"Indsatte vil ikke afsone med fodlænke"(Po~
Fra : Bo Warming

Dato : 06-05-06 23:05

"Indsatte vil ikke afsone med fodlænke"(Politiken 6.5)

Man havde regnet med 150 hjemmefængslede ad gangen, men aktuelt er
der blot 38, og Politiken angiver nedgang i antal spritbilister der
straffes, som årsag.
Stærke kræfter ønsker ikke kriminalforsorgens ansatte erstattet af
hjemmefængslingens elektronik, og det er nok en årsag til at man ikke
opnår samme succes med denne billige strafform som andre lande
Et gammelt ordsprog lød "Man spørger ikke mordere om galgen bør
afskaffes". Selvfølgelig bør man heller ikke spørge de dømte om
billige strafformer skal indføres - afgørende er, at samfundet
beskyttes, og at forebyggende straf opnåes.
Meget tyder på at vore fænglser har så spændende socialt miljø og så
luksuriøse forhold (udgangs- og besøgs-tilladelser, terapi-tilbud og
fornem mad osv.) så folk foretrækker fængsel frem for at blive hjemme
hos konen.
Måske pædofili og anden forbrydelse sker i øget omfang - bl.a. udført
af ulykkesfugle - fordi dom og straf ikke er særlig afskrækkende

EVT FORKORT AF SLUTNINGEN, REDIGER FRIT
Med venlig hilsen Bo Warming, Bjelkes Alle 46, 2200 N

Fra : JensenDenmark

Dato : 07-05-06 05:40

> [...]
> Måske pædofili og anden forbrydelse sker i øget omfang - bl.a. udført af
> ulykkesfugle - fordi dom og straf ikke er særlig afskrækkende

Det er alkoholforbuddet og tekniske problemer med sendestyrken, som er
årsagen.

I et normalt fængsel kan de indsatte enten få smuglet sagerne ind eller de
kan vente til en udgang, som de har så rigelig af, hvor de så kan ligge i
sprit under udgangen.

Da folk, som afsoner i hjemmet, skal aflægge prøve en gang i døgnet, så
stilles de som menneske dårligere end folk i fængsel, når de ikke engang
imellem kan nyde en af de mest basale frihedsrettigheder - en rettighed, som
faktisk kan føles vigtigere end stemmeretten.

Folk, som bor i betonhuse, kan heller ikke afsone uden problemer. De vil
opleve de samme problemer, som folk med trådløse netværk oplever. Hvis de
insisterede på denne form for straf, ville de risikere at de måtte afsone
hele deres straf i stuen. Toiletbesøg må foregå i en spand i hjørnet og
familiemedlemmer må sørge for udskiftning.

Så mit råd må være at man ser på forbrydelsens art og indebærer den ikke
misbrug af sprit, så drop det forbud.

Sekundært så kunne man sørge for at der var flere "accesspoints" i huse, som
ikke er velegnet til trådløse netværk. Det ville være en fordel for
samfundet af fængslerne, bliver brugt til dem, som virkelig har brug for at
være spærret inde.

Med venlig hilsen
JensenDanmark

Fra : Bo Warming

Dato : 07-05-06 07:38

"JensenDenmark" <jensen@center-validering.dk> wrote in message

> [...]
> risikere at de måtte afsone hele deres straf i stuen. Toiletbesøg må
> foregå i en spand i hjørnet og familiemedlemmer må sørge for

BIG DEAL. Man får ikke kolera af at sætte marmeladeglas ud af rummet
gennem en kattelem, hvis ingen familiemedlemmer gider eller
eksisterer.

> Så mit råd må være at man ser på forbrydelsens art og indebærer den
> ikke misbrug af sprit, så drop det forbud.

Sføli, justitsministeriet saboterer bevidst at dette bliver succes

> [...]
> fordel for samfundet af fængslerne, bliver brugt til dem, som
> virkelig har brug for at være spærret inde.

Andre lande bruger chips-systemer uden problemer

Danske fangevogter-fagforeninger har magt til at sabotere fairplay
afprøvning af den geniale opfindelse.

Al anden frihedsberøvelse end extremt truende voldsforbrydere og
vanetyve bør erstattes af hjemmefængsling - som også bør bruges på
mistænkte, betinget dømte, prøveløsladelser, samfundstjeneste,
udgangstilladelse

Selvfølgelig må det ikke komme frem, at staten bevidst gør fængsler
til forbrydelses-uddannelsessteder med vidunderlige
kursus&hotelfaciliteter, for der skal være job til politi og andre
terapeuter

Selvfølgelig er visse koner så utålelige at
folk-med-ulykkesfugl-tendens bliver (pædofil)forbryder delvis med
bagtanke om at også i fængslet har man det langt sjovere end hjemme -
jeg har prøvet to af slagsen, det var sjovt. Gruppepres-slaver der ser
skam i at have været jailbird er ikke alle.

Når jeg fik besøg af min kone var der bollerum med kaffemaskine - man
kæler for fangerne, som ofte har råd at bestille massagepige. Smugling
er nemt.
Ekstrabladets dobbeltside 25 april gennemgik hvor let man smugler
bl.a. motiltelefoner ind i lukkede fængsler.. Læg fængsel på en ø og
gør den radiodød, og brug det til visse fanger. De fleste bør dog have
telefon-tråd-forbindelse til at snakke med medfanger, uden at få tæv.
Billigt og rimeligt - voldsstraf oven i frihedsberøvelse er vilkårlig
dødsstraf i visse tilfælde. Vi er bananrepublik imod pædofile - mm -
igår spyttede en bølle på mit fortov mig i ansigtet og råbte pædofil
af mig - folk er hysteriske. Men han slog ikke, for vor øjenkontakt
overbeviste ham at hans selv-opgejling var uden rod i virkelighed. Men
er man dømt, som jeg måske bliver for blotteri, som jeg ikke har
begået, så er man boksebold, især i fængsler.

Weekendfængsling i hjemmet er langt mere afskrækkende end
tremmehotellet - lad visse forbrydere blive i jobbet, men tage lige
hjem når fyraften. Nemt at tjække.

Hvis stikprøvekontrol viser narko eller sprit i blodet (eller alarm
går pga svinkeærinde væk fra rummet), så hedder det isolation resten
af afsoningsperioden - så kan de lære det. Men de fleste indsatte er
muslimer og dem tør vi SLET IKKE straffe effektivt.
Kold tyrker afvænner alle, farefrit, billigt. Arbejdsløshedsskabende
for terapeuterne - dem der importerer vor muslimer. Og som snart er i
flertal sammen med muslimer og tossegode danskere