem Fritz Neumanns soveværelsesvindue på
Kjærsvej i Korsør.

Korsørs byrådsmedlem Fritz Neumann blev i nat udsat til for et
brandattentat. Ukendte gerningsmænd kastede en molotov-cocktail gennem
Neumanns soveværelsesvindue, fortæller Radio SLR.

Byrådsmedlemmet for Dansk Folkeparti slap dog billigt - brandbomben ramte 30
centimeter over vinduet. Men der var rigeligt med benzin i flasken til, at
soveværelset kunne have været futtet af - det viser arealet af afsvedne
blomster og græs uden for vinduet.

- Det er rystende, det som er sket. Men jeg er desværre ikke den eneste, der
den senere tid har været udsat for ubehageligheder. Flere af mine kolleger
har fået tilsendt trusler, der er underskrevet "I Allahs Navn", fortæller
Fritz Neumann til DR Regionalen.

Vicekriminalinspektør ved Slagelse Politi, Leif Vinther, bekræfter
attentatet mod Fritz Neumann og tilføjer at flere andre byrådspolitikere og
ansatte ved Korsør Kommune har fået sendt trusselsbreve, trussels-SMS'er -
ligesom et brandattentat mod en socialrådivers bil også kan have relation
til den samme personkreds, som politiet mistænker for at stå bag.

- Vi har flere andre sager med forskellige former for trusler som vi
arbejder med i øjeblikket, oplyser Leif Vinther til DR-Regionalen.

Man kan kun håbe på at dette er et enkeltstående tilfælde og ikke starten på
en helt række enkeltstående tilfælder.....

Mvh
Frank

Fra : Pjensen73

Dato : 08-05-06 18:24

Frank forklarede:
> [...]
>
> Man kan kun håbe på at dette er et enkeltstående tilfælde og ikke starten på
> en helt række enkeltstående tilfælder.....

Sjovt nok er det næsten altid folk fra højrefløjen og DF der bliver
udsat for trusler.
Er de venstreorienterede mere voldelig end de borgerlige?

Fra : HrSvendsen

Dato : 08-05-06 19:26

Pjensen73 skrev:

> Frank forklarede:

> Sjovt nok er det næsten altid folk fra højrefløjen og DF der bliver
> udsat for trusler.
> Er de venstreorienterede mere voldelig end de borgerlige?

Ja, de har jo ingen argumenter.

Fra : @

Dato : 08-05-06 19:56

On Mon, 8 May 2006 20:25:39 +0200, HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

>Ja, de har jo ingen argumenter.

joda de har altid

brosten i læssevis(sansynligvis stjålet)
flasker med maling(sikkert også stjålet)
flasker med benzin(også stjålet)

og hvad de kan stjæle til brug for vejblokader

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : HrSvendsen

Dato : 08-05-06 22:34

@ skrev:

> joda de har altid
>
> brosten i læssevis(sansynligvis stjålet)
> flasker med maling(sikkert også stjålet)
> flasker med benzin(også stjålet)
>
> og hvad de kan stjæle til brug for vejblokader

Jamen, det er jo fra alle deres medborgere, at de stjæler
brostenene, og siden hvornår har venstreorienterede haft noget
imod at plyndre den lokale befolkning?

Det fede ved at være venstreorienteret er, at man aldrig mere
behøver tænke men kan gå rundt og råbe og skrige og ryge sig fra
sans og samling uden at kammeraterne synes, man er underlig.

Fra : Vidal

Dato : 08-05-06 20:59

Pjensen73 wrote:

> Sjovt nok er det næsten altid folk fra højrefløjen og DF der bliver
> udsat for trusler.
> Er de venstreorienterede mere voldelig end de borgerlige?

I DR's TV-avis interviewede man da en SF'er fra samme
kommune. Han fortalte, han også var blevet generet og
referede til en bestemt familie, der havde været i en
fjernelsessag.

Man kender vist ikke angribernes politiske ståsted.
Eller ved du noget om det?

Iøvrigt modtager venstreorienterede politikere masser
af trusler fra højrefløjstyper.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Per Rønne

Dato : 09-05-06 14:49

Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> Man kender vist ikke angribernes politiske ståsted.

Man kan formode at de i hvert fald ikke sympatiserer med noget parti,
der er repræsenteret i det danske parlament. Men måske nok visse
højreekstreme, salafistiske grupper som Hizb-ut-Tahrir. Grupper der
ønsker et verdensdiktatur styret efter samme retningslinier som dem,
Muhamed og de første kaliffer oprindeligt indførte ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 09-05-06 14:55

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> [...]
> ønsker et verdensdiktatur styret efter samme retningslinier som dem,
> Muhamed og de første kaliffer oprindeligt indførte ...

Og hvad baserer du så den formodning på?

Fra : Allan Riise

Dato : 09-05-06 15:08

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Og hvad baserer du så den formodning på?

Så vidt jeg er oplyst menes det at være en person hvis børn er blevet
tvangsfjernet.
Altså rent hævnmotiv baseret på konsekvent sagsbehandling.

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 09-05-06 15:27

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
> tvangsfjernet.
> Altså rent hævnmotiv baseret på konsekvent sagsbehandling.

Men SFeren kunne oplyse at brevet til ham var skrevet på et stærkt
fejlbehæftet dansk, og at han var blevet kaldt »muslimhader«.

Men det gør naturligvis ikke at denne muslim /netop/ har fået fjernet
sine børn, og at han tillægger de medlemmer af socialudvalget, der har
besluttet tvangsfjernelsen, »muslimhadske« motiver.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 10-05-06 11:35

> Men SFeren kunne oplyse at brevet til ham var skrevet på et stærkt
> fejlbehæftet dansk, og at han var blevet kaldt »muslimhader«.

Så hvis man skriver "muslimhader", måske som frustreret forældre der netop
har fået tvangsfjernet sit barn, så er man altså højreekstrem salafist der
sympatiserer med Hizb-ut-Tahrir, og som ønsker et verdensdiktatur indført?

Gee!! Det er da vist kun rent held, at trusselsbrevsskriveren ikke skrev
"idiot". Gad vide hvad du kunne have fået ud af det...

Fra : Per Rønne

Dato : 10-05-06 13:02

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Gee!! Det er da vist kun rent held, at trusselsbrevsskriveren ikke skrev
> "idiot". Gad vide hvad du kunne have fået ud af det...

Har du helt glemt at jeg brugte vedningen »men måske nok visse ...«?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 10-05-06 15:19

> Har du helt glemt at jeg brugte vedningen »men måske nok visse ...«?

Som kom i logisk sammenhæng umiddelbart efter "Man må formode..."

Men du mente det altså ikke alligevel? Det var bare for sjov, måske et
pudsigt indfald, at du sådan kædede dette sociale tilfælde sammen med
salafistiske verdenserobrere?

Fra : Per Rønne

Dato : 10-05-06 18:26

> [...]

> Men du mente det altså ikke alligevel? Det var bare for sjov, måske et
> pudsigt indfald, at du sådan kædede dette sociale tilfælde sammen med

Jeg skrev:

==
Man kan formode at de i hvert fald ikke sympatiserer med noget parti,
der er repræsenteret i det danske parlament. Men måske nok visse
==

Og det var i en kommentar til hvad Villy Dalsgaard skrev:

==
Pjensen73 wrote:

> [...]

Man kender vist ikke angribernes politiske ståsted.
Eller ved du noget om det?

Iøvrigt modtager venstreorienterede politikere masser

Har du ikke sans for konteksten? Eller er du bare disputerelysten?

Det er jeg så ikke.

EOD.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 09-05-06 11:28

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Sjovt nok er det næsten altid folk fra højrefløjen og DF der bliver
> udsat for trusler.
> Er de venstreorienterede mere voldelig end de borgerlige?

Det skyldes jo nok mest, at højrefjogene er dem der "fortjener" det mest.
Almindelige argumenter trænger jo ikke ind.

MVH
Egon

Fra : HrSvendsen

Dato : 09-05-06 11:40

Egon Stich skrev:

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Det skyldes jo nok mest, at højrefjogene er dem der "fortjener" det mest.
> Almindelige argumenter trænger jo ikke ind.

Det lyder som en typisk venstreorienteret indstilling. Hvis
argumenterne ikke kan få folk til at forstå, man har ret, så er
det ikke argumenterne, den er gal med; og næste trin er
selvfølgelig at banke det ind folks hoveder med brosten.

Sådan har venstreorienterede skabt det ene Utopia efter det
andet, hvor mennesker har levet i paradisiske tilstande og
fuldkommen kærlighed.

Fra : Egon Stich

Dato : 10-05-06 17:45

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Sådan har venstreorienterede skabt det ene Utopia efter det
> andet, hvor mennesker har levet i paradisiske tilstande og

Akademikerpis, for at sige det pænt.
Eller et "magthaver lakaj" synspunkt.
Når man ser på, i hvor høj grad, det er lykkedes de herskende at udføre
ganske grov vold, ved "uvoldelige metoder", holder det du siger ikke en
meter.
Eneste værn imod politiker og magthavervold er at de skal vide, at der er en
grænse, som det ikke er uden risiko at overskride.
Der findes en stor nation, der har forstået dette i en sådan grad, at der er
taget højde for det i forfatningen.

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 09-05-06 11:59

On Tue, 9 May 2006 12:27:47 +0200, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

>Det skyldes jo nok mest, at højrefjogene er dem der "fortjener" det mest.
>Almindelige argumenter trænger jo ikke ind.

Det er forhåbentligt ironisk ment, eller mener du helt ærligt at vold
er ok hvis "de ikke kan forstå det på anden måde"....?

Fra : Bo Warming

Dato : 09-05-06 14:01

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> wrote in message

> Det er forhåbentligt ironisk ment, eller mener du helt ærligt at
> vold
> er ok hvis "de ikke kan forstå det på anden måde"....?

En dansk FN-ambasadør faststlår i JP sidste uge at muslimske lande
ikke kalder noget terrorisme, hvis det udføres for "en retfærdig sag"
Lehmann hedder han.
Ironi kender ingen muslimer til - gør de? Fortæl? AT skyde
kalashinikov op i luften (incl richoterende betonloft) ved bryllup -
er det ikke deres højdepunkt af humor?

Fra : Egon Stich

Dato : 10-05-06 17:47

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er forhåbentligt ironisk ment, eller mener du helt ærligt at vold
> er ok hvis "de ikke kan forstå det på anden måde"....?

Jeg holder ikke af vold.
Under nogen form.
Men det indebærer jo så, at man må kæmpe imod den.
Også den vold, som magthavere daglig udfører, men med "pæne" midler.

Og vil man forhindre vold, må man stundom anvende vold rent profylaktisk.

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 10-05-06 19:23

On Wed, 10 May 2006 18:47:27 +0200, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

>Jeg holder ikke af vold.
>Under nogen form.
>Men det indebærer jo så, at man må kæmpe imod den.
>Også den vold, som magthavere daglig udfører, men med "pæne" midler.

Og det var så dagens dårligste undskyldning.... ))

>Og vil man forhindre vold, må man stundom anvende vold rent profylaktisk.

At man må bruge vold for at forhindre vold er da noget værre vrøvl....

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 10-05-06 19:36

> At man må bruge vold for at forhindre vold er da noget værre vrøvl....

Men ikke desto mindre de barske realiteter. Netop derfor har politiet ret
til at bruge vold i nødvendigt omfang.

Børge

Fra : Alucard

Dato : 10-05-06 19:45

On Wed, 10 May 2006 20:36:19 +0200, "Boerge Rahbech Jensen"
<asdf@asdf.asd> wrote:

>Men ikke desto mindre de barske realiteter. Netop derfor har politiet ret
>til at bruge vold i nødvendigt omfang.

Er det ikke privatpersoner vi taler om....?

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 10-05-06 19:52

> Er det ikke privatpersoner vi taler om....?

Så godt har jeg ikke fulgt med. Jeg troede, det var en generel kommentar.
Beklager.

Børge

Fra : Alucard

Dato : 10-05-06 22:16

On Wed, 10 May 2006 20:52:24 +0200, "Boerge Rahbech Jensen"
<asdf@asdf.asd> wrote:

>Så godt har jeg ikke fulgt med. Jeg troede, det var en generel kommentar.
>Beklager.

Det gør såmænd ikke noget...

Det var bare Egon's skriv om vold "Det skyldes jo nok mest, at
højrefjogene er dem der "fortjener" det mest. Almindelige argumenter
trænger jo ikke ind." jeg kommenterede....

Fra : Egon Stich

Dato : 11-05-06 09:11

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Og det var så dagens dårligste undskyldning.... ))

> At man må bruge vold for at forhindre vold er da noget værre vrøvl....

Det kan du faktisk være forpligtiget til, efter lovgivningen.
Så vrøvl, er det ikke.

Egon

Fra : @

Dato : 09-05-06 17:37

wrote:

>"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

>Det skyldes jo nok mest, at højrefjogene er dem der "fortjener" det mest.
>Almindelige argumenter trænger jo ikke ind.

hvilke argumenter?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Pjensen73

Dato : 09-05-06 21:18

@ tastede følgende:

> hvilke argumenter?

De argumenter de ikke har

Fra : @

Dato : 10-05-06 14:42

On Tue, 09 May 2006 22:17:40 +0200, Pjensen73
<pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

>@ tastede følgende:

>De argumenter de ikke har

dem har de til gengæld i rigelige mængder

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Pjensen73

Dato : 09-05-06 21:17

Egon Stich kom med følgende:
> [...]
>>

> Det skyldes jo nok mest, at højrefjogene er dem der "fortjener" det mest.
> Almindelige argumenter trænger jo ikke ind.

Okay.
Så du mener det er iorden at bruge vold som argument. Så ved vi det.

Fra : Egon Stich

Dato : 10-05-06 17:50

> Egon Stich kom med følgende:

> Okay.
> Så du mener det er iorden at bruge vold som argument. Så ved vi det.

At fyre mennesker.
Er det ikke en form for vold?
At smide folk på gaden,
Er det ikke en form for vold?
Der findes mange andre exempler.

Den slags synes nogle er acceptabelt.
Men ikke et par flade, på rette tid og sted, for at modsætte sig sådanne
ting?

Egon

Fra : Alucard

Dato : 10-05-06 19:37

On Wed, 10 May 2006 18:50:14 +0200, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

>At fyre mennesker.
>Er det ikke en form for vold?

Nej

>At smide folk på gaden,
>Er det ikke en form for vold?

Nej

>Der findes mange andre exempler.
>
>Den slags synes nogle er acceptabelt.

Hvis du vælter skidefuld rundt på dit arbejde og ikke betaler din
husleje (fordi du har købt bajere for alle pengene), er det så ikke
helt ok at du bliver fyret og smidt på gaden....?

>Men ikke et par flade, på rette tid og sted, for at modsætte sig sådanne
>ting?

I ovennævnte eksempel mener du altså at det er i orden at stikke
chefen (arbejdet) eller fogeden (boligen) et par flade....????

Fra : Egon Stich

Dato : 11-05-06 09:15

> [...]
>
> I ovennævnte eksempel mener du altså at det er i orden at stikke
> chefen (arbejdet) eller fogeden (boligen) et par flade....????

Du kan sagtens finde pupertære argumenter, hvorefter den slags ikke er at
opfatte som vold.
Men der findes sandelig bedre exempler på, at magthavere anvender metoder,
der er at sammenligne med vold.
Vold af særlig modbydelig karakter, idet ofret ikke på nogen måde kan værge
sig.

For du har vel fattet, at vold ikke nødvendigvis behøver at være en fysisk
skadelig handling?

Egon

Fra : Alucard

Dato : 11-05-06 17:42

On Thu, 11 May 2006 10:14:31 +0200, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

> [...]
>sig.
>
>For du har vel fattet, at vold ikke nødvendigvis behøver at være en fysisk

Nu var udgangspunktet spørgsmålet: " Er de venstreorienterede mere
voldelig end de borgerlige?"....

Er du ikke ved at bevæge dig lidt for langt væk fra det....?

Fra : Egon Stich

Dato : 11-05-06 19:53

> [...]
> voldelig end de borgerlige?"....
>
> Er du ikke ved at bevæge dig lidt for langt væk fra det....?

Jamen det kan da besvares kort og klart:
Borgerlige er mest voldsfixerede.
Ingen tvivl om det.
Lige fra statsvold, militær, til personlig vold.

Historien er fuld af exempler på sandheden i dette.

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 11-05-06 20:04

On Thu, 11 May 2006 20:53:02 +0200, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

>Jamen det kan da besvares kort og klart:
>Borgerlige er mest voldsfixerede.

Nix....

>Ingen tvivl om det.
>Lige fra statsvold,

Hvad er det.... Fyring og sådan...?

>militær,

Nå ja, socialister er tøsedrenge, vi andre tør forsvare os.... )

>til personlig vold.

Der er det min opfattelse at venstrefløjen markerer sig kraftigst på
det område....

>Historien er fuld af exempler på sandheden i dette.

Og fuld af eksempler på det modsatte.....

Fra : @

Dato : 11-05-06 20:38

wrote:

> [...]
>Ingen tvivl om det.
>Lige fra statsvold, militær, til personlig vold.
>
>Historien er fuld af exempler på sandheden i dette.

var Stalin Mao og Pol Pot borgerlige?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-05-06 12:58

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> Sjovt nok er det næsten altid folk fra højrefløjen og DF der bliver
> udsat for trusler.

Hvordan er du nået frem til det?

Du har ikke hørt om White Pride eller hvad?

> Er de venstreorienterede mere voldelig end de borgerlige?

Sagen handler ikke om partipolitik, men om en far, der har fået
tvangsfjernet sine børn, og som har truet både den pågældende politiker samt
flere ansatte i den kommunale forvaltning.

Så det er der vist ikke belæg for at påstå.