Nanoteknologisk molbohistorie
Fra : Lyrik

Dato : 05-05-06 08:26

Lotusblomstens overflade som er selvrensende har muliggjort en efterligning
der kan puttes i rengøringsmidler. Lavet med nanoteknologi. Tænk på
motorkøretøjer smudsafvisende som en lotusblomst.

Man sælger det i Tyskland men de tyske "molboer" har puttet det i spraydåser
og -flasker!

Enhver idiot kan jo regne ud at når man står og indånder en spraytåge med
stoffer der får vand til at prelle af, så går det galt i lungerne!(silicone
er nærliggende eksempel)

En tysker var nær ved at drukne i det vand som samlede sig i hans lunger.

I det hele taget bør man holde sig fra den udbredte brug af spraydåser. Det
hele får en afprøvning i lungerne.
Tag sprayhovederne af og hæld midlerne på en klud i stedet.

I stedet for en fornuftig tilgang til problemerne kommer ordet "Forbudt"
snart over danske regeltryghedssøgende læber.

Det ville være synd at gøre denne superopfindelse forbudt når sund fornuft
kunne afklare problemet.

Skulle noget forbydes burde det være rengøringsmidler på spraydåser.(se jeg
er også en ægte forbudthedsdansker)

Hilsen
Jens

Fra : HrSvendsen

Dato : 05-05-06 11:01

Lyrik skrev:

> [...]
> kunne afklare problemet.
>
> Skulle noget forbydes burde det være rengøringsmidler på spraydåser.(se jeg

Lad os da endelig forbyde alt det, som idioter kan finde på at
misbruge, eller klodsmajorer kan falde over. Når det er
gennemført, vil vi snart få forbuddet over dem alle - forbud mod
forbud.

Fra : td

Dato : 05-05-06 11:29

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> misbruge, eller klodsmajorer kan falde over. Når det er
> gennemført, vil vi snart få forbuddet over dem alle - forbud mod

Nej, først kommer forbudet mod at leve - man kan dø af det!

td

Fra : HrSvendsen

Dato : 05-05-06 11:36

td skrev:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Nej, først kommer forbudet mod at leve - man kan dø af det!

Kan man ikke bare forbyde folk at dø?

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 05-05-06 12:38

HrSvendsen skriblede:

> Kan man ikke bare forbyde folk at dø?

En ting er dog ikke forbudt, ja det er endda god
netetikette og det er at klippe alt overflødig bras
fra det man svarer på.

Og når du skriver noget som OT burde du klippe
alt fra.

Fut

--
Lars Fragstrup

Fra : HrSvendsen

Dato : 05-05-06 13:25

Lars Fragstrup skrev:

> [...]
> netetikette og det er at klippe alt overflødig bras
> fra det man svarer på.

> Og når du skriver noget som OT burde du klippe

Ha, havde du så i det mindste kunnet finde ud at lege netbasse
med bare et minimum af stil ...

Når man futter er det god netikette at angive til hvilken gruppe,
der futtes. Bliv blot siddende på din Trip-Trap-Stol © og øv dig
et par år mere på rollen.

Ikke at jeg tror, du kan lære det; men så er vi andre fri for
dine pinligheder så længe.

fut dig selv hen til nogen, der gider høre på dine
jammerligheder.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 05-05-06 13:39

> Kan man ikke bare forbyde folk at dø?

Muligvis. I stedet har man åbenbart valgt at definere en levetid, vi har ret
til. I hvert fald har jeg ofte hørt, at vores livsstil og nogle stoffer
betyder, at vi lever kortere, end vi egentlig burde. I princippet kunne man
lige så godt definere, at dem, der vælger en sund livsstil, lever længere,
end de burde.

Børge

Fra : Michael

Dato : 05-05-06 12:47

HrSvendsen skrev:

>Lad os da endelig forbyde alt det, som idioter kan finde på at
>misbruge,

Jeg går ind for at vi forbyder internettet. Især for Bo Warming

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 05-05-06 15:58

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
> misbruge, eller klodsmajorer kan falde over. Når det er
> gennemført, vil vi snart få forbuddet over dem alle - forbud mod

Hvad med bare et forbud mod idiotiske og populistiske politikere?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk - http://liberterran.org - http://haxor.dk/fanaticism/ -

Fra : Allan Riise

Dato : 05-05-06 16:08

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med bare et forbud mod idiotiske og populistiske politikere?

Ok med mig, så er det jo farvel til D.F.

--
Allan Riise

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 05-05-06 16:17

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Ok med mig, så er det jo farvel til D.F.

Og de fleste andre partier...!

Fra : td

Dato : 05-05-06 16:25

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Ok med mig, så er det jo farvel til D.F.

Og med de fleste andre også. Jeg kender faktisk ingen politikere, der siger
andet end det, netop deres vælgere gerne vil høre.

td

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 05-05-06 16:16

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med bare et forbud mod idiotiske og populistiske politikere?

Det kan aldrig gå. Hvordan skulle lovteksten lyde? Hvordan skulle "idiotisk"
og "populistisk" defineres?

Børge

Fra : Jim Andersen

Dato : 08-05-06 13:14

Boerge Rahbech Jensen wrote:
> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan aldrig gå. Hvordan skulle lovteksten lyde? Hvordan skulle
> "idiotisk" og "populistisk" defineres?

Nemt nok. Du skal bare stryge de to ord fuldstændigt (og det "og" der er
imellem dem).

/jim

Fra : Lyrik

Dato : 07-05-06 11:58

> [...]

> misbruge, eller klodsmajorer kan falde over. Når det er
> gennemført, vil vi snart få forbuddet over dem alle - forbud mod
+++++++++++++++++++++++
Politikerne har hørt dig, men fattede ikke ironien:
Iflg. "Ingeniøren":

"Dansk Folkeparti, Socialdemokraterne og Enhedslisten samt radikale vil nu
have miljøministeren til at kræve nanoprodukter væk fra det danske marked,
indtil der er klarhed over de sundhedsmæssige konsekvenser af dem."

Hilsen
Jens

Fra : Kim2000

Dato : 07-05-06 17:14

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> have miljøministeren til at kræve nanoprodukter væk fra det danske marked,
> indtil der er klarhed over de sundhedsmæssige konsekvenser af dem."

Og det er jo ret typisk. Hvad med at man indførte amerikanske tilstande,
massive erstatninger til forbrugerne hvis produktet skader os, så skal
firmaerne nok sørge for at teste lortet grundigt. Weet er fx ikke i USA, men
i EU er erstatningerne så lave at det fint kan betale sig at markedsføre
produkter selvom de engang imellem ødelægger nogle mennesker.

I USA ville fx den danske kvinde der fik ødelagt sine ben formentlig have
fået minimum 200 millioner, det er den slags beløb virksomhederne har
respekt for, ikke Danmarks skaldede "10.000 for tort og svie", direktøren
skriger jo af grin, mens han skriver checken.

I den konkrete sag burde det vel sige sig selv at man ikke må indånde et
vandafvisende produkt! Og mon ikke også det står på flasken, i hvert fald er
dette vindues rensemiddel et der kommer i min indkøbsvogn når jeg ser det.
Ingen pussen vinduer i 2 år

mvh
Kim

Fra : Lyrik

Dato : 07-05-06 12:02

> [...]

> misbruge, eller klodsmajorer kan falde over. Når det er
> gennemført, vil vi snart få forbuddet over dem alle - forbud mod

++++++++++++++++++++++++++++++++++
Jeg har fået fat i en flaske nano rensemiddel og har frydet mig med at rense
mange ting i de sidste par dage.
Den eneste advarsel er "lokalirriterende". Jeg har haft det på hænderne i 2
dage uden at mærke forskel på det og så vand.

Jeg sidder i øjeblikket foran skærmen med nanopudsede briller

Hilsen
jens

Fra : HrSvendsen

Dato : 07-05-06 12:37

Lyrik skrev:

> [...]
> dage uden at mærke forskel på det og så vand.
>
> Jeg sidder i øjeblikket foran skærmen med nanopudsede briller

Hvor kan man købe det?

Fra : Lyrik

Dato : 07-05-06 13:41

> Hvor kan man købe det?
THansen...så kører det for dig.

Det fås som felgrens såkaldt "wheel cleaner extreme nano-tech formula" fra
"Turtle wax"

Fidusen her er at man bare skyller fælgen, sprøjter nano-rens på hvorefter
det dykker ned under smudsen hvorefter det kan skylles væk.

Hilsen
Jens

Fra : @

Dato : 07-05-06 12:56

On Sun, 7 May 2006 13:02:28 +0200, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

> [...]
>dage uden at mærke forskel på det og så vand.
>
>Jeg sidder i øjeblikket foran skærmen med nanopudsede briller

og du sprøjter med DDT og parathion i haven

og din kone æder thalidomid-piller

--
Det Radikale Venstre er blevet en interesseorganisation for
mennesker med lang uddannelse, stort ego og lille solidaritet

Fra : Lyrik

Dato : 07-05-06 13:37

> og du sprøjter med DDT og parathion i haven
>
> og din kone æder thalidomid-piller
+++++++++++++++++++++++++++++
Hvornår er atomare partikler blevet giftige som DDT?
Din uvidenhed overgås kun af dit ego.

Hilsen
Jens

Fra : @

Dato : 07-05-06 14:00

On Sun, 7 May 2006 14:37:03 +0200, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>+++++++++++++++++++++++++++++
>Hvornår er atomare partikler blevet giftige som DDT?

hvor mange gange har det vist sig at enten har "eksperter" taget fejl

eller er blevet godt betalt for at undersøge i "den rigtige retning"

hvor mange gange er der afsløret fusk med produktgodkendelser

lige i øjeblikket stilles der endog store spørgsmålstegn ved f.eks.
godkendelsen af Aspartam(NutraSweet)

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 08-05-06 08:39

Hej invalid

"@" <1@invalid.net> writes:
> hvor mange gange har det vist sig at enten har "eksperter" taget fejl
>
> eller er blevet godt betalt for at undersøge i "den rigtige retning"
>
> hvor mange gange er der afsløret fusk med produktgodkendelser

Betydeligt færre gange end at de har haft ret, og at de har undersøgt
det rigtige

--
Jesper
http://www.veloce.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 07-05-06 14:22

@ skrev:

> og du sprøjter med DDT og parathion i haven
>
> og din kone æder thalidomid-piller

Nu ikke alt den fremskridtsangst og maskinstormermentalitet.

Fra : @

Dato : 07-05-06 15:30

On Sun, 7 May 2006 15:22:16 +0200, HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

>Nu ikke alt den fremskridtsangst og maskinstormermentalitet.

det synes mig blot som om vejen fra tegnebrættet over forsøg til
endelig salg til forbrugere er lidt for kort,
der tages vist mere hensyn til profit end personer

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Kim2000

Dato : 07-05-06 17:16

> det synes mig blot som om vejen fra tegnebrættet over forsøg til
> endelig salg til forbrugere er lidt for kort,
> der tages vist mere hensyn til profit end personer

Og kræver vi mere forsøg, så beskyldes man formentlig for at være dyrplager?
Men hånden på hjertet så ser du nok heller 30 gnavere få skader end du selv
får det. Men lad være med at sige det højt....

mvh
Kim

Fra : @

Dato : 07-05-06 18:00

On Sun, 7 May 2006 18:16:24 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

> [...]
>Men hånden på hjertet så ser du nok heller 30 gnavere få skader end du selv

jeg så hellere at overflødige produkter slet ikke blev markedsført

>Men lad være med at sige det højt....

dyreforsøg er intet værd og bør forbydes hurtigst muligt,

at bruge dyr til forsøg med medicin og kosmetik og kemikalier viser
blot at mennesket ikke er et retskaffent væsen, det er et dyr på linie
med de andre dyr i skoven, den stærkes ret gælder og kan homo sapiens
opnå fordele ved dyrplageri så vil det blive gjort

så kan man altid opfinde alle undskyldningerne for denne opførsel
bagefter

eller erkende at vi behandler de andre dyr som vi gør, fordi vi har
magten og blæser på etik

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Kim2000

Dato : 07-05-06 22:35

> jeg så hellere at overflødige produkter slet ikke blev markedsført

Altså medicin, rengøringsmidler, vaskepulver, kosmetik etc.

> dyreforsøg er intet værd og bør forbydes hurtigst muligt,

Mus og grise er hovedårsagen til vi i dag har gode muligheder for at
behandle de fleste kræftformer. Og så er grise forøvrigt grunden til at
kiruger ikke skal øve sig på mennesker (jeg vil ikke være elevens første
patient).

> [...]
> bagefter
>
> eller erkende at vi behandler de andre dyr som vi gør, fordi vi har

Altså må vi forbyde kosmetik, rengøringsmidler, vaskepulver og en lang række
kemikaler, medicin må vi også forbyde forskning i, gad vide hvordan du
tænker hvis du ligger på med kræft, malaria eller aids eller noget helt
andet.

Mens vi er i gang må vi heller lade være med at pløje markerne, for slet
ikke at tale om at høste dem med maskiner, hvor der raskvæk bliver dræbt
mus, dådyr, harer osv i processen.

Ingen vil dyreforsøg, for ingen vil vel skade dyr, men det er et nødvendigt
onde. Det eneste man så kan gøre er at sørge for forsøgsdyrene har gode
forhold i deres bure, mens de lever. Uden fx mus havde vi ingen kræft og hiv
forskning. Er det er scenarie du bryder dig om?

mvh
Kim

Fra : Rado

Dato : 08-05-06 09:01

On Sun, 7 May 2006 23:35:03 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

> [...]
>kemikaler, medicin må vi også forbyde forskning i, gad vide hvordan du
>tænker hvis du ligger på med kræft, malaria eller aids eller noget helt

Vi kan jo bare lade fabrikanterne afprøve tingene på sig selv, eller
betale evt. frivillige der vil løbe risikoen. Det er også bedre end
dyreforsøg. hvor resultaterne ikke altid med sikkerhed siger noget om
hvordan tingene virker på mennesker.

I gamle dage afprøvede forskerne faktisk ofte deres opfindelser på sig
selv.

>Mens vi er i gang må vi heller lade være med at pløje markerne, for slet
>ikke at tale om at høste dem med maskiner, hvor der raskvæk bliver dræbt
>mus, dådyr, harer osv i processen.

Der er jo forskel på livsnødvendige ting som mad og så
luksusprodukter.

> [...]
>forhold i deres bure, mens de lever. Uden fx mus havde vi ingen kræft og hiv
>forskning. Er det er scenarie du bryder dig om?

Det ville være langt bedre at lære folk hvad der er den egentlige
årsag til sygdom, og dermed også hvordan de kan helbrede sig selv,
uden kirurgi eller medicin. Der findes masser af eksempler på folk der
har helbredt sig selv for dødelige og/eller såkaldt uhelbredelige
sygdomme. Det er bare ikke noget man gider forske ret meget i, for der
er ingen penge i det.

http://www.jegblevhelbredt.dk/content/stamkort.php?id=80&number=2
http://5-dimension.org/temp/VEV86-1-Brofman.pdf
http://www.potentialsmedia.com/NormanCousins.html

--
Rado

Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.
- C.G. Jung

Fra : @

Dato : 08-05-06 14:16

wrote:

> [...]
opnå fordele ved dyrplageri så vil det blive gjort

så kan man altid opfinde alle undskyldningerne for denne opførsel

og det gør Kim så i store mængder

> [...]

>andet.

>Ingen vil dyreforsøg, for ingen vil vel skade dyr, men det er et nødvendigt

nej

homo sapiens vil ikke uddø selvom vi stopper alle dyreforsøg her og nu

eneste grund til dyreforsøg er menneskets grådighed og magelighed

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Jesper

Dato : 05-05-06 14:44

> [...]

> stoffer der får vand til at prelle af, så går det galt i lungerne!(silicone

Silikone er inert og ugiftigt.

> En tysker var nær ved at drukne i det vand som samlede sig i hans lunger.

Havde han "glemt" åndrætsværn da han sprayede?

> [...]
> kunne afklare problemet.
>
> Skulle noget forbydes burde det være rengøringsmidler på spraydåser.(se jeg

Hvad med barberskum på spraydåse, skal det også forbydes? Og flødeskum?

--
Jesper
The saw is family!

Fra : Kim2000

Dato : 05-05-06 17:59

> Silikone er inert og ugiftigt.

> Havde han "glemt" åndrætsværn da han sprayede?

> Hvad med barberskum på spraydåse, skal det også forbydes? Og flødeskum?

Flødeskum på dåse er da både plat og smager af lort.

Og til Bo må vi heller fortælle at det er et udtryk, ikke ensbetydende med
at man kan komme lort på lagkagen.

mvh
Kim

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 05-05-06 21:20

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Flødeskum på dåse er da både plat og smager af lort.
>
> Og til Bo må vi heller fortælle at det er et udtryk, ikke ensbetydende med
> at man kan komme lort på lagkagen.

Det er lorten der sætter lagkagen på bordet.

mvh KHN

--
Så kan det ikke undre at han har fået kniven.
Wilstrup