Liberal, hvordan?
Fra : Norma

Dato : 07-05-06 18:34

Jeg er en lille smule opdraget med de liberale, og tanken tiltaler mig selv
klart.
Altså, meningen med et samfund bør vel være størst mulig frihed til flest
mulige mennesker,
hvis ikke vi skal have en feudalsamfund eller et kommunistisk
børnehave-system, hvor alle skal være ens, ikke?

Derfor undrer det mig, der er opvokset i et socialdemokratisk samfund at se,
hvorledes de liberale forvalter deres regeringsmagt.

Nu, hvor de endelig har fået den :)

Men, hvad har de så foretaget sig?

Givet os mere frihed?

Nej, det kan man vist ikke lige påstå.

Planlægger at gøre det?

Slet ikke!

Tilsyneladende er Danmark i dag, mere eller mindre styret af matematikere
bag en computer!

Og der er ingen mennesker i regeringen, der selv kan tænke.

Deres måde at løse problemer på, går tilsyneladende efter devisen, hvor
mange mennesker, skal der til at forsørge så og så mange gamle.

F.eks.

Regne, regne, regne, vi må have så og så mange indvandrere, helst
veluddannede.

Samtidigt med spørgsmål som, hvad skal der til for at befolkningen lever
længere?

Regne, regne, regne, vi må have så og så mange flere læger, og folk skal
hver dag gå så og så mange skridt, spise så og så lidt fedt samt må ikke
veje mere end så og så meget.
Og der må højst gå 1 måned inden folk, der venter på operation bliver
opereret, ellers kan de gå på privathospital, der opererer hvad so helst for
penge, uanset, om man ved, at de fleste på en venteliste til operation
springer fra, fordi de spontant er blevet bedre, samt at man ved, at enhver
operation indebærer en risiko for varige men!
Men, det lyder jo godt i borgernes ører, tilsyneladende, selv om færre, vil
jeg vædde på, bliver raske og flere invalide, vil jeg godt vædde på, med den
nuværende ordning, samtidigt med at pengene gives til mennesker, der blot er
lidt irriterede over at få ondt i højre knæ, når de træner maraton og tages
fra folk, der risikerer at blive demente, med mindre de får en hurtigere
behandling.
Men de klager jo ikke lige så meget, eller, de klager jo aldrig, for det kan
de jo i sagens natur ikke ligeså godt, som en maraton-løber kan, en der tror
på, at det vil være bedre for ham at få en knæoperation, og som ikke på
privathospitalet bliver informeret tilstrækkeligt om, at han det næste halve
efter operationen kommer til at gå med skinne og sandsynligvis aldrig kommer
til at gennemføre et maraton igen. For det er der ikke ret mange
knæopererede der gør, hvorfor 6 ugers træningspause nok havde været et bedre
råd, frem for en operationsgaranti!

Plat!

For mig, og jeg vil forsøge at gøre det her indlæg kort :)

For hvor er det liberale henne?

Matematikerne har regnet ud at kvinder tilbringer mere tid væk fra
arbejdsmarkedet end mænd pga barselsorlov.
Og, hvad vil de så gøre ved det?
Forlange at kvinder bliver længere tid på arbejdsmarkedet end mænd!
Hvor er det liberale henne i det?

Hvis vi nu selv, som mennesker foretrækker at det skal være således, at
mødre passer små børn, som folk har foretrukket det i så mange generationer,
som der er vidnesbyrd om, så er det da kun en matematiker, uden indsigt i
humane forhold, der kan sætte sig til at regne ud, hvor længere en kvinde så
skal være længere på arbejdsmarkedet i forhold til en mand, for at deres
pensionsopsparing bliver lige stor.

Men det er vel samtidigt kun logik, matematisk set!

Så hvor er de mennesker henne, der kan tænke selv?

De der tænker: Hvis vi vil bevare vores befolkningstal, hvorledes gør vi det
så mere attraktivt for mennesker at få flere børn?
De der tænker: Hvs vi vil bevare vores befolkningstal, hvad gør vi så ved at
danske mænd, snarere, som reglen end som undtagelsen, har nedsat
sædkvalitet?
Ved at danske kvinder får børn senere og senere, især de kvikkeste af dem,
dem der tager en af de uddannelser, vi ønsker flere af?
Hvordan kan vi hjælpe og støtte dem?

Enhver økonom og enhver marketingschef vil vide, at man kun får mere af
noget man ønsker, ved at reklamere for det.

Men hvad gør de såkaldte liberale?

De lytter til deres ansatte matematikeres beregninger.

Og tænker at, jo, så OK; så må vi importere så og så mange mennesker, lade
danskere, et af verdens mest produktive folkeslag, især hvad kvinder angår,
arbejde mere og mere,
og så fortsætter vi ellers med at lukke varer til en billig penge ud på
markedet, uden at tage os af, om de udsender gifte der nedsætter danske
mænds sædkvalitet og uanset, om vi har førstepladsen på verdensplan, hvad
det angår, ligesom vi ligger på førstepladsen, hvad hyppigheden af
brystkræft tilfælde gør,

Men således tænker matematikere ikke. De tænker i tal, og PS jeg er selv
matematiker, men derfor skuer det mig da alligevel i ørerne, når jeg hører
såkaldte liberale udtale sig.

Lad os få humanister på banen!

Norma

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 08-05-06 12:45

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> wrote in message

> [...]
kommunistisk
> børnehave-system, hvor alle skal være ens, ikke?

"skal have" ??

Efter min mening *har* vi allerede børnehave-systemet og efterhånden
som vi tilpasser os islam får vi såmænd også feudalsamfundet
genindført.

Set med statens øjne er befolkningen er "ressourcer", der skal
udnyttes - eller udbyttes - maksimalt over deres levetid.

Derfor den megen detailregulering og ensretning. Staten har simpelthen
overtaget den klassiske 1920'er kapitalists rolle med tidsstyring,
stempelur og virksomhedsbutikken hvor man kan få lov at bruge sin løn
på de varer som kapitalisten finder for godt at producere.

> Derfor undrer det mig, der er opvokset i et socialdemokratisk
samfund at se,
> hvorledes de liberale forvalter deres regeringsmagt.

Det undrer ikke mig - det skyldes to ting, efter min mening:

For det første:

Udgangspunktet for alle danskere og danske politikere er jo, at det
Danske samfund allerede helt perfekt og det Højeste Opnåelige på denne
jord. Derfor bliver den eneste mulige politik pernittengryneri om
tidens mediebegivenheder, regelrytteri samt mere og mere lovgivning og
kontrol for at opretholde illusionen om at samfundsordenen kan bevares
uforandret til evig tid!

For det andet:

Der er jo ikke nogen opposition og ingen alternativ politik
overhovedet fordi oppositionen ikke kan komme forbi
invandrerspørgsmålet uden at selvdestruere.

Oppositionen har ingen visioner, ingen drømme for fremtiden og ingen
ideer om hvilket samfund man burde arbejde hen imod. Vælgerne har
naturligvis for længt gennemskuet at der eneste oppositionen reelt vil
er at være kalif i stedet for kaliffen (De Radikale vil endda gerne
kalifatet, når bare Jelved kan blive Kalif .

Alt hvad oppositionen kan enes om er at komme med ævl og pladder om
papirgange, som næppe interesser nogen i dette land udover Politikens
redaktion, samt *endnu mere* pladder om "Danmarks Omdømme" blandt folk
og institutioner som danskerne i allerbedste fald er totalt ligeglade
med.

Den eneste lille uenighed, der er tilbage, er hvilke grupper man skal
stjæle fra og hvem man skal favorisere (lidt!!!, et par ppm af
budgettet, måske) - så vælgerne vælger naturligvis den bestående
ligegyldighed; det ved man jo trods alt hvad er, ikke mindst fordi
Dansk Folkeparti alene leverer et klart svar på
indvandringsspørgsmålet.

Fra : Norma

Dato : 08-05-06 19:54

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
skrev i en meddelelse news:e3navd$1qh$1@news.al.sw.ericsson.se...

> [...]
>
> Efter min mening *har* vi allerede børnehave-systemet og efterhånden
> som vi tilpasser os islam får vi såmænd også feudalsamfundet

Jeg taler slet ikke om Islam, slet ikke.
Jeg taler om en såkaldt liberal regering, der opfører sig værre end nogen
børne-have-pædagogisk socialdemokratisk regering nogen sinde har gjort.
Som tilsyneladende ikke er i stand til at tænke selv, men som blot
uddelegerer opgaverne til matematikere, der sidder og regner på, hvad
samfundet vil få brug for om 20 eller 50 år, men som ikke er i stand til at
tænke over, hvorledes samfundet skaffer sig de goder, det kommer til at
mangle, på anden måde end ved at tænke, a la, ja men så køber vi os så mange
flere mennesker eller at, hvis kvinder betaler mindre pr. liv til deres
pension, at så må de arbejde, regne, regne, regne, så mange flere år.
Og så videre.
Der er i mine øjne ingen indsigt i den slags beregninger.
Tværtimod vidner de om mangel på forståelse for sammenhænge samt
intelligens.

> [...]
> stempelur og virksomhedsbutikken hvor man kan få lov at bruge sin løn
> på de varer som kapitalisten finder for godt at producere.

Staten har ansat og stoler tilsyneladende på matematikere, der regner nogen
lunde sådan her:
Hvis det tager 10 straffefanger 10 måneder at grave en grøft af en eller
anden størrelse, velvidende, at de, når de er færdige, selv skal kaste den
til igen, da de blot graver grøften for at blive aktiverede,
hvor lang tid vil det så tage 100 mennesker, der risikerer at deres landsby
bliver oversvømmet, med mindre de får en grøft af samme størrelse, for at få
den færdig?

> [...]
> overhovedet fordi oppositionen ikke kan komme forbi
> invandrerspørgsmålet uden at selvdestruere.

Det er rigtigt, at politik er blevet ligeså kedeligt, som det ville være at
spille fodbold, hvis det var forbudt at vinde mere end en gang.
Vinder man første kamp, er man resten af sæsonen dømt til blot at sparke
bolden frem og tilbage, da det på forhånd er besluttet, at intet hold i
henhold til globale regler må vinde mere end en gang.

> [...]
> redaktion, samt *endnu mere* pladder om "Danmarks Omdømme" blandt folk
> og institutioner som danskerne i allerbedste fald er totalt ligeglade

Ja, jævnfør ovenfor. Det er ikke tilladt at gøre noget bedre end godt!
Dog hellere lade folk grave grøfter og kaste dem til igen, end at lade dem
opdage, at samfundet fungerer fint uden at alle arbejder.
Og.
Uden at tænke noget i retning af: Hvis 100 arbejdsløse på et år producerer
ingenting, men en arbejdsløs på 10 år producerer at hit, der udgives i hele
verden og giver Danmark en indtjening på 100 milliarder kroner hvert år i 3
år, hvor mange arbejdsløse skal vi så have for at gøre det samme igen?
Nej, i stedet tænker de, hvor mange blomsterbindere kunne vi så have fået
uddannet gratis, fremfor at have givet de 100 arbejdsløse kontanthjælp?

> [...]
> ligegyldighed; det ved man jo trods alt hvad er, ikke mindst fordi
> Dansk Folkeparti alene leverer et klart svar på

Det er da ikke indvandrerne, der ødelægger Danmark, det er da bare det
signal det sender til den danske befolkning om, at de ikke selv må bestemme,
hvor mange af dem, de vil have, samt hvilken opførsel de forventer af dem,
inden de skal forsørges af samfundet.
Det er vel nok snart enhver 18-årig i Danmark, der er blevet fratruet sin
mobil af en flok fremmede fætre, samt enhver 18-årig i Danmark, der har set
en af deres tidligere kammerater, pludseligt blive gift med en ugift
tilsløret kusine fra sine bedsteforældres hjemland, hvorefter de ikke ser
mere til ham, selv om de ringer :)

Den slags gennemskuer de da lynhurtigt!

De har også hørt på pigerne i deres klasse, der har været forelsket i en
indvandrer, elsket ham, tilmed gjort sig selv til "perker-tøs" pga
kærlighed, og de har forsvaret hende og hendes kærlighed.
Blot for senere at trøste, når kæresten senere foreslog hende også at elske
med hans fætter, eller pludseligt fortalte, at han allerede for et par år
siden var blevet gift i sit hjemland.

Og dog?

For uanset, hvor meget de kommer til at brokke sig, så er det tilsyneladende
alligevel besluttet, at danskere, lige som så mange andre folkefærd i
verden, pga den globale Jantelov, ikke må føre sig for meget frem, selv
bestemme, hvem der må bo i vores land, hvor mange børn, vi ønsker, ligefrem
måske sætte en ære i at få flere end alle andre.

Nej, for det vil da være forbudt!

Norma

Fra : Egon Stich

Dato : 08-05-06 20:55

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Der er i mine øjne ingen indsigt i den slags beregninger.
> Tværtimod vidner de om mangel på forståelse for sammenhænge samt
> intelligens.
>

> Norma

Det er jo det, jeg har sagt i årevis.
De satans akademikere, der kun kender tilværelsen fra bøger, er en pestilens
for alle.
Vi kunne lære af Mao, og sende dem ud at grave grøfter.
Så ku´de lære det, ku´de

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 09-05-06 14:31

On Mon, 8 May 2006 21:54:40 +0200, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

> [...]
>for alle.
>Vi kunne lære af Mao, og sende dem ud at grave grøfter.

ikke alle

jeg kender mindst 2 af slagsen som simpelthen vil være til fare for
sig selv og deres omgivelser hvis de får en skovl i hånden

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Norma

Dato : 09-05-06 22:03

> ikke alle
>
> jeg kender mindst 2 af slagsen som simpelthen vil være til fare for
> sig selv og deres omgivelser hvis de får en skovl i hånden

Kan se I tænker som politikerne og deres matematikere, at såfremt folket
blot er beskæftiget, ja, da gør de i hvert fald ikke vrøvl imens.

Men, det er da ikke særligt rentabelt at have så mange mennesker til at
rende rundt og uddanne sig til blomsterbindere eller tage truck-kørekort,
eller hvad som helst, der for tiden er in at "aktivere" folk med, når
enhver, med blot en lille smule intelligens vil vide, at såååå mange
blomsterbindere og truck-førere bliver der altså nok ikke brug for i
fremtiden, selv om tilsyneladende alle arbejdsløse kvinder er lykkelige for
at blive revaliderede til blomsterbindere og alle mænd for at få et større
kørekort.

Ingen regner tilsyneladende på, at hvis man lod alle de mennesker, der ikke
lige gad være truckførere eller blomsterbindere, selv vælge, hvad de ønskede
sig, så ville det kunne betale sig, såfremt blot en ud af tusind af disse,
fik en rentabel ide.

En ide, der måske blot skulle kunne sælges til en ud af tusinde mennesker i
verden.

Jamen så ville vi kunne leve af mange flere på kontanthjælp, ja, så ville de
udgøre vores lands største ressource.

Norma

Fra : Egon Stich

Dato : 10-05-06 17:31

> ikke alle
>
> jeg kender mindst 2 af slagsen som simpelthen vil være til fare for
> sig selv og deres omgivelser hvis de får en skovl i hånden

Vil det ikke være at foretrække, når man ser, hvor uendelig stor skade de
gør generelt for hele samfundet?
Navnlig DJØFerne.
Får de en skovl. kan man jo bare indførte en farezone, ligesom man har på
skydebaner.

MVH
Egon

Fra : santana.sorensen@get~

Dato : 10-05-06 10:03

Egon Stich skrev:

> [...]
> for alle.
> Vi kunne lære af Mao, og sende dem ud at grave grøfter.

Det var jo en stor success, ikke? Hvor mange var det lige der døde?
Eller hvad med at være konsekvent, ligesom de Røde Khmerer. De
aflivede de intellektuelle, dvs folk som kunne læse & skrive.

/Martin

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 10-05-06 10:10

<santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det var jo en stor success, ikke? Hvor mange var det lige der døde?
> Eller hvad med at være konsekvent, ligesom de Røde Khmerer. De
> aflivede de intellektuelle, dvs folk som kunne læse & skrive.

Hvis man må være kynisk, må det jo siges at virke ganske glimrende. Døde
mennesker ligger meget stille og siger sjældent noget. :)

Børge

Fra : Egon Stich

Dato : 10-05-06 17:34

Egon Stich skrev:

> [...]

Eller hvad med at være konsekvent, ligesom de Røde Khmerer. De
aflivede de intellektuelle, dvs folk som kunne læse & skrive.

Grundtanken bag kulturrevolutionen var ubestridelig rigtig.
Og jeg tror ikke, nogen dør af at blive sat til at arbejde med
grøftegravning eller i jordbærrene.
Hovedsagen er, at få dem bort fra deres regne og skrivemaskiner.
Og lære dem at lave noget gavnligt og fornuftigt.

MVH
Egon

Fra : td

Dato : 10-05-06 18:20

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hovedsagen er, at få dem bort fra deres regne og skrivemaskiner.
> Og lære dem at lave noget gavnligt og fornuftigt.

Det bliver et spændende samfund, hvor alle er beskæftiget med manuelt
arbejde og ingen laver tankearbejde. Det vil fx sige ingen lærere, ingen
fagforeningsfolk, ingen politikere, ingen til at drive denen nyhedsgruppe,
elelr få ideen til den. I øvrigt heller ingen til at skrive i den, da ingen
længere jo lærer at læse og skrive.

td

Fra : Alucard

Dato : 10-05-06 19:40

Men grave grøfter DET kan vi... )))))))

Fra : Egon Stich

Dato : 11-05-06 09:17

"td" <tomdooley(nomorespam)@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fagforeningsfolk, ingen politikere, ingen til at drive denen nyhedsgruppe,
> elelr få ideen til den. I øvrigt heller ingen til at skrive i den, da

Lad nu være med at inddrage befolkningsgrupper, der er nyttige for os alle i
sagen.
Jeg taler udelukkende om de "Cand. ikke noget som helst", der forpester vort
samfund med deres skrivebordsteorier og alenlange regnestrimler.

Det er dem, der skulle sættes til at arbejde for føden, så de kunne lære, at
der er forskel på deres spejlverden og virkeligheden.

Egon

Fra : td

Dato : 11-05-06 09:55

> [...]
> vort
> samfund med deres skrivebordsteorier og alenlange regnestrimler.

Kan du ikke lige sætte, om ikke navne, så i hvert fald stillingsbetegnelser
på disse? For jeg kender faktisk ikke nogen af den slags.

td

Fra : Egon Stich

Dato : 11-05-06 19:33

> Kan du ikke lige sætte, om ikke navne, så i hvert fald
stillingsbetegnelser
> på disse? For jeg kender faktisk ikke nogen af den slags.
>
> td

Det har jeg jo gjort mange gange.
Men så igen, for din skyld:
Først og fremmest DJØFere.
Dernæst Politter og konsorter.
Især de af dem, der misbruger uddannelsen til at blive levebrødspolitikere.

En lidt anden kategori, ikke akademikere, er så de samfundsskadelige og for
folkesundheden livsfarlige bønder.
De anvender jo forøvrigt også b.la. DJØFere til at varetage deres svinerier.

MVH
Egon

Fra : td

Dato : 11-05-06 21:49

> [...]
> Først og fremmest DJØFere.
> Dernæst Politter og konsorter.
> Især de af dem, der misbruger uddannelsen til at blive

Du mener ikke at økonomer, jrusiter og samfundsvidenskabelige kandidater
arbejder?
Jeg er slet ikkke enig. De fleste af dem laver fakltisk et ret godt stykke
arbejde.

> [...]
> for
> folkesundheden livsfarlige bønder.
> De anvender jo forøvrigt også b.la. DJØFere til at varetage deres

Ja lad os afskaffe dem alle til hobe, og leve af egen avl fra nyttehaven.

Og nej ,jeg er hverken DJØF'er polit eller landmand.

td

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 12-05-06 08:24

> [...]
> arbejder?
> Jeg er slet ikkke enig. De fleste af dem laver fakltisk et ret godt stykke

Ih ja, meget af tiden med at skrive til hinanden. Nogle af disse akademikere
udarbejder cirkulærer, retningslinier og statistikker, mens andre med
tilsvarende baggrund udarbejder ansøgninger, som behandles af en tredie
gruppe af samme typer akademikere på grundlag af retningslinier fra den
første gruppe. Nogle af de akademikere, der skriver ansøgninger, bruger også
meget tid på vejledning af borgere og virksomheder på grundlag af den første
gruppes retningslinier, fordi de jo er skrevet til akademikere.

Børge
E-mail: brahbech(snabel-a)post8.tele.dk

Fra : td

Dato : 12-05-06 09:50

"Boerge Rahbech Jensen" <asdf@asdf.asd> skrev i en meddelelse

> [...]
> bruger også meget tid på vejledning af borgere og virksomheder på grundlag
> af den første gruppes retningslinier, fordi de jo er skrevet til

Jeg kan forstå at du ikke bryder dig om akademikere? Jeg ville nødigt leve i
et samfund uden.

td

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 12-05-06 09:57

"td" <tomdooley(nomorespam)@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan forstå at du ikke bryder dig om akademikere?

Det har du ret i. Ikke mindst er jeg træt af, at de sociale systemer og de
fleste tilskudsordninger nu synes at være indrettet således, at de bedste
tilbud er forbeholdt dem, der kender de rigtige formuleringer og
klagemuligheder.

Fra : td

Dato : 12-05-06 11:03

> [...]
> fleste tilskudsordninger nu synes at være indrettet således, at de bedste
> tilbud er forbeholdt dem, der kender de rigtige formuleringer og

Det kandu godt have ret i. Men hellere det end slet ingen tilskudsordninger.
Og det er så bare min mening.

td

Fra : Norma

Dato : 20-05-06 19:34

> [...]
> fleste tilskudsordninger nu synes at være indrettet således, at de bedste
> tilbud er forbeholdt dem, der kender de rigtige formuleringer og

Jeg tror slet ikke, det er således, det forholder sig Børge.
Men som jeg altid råder de mennesker, jeg møder, der er havnet i
situationen, så er det af formulere nogle ønsker, inden de møder op på et
socialkontor.
Som jeg forstår det, har de fleste der vælger socialrådgiveruddannelsen et
ønske om at hjælpe andre mennesker, især det små. Så det kan måske nærmere
være en hindring, for at opnå hjælp, at fremstå som "klogere" end dem. Men
fordi de blot er mennesker, da kan det være en god ide, selv at foreslå dem
en løsning, om det så skal være en treårig uddannelse som håndarbejdslærer,
en fireårig støtte til at gå på lærerseminarium, selv om det kræver
dispensation at få støtte til en uddannelse, der varer mere end to år. Men
de, der har et ærligt ønske, får dem i reglen opfyldt.
Ligesom, det kan være en god ide at ønske sig ansættelse et bestemt sted,
fordi de, der reelt gerne vil arbejde, koster arbejdsgiverne næsten
ingenting i en ret lang periode.

Problemet, som jeg opfatter det, er at alt for længe møder triste op og
lægger alle deres problemer i skøder på "mor" socialrådgiver, som de tilmed
råber af, som var hun deres egen mor; men det kan hun naturligvis ikke finde
ud af.
For hvorledes hjælpe nogen, der bare er sure og negative og intet selv
giver, intet eget initiativ har?

Man kan få hjælp til næsten alt her i landet, hvis blot man orker at
formulere over for sig selv og sin socialrådgiver, hvad man ville ønske sig
hjælp til.

Norma

Fra : Egon Stich

Dato : 12-05-06 11:37

> [...]
> arbejder?
> Jeg er slet ikkke enig. De fleste af dem laver fakltisk et ret godt stykke

Hvis man anser det for "godt" at de sælger sig som indpiskere for borgerlige
kapitalistiske synspunkter, og misbruger deres uddannelse til at opfinde
regnestykker, der alene har til formål at tryne fattige og berige de
rigeste, har du da ret.
Men jeg opfatter dem som egoistiske sataner, der med rette kan betegnes som
kapitalistlakajer og samfundsskadelige.

> Ja lad os afskaffe dem alle til hobe, og leve af egen avl fra nyttehaven.
>
> Og nej ,jeg er hverken DJØF'er polit eller landmand.
>
> td

Det er jo netop på grund af den første gruppe, at vi ikke kan få vedtaget
f.ex. love, der forhindre at svinene "strutter af pennicilin".
Noget mennesker dør af..!!

Egon

Fra : td

Dato : 12-05-06 13:49

> [...]
> rigeste, har du da ret.
> Men jeg opfatter dem som egoistiske sataner, der med rette kan betegnes

Tro mig. Der findes DJØF'ere overalt og af alle politiske observanser, også
de socialistiske idet alle samfundssystemer fordrer en vis form for
lovgivning, nogen til at udarbejde disse love, og ngen til at administrere
dem. Men jeg ved selvfølgelig godt, at du betragter dig selv som, den eneste
sande socialist, der er tilbage i verden.

td

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-05-06 11:39

> [...]
> dem. Men jeg ved selvfølgelig godt, at du betragter dig selv som, den
> eneste sande socialist, der er tilbage i verden.

Det er nemlig lige præcis det han gør og hans åndelige vejleder er
sømandsbossen (Fælles (kon)Kurs). Folk som mig er i Egons øjne blot nogle
elendige salonkommunister hvis eneste formål det er at gøre livet surt for
Egon og hans ligesindede.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Norma

Dato : 12-05-06 18:38

> [...]
> arbejder?
> Jeg er slet ikkke enig. De fleste af dem laver fakltisk et ret godt stykke

Vurderet efter hvilken norm?
Har rationaliseringseksperter mon kigget deres arbejde i sømmene for nyligt?
Hvad hvis de tager fejl eller sjusker?
Findes der så en slags "gabestok" på nettet, således at alle kan føle med i,
hvem de er, og hvor de har vurderet forkert eller sjusket?
Link, please.

Norma

Fra : td

Dato : 12-05-06 22:15

> [...]
> Findes der så en slags "gabestok" på nettet, således at alle kan føle med
> i, hvem de er, og hvor de har vurderet forkert eller sjusket?

Det er lidt svært at komme med et link til folk, der passer passer deres
arbejde. Disse mennesker er, som de fleste andre, sat til at gøre et job, og
det gør de. At nogen ikek kan lide det job, de udfører - eller det, der
kommer ud af det - er ikke ensbetydende med, at jobbet ikke udføres godt.

td

Fra : Egon Stich

Dato : 13-05-06 09:23

> [...]
> det gør de. At nogen ikek kan lide det job, de udfører - eller det, der
> kommer ud af det - er ikke ensbetydende med, at jobbet ikke udføres godt.

Tjah--
Den sang har man da vist hørt før.
Var det ikke i Nürnberg?
Befehl ist Befehl?

Mekanismen er den samme.
Man gør bare sit arbejde, uden at tænke over, hvilke ulykker man forårsager.
Se blot på lederne af de institutioner, der ofte kommer i skudlinien.
Fødevarehalløjet, f.ex.
En højtlønnet chef har ikke nosser til at sige fra, når beskærelserne
bevirker, at systemet ikke fungerer.
Sådanne er jo prototyopen på akademikere, med en ryggrad og anstændighed
blødere end udkogt spaghetti.

De har ikke større berettigelse, end en etbenet i en røvsparkerkonkurrence.

MVH
Egon

Fra : td

Dato : 13-05-06 10:34

> [...]
> blødere end udkogt spaghetti.
>
> De har ikke større berettigelse, end en etbenet i en

Nogenlunde samppe berettigelse som de håndværkere, der laver elendigt
arbejde, fordi de vælger ikke at sige chefen imod. Hvor er forskellen?

td

Fra : Egon Stich

Dato : 13-05-06 21:04

> Nogenlunde samppe berettigelse som de håndværkere, der laver elendigt
> arbejde, fordi de vælger ikke at sige chefen imod. Hvor er forskellen?
>
> td

Den er ikke til stede.

MVH
Egon

Fra : td

Dato : 13-05-06 21:23

> Den er ikke til stede.

Hvorfor hører man dig så aldrig harcellere mod håndværkere og ufaglærte, der
optræder på samme måde som de akademikere, du hele tiden kritiserer?

td

Fra : Egon Stich

Dato : 14-05-06 08:42

> Hvorfor hører man dig så aldrig harcellere mod håndværkere og ufaglærte,
der
> optræder på samme måde som de akademikere, du hele tiden kritiserer?
>
> td

Fordi jeg sagtens kan få øje på forskellen i proportionerne.
Hvis en håndværker laver en utæt rørsamling eller lignende, skader det ikke
hele samfundet.
Som det jo reelt vil gøre, hvis eksempelvis de prostituerede fra CEPOS får
held med deres udbredelse af deres semi fascisme.

Endvidere er der vel forskel på den håndværker, der udfører arbejdet, og på
den af firmaet ansatte akademiker, der udsteder ordrene?
Sidstnævnte er vel den, der mod bedre vidende sparer på dimensioner på
bærende elementer i sportshaller for exempel?

MVH
Egon

Fra : Norma

Dato : 18-05-06 19:17

> [...]
> kommer ud af det - er ikke ensbetydende med, at jobbet ikke udføres godt.

Det er da lykkedes regeringen at få indført en gabestok på nettet, hvor
læger, der har fået en klage hænges ud ved navns nævnelse.

Noget lignende må vel let kunne indføres overfor politikere, der ikke har
holdt deres valgløfter, "rationaliseringseksperter", hvis forslag blev
dyrere end tidligere ordninger, jurister, der har afsagt en dom i byretten,
der senere er blevet underkendt i landsretten, revisorer, hvis regnskaber
ikke er blevet godkendt, embedsmænd, af enhver art, der har rådet en
politiker forkert, matematikere, der ofte f.eks kommer til at overse et
komma, hvorfor deres beregninger måske bliver 1000 gange for store eller for
små, til stor skade for måske hele samfund, mange mennesker og virksomheder.

Hvor skal vi kunne finde deres navne henne?

Og hvorfor skal vi i det hele taget stole på folk, med meget snævre
uddannelser?

De har jo typisk intet overblik.

Norma

Fra : santana.sorensen@get~

Dato : 10-05-06 10:04

Norma skrev:

> [...]
>
> Derfor undrer det mig, der er opvokset i et socialdemokratisk samfund at se,
> hvorledes de liberale forvalter deres regeringsmagt.

Hvilke liberale? Der er da ikke ret mange i den danske regering. På
den anden side, de Radikale er jo ikke særligt radikale, vel?

/Martin

Fra : Norma

Dato : 18-05-06 19:27

Norma skrev:

> [...]
Hvilke liberale? Der er da ikke ret mange i den danske regering. På
den anden side, de Radikale er jo ikke særligt radikale, vel?

OK, så vi er enige, desværre, for jeg så gerne en mere liberal regering,
fordi, jeg ønsker et samfund med større frihed,
og selv om jeg mener, det er godt med en stabil stat, så mener jeg ikke, at
de skal deltage i ret meget, der ikke vedkommer dem.

Det er da f.eks. for meget, at de forsøger at ensrette alle uddannelser, i
stedet for at tro lidt på, at mange mennesker er i stand til selv at søge
den viden, de mangler, for at nå et bestemt sted hen.

Det er for meget, at de vil bestemme en pensionsalder, når folk nok selv vil
være i stand til at vælge, hvornår de finder det passende at trække sig
tilbage fra arbejdsmarkedet (selvfølgelig vokser ens pension mest, i de
sidste år, man har den, hvor værdien er størst, men det må folk de selv
regne på)

Det må være OK, hvis forældre ikke altid ønsker at arbejde, mens de har små
børn, altså så længe de selv betaler for det, siger deres jobs op og ikke
belemrer deres arbejdsgiver med krav om urimelige betalinger for først
barselsorlov siden forældreorlov.

For tiden ser det ud til at EU-landene på nærmest feudal vis kæmper om at få
flest mulige mennesker
til at arbejde i længst mulig tid.

Norma