12 terrorister på vei til Danmark for å dr~
Fra : Erik J. Helgesen

Dato : 04-05-06 18:15

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=115420

12 unge menn fra Afghanistan og Pakistan skal være på vei til Danmark
for å drepe Muhammed-tegnerne. De tolv mennene skal ha forlatt
Afghanistan, og reiser nå til Iran, deretter gjennom Europa og til
Danmark for å drepe tegnerne.

Det den pakistanske journalisten Hamid Mir som omtaler truslene i
internett-nyhetsbrevet "Joseph Farahs G2 Bulletin". Han skal ha fått
opplysningene etter å ha intervjuet flere talibantilhengere på grensen
mellom Afghanistan og Pakistan. Mir ble kjent etter at han intervjuet
Osama bin Laden og al Qaidas nestkommanderende Ayman al-Zawahiri.

Ni av de tolv mennene er afghanere mens de tre andre er pakistanske.
Flere av dem har afghanske pass, mens de andre har pass fra Iran.

Hos det danske politiets etterretningstjeneste (PET) sier
visepolitimester, Erik Terp, at PET løpende vurderer trusselbildet i
forhold til tegnerne.

--
Erik

Darkness cannot drive out darkness, only light can do that.
Hate cannot drive out hate, only love can do that.
-- Martin Luther King, Jr.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 04-05-06 18:39

"Erik J. Helgesen" <gamle_erik@hell.no> skrev i en meddelelse

> 12 unge menn fra Afghanistan og Pakistan skal være på vei til Danmark
> for å drepe Muhammed-tegnerne.

Jeg har hørt og læst om det. Det er én terrorist pr. tegner.

Børge

Fra : Trond Svendsen

Dato : 04-05-06 18:56

"Boerge Rahbech Jensen" <asdf@asdf.asd> skrev:

> Jeg har hørt og læst om det. Det er én terrorist pr. tegner.

La oss tenke litt......
12 tegnere : 12 terrorister = 1
Jeg får det til å bli 1 tegner pr. terrorist, mens du får det til å bli 1
terrorist pr. tegner.
Hmm?? Hva er korrekt tro?

--
Trond

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 04-05-06 19:09

"Trond Svendsen" <trond@easy.com> skrev i en meddelelse

> La oss tenke litt......
> 12 tegnere : 12 terrorister = 1
> Jeg får det til å bli 1 tegner pr. terrorist, mens du får det til å bli 1
> terrorist pr. tegner.
> Hmm?? Hva er korrekt tro?

Begge dele er korrekt.
12 terrorister : 12 tegnere = 1

Jeg tænkte på, om det ikke kræver mere end én terrorist at planlægge og
gennemføre et attentat.

Børge

Fra : HrSvendsen

Dato : 04-05-06 22:42

Boerge Rahbech Jensen skrev:

> "Trond Svendsen" <trond@easy.com> skrev i en meddelelse

> Begge dele er korrekt.
> 12 terrorister : 12 tegnere = 1

Det er det rene æbler og pærer. Pennen er nu engang stærkere end
sværdet, tegnere må derfor sættes til 2 og terrorister til 1. Da
det er terroristerne, der kommer efter tegnerne bliver
regnestykket - 24/12=2. Halvdelen af tegnerne skulle således
overleve.

> Jeg tænkte på, om det ikke kræver mere end én terrorist at planlægge og
> gennemføre et attentat.

Nemlig - helt enig.

Fra : GB

Dato : 05-05-06 07:34

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote in

> [...]
> det er terroristerne, der kommer efter tegnerne bliver
> regnestykket - 24/12=2. Halvdelen af tegnerne skulle således

Næ, hov - vi ved jo fra koranen, at én af Allans krigere er lige så meget
værd som ti vantro. Det vil altså sige (hvis pennen er dobbelt så stærk som
sværdet), at regnestykket er (12*2)/(12*10)=0.2. Hvor mange tegnere
overlever så?

Fra : HrSvendsen

Dato : 05-05-06 10:10

GB skrev:

> [...]
> værd som ti vantro. Det vil altså sige (hvis pennen er dobbelt så stærk som
> sværdet), at regnestykket er (12*2)/(12*10)=0.2. Hvor mange tegnere

Faktisk viser mit regnestykke noget helt andet end jeg
oprindeligt troede. 24/12=juleaften. Så hvis tegnerne får
rulle-Marie til at åbne pakkerne den dag, så overlever hele
bundtet.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 05-05-06 07:40

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Halvdelen af tegnerne skulle således
> overleve.

Jeg sætter overlevelsesprocenten noget højere. :) Jeg tvivler nemlig på,
tegnerne bor ved siden af hinanden, således terroristerne kan lave fælles
planlægning, anskaffelse af udstyr etc.

Børge

Fra : td

Dato : 05-05-06 09:34

"Boerge Rahbech Jensen" <asdf@asdf.asd> skrev i en meddelelse

> [...]
> tegnerne bor ved siden af hinanden, således terroristerne kan lave fælles

En selvmordsbomber til hver tegner. Det passer da meget godt. Udstyret kan
du købe i enhver materialist.

td

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 05-05-06 09:42

"td" <tomdooley(nomorespam)@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> En selvmordsbomber til hver tegner. Det passer da meget godt. Udstyret kan
> du købe i enhver materialist.

Jeg er enig i, at udstyret kan købes hos enhver materialist. Derimod tvivler
jeg på, det kan gøres uden at virke mistænkeligt. Derfor forestiller jeg
mig, at terrorister helst arbejder i grupper, således det ikke er samme
person, der køber store mængder af de kemikalier, der skal bruges til
bombeproduktion, endsige indsamler oplysninger om ofrene.

Børge

Fra : td

Dato : 05-05-06 09:51

> [...]
> ikke er samme person, der køber store mængder af de kemikalier, der skal
> bruges til bombeproduktion, endsige indsamler oplysninger om ofrene.

Js, hvis du forudsætter en koordineret aktion. Men hvis de hver på forhånd
har en og kun en tegner at tage sig af og det ikke skal ske koordineret,
behøver de overhovedet ikek kommunikere med hinanden. Så skal en person gå
ind i 5-6 materialister og købet lidt hist og lidt pist, evty. suppleret med
indkøb i et par supermarkeder. Og adressen på tegneren samt tålmodighed er
så det eneste, der kræves.

td

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 04-05-06 19:00

"Boerge Rahbech Jensen" skrev i en meddelelse

Danmark

Der kommer sikkert en præst og en imam og fortæller politiet, at de skal
bare lade de 12 mænd være i fred. Og bagefter vil tv-avisen fortælle
folk, at BT har skrevet, at een overordnet politimand har sagt til BT,
at politiet har fået SÅ maaajet hjælp af imamerne.

Ikke sandt - er det ikke sådan det er ved at blive i Danmark. Vi har da
i de forløbne 2 uger set hele 3 eksempler på disse meget sære forhold.

Ruth

Fra : Dankert

Dato : 04-05-06 18:47

Erik J. Helgesen wrote:
> [...]
>
> Hos det danske politiets etterretningstjeneste (PET) sier
> visepolitimester, Erik Terp, at PET løpende vurderer trusselbildet i

Trøsten for oss og de 12 tegnerne samt deres familier får være at
kristendommen er verre enn Islam.Det er jo den mantraen vi stadig vekk
har fått høre.Velbekomme!
--
Dankert

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-05-06 19:10

"Dankert" <dankert@operamail.com> skrev i en meddelelse

Erik J. Helgesen wrote:
> [...]

Trøsten for oss og de 12 tegnerne samt deres familier får være at
kristendommen er verre enn Islam.Det er jo den mantraen vi stadig vekk

Den må du vist forklare ..

/FL

Fra : Dankert

Dato : 04-05-06 19:54

Frank Leegaard wrote:
> [...]
>
> Trøsten for oss og de 12 tegnerne samt deres familier får være at
> kristendommen er verre enn Islam.Det er jo den mantraen vi stadig vekk

Har du ikke ofte hørt hvor fæl kritendommen er? Dette er en påstand
som ofte er brukt i et forsøk på å ufarliggjøre Islam.De som
påstår dette unner jeg så gjerne å leve under et Taliban styre,
både i Norge og Danmark og resten av Europa.

Jeg vet ikke om at kristne reagerer på hån og spott på en slik måte
som her beskrevet, samtidig som at kristendommen sies ikke å være noe
bedre enn Islam.

Det må være denne rasjonelle tenkningen som jeg har vansker med å
få grep på.
--
Dankert

Fra : Keyser Soze

Dato : 04-05-06 20:54

> [...]
> for å drepe Muhammed-tegnerne. De tolv mennene skal ha forlatt
> Afghanistan, og reiser nå til Iran, deretter gjennom Europa og til

No problemo.. De skal bare mødes ved grænsen med dialog, tolerance og
respekt...

Jeg foreslår vi sender Mette Vinge i forvejen...

Keyser S.

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 05-05-06 21:32

Keyser Soze wrote:

> No problemo.. De skal bare mødes ved grænsen med dialog, tolerance og
> respekt...

Og om de lykkes i å drepe tegnerne så er jo dette som kjent bare
tegnerne sin egen feil. Tenk å være så vanvittig stupid at man tror at
man kan fritt si og tegne hva man vil i et demokratisk land uten å
frykte for sitt liv. Etter min mening bør politiet i Danmark gjøre det
lett for terroris^H^H^H^H^H^H^H^H^H dem som kjemper for sannheten og
arrestere tegnerne, slik at de lett kan tas livet av.

--
Terje

Fra : Vidal

Dato : 04-05-06 21:06

Erik J. Helgesen wrote:

> http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=115420
>
> 12 unge menn fra Afghanistan og Pakistan skal være på vei til Danmark
> for å drepe Muhammed-tegnerne.

Jeg tror ikke på det, før jeg har hørt, hvad
Jens Rohde og Jesper Langballe siger om det.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Konrad

Dato : 05-05-06 09:59

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Jeg tror ikke på det, før jeg har hørt, hvad
> Jens Rohde og Jesper Langballe siger om det.

Mon ikke det er disse hersens "12 muslimske mænd" fra en ikke nærmere
specificeret skole, som Rohde fortalte os om, der huserer igen?

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 04-05-06 22:36

Erik J. Helgesen skrev:
> [...]
> for å drepe Muhammed-tegnerne. De tolv mennene skal ha forlatt
> Afghanistan, og reiser nå til Iran, deretter gjennom Europa og til

De rejser på kamelryg med et skoleatlas men de kan ikke læse latinske
bogstaver eller rusiske bogstaver, så hvor langt kommer de mon?

Fra : Pjensen73

Dato : 05-05-06 03:19

Den 04-05-2006, skrev Peter Ole Kvint:

> De rejser på kamelryg med et skoleatlas men de kan ikke læse latinske
> bogstaver eller rusiske bogstaver, så hvor langt kommer de mon?

De skal sgu nok komme. Det skal halalhipierne nok hjælpe dem med.

Fra : NoTrabajo

Dato : 05-05-06 08:17

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i

> De skal sgu nok komme. Det skal halalhipierne nok hjælpe dem med.

Suk! - Ja, desværre.
--
NoTrabajo

Fra : Konrad

Dato : 05-05-06 10:01

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> wrote in message

> De rejser på kamelryg med et skoleatlas men de kan ikke læse latinske
> bogstaver eller rusiske bogstaver, så hvor langt kommer de mon?

Man kan jo bare håbe de er lige så dygtige til geografi som den amerianske
ungdom. Ifølge dagens metroXpress kan 60% ikke udpege Irak på et
verdenskort, og 33% aner ikke hvor Louisisana ligger (staten hvor Katrina
hærgede).

Fra : td

Dato : 05-05-06 10:49

> [...]
> ungdom. Ifølge dagens metroXpress kan 60% ikke udpege Irak på et
> verdenskort, og 33% aner ikke hvor Louisisana ligger (staten hvor Katrina

Nogenlunde på niveau med de danske unge, der ikke kender Åbenrås placering
på Danmarkskortet, som ikke ved at Samsø er en ø, men tror det er en sø og
så videre.

td

Fra : Konrad

Dato : 05-05-06 11:11

"td" <tomdooley(nomorespam)@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> på Danmarkskortet, som ikke ved at Samsø er en ø, men tror det er en sø og

Var det ikke Nakskov der var det mest "oprørende" eksempel? Jeg ved ikke
rigtig om det er "det samme" ikke at kende placeringen af fjerne provinsbyer
man aldrig har besøgt eller hørt om, og så ikke kende placeringen af et land
man har været i krig med, i mere end 3 år. Amerikanerne støttede krigen
langt henad vejen, for manges vedkommende åbenbart uden overhovedet at ane
noget om landet. Det svarer da mere til de mange muslimer i Mellemøsten, der
hidsede sig op over 12 tegninger de reelt aldrig havde set.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 05-05-06 11:27

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> der
> hidsede sig op over 12 tegninger de reelt aldrig havde set.

Enig. Den store forskel i forhold til de 12 omtalte terrorister er dog, at
amerikanerne ikke var i tvivl om, at USA's væbnede styrker kunne finde vej.
De mange muslimer, der hidsede sig op over 12 tegninger, havde slet ikke
behov for at vide, hvor Danmark lå. Det er straks noget andet med 12
terrorister, der angiveligt skal udføre attentater i Danmark. Med mindre de
har adgang til masseødelæggelsesvåben, må det være vanskeligt at udføre
attentater i et land, man ikke kan finde.

Børge

Fra : Konrad

Dato : 05-05-06 11:54

"Boerge Rahbech Jensen" <asdf@asdf.asd> wrote in message

> [...]
> har adgang til masseødelæggelsesvåben, må det være vanskeligt at udføre
> attentater i et land, man ikke kan finde.

Øh, ja - det må man sige Men du tror fuldt og fast på, at 12 muslimske
mænd - de er ovenikøbet terrorister? - er på vej til Danmark, muligvis med
WMD i bagagen, for at udføre attentater?

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 05-05-06 13:45

> Øh, ja - det må man sige Men du tror fuldt og fast på, at 12 muslimske
> mænd - de er ovenikøbet terrorister? - er på vej til Danmark, muligvis med
> WMD i bagagen, for at udføre attentater?

Nej, og det skrev jeg vist heller ikke. Mens jeg skrev mit indlæg, kom jeg
bare til at tænke på, at den geografiske placering af et mål betyder mindre,
hvis man kan udslette alt liv inden for en større radius. Og ja, jeg har kun
set det 12 muslimske mænd(?) defineret som terrorister. Uden WMD skal de
have mere detaljeret kendskab til deres attentatmål, end hvis de kan
ødelægge et større geografisk område.

Børge

Fra : td

Dato : 05-05-06 11:27

> [...]
> der
> hidsede sig op over 12 tegninger de reelt aldrig havde set.

Nu var det jo geografi, det handlede om. Mit gæt er faktisk, at mange af de
unge, der ikke ved hvor Irak ligger, på lige fod med danske skolebørn som
aldrig har hørt onm Nakskov, aldrig har hørt om Irak, og langt mindre er
klare over, at USA er i krig med landet. Udenrigspolitik har aldrig
interesseret amerikanerne ret meget, og slet ikke skolebørn. Husk, USA er et
meget stort land, hvor der er rigeligt at se til indenrigs. Der er flere
amerikanere, der ejer et skydevåben end der ejer et pas. Over 50% af alle
amerikanere har aldrig set havet, og endnu flere har aldrig været uden for
landets grænser.

td

Fra : Konrad

Dato : 05-05-06 11:53

> [...]
> aldrig har hørt onm Nakskov, aldrig har hørt om Irak, og langt mindre er
> klare over, at USA er i krig med landet.

Det er forfærdeligt hvis du har ret. Jeg ville da tro, at der første man
gjorde på skolerne f.eks, var at holde temadage om krigen. Det er da
ekstremt væsentligt at unge får noget at vide om deres lands
udenrigspolitik, hvis man kan kalde det det, og i det hele taget baggrunden
for de konflikter landet er involveret i.

> Udenrigspolitik har aldrig
> interesseret amerikanerne ret meget, og slet ikke skolebørn.

Nej, det er jeg klar over - men det er i mine øjne groteskt, at man kan være
i krig i et andet land i mere end tre år - en krig man oven i købet selv
starter - og så aner 60% af de unge end ikke hvor den foregår.

> [...]
> amerikanere har aldrig set havet, og endnu flere har aldrig været uden for

Yes. Kender godt nogle af disse lidt pudsige oplysninger omkring den
amerikanske kultur. Jeg husker jeg blev mere end forbavset da jeg hørte om
den med passet og udlandsrejser - men det skyldes jo nok snarere, at man
selv bor i en kultur der har noget nær verdensrekord i udlandsrejseri (hvis
ikke hollænderne har overtaget førstepladsen) end det siger noget om graden
af amerikansk isolationisme.

Fra : td

Dato : 05-05-06 12:51

> [...]
> udenrigspolitik, hvis man kan kalde det det, og i det hele taget
> baggrunden
> for de konflikter landet er involveret i.

Det gjorde man i hvert fald ikke for to år siden, da min niece gik i
high-school derovre.

> [...]
> i krig i et andet land i mere end tre år - en krig man oven i købet selv
> starter - og så aner 60% af de unge end ikke hvor den foregår.

Eller måske sågar AT den foregår.

> [...]
> (hvis
> ikke hollænderne har overtaget førstepladsen) end det siger noget om

Nu skal man lige huske at USA er noget større end Danmark, og hvis vi kunne
rejse i hele Europa uden pas, er jeg faktisk ret sikker på, at der var mange
Europæere, der heller ikke ville behøve et.

td

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 05-05-06 13:05

> [...]
> for å drepe Muhammed-tegnerne. De tolv mennene skal ha forlatt
> Afghanistan, og reiser nå til Iran, deretter gjennom Europa og til

Jeg må henlede opmærksomheden på dette værk, som blev overset ved sidste
nobelpris uddeling:

http://www.bdsmlibrary.com/stories/story.php?storyid=4272

Selv om en bedre oversættelse til Engelsk (Jeg har talt med forfatteren)
skulle være på vej, så må vi da håbe at vi møder de 12 udsendinge med mere
end dialog.

Principielt kunne man hævde at når vi tillader inddrivelse af norske
fartbøder i Danmark, som i størrelse er så markant ude af trit med ethvert
element af retsforståelse i Danmark, hvad ville der så være galt i at
udlevere tegnerne til en retsag i f.eks. Iran?

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm

Fra : Bo Warming

Dato : 05-05-06 15:56

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote in message
> "Erik J. Helgesen" <gamle_erik@hell.no> skrev i en meddelelse

snip
> [...]
> at
> udlevere tegnerne til en retsag i f.eks. Iran?

Man må beundre Jens Rothe(V)s intuition, da han videregav rygte om
nogle voksne mænd på en skole, vedr attentatforsøg på JP-tegnerne, der
nok er Danmarks vigtigste bidrag til verden i århundreder.

Nu ser vi at muslimerne er så voldspsykopatiske som han formodede, da
han gav fair ærlig beskrivelse af hvad han havde hørt om
attentatrisiko.

At det viste sig måske at have været piger der ville volde mod en
tegnerdatter, er uinteressant. I så alvorlige sager, bør en politiker
videregive rygter og ikke forsinke PET-arbejde ved at lade retsvæsen
tjække, hver detalje først.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 05-05-06 16:13

> Nu ser vi at muslimerne er så voldspsykopatiske som han formodede, da han
> gav fair ærlig beskrivelse af hvad han havde hørt om attentatrisiko.

Det mener jeg ikke. Tværimod mener jeg, det er tankevækkende, at det
åbenbart findes nødvendigt at sende tolv islamiske terrorister fra Pakistan
til Danmark, selvom der bor ganske mange muslimer i Danmark og sandsynligvis
også i landene mellem Danmark og Pakistan. Samtidig er det stadig uklar,
hvor alvorlig truslen egentlig skal tages.

Børge

Fra : @

Dato : 05-05-06 22:13

On Fri, 5 May 2006 14:05:02 +0200, "Carsten Overgaard"
> [...]

>element af retsforståelse i Danmark, hvad ville der så være galt i at
>udlevere tegnerne til en retsag i f.eks. Iran?

en norsk fartbøde afkræves kun hvis man har kørt for stærkt i Norge

så der er en enkelt detalje som ikke passer

de 12 tegnere har ikke været i Iran for at fremstille tegninger

de tegnede dem i Danmark og derfor kan en udenlansk lov ikke bruges
mod dem

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : zenodot

Dato : 05-05-06 23:21

In article <ekfn52pecqlt8hitv1d3tivae4vnv6hsjp@4ax.com>,
"@" <1@invalid.net> wrote:

> de tegnede dem i Danmark og derfor kan en udenlansk lov ikke bruges
> mod dem

Vel, irakere som kjemper i Irak mot USA's okkupasjon av Irak har blitt
sendt til Guantanamo, så jeg tror ikke maktens høye herrer deler din
oppfatning...

--
mvh et cetera

"Opinions are like assholes, everybody has one."
(Harry Callahan, aka 'Dirty Harry')

Fra : sbm@pc.dk

Dato : 06-05-06 07:42

> [...]

>element af retsforståelse i Danmark, hvad ville der så være galt i at
>udlevere tegnerne til en retsag i f.eks. Iran?

Norge udskriver ikke fartbøder, de bedriver åbent landevejsrøveri.

Regards Croc®

Fra : @

Dato : 06-05-06 09:56

On Sat, 06 May 2006 08:41:31 +0200, sbm@pc.dk wrote:

>Norge udskriver ikke fartbøder, de bedriver åbent landevejsrøveri.
>
>Regards Croc®

det er vist rigtigt, men dansk politi er ikke bedre

kioskrøverier er også hvedag i Norge

prøv at gå ind i en kiosk og køb 1 bajer og 20 Prince

så bliver du røvet

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Hans Petter Nenseth

Dato : 06-05-06 09:59

Etter en stund uttalte @ følgende:

>det er vist rigtigt, men dansk politi er ikke bedre
>
>kioskrøverier er også hvedag i Norge
>
>prøv at gå ind i en kiosk og køb 1 bajer og 20 Prince
>
>så bliver du røvet

Jeg ville lagt til bed foran siste ordet, du får neppe kjøpt bajer i
kiosk i Norge.
--
Tele2:
The company that brings you small bills

Fra : @

Dato : 06-05-06 12:19

On Sat, 06 May 2006 10:59:21 +0200, Hans Petter Nenseth <hp@scheen.no>
wrote:

>Etter en stund uttalte @ følgende:

>Jeg ville lagt til bed foran siste ordet, du får neppe kjøpt bajer i
>kiosk i Norge.

er reglerne ændret?

i Fredrikstad for 12 år siden købte jeg en "Borg" i en kiosk en lørdag
eftermiddag

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Hans Petter Nenseth

Dato : 06-05-06 13:25

Etter en stund uttalte @ følgende:

>i Fredrikstad for 12 år siden købte jeg en "Borg" i en kiosk en lørdag
>eftermiddag

Sikkert lettøl.

Fra : @

Dato : 06-05-06 14:29

On Sat, 06 May 2006 14:24:44 +0200, Hans Petter Nenseth <hp@scheen.no>
wrote:

>Etter en stund uttalte @ følgende:

>Sikkert lettøl.

ingen anelse om hvad i kalder den,
men SVJH holdt den 3,5% alkohol

--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 06-05-06 13:50

<sbm@pc.dk> wrote:

> Norge udskriver ikke fartbøder, de bedriver åbent landevejsrøveri.
>
> Regards Croc®

Enig. 2000 NKr for at blive taget for at køre 62 km/t på en 50 km/t
vej.... det er ikke lov, det er plyndring.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk - http://liberterran.org - http://haxor.dk/fanaticism/ -

Fra : Jim

Dato : 06-05-06 14:36

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Enig. 2000 NKr for at blive taget for at køre 62 km/t på en 50 km/t
> vej.... det er ikke lov, det er plyndring.

Det skal jo svare til folks indtægt.
Tallene er noget højere i Norge, da man også har lidt større tal på
lønsedlen deroppe.
For en dansker vil det synes at være mange penge, men ikke for en nordmand.
Jeg oplevet at skulle betale 50 kr. for en basse og en kop kaffe i et
cafeteria i Oslo.
Bare spørg en nordmand, hvad selv små lejligheder koster i Oslo.

J.

Fra : td

Dato : 06-05-06 15:26

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Enig. 2000 NKr for at blive taget for at køre 62 km/t på en 50 km/t
> vej.... det er ikke lov, det er plyndring.
>
> --
Faktsik er det måske bødetaksterne i Danmark, der er for lave(jo, har selv
fået). Hvis bøderne skal virke som en straf, skal de jo være så høje, at man
ikke "bare" kan betale dem, men er nødt til at giveafkald på noget andet i
stedet for.

td

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 06-05-06 16:28

> [...]

> ikke "bare" kan betale dem, men er nødt til at giveafkald på noget andet i

Jeg er uenig. Staten tager mere end nok i skatter og ekstraskatter
(bøder). Lad være med at sige at de skal tage mere.

Fra : td

Dato : 06-05-06 16:44

> Jeg er uenig. Staten tager mere end nok i skatter og ekstraskatter
> (bøder). Lad være med at sige at de skal tage mere.

Bøder er ikke skat, bøder er straf for at overtræde den lovgivning som
samfundet i fællesskab er blevet enige om.

td

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 06-05-06 18:26

> Bøder er ikke skat, bøder er straf for at overtræde den lovgivning som
> samfundet i fællesskab er blevet enige om.
>
> td

Samfundet har intet at skulel have sagt i lovgivningsprocessen, det er
noget som politikerne i staten alene vedtager.

Jeg har fx. aldrig været enig i (og aldrig stemt for) at
hastighedsgrænsen på motorvejene skal være 110 eller 130 km/t.

Fra : td

Dato : 06-05-06 22:59

> Samfundet har intet at skulel have sagt i lovgivningsprocessen, det er
> noget som politikerne i staten alene vedtager.

Samfundet (borgerne) vælger nogle repræsentanter. Disse repræsentatnter er
på vores vegne ansvarlige på lovgivningen. Så jo, samfundet har utroligt
meget at siger i lovgivningsprocessen.

> Jeg har fx. aldrig været enig i (og aldrig stemt for) at
> hastighedsgrænsen på motorvejene skal være 110 eller 130 km/t.

Nu ved jeg ikke, hvor gammel du er, men hvis du er gammel nok til at stemme,
har du også haft mulighed for at gøre din indflydelse gældende. Du kan
selvfølgelig have valgt ikke at benytte dig af den, men det er jo ikke
samfundets skyld.

td

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 07-05-06 10:50

> [...]

> på vores vegne ansvarlige på lovgivningen. Så jo, samfundet har utroligt

Nonsens. Jeg har som samfundsborger ikke en skid at have sagt i
lovgivningsprocessen.

> [...]
> har du også haft mulighed for at gøre din indflydelse gældende. Du kan
> selvfølgelig have valgt ikke at benytte dig af den, men det er jo ikke

Sidste gang jeg stemte var det på personer som ikek kom ind. Ergo, ingen
indflydelse.

--
http://planetarybillofrights.org/ - http://www.scholarsfor911truth.org/

Fra : td

Dato : 07-05-06 15:26

> Nonsens. Jeg har som samfundsborger ikke en skid at have sagt i
> lovgivningsprocessen.

Jo ved at være med til at vælge dine repræsentanter.

> Sidste gang jeg stemte var det på personer som ikek kom ind. Ergo, ingen
> indflydelse.

Pladder. Fordi du ikke får lov at bestemme, har du alligevel fået lov til at
give din mening til kende. At du så ikke er enig med tilstrækkeligt mange
til at blive repræsenteret, er ikek det samme om at du ikke har haft
indflydelse.

td

Fra : @

Dato : 07-05-06 15:38

On Sun, 7 May 2006 16:25:46 +0200, "td"
<tomdooley(nomorespam)@hotmail.com> wrote:

>""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

>Jo ved at være med til at vælge dine repræsentanter.

nej,
når først denne repræsentant er valgt ind, skal han m/k udelukkende
handle ud fra egen samvittighed ikke efter valgløfter

desuden kan der opstå situationer som ikke før valget var forudset,

hvor er vælgerens indflydelse der?

f.eks. kunne jeg da aldrig have drømt om at et såkaldt liberalt parti
som Venstre der om nogen skulle værne om den personlige frihed kunne
komme i taker om noget der bare lignede den nye terror-overvågningslov

og jeg er overbevist om, at mange der har stemt på Venstre er i samme
situation

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : td

Dato : 07-05-06 16:00

> [...]
> handle ud fra egen samvittighed ikke efter valgløfter
>
> desuden kan der opstå situationer som ikke før valget var forudset,

Den ligger i muligheden for at stemme ham/hende ud næste gang, der er valg.

Men hvis du kan vise mig et system, hvor man også kan tage højde for alle
ting, som ingen tænker på ved valget, men som først opstår senere, bøjer jeg
mig selvfølgelig. Men det må ikke stille nogen ringere end de er i dag.

> [...]
> komme i taker om noget der bare lignede den nye terror-overvågningslov
>
> og jeg er overbevist om, at mange der har stemt på Venstre er i samme

Så stem på nogle andre næste gang. Det er din ret og din mulighed.

td

Fra : @

Dato : 07-05-06 16:10

On Sun, 7 May 2006 16:59:58 +0200, "td"

>Så stem på nogle andre næste gang. Det er din ret og din mulighed.

antyder du at _jeg_ skulle have stemt på Venstre!!

der er blot den hage ved det hele, at al erfaring viser, at det er
betydelig nemmere at få indført love end at få dem fjernet igen

og især da love som giver mere magt til regringen og den håndlangere
og mindre frihed til borgerne

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : td

Dato : 07-05-06 16:44

> antyder du at _jeg_ skulle have stemt på Venstre!!¨

Jeg antyder intet som helst. Jeg siger bare, at hvis du er utilfreds med de
valgte, kan du stemme på nogle andre, som du mener bedre repræsenterer dine
synspunkter.

> [...]
> betydelig nemmere at få indført love end at få dem fjernet igen
>
> og især da love som giver mere magt til regringen og den håndlangere

Kun insdtil du finder tilstrækkelig mange (51% af de stemmeberettigede), som
er enige med dig. så stiller du selv op, får flertal, og afskaffer lovene
igen.

td

Fra : Pjensen73

Dato : 06-05-06 17:25

Den 06-05-2006, skrev Peter Bjørn Perlsø:

> Jeg er uenig. Staten tager mere end nok i skatter og ekstraskatter
> (bøder). Lad være med at sige at de skal tage mere.

Hvis du overholder fartgrænserne, så slipper du da for den ekstra
"skat".

Fra : @

Dato : 06-05-06 17:33

On Sat, 06 May 2006 18:24:57 +0200, Pjensen73
<pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

>Hvis du overholder fartgrænserne, så slipper du da for den ekstra
>"skat".

hvis vejene blev lavet så de passer til den trafik der er i dag og man
samtidig fik fikset de tafikale "sorte pletter" ville al den
fartkontrol være unødvendig

det ser for mig meget mistænkeligt ud at lovens lange arm altid har
mandskab til rådighed når det gælder om af få lovens lange fingre i
folks lommer

men når det gælder efterforskning af villaindbrud og hærværk er der
aldrig mandskab til dette, men det er jo selvfølgelig også en ren
udgift, først løn til efterforskerne og senere dyre retssager mod
forbryderne

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : td

Dato : 06-05-06 18:20

> hvis vejene blev lavet så de passer til den trafik der er i dag og man
> samtidig fik fikset de tafikale "sorte pletter" ville al den
> fartkontrol være unødvendig

Ja, og det samme ville være tilfældet,. hvis ingen kørte "for stærkt". Husk,
at den eneste grund til at vi har love er, at der er nogen der ikke kan
finde ud af at opføre sig ordentligt uden.

> [...]
> aldrig mandskab til dette, men det er jo selvfølgelig også en ren
> udgift, først løn til efterforskerne og senere dyre retssager mod

Måske skyldes den større indsats i færdselssager end ved indbrud, at der er
flere, der kommer til skade i trafikken end ved indbrud i private hjem.

td

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 06-05-06 18:26

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> Hvis du overholder fartgrænserne, så slipper du da for den ekstra
> "skat".

Sandt. Og hvis jeg holder op med at arbejde slipper jeg også for skat.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 06-05-06 19:12

> Sandt. Og hvis jeg holder op med at arbejde slipper jeg også for skat.

Næh. Kontanthjælp og dagpenge er skattepligtige.

Børge

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 06-05-06 19:21

Boerge Rahbech Jensen <asdf@asdf.asd> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Næh. Kontanthjælp og dagpenge er skattepligtige.

Og det er en myte at man betaler skat hvis man netto får mere fra staten
end man afleverer.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 06-05-06 19:30

> Og det er en myte at man betaler skat hvis man netto får mere fra staten
> end man afleverer.

På det punkt adskiller de statsansatte sig ikke fra modtagere af dagpenge,
og de kommunalt ansatte adskiller sig ikke fra modtagere af kontanthjælp.

Børge

Fra : @

Dato : 06-05-06 19:50

On Sat, 6 May 2006 20:30:11 +0200, "Boerge Rahbech Jensen"
<asdf@asdf.asd> wrote:

>""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

>På det punkt adskiller de statsansatte sig ikke fra modtagere af dagpenge,
>og de kommunalt ansatte adskiller sig ikke fra modtagere af kontanthjælp.

og ??

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 06-05-06 20:36

> og ??

Påstanden var, at man kunne slippe for at betale skat ved at holde op med at
arbejde. Der stod intet om, at det samme kunne opnås ved at blive ansat i
den offentlige sektor. Gælder det egentlig ikke også for de private
virksomheder, som lever af den offentlige sektor?

Børge

Fra : td

Dato : 06-05-06 23:02

> [...]
> i den offentlige sektor. Gælder det egentlig ikke også for de private
> virksomheder, som lever af den offentlige sektor?

Jo, men du glemmer at Peter vil afskaffe den fælles kasse, så ingen firmaer
kan leve af den offentlige sektor, for den skal jo afskaffes.

td

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 07-05-06 07:26

> Jo, men du glemmer at Peter vil afskaffe den fælles kasse, så ingen
> firmaer kan leve af den offentlige sektor, for den skal jo afskaffes.

Du har ret.

Børge

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 06-05-06 19:50

> [...]

> og de kommunalt ansatte adskiller sig ikke fra modtagere af kontanthjælp.

Lige præcis!

Fra : @

Dato : 06-05-06 19:35

On Sat, 6 May 2006 20:12:20 +0200, "Boerge Rahbech Jensen"
<asdf@asdf.asd> wrote:

>""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

>Næh. Kontanthjælp og dagpenge er skattepligtige.

ha ha ja man flytter penge fra socialministeriets kasse over i
skatteministeriets og påstår derefter at man udbetaler så og så
meget i sociale ydelser

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Pjensen73

Dato : 07-05-06 17:08

Efter mange tanker skrev Peter Bjørn Perlsø:

> Sandt. Og hvis jeg holder op med at arbejde slipper jeg også for skat.

Det er ikke forbudt at arbejde, og det er heller ikke forbudt at være
ledig og desuden betaler den ledige også skat af sin indkomst.

Det er ikke forbudt at overholde hastighedsgrænsen, men derimod forbudt
at overskide den.

Om hastighedsgrænsen er rimelig eller ej, er en hel anden diskution.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 08-05-06 06:39

> [...]
man
> ikke "bare" kan betale dem, men er nødt til at giveafkald på noget andet i

Fartbøder skal "bare" være til at betale. Af hensyn til de omkringliggende
lande og byboere, som imodsætning til resten af lande, kan lade sig
transportere via offentlige trafik, så har vi fartbøder.

Men statsministeren lod i sin 2004 tale skinne igennem at han forventede at
vi danskere alle gjorde en ekstraordinær indsats for landet. En
ekstraordinær indsats kunne være at komme hurtigere rundt til sine gøremål,
så erhvervslivets konkurrencedygtighed blev styrket på grund af en mere
effektiv mobilitet og højere produktivitet.

Sekundært så er fartoverskridelser en motiverede faktor i teambuilding og
noget som personalet står sammen om. Mange unge personer under oplæring har
brug for mentorer og dem ser de typisk blandt de ældre i personalet, som har
kørt i mange år. Prallerier om hvor mange fartbøder, de har fået og opnåede
rejsetider, som tangerer politidirektørens eller ministerens, er styrkede
for sammenholdet i firmaet.

Jeg ville have svært ved at forklare et ungt menneske, hvorfor at
vedkommende skulle arbejde ekstra hårdt, hvis det ikke på en eller anden
måde stillede vedkommende bedre end en person, som ikke gjorde en indsats.
Vi lever trods alt ikke i et kommunitisk samfund. Det er måske ikke helt så
udbredt inde i storbyerne, men i min fødeegn - Herlufholm - ser vi meget på
folks omdømme, inden at domstolene afsiger dom. Det giver en ro overfor
befolkningen, som man godt kunne savne heroppe i Ølstykke.

Fra : td

Dato : 08-05-06 09:03

> Fartbøder skal "bare" være til at betale. Af hensyn til de omkringliggende
> lande og byboere, som imodsætning til resten af lande, kan lade sig
> transportere via offentlige trafik, så har vi fartbøder.

Selv om man bor på klandet, kan man vel godt overholde loven?

> [...]
> så erhvervslivets konkurrencedygtighed blev styrket på grund af en mere
> effektiv mobilitet og højere produktivitet.

Så du mener, at i den hellige effektivitets navn, er det ok, at køre for
stærkt? Fyren, der lige dræbte enfar og hans barn, var altså bare effektiv?

> [...]
> folks omdømme, inden at domstolene afsiger dom. Det giver en ro overfor
> befolkningen, som man godt kunne savne heroppe i Ølstykke.

Her må jeg stå af. Jeg kan simpelthen ikke se sammenhængen mellem at arbejde
hårdt, og køre 120, hvor der er 50 km begrænsning.

td

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 08-05-06 09:59

> Så du mener, at i den hellige effektivitets navn, er det ok, at køre for
> stærkt? Fyren, der lige dræbte enfar og hans barn, var altså bare
effektiv?

Var han på arbejde?

Fritidsbilisme, hvor folk kører for hurtigt, må straffes og derfor har vi
også den strengste strafferamme blandt civiliserede Europædiske stater til
ordne dette problem.

Noget andet er, når folk falder i tjenesten. Med den indstilling som vores
politikere har til efterløn og pension, så applerer de faktisk til at folk
dør ærefuldt i tjenesten fremfor at ligge samfundet til last senere.