Flugtninge og demokrati.
Fra : Norma

Dato : 07-05-06 19:48

I grunden fatter jeg ikke mit lands holdning til flygtninge, selv om jeg
ser, at vi er under pres fra ikke bare Europa, men hele den såkaldte
"vestlige" verden.

Men jeg mener, ethvert samfund skaber sine egne regler, og enten er man for
eller også er man imod disse regler.

At lære alle modstandere mod landets regering og love, at de blot kan gå
over grænsen, og så råbe asyl, finder jeg ingen mening i.

For mig at se, er et agtværdigt menneske et, der bliver og kæmper.

Eller, såfremt, de vælger at gøre det i eksil, da i det mindste kæmper mod
regimet i det land, de er flygtet fra.

Jeg kan slet ikke finde nogen logik i, at folk, der har levet under
diktaturer af forskellig art påstår at de flygter, blot for at forsvare
samme diktatur i det land, de er flygtet til.
Vælger at bruge deres liv på at få flere og flere af deres meningsfæller,
tilsyneladende nogle, der støtter den diktaturstat de er flygtet fra, til at
komme ud af landet, for i udlandet at støtte deres synspunkter, der er
ligeså forkvaklede, som de, der herskede, i de lande de er flygtet fra.

Og ret beset fatter jeg ikke, hvorfor noget som helst land, skal tvinges til
at tage imod fremmede.

Altså jeg kan godt se, at amerikanere irreversibelt har ødelagt den
oprindelige befolknings eksistens muligheder, ligesom englændere, der
sejlede alle deres kriminelle til den næsten "øde" ø, Australien, har
ændret levevilkårene for den oprindelige befolkning, ganske betydeligt og
irreversibelt.

Men det betyder, da så ved gud ikke, at det er eksempler til efterligning.

Og når nu de fleste nationaliteter har noget imod at få for mange fremmede,
hvorfor vælger man så ikke bare at respektere det?

Til syvende og sidst gør vi de lande, flygtningene kommer fra en
bjørnetjeneste ved hele tiden at tage trykket af kedlen i stedet for at lade
dem blive, hvor de kom fra og kæmpe for et bedre samfund der, i stedet for
at sidde og brokke sig her!

Norma

Fra : @

Dato : 07-05-06 20:42

On Sun, 7 May 2006 20:48:02 +0200, "Norma" <norma__jensen@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>"vestlige" verden.
>
>Men jeg mener, ethvert samfund skaber sine egne regler, og enten er man for

skiftende danske regeringer har indgået forskellige internationale
aftaler på bl.a. flygtnige/asyl området

>At lære alle modstandere mod landets regering og love, at de blot kan gå
>over grænsen, og så råbe asyl, finder jeg ingen mening i.

helt enig, og jeg finder det også grotesk at f.eks. tamilske flygtnige
ender i danmark, hvorfor ender de ikke i nærmeste sikre land

> [...]
>diktaturer af forskellig art påstår at de flygter, blot for at forsvare
>samme diktatur i det land, de er flygtet til.

det er fordi den slags mennesker slet ikke er reelle flygtninge, de er
udvandret fra deres hjemlandpå grund af fattigdom

> [...]
>komme ud af landet, for i udlandet at støtte deres synspunkter, der er
>ligeså forkvaklede, som de, der herskede, i de lande de er flygtet fra.

arabiske muhammedanere som er kommet her til landet anser sig selv for
værende bedre og mere værd end os vantro, og ønsker at omskabe danmark
til en mødding lig den de selv stammer fra

>Og ret beset fatter jeg ikke, hvorfor noget som helst land, skal tvinges til
>at tage imod fremmede.

det må du nok tale med folketingets flertal om,

jeg så også gerne at danmark trådte ud af de mest himmelråbende
tåbelige aftaler

>Og når nu de fleste nationaliteter har noget imod at få for mange fremmede,
>hvorfor vælger man så ikke bare at respektere det?

fordi indtil nu har den på bjerget herskende mening været at vi blot
skulle importere så meget fatttigdom som muligt, ud fra en ide om, at
blot disse religions- og kulturfremmede kom og så hvordan vi bærer os
ad, ville de straks gøre ligeså

virkeligheden er en helt anden

arabiske muhammedanere _VIL_ ikke integreres

> [...]
>dem blive, hvor de kom fra og kæmpe for et bedre samfund der, i stedet for

nogle lande kunne trænge til en gevaldig intern politisk storvask

landene i OIC og Den Arabiske Liga for eksempel

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/