Desperat mangel på arbejdskraft i byggerie~
Fra : Kim2000

Dato : 04-05-06 22:06

Mit forslag til de desperate firmaer er at de ansætter en af de 9000
arbejdsløse murere, der løber rundt i landet.

Mon ikke den altid så dygtige og vidende og selvfølgelig flotte og maskuline
Claus Hjort kunne forklare dem det, hvis han altså må for statsministeren
(ellers kan han vel vente til Anders tar på ferie).

mvh
Kim

Fra : Mark Jensen

Dato : 04-05-06 23:08

On Thu, 4 May 2006 23:06:11 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

>Mit forslag til de desperate firmaer er at de ansætter en af de 9000
>arbejdsløse murere, der løber rundt i landet.

Og du tror helt sikkert de er interesseret? Hvad hvis disse 9000(ikke
særlig stort tal iøvrigt) bor i Nordjylland og udkantsområder, og
arbejdet primært er i storbyerne?

Ja så kan de flytte, men det kender vi godt den magelige danske
arbejdskraft nok til at det næppe sker.

Fra : Morpheus@Hotmail.com

Dato : 05-05-06 02:40

On Fri, 05 May 2006 00:07:34 +0200, Mark Jensen <jesperj@it.dk> wrote:

> [...]
>arbejdet primært er i storbyerne?
>
>Ja så kan de flytte, men det kender vi godt den magelige danske

De fleste mure arbejder jo ikke fast på et lille område. De er vant
til at bo i skurvogne, hoteller etc, eller at køre langt for at passe
deres arbejde.

Fra : Lomito

Dato : 05-05-06 06:48

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> wrote in message

> [...]
> arbejdet primært er i storbyerne?
>
> Ja så kan de flytte, men det kender vi godt den magelige danske

Der piller du ved noget, der snakkes godt nok om mangel på arbejdskraft, Men
i hvilke områder i landet er det, det glemmer de at fortælle i diverse
nyheder..
Hvor jeg bor er der overskud på arbejdskraft, nemlig på sydfyn, min kone
brugte næsten 4 år på at finde et job hernede.
Godt nok kunne hun måske få et job andet sted i landet, men det ville jo
kræve at vi skulle flytte, og så skulle jeg sige op på mit job, og så er vi
jo lige vidt ikke? Så den der med magelighed holder jo altså ikke helt i
virkeligheden. Kun hvis begge er arbejdsløse, så er der muligheden for at
flytte, men at kvitte et job for at flytte for at den anden kan få et job,
den holder jo ikke.

Lomito

Fra : Allan Knaap

Dato : 05-05-06 08:09

"Lomito" <lomito@(FJERNES)sol.dk> wrote in message

> [...]
> i virkeligheden. Kun hvis begge er arbejdsløse, så er der muligheden for
> at flytte, men at kvitte et job for at flytte for at den anden kan få et

Min kæreste stod i samme situation da hun som uddannet pædagog og med en
lærer uddannelse ikke kunne få job i sønderjylland. Vi tog konsekvensen og
hun fik job i Farum som pædagog. Jeg opsagde min stilling og kunne efter
flytning vrage og vælge mellem mange gode job tilbud.

Men hvis man vil have job, kræver det altså at man er mobil og fleksibel.
Hvis man bor i et job dødt område er der kun én vej og det er at flytte hen
til hvor jobbet er.

Allan Knaap

Fra : td

Dato : 05-05-06 09:27

"Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men hvis man vil have job, kræver det altså at man er mobil og fleksibel.
> Hvis man bor i et job dødt område er der kun én vej og det er at flytte

Eller vælge at rejse efter jobbet.

td

Fra : Lomito

Dato : 05-05-06 14:27

"Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> wrote in message

> [...]
>
> Men hvis man vil have job, kræver det altså at man er mobil og fleksibel.
> Hvis man bor i et job dødt område er der kun én vej og det er at flytte

Nåå ja, så bliver der kun ganske få steder i danmark at bo, nemlig
trekants området, København, Århus og evt. Aalborg, så er resten
nemlig affolket, så lægger vi det sgu om til landbrugsjord.
Mener da ikke man skal kvitte et godt job for at flytte uden nogen sikre
udsigter, plus at for nogens vedkomende er enten den ene eller anden part
selvstændig, og man lukker jo ikke bare en forretning sådan uden lige.
+ at boliger i de førnævnte områder ikke er til at betale sig fra,
ikke alle har råd / får så god løn, til at betale de skyhøje boligudgifter.
Angående pendleri, så rejser der en anden problem stilling, nemlig
daginstitutioners åbnings tider, det lægger bånd på nogen ting, for dem der
har børn.
Der er flere problemstillinger i dette, dette er blot nogen af dem.

Lomito

Fra : Kim2000

Dato : 05-05-06 15:51

"Lomito" <lomito@(FJERNES)sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i virkeligheden. Kun hvis begge er arbejdsløse, så er der muligheden for
> at flytte, men at kvitte et job for at flytte for at den anden kan få et

Den køber jeg bestemt, men jeg køber ikke at samtlige ledige skulle være i
den situation, hvis AF virkede som de burde, så blev den enlige henvist til
et job, så må AF hjælpe folk med at flytte, finde bolig osv osv. Det kan vel
ikke passe at en enlig murersvend kan sige sig for "god" til at arbejde i
Lemvig, fordi cafelivet i hovedstaden er lidt federe.

Jeg selv og min kæreste havde enorme problemer med at finde _fast_
lærerarbejde i trekantsområdet (som er en magnet i Jylland på alle under
30), i Nordjylland har vi nu begge arbejde, hus og vovse. Alternativet i
trekantsområdet havde været arbejdsløshed og/eller at gå i usikre stillinger
som barselsvikariater og lign. Formentlig et skifte mellem dagpenge og
arbejde de næste par år eller fem.

mvh
Kim

Fra : HrSvendsen

Dato : 05-05-06 17:00

Kim2000 skrev:

> [...]
> ikke passe at en enlig murersvend kan sige sig for "god" til at arbejde i
> Lemvig, fordi cafelivet i hovedstaden er lidt federe.

Hva' faen mener du med det? Lemvig er den fedeste by i landet.
Lemvig styrer!

Desuden - en murersvend der labber cafelatte i sig ... ?

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 05-05-06 10:59

Mark Jensen <jesperj@it.dk> on fredag 5. maj 2006 at 0:07 +0100 wrote:
>Ja så kan de flytte, men det kender vi godt den magelige danske
>arbejdskraft nok til at det næppe sker.

Arhhh, den danske arbejdskraft er nu ikke mere magelig end at den faktisk
arbejder Du ved, den laveste ledighed i mange år osv.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311