Fogh. Offentlig vækst skal fordobles
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 03-05-06 12:52

http://www.borsen.dk/650.88221

Regeringen mener ikke længere, den vil satse på årlig vækst i det
offentlige forbrug på 0,5 pct.
Væksten skal i stedet fordobles. Regeringen har hidtil ikke levet op til
sin egen målsætning, og har rent faktisk realiseret en vækst på 1,5 pct.
En fordobling betyder velsagtens 3 pct. Til sammenligning var væksten
under Nyrup på 2,2 pct.

****

Er der stadig nogle der mener at Fogh & Co. er borgerlige?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk - http://liberterran.org - http://haxor.dk/fanaticism/ -

Fra : HrSvendsen

Dato : 03-05-06 13:29

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> [...]
> under Nyrup på 2,2 pct.
>
> ****
>
> Er der stadig nogle der mener at Fogh & Co. er borgerlige?

Alt for mange. De fleste forbinder vel også efterhånden
'borgerlig' med det at være 'pæn' og have 'pæne' meninger. Altså
total følgagtighed overfor de til enhver tid siddende magthavere.

Det hele går mere og mere op i enkeltsager og følelsesporno - den
slags der gør sig på TV. Folk er blevet mere overfladiske, og det
overfladiske er blevet vigtigere. Folk dømmer mere og mere
hinanden på de letbenede holdninger og det moderigtige køkken.

I gode tider breder småborgerlighedens tunge klamme dyne sig over
landet. Vi trænger til en god efterårsstorm til at ruske op i de
sindssløve borgerdyr. Som det er nu, er der ikke langt til at
accepterer forbud mod at have en skruetrækker på sig og at alle
skal cykle med cykelhjelm. Det bliver hele tiden mere og mere af
den slags latterlig og kællingeformynderisk hysterisk klamp.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-05-06 08:46

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Alt for mange. De fleste forbinder vel også efterhånden
> 'borgerlig' med det at være 'pæn' og have 'pæne' meninger. Altså
> total følgagtighed overfor de til enhver tid siddende magthavere.

Ganske enig.

> [...]
>
> I gode tider breder småborgerlighedens tunge klamme dyne sig over
> landet. Vi trænger til en god efterårsstorm til at ruske op i de

Et eller andet burde der ske.

> [...]
> skal cykle med cykelhjelm. Det bliver hele tiden mere og mere af
> den slags latterlig og kællingeformynderisk hysterisk klamp.

Se der er vi så ganske uenig. Jeg er ret overbevist at betjenten godt kan
finde ud af udvise kulance når han helt klart møder familiefaderen med sin
kærvskruetrækker i lommen. Men så længe der sker så mange dråb med
stikvåben, ser jeg inden anden vej end forbud og rigid håndhævelse af samme.

Men ellers er vi da ganske enig i at politik er en sæbeopera og Fogh
visionsløst (stort set) leverer det folkestemningen vil have.

/FL

Fra : HrSvendsen

Dato : 07-05-06 12:20

Frank Leegaard skrev:

> [...]

> kærvskruetrækker i lommen. Men så længe der sker så mange dråb med
> stikvåben, ser jeg inden anden vej end forbud og rigid håndhævelse af samme.

Det er i princippet det samme som at forbyde biler, fordi de
bliver brugt til at dræbe mennesker.

Okay, hvis forbud mod alt muligt stikkende i nærheden af natteliv
så kunne løse problemet, var der måske en pointe i forbuddet; men
problemet er startet lang tid før kniven eller skruetrækkeren
kommer i brug (det er ikke kniven eller skruetrækkeren, der er
problemet - man manden der fører den), og der er en uendelighed
af andre muligheder for den, der vil bevæbne sig for at skabe død
og ødelæggelse i nattelivet. En simpel pianostreng og noget til
håndtag og en ung mand kan let dræbe ethvert sagesløst menneske,
han skulle have lyst til at aflive.

Intet kan stoppe en, der vil volde sagesløse ondt. Vi kan kun
efterfølgende spærre vedkommende inde for at få fred for ham så
længe. Eller henrette ham og få fred for ham for altid. Ved
forbud mod dagligdags ting som knive og skruetrækkere opnåes kun
at genere lovlydige borgere.