Giv racismen det røde kort
Fra : Gamle Jensen

Dato : 05-05-06 11:42

Giv racismen det røde kort

Kampagnen er fløjtet igang. Giv racismen det røde kort" er kampagnen der
bliver til i et samarbejde mellem MIXeurope og Spillerforeningen. Projektet
udspringer fra det engagement i sagen, som elitefodboldspillerne i Danmark
og de danske fodboldspillere i udenlandske klubber har. "Giv racismen det
røde kort" er imod racisme i og omkring fodbolden og i samfundet som sådan.
Kampagnen er for integration og for positiv mangfoldighed.

"Giv racismen det røde kort" vil bestå af tre kampagne-ben:

a.. Synlighed. I forbindelse med fodboldkampe og fodboldbegivenheder og i
annoncering vil spillerne give budskaberne under "Giv racismen det røde
kort" videre, så de bliver synlige og tydelige for offentligheden.
b.. Skolekampagne. Udvikling af undervisningsforløb integreret i
undervisningen om racisme og diskrimination i Danmark.
c.. Virksomhedskampagne. Diskussion og debat på virksomheder. Etablering
af aftale om ansættelser af etniske minoriteter i virksomheder.
For at skabe synlighed omkring kampagnen og få budskaberne frem siger
følgende ambassadører "Giv Racismen det røde kort".

Morten Wieghorst tidligere topspiller, nu træner FCN, Cathrine Paaske
Sørensen, Brøndby, Karim Zaza, Brøndby IF, Francis Dickoh, FCN, Allan
Olesen, Aab

Spillerne går forrest på stadions, i skoler og på virksomheder for at
formidle budskabet - Giv Racismen det røde kort".

www.spillerforeningen.dk
http://www.stopracismen.dk

--
Hej fra gamle Jensen.
Min Hjemmeside.

Fra : HrSvendsen

Dato : 05-05-06 11:47

Gamle Jensen skrev:

> [...]
>
> Spillerne går forrest på stadions, i skoler og på virksomheder for at
> formidle budskabet - Giv Racismen det røde kort".

Der kan man bare se. Nu vil Spillerforeningen også have stoppet
den stigende muhamedanisering af landet.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 05-05-06 11:59

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Der kan man bare se. Nu vil Spillerforeningen også have stoppet
> den stigende muhamedanisering af landet.

Næerh de gider bare ikke se på de her heilere, der står med fuhrer hilsen og
skejer ud. Hvad fanden har det med at heile at gøre med fodbold ???. Måske
sku de begynde at gå til fodbold i stedet for at mødes for at slås.

Fra : Martin K

Dato : 05-05-06 12:08

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> wrote in message

> Hvad fanden har det med at heile at gøre med fodbold ???

Det ved jeg ikke, men det virker nogenlunde lige dumt på mig, så derfor
appellerer det nok til det samme proletarklientel.

--
Martin K

Fra : td

Dato : 05-05-06 12:55

"Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse
> "Poul Nielsen" <555@get2net.dk> wrote in message

> Det ved jeg ikke, men det virker nogenlunde lige dumt på mig, så derfor
> appellerer det nok til det samme proletarklientel.

Tak for informationen. Jeg er proletar. Det vidste jeg ikke før nu.

td

Fra : HrSvendsen

Dato : 05-05-06 13:01

Poul Nielsen skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Næerh

Der står da, at de vil give racismen det røde kort.

> de gider bare ikke se på de her heilere, der står med fuhrer hilsen og
> skejer ud.

Sludder. Så ville kampagnen ikke også indeholde Danmarks skoler
og dansk erhvervsliv. Der er trods alt grænser for, hvad man
sætter i værk, fordi nogen få unge mænd står og strækker deres
arm ud i den blå luft under en fodboldkamp.

Fra : Jim

Dato : 05-05-06 12:45

"Gamle Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Giv racismen det røde kort

God ide. Lad os komme i gang med at udvise alle muhamsere med det røde kort.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 05-05-06 14:31

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> "Gamle Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> >
> God ide. Lad os komme i gang med at udvise alle muhamsere med det røde
kort.

Kunne vi ikke nøjes med idioter? Så slipper vi nemlig for dig.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 05-05-06 13:33

> [...]

> Projektet udspringer fra det engagement i sagen, som elitefodboldspillerne
> i Danmark og de danske fodboldspillere i udenlandske klubber har.

Jeg tvivler egentlig på, kampagnen får særlig stor betydning. Så vidt jeg
ved, er mange nationaliteter allerede repræsenteret i den danske Superliga
(eller hvad den nu hedder). De fodboldtilhængere, der ikke har opdaget det,
er såmænd nok også temmelig ligeglade med en kampagne mod racisme.

Børge

Fra : HrSvendsen

Dato : 05-05-06 13:38

Boerge Rahbech Jensen skrev:

> [...]
> (eller hvad den nu hedder). De fodboldtilhængere, der ikke har opdaget det,
> er såmænd nok også temmelig ligeglade med en kampagne mod racisme.

Den får sikkert samme betydning som kampagnerne mod rygning. Der
blev flere unge rygere.

Fra : Konrad

Dato : 05-05-06 13:56

"Boerge Rahbech Jensen" <asdf@asdf.asd> wrote in message

> [...]
det,
> er såmænd nok også temmelig ligeglade med en kampagne mod racisme.

Og racismen er - efter min opfattelse, fraset eksempler hvor der virkelig er
politisk indhold bag, f.eks Lazio, AGF - dybest set blot et spørgsmål om at
provokere og nedgøre modstanderen. Det er ligesom i skolegården -
iøjnefaldende karaktertræk - navn, hårfave, strittænder, flyveører, briller,
hudfarve - inddrages i den almindelige mobning.