Hjælpearbejdere tvinger piger til sex
Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 08-05-06 11:14

"Ansatte i humanitære organisationer misbruger piger helt ned til
otteårsalderen, der tvunget til prostitution i det vestafrikanske land
Liberia.

Britisk Red Barnet siger, at det er en udbredt praksis, at mændene, der
ellers er kommet for at hjælpe, misbruger deres magtposition for at få sex
med pigerne."

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/05/08/065328.htm

Det kan selvfølgelig godt kaldes udviklingsbistand, da pigerne jo lærer et
erhverv med gode indtjeningsmuligheder at kende.

Børge

Fra : HrSvendsen

Dato : 08-05-06 11:26

Boerge Rahbech Jensen skrev:

> [...]
>
> Det kan selvfølgelig godt kaldes udviklingsbistand, da pigerne jo lærer et
> erhverv med gode indtjeningsmuligheder at kende.

Jep, de kan ligefrem få nødhjælp for det af de kærlige
humanister.

Fra : Be Ka

Dato : 08-05-06 13:17

Boerge Rahbech Jensen wrote:
> [...]
>
> Det kan selvfølgelig godt kaldes udviklingsbistand, da pigerne jo
> lærer et erhverv med gode indtjeningsmuligheder at kende.

Og Red Barnets hær af professionelle med fundraisere, PR spinfolk og hele
svineriet eksisterer i kraft af at der SKAL ske en mængde af den slags,
ellers er de arbejdsløse, hvilket de ikke er særlig interesserede i.

Fra : Konrad

Dato : 08-05-06 13:23

"Be Ka" <wishwellyxx@yahoo.dk> wrote in message

> Og Red Barnets hær af professionelle med fundraisere, PR spinfolk og hele
> svineriet eksisterer i kraft af at der SKAL ske en mængde af den slags,
> ellers er de arbejdsløse, hvilket de ikke er særlig interesserede i.

Tak skæbne for en anklage. Red Barnet sender misbrugere ud i verden for at
styrke deres "forretningsområde"?? Så har man hørt det med.

Fra : Be Ka

Dato : 08-05-06 15:01

Konrad wrote:

> Tak skæbne for en anklage. Red Barnet sender misbrugere ud i verden
> for at styrke deres "forretningsområde"?? Så har man hørt det med.

nej, det skriver jeg dog ikke, men strategien er lys levende i mange
sammenhænge.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-05-06 06:46

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message
> Tak skæbne for en anklage. Red Barnet sender misbrugere ud i verden
> for at
> styrke deres "forretningsområde"?? Så har man hørt det med.

Du omtaler ulandshjælps korruptionen alt får nænsomt og elskværdigt.

Siden Kennedy sendte peacecorps ud, har ulandshjælp handlet om at
holde ulande tilbage i udvikling

Jeg var naiv og spildte 4 år med at få en på opleveren i Zambia og
Afghanistan 1972-76 med Danida og FN som betalere af fyrstelig løn,
diplomatfrynsegoder, tjener og privatchafør.

4 år var jeg om gennemskue bedraget, som jeg havde drømt om en positiv
karriere i, siden jeg som SFer i gymnasiet droppede søndagsskolens
drømme om at blive missionær

Heldigvis havde Glistrup i de år skabt et parti, der var en mere
værdig sag at hoppe på

Blandt de mange ting der fik mig til at se lyset var at Cand.scient Bo
Büchmann, en af mine nærmeste studiekamerater, søn af kulturradikal
folkeskolelærer, besøgte min kone og mig i Zambia og fortalte om at
Danida ville give ham ekspertansættelse i forlængelse af hans
ulandsfrivilligarbejde i Dar Es Allam i muslimnabolandet Tanzania, og
at for ham handlede det hele om at han var sprunget ud som bøsse og
ikke kunne få nok af de sorte småbørn.
Jeg er sikker på at disse berigedes af analpul med den *hensynsfulde
og gavmilde* godhedsindustri-akademiker (helt som Tønderpigen)
men at påstå at denne såkaldte ulandshjælp kan sammenlignes med
japanernes bæredygtige investeringer i ulandene, er grotesk

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 08-05-06 15:51

"Be Ka" <wishwellyxx@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Og Red Barnets hær af professionelle med fundraisere, PR spinfolk og hele
> svineriet eksisterer i kraft af at der SKAL ske en mængde af den slags,
> ellers er de arbejdsløse, hvilket de ikke er særlig interesserede i.

Det har Red Barnet ikke monopol på. Det gælder (stort set) alle humanitære
organisationer, at de kun eksisterer i kraft af, at mennesker lider nød.

Børge